abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90320539

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Vorige topic: Football Manager #63 Waar Composure Zelfbeheersing is
pi_90320578
Sorry, kon geen andere tt verzinnen.. :')
pi_90322026
Mourinho is bij mij na 1 jaar ontslagen omdat hij maar 2e werd bij Real :D
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_90324624
Ik mis wel de optie om je spelers expres rode kaarten te laten pakken à la ons aller Jose :'(
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_90326108
Ik kap met mijn PSV game..

Ajax, Feyenoord en Twente halen alleen maar transfervrije Zuid-Koreanen/Arabische spelers..

Kom op man.. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2010 02:38:13 ]
pi_90328972
Iemand al kennisgemaakt met de 'current tactics' bug van patch 11.2.1? Onder de tactics knop komt er steeds een nieuwe 'current' bij, zodat je na een maand in het spel een hele lijst met 'current' onder elkaar ziet staan wanneer je iets met tactieken wil doen. Erg irritant. Helaas zal de volgende patch waarschijnlijk pas na de winter komen...

Nog iets heel vreemds: ben nu een half jaar onderweg in Engeland met Spurs en heb nog geen enkele Carling Cup/FA Cup wedstrijd hoeven spelen. Er staat ook nog niets op de fixturelist... What's happening?!

Edit: inmiddels een FA Cup wedstrijd gespeeld. Maar de Carling Cup is helemaal niet gescheduled voor dit seizoen. Ook mijn reserves zitten overigens niet in een competitie. Ik ga er vanuit dat ik dat voor komend seizoen gewoon weer kan regelen en dat er dan ook gewoon een Carling Cup zal zijn. Is wel een must hoor, mooie gelegenheid om de jonkies te laten spelen.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2010 09:25:06 ]
pi_90329296
Het spel is wel realistisch.. Toivonen schiet zojuist tegen Roda JC een bal via de paal binnen :P
pi_90330661
Morgen weer verder want vandaag geen tijd helaas
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_90332102
ARC - Chelsea op sportpark Zegersloot is nu net begonnen.
pi_90333050
Na een drukke periode op werk en hobbies vanavond weer ouderwets tijd voor FM. Verder gaan met mijn Roda game. Heb nu een leuke selectie op de been met veelal Nederlandse spelers. Ik houd niet zo van Brazilianen en Oost-blokkers. Geef mij maar liever bekende Nederlandse spelers.
Ik ben sowieso wel een namenhoer. Liever een slechtere speler die ik ken dan een onbekende speler die meer potentie heeft :')
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_90334335
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:54 schreef Kn0x het volgende:
Na een drukke periode op werk en hobbies vanavond weer ouderwets tijd voor FM. Verder gaan met mijn Roda game. Heb nu een leuke selectie op de been met veelal Nederlandse spelers. Ik houd niet zo van Brazilianen en Oost-blokkers. Geef mij maar liever bekende Nederlandse spelers.
Ik ben sowieso wel een namenhoer. Liever een slechtere speler die ik ken dan een onbekende speler die meer potentie heeft :')
Mee eens, ik speel nu al 4 seizoenen met Scheveningen en alle spelers zijn Hollands. De enige uitzondering is een jongen die voor het Surinaamse elftal koos, zijn nationaliteit veranderde daardoor naar Surinaams. Ondertussen heb ik m ook al verkocht.

Ik hoop ooit met Scheveningen hofleverancier voor het Nederlands elftal te worden, zoals Barcelona in Spanje. :)
pi_90334394
Ik moet ook terug naar een Nederlands team.......:(
pi_90334463
Whaha begin van het seizoen Jan Kromkamp aan Hoffenheim verkocht omdat hij bij mij toch niet veel speeltijd zou krijgen(Manolev basis en Ojo backup voor rechtsback)..
Wat heeft het opgeleverd voor:
PSV: 750k voor de transfer en 31.500 per week minder op de salariskosten
Jan: Verdient 10.000 per week minder dan bij PSV en na een half jaar heeft hij nog geen duel gespeeld bij Hoffenheim :P
pi_90334663
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:37 schreef Denninho het volgende:

[..]

Mee eens, ik speel nu al 4 seizoenen met Scheveningen en alle spelers zijn Hollands. De enige uitzondering is een jongen die voor het Surinaamse elftal koos, zijn nationaliteit veranderde daardoor naar Surinaams. Ondertussen heb ik m ook al verkocht.

Ik hoop ooit met Scheveningen hofleverancier voor het Nederlands elftal te worden, zoals Barcelona in Spanje. :)
Is leuk inderdaad, enig probleem is dat je in Nederland na een tijdje problemen krijgt, omdat de andere teams niet goed opleiden en het Nederlands elftal dan erg zwak wordt. Op die manier is het voor jou ook moeilijk om steeds weer goede Nederlandse spelers te halen.

In de challenge lukt het mij ook niet, ik moet wel buitenlandse spelers halen wil ik rondkomen. Engelse spelers van dat kaliber zijn vaak niet te betalen voor kleinere clubs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jorwol op 23-12-2010 12:04:11 ]
pi_90335144
Toch de ultieme transfer.. Een Braziliaanse jeugdige verdediger aangetrokken(komt pas over 1,5 jaar..) die wordt gezien als de nieuwe Alex :) En dat bij PSV :P
pi_90335811
Halverwege het seizoen:

Ik mis toch wel heel erg een killer voorin, ik heb nu Smolarek, zeker niet slecht, maar is niet in staat om een bal een beetje vast te houden zodat de buitenspelers hun werk kunnen doen. Ik had een speler gehuurd van Manchester United, maar helaas kon ik die maar voor 3 maanden huren. Hopelijk kan ik in de winterstop een talent van Inter oid huren.
pi_90336876
quote:
13s.gif Op donderdag 23 december 2010 02:37 schreef Doublepain het volgende:

Ajax, Feyenoord en Twente halen alleen maar transfervrije Zuid-Koreanen/Arabische spelers..

Bij mij heeft Ajax spelers zoals Higuain gehaald o.O

Ben met een tweede game begonnen nadat 3 seizoenen met ajax geen uitdaging meer opleverde. Speel nu met Utrecht hehe. Slecht begin gehad en stond 14e. Eerste wat ik deed was alle Afrikanen uit me team gooien. Moet die gasten niet. Dus Asare en Mulenga over de zeik, maar die twee voegen toch niks toe. Tactic aangepast en begon goed te lopen. Uiteindelijk 5e geworden en de kwart finale euro league. Beker winnaar geworden als troostprijsje.

Tweede seizoen Fernando gehaald zonder transfer waarde. Jansen van Roda gehaald. Kreeg Anichebe van Everton Reserves aangeboden en gekocht. Budisso ofzoiets is een transfervrije goeie centrum verdediger om Schut te vervangen. Dodo als linksback en een Algerijnse keeper. Sta nu eerste in de competitie. Heb in de EL gewonnen van Koln, Benfica, Sofia en Anderlecht dusver :D

Ergens eind seizoen twee is er een regen Spits uit Roemenia die erg goed is. Claudiu Pana. En Marin Farina uit Argentinie.

Als de fun uit deze game is ga ik weer een stapje lager met het uitkiezen van een team.
pi_90338102
quote:
13s.gif Op donderdag 23 december 2010 02:37 schreef Doublepain het volgende:

Dat heb ik met mijn Feijenoord game. Iedere Nederlandse club haalt vage tranfservrije spelers uit Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse en Aziatische landen. Bizar...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_90338454
Mijn 5e seizoen met Cefn Druids in Wales is veruit de leukste tot nu toe. Bijna iedereen kan van iedereen winnen! :D
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_90338991
Hoe installeer je eigenlijk die hoofdklasse database. Wil maar niet lukken bij mij en vind de uitleg in de bijgeleverde txt file ook niet echt duidelijk. :S
pi_90339778
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:26 schreef Falstyr het volgende:
Hoe installeer je eigenlijk die hoofdklasse database. Wil maar niet lukken bij mij en vind de uitleg in de bijgeleverde txt file ook niet echt duidelijk. :S
De bestanden moeten in deze map:

My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2011\editor data

Als die laatste map niet bestaat moet je m zelf maken.
pi_90340381
krijg zoals gewoonlijk een foutmelding dat hij het 1 en ander niet kan laden. Kan daarom geen hoofdklasse spelen.
pi_90341140
Bij NBA 2K was dit echt een mooie mode..

Even kijken of het bij voetbal ook zo is :P

http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35731
  donderdag 23 december 2010 @ 14:15:42 #24
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_90341279
Zelf nu net met Woking mijn eerste echte prijs gewonnen. De Johnstone Paint Trophy, in de finale Northampton een ouderwets potje voetballes gegeven en 3-0 naar huis gestuurd. Nu nog hopelijk kampioen worden en promoveren naar de nPower league 1

Spel is bij mij trouwens wel hinderlijk instabiel, crasht op de meeste willekeurige momenten, één keer zelfs toen ik aan het saven was :')
pi_90341406
Echt ziek, na 29 wedstrijden even gekeken waar het nou precies mis gaat..
Van m'n 14 thuiswedstrijden heb ik er 10 gewonnen en 4 gelijk! Van m'n 15 uitwedstrijden, heb ik er 2 gewonnen en 4 gelijk gespeeld... Misschien is dát het probleem :')
pi_90341536
Met vitesse delft na heel lang weer verder gegaan. Sta in de finale van de amateurbeker en nu 2e in de competitie. Sta 6 punten achter op de koploper. Helaas blijven zij alleen maar winnen en winnen. Wordt moeilijk inlopen zo.

Heb wel aangevraagd om full-rpofclub te worden en ze hebben er mee ingestemd van vanaf volgend jaar! BETERRRRR kan ik talenten gewoon vast leggen en doorverkopen. Laat het geld maar komen!
Vici, Vidi, Veni!
pi_90341731
Seizoen 1, Speelronde 30, winst bij de koploper:

5 game winning streak nu, hopelijk zet het nog even door. :)

edit: uiteraard verlies ik de eerstvolgende wedstrijd thuis tegen nr 20 Brighton met 1-2, ondanks dat ik 3 keer zoveel kansen had dan zij. :')

[ Bericht 13% gewijzigd door PBateman1978 op 23-12-2010 14:37:12 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_90343328
Hebben jullie trouwens ook van die ontslaggolven? 1 keer in de zoveel tijd zijn er 25 landen op zoek naar een nieuwe manager _O-
pi_90343611
Pfff. Het begint me nu aardig de keel uit te hangen dat ik amper FGN's kan aantrekken met African Warriors. Het is net weer 15 januari geweest, in 2014 inmiddels, en dan komen er zowat heel Afrika nieuwe jeugdspelers.
Ik ben talloze landen en clubs bij langs gegaan op zoek naar talent en heb geweldige spelers gescout op die manier. Maar stuk voor stuk worden de deals gecanceld omdat de speler geen werkvergunning krijgt.

Ik krijg nu toch wel zin in een competitie waar er wat soepeler wordt omgegaan met een werkvergunning....

Verder loopt alles op rolletjes. Ik sta 1e in de competitie en in februari is de loting voor de African Confederations Cup, de Afrikaanse variant van de Europa League. Hopelijk weet ik hier voor een leuke verrassing te zorgen :)

Ik ben bang dat het lastig gaat worden om mijn drie toptalenten voor de club te behouden. Als zelfs Real Madrid in de persoon van Mourinho interesse toont in mijn spits Makhubo, dan duurt het niet lang meer ben ik bang. Al is er nog altijd geen bod op hem gedaan. Datzelfde geldt voor mijn keeper, die echt enórm goed aan het worden is. Hij wordt constant geprezen in de media, maar nog nimmer is er een bod op hem uitgebracht. Laten we hopen dat het zo blijft. Al zou ik voor hen wel een mooie zak geld kunnen ontvangen en daar heeft de club ook wel weer behoefte aan :)
  donderdag 23 december 2010 @ 15:14:30 #30
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_90343999
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:59 schreef Scorpie het volgende:
Hebben jullie trouwens ook van die ontslaggolven? 1 keer in de zoveel tijd zijn er 25 landen op zoek naar een nieuwe manager _O-
Na de grote toernooien is het inderdaad huilen met de pet op, ook de stoelendans van trainers tussen de grote clubs ziet er hier treurig uit :')
pi_90345720
Woei, knockout-fase gehaald van de CL, 2e geplaatst na Chelsea, AS Monaco en Sevilla achter me gelaten _O_
  donderdag 23 december 2010 @ 16:46:28 #32
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_90348770
Het 5e seizoen bij de Spurs is inmiddels begonnen.
Vorig seizoen voor de 4e keer kampioen geworden, de League Cup gewonnen, halve finale Champions Cup tegen de uiteindelijke winnaar Barcelona verloren op uitdoelpunten en in de finale FA Cup verloren van Man Utd met penalties.

Dit seizoen kreeg ik het recordbedrag van 65miljoen om te besteden aan transfers! Maar eigenlijk had ik alleen een rechtsback nodig :') En dat werd een hele dure dus :+ , voor 7,5 mil.
Voor de rest lekker talentjes gekocht!

Dit is mijn duurste aankoop. Had toch geld als water, en vond hem het wel waard. Gekocht voor 12,5 en met na 30 wedstrijden nog eens 2,5 miljoen.

Daarmee wordt dit het team waarmee ik het ga doen en nu eindelijk eens in de finale Champions Cup komen hoop ik!

We zijn dus al een stukje onderweg in de competitie. Alle voorbereidingswedstrijden tamelijk makkelijk gewonnen. Ook Man Utd in de Community Shield weggespeeld. We scoren nog niet echt makkelijk daarna, maar ze moeten gewoon weer even inkomen :Y
I picture your face.. In the back of my eyes
  donderdag 23 december 2010 @ 16:55:34 #33
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90349311
Hoe kan ik die waslijst aan "Current" tactics wegkrijgen in mijn tactics-scherm?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_90350438
Ben er ook weer
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_90353370
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 17:21 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ben er ook weer
Lukt het nog een beetje met Wednesday?
  donderdag 23 december 2010 @ 18:38:36 #36
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90353512
Ik keek net naar de statistieken van een wedstrijd tegen Feyenoord uit mijn begin periode bij Cambuur. Die wedstrijd eindigde in 3-3 en ik heb precies 3x op doel geschoten :D
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_90353998
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:55 schreef PirE het volgende:
Hoe kan ik die waslijst aan "Current" tactics wegkrijgen in mijn tactics-scherm?
Irritant hè, ik heb er op de vorige pagina ook al mijn beklag over gedaan. Je kunt ze bij 'manage tactics' deleten, maar als je weer een wijziging in je tactiek maakt zonder deze op te slaan dan komen die 'currents' steeds weer terug. Waarschijnlijk voer voor de volgende patch...

Welke rol/duty vinden jullie geschikt voor Cavani als spits in een 4-3-3?
pi_90354494
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:50 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Irritant hè, ik heb er op de vorige pagina ook al mijn beklag over gedaan. Je kunt ze bij 'manage tactics' deleten, maar als je weer een wijziging in je tactiek maakt zonder deze op te slaan dan komen die 'currents' steeds weer terug. Waarschijnlijk voer voor de volgende patch...

Welke rol/duty vinden jullie geschikt voor Cavani als spits in een 4-3-3?
Advanced Forward of een Poacher eventueel.
pi_90357725
Whahaha Groningen - PSV..
Groningen heeft 17 schoten, waarvan slechts 5 op doel.. Ze scoren uiteindelijk 1x... In de laatste minuut blessure tijd weigert een verdediger van Groningen de bal weg te roeien, Dembele pikt hem van zijn voet, brengt Toivonen in stelling en het staat 1-1 :P Heb 5 schoten gehad waarvan 2 op doel.. Hoezo onterecht een punt gepakt..
pi_90359413
Derde seizoen met Roda nu halverwege. Moet voorrondes Europa League tegen Celtic. Besloot maar eens vol op de verdediging te gaan.

Even daarvoor een wedstrijd tegen Den Bosch

Ondertussen mijn nieuwe DM gevonden.

En mijn 'talent'
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_90359524
Met nog 1 wedstrijd te spelen staat Sheffield Wednesday op een prima vijfde positie. Eén punt, thuis tegen koploper West Bromwich Albion (dat overigens al gepromoveerd is) is al voldoende voor een play-off ticket.

En gewonnen!
Eindstand competitie 2011-2012 npower Championship

Op naar de play-offs en hopelijk ook op naar de Premier League :s)
Eerste play-offwedstrijd tegen Reading (uit) 0-1 gewonnen!
Thuis 1-1 gespeeld, op naar de finale, tegen Peterborough :D

Ook de finale gewonnen!!! 0-1, dat wel, maar toch, Sheffield Wednesday speelt in de Premier League :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Jorwol op 23-12-2010 21:29:43 ]
pi_90381509
Mourinho is bij mij na een half seizoen al weer ontslagen bij Real Madrid haha.

Zelf met 2-0 de amateur beker gewonnen tegen Quick boys of quick weet het even niet.

3 wedstrijden voor het einde stond ik nog 6 punten achter op hen in de competitie. Zij verliezen, ik win...3 punten nog 2 wedstrijden....ze verliezen weer!! ik win weer!! Mijn doelsaldo en onderling resultaat zijn beter. Nog 1 wedstrijd te gaan...zij winnen 5-0, ik win 7-0 van de laatste plaats!

VITESSE DELFT NAAR DE TOPKLASSE!!!
Vici, Vidi, Veni!
pi_90382382
Hoe scouten jullie regens in het spel? Of beter gezegd; hoe vinden jullie goede regens?
pi_90382964
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:49 schreef Alovenac het volgende:
Hoe scouten jullie regens in het spel? Of beter gezegd; hoe vinden jullie goede regens?
Hele landen scouten met opdracht dat ze niet ouder dan 16/18 mogen zijn. Of zelf de grote clubs afstruinen.
pi_90387734
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:47 schreef Jorwol het volgende:
Sheffield Wednesday speelt in de Premier League :)
Gefeliciteerd man, hopelijk kun je ook daar snel aanhaken bij de top !

Ik ga maar eens verder met mijn game, op naar promotie richting Championship.
pi_90391146
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:46 schreef Moron het volgende:

Dit is mijn duurste aankoop. Had toch geld als water, en vond hem het wel waard. Gekocht voor 12,5 en met na 30 wedstrijden nog eens 2,5 miljoen.
[ afbeelding ]

En em dan ¤65 per week geven :')

Episch :D
pi_90391217
Kampioen !

Eigenlijk altijd spannend gebleven, al heb ik het grootste gedeelte van het seizoen wel in de top-3 gestaan. Soms dacht ik dat we het uit handen zouden geven, maar uiteindelijk bleek het team toch sterk genoeg.

De meeste aankopen hebben prima gepresteerd, hoop wel dat ik in de Championship wat meer te besteden heb, kan nu nml. geen contracten verlengen van belangrijke spelers.

De tactiek :

pi_90391373
Vraagje aan de kenners. Ik heb mijn ubertalentspits een verbeterd contract aangeboden zodat ie de komende 5 jaar bij mij blijft met een minimum release fee van ¤30.000.000, terwijl hij nu nog maar ¤2.900.000 waard is. Kan mijn board bij een bod van, let's say, ¤10.000.000 zeggen: "Dit bod is te goed, wij willen em verkopen." ? Want ik heb die clausule o.a. in zijn contract gezet om dat tegen te gaan.
pi_90391400
Wat weerhoudt mensen bij die challenge overigens om niet elke game opnieuw te spelen als ze verliezen? :') D'r zullen vast wel een paar van die linkmiegels bijzitten.
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:11:59 #50
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90391506
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:08 schreef VonHinten het volgende:
Wat weerhoudt mensen bij die challenge overigens om niet elke game opnieuw te spelen als ze verliezen? :') D'r zullen vast wel een paar van die linkmiegels bijzitten.
Omdat het woord challenge dan voor mij niet meer van toepassing is, duh :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')