quote:Volgens Roger Burggraeve, emeritus hoogleraar moraaltheologie aan de K.U.Leuven, kan het celibaat wel degelijk leiden tot seksueel misbruik.
Gaan we weer...quote:
Jup.quote:Je vindt de kwetsbaarste, minst mondige goep de minst voor de hand liggend..?
En deze man is expert omdat hij hoogleraar theologie is?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:20 schreef Telecaster het volgende:
Kijk, ik heb ook een expert:
Moraaltheoloog legt link tussen celibaat en misbruik.
[..]
Maar natuurlijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat is niet míjn mening, dat zijn de ondervindingen van mensen die niet met hun boerenverstand zomaar iets roepen, maar er uitvoerig onderzoek naar doen.
Ah. Een kind verkrachten is in jouw logica een stuk minder risicovol dan een volwassene verkrachten, volgens jou.quote:Jup.
En jouw man is expert op gebied van kinderverkrachting omdat hij gerechtspsychiater is?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En deze man is expert omdat hij hoogleraar theologie is?
Wacht even... ga je nu echt op deze fucking goedkope manier proberen wetenschappelijke rapporten en onderzoeken onderuit te schoffelen? Laat dan ook maar.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:31 schreef Telecaster het volgende:
Maar natuurlijk.
En hoeveel van die "experts" zijn zelf van 't katholliek smaakje bijgeloof, worden betaald door de kerk of hebben daar anderszins andere belangen bij?
Ik heb het niet gehad over risico's.quote:Ah. Een kind verkrachten is in jouw logica een stuk minder risicovol dan een volwassene verkrachten, volgens jou.
Right.
Doei, dit is zinloos.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:32 schreef Telecaster het volgende:
[..]
En jouw man is expert op gebied van kinderverkrachting omdat hij gerechtspsychiater is?
Kijken of angevoerde bronnen goedbeschouwd wel neutraal zijn en niet gekleurd vind ik nou niet bepaald een goedkope truc.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wacht even... ga je nu echt op deze fucking goedkope manier proberen wetenschappelijke rapporten en onderzoeken onderuit te schoffelen? Laat dan ook maar.
Jij vindt het niet logisch dat een priester die iemand wil misbruiken daar een kind voor uitzoekt.quote:Ik heb het niet gehad over risico's.
Sja. Wat jij wil.quote:
Dat is niet lastig, het wordt lastig als je te pas en te onpas wetenschappelijke bronnen negeert omdat criminologen of psychotherapeuten ineens betaald worden door de kerk of daar bepaalde belangen bij hebben. Dat geintje heb je eerder ook al geflikt, en als je zelfs de wetenschappelijke consensus niet als ijkpunt kunt aanhouden, dan houdt het gewoon op.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:44 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Wat jij wil.
Lastig he, iemand met een andere mening op een discussieforum?
Sja. Het was ooit de wetenschappelijke consensus dat de zon om de aarde draaide.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet lastig, het wordt lastig als je te pas en te onpas wetenschappelijke bronnen negeert omdat criminologen of psychotherapeuten ineens betaald worden door de kerk of daar bepaalde belangen bij hebben. Dat geintje heb je eerder ook al geflikt, en als je zelfs de wetenschappelijke consensus niet als ijkpunt kunt aanhouden, dan houdt het gewoon op.
Verdiep je dan op z'n minst eens in het onderwerp. Hoef je ook niet met een simpel interviewtje op de proppen te komen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:44 schreef Telecaster het volgende:
Kijken of angevoerde bronnen goedbeschouwd wel neutraal zijn en niet gekleurd vind ik nou niet bepaald een goedkope truc.
Ja en nee.quote:Jij vindt het niet logisch dat een priester die iemand wil misbruiken daar een kind voor uitzoekt.
Dat ben ik dan met je eens. Maar gezonde mensen verkrachten natuurlijk sowieso niemand.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van een gezond iemand is het allerminst logisch.
Onder andere. En daarin gesteund wordt door collega's:quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:32 schreef Telecaster het volgende:
[..]
En jouw man is expert op gebied van kinderverkrachting omdat hij gerechtspsychiater is?
OK, dank je voor deze verdere onderbouwing.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onder andere. En daarin gesteund wordt door collega's:
Hans-Ludwig Kröber
Prof. Dr. med. Norbert Leygraf
dr. Manfred Lütz
Even goeie vrienden hoor, maar het irriteerde me net dat ik een beetje fatsoenlijk onderbouwde samenvatting quote en dat vervolgens niet heel serieus genomen leek te worden. Maar goed, tijd voor bier. Cheers!quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:30 schreef Telecaster het volgende:
[..]
OK, dank je voor deze verdere onderbouwing.
Als je dat ziet is dat omdat dat zo door de huidige media-hype het geval lijkt. In het eerdergenoemde artikel lijkt het er zelfs op dat dit onder de 'gangbare trend' ligt. Dus dat soort conclusies zijn me iets te voorbarig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:03 schreef bart2009 het volgende:
Xa1pt, ik weet niet helemaal wat jou mening nu is over de stelling in dit topic.
Je ziet/vind dus niet dat er bij de katholieke kerk meer misbruik is als bij Lutherse/protestantse kerken?
De geloofsleer sowieso niet. De kerkelijke structuur wel, maar dat is nu ook aan het veranderen, godzijdank.quote:Of dat de kerkelijke structuur en of geloofsleer daartoe bijgedragen heeft?
Jij noemt 241 zaken tegen priesters (voorbeelden/vertrouwenspersonen) een gangbare trent onder de geloven?quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je dat ziet is dat omdat dat zo door de huidige media-hype het geval lijkt. In het eerdergenoemde artikel lijkt het er zelfs op dat dit onder de 'gangbare trend' ligt. Dus dat soort conclusies zijn me iets te voorbarig.
[..]
De geloofsleer sowieso niet. De kerkelijke structuur wel, maar dat is nu ook aan het veranderen, godzijdank.
Nee, het aantal zaken binnen de kerk afgezet tegen de zaken buiten de kerk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:20 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Jij noemt 241 zaken tegen priesters (voorbeelden/vertrouwenspersonen) een gangbare trent onder de geloven?
Maar die vallen toch ook gewoon onder de paraplu 'kerk'?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:51 schreef bart2009 het volgende:
Je vergeet hierbij dat het niet de gelovigen zijn die de kinderen misbruikten, maar de leraren van de middelbare priesteropleiding waar de kinderen 24 uur per dag intern zijn.
Die mensenzijn de voorbeelden van de katholieken. Hierbij kan je een vergelijk trekken tussen priesterleraren en politiek leiders.
Nou ja, als je zegt dat het er binnen de kerk ernstiger aan toe is dan daarbuiten ben je dat al aan het vergelijken.quote:Begrijp je dan niet dat zaken buiten de kerk niet te vergelijken zijn
Lolwut? Als er één onderwerp groot uitgemeten is in de media is dit het wel.quote:met dit grootse misbruikschandaal waar je zowat niets over hoort in de media.
Wat betekent dat nou in de praktijk zo een surseance van betaling??quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:10 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ach, er is net weer een bisdom in de VS in surseance van betaling gegaan omdat de vele schadeloosstellingen zelfs de diepe zakken van dat bisdom te ver gingen.
Hit 'em where it hurts.
Ik heb hier al een filmpje over de reconquista. Dit vind ik persoonlijk heel wat smakelijker als de 'heilige optocht'.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 06:28 schreef bart2009 het volgende:
Ik weet eigenlijk niet zo heel veel over de reconquista. Is dat het feestje dat 2 keer per jaar in Spanje word gegeven, waarmee de verovering van het Iberisch schiereiland op de moslims gevierd word?
Hier is een stukje over de verovering over het laatste bolwerk van de moslims (Granada) door de 'Christenen' op het Iberisch schiereiland. Ook 1 van de prestaties van Isabelle.
http://en.wikipedia.org/wiki/Granada_War
Maar op een forum gaan zeuren is veel makkelijker dan je laten uitschrijven, bij uitschrijven loop je namelijk het gevaar dat je van je luie reet af moet komenquote:Op zondag 19 december 2010 11:45 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Hmm dat is vreemd?? Je kunt je toch gewoon bij je parochie uit laten schrijven uit de SILA??
Hmmm. Jij noemt dit zeuren en denkt dat ik de hele dag op mijn luie reet zit?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:30 schreef tsijben het volgende:
[..]
Maar op een forum gaan zeuren is veel makkelijker dan je laten uitschrijven, bij uitschrijven loop je namelijk het gevaar dat je van je luie reet af moet komen
Het gaat niet over jou, jij probeert je mooi uit te schrijven.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:40 schreef bart2009 het volgende:
Hmmm. Jij noemt dit zeuren en denkt dat ik de hele dag op mijn luie reet zit?
Pardon!!! Heb je dit topic wel gelezen?
Ik probeer me uit te schrijven, en de manier waarop dat moet is niets moois aan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef tsijben het volgende:
[..]
Het gaat niet over jou, jij probeert je mooi uit te schrijven.
Maar voor jou zijn er weer zeker 1000 man die er niets mee doen, en ik vind dat als je een mening ergens over hebt, je die ook moet volgen.
Dus bravo, je doet het goed. Helaas ben je een minderheid.
Nou, zoals misschien duidelijk is geworden zijn er veel atheïsten die wel staan ingeschreven bij de Kerk.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:56 schreef bart2009 het volgende:
Ik probeer me uit te schrijven, en de manier waarop dat moet is niets moois aan.
Wat bedoel je met 1000 man die er niets mee doen? Wat bedoel je met mening volgen?
Tot welke minderheid behoor ik volgens jou?
Dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef bart2009 het volgende:
De regio waar ik nu woon zegt dat mijn doop niet ongedaan kan worden gemaakt.
Dat katholieken zeggen dat dat niet kan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Ja, je kunt immers ook niet ongedaan maken dat je ooit je veterstrikdiploma hebt gehaald.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:26 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Dat katholieken zeggen dat dat niet kan?
Ja ze zullen maar niet meer bij hun misbruiksels kunnen komen, en iedereen zal hun verhalen maar te horen krijgen.
Nee, heel logisch dat katholieken dat zeggen en misschien wel geloven.
Je begrijpt wel dat er ooit een geloof is begonnen met toestemming van de paus in vijftienhonderzoveel. De paus heeft toen een prachtig papiertje geschreven en aan Luther gegeven. Ik hoor bij het geloof dat daar uit is voortgevloeid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, je kunt immers ook niet ongedaan maken dat je ooit je veterstrikdiploma hebt gehaald.
Het is anders, maar hoeft niet meer of minder te betekenen dan het behaalde veterstrikdiploma.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:38 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Je begrijpt wel dat er ooit een geloof is begonnen met toestemming van de paus in vijftienhonderzoveel. De paus heeft toen een prachtig papiertje geschreven en aan Luther gegeven. Ik hoor bij het geloof dat daar uit is voortgevloeid.
[quote]Kan je nog zo dom over een veterstrikdiploma praten, maar dat is wat anders als een geloof.
@Xa1ptquote:Op zondag 19 december 2010 11:35 schreef bart2009 het volgende:
De voornaamste niet katholieke bron van wat ik gezien heb ben ik zelf.
De bron over de jakobsweg http://www.vwv.cz/jakub/historie_de.php
De bron over de montfortkerk is www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/view.jsp?content=724
Hierbij de notitie dat deze bron aan verandering onderhevig is.
De bron over het Jezuitenteken is nl.wikipedia.org/wiki.IHS
De bron over de nederlandse tak van het misbruik. www.nu.nl
De bron over californie http://christianchildabuse.blogspot.com/
Nog een aanvullende bron wwww.isodurweb.nl daar staan de kerncijfers van de katholieke kerk. Daar maak ik uit op dat er ongeveer 1000 actieve priesters zijn.
de stelling is "Kan de katholieke kerk overleven terwijl "de heilige stoel" zoveel zonde draagt?"
Dat met het parochieblaadje is niet vreemd, dat is bevestigd door iemand die betrouwbaar overkomt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:10 schreef bart2009 het volgende:
Hoera, dacht ik vanochtend. Ik heb twee kerkbrieven terug.
Ik ben dus geboren in Waardenburg. Dat valt onder de RK Parochie H.H. Petrus en Peulus. Mijn eerste brieven gingen daarheen, maar die schreven terug dat ik daar niet gedoopt ben.
Ik in mijn gebooorteboek kijken en zie ik dat ik in Zaltbommel gedoopt ben schrijven ze doodleuk terug dat ik daar ook niet gedoopt ben.
Wat verder nog vreemd is, is dat ik niet met mijn doopnamen in het parochieblaadje sta, maar gewoon met mijn roepnaam.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |