quote:
Op zondag 26 december 2010 00:54 schreef Staal het volgende:[..]
Sfeervolle foto's Noodle.
Wat ik alleen graag wil begrijpen zijn de twee voorgerechten. Waarom twee? Ik zou echt na die roomsoep helemaal vol zitten.
En daarna twee keer lam?
Overigens wens ik iedereen hier heel gezellige kerstdagen! Ik ben morgen aan de beurt.
Heb wel een goed voor, tussen en nagerecht. Hoofdgerecht wrs. niet zoals ik zou willen.
Het is een 5-gangen diner geworden als volgt. In het begin gingen we gewoon standaard uit van 3 gangen. soep, lamsbout en crème brûlée. Dat was voordat we naar de winkel gingen. Hoe we het gingen klaarmaken en versieren, dat zouden we wel verzinnen terwijl onderweg waren naar de winkel/slager.
Vervolgens kom je bij de slager. Doe mij maar een Lamsbout. Vervolgens zegt die vrouw achter de counter, ik heb niet de hoeveelheid lamsbout die je wil, maar ik heb eventueel nog wel een stukje Lamsrack over. Prima doe mij die ook maar (ter compensatie) en die Carpaccio konden we niet laten liggen, omdat het echt een ontzettend lekker mals stukje runderhaas was...
Fijn als je het vlees van tevoren mag proeven

Toen we thuis aankwamen en alles uit de boodschappentas gehaald hadden, begon het ons ook een beetje te dagen dat het misschien wat veel was...
Maar goed, het kwaad was al geschied. En om alles nou weg te gooien leek me ook niet ecologisch. Dus we zijn op 1e kerstdag gewoon vroeg begonnen met het kerstmaal. Rond 16:30 's middags begonnen met de Carpaccio tot een uur of 22:30 met de crème brûlée. Tussendoor gewoon wat pauzes met eten genomen van 30 tot 45 minuten en eigenlijk heel rustig gegeten.
De broccolisoep bevatte niet zo heel veel room, zoals het misschien op de foto doet lijken. Maar goed, dat is gewoon een beetje gaan uitvlekken omdat ik wat aan het treuzelen was op dat moment. Toefje room was ook echt niet eens theelepeltje.
Overigens moest ik 's morgens gewoon nog een halve dag aan het werk en had enkel een 2 broodjes op, in de middag had ik niet eens gelunched. Dus m'n maag zat eigenlijk al behoorlijk te snakken naar eten..

Na de soep pas was m'n honger een beetje gestild.
Uiteindelijk niet heel veel overgehouden. Nog 2 ons aan geroosterde lam oid. Maar dat ga ik vandaag nog wel oppeuzelen..

En wat betreft de foto's tja, ze zijn met m'n telefoon in een paar minuutjes gemaakt en een sfeerfilter gebruikt. Maar eerlijk gezegd de kleur van het eten, zo origineel mogelijk gelaten. Want het eten moest ook nog warm en eetbaar genoeg blijven. Dus ik heb m'n dSLR met sfeervolle lichtflitsset en food cosmeticasetje maar thuis gelaten..

Verder nog suc-6 iedereen met hun kerstmaal. Ik heb vandaag "restjesdag" van gisteren. Vind het wel prima zo. Kan met oud&nieuw weer aan de bak..
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 26-12-2010 15:27:18 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...