@Applecherry; met alle respect naar jou maar ik ben het deels met Tegan eens. Dank je voor je toelichting hier maar beschouw svp je persoonlijke draadje als een betere uitlaatklep ok? Thnxs!quote:Op woensdag 22 december 2010 14:03 schreef Tegan het volgende:
Je hebt nooit een relatie gehad met hem, dus wat doe je hier? Bovendien komen al je topics alleen over als aandachttrekken, dus wat mij betreft, blijf maar lekker in je andere topic.
moet ik het weer terugzetten dan? ik bedoel, jullie konden er niks mee want het betrof geen relatie, dus ik verplaatste de post ergens anders heen.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:05 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
@Applecherry; met alle respect naar jou maar ik ben het deels met Tegan eens. Dank je voor je toelichting hier maar beschouw svp je persoonlijke draadje als een betere uitlaatklep ok? Thnxs!
(en een post gaan editten - lees deleten - nadat er een reactie op wordt gegeven vind ik erg zwak, klinkt hard, wel waar)
Die bevestiging dat de andere partij het er ook moeilijk heeft is fijn, en waarom, omdat het aangeeft dat je relatie niet helemaal poep wasquote:Op woensdag 22 december 2010 14:24 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Hmm nou even een update van mijn kant..
Gister begon mijn ex weer tegen me te praten opeens op msn. Ze heeft het er ontzettend moeilijk mee, met haar ontwikkeling, dat ik weg val, haar werk. En ze wist zich geen raad. Ik heb het redelijk koel gehouden, en stiekem voelde het wel goed om te horen dat zij het ook moeilijk heeft.
Groot gelijk.. hoe graag je iemand misschien ook wil helpen, daar ga je aan onderdoor.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:54 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Yup daar heb ik mezelf dat laatste dagen ook mee op de been gehouden. Er zijn tussen ons gewoon essentiële problemen die niet direct opgelost kunnen worden. Ik houd het ook gewoon kort, ik ga me niet nog een keer als amateur psychiater opwerpen, dat kan ik niet, dat is niet mijn beroep en ga ik aan onderdoor.
Nee inderdaad, ik kan mensen vaak heel goed doorzien en inschatten en dingen los peuteren. Maar als daar voor vrij schokkende dingen te voor schijn komen, dan gaat dat ten kosten van mijzelf.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:02 schreef melanie_x het volgende:
[..]
Groot gelijk.. hoe graag je iemand misschien ook wil helpen, daar ga je aan onderdoor.
Ik had ook heel erg het gevoel dat ik mijn ex moest helpen, omdat hij met zichzelf in de knoop zit. Gelukkig zit ie nu in therapie. Het is gewoon je verantwoordelijkheid niet.
Ook zonder essentieel problemen (tenminste lijkt het dan) kan het ophouden... bedoel is bij mij al de derde keer achter elkaar...quote:Op woensdag 22 december 2010 14:54 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Yup daar heb ik mezelf dat laatste dagen ook mee op de been gehouden. Er zijn tussen ons gewoon essentiële problemen die niet direct opgelost kunnen worden. Ik houd het ook gewoon kort, ik ga me niet nog een keer als amateur psychiater opwerpen, dat kan ik niet, dat is niet mijn beroep en ga ik aan onderdoor.
In die situatie zit ik nu ook. Het is uitgemaakt zonder duidelijke reden of oorzaak. Ik zit me net te bedenken dat het vandaag (en precies op dit moment) 5 weken uit is. En dat ik nog steeds weinig tot niets verder ben, qua gevoelens. Komt ook door de feestdagen, we waren bijna twee jaar bij elkaar, toekomstplannen (samenwonen, kinderen), en ineens spat de droom uiteen. Het is lastig om dat een plek te geven.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:52 schreef ennudan het volgende:
[..]
Ook zonder essentieel problemen (tenminste lijkt het dan) kan het ophouden... bedoel is bij mij al de derde keer achter elkaar...
Misschien is er wel iets essentieel fout dat ik niet zie
Dat moet ik inderdaad ook doen. Lukt alleen nog voor geen meter, en daar baal ik zelf ook enorm van. Probleem is dat m'n sociale leven voornamelijk met vrienden van mijn vriendin was, en dat we veel bij elkaar waren. Tel daarbij op dat ik eerder dit jaar gedwongen moest stoppen met m'n opleiding en nu werkloos thuis zit (helaas, wil zo snel mogelijk weer aan het werk!), dan is het lastig om de boel zo even van je af te zetten.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:39 schreef Forca het volgende:
Klopt, ook bij mijn vriendin was het 'gevoel' weg. Ze kon niet aangeven waarom. Als je samen die plannen (misschien zelfs tot voor kort) gemaakt hebt, en als dat opeens zonder reden weg is komt dat echt keihard aan. Maar je moet door, en er loopt vast nog wel iemand anders rond bij wie je net zo goed past, ook al lijkt dat nu heel erg ver weg.
Hoe oud ben je?quote:Op woensdag 22 december 2010 16:26 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
In die situatie zit ik nu ook. Het is uitgemaakt zonder duidelijke reden of oorzaak. Ik zit me net te bedenken dat het vandaag (en precies op dit moment) 5 weken uit is. En dat ik nog steeds weinig tot niets verder ben, qua gevoelens. Komt ook door de feestdagen, we waren bijna twee jaar bij elkaar, toekomstplannen (samenwonen, kinderen), en ineens spat de droom uiteen. Het is lastig om dat een plek te geven.
Raar is dat he... zo ben je nog maatjes is het we spreken elkaar straks en ineens is het van het ene op het andere moment (tenminste zo lijkt het... voor haar is er natuurlijk al een hele lange periode aan voorafgegaan) helemaal over. Geen contact helemaal niks...quote:Op woensdag 22 december 2010 16:46 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Dat moet ik inderdaad ook doen. Lukt alleen nog voor geen meter, en daar baal ik zelf ook enorm van. Probleem is dat m'n sociale leven voornamelijk met vrienden van mijn vriendin was, en dat we veel bij elkaar waren. Tel daarbij op dat ik eerder dit jaar gedwongen moest stoppen met m'n opleiding en nu werkloos thuis zit (helaas, wil zo snel mogelijk weer aan het werk!), dan is het lastig om de boel zo even van je af te zetten.
Ik heb nu al ruim 2 weken geen contact meer met haar (op ons beider verzoek, ik kon er niet mee omgaan haar nog op Hyves/MSN te hebben, ik bleef haar aanspreken, om maar contact te blijven houden), en dat valt me zwaar. Helemaal omdat ze niks van zich laat horen, en de laatste keer wel zei dat ze bezorgd was om me, omdat ik er zo'n moeite mee heb.
24, en zij is bijna 22. Mijn eerste relatie (dat maakt het natuurlijk ook iets lastiger).quote:
Daar kan ik dus geen hoogte van krijgen. Ze zegt dat ze al een tijd twijfelde (een aantal maanden). Een week ervoor was ik echter jarig, en verwende ze me enorm. Een heel fijn weekend gehad samen, en maandags komt ze ineens met haar twijfels, en op woensdag (een week na mijn verjaardag) besluit ze het uit te maken. Terwijl ze zegt dat ze in de dagen ervoor helemaal niet twijfelde. Dat is niet te begrijpen...quote:Op woensdag 22 december 2010 16:55 schreef ennudan het volgende:
[..]
Raar is dat he... zo ben je nog maatjes is het we spreken elkaar straks en ineens is het van het ene op het andere moment (tenminste zo lijkt het... voor haar is er natuurlijk al een hele lange periode aan voorafgegaan) helemaal over. Geen contact helemaal niks...
Het enige dat ik kan zeggen (en zeggen is makkelijker als doen) is volhouden en proberen afleiding te zoeken....
Als het helpt.... bij mij was het (de derde keer overigens) om 11.45 sms tot zo om 12.45 een sms we moeten praten om 13.45 einde oefeningquote:Op woensdag 22 december 2010 16:57 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
24, en zij is bijna 22. Mijn eerste relatie (dat maakt het natuurlijk ook iets lastiger).
[..]
Daar kan ik dus geen hoogte van krijgen. Ze zegt dat ze al een tijd twijfelde (een aantal maanden). Een week ervoor was ik echter jarig, en verwende ze me enorm. Een heel fijn weekend gehad samen, en maandags komt ze ineens met haar twijfels, en op woensdag (een week na mijn verjaardag) besluit ze het uit te maken. Terwijl ze zegt dat ze in de dagen ervoor helemaal niet twijfelde. Dat is niet te begrijpen...
Ha HarryDePizzanBakker1: Is dit wat je wilt? (Of anders gezegd; je eerste posts gaven blijk van verdriet dat het over was. Nu lijkt er een vorm van toenadering gezocht te worden, althans zo komt het op me over, daar heb ik geen zicht op.)quote:Op woensdag 22 december 2010 14:24 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Hmm nou even een update van mijn kant..
Gister begon mijn ex weer tegen me te praten opeens op msn. Ze heeft het er ontzettend moeilijk mee, met haar ontwikkeling, dat ik weg val, haar werk. En ze wist zich geen raad. Ik heb het redelijk koel gehouden, en stiekem voelde het wel goed om te horen dat zij het ook moeilijk heeft.
Z'n ex liet blijken dat ze het er moeilijk mee heeft..quote:Op woensdag 22 december 2010 17:04 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ha HarryDePizzanBakker1: Is dit wat je wilt? (Of anders gezegd; je eerste posts gaven blijk van verdriet dat het over was. Nu lijkt er een vorm van toenadering gezocht te worden, althans zo komt het op me over, daar heb ik geen zicht op.)
Laten we ondanks alle modder van dit draadje ook helder blijven houden dat het soms toch wel weer allemaal net wat anders kan gaan lopen, en soms zelfs met een onverwachts 'happy end'.
En Harry; ik wil hier dus niets anders mee zeggen dat het belangrijkste voor jou nu moet zijn wat JIJ evt zou willen....
Ook bij mij was het mijn eerste relatie. Ook ik kan het absoluut niet aan om geen contact te houden, juist omdat we zo'n fijne tijd gehad hebben. Maar het is het beste...quote:Op woensdag 22 december 2010 16:57 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
24, en zij is bijna 22. Mijn eerste relatie (dat maakt het natuurlijk ook iets lastiger).
[..]
Daar kan ik dus geen hoogte van krijgen. Ze zegt dat ze al een tijd twijfelde (een aantal maanden). Een week ervoor was ik echter jarig, en verwende ze me enorm. Een heel fijn weekend gehad samen, en maandags komt ze ineens met haar twijfels, en op woensdag (een week na mijn verjaardag) besluit ze het uit te maken. Terwijl ze zegt dat ze in de dagen ervoor helemaal niet twijfelde. Dat is niet te begrijpen...
Daarna nog een aantal keren gepraat, maar het mocht niet baten. In eerste instantie wilde ze een aantal maanden rust, en dan kijken wat ze wilde. Ik trok dat niet, en daar heb ik met haar over gepraat. Ik denk dat ze zelf al lang de keuze had gemaakt om niet verder te gaan, maar dat ze mij dat nog niet durfde te zeggen.
Maar ik heb nog steeds hoop dat het goed komt tussen ons, en dat komt door ons fijne verleden samen. Ik mag daar echter niet vanuit gaan... Maar dat is heel moeilijk.
Geef haar nu dan juist de ruimte en maak afstand.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:57 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
[..]
Daarna nog een aantal keren gepraat, maar het mocht niet baten. In eerste instantie wilde ze een aantal maanden rust, en dan kijken wat ze wilde. Ik trok dat niet, en daar heb ik met haar over gepraat. Ik denk dat ze zelf al lang de keuze had gemaakt om niet verder te gaan, maar dat ze mij dat nog niet durfde te zeggen.
Maar ik heb nog steeds hoop dat het goed komt tussen ons, en dat komt door ons fijne verleden samen. Ik mag daar echter niet vanuit gaan... Maar dat is heel moeilijk.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat HDPB1 voor zichzelf eerst duidelijk moet weten wat hij wilt.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:06 schreef melanie_x het volgende:
[..]
Z'n ex liet blijken dat ze het er moeilijk mee heeft..
Dat hoeft lang niet te betekenen dat het weer goed kan komen.
Dat is helemaal cru, bij mij zat er dan nog 1,5 dag tussen... Zelfde situatie inderdaad. Helemaal klote als het drie keer zo is geëindigd.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:00 schreef ennudan het volgende:
[..]
Als het helpt.... bij mij was het (de derde keer overigens) om 11.45 sms tot zo om 12.45 een sms we moeten praten om 13.45 einde oefening
Zij gaat door met haar leven, ik vermoed dat ze heel veel uit gaat, en nu in de vakantie veel werkt. Afleiding dus. Ik hoop dat als ze thuis zit, dat ze gaat nadenken. Ik heb nu dus ook al bewust geen contact gezocht in die twee weken. Het is wel zo dat ze a.s. maandag jarig is, daar ben ik dus niet bij. Weet nog niet wat ik ga doen, ik doe haar even een berichtje denk ik, maar meer ook niet.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:07 schreef Forca het volgende:
[..]
Ook bij mij was het mijn eerste relatie. Ook ik kan het absoluut niet aan om geen contact te houden, juist omdat we zo'n fijne tijd gehad hebben. Maar het is het beste...
Jouw en mijn situatie zijn precies hetzelfde, behalve het feit dat ik aan het begin van mijn studententijd sta en jij aan het eind, en dat mijn ex (naar eigen zeggen) niet lang getwijfeld heeft en het lijkt alsof zij het in een opwelling uitgemaakt heeft en nu pas haar ware zelf lijkt te ontdekken. Of het is allemaal schijn... je weet het niet.
Succes man, ik weet hoe je je voelt!
Ik heb nu dus ruim twee weken geen contact met haar gehad. We hadden afgesproken om elkaar van Hyves te verwijderen, dat heeft ze direct gedaan. Ik heb haar in eerste instantie geblokt op MSN, maar ik kreeg nog steeds (wanneer ik mijn mail bekeek) haar status-updates te zien. Dat wilde ik niet (ook al stond er op dat moment niets verkeerds in), dus heb ik haar ook verwijderd. Nu weet ik niet/nauwelijks meer hoe het met haar gaat. Aan de ene kant is dat fijn, aan de andere kant maakt dat het ook moeilijk, juist omdat je zo nauw betrokken was...quote:Op woensdag 22 december 2010 17:08 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Geef haar nu dan juist de ruimte en maak afstand.
Daarmee geef je haar de mogelijkheid je evt te gaan missen en dingen in het juiste perspectief te zien.
Ik realiseer me dat ik iets zeg wat misschien tegen al je logica ingaat nu, maar een mens (dus zelfs vrouwen!) zien pas wat ze missen als ze dat niet meer hebben....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |