Daarnaast vraag ik me ook af hoe vaak je de H shifter gaat gebruiken, in een race spel is het gewoon te sloom, ik gebruik nu al soms de paddles in plaats van dat ding ernaast omdat het sneller is... Oh en ik heb gewoon een stand gemaakt van hout, was voor 25 euro klaarquote:Op donderdag 23 december 2010 02:48 schreef beetotheizzo het volgende:
[..]
Das een aardige tip, want anders staat ie maar in de huiskamer als ik niet speel.
Houd wel van racespellen dus als GT5 ooit uitgespeeld is, wat wel even duurt, kan ik hem altijd gebruiken voor bv TDU of een ander racespel.
Aan deze info heb ik wat!!
Ik heb het stuur al enkele weken en is een prima stuurquote:Op donderdag 23 december 2010 02:01 schreef beetotheizzo het volgende:
[..]
Heb je die zelf ook?
Ging googlen en kwam meteen in een forum van GT5.nl waarin meerdere mensen klagen over diverse dingen zoals het sturen en de pedalen die blijven hangen.
lvl 25, en dan staat het boven extreme.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:06 schreef Kreator het volgende:
Oh en waar zit dat endurance eigenlijk?. ik kan het niet echt vinden...
.
Dit dus....quote:Op donderdag 23 december 2010 11:01 schreef Kreator het volgende:
Hoi,
Tof spel dit. Beetje jammer dat ik nu 5x20 laps met die kansloze onbestuurbare Formula GT moet gaan rijden....
Groetjes,
Krea.
Ah tof. Ik dacht al dat ik wat miste.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:07 schreef Driepink het volgende:
lvl 25, en dan staat het boven extreme.
Ik vond het echt kansloos simpel, die Nascardinges. Samen met Rally is dat de enige die ik 100% goud heb gehaald met een controllertje.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:09 schreef Sant. het volgende:
de eerste vanuit de pits direct op goud, die andere twee haal ik niet.. de laatste nascar op de kombaan van Daytona kom ik niet eens in de slipstream bij de start ?!
snap er niks van, ik raak ze op t rechte stuk al kwijt!!heb wel ABS enzo uit staan, maar maak geen aap kans..
Mag deze op een tegeltje aan mijn muur....quote:Op woensdag 22 december 2010 20:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik ging gister met een M5 driften, het is echt lastig. De banden spinnen de heletijd door.
Ik zat gisteravond op hetzelfde punt. Na een kwartier was ik het echt helemaal zat dat je met die bak niet normaal kan rijden.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:15 schreef Driepink het volgende:
die formula gt races zijn zo verschrikkelijk irritant..
misschien over een poosie weer gt5, kbegon het toch een beetje saai te vinden inmiddels..
te veel geklooi voordat je eindelijk een keer wint..
Ja dit dus.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:43 schreef DeeBee het volgende:
Lol, dat geklaag over die Formula GT...
Ja, het is wat anders dan een 599 met 870 pk natuurlijk...Misschien hadden jullie wat meer moeten rijden ipv auto's te lenen...
Verder is het gewoon simpel, die auto vereist een hele andere rijstijl omdat het een formule auto is. Dus minder gooi- en smijtwerk, maar soepelere lijnen en laat remmen (maar niet te laat, want je trekt hem niet even in een drift of zo), goede balans zoeken tussen pushen, maar niet overdriven en niet te relaxed want dan wordt je zo ingehaald... Oftewel, een learning curve die bij een driving simulator zoals GT5 past en niet eens een keertje de zoveelste cup die je met overpowered bak wint ipv skill... Zelfde als met de Nascar races, daar moet je je auto ook beetje tunen en instellen op de road courses.
Maar net als ook met die regen, natuuurlijk rijdt die bak dan moeilijk, 900+ BHP en 550 kg hou je dan natuurlijk niet op de weg, moet je wel tc op 4/5 zetten en abs op 2/3 om je daarin te assisteren.
Verder is de race op Suzuka wel het moeilijkste denk, want daar kan je veel fouten maken en die duurt het langste, maar is gewoon kwestie van wat oefenen en geduld...
Je hebt op zich prima gelijk maar ik vind het geen leuke mode, die formule 1.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:43 schreef DeeBee het volgende:
Lol, dat geklaag over die Formula GT...
Ja, het is wat anders dan een 599 met 870 pk natuurlijk...Misschien hadden jullie wat meer moeten rijden ipv auto's te lenen...
Verder is het gewoon simpel, die auto vereist een hele andere rijstijl omdat het een formule auto is. Dus minder gooi- en smijtwerk, maar soepelere lijnen en laat remmen (maar niet te laat, want je trekt hem niet even in een drift of zo), goede balans zoeken tussen pushen, maar niet overdriven en niet te relaxed want dan wordt je zo ingehaald... Oftewel, een learning curve die bij een driving simulator zoals GT5 past en niet eens een keertje de zoveelste cup die je met overpowered bak wint ipv skill... Zelfde als met de Nascar races, daar moet je je auto ook beetje tunen en instellen op de road courses.
Maar net als ook met die regen, natuuurlijk rijdt die bak dan moeilijk, 900+ BHP en 550 kg hou je dan natuurlijk niet op de weg, moet je wel tc op 4/5 zetten en abs op 2/3 om je daarin te assisteren.
Verder is de race op Suzuka wel het moeilijkste denk, want daar kan je veel fouten maken en die duurt het langste, maar is gewoon kwestie van wat oefenen en geduld...
Ik klaag niet, ik geef aan dat ik er tegenop zie om 100 laps met die kutbak te rijden.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:43 schreef DeeBee het volgende:
Lol, dat geklaag over die Formula GT...
Ik ben net 48 uur gebanned geweest omdat ik tegen iemand zei dat auto's lenen sneu is. Ik heb dit gewoon zelf gedaan allemaal. Dus misschien moet je wat minder conclusies trekken.quote:Ja, het is wat anders dan een 599 met 870 pk natuurlijk...Misschien hadden jullie wat meer moeten rijden ipv auto's te lenen...
Inderdaad. F1 2010 is gewoon 100 keer realistischer qua handling dan deze bak in gt5. Geeft niet, maar kom niet aanzetten met dat soort geneuzel, want dat gaat nergens over. Bovendien speel ik het met een controller en dan is soepel door de bochtjes glijden met 12% gas op de hendel wat lastig.quote:Verder is het gewoon simpel,
Mja, maar dan vind ik het jammer dan uitgerekend deze race een championship is. Meine liebe...wat een engelengeduld moet je dan hebben.quote:Verder is de race op Suzuka wel het moeilijkste denk, want daar kan je veel fouten maken en die duurt het langste, maar is gewoon kwestie van wat oefenen en geduld...
Klopt, dat was met die F40 ook wel zo.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:16 schreef DeeBee het volgende:
En qua moeilijkheidsgraad: bijv. in prologue had je die 1 lap F40 challenge op Suzuka, die was echt best wel pittig, net als de time-trials, daar moest je gewoon ongeveer alles goed doen en zelfs beetje mazzel hebben... Auto helemaal afstellen enzo... Nu met die F1 is het enige de rear downforce op max. en max. speed aanpassen en een oil change wat ik gedaan heb voordat je die races al kon winnen... Dan zijn Monaco en Suzuka wel de lastigste, maar Fuji, Nurburgring (met die non-stop spinnende AI) en zeker Indy zijn echt prima te doen, 20 perfect ronden zijn ook niet nodig, consistent laps echter wel ja.
quote:Op donderdag 23 december 2010 14:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Klopt, dat was met die F40 ook wel zo.
Thx voor de afstellingsideeen. Nog meer tips trouwens, qua afstelling? Daar hou ik wel van en dat scheelt nou wel veel uitzoekgeneuzel..
SPOILER: Formula GT set-upOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even in spoiler, want anders wat lang: die heb ik iig voor B-spec gebruikt, voor A-spec had ik niet de brake balance etc. al aangepast, maar dat zou je ook kunnen gebruiken. Van deze bazenpagina met super veel info en ook wat set-ups.
Verder heb ik zelf nog niet echt geprobeerd wat de camber doet of de spring rates eigenlijk, maar dat is soms ook best moeilijk uit te vinden, maar denk dat deze set-up best ok is... M'n B-spec drivers wonnen namelijk gemiddeld met 1-2 laps voorsprong ongeveer...
Jack does it in real time...
Daar snap ik dan weer helemaal de ballen van..quote:Op donderdag 23 december 2010 11:12 schreef Kreator het volgende:
Ik vond het echt kansloos simpel, die Nascardinges. Samen met Rally is dat de enige die ik 100% goud heb gehaald met een controllertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |