The ExpendablesOndanks de ensemble-cast had ik weinig verwachtingen bij deze film. Na een half uur had ik het ook wel door. Stallone heeft weer eens een 'Alles moet kapot'-film gemaakt met grappen waarbij ik niet wist of ik moest huilen of lachen, dus deed ik het maar beiden tegelijkertijd. Actie was ook geheel volgens verwachtingen flitsend en maar matig volgbaar. Het deed me helemaal niks. Cijfer: 5
The Dirty DozenGave oorlogsfilm, waar Inglorious Basterds ergens wat weg van heeft, zij het dat The Dirty Dozen wel serieuzer aangepakt is. Twaalf gevangenen (waaronder Charles Bronson) kunnen hun vrijheid verdienen door onder leiding van Lee Marvin een gevaarlijke missie te ondernemen in Duits bezet gebied. De film wordt zorgvuldig opgebouwd met de voorbereiding en de training van dit (op eerste gezicht) zootje ongeregeld. Soms kakt de film wat in, vooral wanneer het twaalftal niet in beeld is. Maar goed, het duurt even, maar als de missie eindelijk begint, gaan alle remmen los. Al met al een mooi spektakelstuk

. Cijfer: 8
G.I. Joe: The Rise of CobraMweh, zoveel hippe SF-gadgets, maar echt opzienbarend wil deze film niet worden. Teveel stompzinnige verhalen zijn bij elkaar gedrukt en het acteerwerk is bij sommigen zwaar bedroevend. Cijfer: 5,5
The Break-Upquote:
Als Brooke (Jennifer Aniston) en Gary (Vince Vaughn) eenmaal samenwonen, halen ze het bloed onder elkaars nagels vandaan. Na de zoveelste ruzie verbreekt Brooke hun relatie. Wat dan volgt is een opeenstapeling van oorlogsvoering, toenaderingspogingen en bemoeienissen van hun vrienden. Geen van beiden is bereid te verhuizen uit hun prachtige appartement en de enige oplossing is om er samen als vijandige huisgenoten te blijven wonen, totdat een van de twee toegeeft...
Guess what

... Uiteraard is het de man die toe gaat geven

. Het is onbegrijpelijk dat Vince Vaughn deze rol wou invullen in deze romcom. Kom op he, Jennifer Aniston was even goed onuitstaanbaar met haar gekrijs en gezeik. Voor de rest blijft er niks anders over dan een film om je eens lekker te ergeren aan alles: van onlogische keuzes die de hoofdpersonen maken tot en met Joey Lauren Adams eendengekwaak-stem .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>