abonnement Unibet Coolblue
pi_93835604
Precies, ik heb m'n pa er een keer over gehoord, toen hij in de jaren 60 werkte bij marinewerf willemsoord, het klootjesvolk werd toen gepakt met een stuk krijt (voor het vijlen) op zak, en de hoge heren gingen er aan de achterkant vandoor met een draaibank.. :')

Tegenwoordig moeten we trouwens geld toeleggen om op zaterdag de wacht te lopen. Je moet die week (ma t/m zo) een dag vrij nemen omdat je anders te veel uren maakt, maar de extra keer op en neer rijden mag je niet dido-en, terwijl dat voor de zondag wel kan.. |:(
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_93838270
quote:
Motie van wantrouwen dreigt voor Hillen
Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) kan een motie van wantrouwen tegemoet zien als hij woensdag niet met een goede verklaring komt over de misstanden bij de marine in Den Helder. Dat verklaarde SP-Kamerlid Jasper van Dijk. Volgens PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink heeft de minister 'een groot probleem'.

De Volkskrant maakte zaterdag bekend dat bij het prestigieuze marineonderdeel CAMS-Force Vision sprake is van zelfverrijking, diefstal, intimidatie en onderling wantrouwen. Eerder werden twee leidinggevenden al disciplinair gestraft vanwege integriteitschendingen.

Hillen verzekerde de Kamer begin februari dat er geen nieuwe misstanden bekend waren, maar moest hier na de nieuwe onthullingen op terugkomen. Hij liet maandag weten 'onaangenaam verrast' te zijn en zei aangifte te gaan doen tegen twee leidinggevenden.

Woensdag moet de minister in de Tweede Kamer uitleg geven. De SP en de PvdA slijpen de messen. "Als blijkt dat de minister welbewust de Kamer verkeerd heeft geïnformeerd, dan wordt de kans op een motie van wantrouwen aanzienlijk groter", zei Van Dijk dinsdag. Mocht blijken dat Hillen door zijn ambtenaren onjuist is geïnformeerd dan heeft hij een gezagsprobleem, stelt de SP'er.

Eijsink wilde nog niet op vooruitlopen op mogelijk moties, maar de minister heeft volgens haar wel heel wat uit te leggen. "En we gaan daar morgen drie uur over debatteren, dus hij heeft alle tijd." Maar Hillen heeft wat haar betreft 'een groot probleem' als hij de Kamer onjuist geïnformeerd heeft, of zelf onjuist geïnformeerd is.
Ik zit me nu serieus af te vragen of Hillen hiervoor wel verantwoordelijk gesteld kan worden, dit speelt natuurlijk al veel langer dan dat hij minister is.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:28:28 #278
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_93838768
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is maar de vraag in hoeverre je zoiets wil handhaven. Is het meenemen van een rol schijtpapier (oefening) van de legering ook diefstal?
denk dat we allemaal oud en wijs genoeg zijn om te zien wat wel en wat niet door de beugel kan. We praten niet over pennen, schijtpapier en schroevendraaiers maar over hele werkbanken, meubels, fraude met uren enz...(maar waar ligt de grens?)

Nu gebeurt er naar mijn mening i.i.g. veel te weinig. En daarmee gaan we nat als het uitkomt en het geeft een verkeerd signaal naar de werkvloer.

Ik heb hier een redelijk uitgesproken mening over, ook op de werkvloer... je wilt niet weten hoe vaak ik scharapjes voorbij zie komen voor dingen die 'kwijt' zijn. Zodra de CDT schade man stelt en ik schrijf ze als BVO aan, moet je eens kijken hoe snel ik me detail weer heb :r
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  woensdag 9 maart 2011 @ 07:55:01 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93848664
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:28 schreef paintmeester het volgende:

[..]

denk dat we allemaal oud en wijs genoeg zijn om te zien wat wel en wat niet door de beugel kan. We praten niet over pennen, schijtpapier en schroevendraaiers maar over hele werkbanken, meubels, fraude met uren enz...(maar waar ligt de grens?)
Over het meenemen van LVT materiaal kunnen we redelijk kort zijn, gewoon niet. Maar sjoemelen met uren is ook weer zoiets, soms ontkom je daar niet aan, want arbo technisch mag je de uren niet maken maar in de praktijk maak je ze wel. Je kunt ze niet in het systeem kloppen omdat het systeem dan over de zeik gaat, moet je die uren dan maar als "verloren" beschouwen? Ik denk het niet.

quote:
Nu gebeurt er naar mijn mening i.i.g. veel te weinig. En daarmee gaan we nat als het uitkomt en het geeft een verkeerd signaal naar de werkvloer.
Dat zeker, maar we moeten ervoor waken dat we het niet in het extreme gaan trekken. Want dan heb je helemaal een onwerkbare situatie.

quote:
Ik heb hier een redelijk uitgesproken mening over, ook op de werkvloer... je wilt niet weten hoe vaak ik scharapjes voorbij zie komen voor dingen die 'kwijt' zijn. Zodra de CDT schade man stelt en ik schrijf ze als BVO aan, moet je eens kijken hoe snel ik me detail weer heb :r
RM doet soms wonderen idd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 maart 2011 @ 08:41:22 #280
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_93849209
Topman Defensie zweeg tegen Hillen
09 mrt. 2011, 07:23

De naaste adviseur van minister Hans Hillen van Defensie was vorig jaar al op de hoogte van misstanden bij de marine in Den Helder.

De secretaris-generaal verklaart in een brief aan de klokkenluider alle klachten gegrond en hij kondigt maatregelen aan. Dat blijkt uit interne „personeelsvertrouwelijke” correspondentie van Defensie dat in handen is van de Volkskrant.

Het document is opmerkelijk omdat minister Hillen maandagavond nog verklaarde niet op de hoogte te zijn van de problemen bij marineonderdeek CAMS Force Vision en dat de berichtgeving hierover als een complete verrassing kwam. Ton Annink, secretaris-generaal en rechterhand van de minister, is verplicht Hillen bij te praten over heikele zaken op het departement.

Hillen moet vandaag in de Tweede Kamer opheldering geven over de misstanden in Den Helder. Gisteravond wilde de minister niet ingaan op de rol van Annink in dit dossier, meldt de Volkskrant. Volgens D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold verkeert de minister in een 'benarde positie'. "Of hij wist het niet en dan zat hij fout. Of hij wist het wel en dan zat hij ook fout." Volgens PVV'er Hernandez is er slechts een oplossing: "Hij moet keihard optreden als het waar is dat hij is voorgelogen door zijn ambtenaren. Dan moeten er koppen rollen."

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_93852089
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:21 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik zit me nu serieus af te vragen of Hillen hiervoor wel verantwoordelijk gesteld kan worden, dit speelt natuurlijk al veel langer dan dat hij minister is.
Verantwoordelijk is 'ie zeker, maar ik betwijfel of hij 'schuldig' is. Waarschijnlijk is dit gewoon het zooitje van zijn voorganger. Feit is wel dat een minister op de hoogte moet zijn van zaken die op zijn departement spelen, maar daarvoor ben je wel afhankelijk van je ambtenaren.
pi_93854274
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Verantwoordelijk is 'ie zeker, maar ik betwijfel of hij 'schuldig' is. Waarschijnlijk is dit gewoon het zooitje van zijn voorganger. Feit is wel dat een minister op de hoogte moet zijn van zaken die op zijn departement spelen, maar daarvoor ben je wel afhankelijk van je ambtenaren.
En van z'n voorgangers voorganger, etc. ;) En gezien het nieuwsbericht wat Cobra postte heeft hij het dus niet te horen gekregen van zijn rechterhand, slechte zaak. :N
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:34 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Schuld aan zijn maakt niet uit. Hij is politiek verantwoordelijk. Hij wordt erop afgerekend. Dat hoort bij de baan als minister. De val van het kabinet kok 2 ging ook over iets waar dat kabinet weinig mee te maken heeft gehad.
En nu bestaat er dus een mogelijkheid dat hij aftreedt en dat we de volgende krijgen die opnieuw het wiel mag gaan uitvinden... :X
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_93854388
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:54 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

En van z'n voorgangers voorganger, etc. ;) En gezien het nieuwsbericht wat Cobra postte heeft hij het dus niet te horen gekregen van zijn rechterhand, slechte zaak. :N
Dat beweert Hillen inderdaad.

quote:
[..]

En nu bestaat er dus een mogelijkheid dat hij aftreedt en dat we de volgende krijgen die opnieuw het wiel mag gaan uitvinden... :X
Hillen blijft voorlopig wel hoor, maak je maar niet druk.
pi_93854404
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de uitkomsten van die werkgroepen, wanneer wordt daar meer over bekend gemaakt?
pi_93854701
Als in waarop er bezuinigd gaat worden? Ik wil het nu ook wel eens weten! :(
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 maart 2011 @ 12:09:17 #286
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_93854775
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 11:58 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de uitkomsten van die werkgroepen, wanneer wordt daar meer over bekend gemaakt?
Als het goed is volgende week.

Maar ik gok het vrijgeven van de resultaten een aantal maanden uitgesteld gaat worden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_93857601
Misschien niet helemaal de bedoeling om dit hier te plaatsen, maar toch interssant:

Gewelddadige games verminderen trauma bij soldaten

Het spelen van gewelddadige games zoals Call of Duty of Red Dead Redemption kan soldaten helpen met het verwerken van mentale trauma's door gewelddadige nachtmerries te blokkeren. Dit is gebleken uit een studie van de universiteit van Edmonton in Canada, waar 98 soldaten aan meededen.

Volgens New Scientist waren niet alleen de dromen van de soldaten minder intens, ook hadden de soldaten het gevoel dat ze terug konden vechten tegen de vijanden in hun nachtmerries. De controlegroep die minder of casual games speelden gaven aan dat ze zich juist hulpelozer voelden tijdens hun gewelddadige dromen. De conclusie strookt met eerdere berichten over dat gamen voor het slapengaan een hogere controle over dromen bewerkstelligt.

Volgens Jayne Gackenbach van de universiteit fungeren gewelddadige games als "dreigingssimulatoren", die het brein conditioneren om de oorlogsscenarios van nachtmerries op dezelfde manier te verwerken als bij het spelen van een game. Soldaten aan het front gamen volgens haar continu. Een soldaat schreef aan haar: "Overal waar een stroomaansluiting is, is een console of handheld aangesloten. Als we niet op patrouille waren, dan zaten we gewelddadige games te spelen, alsof we nog geen genoeg geweld hebben gezien." Volgens de wetenschapper is het een vorm van zelf-medicatie.

Bron: Eurogamer / New Scientist
Blood Sugar Sex Magik
pi_93857967
quote:
15s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:45 schreef Sloggi het volgende:
Hillen noemt de komende nota over de bezuinigingen, en zegt dat het stuk 'de aarde zal doen trillen' bij Defensie.
pi_93887470
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:21 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik zit me nu serieus af te vragen of Hillen hiervoor wel verantwoordelijk gesteld kan worden, dit speelt natuurlijk al veel langer dan dat hij minister is.
Een minister is ook verantwoordelijk voor de screw-ups van zijn voorgangers en van ondergeschikten waar hij niets vanaf weet. Zo werkt ministeriële verantwoordelijkheid nu eenmaal.

Als hij een acceptabele uitleg heeft kan de Tweede Kamer hem wat rust gunnen, anders is het foetsie.

Zou anders wel heel makkelijk worden: "ik wist van niks", "ik was het niet, het was mijn voorganger", "het gebeurt wel, maar ik heb er niet over besloten". ..
dag
pi_93887668
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:54 schreef paintmeester het volgende:
Ik schijt hier echt de balen van. Force vision is onderdeel van de DMO en niet van de KM :r
Net als de rest van de DMO een organisatie volgepakt met burgerambtenaren...

Er moet een regeling komen voor de gehele krijgsmacht dat als je gepakt wordt op fraude (met uren en dienstvoertuigen) of spullen van de baas jat je op staande voet ontslagen moet worden + een dikke terugbetalingsregeling. Ongeacht rang of stand. :W

Dit soort lowlifes zetten het hele onderdeel en de collega's te kakken.
Het beeld voor de burger is natuurlijk niet best: Eerst wantoestanden in Den Haag waar de leidinggevenden niets aan deden, nu bij een marineonderdeel (zo brengt de media het)...

Lijkt net alsof alle personeelsleden van defensie dingen mee naar huis nemen, hun privé-auto op terrein en kosten van de baas onderhouden en meer van die geintjes..

Het helpt wel bij het afschrikken van nieuwe recruiten, daar was toch geen budget voor.. Elk nadeel heb z'n voordeel!
dag
  donderdag 10 maart 2011 @ 00:10:31 #291
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_93888044
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Een minister is ook verantwoordelijk voor de screw-ups van zijn voorgangers en van ondergeschikten waar hij niets vanaf weet. Zo werkt ministeriële verantwoordelijkheid nu eenmaal.

Als hij een acceptabele uitleg heeft kan de Tweede Kamer hem wat rust gunnen, anders is het foetsie.

Zou anders wel heel makkelijk worden: "ik wist van niks", "ik was het niet, het was mijn voorganger", "het gebeurt wel, maar ik heb er niet over besloten". ..
In de film Traffic wordt daar ook een mooi voorbeeld van gegeven, Als Chroetsjov aan zijn opvolger twee brieven geeft en zegt dat als hij in de moeilijkeheden komt de eerste brief moet openen en bij een opvolgend probleem de tweede brief. Nadat hij voor de eerste keer in problemen komt opent hij de eerste brief warin staat; 'geef mij vanalles de schuld' Nadat hij voor de tweede keer in de problemen komt opent hij de tweede brief waarin staat; 'ga zitten en schrijf twee brieven'
pi_93913433
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Een minister is ook verantwoordelijk voor de screw-ups van zijn voorgangers en van ondergeschikten waar hij niets vanaf weet. Zo werkt ministeriële verantwoordelijkheid nu eenmaal.

Als hij een acceptabele uitleg heeft kan de Tweede Kamer hem wat rust gunnen, anders is het foetsie.

Zou anders wel heel makkelijk worden: "ik wist van niks", "ik was het niet, het was mijn voorganger", "het gebeurt wel, maar ik heb er niet over besloten". ..
Daar heb je gelijk in, anders gaat men ook alleen maar afschuiven.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:03 schreef Peter het volgende:

[..]

Het beeld voor de burger is natuurlijk niet best: Eerst wantoestanden in Den Haag waar de leidinggevenden niets aan deden, nu bij een marineonderdeel (zo brengt de media het)...
Dat 'marineonderdeel' is ook van DMO (datzelfde clubje uit Den Haag) en er werken voor driekwart aan burgers.
quote:
Lijkt net alsof alle personeelsleden van defensie dingen mee naar huis nemen, hun privé-auto op terrein en kosten van de baas onderhouden en meer van die geintjes..
Dat van die privé auto klopt wel, maar dat heet dan de auto-hobby-club en is volledig legaal. ;)
quote:
Het helpt wel bij het afschrikken van nieuwe recruiten, daar was toch geen budget voor.. Elk nadeel heb z'n voordeel!
Das natuurlijk onzin, als we geen nieuwe werknemers willen, nemen we ze ook niet aan.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_93915548
Trek die beerput maar open. Dat je bij de overheid werktt betekent niet dat je vrijbrief hebt. Het zal ook niet lang duren voordat het begint op te vallen dat op vrijdag de helft van het aantal geparkeerde auto's op de kade foetsie is. We hebben natuurlijk allemaal verlofuren opgenomen, uhu.
pi_93916275
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:31 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Dat 'marineonderdeel' is ook van DMO (datzelfde clubje uit Den Haag) en er werken voor driekwart aan burgers.
80% van de 6000 werknemers volgens de eigen website.
pi_93917086
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Trek die beerput maar open. Dat je bij de overheid werktt betekent niet dat je vrijbrief hebt. Het zal ook niet lang duren voordat het begint op te vallen dat op vrijdag de helft van het aantal geparkeerde auto's op de kade foetsie is. We hebben natuurlijk allemaal verlofuren opgenomen, uhu.
Tja, dat heb je tegenwoordig met dat jeagerarrest, iedereen die op woensdag de wacht loopt, neemt de vrijdag ook lekker vrij. En trouwens, al sinds ik bij de baas zit is het op vrijdag rond een uur of 1 oplossen.. ;)

Wat me meer steekt zijn die matrozen LDV die allemaal maar vrij kunnen nemen, terwijl ze niet of nauwelijks de wacht lopen. Hoe komen die dan aan hun uren? Ik als TD'er loop volop de wacht, maar ik kan geen extra week verlof of extra week compensatie opnemen omdat ik uren te weinig heb... |:(
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

80% van de 6000 werknemers volgens de eigen website.
Sorry, ik had duidelijker moeten wezen: driekwart van het personeel van CAMS-Force Vision zijn burger. ;)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 10 maart 2011 @ 19:02:05 #296
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_93917234
Militair veldhospitaal in hartje Amsterdam

AMSTERDAM - Donkergroene legertenten wapperen in de wind in hartje Amsterdam. Militairen in uniform dragen een nepslachtoffer met een opgeplakte schotwond vanuit een legerambulance een veldhospitaal binnen. Snel naar binnen. Laat het slachtoffer niet afkoelen, roept sergeant-majoor Ronald Tim tijdens de militaire oefening op het terrein van het Marine Etablissement, in de buurt van het Centraal Station.

De eenheid 420 Hospitaal Compagnie van de Koninklijke Landmacht is met een groot veldhospitaal van 141 aan elkaar verbonden tenten neergestreken in de hoofdstad. De eenheid houdt tot 23 maart oefeningen om in vorm te blijven. Vrijdag is er een wervingsdag voor geneeskundestudenten. Verder komen onder meer brandweer en politie langs om kennis en vaardigheden uit te wisselen. Daarnaast nemen legerartsen een kijkje - ze werken in reguliere ziekenhuizen maar kunnen worden uitgestuurd op militaire missies.

Genodigden krijgen via speciale demonstraties te zien wat de geneeskundige dienst allemaal in huis heeft. Op volle sterkte neemt ongeveer 110 man aan de oefeningen deel. Voor brandweer en politie is het handig op de hoogte te zijn van wat de dienst kan, zodat ze weten bij welke situaties ze haar hulp in kunnen inroepen. In 2008 bijvoorbeeld zette de geneeskundige dienst bij het ziekenhuis in Enschede met spoed een nood-intensive care op en bemande die, toen de ziekenhuisbacterie MRSA moest worden verwijderd uit het Medisch Spectrum Twente.

Het militair hospitaal in Amsterdam is ruim 80 meter lang en 30 meter breed. Met warme luchtblazers is de temperatuur in het tentencomplex opgestookt tot 21 graden. Aan een lange gang liggen aparte kamers waarin onder meer de spoedeisende hulp, operatiekamers en een laboratorium huizen. Om het geheel een buitenlands tintje te geven, hangen er actiefoto's uit het veldhospitaal in Uruzgan. In slechts twee dagen tijd is het complex voor oefening Capital Care (zorg in de hoofdstad) uit de grond gestampt.

De oefening is Amsterdam is uniek, verzekert compagniecommandant Martijn Michel. Het is gelukt om het complex op zo'n postzegel neer te zetten. Wij zijn erg goed in praktische oplossingen, weet ook Mattijs Kleinendorst, commandant van het hospitaal. En dat wil het leger graag aan de buitenwereld laten zien.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 11 maart 2011 @ 17:37:15 #297
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_93965232
Vliegbasis Woensdrecht ondersteunt Hoogvliegers

11 maart 2011, 17.04 uur
25 chronisch zieke kinderen werden vandaag op Vliegbasis Woensdrecht onthaald op een Hoogvliegerdag georganiseerd, door Stichting Hoogvliegers in samenwerking met de Koninklijke Luchtmacht en vliegveld Seppe. De kinderen, afkomstig van de Openluchtschool uit Breda, vlogen vanaf vliegveld Seppe naar Woensdrecht voor een dag waarop zij hun ziekte even konden vergeten.



Voor deze gebeurtenis stelden 8 piloten hun sportvliegtuigen beschikbaar om de kinderen heen en weer te vliegen. Op het Brandweer Opleiding- en Trainings Centrum van de vliegbasis leerden de kinderen hoe het is om brandweerman te zijn en zagen ze hoe een explosievenspeurhond zijn werk doet.

Certificaat
De kinderen werden op Woensdrecht voor hun vliegavontuur beloond met een speciaal Hoogvliegercertificaat. Dit aandenken werd uitgereikt door de commandant van de Koninklijke Militaire School Luchtmacht Vliegbasis Woensdrecht, kolonel Fred Sotthewes.



Vliegbasis Woensdrecht stelde voor de Hoogvliegerdag de start- en landingsbaan beschikbaar, evenals het platform. Naast de luchtverkeersleiding hielpen ook de brandweer, de hondensectie en de geneeskundige dienst van de basis bij het bezoek. De Koninklijke Luchtmacht ondersteunt al langere tijd het werk van de Stichting Hoogvliegers.

Bron: www.luchtmacht.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')