Mee eens, ik speel nu al 4 seizoenen met Scheveningen en alle spelers zijn Hollands. De enige uitzondering is een jongen die voor het Surinaamse elftal koos, zijn nationaliteit veranderde daardoor naar Surinaams. Ondertussen heb ik m ook al verkocht.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:54 schreef Kn0x het volgende:
Na een drukke periode op werk en hobbies vanavond weer ouderwets tijd voor FM. Verder gaan met mijn Roda game. Heb nu een leuke selectie op de been met veelal Nederlandse spelers. Ik houd niet zo van Brazilianen en Oost-blokkers. Geef mij maar liever bekende Nederlandse spelers.
Ik ben sowieso wel een namenhoer. Liever een slechtere speler die ik ken dan een onbekende speler die meer potentie heeft
Is leuk inderdaad, enig probleem is dat je in Nederland na een tijdje problemen krijgt, omdat de andere teams niet goed opleiden en het Nederlands elftal dan erg zwak wordt. Op die manier is het voor jou ook moeilijk om steeds weer goede Nederlandse spelers te halen.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:37 schreef Denninho het volgende:
[..]
Mee eens, ik speel nu al 4 seizoenen met Scheveningen en alle spelers zijn Hollands. De enige uitzondering is een jongen die voor het Surinaamse elftal koos, zijn nationaliteit veranderde daardoor naar Surinaams. Ondertussen heb ik m ook al verkocht.
Ik hoop ooit met Scheveningen hofleverancier voor het Nederlands elftal te worden, zoals Barcelona in Spanje.
Bij mij heeft Ajax spelers zoals Higuain gehaald o.Oquote:Op donderdag 23 december 2010 02:37 schreef Doublepain het volgende:
Ik kap met mijn PSV game..
Ajax, Feyenoord en Twente halen alleen maar transfervrije Zuid-Koreanen/Arabische spelers..
Kom op man..
Dat heb ik met mijn Feijenoord game. Iedere Nederlandse club haalt vage tranfservrije spelers uit Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse en Aziatische landen. Bizar...quote:Op donderdag 23 december 2010 02:37 schreef Doublepain het volgende:
Ik kap met mijn PSV game..
Ajax, Feyenoord en Twente halen alleen maar transfervrije Zuid-Koreanen/Arabische spelers..
Kom op man..
De bestanden moeten in deze map:quote:Op donderdag 23 december 2010 13:26 schreef Falstyr het volgende:
Hoe installeer je eigenlijk die hoofdklasse database. Wil maar niet lukken bij mij en vind de uitleg in de bijgeleverde txt file ook niet echt duidelijk. :S
Na de grote toernooien is het inderdaad huilen met de pet op, ook de stoelendans van trainers tussen de grote clubs ziet er hier treurig uitquote:Op donderdag 23 december 2010 14:59 schreef Scorpie het volgende:
Hebben jullie trouwens ook van die ontslaggolven? 1 keer in de zoveel tijd zijn er 25 landen op zoek naar een nieuwe manager
Irritant hè, ik heb er op de vorige pagina ook al mijn beklag over gedaan. Je kunt ze bij 'manage tactics' deleten, maar als je weer een wijziging in je tactiek maakt zonder deze op te slaan dan komen die 'currents' steeds weer terug. Waarschijnlijk voer voor de volgende patch...quote:Op donderdag 23 december 2010 16:55 schreef PirE het volgende:
Hoe kan ik die waslijst aan "Current" tactics wegkrijgen in mijn tactics-scherm?
Advanced Forward of een Poacher eventueel.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:50 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Irritant hè, ik heb er op de vorige pagina ook al mijn beklag over gedaan. Je kunt ze bij 'manage tactics' deleten, maar als je weer een wijziging in je tactiek maakt zonder deze op te slaan dan komen die 'currents' steeds weer terug. Waarschijnlijk voer voor de volgende patch...
Welke rol/duty vinden jullie geschikt voor Cavani als spits in een 4-3-3?
Hele landen scouten met opdracht dat ze niet ouder dan 16/18 mogen zijn. Of zelf de grote clubs afstruinen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:49 schreef Alovenac het volgende:
Hoe scouten jullie regens in het spel? Of beter gezegd; hoe vinden jullie goede regens?
Gefeliciteerd man, hopelijk kun je ook daar snel aanhaken bij de top !quote:Op donderdag 23 december 2010 20:47 schreef Jorwol het volgende:
Sheffield Wednesday speelt in de Premier League
En em dan ¤65 per week gevenquote:Op donderdag 23 december 2010 16:46 schreef Moron het volgende:
Dit is mijn duurste aankoop. Had toch geld als water, en vond hem het wel waard. Gekocht voor 12,5 en met na 30 wedstrijden nog eens 2,5 miljoen.
[ afbeelding ]
Omdat het woord challenge dan voor mij niet meer van toepassing is, duhquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:08 schreef VonHinten het volgende:
Wat weerhoudt mensen bij die challenge overigens om niet elke game opnieuw te spelen als ze verliezen?D'r zullen vast wel een paar van die linkmiegels bijzitten.
Helemaal niets.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:08 schreef VonHinten het volgende:
Wat weerhoudt mensen bij die challenge overigens om niet elke game opnieuw te spelen als ze verliezen?D'r zullen vast wel een paar van die linkmiegels bijzitten.
Nee dat snap ik wel, en het was ook geen kritiek op de hier geposte, goede resultaten. Ik vroeg me alleen af of deze vorm van cheaten te controleren is (is bv. het aantal saves ergens terug te vinden?).quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Helemaal niets.
Maar wat is er leuk aan een challenge als je gaat cheaten.
Ja maar is het vele saven een teken? Ik ken iemand die savet na elke wedstrijd omdat ie vaak PC problemen heeft. Dus lijkt me een beetje raar om daar op te gaan kijken of iemand "eerlijk speelt"quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:32 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Nee dat snap ik wel, en het was ook geen kritiek op de hier geposte, goede resultaten. Ik vroeg me alleen af of deze vorm van cheaten te controleren is (is bv. het aantal saves ergens terug te vinden?).
Klopt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:43 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja maar is het vele saven een teken? Ik ken iemand die savet na elke wedstrijd omdat ie vaak PC problemen heeft. Dus lijkt me een beetje raar om daar op te gaan kijken of iemand "eerlijk speelt"
Tja, het is sowieso erg moeilijk te controleren, ook is het aantal keer saven geen goede controle, als mensen écht willen kunnen ze immers alles editen met savegame editors. Natuurlijk, dat is wel ubertriest, maar je hebt ze er tussen zitten!quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:43 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja maar is het vele saven een teken? Ik ken iemand die savet na elke wedstrijd omdat ie vaak PC problemen heeft. Dus lijkt me een beetje raar om daar op te gaan kijken of iemand "eerlijk speelt"
Ziet er goed uit! In de Championship krijg je niet echt veel meer geld, probeer daarom goede spelers bij Manchester United/Arsenal/Chelsea etc te huren! Zijn vaak volledig gratisquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:03 schreef PBateman1978 het volgende:
Kampioen !
[ afbeelding ]
Eigenlijk altijd spannend gebleven, al heb ik het grootste gedeelte van het seizoen wel in de top-3 gestaan. Soms dacht ik dat we het uit handen zouden geven, maar uiteindelijk bleek het team toch sterk genoeg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De meeste aankopen hebben prima gepresteerd, hoop wel dat ik in de Championship wat meer te besteden heb, kan nu nml. geen contracten verlengen van belangrijke spelers.
De tactiek :
[ afbeelding ]
Heb tot nu toe 4 nieuwe spelers kunnen halen, 3 gratis en eentje op huurbasis.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:00 schreef Jorwol het volgende:
Ziet er goed uit! In de Championship krijg je niet echt veel meer geld, probeer daarom goede spelers bij Manchester United/Arsenal/Chelsea etc te huren! Zijn vaak volledig gratis![]()
Nog behoefte aan screens van aankopen/tactieken/whatever?
Aankopen voor het seizoen in de League One:quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Heb tot nu toe 4 nieuwe spelers kunnen halen, 3 gratis en eentje op huurbasis.
Nog altijd geen vetpot idd. die Championship, ben erg benieuwd hoe sterk mijn team straks blijkt te zijn.
Screenshots zijn altijd leuk ja, wel benieuwd ook naar je aankopen voor seizoen 1.
Ik heb zelfs ingesteld dat mijn game automatisch 1x in de zoveel tijd (om de paar dagen geloof ik) saved. Hoef ik het zelf niet meer te doenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:43 schreef heloef het volgende:
[..]
Depends wat je bedoelt. met 'saai'.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:42 schreef Daniane het volgende:
O dit spel heb ik echt lang gespeeld! Maar na FM 2008 vond ik het een beetje saai worden.. was niet echt variatie ofzoIs FM 2010 een aanrader?
Het was steeds hetzelfde. Ik ownde hard met Ajax CL 300x winnen alles maar gewoon al die nieuwsberichten en alles bleef hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Depends wat je bedoelt. met 'saai'.
Dat is het probleem bij FM, en ik hoop dat ze hier ook ooit iets aan gaan doenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:08 schreef VonHinten het volgende:
Ik doe nooit mee aan challanges, maar in 2008 vond ik het nog leuk om dat te doen, zodat ik tenminste eens kampioen werd.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:08 schreef VonHinten het volgende:
Dus hij is transfervrij maar Telstar krijgt ook 550k?quote:Op zaterdag 25 december 2010 15:31 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik kwam net deze speler tegen in mijn game:
[ afbeelding ]
Is deze game met regels van voor het Bosman-arrest?quote:Op zaterdag 25 december 2010 15:31 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik kwam net deze speler tegen in mijn game:
[ afbeelding ]
Jeugdspeler misschien?! Dan betaal je ook altijd een vergoedingquote:Op zaterdag 25 december 2010 18:10 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Dus hij is transfervrij maar Telstar krijgt ook 550k?
Nou hij is twintig en hij komt uit de jeugdopleiding van Ajax dus dat is het denk ik niet.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:39 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Jeugdspeler misschien?! Dan betaal je ook altijd een vergoeding
Ik ken hetquote:Op zondag 26 december 2010 00:29 schreef VonHinten het volgende:
Uberspits terug van 4 weken blessureleed. Zelfde uberspits bij rentree weer 4 maanden uit de roulatie geschopt.
FM soms
Goede Nederlandse spelers kopen. De 4 die je van de 25 aanmeldt van onder de 21 gebruik ik toch nooit.quote:Op zaterdag 25 december 2010 02:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kan je toch zorgen dat je vooruit komt en ook nog rond de 8 Nederlandse spelers(of spelers met een NL band) in de basis hebt staan?
Weinig. Alleen CL en de KNVB beker wedstrijden. En dat meestal tegen kleine tegenstanders waar je van moet winnen. Om bijv. de CL door te komen of je moet tegen het lokale clubje de treffers uit de buurt in de beker en waar je dan 30 shots op goal op hebt tijdens een wedstrijd, 5 keer woodwork raakt en je toch 2 - 0 achter staat. Dat je dan alles en alles op de aanval zet, nieuwe spitsen er inzet, en hij wil er maar niet in. Jep.. dan is het direct opnieuw laden want anders vliegt de pc het raam uitquote:Op zondag 26 december 2010 10:57 schreef Nick-GizMo het volgende:
Elfling en hoe vaak reload je de game?
quote:Op zondag 26 december 2010 11:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Weinig. Alleen CL en de KNVB beker wedstrijden. En dat meestal tegen kleine tegenstanders waar je van moet winnen. Om bijv. de CL door te komen of je moet tegen het lokale clubje de treffers uit de buurt in de beker en waar je dan 30 shots op goal op hebt tijdens een wedstrijd, 5 keer woodwork raakt en je toch 2 - 0 achter staat. Dat je dan alles en alles op de aanval zet, nieuwe spitsen er inzet, en hij wil er maar niet in. Jep.. dan is het direct opnieuw laden want anders vliegt de pc het raam uitDat is zo frustrerend en totaal niet te vergelijken met een wedstrijd waarin je gewoon de mindere partij bent.
quote:
Onzin verkopen kun je ook ergens andersquote:Op zondag 26 december 2010 11:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
! Ik dacht het niet. Heb mede door dit topic nog wat leuke spelers weten te vinden en ga je maar ergens anders ergeren aan mensen die soms reloaden
Het is maar een spel.
Mja, blijven brallen ook. Het herladen van een spel bij FM is niks anders dan herladen bij een ander (sport) spel omdat je iets wil bereiken. En als je na een 1e seizoen ontslagen wordt en het opnieuw probeert is dat niet veel anders dan 'herladen' van je spel. De grootste brallers die claimen dat ze het goed doen zijn juist vaak degene die herladen.quote:Op zondag 26 december 2010 11:24 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Onzin verkopen kun je ook ergens anders..
Grappig, een cheater die zich irriteert aan een cheater. Pot, ketelquote:Op zondag 26 december 2010 11:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, blijven brallen ook. Het herladen van een spel bij FM is niks anders dan herladen bij een ander (sport) spel omdat je iets wil bereiken. En als je na een 1e seizoen ontslagen wordt en het opnieuw probeert is dat niet veel anders dan 'herladen' van je spel. De grootste brallers die claimen dat ze het goed doen zijn juist vaak degene die herladen.
Ik erger me dan ook meer aan mensen die managers toevoegen in het spel om spelers aan te schaffen zodat ze weer centen hebben of in de editor gaan klooien om meer geld te krijgen of spelers te verbeteren.
quote:Op zondag 26 december 2010 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grappig, een cheater die zich irriteert aan een cheater. Pot, ketel
Dat dus.quote:Op zondag 26 december 2010 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grappig, een cheater die zich irriteert aan een cheater. Pot, ketel
http://www.2shared.com/file/fmPyPvfA/FM_Challenge_Fok.htmlquote:Op zondag 26 december 2010 12:48 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik kan er niets van, maar ik ga toch de challenge proberen. Kijken hoe ver ik kom. Ik denk niet ver.
5 seizoenen spelen, niet cheaten, that's it.quote:
Ligt eraan waar die '2' staan. Zijn dat DMC's of MC's?quote:Op zondag 26 december 2010 17:05 schreef Happel het volgende:
Wat veranderen jullie aan een tactiek, wanneer je speelt tegen een elftal dat 4-2-3-1 speelt? Met dus een AML, AMC en AMR.
Drie wedstrijden op rij gespeeld tegen zo een tactiek. Score was 0-1-2.
Het is een spel johquote:Op zondag 26 december 2010 12:04 schreef Nick-GizMo het volgende:
Nee in het echt kun je ook herladen. Als je verliest dan verlies je
Tuurlijk mag ie hier posten, maar ik hoef z'n posts niet te lezen omdat ze alle waarde voor mij verloren hebben. Wat heb ik aan advies van iemand die het spel niet eens kan?quote:Op zondag 26 december 2010 20:52 schreef heloef het volgende:
[..]
Het is een spel johKan jou het wat boeien dat iemand het herlaad. Jij doet het niet omdat het niet realistisch is, ik herlaad om dezelfde reden ook niet. Maar doe alsjeblieft even normaal tegen iemand die wel herlaad, wat heb jij er mee te maken? en waarom zou iemand die dat wel doet niet in dit topic mogen posten?
Uuuhh.. dus. Dan kun je dit topic en heel Fok afschaffenquote:Er worden meisjes misbruikt door vieze oude mannetjes en jij maakt je druk om een cheater, ga alsjeblieft wat nuttigs doen aub.
Kijk dat is wat anders dan dat je zegt dat ie moet oprotten. Maar genoeg gekibbel ik kom even vertellen hoe goed ik ben.quote:Op zondag 26 december 2010 21:44 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Tuurlijk mag ie hier posten, maar ik hoef z'n posts niet te lezen omdat ze alle waarde voor mij verloren hebben. Wat heb ik aan advies van iemand die het spel niet eens kan?
Een gamer is iemand die gamet niet iemand die goed en "fair" gamet. Ik wil trouwens niet de heilige maagd Maria uit hangen beweren dat ik nog nooit heb gecheat. Dat heb ik gewoon gedaan tot een met FM 2008. Gewoon omdat het kon en ik niet tegen mijn verlies kon en nog steeds niet kan maar ik hou me nu in. Omdat het gewoon mooier is om op realistische wijze iets te bereiken.quote:Op zondag 26 december 2010 21:45 schreef Falstyr het volgende:
Met Utrecht tegen PSV had ik een kut wedstrijd. PSV was de betere en ik had in de 20e minuut al een rode kaart. Vlak na de rode kaart toch een aanval weten op te zetten waaruit hun een eigen goal maakte. En dan gewoon met 1-0 winnen rofl
Daarnaast ook een seizoen met FC Dordrecht begonnen. Loopt ook verrassend lekker. Sneijder op huurbasis van Ajax en een 16 jarig aanvallertje gekocht die talent 4sterren heeft. Na een grote overwinning op Zwolle en MVV sta ik, ondanks 1 punt aftrek, alsnog eerste op moment. Voorlopig bij de meeste spelers training op stamina en composure gezet met een enkeling op finishing. In Seizoen 2 kijk ik dan wel weer verder qua training.
Opnieuw laden, andere managers tijdelijke overnemen alleen maar om te winnen is gewoon triest. Heeft niks met gamen en skills te maken. Net zoals bij een shooter of andere game om de twee tellen te saven en te herladen. Slaat ook nergens op en laat alleen maar zien hoe zielig de betreffende "gamer" is. Een gamer kun je zulke mensen niet noemen aangezien ze de nodige skills en inzicht missen.
Met Espanyol toch?quote:Op zondag 26 december 2010 22:16 schreef VonHinten het volgende:
Mijn 4 maanden geblesseerde uberspits is eindelijk terug en maakt gelijk de 2-1 tegen Real Madrid in de 92e minuut![]()
![]()
Lekkere prestaties in de rimboe, jij speelt echt alleen maar in rare competities he.quote:Op zondag 26 december 2010 22:30 schreef MMUFC het volgende:
Speel naast Academica Victoria ook met Petro Atletico uit Angola. Is de regerend kampioen en huidig nummer 1.
Moest in de voorronde Afrikaanse CL tegen een club uit Guinee-Bissau. Het werd 4-0 en 2-0 en dus ging ik makkelijk door.
In de 1e ronde trof ik JS Kabylie uit Algerije. Dit werd 2x 2-0. Vooral duel 2 vond ik erg knap.. doordat mijn 1e keeper op interland-tournee was, mijn 2e keeper geblesseerd en mijn overige keepers niet speelgeregtigd stond er een linksback op doelZe hebben geen 1x tussen de palen weten te schieten.. en dus hield mijn "keeper" de 0 bij zijn debuut als doelman(hij heeft al wel 19 duels als linksback gespeeld
)
4 of 5 seizoenen? Als je kijkt wat je uiteindelijk allemaal gratis kan ophalen moet dat binnen 2 of 3 jaar mogelijk zijn. Ik draai nu ook na 4 jaar mee in de top van de Eredivisie met Cambuur met een ploeg die in totaal 75.000 euro kostte.quote:Op maandag 27 december 2010 01:14 schreef Denninho het volgende:
Ik ben met Scheveningen in gevecht met RBC om degradatie te voorkomen. Laatste tijd alleen niet volop aan het spelen want het is niet echt een motiverend seizoen. Het enige wat telt is eigenlijk de ontwikkeling van het team met een gemiddelde leeftijd van 21 (zo'n beetje alle spelers) en de financiën. In de competitie hebben we gewoon nog geen schijn van kans en het is een kwestie van overleven zodat we ook volgend seizoen kunnen genieten van het grote geld.
Ik denk dat we na het volgende seizoen kunnen gaan voorbereiden voor een serieuze poging naar het linker rijtje, en over 4/5 seizoenen wil ik gaan meevechten voor een plek in de Eredivisie.
Volgens mij maak jij je nogal druk, schijnbaar zit het diepquote:Op zondag 26 december 2010 20:52 schreef heloef het volgende:
[..]
Het is een spel johKan jou het wat boeien dat iemand het herlaad. Jij doet het niet omdat het niet realistisch is, ik herlaad om dezelfde reden ook niet. Maar doe alsjeblieft even normaal tegen iemand die wel herlaad, wat heb jij er mee te maken? en waarom zou iemand die dat wel doet niet in dit topic mogen posten?
Er worden meisjes misbruikt door vieze oude mannetjes en jij maakt je druk om een cheater, ga alsjeblieft wat nuttigs doen aub.
Alleen maar is overdreven.. maar wel veel.. Zo heb in FM2011 in Angola en Andorra gespeeld. In de vorige had ik een lange game bij Dudelange(Lux) en een lange game bij FH(IJsland). In FM2009 had ik een lange game bij East Bengal uit India. De spits van toen, Pardal, heb ik nu naar Academica Vitoria gehaald.. Alleen heet hij tegenwoordig Edmilsonquote:Op zondag 26 december 2010 22:42 schreef heloef het volgende:
[..]
Lekkere prestaties in de rimboe, jij speelt echt alleen maar in rare competities he.
Netjes! Valt allemaal erg mee hè, het niveau in de Championship? Ik heb nu echt een prima team voor de Premier League, maar heb eigenlijk helemaal geen zin meer om verder te gaan, dus ik laat deze game even voor wat het is en ga denk ik weer een nieuwe game starten, weet alleen nog niet waar of met wie..quote:Op maandag 27 december 2010 09:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Alweer bijna 20 wedstrijden onderweg in het Championship met Sheffield W. en totaal onverwacht doe ik gewoon mee om het kampioenschap.
Hopelijk hou ik dit vol tot het einde, directe promotie zou ERG lekker zijn.
Data update van www.manutd.nl downloaden en activeren. Daarmee voeg je de Hoofdklasse toe.quote:Op maandag 27 december 2010 11:05 schreef plesner het volgende:
Hoe speel je allemaal met die vage competitie's en lage compitie's? Hoorde iemand praten over spelen in de hoofdklasse, waar mijn FM-2011 alleen maar tot de eerste klasse gaat.
Bedankt zal straks even thuis kijken.quote:Op maandag 27 december 2010 11:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Data update van www.manutd.nl downloaden en activeren. Daarmee voeg je de Hoofdklasse toe.
1 2 3 4 5 6 | 4-1-4-1 CISSÉ / MERTENS BISESWAR - DIARRA/FAZIO - FAZIO - WIJNALDUM MARK VAN BOMMEL MONZÓN - BAHIA - DOUGLAS - FERNANDEZ |
1 2 3 4 5 6 7 | 4-2-3-1 CISSÉ / MERTENS BISESWAR - WIJNALDUM EL AHMADI/AUGOSTO/FAZIO V BOMMEL - DIARRA MONZÓN - BAHIA - DOUGLAS - DE VRIJ/FERNANDEZ |
Die 4-2-3-1 zou ik sowieso niet gebruiken, als je dominant wil voetballen is 2x MC, 1x DMC veel beter dan 1x MC en 2x DMC naar mijn beleving. Sowieso zou ik 4-1-2-2-1 (dus 1 DMC, 2x MC, AML+AMR, ST) spelen en niet twee totaal verschillende formaties spelen. Door middel van player instructies en player roles kun je met de één uitstekend counteren en met de ander dominant voetballen door met een hoge defensive line het spel vanuit het middenveld te controleren. Voorin een snelle spits, als Afmaker/Poacher of als Advanced Forward.quote:Op maandag 27 december 2010 11:37 schreef RooieHoed het volgende:
Heeft iemand een idee welke spelstijl en opstelling past bij mijn team? Ik wissel véél te veel van tactieken met Feyenoord. Ik wil gewoon twee vaste tactieken gaan hanteren (Een underdog positie en een dominante positie, en daarop de tactieken).
Ik zat te denken aan een 4-1-4-1 tactiek (underdog) en een aanvallend 4-2-3-1.
De spelers die ik nu nog heb:
Monzón
Leandro Augosto
Bahia
Douglas
De Vrij (Hij ownt best wel)
Fernandéz
Diarra
Fazio
Wijnaldum
Biseswar
Fer
Castaignos
Mark van Bommel
Dries Mertens
Thomasson
Cissé
Cabral
Diarra (keeper)
Darley (keeper)
Aussar
Bruins
Cissé is 3x achter elkaar 6 maanden out geweestmaar kan ik over een aantal wedstrijden weer inzetten. Bruins is 2x ongeveer een half jaar out geweest.
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Een / betekend een vervanger/optie, een - betekend dat de positie ingevuld is zeg maar .
Bahia is in principe verkocht aan Inter, daar wil ik eigenlijk Mathijsen voor terughalen. Bij een aanvallende speelstijl heb ik nog een snelle AM L/R nodig, daar heb ik Elia voor op het oog. En een killer in de spits, misschien Podolski.
Iemand nog tips ? Speelstijlen ? Of handige op/aanmerkingen?
In de Champions League groepsfase doorgekomen met deze selectie, maar in de CL wel een 4-4-2 verdedigend aangehouden. Grappig: Atl. Madrid thuis met 3-0 verslagen, maar de return weer dik verloren (Wat is die Augusto goed zeg).
Romelo Lukaku wil ik graag hebben (Anderlecht), omdat het IRL ook een leuke speler is, en er een stuk over in de krant heeft gestaan (tegen Ajax). Maar die wilt niet. De enige 'haalbare' spits die ik GOED kan gebruiken is Podolski denk ik.
Aanvallender spelen tegen kleinere teams? Je tactiek tweaken tegen defensieve teams (meer width bv. icm directer passen)?quote:Op maandag 27 december 2010 12:20 schreef Kn0x het volgende:
Ik kan met Roda ook geen goede opstelling vinden. Ik win in de EL gewoon in Italie van Juventus met 2-0 om daarna thuis te verliezen met 1-0 van Volendam. Ik laat ontzettend veel punten liggen tegen de kleinere teams en ik heb geen idee hoe dit tegen te gaan. Ook de 'I expect you to win the match' helpt niet.
Heb je daar per persoon 4+ miljoen voor betaald? Die onderste (Paupin, what's in a name..) is een spits met Finishing 6, First Touch 9, Koppen 6 en Kracht 6. Op 19-jarige leeftijd. Dat worden geen pareltje imho.quote:Op maandag 27 december 2010 13:12 schreef Alovenac het volgende:
Ook twee regens door mijn scouting ontdekt en snel naar Kopenhagen gehaald.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijkend naar zijn stats voor dribbelen, voorzetten, snelheid, beweeglijkheid en eerste meters, zou ik zeggen: zo snel mogelijk omtrainen tot AMR. Hij mist wel de lef en flair van een buitenspeler, maar de technische en fysieke kwaliteiten bezit hij zonder meer.quote:Op maandag 27 december 2010 13:21 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Heb je daar per persoon 4+ miljoen voor betaald? Die onderste (Paupin, what's in a name..) is een spits met Finishing 6, First Touch 9, Koppen 6 en Kracht 6. Op 19-jarige leeftijd. Dat worden geen pareltje imho.
Ach, het is jouw geld en jouw keuze, maar ik zou zelfs wanneer het een 'tweede' spits is, zorgen dat-ie nog redelijk kan afmaken.quote:Op maandag 27 december 2010 13:59 schreef Alovenac het volgende:
Paupin krijgt 4 sterren als potientieel en de scout is een redelijk goede.
Mercier krijgt 4,5 ster en gaat volgens de scout een uitblinker worden. Krijg nu ook al zoveel mogelijk minuten en kan makkelijk mee.
Paupin ga ik inderdaad omtrainen, wil hem voornamelijk gebruiken voor een speler die de diepte ingestuurd wordt en vervolgens de complete spits in stelling kan brengen.
Die lage stats zeggen ook niet zoveel hoor. De andere stats (techniek, fysiek) compenseren het gebrek aan scorend vermogen enigszins.quote:Op maandag 27 december 2010 14:35 schreef Alovenac het volgende:
Klopt, het is een gokje waard. Tot nu toe doet hij het prima in invalbeurten, heeft mij al twee keer in blessuretijd na een overwinning geschoten.
Nou, nee, eigenlijk niet. Lage kracht, kan niet koppen, kan niet afmaken, mentaal ook niet sterk... Wat ik al zei, het is Alovenac's keuze, maar ik zou hem absoluut niet gehaald hebben.quote:Op maandag 27 december 2010 14:48 schreef Happel het volgende:
[..]
Die lage stats zeggen ook niet zoveel hoor. De andere stats (techniek, fysiek) compenseren het gebrek aan scorend vermogen enigszins.
Jammer van zijn lage cijfers voor flair en creativity anders had je hem kunnen gebruiken als een spits met een boel vrijheid om actie's te makenquote:Op maandag 27 december 2010 13:59 schreef Alovenac het volgende:
Paupin ga ik inderdaad omtrainen, wil hem voornamelijk gebruiken voor een speler die de diepte ingestuurd wordt en vervolgens de complete spits in stelling kan brengen.
Het zit niet diep maar ik vind het asociaal dat je wil dat iemand oprot omdat hij valsspeelt met een spelletje.quote:Op maandag 27 december 2010 08:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Volgens mij maak jij je nogal druk, schijnbaar zit het diep. Ik heb gewoon normaal gereageerd hoor
.
Wel als ie stoer komt doen met z'n resultaten, dat slaat toch nergens op.quote:Op maandag 27 december 2010 17:20 schreef heloef het volgende:
[..]
Het zit niet diep maar ik vind het asociaal dat je wil dat iemand oprot omdat hij valsspeelt met een spelletje.
Waar komt ie precies stoer doen met zijn resultaten? Hij heeft alleen twee pagina's terug zijn visie geven over hoe je je ploeg aan de top krijgt in FM. Veel waarde heeft het natuurlijk niet door het cheaten maar stoer doen vind ik het niet.quote:Op maandag 27 december 2010 17:28 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Wel als ie stoer komt doen met z'n resultaten, dat slaat toch nergens op.
Ik vind het hetzelfde als je als coach van athleten die onder de doping zitten gaat uitleggen hoe je moet coachen; zo kan iedereen het immers. Maar goed, laat maar lekker zitten joh, sowieso heeft iedereen een andere visie in FM, we kunnen beter leuke challenges doen en mooie (of juist minder mooiequote:Op maandag 27 december 2010 17:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Waar komt ie precies stoer doen met zijn resultaten? Hij heeft alleen twee pagina's terug zijn visie geven over hoe je je ploeg aan de top krijgt in FM. Veel waarde heeft het natuurlijk niet door het cheaten maar stoer doen vind ik het niet.
En dan over naar mijn resultaten. Met Congo-Brazzaville ben ik groepswinnaar geworden met drie overwinningen waarvan een terecht de andere twee werden gewonnen door een eigen doelpunt en strafschop. In de kwartfinale moesten we het opnemen tegen Ghana. Toen werden we zoals alle wedstrijden eigenlijk weggespeeld maar kwamen we weer op voorsprong. Helaas ging Ghana daarna gas geven en gingen we met 1-3 onderuit.
Het is een land.quote:Op maandag 27 december 2010 18:02 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ik vind het hetzelfde als je als coach van athleten die onder de doping zitten gaat uitleggen hoe je moet coachen; zo kan iedereen het immers. Maar goed, laat maar lekker zitten joh, sowieso heeft iedereen een andere visie in FM, we kunnen beter leuke challenges doen en mooie (of juist minder mooie) resultaten posten.
Wat is Congo-Brazzaville trouwens? Kan heel die club niet vinden
Is een afrikaans land.quote:Op maandag 27 december 2010 18:02 schreef Jorwol het volgende:
Wat is Congo-Brazzaville trouwens? Kan heel die club niet vinden
quote:Op maandag 27 december 2010 18:07 schreef heloef het volgende:
[..]
Het is een land.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voetbalelftal_van_Congo-Brazzaville
Nooit geweten dat Congo voluit Congo-Brazzaville heet... Ach, weer wat geleerdquote:
Er zijn twee Congo's he, het bekende Democratische Republiek Congo en het wat onbekendere Congo-Brazzaville.quote:Op maandag 27 december 2010 18:09 schreef Jorwol het volgende:
[..]
[..]
Nooit geweten dat Congo voluit Congo-Brazzaville heet... Ach, weer wat geleerd
Er zijn 2 Congo's hequote:Op maandag 27 december 2010 18:09 schreef Jorwol het volgende:
[..]
[..]
Nooit geweten dat Congo voluit Congo-Brazzaville heet... Ach, weer wat geleerd
Republic of the Congoquote:Op maandag 27 december 2010 18:11 schreef Thas het volgende:
[..]
Er zijn 2 Congo's he![]()
Republic of the Congo (ook bekend als Congo-Brazzaville) en Democratic Republic of the Congo (voormalig Zaïre)
Hehe is wel een leuke uitdaging... Ik heb er ooit aan gedacht een team te maken met alleen maar keepers... Als je dan nog kampioen kunt worden, klopt er toch echt iets niet aan het spelquote:Op maandag 27 december 2010 22:09 schreef MMUFC het volgende:
Groepsfase van de Afrikaanse CL gehaald, Angolees kampioen en bekerwinnaar met Petro Atletico
Met Academica Vitoria zit ik nu in de Copa Pernambuco.. Het staatskampioenschap zit erop en nu ben ik dus met die beker bezig die me niet zo veel interesseert.. veel liever zou ik nu meteen met de competitie beginnen, maar dat duurt nog even.. Overigens moest ik in het vorige duel mijn spits Jadilson wisselen wegens een blessure. Edson viel in, opzich wel grappig want mijn andere basisspits heette ook EdsonLijkt me ook wel eens leuk om een team met allemaal dezelfde voetbalnamen op te bouwen, dus dat je met 11 Alex-en in de basis speelt
Ik ben dan ook benieuwd of je bij bijvoorbeeld Sao Paulo een competatie Alex-en elftal zou kunnen makenquote:Op maandag 27 december 2010 22:47 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Hehe is wel een leuke uitdaging... Ik heb er ooit aan gedacht een team te maken met alleen maar keepers... Als je dan nog kampioen kunt worden, klopt er toch echt iets niet aan het spel
Misschien heeft ie "preferred moves"? Runs with ball often en shoots from distance kunnen een speler compleet veranderen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:36 schreef VonHinten het volgende:
Hoe kan dit: ik heb een leuke jeugdspeler van inmiddels achttien jaar oud die steeds geweldig van afstand zit te schieten (al 6 goals van hem door afstandsschoten) en geweldige dribbels vanaf het middenveld heeft. Terwijl zijn stats op dribbling en long shots allebei 13 zijnIk klaag niet hoor, maar snap het ook niet
Nee heeft ie niet. Het is niet zozeer opvallend dat ie het vaak probeert van afstand, maar hij schiet buitensporig vaak raak.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:39 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Misschien heeft ie "preferred moves"? Runs with ball often en shoots from distance kunnen een speler compleet veranderen.
Ja scouten doe ik ook sowieso bij elke aantrekkelijke speler. Zo kom je achter de verborgen attributes (of ze tegen spanning kunnen, of ze snel heimwee krijgen, etc) en krijg je inzicht in hun potentiele skills.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:41 schreef MMUFC het volgende:
Ik gebruik zelf de optie niet.. ik zoek spelers wel eens via het zoek scherm of het Naam -> Player Search scherm.. Echter laat ik ze dan vaak toch gewoon door mijn scout en/of assistent manager scouten(report card only).. Vinden die m goed dan ga ik eens kijken om hem aan te trekken..
Het is wel zo realistisch en daardoor ben je ook meer gebonden aan de regio's waarin je mag scouten.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:14 schreef Kn0x het volgende:
Hebben jullie attribute masking aan of uit staan? Ik heb hem nu aan staan, maar hierdoor kan ik verre van leuke spelers scouten omdat ik scouts MOET sturen. Wat gewoon teveel tijd kost
Let ik niet eens op.. kijk meestal alleen naar het aantal sterren huidig en potentieelquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:42 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ja scouten doe ik ook sowieso bij elke aantrekkelijke speler. Zo kom je achter de verborgen attributes (of ze tegen spanning kunnen, of ze snel heimwee krijgen, etc) en krijg je inzicht in hun potentiele skills.
Important matches vind ik ook wel handigquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:46 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Let ik niet eens op.. kijk meestal alleen naar het aantal sterren huidig en potentieel
Weer wat geleerdquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:54 schreef PirE het volgende:
[..]
Important matches vind ik ook wel handig.
Zeker als je een 18-jarige knul uit een ander werelddeel haalt. Hoe talentvol ze ook zijn, er komt weinig uit met Morale op Very Poor en constant 'Unh' voor hun naam.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:58 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Weer wat geleerdZal er wat meer op gaan letten..
Staat uit, zat nml. nooit in CM/FM tot een paar delen terug, en ik vind het geen leuke toevoeging.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:14 schreef Kn0x het volgende:
Hebben jullie attribute masking aan of uit staan? Ik heb hem nu aan staan, maar hierdoor kan ik verre van leuke spelers scouten omdat ik scouts MOET sturen. Wat gewoon teveel tijd kost
Vraag mij af hoe je dat uberhaupt aan en uit kan zettenquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:14 schreef Kn0x het volgende:
Als je een nieuwe game start krijg je in een van de schermen een overzichtje van 5 opties die je aan of uit kan vinken, een daarvan is attribute masking o.i.d.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:14 schreef Moron het volgende:
[..]
Vraag mij af hoe je dat uberhaupt aan en uit kan zetten
Draait nog niet super.. Begon met een 0-4 uit overwinning bij NEC.quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:26 schreef MMUFC het volgende:
Speel al sinds CM01/02 CM/FM, maar ben nu eens aan de hand van een "Beginners Guide" begonnen met PSV.
Heb 75% van de coaching-staff ontslagen omdat ze niet goed genoeg zijn.
Nieuwe staff aangetrokken.
Kijk bij het aantrekken van een speler eerst goed wat mijn assistent van hem zegt, onder andere over hoe hij in het team past of juist niet..
Heb zelf een tactiek gemaakt en kijk wat er van gaat worden (fingers crossed)
Ninja-edit.. Afellay staat op rechts buiten.. alleen wordt hij in de 1e oefenwedstrijd voor 2 tot 3 maanden geblesseerd geschopt..
Zou leuk zijn als mensen ook de naam bij dit soort gebrekige screenshots zouden vermelden.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef VonHinten het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt over een half jaar pas 17. Voor ¤1.300.000 overgescoopt van Heerenveen. Positie: ML, AML, MR, AMR.
Waarschijnlijk een regen dus daar heb je dan toch niks anquote:Op woensdag 29 december 2010 13:36 schreef Falstyr het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als mensen ook de naam bij dit soort gebrekige screenshots zouden vermelden.
Hij zal wel Rachid de Boer hetenquote:Op woensdag 29 december 2010 13:36 schreef Falstyr het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als mensen ook de naam bij dit soort gebrekige screenshots zouden vermelden.
of Mohammed de Vriesquote:
Mohammed Hajji. Een regen, dus aan de naam heb je weinig toch?quote:Op woensdag 29 december 2010 13:36 schreef Falstyr het volgende:
[..]
WAZAA!quote:Op woensdag 29 december 2010 16:10 schreef VonHinten het volgende:
Drie punten voor kn0x die de voornaam goed had!
Hey tof dat jij in de eerste divisie zit. In mijn game zijn Betis en Hercules gepromoveerd en die doen het nu al 2 seizoenen heel leuk op het hoogste niveau. Levante en Mallorca promoveren en degraderen op en neer steeds. Sevilla degradeerde in 2011/12 (quote:Op woensdag 29 december 2010 16:23 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]
Play-offs gehaald. Het was een behoorlijk spannend slot, alle play-off plaatsen zijn op de laatste speeldag vergeven. Grootste verliezers Albacete (van 3 naar 7) en Levante (van 5 naar 8) op de laatste speeldag.
1e ronde play-offs tegen Hercules Heb dit seizoen 3x tegen Hercules gespeeld en 2x verloren al ruik ik nu wel kansen. Trezeguet is geblesseerd en ze missen 4 basisspelers (hele verdediging) door schorsingen
Nee dat is vreselijk moeilijk bleef met Atletico altijd steken op plek 3 of 4, ken wel iemand die kampioen werd met Murcia.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:12 schreef VonHinten het volgende:
Is iemand hier wel es kampioen van Spanje geworden met een niet-topclub?
Zeker pleased gebruikt als half-time team-talk. Dat heb ik 1x gedaan en dat doe ik dus nooit meer ook al sta ik met 6-0 voor tegen een amateur-clubquote:Op woensdag 29 december 2010 19:20 schreef MMUFC het volgende:
wat een pokke spel...Na 20 minuten 3-0 voor tegen FC Twente en na 90 minuten met 3-4 verloren...
Dat niet zozeer.. Bij rust stond het nanelijk al 3-2... Zojuist 1-1 in eigen huis tegen VVV.. Zij hadden 61% balbezit en ik dus maar 39%quote:Op woensdag 29 december 2010 21:15 schreef PirE het volgende:
[..]
Zeker pleased gebruikt als half-time team-talk. Dat heb ik 1x gedaan en dat doe ik dus nooit meer ook al sta ik met 6-0 voor tegen een amateur-club.
Dat wordt lastigquote:Op woensdag 29 december 2010 21:44 schreef VonHinten het volgende:
^---- Nice PirE! Feli met je promotie. Stap van Secunda naar Primera Division is echter best wel groot, dus wees slim en versterk je als een malle.
What the heck? Heb daar echt nog nooit van gehoord!quote:Op donderdag 30 december 2010 09:33 schreef Falstyr het volgende:
Ben met Ajax in wedstrijd 26 van het seizoen lands kampioen geworden.
8e finale met 4-3 aggregate door. En weer zie ik hier een bug, want de game zelf zegt dat het 3-2 ag is. En dat is al de tweede keer dat hij dit doet. Vorige keer vloog ik bijna uit de CL vanwege dat gekut van de game omdat hij mijn ruime thuis zege niet correct mee telde.
In de beker had ik Ajax 1 tegen 2 wel willen zien spelen. Maar er was net een interland geweest. Meeste spelers waren nog aan het reizen. Stond dus met een reserve elftal tegen een c team te spelen. Is natuurlijk niks. Nu tegen PSV in de finale en zal ook wel weer een easy overwinning gaan worden. Valt me op dat de meeste nederlandse ploegen veel van hun goede spelers hebben verkocht en dan rampen spelers hebben ingekocht. Wordt naar mate de seizoenen vorderen alleen makkelijker zo.
Ik ook niet.. heb het wel eens in FM2009 gehad dat ik in de beker een penalty serie met 4-2 won, maar dat ik na de wedstrijd het nieuwsbericht kreeg dat ik de penalty serie met 4-3 verloren had.. Op dat moment was ik blij dat het slechts om de Johan Cruyff Schaal gingquote:Op donderdag 30 december 2010 10:27 schreef Jorwol het volgende:
[..]
What the heck? Heb daar echt nog nooit van gehoord!
Mijn favoriete FM team in de vorige versie. Na 12 seizoenen toen eindelijk eens CL gehaald.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:42 schreef MMUFC het volgende:
Ben om mijn ontslag voor te zijn een nieuwe game gestart.. Ga bij Hartlepool United beginnen.. Je denkt misschien, Hartlepool United, die naam heb ik eerder gehoord.. klopt, en wel hier: Hartlepool United
Viel mij pas op toen ik zelf de scores bij ging houden en er op ging letten. game zit er best vaak naast wat dat betreft.quote:Op donderdag 30 december 2010 10:27 schreef Jorwol het volgende:
[..]
What the heck? Heb daar echt nog nooit van gehoord!
Mijn broer en ik speelden altijd met Hartlepool of Fulham in Premier Manager 97. Toen zaten ze beide nog in de Third Division(huidige League Two). Daarin kon je club eenvoudig opwerken naar de Premiership en dan daarin kampioen wordenquote:Op donderdag 30 december 2010 11:17 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Mijn favoriete FM team in de vorige versie. Na 12 seizoenen toen eindelijk eens CL gehaald.
CM 97/98quote:Op donderdag 30 december 2010 11:32 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Mijn broer en ik speelden altijd met Hartlepool of Fulham in Premier Manager 97. Toen zaten ze beide nog in de Third Division(huidige League Two). Daarin kon je club eenvoudig opwerken naar de Premiership en dan daarin kampioen worden
In dat spel kon je ook de leeftijden stop zetten. Dan bleven ze de leeftijd die ze aan het begin van de game haddenEn volgens mij klopte het verlengen van contracten niet helemaal klopte.. Als je een speler een nieuw contract liet tekenen kreeg hij de jaren van het nieuwe contract bovenop zijn al bestaande contract.. Had ik bij Manchester United een keer de contracten van Neville en Giggs net zo lang zitten verlengen(5 jaar was de max per keer) dat ze contracten hadden die tot het jaar 2100 liepen
Maar sinds dat spel zijn we allebei beide clubs blijven volgen, waarbij we meer naar Hartlepool keken dan naar Fulham.
Ik ben in de CM/FM wereld terecht gekomen in de versie 2000/2001.. De Maxim Tsigalko, Kim Källström en Dionisis Chiotis versie zegmaarquote:Op donderdag 30 december 2010 11:41 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
CM 97/98Ik had de versie met Italië, België en Nederland. Wat een bazenspel was dat zeg. Ik ben nog eens blijven zitten omdat ik zo verslaafd was. Dennis de Nooijer, Erik Tammer waren toen de standaard aankopen. Oh, nostalgie.
Wat een helden waren dit ja. To Madeira en Bakircioglu waren ook must buys.quote:
Ik let net zo goed wel op uitslagen en scores, maar het spel heeft het nog nooit fout gehad bij mij. Maak je geen fouten in de Europa League doordat onderling resultaat zwaarder telt enzo?quote:Op donderdag 30 december 2010 11:29 schreef Falstyr het volgende:
[..]
Viel mij pas op toen ik zelf de scores bij ging houden en er op ging letten. game zit er best vaak naast wat dat betreft.
En bij kleinere clubs: João Paiva en Carlos Marquesquote:Op donderdag 30 december 2010 12:01 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Wat een helden waren dit ja. To Madeira en Bakircioglu waren ook must buys.
Nee, want het was in de knock-out fase en niet de groepsfase.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:39 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ik let net zo goed wel op uitslagen en scores, maar het spel heeft het nog nooit fout gehad bij mij. Maak je geen fouten in de Europa League doordat onderling resultaat zwaarder telt enzo?
Gekochte of gedownloade versie?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:58 schreef Falstyr het volgende:
[..]
Nee, want het was in de knock-out fase en niet de groepsfase.
Had de eerste wedstrijd 1-4 gewonnen. Toen verloor ik met 0-2 en lag er uit. Heb toen eens gebruik gemaakt van een re-load, want op die manier er uit vliegen klopt niet.
Kallstromquote:Op donderdag 30 december 2010 11:54 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik ben in de CM/FM wereld terecht gekomen in de versie 2000/2001.. De Maxim Tsigalko, Kim Källström en Dionisis Chiotis versie zegmaar
Edit:
Vergeet ik gewoon Mark Kerr
Soms maakt dat uit ja. SI staat erom bekend expres spellen met gekke bugs te lekken naar de illegale markt.quote:
Met Villareal , was best kut omdat ik alles moest winnen en maar hopen dat barca een keer verloorquote:Op woensdag 29 december 2010 18:12 schreef VonHinten het volgende:
Is iemand hier wel es kampioen van Spanje geworden met een niet-topclub?
Ik ben met Santander een aantal seizoenen 2e geworden achter Atletico. Dat was echt met afstand de best presterende club. Hadden ook een shitload toppers aangetrokken.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:42 schreef dudleyville het volgende:
[..]
Met Villareal , was best kut omdat ik alles moest winnen en maar hopen dat barca een keer verloor
Ik ben in FM 10 alleen een keer met Leverkusen kampioen geworden voor de rest ook alleen met topclubs.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:55 schreef MMUFC het volgende:
Ik heb überhaupt alleen met de landelijke topclubs de titel gepakt.. PSV, Petró Atlético, Santa Coloma(Andorra![]()
)
Mijn enige verrassende resultaat is de promotie met Met Police. Alleen was dat duidelijk te vroeg, waardoor ik na de promotie onderaan bungelde in mijn nieuwe divisie
Ben benieuwd hoe het met Hartlepool gaat, hoop het iig wat langer vol te houden dan mijn vorige gamesMaar met FM 2010 was het eigenlijk ook pas dat ik in het nieuwe jaar(in 2010 dus) pas de wat langere games had..
Villarreal had opzich een heel behoorlijke selectie , werd kampioen omdat Owen als een gek scoordequote:Op donderdag 30 december 2010 16:01 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik ben met Santander een aantal seizoenen 2e geworden achter Atletico. Dat was echt met afstand de best presterende club. Hadden ook een shitload toppers aangetrokken.
Maatje van mij wordt vaak kampioen met subtoppers. Aston Villa, Lazio dat soort teams zeg maar. Zijn geheim is 4-4-2 met wingers, directe passing en over de flanken. Een targetman en een afmaker in de spits en een goede cornertactiek maken (kopper bij de keeper en alles in de box gooien). Verder doet hij helemaal niets. Meestal wordt hij na zijn eerste seizoen kampioen. Dit doet hij overigens zonder te cheaten. Naar eigen zeggen tenminste.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:02 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik ben in FM 10 alleen een keer met Leverkusen kampioen geworden voor de rest ook alleen met topclubs.
Ik ben trouwens na 5 jaar Cambuur eindelijk opgestapt ben nu manager van Ipswich en het gaat volkomen kut. Maar ja de selectie is een puinhoop en pas volgend seizoen verwacht ik pas een plekje in de middenmoot dit jaar is degradatie ontlopen het devies. Ben ook geen manager van Congo-Brazzaville meer, want door de goede resultaten op de Afrika Cup kreeg ik een aanbieding van Senegal.
Ik heb gewoon een legale versie maar het afgelopen EK was bij mij 1 grote verrassing.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Soms maakt dat uit ja. SI staat erom bekend expres spellen met gekke bugs te lekken naar de illegale markt.
In FM10 werd ik ook alleen met Barcelona, PSV en FH(topclub in IJsland) kampioen.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:02 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik ben in FM 10 alleen een keer met Leverkusen kampioen geworden voor de rest ook alleen met topclubs.
Ik ben trouwens na 5 jaar Cambuur eindelijk opgestapt ben nu manager van Ipswich en het gaat volkomen kut. Maar ja de selectie is een puinhoop en pas volgend seizoen verwacht ik pas een plekje in de middenmoot dit jaar is degradatie ontlopen het devies. Ben ook geen manager van Congo-Brazzaville meer, want door de goede resultaten op de Afrika Cup kreeg ik een aanbieding van Senegal.
Ik weet het.. de games die ik gehad heb waarin ik meerdere seizoenen speelde en ook Engeland ingeladen had degradeerden ze standaard ergens tussen seizoen 1 en 3 naar de League Two..quote:Op donderdag 30 december 2010 16:27 schreef Pinterman het volgende:
In FM 2008 ben ik met NEC en Tottenham kampioen geworden. In 2009 met Fiorentina. In 2010 ben ik in seizoen 2015/2016 kampioen geworden met FC Den Bosch. In 2011 vooralsnog met niemand op het hoogste niveau, maar ik ben wel 2x op rij met Lincoln FC gepromoveerd waardoor ik nu in de Championship met ze speelDat is overigens wel een enorm klasseverschil met de league 1 en 2, dus dit seizoen gaat lastig worden.
@ MMUFC Afgelopen seizoen speelde ik mijn laatste wedstrijd tegen Hartlepool. Ik was al zeker van een promotieplaats; Hartlepool zou degraderen als ze van mij verloren. Een gelijkspel was genoeg geweest voor ze. Helaas heb ik ze onverbiddelijk met 4-0 over de kling gejaagd. Succes![]()
NEC is bij mij ook gedegradeerd maar ja Twente ook FM soms.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:36 schreef icebliss het volgende:
Ik probeer nu NEC kampioen te maken, ben bij NEC begonnen in seizoen drie of vier en toen speelden ze Jupiler League. Nu voor het derde jaar op rij subtop, dit seizoen ook groepsfase EL bereikt én overleefd (Roma, Besiktas en Getafe) en de beker gewonnen. Gaat dus nog steeds elk jaar beter, kampioenschap lijkt alleen een kwestie van tijd
FMquote:Op donderdag 30 december 2010 16:36 schreef icebliss het volgende:
Edit:
Wtf Fer, blijf eens van mijn beker af
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 december 2010 16:36 schreef icebliss het volgende:
Edit:
Wtf Fer, blijf eens van mijn beker af
[ afbeelding ]
Doe ik ook regelmatig, vooral als je met een zaakwaarnemer te maken heeft die weigert te onderhandelen - zo eentje die bij alles wat je voorstelt met exact hetzelfde counter-voorstel op de proppen komt.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:51 schreef PirE het volgende:
Die Costea heb ik overigens met een take-it-or-leave-offer binnengehaald
saviola,aimarquote:Op donderdag 30 december 2010 11:54 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik ben in de CM/FM wereld terecht gekomen in de versie 2000/2001.. De Maxim Tsigalko, Kim Källström en Dionisis Chiotis versie zegmaar
Edit:
Vergeet ik gewoon Mark Kerr
Voor iedereen in die groep (volgens mij). Klagen over te zwaar programma = apart trainen bij mij.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:46 schreef Happel het volgende:
Vraagje. Wanneer je bij een speler de trainingslevel verandert, omdat de speler het fysiek niet aankan. Wordt dan gelijk het schema voor iedere speler aangepast of alleen voor die speler specifiek?
Ik negeer dat gewoonquote:Op donderdag 30 december 2010 22:50 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Voor iedereen in die groep (volgens mij). Klagen over te zwaar programma = apart trainen bij mij.
Veel disciplineren, en als je eventueel een scheidsrechter herkent die streng is tackling op cautious zetten.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:37 schreef VonHinten het volgende:
Er worden veel te veel gele kaarten getrokken in FM2011. Kom op, een comfortabele 3-0 thuisoverwinning tegen Betis. Ik maak 10 overtredingen waarvan er 4 met geel bestraft wordenHet is elke wedstrijd raak.
Je gaat niet ook nog voor de Afrikaanse CL?quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:38 schreef Winski05 het volgende:
Ook FM maar weer eens opgestart. Toch alweer even geleden, drukke maand...
Het gaat nog altijd erg lekker met African Warriors. Mijn eerste wedstrijd ooit in de African Conf. Cup won ik direct met 5-0 van Young Africans uit Tanzania.
In de competitie sta ik na 20 wedstrijden 1e, met 2 punten voorsprong op nummer 2 SuperSport Utd.
Verder vertrekt Dan Ndulula, mijn zeer talentvolle rechtsback van 19, in juli 2014 naar Vallodolid. Ze tellen 350k neer voor Ndulula en dat bod kon ik simpelweg niet weigeren. Ik heb het geld hard nodig, en bovendien heb ik al een opvolger voor hem in huis. Dus een prima transfer![]()
Door alle successen staat overigens zowat mijn gehele basisteam in de belangstelling van zowel binnenlandse als buitenlandse clubs, dus ik verwacht nog wel een paar spelers te verkopen binnenkort.
Mijn doel is om kampioen te worden met African Warriors. Dan heb ik alles bereikt met deze club in Zuid Afrika. Ik heb ze van een zieltogende club uit de Eerste Divisie laten transformeren naar een topclub uit dit land. Zodra ik kampioen ben geworden, ga ik op zoek naar een andere club/andere uitdaging
Mja, misschien. Ik vertrek sowieso pas bij een kampioenschap, én als ik een geschikte club weet te vinden. Tot die tijd blijf ik gewoon bij deze club.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je gaat niet ook nog voor de Afrikaanse CL?
Grote kans dat je reputatie nog maar nationaal is.. Dan kent eigenlijk alleen Zuid-Afrika je en ik neem aan dat de clubs daar niet echt een verbetering zullen zijn... Met de CL krijg je dan hopelijk een betere reputatie.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:22 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Mja, misschien. Ik vertrek sowieso pas bij een kampioenschap, én als ik een geschikte club weet te vinden. Tot die tijd blijf ik gewoon bij deze club.
Een jaartje CL is sowieso goed voor mijn reputatieMijn naam zingt in de media nog nergens rond. Talloze managers worden ontslagen, maar nimmer wordt ik als opvolger genoemd. Dus erg populair ben ik nog niet
Maar goed, wie weet wat een kampioenschap en/of goede prestaties in de CL daarin kunnen veranderen.
Ik ben met een regional (spaanse) reputatie gewoon aangenomen als manager van Paraguay.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Grote kans dat je reputatie nog maar nationaal is.. Dan kent eigenlijk alleen Zuid-Afrika je en ik neem aan dat de clubs daar niet echt een verbetering zullen zijn... Met de CL krijg je dan hopelijk een betere reputatie.
Ipswichquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef heloef het volgende:
Ik dacht dat mijn Ipswich slecht was, ik had het fout ze zijn dramatisch. Kan niet wachten tot dat het seizoen voorbij is en ik een grote schoonmaak kan houden.
Bij mij is Feijenoord echt net zo slecht als in real life.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef heloef het volgende:
Ik dacht dat mijn Ipswich slecht was, ik had het fout ze zijn dramatisch. Kan niet wachten tot dat het seizoen voorbij is en ik een grote schoonmaak kan houden.
Ik heb vorig seizoen ook veel last gehad van zware overtredingen, ik heb een elftal met een gemiddelde leeftijd van 21 dus het was wel te verwachten dat sommige jongens nog wat onbezonnen waren. Na elke keer dat zoiets gebeurde heb ik echter boetes uitgedeeld, soms zelfs 2 weken salaris ingehouden. Resultaat: nog geen enkele schorsing dit seizoen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:18 schreef VonHinten het volgende:
^---
In de zesde minuut de tegenstander neerhakken met twee benenWaarom, waaaaarom?!
Edit: en dan met 10 man toch nog 5 clear cut chances voor elkaar boksen, en er maar 1 inschieten. Eindstand 1-1
Dan ben je je carrière vast niet begonnen met een Sunday League reputation? Want zo snel wordt je niet gevaagd als bondscoach van een land als Paraguay...quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:24 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik ben met een regional (spaanse) reputatie gewoon aangenomen als manager van Paraguay.
Dingen die helpen als je wilt overstappen. Zorg dat je contract in dat jaar afloopt (lagere afkoopsom) en je kan best solliciteren bij een andere club zolang je job status secure is (moet je niet elke week doen natuurlijk)
Komt misschien omdat ik vloeiend spaans spreekquote:Op zondag 2 januari 2011 12:05 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Dan ben je je carrière vast niet begonnen met een Sunday League reputation? Want zo snel wordt je niet gevaagd als bondscoach van een land als Paraguay...
Hoe verder ik in mijn game kom hoe vaker ik het zie.quote:
Klopt, komt omdat veel clubs hun stadion gewoon niet kunnen opknappen door geldzorgen en raken dan in een spiraal waar ze niet meer uitkomen.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:01 schreef heloef het volgende:
[..]
Hoe verder ik in mijn game kom hoe vaker ik het zie.
Dat is sowieso wel goed, het is denk ik het enige behalve goed presteren wat helpt..quote:Op zondag 2 januari 2011 23:11 schreef Kn0x het volgende:
Heb ik EINDELIJK een goede regen gevonden, wil die niet naar mijn team komen
Iemand nog tips om dat te veranderen? Ik ben hem nu veel aan het praisen in de press.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |