abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90884459
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:49 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

We kunnen eens beginnen met deze intentie internationaal uit te spreken.
Als iets politieke zelfmoord is dan is het een wens uitspreken die je niet kunt realiseren of waar je geen (acceptabele) suggesties voor kunt doen. Daarom houdt de internationale politiek zich ook vooral bezig met symptoombestrijding. Klimaat, Peak Oil, etc.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:54:41 #252
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90884581
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 08:14 schreef Hoppahoppa het volgende:

Laten we eens beginnen met de kinderbijslag, de kinderopvangtoeslag en dat soort shit-regelingen af te schaffen vanaf het tweede kind. Gewoon een vast bedrag als je een kind hebt, en niet meer omdat je meer kinderen hebt (of zelfs niks, mij ook best). Vervolgens voorbehoedsmiddelen en sterilisatie in de zorgverzekering, om ongewenste zwangerschappen te voorkomen. Draaideurcriminelen, pedo's, moordenaars en dergelijke verplicht steriliseren of castreren.
In nederland worden juist te weinig kinderen geboren.Een gezin moet gemiddeld zo een 3-4 kinderen krijgen om te compenseren voor de mensen die geen kinderen krijgen.

Jij bent zo een maakbare menstype die in de praktijk alleen maar falen.
Overbevolking heb je als er niet genoeg voedsel is en dat hebben we hier nu meer dan ooit.

De mensheid roeit inderdaad soorten uit net als ratten en door de hele geschiedenis zoveel diersoorten andere soorten hebben uitgeroeid en de natuur bestaat nog steeds.
pi_90884594
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:50 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Juist alleen kijken naar "geboorte minus sterfte" geeft je geen enkel gevoel voor de toekomstige ontwikkelingen. Dat cijfer ken je alleen achteraf.
Dat geldt voor alle cijfers. Het beste wat je kunt doen is cijfers uit het verleden doortrekken naar de toekomst.

quote:
Mensen willen wereldwijd minder kinderen en als gevolg daar krijgen mensen op dit moment wereldwijd minder kinderen. Hoeveel mensen ken jij die onvermijdelijk het maximaal aantal kinderen krijgt?
Hoe kom je daar nou bij? Het is misschien waar als je alleen kijkt naar westerse landen, maar op globaal niveau klopt hier geen bal van. Maar als je globale cijfers hebt die een substantiele daling laten zien, let's have 'm.

quote:
Er zijn meerdere redenen voor de bevolkingsexplosie. Vooral betere sanitaire voorzieningen. Maar de Mathusische voorspelling (wat nog steeds jouw voorspelling is) kwam niet uit. In europa begon de daling van het geboortecijer in Frankrijk (niet in Engeland dat in de industriele revolutie voorop liep) om culturele redenen.
Nogmaals, als je alleen kijkt naar Europa zet je oogkleppen op.
pi_90884679
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:54 schreef Berlitz het volgende:

[..]

In nederland worden juist te weinig kinderen geboren.Een gezin moet gemiddeld zo een 3-4 kinderen krijgen om te compenseren voor de mensen die geen kinderen krijgen.
Zelfs zonder die 3-4 kinderen groeit de Nederlandse bevolking. Wat voor groei had jij in gedachten?

quote:
Overbevolking heb je als er niet genoeg voedsel is en dat hebben we hier nu meer dan ooit.
Het olietijdperk heeft de produktiviteit van landbouwgrond meer dan verviervoudigd. En er is alle reden om aan te nemen dat Peak Oil die produktiviteit weer minstens gaat halveren.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:58:07 #255
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_90884723
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eensch. ^O^ Zelf denk ik aan een ideale wereldbevolking van hooguit 10-100 miljoen mensen. Hoe dat te bereiken.. geen idee. Maar degene die dat weet mag van mij alle nobelprijzen die er zijn ontvangen.
Aangezien jij de geleideweg niet zit zitten (te langzaam), is er maar één oplossing mogelijk: een onvoorstelbare slachtpartij. Voordat we daar toe over gaan, lijkt het me verstandig beter naar de feitelijke situatie te kijken. Aangezien je jezelf genoodzaakt ziet om de wereldbevolking grotendeels af te slachten, is het bekijken van één hoorcollege toch niet teveel gevraagd? Het gaat nu van hoppa hoppa.
The view from nowhere.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:01:51 #256
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90884890
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelfs zonder die 3-4 kinderen groeit de Nederlandse bevolking. Wat voor groei had jij in gedachten?
Laten we beginnen met een immigratie stop.

quote:
[..]

Het olietijdperk heeft de produktiviteit van landbouwgrond meer dan verviervoudigd. En er is alle reden om aan te nemen dat Peak Oil die produktiviteit weer minstens gaat halveren.
Dan komen er weer minder mensen vooral in armere landen.
En ik vertrouw erop dat de technologische vooruitgang door gaat en er met gen-technologie nieuwe gewassen te kweken zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:58 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Aangezien jij de geleideweg niet zit zitten (te langzaam), is er maar één oplossing mogelijk: een onvoorstelbare slachtpartij. Voordat we daar toe over gaan, lijkt het me verstandig beter naar de feitelijke situatie te kijken. Aangezien je jezelf genoodzaakt ziet om de wereldbevolking grotendeels af te slachten, is het bekijken van één hoorcollege toch niet teveel gevraagd? Het gaat nu van hoppa hoppa.
Dit zijn internet psychopaatjes die geen vriendin kunnen vinden om kinderen mee te krijgen en hun frustratie zo botvieren.
pi_90884967
quote:

[..]

Aangezien jij de geleideweg niet zit zitten (te langzaam),
Het is niet alsof we veel tijd hebben. In dit tempo hebben we nog voor het jaar 3000 meer dan 1 mens per vierkante meter landoppervlak.

quote:
is er maar één oplossing mogelijk: een onvoorstelbare slachtpartij.
Ik hoop dat die optie vermeden kan worden, maar het zou wel s onvermijdbaar kunnen blijken.

quote:
Voordat we daar toe over gaan, lijkt het me verstandig beter naar de feitelijke situatie te kijken.
Te doen alsof er geen probleem is bedoel je?

quote:
Aangezien je jezelf genoodzaakt ziet om de wereldbevolking grotendeels af te slachten,
Ik geloof niet dat ik dat ergens heb voorgesteld. Van de plausibele natuurlijke oplossingen zie ik nog het meeste in een besmettelijke variant van het marburgvirus. Ook niet fraai, maar dan kunnen we in elk geval nog doen alsof we onschuldig zijn.

quote:
is het bekijken van één hoorcollege toch niet teveel gevraagd?
Ah, het hoorcollege dat alle antwoorden geeft die jij maar niet onder woorden kunt brengen? :D Nou goed hoor, ik zal hem vanavond eens bekijken. Heb je intussen deze lezing van Albert Bartlett al eens gezien?

http://video.google.com/videoplay?docid=-1382251841067168618#
pi_90884977
quote:

[..]

En jij bent kennelijk zo'n 'ach we zien wel wanneer onze soort uitsterft' type. Ook best, maar ik denk dat ze in Afrika niet vinden dat er daar genoeg voedsel is. En het gaat niet alleen om voedsel, dat is een verschrikkelijke versimplificering van het probleem, bijna een PVV-achtige wijze om naar het probleem te kijken.

quote:
De mensheid roeit inderdaad soorten uit net als ratten en door de hele geschiedenis zoveel diersoorten andere soorten hebben uitgeroeid en de natuur bestaat nog steeds.
Ik zeg ook nergens dat de natuur ergens heengaat. Ik zeg alleen dat de mens het op deze wijze misschien niet trekt.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:06:50 #259
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90885125
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:03 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

En jij bent kennelijk zo'n 'ach we zien wel wanneer onze soort uitsterft' type. Ook best, maar ik denk dat ze in Afrika niet vinden dat er daar genoeg voedsel is. En het gaat niet alleen om voedsel, dat is een verschrikkelijke versimplificering van het probleem, bijna een PVV-achtige wijze om naar het probleem te kijken.
Ik weet dat ze de graanschuur van afrika hebben gesloopt(zimbabwe).

quote:
[..]

Ik zeg ook nergens dat de natuur ergens heengaat. Ik zeg alleen dat de mens het op deze wijze misschien niet trekt.
De mens trekt het wel hoor zeker met gen-modificatie.
pi_90885164
quote:

[..]

Het gaat nu van Hoppahoppa? Ja. Dat klinkt goed.

Het gaat niet om afslachten, maar vinden er nu niet wereldwijd slachtingen plaats door hongersnood? En gaan er, door die grote aanwas van mensen in veel gebieden niet miljoenen mensen dood? Iemand die niet geboren wordt, hoeft ook niet dood te gaan van de honger. Zo is het ook.
pi_90885195
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:06 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan:

"Any technical improvement can only relieve misery for a while, for so long as misery is the only check on population, the improvement will enable population to grow, and will soon enable more people to live in misery than before. The final result of improvements, therefore, is to increase the equilibrium population which is to increase the total sum of human misery."
pi_90885214
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:06 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ik weet dat ze de graanschuur van afrika hebben gesloopt(zimbabwe).

Over maakbare mens gesproken. Nee, nu gaan we de goeie kant op.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:09:02 #263
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90885228
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het gaat nu van Hoppahoppa? Ja. Dat klinkt goed.

Het gaat niet om afslachten, maar vinden er nu niet wereldwijd slachtingen plaats door hongersnood? En gaan er, door die grote aanwas van mensen in veel gebieden niet miljoenen mensen dood? Iemand die niet geboren wordt, hoeft ook niet dood te gaan van de honger. Zo is het ook.
Vroeger waren er veel meer hongersnoden en overal ter wereld. toen er in de jaren 70 in afrika minder mensen woonden waren daar trouwens meer hongersnoden dan nu.
pi_90885295
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:09 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Vroeger waren er veel meer hongersnoden en overal ter wereld. toen er in de jaren 70 in afrika minder mensen woonden waren daar trouwens meer hongersnoden dan nu.
Er leven nu wereldwijd meer mensen in armoede dan wat toen de volledige wereldbevolking was?
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:10:51 #265
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_90885319
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle cijfers. Het beste wat je kunt doen is cijfers uit het verleden doortrekken naar de toekomst.
Omdat er tijd zit tussen de geboorte van een vrouw en de tijd dat ze kinderen krijgt, is er wel iets over te zeggen. Het blijft een voorspelling natuurlijk (als alle vrouwen geen kinderen meer willen dan ......). Maar je kunt relijkerwijs wel inschatten wat er in de pijplijn zit.

quote:
Hoe kom je daar nou bij? Het is misschien waar als je alleen kijkt naar westerse landen, maar op globaal niveau klopt hier geen bal van. Maar als je globale cijfers hebt die een substantiele daling laten zien, let's have 'm.

Nogmaals, als je alleen kijkt naar Europa zet je oogkleppen op.
Nogmaals: http://en.wikipedia.org/wiki/Total_fertility_rate
Dat is dus niet alleen Europa.
The view from nowhere.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:11:29 #266
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90885345
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan:

"Any technical improvement can only relieve misery for a while, for so long as misery is the only check on population, the improvement will enable population to grow, and will soon enable more people to live in misery than before. The final result of improvements, therefore, is to increase the equilibrium population which is to increase the total sum of human misery."
Ga jij nou maar vanaf zolder je genocide plannen dan gaan de wetenschappers wel zorgen voor nog betere gewassen.

Het leven met meer mensen is juist beter de levensstandaard van nu is hoger dan ooit tevoren.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:12:08 #267
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90885380
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er leven nu wereldwijd meer mensen in armoede dan wat toen de volledige wereldbevolking was?
Er leven nu meer mensen in rijkdom dan vroeger de volledige wereldbevolking was.
pi_90885485
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ga jij nou maar vanaf zolder je genocide plannen dan gaan de wetenschappers wel zorgen voor nog betere gewassen.
Dit soort opmerkingen is precies de reden dat politici angstvallig de mond houden over deze problematiek. Gelukkig kan ik het me wel permitteren om een probleem te erkennen zonder een oplossing ervoor te geven.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:12 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Er leven nu meer mensen in rijkdom dan vroeger de volledige wereldbevolking was.
Dan moet je wel een heel stuk verder terug dan 1970 in elk geval. Minstens 100 jaar verder terug.
pi_90885620
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:10 schreef deelnemer het volgende:

Nogmaals: http://en.wikipedia.org/wiki/Total_fertility_rate
Dat is dus niet alleen Europa.
Om op basis van die cijfers iets te zeggen over groei moet je natuurlijk wel levensverwachting en death rates meenemen. Het totale sommetje komt op moment van schrijven nog steeds uit op een netto groei van 1.2% per jaar.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:19:45 #270
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_90885709
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Om op basis van die cijfers iets te zeggen over groei moet je natuurlijk wel levensverwachting en death rates meenemen. Het totale sommetje komt op moment van schrijven nog steeds uit op een netto groei van 1.2% per jaar.
Nou zijn we er. Dat is nu het na-ijl effect. De driehoek wordt ook nog een rechthoek.
The view from nowhere.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:20:28 #271
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90885739
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen is precies de reden dat politici angstvallig de mond houden over deze problematiek. Gelukkig kan ik het me wel permitteren om een probleem te erkennen zonder een oplossing ervoor te geven.
Lijkt me inderdaad slim dat politici het niet over genocide hebben.
Richt een eigen partij op GenocideGroen.
-verplichte sterlisatie voor ongewensten
-vergassen van ongewensten
-minder mensen dus meer lebensraum

quote:
[..]

Dan moet je wel een heel stuk verder terug dan 1970 in elk geval. Minstens 100 jaar verder terug.
Vroeger was iedereen arm nu niet meer.Of lijken de middeleeuwen met zijn lage populatie je wat?

Het doel van evolutie is nou eenmaal dat zo er zo veel mogelijk van een soort komen.
pi_90885887
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:20 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad slim dat politici het niet over genocide hebben.
Richt een eigen partij op de kinderhaterspartij.
Zoals de waard is zullen we maar zeggen... ik ben in tegenstelling tot jou geen voorstander van dit soort oplossingen. :P Maar moet dat betekenen dat ik dan maar mn kop in het zand steek?

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:20 schreef Berlitz het volgende:
Het doel van evolutie is nou eenmaal dat zo er zo veel mogelijk van een soort komen.
En soms loopt dat uit de hand. Zo'n extreme explosie van de populatie noemen we dan doorgaans een "plaag". En hoe loopt dat, zonder uitzondering, af? Juist...
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:25:37 #273
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90885987
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef Molurus het volgende:

En soms loopt dat uit de hand. Zo'n extreme explosie van de populatie noemen we dan doorgaans een "plaag". En hoe loopt dat, zonder uitzondering, af? Juist...
Als wij een plaag zijn waarom moeten we daar dan wat aan doen?Een plaag is een succesvolle soort ik zie niet in waarom we onsuccesvol moeten worden.
pi_90886074
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:25 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Als wij een plaag zijn waarom moeten we daar dan wat aan doen? Een plaag is een succesvolle soort ik zie niet in waarom we onsuccesvol moeten worden.
De eerste vraag is niet of we er iets aan zouden moeten doen, maar of we er iets aan zouden kunnen doen. Ik merk slechts op dat het soort massasterfte dat zonder uitzondering volgt op een plaag wat mij betreft onwenselijk is.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:27:30 #275
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_90886083
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef Molurus het volgende:

Malthus had voor Europa ongelijk. Nederlanders die na WOII Nederland verlieten vanwege de prognose van een bevolkingsexplosie kregen ook ongelijk.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')