Waarom?quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:13 schreef Zeeland het volgende:
Enkele tips:
* Laat je bad eerst afkoelen voordat je het badwater weg stoelt.
Das smerig, weet je waar eieren uit komen?quote:* Gebruik het water van het koken van een eitje voor thee.
Grappig hoe mensen altijd datgeen waar ze zelf geen gebruik van maken de kwaaddoener zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:24 schreef Dutchnative het volgende:
Ik vind milieubesparingtips een vrij nutteloze oplossing. Het vliegverkeer is mi de echte boosdoener.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Das smerig, weet je waar eieren uit komen?
Klopt, dat heb ik ook ergens gelezen. Dat komt vooral omdat ze heel veel vlees eten. Gelukkig bestaat het katten- en hondervoer tegenvoordig voor een groter gedeelte uit plantaardige bestanddelen, maar je hebt heel erg gelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen altijd datgeen waar ze zelf geen gebruik van maken de kwaaddoener zijn.
Dat honden en katten enorm bijdragen aan CO2 uitstoten wil men niet weten bij de eco weenies.
Er was op een gegeven moment ook zo'n vegamuts die haar hond of kat dwong vegetarisch te etenquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen altijd datgeen waar ze zelf geen gebruik van maken de kwaaddoener zijn.
Dat honden en katten enorm bijdragen aan CO2 uitstoten wil men niet weten bij de eco weenies.
Och verrek, en ik me eigen iedere dag maar afvragen wie in godsnaam nou elke dag die eieren onder de hennen legt.quote:
We hebben glas in verschillende kleuren en hierdoor is het eindresultaat glas van het niveau B.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Serieus
glas gaat in de glasbak of terug voor statiegeld, wordt glas van gemaakt
Ja, dat is heel duurzaam. Die paaltjes zijn van veel mindere kwalitiet dan het oorspronkelijke plastic. Dat is geen recycling, maar downcycling.quote:Plastic wordt apart opgehaald, maken ze bv paaltjes van
idemquote:Papier gaat de recycling in
quote:GTF afval wordt compost gemaakt
Blikjes zijn helaas van een legering met twee verschillende Mn-metalen. Helaas krijgen we die nooit meer uit elkaar. Zaak is dat we blikjes maken die we volledig kunnen recyclen en niet downcyclen.quote:Blik wordt omgesmolten
En na verbranding gedumpt.quote:Restafval wordt stroom en warmte van gemaakt
Laten we het houden op een groot gedeelte.quote:Dus hoe zo wordt het meeste gedumpt?
Glas wordt kleurig gescheidenquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:42 schreef Zeeland het volgende:
[..]
We hebben glas in verschillende kleuren en hierdoor is het eindresultaat glas van het niveau B.
Wordt het nog steeds niet gedumpt, en je hoeft geen hout met tinnef te behandelen voor beschoeiingenquote:[..]
Ja, dat is heel duurzaam. Die paaltjes zijn van veel mindere kwalitiet dan het oorspronkelijke plastic. Dat is geen recycling, maar downcycling.
Je weet dat een groot gedeelte van het papier dat we gebruiken uit oud papier bestaat? En het wordt nog steeds niet gedumptquote:[..]
idem
Mn Metalen?quote:[..]
[..]
Blikjes zijn helaas van een legering met twee verschillende Mn-metalen. Helaas krijgen we die nooit meer uit elkaar. Zaak is dat we blikjes maken die we volledig kunnen recyclen en niet downcyclen.
Nee, oa beton mee gemaakt uit het vliegasquote:[..]
En na verbranding gedumpt.
Een klein deelquote:Laten we het houden op een groot gedeelte.
Dit is gewoon een feit.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen altijd datgeen waar ze zelf geen gebruik van maken de kwaaddoener zijn.
Dat honden en katten enorm bijdragen aan CO2 uitstoten wil men niet weten bij de eco weenies.
Beschoeiingshout is met carboolteer behandeld, dat is chemisch afval.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:05 schreef Zeeland het volgende:
@Piet
Qua duurzaamheid zijn houten paaltjes veel beter dan 'gedowncycled' plastic, houten plankjes kunnen namelijk gewoon door de natuur worden opgenomen.
Vliegtuigen hebben ook hun voordelen. Er hoeven geen wegen, rails of sluizen voor worden aangelegd. Hierdoor worden geen natuurgebieden aan stukken geschuurd. Je kunt totaal niet zeggen dat het vliegverkeer dé grootste vervuiler is, want er is nog zoveel meer. Moet het vliegverkeer schoner? Ja, dat weer wel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:14 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dit is gewoon een feit.
Toch behoren vliegtuigen nog steeds tot de meest vervuilende vervoermiddelen ter wereld. Op de extreem lange afstand komt het vliegtuig in de buurt van uitstoot van de auto.
Zegt Wikipedia erover. Ik maak zelf overigens ook gebruik van het vliegverkeer dus jouw eerste veronderstelling slaat in dit geval nergens op.
Volgens mij is het scheepvaartverkeer veel smeriger met al die zware stookolie met zwavel. Jij bent geïndoctrineerd dat Vervuiling=CO2quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:14 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dit is gewoon een feit.
Toch behoren vliegtuigen nog steeds tot de meest vervuilende vervoermiddelen ter wereld. Op de extreem lange afstand komt het vliegtuig in de buurt van uitstoot van de auto.
Zegt Wikipedia erover. Ik maak zelf overigens ook gebruik van het vliegverkeer dus jouw eerste veronderstelling slaat in dit geval nergens op.
Dat hoeven we toch niet te doen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beschoeiingshout is met carboolteer behandeld, dat is chemisch afval.
Ook als je alleen naar CO2 kijkt is vliegverkeer niet altijd slechter dan de personenauto of de scheepvaart. Het de redenatie dat het vliegverkeer dé vervuiler is slaat dus nergens op. Daarin zijn we het dus eens.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is het scheepvaartverkeer veel smeriger met al die zware stookolie met zwavel. Jij bent geïndoctrineerd dat Vervuiling=CO2
Ik ben nergens mee geïndoctrineerd. Ik weet wel dat CO2 vervuilend is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is het scheepvaartverkeer veel smeriger met al die zware stookolie met zwavel. Jij bent geïndoctrineerd dat Vervuiling=CO2
Wat wil je dan gebruiken voor beschoeiingen? Teak?quote:
Dat valt best nog wel mee. Veel stoffen zijn veel slechter voor de omgeving, zoals bijvoorbeeld zwavel. Dat zit veel in de stookolie waar schepen op varen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:24 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ben nergens mee geïndoctrineerd. Ik weet wel dat CO2 vervuilend is.
Niets. Gewoon de paaltjes vaker vervangen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat wil je dan gebruiken voor beschoeiingen? Teak?
Dat bedoel ik dus, jij denkt dat CO2 het milieuprobleem is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:24 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ben nergens mee geïndoctrineerd. Ik weet wel dat CO2 vervuilend is.
Nee, dat is lekker voor het milieuquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:26 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Niets. Gewoon de paaltjes vaker vervangen.
Nee, dat denk ik niet. Het is er wel een onderdeel van.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, jij denkt dat CO2 het milieuprobleem is.
Klopt. De scheepvaart stoot trouwens ook 2 keer zoveel CO2 uit als de luchtvaart. Maar als je bedenkt dat 1 groot zeeschip meer zwavel uitstoot dan alle auto's in Nederland bij elkaar... Zeeschepen zijn net vuilverbranders, alle restproducten uit aardolie worden op open zee verbrand.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is het scheepvaartverkeer veel smeriger met al die zware stookolie met zwavel. Jij bent geïndoctrineerd dat Vervuiling=CO2
Maar het lijkt me wel duidelijk dat het tegengaan van de massa-uitstoot en de lozing van afvalstoffen veel nuttiger is dan 'besparingstips' zoals dat gelul met de 'tikkie terug' campagne.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:26 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dat valt best nog wel mee. Veel stoffen zijn veel slechter voor de omgeving, zoals bijvoorbeeld zwavel. Dat zit veel in de stookolie waar schepen op varen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |