abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129394084
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Gaan ze naar een 2e-wereldland of naar de sloop?
Naar de sloop, chassis vallen gaten in, onderstel is niet meer te redden, teveel reparaties en opknapbeurten geweest om nog rendabel op te knappen


  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:09:00 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129397433
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Naar de sloop, chassis vallen gaten in, onderstel is niet meer te redden, teveel reparaties en opknapbeurten geweest om nog rendabel op te knappen


[ afbeelding ]
En de draaistellen zijn nog van de PCC's... De uiterste technische levensduur is al lang geleden bereikt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129459115
Jammer, trams als GTL's en ZGT's vond ik wel wat hebben. Zeker als reiziger.
  maandag 29 juli 2013 @ 06:54:00 #279
141482 Q.
JurassiQ
pi_129459424
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

En de draaistellen zijn nog van de PCC's... De uiterste technische levensduur is al lang geleden bereikt.
Sommige draaistellen zijn idd al dik 40 jaar oud. Niet zo raar dat het dan niet meer gaat.
For great justice!
  maandag 29 juli 2013 @ 09:50:59 #280
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129461096
't Is heel frustrerend om te weten dat vandaag de Translohr dan toch echt open bij Parijs gaat en je de komende 4 dagen niet kan gaan omdat je op klotetijden moet werken :( :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 29-07-2013 10:03:04 ]
pi_129495520
Kwam in een oude Op de Rails nog een interessant onderwerp tegen en kon het niet laten er een artikel over te schrijven op Wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zandtransport_bij_de_Arnhemse_tram
pi_129503678
Laatst (ondanks het stralende en warme weer) een tochtje gemaakt in die hele oude trams uit mijn jeugd.



eerlijk is eerlijk: Best leuk.(voor een keer) en al helemaal als je al de (tram)geluiden weer hoort die vroeger zo standaard waren.(wielen die knarsen/piepen,bel die luidt e.d.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2013 13:37:38 ]
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:43:24 #283
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129525883
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 03:00 schreef Bitlord het volgende:
Kwam in een oude Op de Rails nog een interessant onderwerp tegen en kon het niet laten er een artikel over te schrijven op Wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zandtransport_bij_de_Arnhemse_tram
Leuk! Tof gedaan, ga zo door! :Y
pi_129553413
Die GTL's vind ik ook echt mooie wagens, zeker toen ze nog van die plooideurtjes hadden en rolfilms.



Weet iemand of er in alle GTL's uit de 3000-serie onderdelen zitten uit PCC-trams? Of zijn er ook wagens compleet nieuw?
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:39:43 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129553712
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:

Weet iemand of er in alle GTL's uit de 3000-serie onderdelen zitten uit PCC-trams? Of zijn er ook wagens compleet nieuw?
Ja, de draaistellen zijn afkomstig van de PCC's.

De 3100'en zijn bij mijn weten wel geheel nieuw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:21:43 #286
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129563376
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Die GTL's vind ik ook echt mooie wagens, zeker toen ze nog van die plooideurtjes hadden en rolfilms.

[ afbeelding ]

Weet iemand of er in alle GTL's uit de 3000-serie onderdelen zitten uit PCC-trams? Of zijn er ook wagens compleet nieuw?
Ik heb er eigenlijk ook altijd met veel plezier ingezeten eigenlijk :Y
pi_129563670
Ze blijven nog wel even rijden hoor. De nieuwsten komen uit 1993 dus die zie ik sowieso de komende 5 jaar niet uit beeld verdwijnen. Tien jaar kan ook nog wel.
pi_129580070
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:29 schreef Bitlord het volgende:
Ze blijven nog wel even rijden hoor. De nieuwsten komen uit 1993 dus die zie ik sowieso de komende 5 jaar niet uit beeld verdwijnen. Tien jaar kan ook nog wel.
Bij een aantal tramlijnen zit de aanpassing voor de nieuwe trams nog niet eens in de planning. Duurt nog wel even dus :Y.
dag
pi_129757190
Heeft iemand een idee waarom de RR's zo tergend langzaam rijden op de Netkousviaduct tussen Laan van NOI en CS? :{
pi_129757489
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:25 schreef o.us2.0 het volgende:
Heeft iemand een idee waarom de RR's zo tergend langzaam rijden op de Netkousviaduct tussen Laan van NOI en CS? :{
Snelheidsbeperking ivm overgang bovenleiding, 350 naar 600 volt. Beperking van 25km/u
Stuk van LvN wordt ook met ZuB beveiliging gereden en zodra je de bocht ingaat gaat het over naar ARI beveiliging
pi_129757547
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, de draaistellen zijn afkomstig van de PCC's.

De 3100'en zijn bij mijn weten wel geheel nieuw.
Er rijden genoeg 3100's met PCC onderstellen :Y maar fabriek af zijn het idd nieuwe onderstellen
pi_129757869
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Snelheidsbeperking ivm overgang bovenleiding, 350 naar 600 volt. Beperking van 25km/u
Stuk van LvN wordt ook met ZuB beveiliging gereden en zodra je de bocht ingaat gaat het over naar ARI beveiliging
Maar gebeuren al die dingen tussen LvN en Beatrixkwartier? Die overgangen gaan toch niet de hele viaduct door? Want zelfs na het Beatrixkwartier wordt er langzaam gereden (misschien heeft het met de wissels bij Ternoot te maken). Ook na de wissel wordt er tot CS best wel langzaam gereden :P.
pi_129758284
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:47 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Maar gebeuren al die dingen tussen LvN en Beatrixkwartier? Die overgangen gaan toch niet de hele viaduct door? Want zelfs na het Beatrixkwartier wordt er langzaam gereden (misschien heeft het met de wissels bij Ternoot te maken). Ook na de wissel wordt er tot CS best wel langzaam gereden :P.
De bocht na Beatrixkwartier heeft een snelheidsbeperking van 20 km per uur ivm de krapte van de bocht en slijtage aan rails. En dan even verderop voor CS krijg je een wissel om naar perron 1 of 2 te gaan en die mag maar bereden worden met 15 km p/u.
Dus in een kort stukje meerdere snelheidsbeperkingen ;(
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:11:02 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129760478
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:36 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Er rijden genoeg 3100's met PCC onderstellen :Y maar fabriek af zijn het idd nieuwe onderstellen
Geinig, dat wist ik niet! Schijnen goede draaistellen te zijn, dat PCC-ontwerp!

Hier wat achtergrond: http://www.pcc-cars.nl/
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129773167
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:02 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

De bocht na Beatrixkwartier heeft een snelheidsbeperking van 20 km per uur ivm de krapte van de bocht en slijtage aan rails. En dan even verderop voor CS krijg je een wissel om naar perron 1 of 2 te gaan en die mag maar bereden worden met 15 km p/u.
Dus in een kort stukje meerdere snelheidsbeperkingen ;(
Wel zonde van die viaducten dan met die lage snelheden, dan kon er net zo goed gewoon over de weg gereden worden -O-
Ben gewend dat er in Rotterdam tramviaducten met een 70 km/u worden bereden _O- (voor de liefhebbers: lijn 25 tussen Vrijenburgerbos en Vrijenburg én Schieweg - Sint Franciscus Gasthuis - Melanchtonweg. Je waant je net in een metro op die stukken van de tramlijn).

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 06-08-2013 23:12:20 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:43:56 #296
141482 Q.
JurassiQ
pi_129782099
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:10 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Wel zonde van die viaducten dan met die lage snelheden, dan kon er net zo goed gewoon over de weg gereden worden -O-

Het voordeel van een viaduct is natuurlijk dat je geen kans hebt dat een hersenloze automobilist zijn voertuig voor de tram parkeer waardoor de hele lijn ontregeld wordt. Zeker op dit deel van het traject is dat best wel belangrijk.
For great justice!
pi_129791571
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Het voordeel van een viaduct is natuurlijk dat je geen kans hebt dat een hersenloze automobilist zijn voertuig voor de tram parkeer waardoor de hele lijn ontregeld wordt. Zeker op dit deel van het traject is dat best wel belangrijk.
Ik zie dat eerder gebeuren in 't Schilderswijk, Scheveningen of 't Laakkwartier dan in het Beatrixkwartier tbh :@
pi_129795866
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ik zie dat eerder gebeuren in 't Schilderswijk, Scheveningen of 't Laakkwartier dan in het Beatrixkwartier tbh :@
Daar staat toch vaak de boel vast door files op de A12..
dag
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:06:34 #299
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_129806211


Signeersessie Moderne trams - deel 1: vierassers’ in Amersfoort
In 1974 schreef een van de auteurs van dit boek, Frits van der Gragt, het vermaarde boek Moderne trams’ dat inmiddels achterhaald en onvolledig is geworden ;) Geloofden anno 1974 weinigen nog echt in een gunstige toekomst voor de tram, ruim tien jaar later ontstond in 1987 de lagevloertram die in 2013 het gezicht van de moderne tram bepaalt en werden sindsdien wereldwijd meer dan 140 nieuwe trambedrijven geopend, waarbij het eind nog lang niet in zicht is. De uitgave behandelt de trams over de gehele wereld en bestaat uit drie delen, waarvan dit boek deel 1 is.

Zaterdag 17 augustus zullen Frits van der Gragt en Axel Reuther in NVBS Centraal in Amersfoort aanwezig zijn voor een signeersessie. Tevens zal Frits een boeiende presentatie houden over de totstandkoming van dit boek. Uiteraard zal het boek te koop zijn in de NVBS Winkel. In het NVBS verenigingscentrum zijn enkele kleine exposities te zien over trams in het algemeen, de boeken van Frits van der Gragt en spoor- en tramwegen in Enschede.

Je bent vanaf 12:00 uur van harte welkom in Amersfoort. Routebeschrijving en meer informatie op http://nvbs.com/toon.php?pag=NVBS_Centraal#a33

En omdat dit toch het tramtopic is, een paar plaatjes uit het boek:

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_129828594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:06 schreef MREn het volgende:
[knip]

En omdat dit toch het tramtopic is, een paar plaatjes uit het boek:


Kijk nou! :D meer jeugdsentiment. Leuk dit soort foto's van weleer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')