De maker van die vid heeft ook "Voodoo People" gedaan en schijnt "Firestarer" af te hebben maar nog niet geupload. Liam Howlett is minstens zo goed als DJ Shadow in dit opzicht, vind ik dan.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:25 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Misschien het werk van Girl Talk? Deze artiest gebruikte 372 samples voor zijn laatste album van 12 tracks.
http://en.wikipedia.org/wiki/All_Day_%28album%29
En een paar reacties boven je staat deze link en kun je zien hoe Smack My Bitch Up gesampled wordt en er een compleet nummer van wordt gemaakt.![]()
Maar Girl Talk is dan ook een held, al klinkt zn album precies hetzelfde als al zijn livesets(laatste album) Dat glitchalbum van hem is ook wel grappig, maar een beetje kut om naar te luisterenquote:Op donderdag 30 december 2010 13:25 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Misschien het werk van Girl Talk? Deze artiest gebruikte 372 samples voor zijn laatste album van 12 tracks.
http://en.wikipedia.org/wiki/All_Day_%28album%29
En een paar reacties boven je staat deze link en kun je zien hoe Smack My Bitch Up gesampled wordt en er een compleet nummer van wordt gemaakt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
Die van Firestarter heb ik al ergens gezien. Kwam dat 'wahwah' stukje uit Bulls on Parade van RATM in voor.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:28 schreef Outlined het volgende:
[..]
De maker van die vid heeft ook "Voodoo People" gedaan en schijnt "Firestarer" af te hebben maar nog niet geupload. Liam Howlett is minstens zo goed als DJ Shadow in dit opzicht, vind ik dan.
quote:Op donderdag 30 december 2010 13:37 schreef donroyco het volgende:
En wie heeft dit gesampled?leuk, erg bekend, fout dance nummer van na 2005 als ik het goed heb (hou het eigenlijk al niet meer bij sinds 2000, alleen drum n bass nog een beetje).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook nog een quiz open staan he
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
Hele herkenbare sax melodie. Zou niet weten van wie het origineel is. Komt vast van een jazz muzikant en begint met de letter....quote:Op donderdag 30 december 2010 13:40 schreef Outlined het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een quiz open staan he
Andere filosofie van muziek maken, beide zijn goed.quote:Liam Howlett is een grondlegger al dan niet de pionier van de big beat en gebruikt samples met zijn eigen instrumenten. Vind Liam daarom de betere van de twee.
ik wacht nog even op andere reactiesquote:Op donderdag 30 december 2010 13:42 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Hele herkenbare sax melodie. Zou niet weten van wie het origineel is. Komt vast van een jazz muzikant en begint met de letter....
Ik kan het zo snel niet terugvinden waar je het hebt staan. Kijk ik er overheen?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:43 schreef Outlined het volgende:
[..]
Andere filosofie van muziek maken, beide zijn goed.
btw: "bulls on parade" zat toch in "Smack my bitch up"?
[..]
ik wacht nog even op andere reactiesgeen jazz iig.
Hele andere filosofie van muziek maken idd. En je hebt gelijk, die sample zat in Smack my bitch.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:43 schreef Outlined het volgende:
[..]
Andere filosofie van muziek maken, beide zijn goed.
btw: "bulls on parade" zat toch in "Smack my bitch up"?
[..]
ik wacht nog even op andere reactiesgeen jazz iig.
WhoSampled.Com (dit is dus de link naar mijn post binnen dit topicquote:Op donderdag 30 december 2010 13:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik kan het zo snel niet terugvinden waar je het hebt staan. Kijk ik er overheen?
quote:Op donderdag 30 december 2010 13:37 schreef donroyco het volgende:
En wie heeft dit gesampled?origineel is baasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doet mij denken aan een jaren 90 house nummer...quote:Op donderdag 30 december 2010 12:51 schreef Outlined het volgende:
QUIZ:
wereldberoemde sax, o.a. gesampled in bovenstaande nummers, maar wat is het origineel!!!!!!!
hint: Origineel is uit 1988.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:47 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Doet mij denken aan een jaren 90 house nummer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |