Het is andersom.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:12 schreef Karina het volgende:
Voor mij is een flap zo een rond ding met een gat erin, wat je in de frituurpan maakt en een beignet een driehoekig ding met suiker erop.
De flappen vind ik het lekkerst, maar bij de oliebollenkraam helaas zelden te krijgen.
Zoals mijn vader ze bakt zijn ze zo slap dat je er mee kunt flappenquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:35 schreef Sjeen het volgende:
Ik ken werkelijk niemand die die onderste appelflappen noemt, het ziet er toch ook niet uit als een flap? In tegenstelling tot dat ding erboven, dat is een echte flap
quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:35 schreef Sjeen het volgende:
Ik ken werkelijk niemand die die onderste appelflappen noemt, het ziet er toch ook niet uit als een flap? In tegenstelling tot dat ding erboven, dat is een echte flap
Die onderste, die alleen pepernoten heten maar het niet zijn, zijn behoorlijk smerig.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:26 schreef Vandaag... het volgende:
Die is simpel
Kruidnoot:![]()
[ afbeelding ]
Pepernoten:![]()
[ afbeelding ]
Dat maakt het eigenlijk alleen nog maar onduidelijker ...quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
Maakt dit meer duidelijk?
http://www.google.nl/imag(...)sa=1&q=appelbeignets
http://www.google.nl/imag(...)0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0
Zo is dat.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:39 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat maakt het eigenlijk alleen nog maar onduidelijker ...
Maar het merendeel van de afbeeldingen bij de appelflap is dat driehoekige ding en het meerendeel van de afbeelding bij de appelbeignet is het ronde ding.
Zoals het hoort.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:54 schreef bulbjes het volgende:
[..]
En dan heb je nog deegdingen met appel en suiker ZONDER gat en ZONDER driehoekvorm...deze zijn meestal ook alleen met oud en nieuw te krijgen en ik vind ze vreselijk ranzig (smaken melig en word er altijd misselijk van). Hoe deze heten weet ik dus niet.
Volgens mij noemt men ze appelflappen. Misschien dat de mensen uit bepaalde delen van het land de appelbeignets (donutvorm) niet kennen en met oud en nieuw alleen deze dingen eet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |