Ja klopt.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:06 schreef Outlined het volgende:
[..]
is niet waar, hij heeft zelf drums toegevoegd (daardoor klinken die beats van de prodigy altijd zo vet, hij mixt gesamplede beats met geprogrammeerde beats) en als het goed is is de synth zelf ingespeeld.
haha die belinda carlisle klinkt vet in de reversequote:Op donderdag 30 december 2010 13:02 schreef Outlined het volgende:
Skip naar 5:51 en luister even door, top gedaan door Orbital.
Reacties zijn uitgeschakeld? Andere video? Wil ze wel eens lezen.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:17 schreef Outlined het volgende:
Vengaboys, kansloosVond het al moeilijk te geloven dat Wessel van Diepen alles zelf maakte maar vanzelfsprekend gesampled dus
Lijkt me moeilijk om, als je dit in Discogs invoert, want ze staan er tussen, objectief te blijven
meer dan de helft van de reacties op die video is trouwens negatief, terwijl het toch vol zit met swingende vrouwen in minimale kleding, weegt blijkbaar niet op tegen de afgrijselijke muziek
quote:Party time!
Look!
I can see it...
We're almost there.
Uranus is so pretty!
It feels like home.
Misschien het werk van Girl Talk? Deze artiest gebruikte 372 samples voor zijn laatste album van 12 tracks.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:52 schreef Rivalo het volgende:
Nu wil ik weten werk nummer de meeste samples bevat.
Zal wel een nummer van the Prodigy zijn maar ik ben benieuwt of hier iemand overheen gaat.
De maker van die vid heeft ook "Voodoo People" gedaan en schijnt "Firestarer" af te hebben maar nog niet geupload. Liam Howlett is minstens zo goed als DJ Shadow in dit opzicht, vind ik dan.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:25 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Misschien het werk van Girl Talk? Deze artiest gebruikte 372 samples voor zijn laatste album van 12 tracks.
http://en.wikipedia.org/wiki/All_Day_%28album%29
En een paar reacties boven je staat deze link en kun je zien hoe Smack My Bitch Up gesampled wordt en er een compleet nummer van wordt gemaakt.![]()
Maar Girl Talk is dan ook een held, al klinkt zn album precies hetzelfde als al zijn livesets(laatste album) Dat glitchalbum van hem is ook wel grappig, maar een beetje kut om naar te luisterenquote:Op donderdag 30 december 2010 13:25 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Misschien het werk van Girl Talk? Deze artiest gebruikte 372 samples voor zijn laatste album van 12 tracks.
http://en.wikipedia.org/wiki/All_Day_%28album%29
En een paar reacties boven je staat deze link en kun je zien hoe Smack My Bitch Up gesampled wordt en er een compleet nummer van wordt gemaakt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
Die van Firestarter heb ik al ergens gezien. Kwam dat 'wahwah' stukje uit Bulls on Parade van RATM in voor.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:28 schreef Outlined het volgende:
[..]
De maker van die vid heeft ook "Voodoo People" gedaan en schijnt "Firestarer" af te hebben maar nog niet geupload. Liam Howlett is minstens zo goed als DJ Shadow in dit opzicht, vind ik dan.
quote:Op donderdag 30 december 2010 13:37 schreef donroyco het volgende:
En wie heeft dit gesampled?leuk, erg bekend, fout dance nummer van na 2005 als ik het goed heb (hou het eigenlijk al niet meer bij sinds 2000, alleen drum n bass nog een beetje).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook nog een quiz open staan he
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
Hele herkenbare sax melodie. Zou niet weten van wie het origineel is. Komt vast van een jazz muzikant en begint met de letter....quote:Op donderdag 30 december 2010 13:40 schreef Outlined het volgende:
[..]
Andere filosofie van muziek maken, beide zijn goed.quote:Liam Howlett is een grondlegger al dan niet de pionier van de big beat en gebruikt samples met zijn eigen instrumenten. Vind Liam daarom de betere van de twee.
ik wacht nog even op andere reactiesquote:Op donderdag 30 december 2010 13:42 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Hele herkenbare sax melodie. Zou niet weten van wie het origineel is. Komt vast van een jazz muzikant en begint met de letter....
Ik kan het zo snel niet terugvinden waar je het hebt staan. Kijk ik er overheen?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:43 schreef Outlined het volgende:
[..]
Andere filosofie van muziek maken, beide zijn goed.
btw: "bulls on parade" zat toch in "Smack my bitch up"?
[..]
ik wacht nog even op andere reactiesgeen jazz iig.
Hele andere filosofie van muziek maken idd. En je hebt gelijk, die sample zat in Smack my bitch.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:43 schreef Outlined het volgende:
[..]
Andere filosofie van muziek maken, beide zijn goed.
btw: "bulls on parade" zat toch in "Smack my bitch up"?
[..]
ik wacht nog even op andere reactiesgeen jazz iig.
WhoSampled.Com (dit is dus de link naar mijn post binnen dit topicquote:Op donderdag 30 december 2010 13:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik kan het zo snel niet terugvinden waar je het hebt staan. Kijk ik er overheen?
quote:Op donderdag 30 december 2010 13:37 schreef donroyco het volgende:
En wie heeft dit gesampled?origineel is baasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doet mij denken aan een jaren 90 house nummer...quote:Op donderdag 30 december 2010 12:51 schreef Outlined het volgende:
QUIZ:
wereldberoemde sax, o.a. gesampled in bovenstaande nummers, maar wat is het origineel!!!!!!!
hint: Origineel is uit 1988.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:47 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Doet mij denken aan een jaren 90 house nummer...
door naar de volgende rondequote:Op donderdag 30 december 2010 13:47 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Doet mij denken aan een jaren 90 house nummer...
Jahhaaaa! Er schiet mij wat te binnen!
Is het van Yellow?
mooi, ook even een tip, kijk altijd even of één (of beide) nummers al toegevoegd zijn, scheelt een hoop werk. Dan hoef je namelijk alleen nog maar de connectie op te geven en niet al de info zelf in te typen, die haalt hij op uit de database.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:50 schreef HAL9000S het volgende:
Toffe site! Gelijk wat toegevoegd:
van
Was al druk aan het googlen. Sax sample, sample palm spring. Geen hits of hints richting Yello.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:52 schreef Outlined het volgende:
[..]
door naar de volgende ronde
de beste remix die ik gevonden heb op het web, zet je speakers op maximaal volume en doe de ramen open
Ik moest lachen. Nederlandse hiphop die een Nederlandse artiest 'kuvvert'.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:50 schreef HAL9000S het volgende:
Toffe site! Gelijk wat toegevoegd:
van
ach, origineel draait eigenlijk ook alleen maar om die sax loopquote:
nee, WS is in principe alleen voor officiele releases.quote:. Ff twee keer gedraaid op standje 8. Staat deze al op whosampled?
Ik schrok al. Jij met deze hiphopquote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef HAL9000S het volgende:
Ik vind er ook geen kut aan hoor, maar ben een groot liefhebber van legowelt en vond het schandalig jatwerk. Beetje credit where credit is due gevoel krijg ik ervan door deze toe te voegen.
Nice. Cypress Hill inderdaad. Met Lick a Shot. Na meer dan 10 jaar is voor mij dat mysterie ook opgelost.quote:
het gehinnik van een paard IMOquote:Op donderdag 30 december 2010 14:09 schreef devl1nsect het volgende:
Wat dacht je van deze op 0:04 seconden en dan de originele sample. Altijd gedacht dat het een stem zou zijn en niet een sax.
http://www.whosampled.com(...)Shoot%20Your%20Shot/
hahahaha! Altijd gedacht dat het James Brown of een andere soulzanger was die schreeuwde.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:11 schreef Outlined het volgende:
[..]
het gehinnik van een paard IMO
Groot liefhebber hier van Prince en hij zou het kunnen...quote:
samplen is cool!quote:Op donderdag 30 december 2010 14:23 schreef Outlined het volgende:
ik maak trouwens zelf ook elektronische muziek en ik maak dus echt alles zelf, achteraf niet nodig geweest, ik had gewoon de platenkast van mij pa moeten plunderen als ik dit allemaal zo zie.
0:00 galm melodiequote:Op donderdag 30 december 2010 14:22 schreef devl1nsect het volgende:
Welk stuk zou je samplen?
Ik zou de beat pakken op 2:50
Welke progs tools synths gebruik je?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:23 schreef Outlined het volgende:
ik maak trouwens zelf ook elektronische muziek en ik maak dus echt alles zelf, achteraf niet nodig geweest, ik had gewoon de platenkast van mij pa moeten plunderen als ik dit allemaal zo zie.
Anyway, als ik mijn eigen werk nou uit ga brengen wordt ik over 30 jaar misschien wel gesampledin een dan beroemd nummer
Is het de hele track, iets vanuit een track? Waar moeten we op letten? Is het de bass, vocalen etc.quote:
Vanaf 1:40, iets voor een Whiskas reclame? :-pquote:
Dan ken je het filmpje en de docu vast ook wel. Dat glitchalbum vind ik echt weird. Het nieuwe album heb ik net opgehaald bij de Free Record Shop. Moet het nog beluisteren.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:28 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar Girl Talk is dan ook een held, al klinkt zn album precies hetzelfde als al zijn livesets(laatste album) Dat glitchalbum van hem is ook wel grappig, maar een beetje kut om naar te luisteren
[edit] hij heeft een nieuw albumluisteren gaat
quote:"Insomnia" is a song recorded by British dance group Faithless.
...
Faithless have expressed their displeasure[1] with the fact that elements of this song were reused by Sash! for his single "Encore Une Fois". Ironically, Norwegian electronica artist Biosphere has claimed that Faithless sampled the bassline from his single "Novelty Waves", although the fact that they had changed one note meant that he never received royalties.[1]
Dat is echt bizar, soms heeft hij 9 tracks naast elkaar lopen.quote:Mooi overzicht. Heeft Richie Hawtin ook al eens gedaan op zijn DVD RE:9. Aanrader die DVD voor de (minimal) mix liefhebbers.
Die hebben gewoon dezelfde sytnh gebruikt.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:35 schreef Outlined het volgende:
Charly Lownoise and Mental Theo "Wonderfull Days" is een complete remake van:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 classics die veel op elkaar lijken maar toch geen sample zijn
"He can push the tempest by"quote:Op donderdag 30 december 2010 14:40 schreef Yorrit het volgende:
oke een snelle, wat smapled men hier
op 1.00quote:Op donderdag 30 december 2010 17:04 schreef Outlined het volgende:
Hier valt denk ik nog eer te behalen, ik kan er echter 0 info over vinden ondanks dat het Fatboy Slim is. Wat gaat er mis?
quote:Op donderdag 23 december 2010 10:43 schreef Outlined het volgende:
Check dit nummer out:
Rara wie samplede het nagenoeg volledig
In de tweede track is alleen de titel identiek. Het nummer zelf is een opgepoetste versie van een ander dance nummer uit de jaren '90 met exact dezelfde melodie. Volgens mij was het Pinocchio met Pinocchio. Ik kan me nog herinneren dat het nummer in de top 40 stond toen ik op de Mavo zat ergens in '94 ofzo. Maar ik vind onder deze titel alleen een vrij recent nummer dat compleet wat anders is. Anyway.. ik kom er niet op hoe het anders zou moeten hetenquote:Op donderdag 30 december 2010 13:40 schreef Outlined het volgende:
[..]
leuk, erg bekend, fout dance nummer van na 2005 als ik het goed heb (hou het eigenlijk al niet meer bij sinds 2000, alleen drum n bass nog een beetje).
Je hebt geljik, database geeft het ook goed weerquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In de tweede track is alleen de titel identiek. Het nummer zelf is een opgepoetste versie van een ander dance nummer uit de jaren '90 met exact dezelfde melodie. Volgens mij was het Pinocchio met Pinocchio. Ik kan me nog herinneren dat het nummer in de top 40 stond toen ik op de Mavo zat ergens in '94 ofzo. Maar ik vind onder deze titel alleen een vrij recent nummer dat compleet wat anders is. Anyway.. ik kom er niet op hoe het anders zou moeten heten
Faithless, wat een zouteloze muziek met zo'n springneger en goedkope synth deuntjes.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:18 schreef Outlined het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Insomnia_(Faithless_song)
[..]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
nu ik toch Richie Hawtin langs zie komen:
hij doet een remake van Yello's "Oh Yeah" (een knettergek bizar nummer, must hear)
Vraag mij af of hij dan 9 decks heeft als hij het live wil doen of dat hij het van te voren mixt. Enig idee? Wel fokkin veel 9 tracks. Vond zijn laatste CD niet echt tof trouwens. Wat jij?quote:Op donderdag 30 december 2010 16:44 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat is echt bizar, soms heeft hij 9 tracks naast elkaar lopen.
Dat is een bekende bassline die gebruikt werd door Massive Attack. Wat HAL9000S zegt.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:29 schreef Outlined het volgende:
staat nog een quiz vraag open
[..]
Hij draait niet met 9 platen, Hawtin breekt die nummer helemaal af, reduceert ze tot losse elementen en maakt daar dan 1 groot, nieuw geheel van.quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:35 schreef devl1nsect het volgende:
Hebben we de docu Good Copy, Bad Copy gezien? Wacht eigenlijk op een tweede deel.
[..]
[..]
Vraag mij af of hij dan 9 decks heeft als hij het live wil doen of dat hij het van te voren mixt. Enig idee? Wel fokkin veel 9 tracks. Vond zijn laatste CD niet echt tof trouwens. Wat jij?
[..]
Die man gaat echt bizar te werk wat dat betreft, doet niemand 'm na. Welk laatste album bedoel je precies?quote:After recording, sampling, cutting, and splicing over 100 tracks down to their most basic components, I ended up with a collection of over 300 loops, ranging in length from 1 note to 4 bars. I then started to recreate and reinterpret each track, putting the pieces back together as if an audio jigsaw puzzle- using effects and edits in between each piece. This 53 minute piece, consisting of over 70 tracks and 31 ID points, represents what those loops became, and how their interactions created something that had not existed before. -Richie Hawtin-
Thanks for the head up! Dat is echt een hele meuk met samples. Moet ook haast wel in de studio gebeuren.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:44 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Hij draait niet met 9 platen, Hawtin breekt die nummer helemaal af, reduceert ze tot losse elementen en maakt daar dan 1 groot, nieuw geheel van.
Deze track, Twin cities
bestaat bijvoorbeeld uit losse sampes van de volgende bestaande nummers:
-Cabanne - Foodalg |2004
-Dimbiman - Do The Dimbi |1997
-DJ Minx - Undaground Boogie |2005
-Slam - This World (Wighnomy Brothers & Robag Wruhme Dub) |2004
-Stewart Walker & Gregory Shiff - Do You Know Me? |2001
-Theorem - Nebulus |1996
-DJ Slip - Everytime It Takes A While |1997
-K. Alexi Shelby - Vertigo |1989
-NSI - Clara Ghavami (Luciano Edit) |2005
-Roman Flügel - Pattern 14 |2002
-DBX - Losing Control |1994
-DBX - Untitled |1994
-K. Alexi Shelby - My Medusa |1989
-Ricardo Villalobos - A6 |2005
-Ricardo Villalobos - Bach To Back |2003
-Stewart Walker - Sunclipse |2004
![]()
Over closer to the edit:
[..]
Die man gaat echt bizar te werk wat dat betreft, doet niemand 'm na. Welk laatste album bedoel je precies?
Heel eerlijk gezegd ken ik alleen het werk van zijn mixalbums goed. Omdat hij weer als Plastikman ging optreden, heb ik van het zomer zijn laatste album gekocht. Na een paar keer beluisteren weer weg gegeven, omdat het niet was wat ik zocht. Weet dus niet of het Kompilation was.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:08 schreef HAL9000S het volgende:
Oh daar staan plastikman classics op toch? Plastikman is voor mij persoonlijk het beste werk dat hij ooit uitgebracht heeft en ben daar een absolute fanboy vanIk heb ook die enorme plastikman boxset van 'm gekocht 'Arkives'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt gelimiteerd uitgebracht voor de mensen die 'm besteld hebben, en je naam komt dus op de verpakking te staan, iedere uitgave is dus uniek en hoort bij de persoon die 'm besteld heeft. 6 vinyls, 11 cd's, een dvd, een boekwerk, alles wat hij ooit uitgebracht heeft, geremixed heeft, alles....fapfapfapfap.
Bjork - Human Behaviour.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:22 schreef Outlined het volgende:
Good Copy Bad Copy gaat meer over copyright dan over sampling (als muzikale techniek). In dat opzicht vond ik hem een beetje tegen vallen, alhoewel de quote "there is plenty of indication comsumers aren't happy to pay corporations" toch niet gemist had willen hebben
Weer een quiz vraag, de percussie aan het begin, welke bekende artiest heeft dit gebruikt in één van zijn/haar nummers?
lastig, opnieuw ingespeeld misschien? Ik meen wel eens geoord te hebben dat MM voor zijn album "Antichrist Superstar" het een en ander gesampled heeft.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:33 schreef devl1nsect het volgende:
Kwam wat tegen uit een ander topic. Bij het luisteren van dit nummer:
En de kuvver:
Nu kom ik erachter dat het nummer van White Zombie uit 1994 is. En de rif en drumbeat heeft vanaf 0:10 tot 0:24 opvallend veel gelijkenissen met
Vanaf 0:13 tot 0:19. Laatst genoemde komt uit 1996.
Wat denken jullie ervan?
Zover ik weet zal Beautiful People opnieuw ingespeeld zijn. De hook en rif is voor mij duidelijk van White Zombie. Overigens kwam Antichrist een jaar eerder uit, in 1995. En bevat alleen maar stem samples van moordenaars. Bijvoorbeeld de eerste vier seconden van Beautiful people hoor je terug gedraaid een sample van Ted Watson, hoort bij de Charles Manson Family.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:30 schreef Outlined het volgende:
[..]
lastig, opnieuw ingespeeld misschien? Ik meen wel eens geoord te hebben dat MM voor zijn album "Antichrist Superstar" het een en ander gesampled heeft.
op 1:44, hij heeft het of gesampled of iemand heeft het vervolgens gebruikt. Maar goed, ben niet zo in dat soort muziek maar hij staat voor zover ik gezien heb nog niet op WhoSampled.
verklaart wel een en anderquote:Albéniz's early works were mostly salon style music. Albéniz's first published composition, Marcha Militar, appeared in 1868 -a number of works written before this are now lost.[6] He continued composing in traditional styles ranging from Rameau, Bach, Beethoven, Chopin and Liszt until the mid-1880s. He also wrote at least five zarzuelas, which all but two are now lost.
Dan kun je een beetje zien hoe ingewikkeld het eigenlijk in elkaar zit.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:30 schreef Outlined het volgende:
wel mooi filmpje van Bach, met al die oplichtende noten
Dat is lang geleden. Grote hype was het op MTV en in een Levi reclame. Die gepitchde stukken zou zijn eigen stem zijn die hij zelf heeft gepitched. Meende uit een interview dat het meer een per ongeluk iets zou zijn geweest wat wel goed klonk en heeft hij het er in gelaten.quote:[b] Op vrijdag 31 december 2010 21:02 schreef Outlined het volgende:[/b
100% zeker dat dit gesamplede/gecoverde stukken bevat maar kan er niks over vinden (of je moet 2707 youtube reacties door willen spitten). Dacht die gepitchde stukjes aan het begin en eind.
Voorbeelden?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:44 schreef donroyco het volgende:
De 'No Shit Sherlock'-factor op de website wordt wel steeds groter.
Bij het zoeken op Ferry Corsten:quote:
quote:Op zondag 2 januari 2011 14:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Bij het zoeken op Ferry Corsten:
Junk (2003) sampled
Punk by Ferry Corsten (2003)
Het is gewoon hetzelfde nummer, alleen met rapvocals.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:33 schreef Outlined het volgende:
[..]
Het is haast biologie, eerst begin je uit andere genres te samplen, vervolgens ga je aan je eigen soortgenoten beginnen (hip-hoppers die hip-hop samplen) en op een gegeven moment ga je maar aan je zelf knabbelen
hahaha ja die funky drummer break die kan je ff lekker ff makelijk naspelenquote:Op donderdag 23 december 2010 11:00 schreef Outlined het volgende:
[..]
Ach foutjes, denk niet dat hij compleet en perfect is, wat die beat betreft zit het wat complexer in elkaar. James Brown is eigenlijk aan standaard beat die iedere drummer kan. In dat geval lastig te om het als sample te labelen. Mijn ervaring met de site is dat hij erg goed is.
ken het nummer niet, staat hij op http://www.whosampled.com/ wel goed ?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:06 schreef Captain_MeatBone het volgende:
A Tale of Five Cities by Peanut Butter Wolf (12) is eigenlijk gewoon een mix
Ik weet niet wie het "nagenoeg volledig" heeft gesampled, maar ik hoor er wel de baslijn van 'Safe From Harm' van Massive Attack in terug.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:43 schreef Outlined het volgende:
Check dit nummer out:
Rara wie samplede het nagenoeg volledig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |