Naar de sloop, chassis vallen gaten in, onderstel is niet meer te redden, teveel reparaties en opknapbeurten geweest om nog rendabel op te knappenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:09 schreef Peter het volgende:
[..]
Gaan ze naar een 2e-wereldland of naar de sloop?
En de draaistellen zijn nog van de PCC's... De uiterste technische levensduur is al lang geleden bereikt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Naar de sloop, chassis vallen gaten in, onderstel is niet meer te redden, teveel reparaties en opknapbeurten geweest om nog rendabel op te knappen
[ afbeelding ]
Sommige draaistellen zijn idd al dik 40 jaar oud. Niet zo raar dat het dan niet meer gaat.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
En de draaistellen zijn nog van de PCC's... De uiterste technische levensduur is al lang geleden bereikt.
Leuk! Tof gedaan, ga zo door!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 03:00 schreef Bitlord het volgende:
Kwam in een oude Op de Rails nog een interessant onderwerp tegen en kon het niet laten er een artikel over te schrijven op Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zandtransport_bij_de_Arnhemse_tram
Ja, de draaistellen zijn afkomstig van de PCC's.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand of er in alle GTL's uit de 3000-serie onderdelen zitten uit PCC-trams? Of zijn er ook wagens compleet nieuw?
Ik heb er eigenlijk ook altijd met veel plezier ingezeten eigenlijkquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Die GTL's vind ik ook echt mooie wagens, zeker toen ze nog van die plooideurtjes hadden en rolfilms.
[ afbeelding ]
Weet iemand of er in alle GTL's uit de 3000-serie onderdelen zitten uit PCC-trams? Of zijn er ook wagens compleet nieuw?
Bij een aantal tramlijnen zit de aanpassing voor de nieuwe trams nog niet eens in de planning. Duurt nog wel even dusquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:29 schreef Bitlord het volgende:
Ze blijven nog wel even rijden hoor. De nieuwsten komen uit 1993 dus die zie ik sowieso de komende 5 jaar niet uit beeld verdwijnen. Tien jaar kan ook nog wel.
Snelheidsbeperking ivm overgang bovenleiding, 350 naar 600 volt. Beperking van 25km/uquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:25 schreef o.us2.0 het volgende:
Heeft iemand een idee waarom de RR's zo tergend langzaam rijden op de Netkousviaduct tussen Laan van NOI en CS?
Er rijden genoeg 3100's met PCC onderstellenquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, de draaistellen zijn afkomstig van de PCC's.
De 3100'en zijn bij mijn weten wel geheel nieuw.
Maar gebeuren al die dingen tussen LvN en Beatrixkwartier? Die overgangen gaan toch niet de hele viaduct door? Want zelfs na het Beatrixkwartier wordt er langzaam gereden (misschien heeft het met de wissels bij Ternoot te maken). Ook na de wissel wordt er tot CS best wel langzaam geredenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Snelheidsbeperking ivm overgang bovenleiding, 350 naar 600 volt. Beperking van 25km/u
Stuk van LvN wordt ook met ZuB beveiliging gereden en zodra je de bocht ingaat gaat het over naar ARI beveiliging
De bocht na Beatrixkwartier heeft een snelheidsbeperking van 20 km per uur ivm de krapte van de bocht en slijtage aan rails. En dan even verderop voor CS krijg je een wissel om naar perron 1 of 2 te gaan en die mag maar bereden worden met 15 km p/u.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:47 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Maar gebeuren al die dingen tussen LvN en Beatrixkwartier? Die overgangen gaan toch niet de hele viaduct door? Want zelfs na het Beatrixkwartier wordt er langzaam gereden (misschien heeft het met de wissels bij Ternoot te maken). Ook na de wissel wordt er tot CS best wel langzaam gereden.
Geinig, dat wist ik niet! Schijnen goede draaistellen te zijn, dat PCC-ontwerp!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Er rijden genoeg 3100's met PCC onderstellenmaar fabriek af zijn het idd nieuwe onderstellen
Wel zonde van die viaducten dan met die lage snelheden, dan kon er net zo goed gewoon over de weg gereden wordenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De bocht na Beatrixkwartier heeft een snelheidsbeperking van 20 km per uur ivm de krapte van de bocht en slijtage aan rails. En dan even verderop voor CS krijg je een wissel om naar perron 1 of 2 te gaan en die mag maar bereden worden met 15 km p/u.
Dus in een kort stukje meerdere snelheidsbeperkingen
Het voordeel van een viaduct is natuurlijk dat je geen kans hebt dat een hersenloze automobilist zijn voertuig voor de tram parkeer waardoor de hele lijn ontregeld wordt. Zeker op dit deel van het traject is dat best wel belangrijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:10 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Wel zonde van die viaducten dan met die lage snelheden, dan kon er net zo goed gewoon over de weg gereden worden![]()
Ik zie dat eerder gebeuren in 't Schilderswijk, Scheveningen of 't Laakkwartier dan in het Beatrixkwartier tbhquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Het voordeel van een viaduct is natuurlijk dat je geen kans hebt dat een hersenloze automobilist zijn voertuig voor de tram parkeer waardoor de hele lijn ontregeld wordt. Zeker op dit deel van het traject is dat best wel belangrijk.
Daar staat toch vaak de boel vast door files op de A12..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik zie dat eerder gebeuren in 't Schilderswijk, Scheveningen of 't Laakkwartier dan in het Beatrixkwartier tbh
Kijk nou!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:06 schreef MREn het volgende:
[knip]
En omdat dit toch het tramtopic is, een paar plaatjes uit het boek:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |