abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 december 2010 @ 13:33:10 #151
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90120611
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2010 13:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hiervoor ga ik geen excuses aanbieden. Ik neem voor het gemak maar even aan dat jij het stukje zelf niet gelezen hebt en dat alsnog even gaat doen. En dat je daarna gaat proberen een goede inschatting te maken van hoeveel zetels dit ongeveer waard is voor de PvdA bij de afgelopen verkiezingen.
Volgens mij is mijn stelling correct. Allochtone kiezers stemmen meestal PvdA. Leuker kan ik het helaas niet maken: het is een substantieel deel. Wat ik zei is dat de PvdA een deel van zijn electoraat wegjaagt door het antisemitisme tegen joden te veroordelen. Dat jij dit opvat als een zeer groot deel kan ik niks aan doen.
pi_90120646
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vertel maar er allemaal niet aan klopte dan.
Je rekende het aantal moslims om naar zetels, maar liet daarbij zaken als opkomst en stemgerichtigd achterwege.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90120674
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:29 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik had het over een deel van de achterban.
Je beseft dat de opkomst van allochtonen 37 procent was?
  zondag 19 december 2010 @ 13:35:06 #154
198365 Morendo
The Real Deal
pi_90120708
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:32 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Een racist is nog geen nazi.
Dat is feitelijk juist.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_90120716
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Omdat Hitler de Joden o.a kapitalistisch vond en de kontneukers van Amerika ja.
Haha. Ga je eerst eens verdiepen in de materie alvorens je ongefundeerde beweringen op dit forum flikkert.
pi_90120755
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:33 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij is mijn stelling correct. Allochtone kiezers stemmen meestal PvdA. Leuker kan ik het helaas niet maken: het is een substantieel deel. Doet er niet toe. Wat ik zei is dat de PvdA een deel van zijn electoraat wegjaagt door het antisemitisme tegen joden te veroordelen. Dat jij dit opvat als een zeer groot deel kan ik niks aan doen.
Jij noemt het als argument waarom de PvdA niet op zou komen voor de Joden omdat ze dan een deel van hun electoraat weg zouden jagen. Maar dan is het toch wel van belang om wat voor deel dat gaat? En als je het substantieel noemt dan wil ik wel graag weten wat jij substantieel vindt, 1 zetel of 10?
Want als het om 1 potentiele zetel gaat (meer zal het niet zijn) is dat toch nauwelijks een reden om niet voor de Joden op te komen (wat ze overigens wel doen dus de stelling is sowieso onzin)?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 19 december 2010 @ 13:36:48 #157
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90120805
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat de opkomst van allochtonen 37 procent was?
Ja, maar dat kan zich toch vertalen in een zetel? Tijdens deze verkiezingsstrijd was elke zetel hard nodig. Als Job Cohen uitspraken ging doen waarmee hij mogelijk een zetel zou kunnen verliezen, had het premierschap zo aan hem voorbij kunnen gaan.
  zondag 19 december 2010 @ 13:37:47 #158
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90120841
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin. Hitler had wel degelijk iets tegen het joodse geloof. Hij baseerde zich bijvoorbeeld op de Tenach toen hij beweerde dat joden de wereld willen veroveren. In Der Ewige Jude worden ook teksten uit de Tenach geciteerd.
Natuurlijk speelde dat een rol. Alleen: die teksten werden niet veroorzaakt door verkeerde opvattingen (en dus bij te sturen), maar het zat ze gewoon in de genen, aldus Hitler. De jood was een bacil die niets anders kon dan vernietigen, dat was z'n natuur.

Zie je het verschil? Dergelijk denken is genocidaal, het verwerpen van opvattingen niet. Die mensen kunnen nl wel lid van jouw clubje worden, de 'good guys'.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 19 december 2010 @ 13:38:15 #159
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90120857
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij noemt het als argument waarom de PvdA niet op zou komen voor de Joden omdat ze dan een deel van hun electoraat weg zouden jagen. Maar dan is het toch wel van belang om wat voor deel dat gaat? En als je het substantieel noemt dan wil ik wel graag weten wat jij substantieel vindt, 1 zetel of 10?
Want als het om 1 potentiele zetel gaat (meer zal het niet zijn) is dat toch nauwelijks een reden om niet voor de Joden op te komen (wat ze overigens wel doen dus de stelling is sowieso onzin)?
Zoals ik net al zei, in deze verkiezingsstrijd was elke zetel hard nodig. Dus ook van de allochtone kiezer.
pi_90120875
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:36 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan zich toch vertalen in een zetel? Tijdens deze verkiezingsstrijd was elke zetel hard nodig. Als Job Cohen uitspraken ging doen waarmee hij mogelijk een zetel zou kunnen verliezen, had het premierschap zo aan hem voorbij kunnen gaan.
Wat ik vreemd vind aan de moslims die volgens jou schijnt te bestaan, is dat zij blijkbaar wel op een jood kunnen stemmen, maar dat zij de partij de rug toekeren wanneer zij in de bres springt voor joden.
pi_90120910
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:38 schreef Holograph het volgende:

[..]

Zoals ik net al zei, in deze verkiezingsstrijd was elke zetel hard nodig. Dus ook van de allochtone kiezer.
maar als we het enkel over de verkiezingsstrijd hebben dan mogen we de stelling dus uitbreiden naar alle partijen van Nederland. Want het was bepaald geen issue tijdens de campagne.
pi_90120973
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:37 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk speelde dat een rol. Alleen: die teksten werden niet veroorzaakt door verkeerde opvattingen (en dus bij te sturen), maar het zat ze gewoon in de genen, aldus Hitler. De jood was een bacil die niets anders kon dan vernietigen, dat was z'n natuur.

Zie je het verschil? Dergelijk denken is genocidaal, het verwerpen van opvattingen niet. Die mensen kunnen nl wel lid van jouw clubje worden, de 'good guys'.
Probleem is dat bepaald volk (lees: Wilders) meer wil dan enkel de opvattingen verwerpen. Zij wil de religie in zn geheel uitbannen. Ik heb niets op met zowel de islam als het christendom, maar desalniettemin vind ik dat beide stromingen belijd moeten kunnen worden in ons land. Vrijheid en verantwoordelijkheid enzo.
  zondag 19 december 2010 @ 13:41:55 #163
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_90121026
Even een copy/paste uit het FB-topic dan maar?

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Cohen besmeurt de nagedachtenis van zes miljoen mensen met z'n bespottelijke vergelijking. Dat alles net in de week dat naar buiten komt dat joden wegtrekken uit dit land omdat ze er niet meer veilig zijn, omdat het antisemitisme dusdanig is toegenomen dat ze niet meer herkenbaar als jood over straat kunnen. Dat antisemitisme komt uit de groep die Cohen gelijkstelt aan de joden.

Werkelijk, een gotspe.
Zal ik het nog maar eens uitleggen dan?

Wat er tegen moslims gebeurt, gebeurt georganiseerd. Er is goddomme een partij opgericht, waarvan enige doel is, om moslims de samenleving en bij voorkeur het land uit te krijgen. Een partij, die erop uit is, de wet zo te wijzigen, dat de Staat, notabene, georganiseerde discriminatie gaat voeren tegen moslims. Een partij, die drijft op de haat tegen moslims. Dat is niet te vergelijken met een stel randdebielen die vanuit een verkeerde voorstelling van zaken van mening zijn, dat ze Joden dus maar moeten gaan discrimineren, maar dat is prima te vergelijken met de manier waarop in Duitsland in de jaren 30 een georganiseerde partij bestond, die ook de staat zo wilde inrichten (en ook ingericht kreeg) dat Joden systematisch gediscrimineerd werden.

Dat je een gebrek aan logisch denkraam hebt, heb je de laatste maanden al overtuigend bewezen. Maar dat je ook het historisch en vergelijkend besef van een demente giraf met hoogtevrees hebt, wordt met elke post die je over dit onderwerp post steeds duidelijker.

En om dan de 6 miljoen doden van de Shoah erbij te gaan halen en Cohen ervan te beschuldigen dat hij hen beledigt, is niet alleen van een stupiditeit van zeldzame wereldklasse, het toont ook aan, dat je het leggen van causale verbanden net zo goed beheerst als een pinguin de kernfysica.

Let wel: Ik heb niet de illusie, dat dit betoog jou ook maar in het minst overtuigt. mensen die overtuigd zijn van hun eigen gelijk en in een keurslijf van gedachten en haat zitten, laten zich niet overtuigen door feiten en argumenten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 19 december 2010 @ 13:43:28 #164
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90121103
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik vreemd vind aan de moslims die volgens jou schijnt te bestaan, is dat zij blijkbaar wel op een jood kunnen stemmen, maar dat zij de partij de rug toekeren wanneer zij in de bres springt voor joden.
Weet men wel dat Job een Jood is. Daarbij is Cohen geen praktiserende Jood meer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 19 december 2010 @ 13:44:16 #165
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90121151
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is dat bepaald volk (lees: Wilders) meer wil dan enkel de opvattingen verwerpen. Zij wil de religie in zn geheel uitbannen. Ik heb niets op met zowel de islam als het christendom, maar desalniettemin vind ik dat beide stromingen belijd moeten kunnen worden in ons land. Vrijheid en verantwoordelijkheid enzo.
Daar kun je inderdaad over twisten, en daar ben ik zelf ook geen voorstander van. Maar racistisch is het niet. Wel vrijheidsbeperkend uiteraard.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 19 december 2010 @ 13:45:01 #166
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90121185
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2010 13:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

maar als we het enkel over de verkiezingsstrijd hebben dan mogen we de stelling dus uitbreiden naar alle partijen van Nederland. Want het was bepaald geen issue tijdens de campagne.
Enkel voor de PVV. Ik kan me voorstellen dat ze wat joodse kiezers hebben binnengehaald.
  zondag 19 december 2010 @ 13:45:05 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90121190
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Even een copy/paste uit het FB-topic dan maar?

[..]

Zal ik het nog maar eens uitleggen dan?

Wat er tegen moslims gebeurt, gebeurt georganiseerd. Er is goddomme een partij opgericht, waarvan enige doel is, om moslims de samenleving en bij voorkeur het land uit te krijgen. Een partij, die erop uit is, de wet zo te wijzigen, dat de Staat, notabene, georganiseerde discriminatie gaat voeren tegen moslims. Een partij, die drijft op de haat tegen moslims. Dat is niet te vergelijken met een stel randdebielen die vanuit een verkeerde voorstelling van zaken van mening zijn, dat ze Joden dus maar moeten gaan discrimineren, maar dat is prima te vergelijken met de manier waarop in Duitsland in de jaren 30 een georganiseerde partij bestond, die ook de staat zo wilde inrichten (en ook ingericht kreeg) dat Joden systematisch gediscrimineerd werden.

Dat je een gebrek aan logisch denkraam hebt, heb je de laatste maanden al overtuigend bewezen. Maar dat je ook het historisch en vergelijkend besef van een demente giraf met hoogtevrees hebt, wordt met elke post die je over dit onderwerp post steeds duidelijker.

En om dan de 6 miljoen doden van de Shoah erbij te gaan halen en Cohen ervan te beschuldigen dat hij hen beledigt, is niet alleen van een stupiditeit van zeldzame wereldklasse, het toont ook aan, dat je het leggen van causale verbanden net zo goed beheerst als een pinguin de kernfysica.

Let wel: Ik heb niet de illusie, dat dit betoog jou ook maar in het minst overtuigt. mensen die overtuigd zijn van hun eigen gelijk en in een keurslijf van gedachten en haat zitten, laten zich niet overtuigen door feiten en argumenten.
Hier zitten zoveel stupiditeiten in dan ik er geen eens meer energie insteek.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 19 december 2010 @ 13:45:06 #168
198365 Morendo
The Real Deal
pi_90121192
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er is goddomme een partij opgericht, waarvan enige doel is, om moslims de samenleving en bij voorkeur het land uit te krijgen.
Nee. Je vergeet nu, waarschijnlijk welbewust, de betere ouderenzorg en meer oog voor dierenwelzijn.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_90121200
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Weet men wel dat Job een Jood is. Daarbij is Cohen geen praktiserende Jood meer.
Haha, dus die haatbaarden hebben alleen een hekel aan praktiserende joden? Verder weet heel Nederland dat Cohen joods is. En wie dat niet weet, die moet het wel kunnen opmaken uit zijn naam. Cohen is ongeveer de meest joodse naam die er bestaat.
pi_90121202
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De naam Job Cohen zorgt ervoor dat iedereen weet dat hij van Joodse komaf is :P. En als men zo kortzichtig is om zich daar druk om te maken dan maakt al of niet praktiserende Jood ook niet uit :P
pi_90121229
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik vrees dat je het stuk niet eens van tafel kunt vegen, ook al doe je nog zo je best. Jouw tactiek is daarom ook erg verstandig.
  zondag 19 december 2010 @ 13:46:35 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90121249
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

De naam Job Cohen zorgt ervoor dat iedereen weet dat hij van Joodse komaf is :P. En als men zo kortzichtig is om zich daar druk om te maken dan maakt al of niet praktiserende Jood ook niet uit :P
De vraag is als de gemiddelde Moslim dat weet :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 19 december 2010 @ 13:47:08 #173
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_90121282
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_90121324
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De vraag is als de gemiddelde Moslim dat weet :)
Nou degenen die het niet weten nemen vermoedelijk ook niet de moeite om te gaan stemmen.
  zondag 19 december 2010 @ 13:47:59 #175
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90121333
quote:
Er is goddomme een partij opgericht, waarvan enige doel is, om moslims de samenleving en bij voorkeur het land uit te krijgen.
Uit alles blijkt dat dat niet zo is. Dat Femke Halsema zegt dat dat het doel is van de PVV, wilt niet zeggen dat dat ook werkelijk het doel is van de PVV. Overal waar dit als argument wordt aangehaald word, ontkent Wilders dat en zegt hij duidelijk dat Moslims van goede wil hier gewoon welkom zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')