quote:MIDDLETOWN, Conn.: Pratt & Whitney has completed assembly on its first PurePower PW1524G engine for the Bombardier* CSeries* aircraft and will deliver the engine to the company’s West Palm Beach, Fla., facility later this month to initiate testing. The engine Last Bolt Ceremony was held today at Pratt & Whitney’s Middletown Engine Center in Connecticut. This engine marks the beginning of an eight-engine validation and certification program. Pratt & Whitney is a United Technologies Corp. (NYSE:(UTX)) company.
“Completion of the first PW1524G engine for testing is an important milestone for the CSeries aircraft program,” Benjamin Boehm, vice president, Commercial Aircraft Programs for Bombardier, told Pratt & Whitney employees at the Last Bolt Ceremony today. “We have worked closely with Pratt & Whitney engineers over the past two years to optimize engine performance as we integrated this powerplant into our airplane design. We are very pleased with the progress of the engine program to date and that Pratt & Whitney has completed first engine assembly on time.”
“When we told the world that this engine would change everything, we meant it,” said Bob Saia, vice president, Next Generation Product Family. “The completion of this first full PW1524G engine on time keeps the program on schedule to deliver its extraordinary benefits to customers in 2013. Earlier this year we completed our engine core test program, demonstrating performance and operability on our design targets. This engine will be tested to supplement the core testing, enabling us to demonstrate the full engine performance. Our engine is not a concept. It is real and we have data to validate our product capability. ”
The PW1500G engine test program will run a total of eight test engines over the next 24 months with engine certification and aircraft first flight scheduled for 2012. Entry into service is scheduled for 2013. Bombardier has sold CSeries aircraft to German flag carrier, Deutsche Lufthansa, Lease Corporation International and Republic Airways.
Pratt & Whitney recently concluded PurePower engine core testing with more than 260 accumulated test hours. In addition to the core testing, Pratt & Whitney has performed critical module-level testing for the PurePower engine program, including fan drive gear system testing with simulations of more than 60,000 takeoffs and landings, and hundreds of hours of testing on the low and high-pressure compressor with advanced designs meeting or exceeding efficiency and operability goals.
Pratt & Whitney is a world leader in the design, manufacture and service of aircraft engines, space propulsion systems and industrial gas turbines. United Technologies, based in Hartford, Conn., is a diversified company providing high technology products and services to the global aerospace and building industries.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
vorige deeltjesquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
je gaat met de treinquote:Op zondag 19 december 2010 12:22 schreef PeuRac het volgende:
ik ga zo ff mensen uitlachen op Utrecht centraal denk ik
behalve een doorgerotte Alfa 75?quote:
Nee, met de auto, zit te overwegen om te gaan snorrenquote:
quote:Op zondag 19 december 2010 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
Kleine smurf was stout en zat ineens in haar blote tummie in de sneeuw in de achtertuin
quote:Op zondag 19 december 2010 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
Kleine smurf was stout en zat ineens in haar blote tummie in de sneeuw in de achtertuin
dan zal de liefde ook wel snel afkoelenquote:Op zondag 19 december 2010 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
Kleine smurf was stout en zat ineens in haar blote tummie in de sneeuw in de achtertuin
welnee, de douche is lekker warm hierquote:Op zondag 19 december 2010 12:47 schreef lipje het volgende:
[..]
dan zal de liefde ook wel snel afkoelen
bad is warmerquote:Op zondag 19 december 2010 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
welnee, de douche is lekker warm hier
maar wordt kouder, tenzij je er een verwarmingselement in hebtquote:
Not available @ this locationquote:
bummer..-O-quote:Op zondag 19 december 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Not available @ this location
alleen als t bad ruim genoeg is, anders is het alleen maar irritantquote:Op zondag 19 december 2010 13:18 schreef lipje het volgende:
[..]
bummer..-O-
wel fun, met z'n 2-en in bad
quote:Op zondag 19 december 2010 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
Kleine smurf was stout en zat ineens in haar blote tummie in de sneeuw in de achtertuin
je had het ongetwijfeld verdiendquote:
Zie daar heb je het alquote:
je hebt em bij huis?quote:Op zondag 19 december 2010 16:10 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb zin in diverse dingen maar ik ben lui. Vanmorgen wel eindelijk na +- een jaar mijn standkachel in de Jeep operationeel gemaakt
Ik heb er al 1500km mee gereden hier, op Amerikaans kentekenquote:
je mag er toch 6 maanden ofso mee door blijven rijden?quote:Op zondag 19 december 2010 16:38 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb er al 1500km mee gereden hier, op Amerikaans kenteken
Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik woon in Belgie en daar mag het gewoon. Ik heb toestemming van de douane enzo.quote:Op zondag 19 december 2010 16:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
je mag er toch 6 maanden ofso mee door blijven rijden?
ooh relaxed, betaal je dan ook geen wegenbelasting oid in België, of dat dan weer wel? En doe een's pics van dat dingquote:Op zondag 19 december 2010 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik woon in Belgie en daar mag het gewoon. Ik heb toestemming van de douane enzo.
In NL hoef ik dus sowieso niet meer aan de belastingwetgeving te voldoen.
Nu nog niets, want amerikaans kenteken. Dadelijk het liefste op het Belgisch equivalent van grijs kenteken, want de belasting op grote motoren is in België best hoog.quote:Op zondag 19 december 2010 16:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ooh relaxed, betaal je dan ook geen wegenbelasting oid in België, of dat dan weer wel? En doe een's pics van dat ding
400 miljoen euro schuldquote:Op zondag 19 december 2010 16:20 schreef Paladijn het volgende:
het gaat slechter dan gedacht met de gmbh.
Ook dat nog eens jaquote:Op zondag 19 december 2010 16:48 schreef Sounddragon het volgende:
En dat met die uberbelachelijke rondeprijzen ??
Dat is alleen maar goed, t gaat echt niet verloren, komt wel iemand die de boel opkoopt en dan met lagere prijzen verder gaatquote:Op zondag 19 december 2010 16:47 schreef Alfisti het volgende:
[..]
400 miljoen euro schuld* Alfisti verbaast het niets als het volgend jaar gewoon afgelopen is
quote:Op zondag 19 december 2010 17:10 schreef lipje het volgende:
sneeuwruimen, of beter gezegd.. auto's uitgraven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |