abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90249067
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.

Kledingvoorschriften
Over de werkkleding bestaan veel meningsverschillen. De ene hiker draagt een pak, de andere een spijkerbroek. Feit is dat EW je graag ziet in een nette pantalon, net overhemd en nette schoenen, zonder baard en lang haar en zonder extreme sierraden. In werkelijkheid wordt hier nogal vaak van afgeweken. Een spijkerbroek is voor EW uit den boze (ookal kan dit netjes zijn). EW controleert nog wel eens op kleding. Als je niet de gepaste kleding draagt krijg je een waarschuwing. Zorg in ieder geval dat je niet in je trainingsbroek aan komt zetten. Voor de rest is het dragen van willekeurige kleding natuurlijk voor eigen risico.

EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
avatarpic-l.png About2Break1, hiker regio Rotterdam
daft-punk(2).jpg Enpe, hiker regio Eindhoven
kuik.png Fireblast, hiker regio Leiden
Serious-Sam-Logo.jpg Hojdhopper,hiker regio Utrecht
avatar%20uncle%20sam.jpg guru033, hiker regio Utrecht
s5wbyq.gif irritatie100, hiker regio Rotterdam
hEinEkEn.jpg Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Archer02.jpg Keuzer, hiker regio Tilburg
noiconn.png LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
noiconn.png MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
usericon.gif Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
mallet.jpg Mallet, hiker regio Doetinchem
Nedvedkem.png Obama, hiker regio Amsterdam
noiconn.png RTS91, hikere regio Groningen
sporting_60x60.gif Sobajo, hiker regio Eindhoven
plankton.jpg Viezze, hiker regio Groningen
naughty.png Zuunigerd, hiker regio Zwolle

Voorgaande topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is hier te vinden.
pi_90249352
OP wordt steeds mooier :)
pi_90250188
Ik werd vandaag gebeld, maar ik kon niet :(
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_90250499
Iedereen hier is hiker of niet? of ook mensen die alleen maar privé chauffeur zijn? ik heb dit een jaar gedaan en nu nog steeds soms een beetje. Afgelopen zaterdag nog tijdens de opening van het Groninger Museum. Bedrijf waar ik voor werk is Chauffeursnet.nl
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:16:44 #5
207863 Obama
Barack Hussein
pi_90251211
Ik heb gister echt een kutdag gehad, daders waren: het weer, tomtom en de bussen.

Het begon toen ik mijn eerste adres op mijn mobiel intypte(tomtom), ik dus een halfuur lopen in de sneeuw, eenmaal aamgekomen vernam ik dat op verkeerde adres was en tomtom dit vaker verkloot ik moest weer een halfuur lopen.

Aangekomen op het juiste adres voelde ik mijn dijen niet meer, daar liep heb ik lopen zoeken naar de auto.
Toen ik de auto niet vond ben ik maar verhaal gaan halen en men wees me op een auto die compleet ondergesneeuwd was, volgens die gozert stond de auto een week buiten :'), waarop ik sarcastisch vroeg u heeft zeker geen ruitenkrabber en hij antwoorde serieus: "nee".

Het heeft me bijna een uur geduurd om de auto sneeuwvrij te maken met een stuk karton 8)7 en de auto uit de sneeuw te manoeuvreren.

Eenmaal aangekomen in Meerkerk reden de bussen op een aangepaste dienstregeling wat betekent dat ik 40/50 minuten op een bus heb zitten wachten.

Dit gebeurde nogmaals in Houten (te lang wachten op de bus).

Verder heb ik best hard moeten rijden omdat ik al heel erg laat was, zoals ik van te voren had voorspeld.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:19:47 #6
207863 Obama
Barack Hussein
pi_90251430
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:05 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Iedereen hier is hiker of niet? of ook mensen die alleen maar privé chauffeur zijn? ik heb dit een jaar gedaan en nu nog steeds soms een beetje. Afgelopen zaterdag nog tijdens de opening van het Groninger Museum. Bedrijf waar ik voor werk is Chauffeursnet.nl
Ja 90% is hiker bij Easyway, er lopen volgens mij hier maar een enkele privé chauffeurs rond.

Die werken trouwens ook bij EW, als ik het niet mis heb.

Hoeveel verdien jij bij Chauffeursnet.nl?
pi_90251781
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:16 schreef Obama het volgende:Het heeft me bijna een uur geduurd om de auto sneeuwvrij te maken met een stuk karton 8)7 en de auto uit de sneeuw te manoeuvreren.
Start de motor, doe de voor- en achterruitverwarming aan en geef flink wat gas in neutraal. Zo wordt de motor sneller warm, waardoor de airco sneller warm wordt, en dan zijn je ruiten zo ontdooid. Veeg ondertussen even de sneeuw van de zijruiten en de spiegels met dat stuk karton, en doe de ruitenwissers aan om ijs en sneeuw van de voor- en achterruit te vegen. Zie daar, makkelijk krabben voor luie donders zoals ik. :+
pi_90251995
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:25 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Start de motor, doe de voor- en achterruitverwarming aan en geef flink wat gas in neutraal. Zo wordt de motor sneller warm, waardoor de airco sneller warm wordt, en dan zijn je ruiten zo ontdooid. Veeg ondertussen even de sneeuw van de zijruiten en de spiegels met dat stuk karton, en doe de ruitenwissers aan om ijs en sneeuw van de voor- en achterruit te vegen. Zie daar, makkelijk krabben voor luie donders zoals ik. :+
ik ben blij dat je niet een auto van mij rijdt... die ruitenwissers zijn helemaal naar de klot'n op deze manier...! :P
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_90252103
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:28 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

ik ben blij dat je niet een auto van mij rijdt... die ruitenwissers zijn helemaal naar de klot'n op deze manier...! :P
Natuurlijk moet je ze niet aanzetten met 20cm sneeuw op de ruiten. :')

Ach, dan moet het bedrijf ze maar ijsvrij maken..
pi_90253157
Ik had ook geen ijskrabber op mijn eerste rit..na aangebeld te hebben bij een paar huizen was ik het wel zat, verwarming maximaal aangezet en maar wachten. Toen lukte het wel met de parkeerkaart :P
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:49:56 #11
207863 Obama
Barack Hussein
pi_90253217
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:25 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Dat had ik ook gedaan :9 , maar dat haalde iets uit!

Veelste veel sneeuw en die ruiten waren echt zwaar bevroren.
Dus ben ik met een stuk karton gaan krabben, wat natuurlijk niet te doen was.

@viezze
Zelfs geen parkeermeter bij mij!
pi_90253410
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:49 schreef Obama het volgende:

[..]

Dat had ik ook gedaan :9 , maar dat haalde iets uit!

Veelste veel sneeuw en die ruiten waren echt zwaar bevroren.
Dus ben ik met een stuk karton gaan krabben, wat natuurlijk niet te doen was.

@viezze
Zelfs geen parkeermeter bij mij!
Klembord van Easyway wil ook nog wel :P
pi_90253791
Lol, die transportformulieren van Business Lease zijn echt antiek (jaartje 70, 80 denk ik?). Heb ze voor morgen nodig, wat een ondingen.
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:02:54 #14
207863 Obama
Barack Hussein
pi_90253988
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:53 schreef Viezze het volgende:

[..]

Klembord van Easyway wil ook nog wel :P
Heb jij een klembord van EW gekregen!?!?!

BTW, waarom krijgen we geen kerstpakket of een cadeaubon voor kerst.

EW is mijn minst gulle werkgever geweest tot nu toe.
pi_90257779
Wss omdat het aantal slapende werknemers nogal groot is. Vorig jaar kreeg ik bij de dealer gewoon ijskrabbers mee, komt altijd van pas.

Aantal pennen die ik heb meegekregen slaat ook nergens meer op :')
pi_90257795
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:02 schreef Obama het volgende:

[..]

Heb jij een klembord van EW gekregen!?!?!

BTW, waarom krijgen we geen kerstpakket of een cadeaubon voor kerst.

EW is mijn minst gulle werkgever geweest tot nu toe.
Ik heb geen klembord.. Ik heb geen tas :p

Ik heb wel de anti-slipcursus nog gehad.
pi_90257854
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:02 schreef Mallet het volgende:

[..]

Same here
pi_90258176
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:02 schreef enpe het volgende:

[..]

Same here
Kan ik nog herinneren inderdaad :)
pi_90258187
Is EW andere jaren wel gul met de kerst? een oud-lease auto zou wel een mooi kerstcadeau zijn :P.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_90259691
Ik heb idd een klembord en een tas..dat klembord is erg handig.

Maar had liever de slipcursus gehad :P
pi_90260708
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:30 schreef Viezze het volgende:
Ik heb idd een klembord en een tas..dat klembord is erg handig.

Maar had liever de slipcursus gehad :P
Verdorie, ik alleen een klembord. En nu is mijn eigen tas net kapot.
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:54:47 #22
207863 Obama
Barack Hussein
pi_90261210
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:02 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik wil mijn tas best omruilen voor een anti-slipcursus!

Maareh ff serieus dit word mn eerste jaar zonder kerstcadeau van mijn werkgever!
Kom laten we klagen op de facebook pagina w/ .
pi_90261309
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 22:02 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik heb niets van dat alles gekregen. Alleen een stapel visitekaartjes. :')
pi_90262252
Zo handig is die tas nou ook weer niet :P
pi_90275655
Ik kreeg een klembord, een tas, pennen met EW-logo en nog wat kleine notitieboekjes van EW :9

verkapte tvp :9
#26 || Luciano da Silva
pi_90277929
Ik kreeg ook alleen visitekaartjes... :'(

Hebben jullie trouwens je loonstrook al gehad? Ik zit er echt hard op te wachten, ik wil duidelijkheid!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_90277955
O ja, visitekaartjes kreeg ik ook nog. Nog geen loonstrook hier, zal vandaag wel komen. Moet ook nog steeds bellen voor dat belastingformulier. Nja, kan morgen wel als ze mij bellen.
#26 || Luciano da Silva
pi_90282291
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 08:15 schreef joppie_saus het volgende:
Ik kreeg een klembord, een tas, pennen met EW-logo en nog wat kleine notitieboekjes van EW :9

verkapte tvp :9
Waarom nog een tvp plaatsen? Je klikt toch gewoon bovenaan op VOLG TOPIC als je niet gelijk iets wilt posten?
pi_90282341
Wie zegt dat ik niet wilde posten?
#26 || Luciano da Silva
pi_90282404
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:10 schreef joppie_saus het volgende:
Wie zegt dat ik niet wilde posten?
Oh ja logica.. Ik dacht als je niet weet dat je die optie hebt weet je dat nu wel :P
pi_90283065
Uhu, het ging over wat je kreeg bij je sollicitatie. Toen ik dat gepost had, bedacht ik mij: oh wacht eerste post, dus terugvindpost :9
#26 || Luciano da Silva
pi_90286328
Ik kreeg een tas, visitekaartjes en ritbonnen :P
pi_90289989
Ik kreeg een tas, klapper en visitekaartjes ;) Ze worden steeds guller, zouden ze winst aan het maken zijn? :P Alleen die tas is knap waardeloos, net te klein naar mijn mening. Ik neem dus gewoon eigen tas mee, ideaal :)

En zo'n slipcursus, die wil ik ook wel als EW betaald :P Al betwijfel ik of je er veel leert, denk dat je in praktijk meer leert ;) (lees: driften op een verlaten parkeerplaats of nieuwbouwwijk waar alleen nog maar straat ligt en rest braakliggend terrein :P)
pi_90291915
Die klapper is al stuk aan het gaan bij mij. ;(

Maar ik ben ook wel in voor een kerstpakket. Het uurloon is ook weer niet bijzonder hoog, en aangezien iemand in het vorige topic zei dat er ook verre reisjes gepland worden dan kan een klein pakketje er toch ook wel vanaf voor iedereen die > 10 ritjes dit jaar heeft gedaan lijkt me? :P
pi_90292904
Laten we hopen dat ik vandaag dan wel gebeld wordt, dit schiet niet op ;(
pi_90295601
Ik surf stomtoevallig net naar Facebook en toen zag ik daar op de EW-pagina dat om 16.45 "onze" directeur op radio 2 is. En hoe laat is het nu?! :D
Toch eens even luisteren voor de fun :Y
pi_90295827
Ik zag het ook op twitter, ben ook aan het luisteren :P

Werd ook gebeld door een prive nummer, maar het was helaas iemand anders
pi_90295889
Het gaat over privéchauffeurs ;(
  woensdag 22 december 2010 @ 16:56:32 #39
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_90296181
Zo vandaag twee ritjes achter de rug, eerst van Rotterdam naar Apeldoorn en vervolgens van zwolle naar Breda. Het ging eigenlijk verrassend goed, geen grote vertragingen op de toch best grote trajecten :) Net even geluisterd naar radio 2, was wel grappig om even te luisteren het duurde alleen niet zo lang. Ik heb trouwens ook alleen visitekaartjes gehad van Easy Way, geen goodies helaas :(
pi_90296890
Ik heb ook nog een oranje polo van Easy Way. Was ter ere van het WK en het feit dat ze 20 jaar bestonden. Cadeautje tijdens de slipcursus.
pi_90297602
Ook weer terug van het ritje Stadskanaal - Nieuwegein. Was blij dat de Focus voorruitverwarming heeft, hij stond namelijk al een tijdje stil. Tank bleek ook nog leeg, en natuurlijk geen Esso in de buurt. Drama. Ruitensproeiers werkten ook niet (hele reservoir was bevroren }:|). Kon elke 50km weer ruiten gaan wassen bij het benzinestation.
pi_90300031
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:14 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik kreeg ook alleen visitekaartjes... :'(

Hebben jullie trouwens je loonstrook al gehad? Ik zit er echt hard op te wachten, ik wil duidelijkheid!
Ja, ik lig ook al dagen onder de brievenbus. Mijn uren kloppen ook van geen kant, en het is nu al 22 december. Zul je zien dat ze het pas na 1 januari doen ofzo. Naja. Het geld krijg je toch niet eerder dan de 15e van januari.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:31 schreef RTS91 het volgende:
Ook weer terug van het ritje Stadskanaal - Nieuwegein. Was blij dat de Focus voorruitverwarming heeft, hij stond namelijk al een tijdje stil. Tank bleek ook nog leeg, en natuurlijk geen Esso in de buurt. Drama. Ruitensproeiers werkten ook niet (hele reservoir was bevroren }:|). Kon elke 50km weer ruiten gaan wassen bij het benzinestation.
Dat is zoooo waardeloos. :r Heb ik ook gehad met een Yaris. Laagstaande zon, en die sneeuwmeuk op je voorruit. Daardoor bijna op mn voorligger geknald, maar omdat deze Opel van die handige knipperende remlichten had bij (heel erg) hard remmen, merkte ik het nog net op tijd op. De volgende keer koop ik die antivries meuk gewoon op de Esso pas, veiligheid voorop.
pi_90303133
En weer niet gebeld, wat een tijd zo zeg... Ik krijg veel te veel vrije tijd zo, moet bijna maar eens aan schoolwerk gaan denken :P
pi_90303270
Hoezo sta ik niet meer in de OP? Kom uit Eindhoven en ben Hiker.

Waren jullie hiervan op de hoogte trouwens? Kreeg ik terug in een mail van de financiele administratie nadat ik vragen had gesteld over mijn uren. Ik vind het echt ronduit belachelijk.

quote:
Let erop! Wanneer je startadres in je woonplaats ligt er gerekend wordt vanaf het moment dat je bij de klant bent.
pi_90303997
Huh, dat is nou niet bepaald netjes. Stel jij woont aan de ene kant van Eindhoven en aan de andere kant moet zijn, dan ben je toch al gauw een half uur tot 3 kwartier onderweg als het niet langer is...
pi_90304352
Ja inderdaad, scheelde me 5 uur werktijd in die maand. Iemand die 200 meter van mij vandaan woont heeft als woonplaats 'Acht' en krijgt die uren er wel gewoon bij.
pi_90304983
Dat is idd minder, zeker in de spits kan dat wel ff duren.
pi_90306551
Hmm apart, kan er ook niets over vinden in de arbeidsovereenkomst.
Heel apart ook eigenlijk, als je met de bus naar het station gaat om vervolgens de trein te pakken krijg je wel uitbetaald, maar pak je de bus naar datzelfde station om daar over te stappen op de goede lijn, dan wordt het niet uitbetaald..
pi_90308028
Ja ik vind die hele opstapregeling raar.

Ik heb hier vlakbij mijn huis een bushalte die naar een treinstation gaat, maar omdat bij die bushalte maar één bus stopt mag ik die niet als startpunt opgeven.
Ik moet dus elke keer naar een andere bushalte, voor mij even ver rijden, maar die doet er veel langer over om bij dat station te komen.
pi_90308135
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:51 schreef Sobajo het volgende:
Hoezo sta ik niet meer in de OP? Kom uit Eindhoven en ben Hiker.

Waren jullie hiervan op de hoogte trouwens? Kreeg ik terug in een mail van de financiele administratie nadat ik vragen had gesteld over mijn uren. Ik vind het echt ronduit belachelijk.

[..]

Wat is dat nou weer voor een BS? Stel dat je in een grote stad woont als Amsterdam.. Daar kan je gemakkelijk een uur reizen voordat je bij je startadres bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')