abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juli 2013 @ 09:23:29 #251
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128449633
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:09 schreef Duvel het volgende:
Heel vroeger lag er volgens mij wel tramspoor op de Willemsbrug, toch?
Volgensmij niet hoor :?
  maandag 1 juli 2013 @ 09:27:51 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128449686
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Volgensmij niet hoor :?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 juli 2013 @ 09:29:43 #253
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128449707
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ok, ja, de oude Willemsbrug, die heb ik nooit bewust meegemaakt. Ik wist dat het netwerk ooit aan elkaar geknoopt zat, maar niet op wat voor manier

Hoe lang zijn de noord en zuidkant gescheiden geweest?
  maandag 1 juli 2013 @ 09:43:26 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128449949
In 1968, met de opening van de metro, zijn de tramlijnen over de Maas geschrapt. In 1996 kwam de verbinding via de Erasmusbrug weer terug.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 juli 2013 @ 09:46:13 #255
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128450005
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:43 schreef Duvel het volgende:
In 1968, met de opening van de metro, zijn de tramlijnen over de Maas geschrapt. In 1996 kwam de verbinding via de Erasmusbrug weer terug.
Dan ga ik er vanuit dat Hilledijk alles voorzienend is geweest. Of er is een dieplader aangeschaft...
  maandag 1 juli 2013 @ 09:51:19 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128450107
Het kon wel via het spoor: van tram via metrosporen naar de trein op de Hilledijk via empl. Feijenoord, dan met de trein de Maas kruisen, en bij de Sint Franciscusdriehoek bij werkplaats Kleiweg naar binnen rijden.Trams moesten op een lage wagon, metro's heb ik weleens getrokken door een RET-locje door Rotterdam Centraal zien komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128455872
Binnenkort weer nieuwe trammetjes in frankrijk, Aubaigne of zoiets.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:45:28 #258
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128665536
Nou ben ik vanochtend even gaan kijken naar de test met de Translohr even ten noorden van Parijs. En serieus he, als die wissel omslaat en je loopt daar net met je badslippers of je boodschappenkarretje :X

  zondag 7 juli 2013 @ 00:11:47 #259
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128673914
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 19:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou ben ik vanochtend even gaan kijken naar de test met de Translohr even ten noorden van Parijs. En serieus he, als die wissel omslaat en je loopt daar net met je badslippers of je boodschappenkarretje :X

[ afbeelding ]
Die foto is uit Padua

http://nl.wikipedia.org/wiki/Translohr
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 7 juli 2013 @ 09:29:56 #260
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128678089
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:11 schreef bork het volgende:

[..]

Die foto is uit Padua

http://nl.wikipedia.org/wiki/Translohr
ja, maar daar gaat het niet om :P .

Hier gaan ongeluken mee gebeuren. Hoe ver van te voren slaat zo een wissel om?
  maandag 8 juli 2013 @ 12:15:24 #261
176916 Karrs
2007-2017
pi_128716469
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ja, maar daar gaat het niet om :P .

Hier gaan ongeluken mee gebeuren. Hoe ver van te voren slaat zo een wissel om?
Mmmm, heb veel nadelen over bandentramsystemen gehoord, maar dat was er dan net geen van. Ik denk dat het risico gelijk groot is als bij gewone tramsporen...

Heb overigens laatst in een bandentram gezeten (die van Caen). Wat een gehobbel, gepiep en gekraak zeg :')

Ze gaan daar de bandentram overigens vervangen door een normale tram. Mede omdat Bombardier de bandentrams niet meer levert en eenderde van de vloot buiten dienst staat met technische gebreken :P

Geldt trouwens ook voor de Translohr van Clermont-Ferrand. Wie heeft ooit bedacht dat het een goed idee zou zijn om een tram op banden te zetten en met een geleiderail te laten rijden? :N
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 8 juli 2013 @ 12:20:08 #262
141482 Q.
JurassiQ
pi_128716626
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:15 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wie heeft ooit bedacht dat het een goed idee zou zijn om een tram op banden te zetten en met een geleiderail te laten rijden? :N
Vast degene die ook de Phileas bedacht heeft. :')
For great justice!
  maandag 8 juli 2013 @ 12:21:14 #263
176916 Karrs
2007-2017
pi_128716654
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:20 schreef Q. het volgende:

[..]

Vast degene die ook de Phileas bedacht heeft. :')
Nog zo'n 'geslaagd' geleide-bussysteem _O-

Moest de Phileas oorspronkelijk ook niet zonder chauffeur gaan rijden? :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 8 juli 2013 @ 12:39:07 #264
141482 Q.
JurassiQ
pi_128717234
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nog zo'n 'geslaagd' geleide-bussysteem _O-

Moest de Phileas oorspronkelijk ook niet zonder chauffeur gaan rijden? :')
Yep. :')
For great justice!
  maandag 8 juli 2013 @ 17:19:10 #265
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128726270
Ik ben gisteren gaan kijken naar de proefrit, maar het zag er allemaal wel soepel uit... O+

Maar als het allemaal al bekend is dat het zo ruk is, waarom leveren ze er dan nog 1 op?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:28:27 #266
176916 Karrs
2007-2017
pi_128751857
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben gisteren gaan kijken naar de proefrit, maar het zag er allemaal wel soepel uit... O+
Wacht maar tot de baan ingereden is :P

Het grootste probleem van bandentrams is spoorvorming (woeha) waardoor het comfort na verloop van tijd afneemt en de voertuigen aan meer en meer trillingen worden blootgesteld. De banden komen elke rit over precies hetzelfde stukje asfalt, dus dat kan best snel spoorvorming geven. Om dat zoveel mogelijk te voorkomen moet je de baan funderen en daardoor lopen de kosten zo ver op dat je beter een tram kan aanleggen. :P
quote:
Maar als het allemaal al bekend is dat het zo ruk is, waarom leveren ze er dan nog 1 op?
Ik snap sowieso niets van Parijs. Ze hebben daar nu tramlijnen, regiotramlijnen EN een translohrlijn. Heel bijzonder, drie systemen voor dezelfde stad.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:04:02 #267
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128759326
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:28 schreef Karrs het volgende:
Ik snap sowieso niets van Parijs. Ze hebben daar nu tramlijnen, regiotramlijnen EN een translohrlijn. Heel bijzonder, drie systemen voor dezelfde stad.
Bedoel je Parijs als Stad, of als Regio? De stad Parijs telt 1 echte tramlijn das de 3a/b in 2en geknipt voor een betere bedrijfszekerheid...

T2, gaat parijs uit, maar T1 T2 en T3 zijn technisch uitwisselbaar....

T1 ligt niet in parijs

en T4 is een voormalige spoorlijn en is van de SNCF, eigenlijk een Tramtrain

T5 heeft niks met Parijs als stad te maken, en ligt ook in een ander departement wat wel gek is is dat ie de T1 nagenoeg kruist, en toch een ander systeem is...

De T6 waarvan de constructie is begonnen, heeft al een verbindingsboog liggen met T1, dus eigenlijk is alles behalve T5 1 systeem...

[ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-07-2013 15:17:55 ]
pi_128822409



Merk en type: U-Bahn
Eigenaar: SSB
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Stuttgart [D]
Datum: 29 mei 2013
pi_128918970
Trammetjes in Lissabon:


Het tramnetwerk van Lissabon bestaat vandaag de dag uit 5 lijnen. Lijn 28 is verreweg de bekendste en wordt net als lijn 12, 18 en 25 gereden door tweeassige motorwagens die Remodelados genoemd worden. Deze oude trammetjes zijn tussen 1935 en 1940 gebouwd en midden jaren 90 gemoderniseerd. Een ritje met zo'n tram behoort tot een moetje bij een bezoek aan de Portugese hoofdstad. Stel 577 is bestickerd met reclame voor Jameson whiskey. Het nu nog vrij lege tramstel zal zich weldra weer vullen met touristen want de halte Miradouro Santa Luzia bevindt zich het dichtst bij Castelo de São Jorge, het bekendste kasteel van Lissabon.


De route van tramlijn 28 verloopt van Martim Moniz naar Prazares en terug maar diverse trams doen slechts een deel van de route aan en kennen dus een ander begin- en eindpunt. Daarbij moet de tram eerst hoogte winnen om de heuvel van Alfama te beklimmen. Daarbij dienen zich steeds obstakels op. De straten zijn smal en vaak versperren vrachtwagens de route. Ook de soms trage touristen (die vaak niet van een dagkaart gehoord hebben en dus per rit een nieuw los kaartje moeten afrekenen) zorgen voor vertraging en een trage doorstroming. Zo komt het vaak voor dat er gedurende een kwartier geen tram komt opdagen en er vervolgens meerderen achter elkaar passeren. Zo ook het geval op 4 juli 2013 toen de motorwagens 554, 542 en 558 kort achter elkaar zullen halteren bij het Largo das Portas do Sol.


Tramlijn 15 is de enige lijn die met moderne lagevloertrams gereden kan worden want de overige tramlijnen rijden in tegenstelling tot lijn 15 door de heuvels van Lissabon. Stel 506 van Carris, het vervoersbedrijf van Lissabon, is bestickerd met reclame voor frisdrankmerk Coca-Cola en passeert hier het bekendste bouwwerk dat in buitenwijk Belém staat, namelijk het klooster Mosteiro dos Jerónimos. In het Nederlands staat dat voor het Hiëronymietenklooster, dat van 1502 tot 1580 gebouwd werd en in 1987 werd toegevoegd aan de UNESCO werelderfgoedlijst.


Carris motorwagen 547 is bestickerd met reclame voor het Portugese biermerk Sagres (smaakt overigens héérlijk!). Het passeert hier de zijkant van Santo António de Lisboa kerk. Op de foto is goed te zien hoe steil sommige wegen zijn waar de tram overheen rijdt. Dit tramstel op lijn 28 zal weldra het centrum van Lissabon bereiken.


Luttele meters ten noorden van de Largo des Portas del Sol komen twee tramlijnen bij elkaar. Lijn 12 rijdt in één richting een rondje rondom het Castelo de São Jorge en komt hier van bovenaf gereden. Lijn 28 rijdt in twee richtingen en komt hier vanuit het centrum naar boven. Met een beetje geluk tref je twee trams op hetzelfde moment in beeld, zoals het geval was op 9 juli 2013 met Carris 563 op lijn 12 en Carris 558 op lijn 28 hier ter hoogte van de Rua de São Tomé.
pi_128919266
Als je met zijn allen op 1 kant van zo'n trammetje gaat staan, kantelt de tram dan als een wipwap? :+
dag
  vrijdag 26 juli 2013 @ 23:33:48 #271
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129388649
WTF :{
pi_129389149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
WTF :{
[ afbeelding ]
Zijn er deze week al 6 van opgehaald ;)
pi_129389286
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:45 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Zijn er deze week al 6 van opgehaald ;)
Heeft de HTM GTL'letjes te veel? Gaat dit geen probleem opleveren voor na de zomerdienstregeling?
pi_129389736
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:48 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Heeft de HTM GTL'letjes te veel? Gaat dit geen probleem opleveren voor na de zomerdienstregeling?
Ooh het zijn er 10 in de afgelopen week, zie: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm



Niet teveel maar deze zijn echt helemaal afgeschreven en waren voornamelijk donorwagens die in de werkplaats stonden. Wel zijn er wat GTL's bijgekomen aangezien lijn 2 met Citadis wordt gereden, lijn 10 opgedoekt is en er hier en daar in de dienstregelingen 1 of wagens minder zijn gaan rijden.

Heb je al gezien dat ze remise Zichtenburg helemaal aan het verbouwen zijn?
pi_129393972
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:00 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ooh het zijn er 10 in de afgelopen week, zie: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm

[ afbeelding ]

Niet teveel maar deze zijn echt helemaal afgeschreven en waren voornamelijk donorwagens die in de werkplaats stonden. Wel zijn er wat GTL's bijgekomen aangezien lijn 2 met Citadis wordt gereden, lijn 10 opgedoekt is en er hier en daar in de dienstregelingen 1 of wagens minder zijn gaan rijden.

Heb je al gezien dat ze remise Zichtenburg helemaal aan het verbouwen zijn?
Gaan ze naar een 2e-wereldland of naar de sloop?
dag
pi_129394084
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Gaan ze naar een 2e-wereldland of naar de sloop?
Naar de sloop, chassis vallen gaten in, onderstel is niet meer te redden, teveel reparaties en opknapbeurten geweest om nog rendabel op te knappen


  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:09:00 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129397433
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Naar de sloop, chassis vallen gaten in, onderstel is niet meer te redden, teveel reparaties en opknapbeurten geweest om nog rendabel op te knappen


[ afbeelding ]
En de draaistellen zijn nog van de PCC's... De uiterste technische levensduur is al lang geleden bereikt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129459115
Jammer, trams als GTL's en ZGT's vond ik wel wat hebben. Zeker als reiziger.
  maandag 29 juli 2013 @ 06:54:00 #279
141482 Q.
JurassiQ
pi_129459424
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

En de draaistellen zijn nog van de PCC's... De uiterste technische levensduur is al lang geleden bereikt.
Sommige draaistellen zijn idd al dik 40 jaar oud. Niet zo raar dat het dan niet meer gaat.
For great justice!
  maandag 29 juli 2013 @ 09:50:59 #280
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129461096
't Is heel frustrerend om te weten dat vandaag de Translohr dan toch echt open bij Parijs gaat en je de komende 4 dagen niet kan gaan omdat je op klotetijden moet werken :( :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 29-07-2013 10:03:04 ]
pi_129495520
Kwam in een oude Op de Rails nog een interessant onderwerp tegen en kon het niet laten er een artikel over te schrijven op Wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zandtransport_bij_de_Arnhemse_tram
pi_129503678
Laatst (ondanks het stralende en warme weer) een tochtje gemaakt in die hele oude trams uit mijn jeugd.



eerlijk is eerlijk: Best leuk.(voor een keer) en al helemaal als je al de (tram)geluiden weer hoort die vroeger zo standaard waren.(wielen die knarsen/piepen,bel die luidt e.d.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2013 13:37:38 ]
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:43:24 #283
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129525883
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 03:00 schreef Bitlord het volgende:
Kwam in een oude Op de Rails nog een interessant onderwerp tegen en kon het niet laten er een artikel over te schrijven op Wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zandtransport_bij_de_Arnhemse_tram
Leuk! Tof gedaan, ga zo door! :Y
pi_129553413
Die GTL's vind ik ook echt mooie wagens, zeker toen ze nog van die plooideurtjes hadden en rolfilms.



Weet iemand of er in alle GTL's uit de 3000-serie onderdelen zitten uit PCC-trams? Of zijn er ook wagens compleet nieuw?
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:39:43 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129553712
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:

Weet iemand of er in alle GTL's uit de 3000-serie onderdelen zitten uit PCC-trams? Of zijn er ook wagens compleet nieuw?
Ja, de draaistellen zijn afkomstig van de PCC's.

De 3100'en zijn bij mijn weten wel geheel nieuw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:21:43 #286
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129563376
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Die GTL's vind ik ook echt mooie wagens, zeker toen ze nog van die plooideurtjes hadden en rolfilms.

[ afbeelding ]

Weet iemand of er in alle GTL's uit de 3000-serie onderdelen zitten uit PCC-trams? Of zijn er ook wagens compleet nieuw?
Ik heb er eigenlijk ook altijd met veel plezier ingezeten eigenlijk :Y
pi_129563670
Ze blijven nog wel even rijden hoor. De nieuwsten komen uit 1993 dus die zie ik sowieso de komende 5 jaar niet uit beeld verdwijnen. Tien jaar kan ook nog wel.
pi_129580070
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:29 schreef Bitlord het volgende:
Ze blijven nog wel even rijden hoor. De nieuwsten komen uit 1993 dus die zie ik sowieso de komende 5 jaar niet uit beeld verdwijnen. Tien jaar kan ook nog wel.
Bij een aantal tramlijnen zit de aanpassing voor de nieuwe trams nog niet eens in de planning. Duurt nog wel even dus :Y.
dag
pi_129757190
Heeft iemand een idee waarom de RR's zo tergend langzaam rijden op de Netkousviaduct tussen Laan van NOI en CS? :{
pi_129757489
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:25 schreef o.us2.0 het volgende:
Heeft iemand een idee waarom de RR's zo tergend langzaam rijden op de Netkousviaduct tussen Laan van NOI en CS? :{
Snelheidsbeperking ivm overgang bovenleiding, 350 naar 600 volt. Beperking van 25km/u
Stuk van LvN wordt ook met ZuB beveiliging gereden en zodra je de bocht ingaat gaat het over naar ARI beveiliging
pi_129757547
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, de draaistellen zijn afkomstig van de PCC's.

De 3100'en zijn bij mijn weten wel geheel nieuw.
Er rijden genoeg 3100's met PCC onderstellen :Y maar fabriek af zijn het idd nieuwe onderstellen
pi_129757869
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Snelheidsbeperking ivm overgang bovenleiding, 350 naar 600 volt. Beperking van 25km/u
Stuk van LvN wordt ook met ZuB beveiliging gereden en zodra je de bocht ingaat gaat het over naar ARI beveiliging
Maar gebeuren al die dingen tussen LvN en Beatrixkwartier? Die overgangen gaan toch niet de hele viaduct door? Want zelfs na het Beatrixkwartier wordt er langzaam gereden (misschien heeft het met de wissels bij Ternoot te maken). Ook na de wissel wordt er tot CS best wel langzaam gereden :P.
pi_129758284
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:47 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Maar gebeuren al die dingen tussen LvN en Beatrixkwartier? Die overgangen gaan toch niet de hele viaduct door? Want zelfs na het Beatrixkwartier wordt er langzaam gereden (misschien heeft het met de wissels bij Ternoot te maken). Ook na de wissel wordt er tot CS best wel langzaam gereden :P.
De bocht na Beatrixkwartier heeft een snelheidsbeperking van 20 km per uur ivm de krapte van de bocht en slijtage aan rails. En dan even verderop voor CS krijg je een wissel om naar perron 1 of 2 te gaan en die mag maar bereden worden met 15 km p/u.
Dus in een kort stukje meerdere snelheidsbeperkingen ;(
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:11:02 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129760478
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:36 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Er rijden genoeg 3100's met PCC onderstellen :Y maar fabriek af zijn het idd nieuwe onderstellen
Geinig, dat wist ik niet! Schijnen goede draaistellen te zijn, dat PCC-ontwerp!

Hier wat achtergrond: http://www.pcc-cars.nl/
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129773167
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:02 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

De bocht na Beatrixkwartier heeft een snelheidsbeperking van 20 km per uur ivm de krapte van de bocht en slijtage aan rails. En dan even verderop voor CS krijg je een wissel om naar perron 1 of 2 te gaan en die mag maar bereden worden met 15 km p/u.
Dus in een kort stukje meerdere snelheidsbeperkingen ;(
Wel zonde van die viaducten dan met die lage snelheden, dan kon er net zo goed gewoon over de weg gereden worden -O-
Ben gewend dat er in Rotterdam tramviaducten met een 70 km/u worden bereden _O- (voor de liefhebbers: lijn 25 tussen Vrijenburgerbos en Vrijenburg én Schieweg - Sint Franciscus Gasthuis - Melanchtonweg. Je waant je net in een metro op die stukken van de tramlijn).

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 06-08-2013 23:12:20 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:43:56 #296
141482 Q.
JurassiQ
pi_129782099
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:10 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Wel zonde van die viaducten dan met die lage snelheden, dan kon er net zo goed gewoon over de weg gereden worden -O-

Het voordeel van een viaduct is natuurlijk dat je geen kans hebt dat een hersenloze automobilist zijn voertuig voor de tram parkeer waardoor de hele lijn ontregeld wordt. Zeker op dit deel van het traject is dat best wel belangrijk.
For great justice!
pi_129791571
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Het voordeel van een viaduct is natuurlijk dat je geen kans hebt dat een hersenloze automobilist zijn voertuig voor de tram parkeer waardoor de hele lijn ontregeld wordt. Zeker op dit deel van het traject is dat best wel belangrijk.
Ik zie dat eerder gebeuren in 't Schilderswijk, Scheveningen of 't Laakkwartier dan in het Beatrixkwartier tbh :@
pi_129795866
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ik zie dat eerder gebeuren in 't Schilderswijk, Scheveningen of 't Laakkwartier dan in het Beatrixkwartier tbh :@
Daar staat toch vaak de boel vast door files op de A12..
dag
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:06:34 #299
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_129806211


Signeersessie Moderne trams - deel 1: vierassers’ in Amersfoort
In 1974 schreef een van de auteurs van dit boek, Frits van der Gragt, het vermaarde boek Moderne trams’ dat inmiddels achterhaald en onvolledig is geworden ;) Geloofden anno 1974 weinigen nog echt in een gunstige toekomst voor de tram, ruim tien jaar later ontstond in 1987 de lagevloertram die in 2013 het gezicht van de moderne tram bepaalt en werden sindsdien wereldwijd meer dan 140 nieuwe trambedrijven geopend, waarbij het eind nog lang niet in zicht is. De uitgave behandelt de trams over de gehele wereld en bestaat uit drie delen, waarvan dit boek deel 1 is.

Zaterdag 17 augustus zullen Frits van der Gragt en Axel Reuther in NVBS Centraal in Amersfoort aanwezig zijn voor een signeersessie. Tevens zal Frits een boeiende presentatie houden over de totstandkoming van dit boek. Uiteraard zal het boek te koop zijn in de NVBS Winkel. In het NVBS verenigingscentrum zijn enkele kleine exposities te zien over trams in het algemeen, de boeken van Frits van der Gragt en spoor- en tramwegen in Enschede.

Je bent vanaf 12:00 uur van harte welkom in Amersfoort. Routebeschrijving en meer informatie op http://nvbs.com/toon.php?pag=NVBS_Centraal#a33

En omdat dit toch het tramtopic is, een paar plaatjes uit het boek:

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_129828594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:06 schreef MREn het volgende:
[knip]

En omdat dit toch het tramtopic is, een paar plaatjes uit het boek:


Kijk nou! :D meer jeugdsentiment. Leuk dit soort foto's van weleer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')