abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2010 @ 17:40:57 #161
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90637919
verwijderd

[ Bericht 80% gewijzigd door Outlined op 30-12-2010 17:49:53 ]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_90659270
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:40 schreef Outlined het volgende:

[..]

leuk, erg bekend, fout dance nummer van na 2005 als ik het goed heb (hou het eigenlijk al niet meer bij sinds 2000, alleen drum n bass nog een beetje).

Ik heb ook nog een quiz open staan he :Y
In de tweede track is alleen de titel identiek. Het nummer zelf is een opgepoetste versie van een ander dance nummer uit de jaren '90 met exact dezelfde melodie. Volgens mij was het Pinocchio met Pinocchio. Ik kan me nog herinneren dat het nummer in de top 40 stond toen ik op de Mavo zat ergens in '94 ofzo. Maar ik vind onder deze titel alleen een vrij recent nummer dat compleet wat anders is. Anyway.. ik kom er niet op hoe het anders zou moeten heten :)
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:36:08 #163
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90659498
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In de tweede track is alleen de titel identiek. Het nummer zelf is een opgepoetste versie van een ander dance nummer uit de jaren '90 met exact dezelfde melodie. Volgens mij was het Pinocchio met Pinocchio. Ik kan me nog herinneren dat het nummer in de top 40 stond toen ik op de Mavo zat ergens in '94 ofzo. Maar ik vind onder deze titel alleen een vrij recent nummer dat compleet wat anders is. Anyway.. ik kom er niet op hoe het anders zou moeten heten :)
Je hebt geljik, database geeft het ook goed weer :Y

http://www.whosampled.com/artist/Pin-Occhio/

Dat oorspronkelijke nummer van Trans-X is meerder keren gesampled en gecovered, oa door onze eigen 2 bros. on the 4th floor. Klik hier voor het overzicht:

http://www.whosampled.com/covered/Trans-X/

Die van Ratty met "Living on Video" vind ik de beste remake.

[ Bericht 1% gewijzigd door Outlined op 31-12-2010 00:47:14 ]
  vrijdag 31 december 2010 @ 01:22:19 #164
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90661541
verwijderd
pi_90667192
Hebben we de docu Good Copy, Bad Copy gezien? Wacht eigenlijk op een tweede deel.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:18 schreef Outlined het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Insomnia_(Faithless_song)

[..]

:')

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

nu ik toch Richie Hawtin langs zie komen:

hij doet een remake van Yello's "Oh Yeah" (een knettergek bizar nummer, must hear) :Y
Faithless, wat een zouteloze muziek met zo'n springneger en goedkope synth deuntjes. :{

De mix van Richie Hawtin klinkt bizar. Kende het nog niet. ^O^

quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:44 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat is echt bizar, soms heeft hij 9 tracks naast elkaar lopen.
Vraag mij af of hij dan 9 decks heeft als hij het live wil doen of dat hij het van te voren mixt. Enig idee? Wel fokkin veel 9 tracks. Vond zijn laatste CD niet echt tof trouwens. Wat jij?

quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:29 schreef Outlined het volgende:
staat nog een quiz vraag open :Y

[..]

Dat is een bekende bassline die gebruikt werd door Massive Attack. Wat HAL9000S zegt.

vrijdag 31 december 2010 @ 11:44:40 #166
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_90669777
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:35 schreef devl1nsect het volgende:
Hebben we de docu Good Copy, Bad Copy gezien? Wacht eigenlijk op een tweede deel.

[..]

[..]

Vraag mij af of hij dan 9 decks heeft als hij het live wil doen of dat hij het van te voren mixt. Enig idee? Wel fokkin veel 9 tracks. Vond zijn laatste CD niet echt tof trouwens. Wat jij?

[..]

Hij draait niet met 9 platen, Hawtin breekt die nummer helemaal af, reduceert ze tot losse elementen en maakt daar dan 1 groot, nieuw geheel van.

Deze track, Twin cities

bestaat bijvoorbeeld uit losse sampes van de volgende bestaande nummers:

-Cabanne - Foodalg |2004
-Dimbiman - Do The Dimbi |1997
-DJ Minx - Undaground Boogie |2005
-Slam - This World (Wighnomy Brothers & Robag Wruhme Dub) |2004
-Stewart Walker & Gregory Shiff - Do You Know Me? |2001
-Theorem - Nebulus |1996
-DJ Slip - Everytime It Takes A While |1997
-K. Alexi Shelby - Vertigo |1989
-NSI - Clara Ghavami (Luciano Edit) |2005
-Roman Flügel - Pattern 14 |2002
-DBX - Losing Control |1994
-DBX - Untitled |1994
-K. Alexi Shelby - My Medusa |1989
-Ricardo Villalobos - A6 |2005
-Ricardo Villalobos - Bach To Back |2003
-Stewart Walker - Sunclipse |2004

8)7

Over closer to the edit:

quote:
After recording, sampling, cutting, and splicing over 100 tracks down to their most basic components, I ended up with a collection of over 300 loops, ranging in length from 1 note to 4 bars. I then started to recreate and reinterpret each track, putting the pieces back together as if an audio jigsaw puzzle- using effects and edits in between each piece. This 53 minute piece, consisting of over 70 tracks and 31 ID points, represents what those loops became, and how their interactions created something that had not existed before. -Richie Hawtin-
Die man gaat echt bizar te werk wat dat betreft, doet niemand 'm na. Welk laatste album bedoel je precies?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_90670370
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:44 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Hij draait niet met 9 platen, Hawtin breekt die nummer helemaal af, reduceert ze tot losse elementen en maakt daar dan 1 groot, nieuw geheel van.

Deze track, Twin cities

bestaat bijvoorbeeld uit losse sampes van de volgende bestaande nummers:

-Cabanne - Foodalg |2004
-Dimbiman - Do The Dimbi |1997
-DJ Minx - Undaground Boogie |2005
-Slam - This World (Wighnomy Brothers & Robag Wruhme Dub) |2004
-Stewart Walker & Gregory Shiff - Do You Know Me? |2001
-Theorem - Nebulus |1996
-DJ Slip - Everytime It Takes A While |1997
-K. Alexi Shelby - Vertigo |1989
-NSI - Clara Ghavami (Luciano Edit) |2005
-Roman Flügel - Pattern 14 |2002
-DBX - Losing Control |1994
-DBX - Untitled |1994
-K. Alexi Shelby - My Medusa |1989
-Ricardo Villalobos - A6 |2005
-Ricardo Villalobos - Bach To Back |2003
-Stewart Walker - Sunclipse |2004

8)7

Over closer to the edit:

[..]

Die man gaat echt bizar te werk wat dat betreft, doet niemand 'm na. Welk laatste album bedoel je precies?
Thanks for the head up! Dat is echt een hele meuk met samples. Moet ook haast wel in de studio gebeuren.

Laatste album van Plastikman Kompilation.
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:08:35 #168
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_90670684
Oh daar staan plastikman classics op toch? Plastikman is voor mij persoonlijk het beste werk dat hij ooit uitgebracht heeft en ben daar een absolute fanboy van :P Ik heb ook die enorme plastikman boxset van 'm gekocht 'Arkives' :9

Wordt gelimiteerd uitgebracht voor de mensen die 'm besteld hebben, en je naam komt dus op de verpakking te staan, iedere uitgave is dus uniek en hoort bij de persoon die 'm besteld heeft. 6 vinyls, 11 cd's, een dvd, een boekwerk, alles wat hij ooit uitgebracht heeft, geremixed heeft, alles....fapfapfapfap.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_90671284
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:08 schreef HAL9000S het volgende:
Oh daar staan plastikman classics op toch? Plastikman is voor mij persoonlijk het beste werk dat hij ooit uitgebracht heeft en ben daar een absolute fanboy van :P Ik heb ook die enorme plastikman boxset van 'm gekocht 'Arkives' :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wordt gelimiteerd uitgebracht voor de mensen die 'm besteld hebben, en je naam komt dus op de verpakking te staan, iedere uitgave is dus uniek en hoort bij de persoon die 'm besteld heeft. 6 vinyls, 11 cd's, een dvd, een boekwerk, alles wat hij ooit uitgebracht heeft, geremixed heeft, alles....fapfapfapfap.
Heel eerlijk gezegd ken ik alleen het werk van zijn mixalbums goed. Omdat hij weer als Plastikman ging optreden, heb ik van het zomer zijn laatste album gekocht. Na een paar keer beluisteren weer weg gegeven, omdat het niet was wat ik zocht. Weet dus niet of het Kompilation was.

Erg vette boxset. Tof idee om je eigen naam erop te printen zodat het echt uniek maakt. Stiekem ben ik er best benieuwd naar.

Welk album van Plastikman vind je het tofst?
pi_90673967
Kwam wat tegen uit een ander topic. Bij het luisteren van dit nummer:

En de kuvver:

Nu kom ik erachter dat het nummer van White Zombie uit 1994 is. En de rif en drumbeat heeft vanaf 0:10 tot 0:24 opvallend veel gelijkenissen met

Vanaf 0:13 tot 0:19. Laatst genoemde komt uit 1996.

Wat denken jullie ervan?
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:22:28 #171
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90676061
Good Copy Bad Copy gaat meer over copyright dan over sampling (als muzikale techniek). In dat opzicht vond ik hem een beetje tegen vallen, alhoewel de quote "there is plenty of indication comsumers aren't happy to pay corporations" toch niet gemist had willen hebben :')

Weer een quiz vraag, de percussie aan het begin, welke bekende artiest heeft dit gebruikt in één van zijn/haar nummers?
pi_90676222
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:22 schreef Outlined het volgende:
Good Copy Bad Copy gaat meer over copyright dan over sampling (als muzikale techniek). In dat opzicht vond ik hem een beetje tegen vallen, alhoewel de quote "there is plenty of indication comsumers aren't happy to pay corporations" toch niet gemist had willen hebben :')

Weer een quiz vraag, de percussie aan het begin, welke bekende artiest heeft dit gebruikt in één van zijn/haar nummers?
Bjork - Human Behaviour.

Vond de docu wel heel tof. Mooi ook dat ze sample artiesten gewoon niet kunnen pakken. Ow, en de reactie boven je. ;)

Trouwens, welke studiogear gebruik je allemaal? :)
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:30:55 #173
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90676467
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:33 schreef devl1nsect het volgende:
Kwam wat tegen uit een ander topic. Bij het luisteren van dit nummer:

En de kuvver:

Nu kom ik erachter dat het nummer van White Zombie uit 1994 is. En de rif en drumbeat heeft vanaf 0:10 tot 0:24 opvallend veel gelijkenissen met

Vanaf 0:13 tot 0:19. Laatst genoemde komt uit 1996.

Wat denken jullie ervan?
lastig, opnieuw ingespeeld misschien? Ik meen wel eens geoord te hebben dat MM voor zijn album "Antichrist Superstar" het een en ander gesampled heeft.

op 1:44, hij heeft het of gesampled of iemand heeft het vervolgens gebruikt. Maar goed, ben niet zo in dat soort muziek maar hij staat voor zover ik gezien heb nog niet op WhoSampled.
pi_90677259
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:30 schreef Outlined het volgende:

[..]

lastig, opnieuw ingespeeld misschien? Ik meen wel eens geoord te hebben dat MM voor zijn album "Antichrist Superstar" het een en ander gesampled heeft.

op 1:44, hij heeft het of gesampled of iemand heeft het vervolgens gebruikt. Maar goed, ben niet zo in dat soort muziek maar hij staat voor zover ik gezien heb nog niet op WhoSampled.
Zover ik weet zal Beautiful People opnieuw ingespeeld zijn. De hook en rif is voor mij duidelijk van White Zombie. Overigens kwam Antichrist een jaar eerder uit, in 1995. En bevat alleen maar stem samples van moordenaars. Bijvoorbeeld de eerste vier seconden van Beautiful people hoor je terug gedraaid een sample van Ted Watson, hoort bij de Charles Manson Family.

"[We would] swoop down on the town. . . [and] kill everyone that wasn't beautiful".

Je link van Cryptorchid is een stukje tekst wat ook opnieuw gebruikt wordt in het nummer Antichrist Superstar en is geen sample, echt een stukje tekst met muziek geschreven door MM.
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:11:34 #175
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90678175

De eerste minuut van dit Spaanse gitaar nummer uit 1890 lijkt toch wel heel erg op de fuga/toccata van Bach. Vinden jullie? Jam & Spoon hebben op hun beurt dit nummer gebruikt in hun nummer Right in the Night.

Van Wikipedia

quote:
Albéniz's early works were mostly salon style music. Albéniz's first published composition, Marcha Militar, appeared in 1868 -a number of works written before this are now lost.[6] He continued composing in traditional styles ranging from Rameau, Bach, Beethoven, Chopin and Liszt until the mid-1880s. He also wrote at least five zarzuelas, which all but two are now lost.
verklaart wel een en ander

[ Bericht 15% gewijzigd door Outlined op 31-12-2010 15:26:20 ]
pi_90678745
Klinkt wel heel bekend.

Ken hem inderdaad hiervan. :)

Welk stuk van Bach in die Fuga / Toccata? Graag een clip met tijdsaanduiding. :)
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:26:11 #177
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90678806

tussen 1:00 en 1:35
zit nu dat hele nummer te beluisteren, denk het toch niet
pi_90678861
Precies hetzelfde filmpje net beluisterd en halverwege uitgezet. Kwam er ook niet achter. Lijkt mij van niet. ;)
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:30:19 #179
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90678945
wel mooi filmpje van Bach, met al die oplichtende noten :Y
pi_90679614
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:30 schreef Outlined het volgende:
wel mooi filmpje van Bach, met al die oplichtende noten :Y
Dan kun je een beetje zien hoe ingewikkeld het eigenlijk in elkaar zit. :Y

Volgens mij is de officiele benaming 'pianoroll' omdat het eigenlijk geen noten weer geeft. En wordt gebruikt in vele software progs.

Dit principe wordt ook gebruikt in draaiorgels. Dat grote papierenboek wat door de draaimachine heen moet. :Y

Onderstaand filmpje is ook vet. Iedere kleur is een noot en duurt net zo lang, zolang de noot klinkt. Of hoe leg je het uit.

Check maar:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')