Niet alleen op het Leidseplein. In de hele stad riskeren ze hun leven, en die van anderen, voor een paar centen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:06 schreef DesertRose het volgende:
Stomme taxichauffeurs op het Leidseplein!!
Kwam laatst eens langs het standplaats bij CS, waar bij uitzondering even geen security stond. Het was gelijk gesodemieter voor het Ibis-hotel.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:31 schreef DesertRose het volgende:
Ze komen met de meest domme bedragen of excuses als ze het eindbestemming te dicht bij vinden.
Gelukkig staat er nu op het Leidseplein op uitgaansavonden wel security, maar dat is ook niet altijd het geval. Trieste mensen
Ben je zo rijk dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:43 schreef jimjim1983 het volgende:
ik hoor altijd van mensen dat ze gezeik hebben, zelf gelukkig nog nooit iets meegemaakt. bij mij luisteren ze altijd braaf
neequote:
Ik vind die types altijd eng.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:14 schreef DoimuN het volgende:
Ik ga de laatste tijd met snorders, geniaal. Leuk praatje atlijd en zijn goedkoop.
Nee, maar als ik 's avonds op straat loop vragen ze altijd of ik mee wil.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:19 schreef DoimuN het volgende:
Okay, maar jij woont ook in de bijlmer toch? Daar wemelt het van de snorders omdat daar vroeger geen taxi's durfden te komen. Ben je wel eens mee geweest dan?
Serieus? Als ik één aanspreek is het altijd gelijk weer raampje dicht en doorrijden, als ik vraag of het op de meter kanquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:43 schreef jimjim1983 het volgende:
ik hoor altijd van mensen dat ze gezeik hebben, zelf gelukkig nog nooit iets meegemaakt. bij mij luisteren ze altijd braaf
vreemd. ik zeg altijd "ik moet naar ..." en dan zegggen ze meestal stap maar in, soms zeggen ze nee. maar 2 of 3 keer gehad dat ik uit moest stappen omdat ie de meter niet aan wilde.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:38 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Serieus? Als ik één aanspreek is het altijd gelijk weer raampje dicht en doorrijden, als ik vraag of het op de meter kanOf ze vragen 35 euro voor een rit die max 15 euro kost. Kaffers.
Daarom vooraf vragen/melden "dat het rond de ¤10 is, is het niet?!"quote:Op zondag 9 januari 2011 15:55 schreef DesertRose het volgende:
Wat Kikooo zegt heb ik ook altijd. Ze noemen het meest absurde bedragen. Normaal is het vanaf Leidseplein naar mijn huis rond 12 euro, vrijdag kreeg ik 28 / 29 euro te horen.
Dat werkt echt niet hoor, bij die kut Marokkanen.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:30 schreef Roi het volgende:
[..]
Daarom vooraf vragen/melden "dat het rond de ¤10 is, is het niet?!"
Daarom: taxi-ditching!quote:
Tsjah fiets. Als vrienden van me uit het Noorden vh land hier zijn, heb ik geen 12 fietsen. Dus dan moet je wel de taxi, of de nachtbus.quote:
Ik vraag het altijd van te voren en kreeg gisteren te horen dat het 29 euro is terwijl het normaal rond de 12 euro ligt.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:30 schreef Roi het volgende:
[..]
Daarom vooraf vragen/melden "dat het rond de ¤10 is, is het niet?!"
hoezo nu niet?quote:Op zondag 9 januari 2011 19:38 schreef DesertRose het volgende:
[..]
Ik vraag het altijd van te voren en kreeg gisteren te horen dat het 29 euro is terwijl het normaal rond de 12 euro ligt.
Ik ben blij als het weer zomer is dan pak ik de fiets
Omdat mijn fiets is gestolenquote:
Nee, dat kloptquote:Op zondag 9 januari 2011 16:40 schreef DoimuN het volgende:
[..]
Daarom: taxi-ditching!
note: werkt vaak niet als een of meerdere passagiers onder invloed zijn.
Ja, uiteraard was dat ook niet mijn uitgangspunt toen ik die opmerking maaktequote:Op zondag 9 januari 2011 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Tsjah fiets. Als vrienden van me uit het Noorden vh land hier zijn, heb ik geen 12 fietsen. Dus dan moet je wel de taxi, of de nachtbus.
Met een stevige pas valt het wel mee met die afstandquote:Op zondag 9 januari 2011 23:43 schreef Omnifacer het volgende:
Ik loop nog liever van het Leidseplein naar huis (Dapperbuurt) dan dat ik bijdraag aan de instandhouding van die zieke en rotte bedrijfstak.
Zuid-Oost woon je tochquote:Op zondag 9 januari 2011 23:47 schreef Juicyhil het volgende:
Ik slaap gewoon daar op een bankje en ga de volgende dag gewoon zwart met de tram naar huis.
Ach meestal ben ik met 1 of 2 vrienden, beetje ontnuchteren, beetje babbelen... Niks mis meequote:Op zondag 9 januari 2011 23:44 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Met een stevige pas valt het wel mee met die afstand
Ik ken hetquote:Op zondag 9 januari 2011 23:54 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ach meestal ben ik met 1 of 2 vrienden, beetje ontnuchteren, beetje babbelen... Niks mis mee
Waar wil je het liefst heen, wat eet je graag, hoeveel mag het kosten etc.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:50 schreef Ladylicious het volgende:
Weet iemand een leuk tentje om te eten met zn tweeën? Iets a la Humphreys oid
Geen voorkeur eigenlijkquote:Op maandag 10 januari 2011 11:52 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Waar wil je het liefst heen, wat eet je graag, hoeveel mag het kosten etc.
quote:Op maandag 10 januari 2011 11:57 schreef Juicyhil het volgende:
1e klas op cs vind ik altijd een mooi restaurant
Wat?quote:
Er zijn wel wat betere alternatieven.quote:
Ik ga daar wel es lunchen, prima hoor. Ik hou niet van rumoerige restaurants. Die zijn er niet in overvloed in het centrum.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Er zijn wel wat betere alternatieven.
Ik ken Humphreys niet, maar goedkoop eten kan ik wel...quote:Op maandag 10 januari 2011 11:50 schreef Ladylicious het volgende:
Weet iemand een leuk tentje om te eten met zn tweeën? Iets a la Humphreys oid
quote:Op maandag 10 januari 2011 12:26 schreef -Miauw- het volgende:
Van Kerwijk vind ik erg leuk (ossenhaas met aardbeisaus, écht lekker!),
De twee keer dat ik bij de Ponteneur heb gegeten was ik erg tevreden, Oehlala die patatjesquote:Op maandag 10 januari 2011 12:36 schreef Fallen het volgende:
Villa Nieuwmarkt op de Nieuwmarkt is ook okay. Echt een aantal keer heerlijk gegeten, alleen is het niet zo cheap.
-Miauw-, wat vind jij trouwens van het eten bij de Ponteneur? En zit dat restaurant achter het Badhuis er nog waar je het laatst over had?
Nee echtquote:
2-persoons?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:07 schreef -Miauw- het volgende:
op een bedje (ja sorry) van geitenkaas
Nee, geen strikvraag, alleen heb ik uiteenlopende reacties gehoord en vind het zelf altijd wel okay. Ben dan alleen wat voorzichtig met mijn eigen mening....quote:Op maandag 10 januari 2011 13:03 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
De twee keer dat ik bij de Ponteneur heb gegeten was ik erg tevreden, Oehlala die patatjes![]()
Maar dit klinkt als een strikvraag dus vertel...![]()
En ja, dat ene restaurant zit er nog. Wilde Zwijnen heet het geloof ikVolgens mij is de kok daar een ex-tv-kok.
http://www.wildezwijnen.com/contact.html
Ja, dat chaotische herken ik wel maar het meisje dat ons beide keren bediende was erg aardig en dat maakte veel goedquote:Op maandag 10 januari 2011 13:26 schreef Fallen het volgende:
[..]
Nee, geen strikvraag, alleen heb ik uiteenlopende reacties gehoord en vind het zelf altijd wel okay. Ben dan alleen wat voorzichtig met mijn eigen mening....
Wat ik jammer vind bij de Ponteneur is vaak de bediening. Chaotisch, gehaast en niet oplettend.
Maar die frietjes!![]()
(Jammer dat ik ze laatst pas kreeg na herhaaldelijk vragen en toen we al klaar waren met eten...)
Wilde Zwijnen... hmmz, die ga ik proberen te onthouden. Ben niet meteen kapot van de kaart, maar wellicht erg lekker.
Ja, belachelijke redenquote:Op maandag 10 januari 2011 13:32 schreef Omnifacer het volgende:
Ooit nog eens gesolliciteerd bij de Ponteneur. Zeven jaar ervaring in bar, bediening en keuken, sociale hygiene in bezit, 6 dagen per week beschikbaar, maar ze gaven de voorkeur aan een mokkel van 19 "omdat die al zo vaak geprobeerd had". Lees: die is goedkoper. Vandaar dat ik niet helemaal objectief naar hun bediening kan kijken, maar ik vind die ook niet altijd even goed nee.
Zo jammer want iemand met ervaring kan ontzettend veel uitmaken. Zeker omdat er nog zoveel valt te winnen. Noem me een zeikerd, maar ik vind kopjes / schoteltjeset met een hapje eruit storend, net als vaag bestek en geen servetten. Of smerige peper/zout-stellen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:32 schreef Omnifacer het volgende:
Ooit nog eens gesolliciteerd bij de Ponteneur. Zeven jaar ervaring in bar, bediening en keuken, sociale hygiene in bezit, 6 dagen per week beschikbaar, maar ze gaven de voorkeur aan een mokkel van 19 "omdat die al zo vaak geprobeerd had". Lees: die is goedkoper. Vandaar dat ik niet helemaal objectief naar hun bediening kan kijken, maar ik vind die ook niet altijd even goed nee.
Haha, volledig mee eensquote:Op maandag 10 januari 2011 13:46 schreef Fallen het volgende:
[..]
Zo jammer want iemand met ervaring kan ontzettend veel uitmaken. Zeker omdat er nog zoveel valt te winnen. Noem me een zeikerd, maar ik kopjes / schoteltjeset een hapje eruit storend, net als vaag bestek en geen servetten. Of smerige peper/zout-stellen.
Het hangt er vanaf in wat voor bui ik benquote:Op maandag 10 januari 2011 13:46 schreef Fallen het volgende:
[..]
Zo jammer want iemand met ervaring kan ontzettend veel uitmaken. Zeker omdat er nog zoveel valt te winnen. Noem me een zeikerd, maar ik kopjes / schoteltjeset een hapje eruit storend, net als vaag bestek en geen servetten. Of smerige peper/zout-stellen.
Goede tip trouwensquote:Op maandag 10 januari 2011 13:51 schreef Omnifacer het volgende:
Zaterdag trouwens in Taverna Barcelona geweest, in de Saenredamstraat. Piepklein zaakje, met authentiek Catalaans eten. Als je een beetje van Catalunya houdt is dit echt een hotspot. Alle spullen worden geimporteerd uit Catalunya, en het eten is LEKKER!
duur? of valt wel mee?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:51 schreef Omnifacer het volgende:
Zaterdag trouwens in Taverna Barcelona geweest, in de Saenredamstraat. Piepklein zaakje, met authentiek Catalaans eten. Als je een beetje van Catalunya houdt is dit echt een hotspot. Alle spullen worden geimporteerd uit Catalunya, en het eten is LEKKER!
Voor 14 a 15 euro heb je wel gegeten, of duurder als je wil natuurlijk. Flesje Moritz is 2.50. De tomaquet, als tussendoortje, is tussen de 5 en 9 euro (afhankelijk van wat je erbij neemt).quote:
Gezellig hier in de buurt tegenwoordig. Eerst die schietpartij op de Celebesstraat, nu ditquote:Buit gevonden na gewapende overval
AMSTERDAM - Een juwelier in de Eerste van Swindenstraat is donderdagochtend overvallen door drie gewapende mannen. Na buit te hebben gemaakt, probeerden de drie te vluchten. Omstanders hebben de overvallers echter een tijdje kunnen tegenhouden. Uiteindelijk zijn de drie ontsnapt en op scooters gevlucht. Dit meldt AT5.
Donderdagmiddag heeft iemand de politie getipt waar de daders zich bevonden. Op die plek trof de politie één verdachte aan met een vuurwapen en, waarschijnlijk, de hele buit. Deze man is aangehouden en de politie zoekt nog verder naar de twee andere verdachten. (HET PAROOL)
Sloterdijk waar ze bezig zijn het spoor?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:54 schreef kramer65 het volgende:
Hallo, Voor n fotografie-project ben ik op zoek naar n plek in Amsterdam waar een braakliggend terrein of een bouwput echt vlak naast een mooi park ligt. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden in Amsterdam?
Alle tips welkom!
Je kan hier eens kijken, website van Amsterdam met meldingen van werk aan de weg / opbrekingen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:54 schreef kramer65 het volgende:
Hallo, Voor n fotografie-project ben ik op zoek naar n plek in Amsterdam waar een braakliggend terrein of een bouwput echt vlak naast een mooi park ligt. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden in Amsterdam?
Alle tips welkom!
Heheh, grappig zie dat er dus volgende week op mijn route werkzaamheden zijnquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:57 schreef Fallen het volgende:
[..]
Je kan hier eens kijken, website van Amsterdam met meldingen van werk aan de weg / opbrekingen.
http://www.werkaandeweg.amsterdam.nl/index/home
en
http://www.opbrekingen.nl/
Gewoon een hostel opzoeken?quote:Op zondag 30 januari 2011 12:57 schreef travelman het volgende:
Heyhey!!!I
k ben op zoek naar een goedkoop hotel in A'dam:
Eisen: centraal gelegen en goedkoop!!
Plan: 's middags kroeg hangen, concertje & stappen. (op te frissen/ paar uur slaap!!, klaar).
Iemand ervaringen/advies?!?
Bij voorbaat dank!!
bestaat dat?quote:Op zondag 30 januari 2011 12:57 schreef travelman het volgende:
Eisen: centraal gelegen en goedkoop!!
je woont in de stad, je kent er misschien de hotels (ze zijn niet allemaal online te vinden, denk ik), als mensen het al eerder gevraagd hebben, zou je evt. een antwoord weten en het is een A'dam topic...dus waarom het jou een raadsel is, is mij dan weer een raadsel...quote:Op maandag 31 januari 2011 10:10 schreef Thorical het volgende:
Waarom mensen aan Amsterdammers vragen of ze goedkope hotels in Amsterdam vragen is mij een raadsel.
Alsof wij regelmatig in een hotelletje om de hoek slapen of onze gasten geen slaapplaats bieden.
Toch snap ik de verbazing wel. Ik heb nog nooit in een hotel/pension/hostel/bed&breakfast in Amsterdam geslapen. Ik woon er en heb ruimte om gasten te laten slapen als het zo uitkomt.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef travelman het volgende:
[..]
je woont in de stad, je kent er misschien de hotels (ze zijn niet allemaal online te vinden, denk ik), als mensen het al eerder gevraagd hebben, zou je evt. een antwoord weten en het is een A'dam topic...dus waarom het jou een raadsel is, is mij dan weer een raadsel...
Volgens mij is er dan ook een muizenexplosie in Amsterdam. Ik hoor iedereen er over en heb ze zelf ook een tijdje geleden op visite gehad.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:51 schreef Juicyhil het volgende:
Whehe, laatst zo'n gast die was alle Amsterdamse hotels afgegaan en kwam bij ongeveer alle hotels muizen tegen
Dat went welquote:Op maandag 31 januari 2011 15:17 schreef Omnifacer het volgende:
Ik vind die beesten best ruig, maar ben zo allergisch als de donder voor ze
quote:
quote:
Je kan ook het topic doorlezen, volgens mij zijn die al aan de orde geweest....quote:Op maandag 31 januari 2011 18:46 schreef travelman het volgende:
Bedankt voor de reacties! Ik zal jullie tzt nog leen keer lastigvallen voor restaurant/staptips
ik zie en hoor er ook opvallend veel buiten. Binnen gelukkig nog niet gehad, maar buiten barst het er werkelijk van. In Slotervaart in ieder geval.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:02 schreef Fallen het volgende:
[..]
Volgens mij is er dan ook een muizenexplosie in Amsterdam. Ik hoor iedereen er over en heb ze zelf ook een tijdje geleden op visite gehad.
Met een paar vallen, gif en andere electronisch shizzle al weer een paar maanden niks meer gezien en/of gehoord.
Ik werk op het Damrak, en daar lopen ze soms door de winkel heen. Eten goed opbergen, lokdoosjes zetten, het helpt allemaal nietquote:Op maandag 31 januari 2011 15:02 schreef Fallen het volgende:
[..]
Volgens mij is er dan ook een muizenexplosie in Amsterdam. Ik hoor iedereen er over en heb ze zelf ook een tijdje geleden op visite gehad.
Met een paar vallen, gif en andere electronisch shizzle al weer een paar maanden niks meer gezien en/of gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |