abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90048636
Het vorige topic: Zwangerschap en Geboorte deel 719

2010

December:
14 december 2010: DoctorB (meisje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongentje)

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81

Juli:
02 juli 2011: PM-girl
08 juli 2011: rotsje
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
08 augustus 2011: PurpleDaisy
19 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: showkloon

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 21-12-2010 15:21:08 ]
pi_90048851
Ben maar ff zo 'brutaal' geweest om een nieuw deel te openen.

Laatste posts uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:26 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel lieverds. Ben er nog steeds enorm verdrietig over, mijn lief kan ook wel janken. Maar het gevoel dat voor ons beiden overheerst is dat we de naam toch willen houden. Dat kleine meisje in mijn buik is gewoon [INSERT_NAAM] en niet een truusje of een mientje. We noemen haar ook al zo als we over haar praten en tegen mijn buik praten. Het voelt te raar om ineens een andere naam te hebben.

Als de ex zich nu in onze directe vriendenkring zou bevinden dan was het veel erger denk ik, maar we willen allebei niet dat ze dermate veel invloed heeft dat wij de gedroomde naam nu in gaan ruilen. Alleen is het dan straks zo'n gevoel dat je bij de gezamenlijk kennissen een soort van verantwoording af gaat leggen als 'ja maar, wij hadden die naam ook al en ....'. Blegh.

Gelukkig is mijn nichtje er vandaag de hele dag en die is zo lief (ik moest huilen toen ik het hoorde en madame van 1,5 jaar oud kwam me troosten O+ ). Ze ligt nu ff te slapen en straks gaan we gezellig pannenkoeken bakken!
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:31 schreef showkloon het volgende:
mag ik een heel rare vraag stellen TM; heeft je vriend ooit met dat meisje kindernamen doorgenomen?

en kan me heel goed voorstellen dat het echt niet leuk is; ben je helemaal overtuigd van "de' naam en je kindje noem je ook al zo..
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:39 schreef Juud79 het volgende:
@TM

Goed hoor, dat je zo snel kan bedenken wat te doen en dapper dat je gewoon de naam gaat houden.
Ik kan me dat helemaal voorstellen, dat het niet goed voelt om dan maar een andere naam uit te zoeken.

En idd, wellicht dat je iets moet uitleggen, maar ja, das dan maar een keer aan een handvol mensen, je dochter doet haar hele leven met haar naam. Probeer er maar snel overheen te stappen en weer verder te genieten. :*

Ze zijn 13 jaar samen geweest dus hebben het wel eens over kindernamen gehad. Maar de naam die wij hebben is nooit ter sprake gekomen (dan had ik 'm ook niet gewild ;) ).

Het klopt natuurlijk ook gewoon, wij en onze dochter doen ons hele leven met die naam. De frustratie slijt vast! En de ex zien we gelukkig bijna nooit.

Toch wel heel apart, wat is de kans dat je dezelfde naam kiest uit alle namen in de hele wereld. 8)7
pi_90049096
Dan kan de mijne wel dicht maar dan moet je nog even showkloon op 25 augustus toevoegen ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_90049222
Oeps, dubbel? Ik zie het inderdaad... Ik zal showkloon toevoegen (en hopelijk snel haar echte naam ervoor in de plaats kunnen zetten ;) ).
pi_90049553
Ik ben blij dat jullie de naam toch houden TM. Tenzij directe vriendenkring of familie zou ik het er niet om laten.
The way you rock'n'roll
pi_90049716
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan kan de mijne wel dicht maar dan moet je nog even showkloon op 25 augustus toevoegen ;)
Oeh das een mooie datum O+ :D
dan wordt mijn meisje alweer 2 :o

Wat DML zegt TM! Blij dat jullie toch de naam houden, het is wel júllie meiske, die verdient geen tweedekeus naam. :*

Claudia! Ik heb weer een stapel hersenloze tijdschriften ;) hebben?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90051243
Ik heb weer een stickertje van de vk, alles goed :)
Baby al stukje ingedaald, hoef dus niet meer te liggen als de vliezen nu breken, erg fijn.
Bloeddruk was wel iets hoger maar niet verontrustend ofzo. Volgende week terug, ik mocht ook wel gaan bevallen van haar ;)
pi_90054666
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:14 schreef huuphuup het volgende:

laudia! Ik heb weer een stapel hersenloze tijdschriften ;) hebben?
Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. :Y)

TM, wat ontzettend rot! Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen. Gelukkig heeft mijn lief het nooit over zijn ex-liefjes, laat staan dat 'ie er nog contact mee heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90054781
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:53 schreef mrien het volgende:
Ik heb weer een stickertje van de vk, alles goed :)
Baby al stukje ingedaald, hoef dus niet meer te liggen als de vliezen nu breken, erg fijn.
Bloeddruk was wel iets hoger maar niet verontrustend ofzo. Volgende week terug, ik mocht ook wel gaan bevallen van haar ;)
Fijn dat alles goed was!

Ik schreef het pas al, maar bij ons is het dus geen beleid meer dat je moet liggen als je vliezen breken en de baby nog niet ingedaald is. Zijn er hier meer die ook zo'n beleid van hun verloskundige te horen hebben gekregen?

Mijn bloeddruk vind ik een beetje maf. Hij is prima, maar de bovendruk is telkens vrij laag en wordt alsmaar lager terwijl de onderdruk langzaamaan ietsje hoger wordt.
pi_90055889
Mrien wat fijn dat alles goed is ^O^ . Je gaat nu zo snel jullie kleine manneke ontmoeten!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. :Y)

TM, wat ontzettend rot! Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen. Gelukkig heeft mijn lief het nooit over zijn ex-liefjes, laat staan dat 'ie er nog contact mee heeft.
Het 'probleem' is dat ze 13 jaar bij elkaar zijn geweest en dat verleden wis je natuurlijk niet zomaar uit. En dat hoeft van mij ook absoluut niet overigens. Zijn voormalig schoonouders zijn bijvoorbeeld hele leuke mensen en met zijn ex-schoonzusje klik ik zelf ook goed. Alleen zijn ex zelf daar hebben we niks mee (die is een beetje emotioneel gehandicapt als je het mij vraagt). Maar mijn lief sport nog elke week met de man van haar beste vriendin bijvoorbeeld, die kennen elkaar al zo lang. En zo zijn er dus verschillende linkjes die kant op.

Het kleine meiske schopte me vanavond en toen schoot ik helemaal vol bij het idee dat we haar nu ineens een andere naam zouden gaan geven. Dat voelt helemaal niet goed. Ze is al zo de naam die we voor haar hebben gekozen. En dat vinden we een veel belangrijker leidraad dan welke andere reden ook. Als mensen dan straks willen denken dat wij de ex hebben gekopieerd dan moeten ze dat maar lekker denken, is tenslotte ook niet ons probleem.
pi_90057040
:* TM, wat een rotgevoel meid... Wel goed dat jullie nu gewoon toch die naam gaan gebruiken, zeker omdat die al zo goed bij jullie meisje past! :*
pi_90057230
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef het pas al, maar bij ons is het dus geen beleid meer dat je moet liggen als je vliezen breken en de baby nog niet ingedaald is. Zijn er hier meer die ook zo'n beleid van hun verloskundige te horen hebben gekregen?
Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Ik geloof dat ik voor de zekerheid toch zou gaan liggen...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90057258
TM gewoon die naam geven, of eigenlijk hebben jullie dat al gedaan als ik het zo lees.. jullie meisje heet al zo :)
pi_90057328
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).
pi_90057331
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat een eng idee is dat Vanyel :o . Dat is een vd dingen die ik griezelig vind, die navelstreng (en dan om haar nekkie), brrrr :@ .

Thanks mijsje :* .

[ Bericht 5% gewijzigd door twentemeisje op 17-12-2010 20:43:25 ]
pi_90057406
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Wat een eng idee is dat Vanyel :o . Dat is een vd dingen die ik griezelig vind, die navelstreng (en dan om haar nekkie), brrrr :@ .
Ik vond dat soort dingen tevoren ook heel eng, maar tijdens de bevalling heb ik er geen moment bij stilgestaan. Uiteindelijk is het bij Ivan allemaal nog wel even spannend geweest. Ik was al 2 uur aan het persen, hij moest echt geboren worden, de verloskundige had al flink geprobeerd om hem goed te laten draaien, en uiteindelijk moest ze de navelstreng snel een paar keer om zijn nek vandaan winden. Ik heb die bewegingen zelfs gezien maar geen moment griezelig gevonden. Wat dat betreft werkt het hele adrenalinegebeuren wel goed.
pi_90058467
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).
Snap ik, maar dit was t antwoord dat ik thuis kreeg. Met vk heb ik het hier niet over gehad.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90064894
The_Tankgirl ook een meisje!! *O*

Jemig Twentemeisje, wat een ongelofelijke rotsituatie. Ik ben blij dat jullie zo goed weten hoe hiermee om te gaan en dat jullie er zo snel uit waren. Lijkt me toch heel moeilijk.
pi_90066494
Danic een meisje! O+ gefeli *O*
De Tankgirl ook :D ook gefeli!

Meisjes zijn leuk O+ jongens natuurlijk ook ;) maar ik heb alleen een meid :P

TM, wat een situatie! Goed dat je hebt doorgezet!!
  zaterdag 18 december 2010 @ 07:20:28 #20
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90077612
Ja Danic, allebei een meisje, een dochter O+ Ben blij dat jij ook blij bent met het resultaat!

Ik was trouwens erg blij met de dvd die ik erbij had genomen. Er staan toch best mooie stukjes in die niet op de foto's staan! Verder hebben we haar gezichtje gezien; OMG wat leek ze zo veel op mijn lief :o :o

Poppedein, hoop dat alles goed is gegaan!!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_90078014
Poppedeintje succes met de SEO strakjes! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90078140
Een *O* voor de goede SEO's en wat veel meisjes straks inderdaad!

TM, wat rot zeg, ik kan me voorstellen dat je baalt zeg, maar wat goed dat jullie toch bij de naam blijven.

Verder nieuwe zwangeren, welkom!

Ik heb niet veel meegekletst de afgelopen tijd, erg druk op school en nog steeds ook erg moe. Gelukkig ben ik nu eerst twee weken vrij en kan ik even lekker bijkomen en hier wat meer meekletsen hoop ik.
  zaterdag 18 december 2010 @ 10:55:33 #23
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90079182
Jippie, ik heb ook kerstvakantie, en aansluitend verlof!

Was ik dan ook echt helemaal aan toe;)

Bekken is helemaal ingetaped nu, heb ook een bekkenband, dat geeft wel verlichting. Nu mag ik lekker bankhangen, kan ik nog niet helemaal toegeven aan mijn nesteldrang. Mede door de verbowuing die nog bezig is.
Maar goed, er komen genoeg hulptroepen (het is zooo vies en stoffig hier). Woensdag komen de meubels en mogen we de kinderkamer verder inrichten!
pi_90079277
Verlof voor ik80!! Geniet er lekker van!
pi_90079301
Helemaal ingetaped?
Ik heb 2x in de week fysio voor mijn bekken en dat vond ik eigenlijk al vrij veel, maar dit is helemaal een heftige maatregel.. Hoe erg waren jouw klachten dan?
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:11:42 #26
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90082372
Helemaal ingetaped is een groot woord, maar op mijn billen aan beide kanten zitten behoorlijk wat tapejes.
Ik ga 1 keer in de week, kost al genoeg ;)
klachten, ehh alleen maar voor en achteruit kunnen lopen, kan niet draaien of wiegen, bukken doet zeer. gevoel alsof er soms iets uitschiet. pan optillen met bv aardappels bakken ging niet, rem intrappen op de kinderwagen. Echt hele rare dingen.
en masseren deed erg zeer door de fysio.
maar door de tape vermindert eea al aanzienlijk dat is wel fijn. Verder moet ik mijn rust goed pakken.
pi_90084765
Ik80, lekker met verlof.. lekker uitrusten! ;)

TM, ik zou ook gewoon die naam houden. Het zou misschien anders zijn als jouw man destijds met zijn ex over kinderen sprak en dan al namen aan het fantaseren waren waarbij die ene naam er ook al uit kwam.. maar aangezien dat niet het geval is (neem ik aan), zou ik gewoon diezelfde naam gebruiken! Het moet gewoon wel een hele mooie naam zijn! ;) :*

TankGirl, leuk een meisje! Geniet ervan! *O*

Mrien, fijn dat alles weer goed was. ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:45:13 #28
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90085083
Ik80 goed luisteren naar de fysio en je lichaam. geniet van je verlof *O*

TM balen dat jullie de zelfde naam hebben :* het zal wel een hele mooie naam zijn ;)

Danic en Tankgirl meisjes O+

Volgende week gaan we het vertellen. Wat is het moeilijk om je mond dicht te houden. :@
Gisteren was ik 11 weken en de bekkeninstabiliteit is weer goed terug. :{
pi_90085581
Rotsje, ik merk ook dat het nu veel eerder is dan de vorige keer dat ik mijn bekken voel. Ik schijn ook al raar te lopen (voel het zelf niet, maar anderen zien het). Ik kijk het nog even aan en anders wordt het fysio. Moet zeggen dat ik het wel voel en het wiebelig vind, maar echt pijn doet het nog niet.

Tankgirl, ook al een meisje! Mijn kansen op een meisje nemen af op die manier.

TM, tuurlijk noem je je meisje gewoon zoals je bedacht had, dat past nu al helemaal bij haar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:28:14 #30
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90086300
mefke bij de eerste had ik het een klein beetje op het eind maar was geen bekkeninstabiliteit te noemen eigenlijk maar bij de 2de was het helemaal mis daar had ik het al bij 8 weken op het eind(met 30 weken) kon ik niet meer lopen. heb hem een aantal keer naar huis gebeld huilend dat ik niks meer kon. ik had er nog een van jaar rond kruipen/lopen. de fysio wist toen op een gegeven moment niet meer wat ze moest. maar dit kreeg ik na de bevalling elke maand weer terug.

nu is het weer helemaal mis. ik heb gisteren een drukke ochtend gehad heb even 's middags door manlief die aandrong even gelegen. 's avonds was het helemaal mis. toen ook nog een schreeuwend kind. :{ moet nu nog meer naar me lichaam luisteren want wil niet zo als de vorige keer eindigen.

maar vervelend zeg dat het bij jou nu ook al weer begint. hoop niet voor je dat het erger word of dat je er last van hebt.
pi_90089721
Even een dikke :* voor al jullie lieve reacties n.a.v. ons naam-dramaatje!
pi_90091719
Wij hebben vandaag de 1e babykleertjes gekocht. Toch wel een apart idee dat straks ons kindje dat aan gaat hebben.
pi_90091912
F_R, ik vond het ook apart, maar ook wel heel leuk. Ik heb nog nauwelijks wat gekocht moet ik zeggen, maar ik liep vandaag tegen een heel tof Elmo shirtje aan bij de H&M, dus die is meegegaan voor onze uk.
pi_90091962
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben vandaag de 1e babykleertjes gekocht. Toch wel een apart idee dat straks ons kindje dat aan gaat hebben.
Ha, volgens mij kijk ik daar nog het meest naar uit. Om ons kindje in al die leuke kleertjes te frotten die al maanden in de kast liggen :')
The way you rock'n'roll
pi_90092553
Wij waren voor kerstcadeautjes bij de v&d en er hing zoveel in de opruiming dus kon hetn u niet laten. Voor de rest had ik ook nog niks gekocht.
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:14:19 #36
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90092955
Vanavond de laatste vrienden op de hoogte brengen van mijn zwangerschap, alleen wordt het een beetje moeilijk verbergen nu, dus denk dat ik het maar vertel terwijl ik mijn jas nog aan heb :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:15:55 #37
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90093012
Oh ja, poppedein gefeli met je 20 weken mijlpaal!! O+
pi_90093357
Een mijlpaal voor poppedein alweer op de helft.
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:29:40 #39
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90093643
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:14 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vanavond de laatste vrienden op de hoogte brengen van mijn zwangerschap, alleen wordt het een beetje moeilijk verbergen nu, dus denk dat ik het maar vertel terwijl ik mijn jas nog aan heb :')
Dat maakt dan toch niks meer uit? :P

Hier gaat het wat minder. Ben nu al 13 dagen thuis. Ik vind het vreselijk om niet te werken, voel me buiten de maatschappij staan. Gisteren besefte ik nog dat ik gewoon gelukkig moet proberen te zijn, ik ben immers ook nog zwanger, maar dat lukt niet. Ik kan gewoon zo weinig en ben bang dat ik niet goed genees (hand kraakt bij elke beweging). Durf bijna niet naar buiten omdat het glad is. Echt een dip kortom. Ik kom er wel weer bovenop hoor, het is nu even klote. Net even hard gejankt, dat knapt wel op. Maandag bel ik gewoon het ziekenhuis en misschien kan ik dan worden gerustgesteld. Morgen een verjaardag, dat is leuk natuurlijk. Het is wel 140 km heen en terug, dat is niet gunstig met dit weer. Hopelijk kunnen we wel gaan.
pi_90093952
Wat balen zeg Aventura. Logisch dat je eigenlijk niet naar buiten durft met die gladheid. Je mag ook niks anders slikken dan paracetamol ofwel?

Ik ben die primperan en emesafene zo beu heel mijn kont doet er pijn van.
pi_90095020
Ohh Aventura, wat rot zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje in een dip raakt op deze manier, ik hoop enorm voor je dat het niet te lang glad blijft en je je gauw weer een beetje meer deel van de wereld kunt voelen! T komt ook zo ongelukkig samen nu allemaal..

Thnx Tankgirl!! Inderdaad...whoehoeeeeeeeeeee *O* 20 weken!! *O*

En we hebben net de SEO gehad en alles leek goed, tis nog steeds een manneke, maar wel een klein manneke, Lena liep bij deze termijn al iets voor en was uiteindelijk bijna 8 pond, onze kleine man loopt juist (en dan vooral zn hoofdje) een weekje achter, maar goed, wie weet moet zn groeispurt nog komen een dezer dagen, geen zorgen in ieder geval, maar ze houden t in de gaten. Hij heeft een ander profieltje als Lena, althans, een ander neusje, in t mondje zag ik wel wat herkenbaars en door zn manier van liggen zag ik Lena in dr bedje liggen op precies dezelfde manier O+ En nu is onze kleine mup uit logeren, terwijl ik juist zo'n zin had om haar even een stevige knuffel te geven nadat we net even zo lekker naar haar kleine broer mochten gluren O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:00:52 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90095071
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat balen zeg Aventura. Logisch dat je eigenlijk niet naar buiten durft met die gladheid. Je mag ook niks anders slikken dan paracetamol ofwel?

Ik ben die primperan en emesafene zo beu heel mijn kont doet er pijn van.
Nee ik kan alleen paracetamol nemen.

Moest een beetje lachen over je zetpillen, sorry. Dat lijkt me ook geen pretje :P
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:02:23 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90095137
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:59 schreef Poppedein het volgende:
Ohh Aventura, wat rot zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje in een dip raakt op deze manier, ik hoop enorm voor je dat het niet te lang glad blijft en je je gauw weer een beetje meer deel van de wereld kunt voelen! T komt ook zo ongelukkig samen nu allemaal..

Thnx Tankgirl!! Inderdaad...whoehoeeeeeeeeeee *O* 20 weken!! *O*

En we hebben net de SEO gehad en alles leek goed, tis nog steeds een manneke, maar wel een klein manneke, Lena liep bij deze termijn al iets voor en was uiteindelijk bijna 8 pond, ons kleine man loopt juist (en dan vooral zn hoofdje) een weekje achter, maar goed, wie weet moet zn groeispurt nog komen een dezer dagen, geen zorgen in ieder geval, maar ze houden t in de gaten. Hij heeft een ander profieltje als Lena, althans, een ander neusje, in t mondje zag ik wel wat herkenbaars en zn door zn manier van liggen zag ik Lena in dr bedje liggen op precies dezelfde manier O+ En nu is onze kleine mup uit logeren, terwijl ik juist zo'n zin had om haar even een stevige knuffel te geven nadat we net even zo lekker naar haar kleine broer mochten gluren O+
Wat speciaal O+
pi_90095409
jaja lach mij maar uit ;)
Ik ga de talkpoeder maar een uitproberer ofzo.
pi_90095557
*O* Poppedein alweer 20 weken *O*
Wat fijn dat de SEO goed was, hopelijk trekt de groei binnenkort aan bij je ventje!
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:15:12 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90095649
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:08 schreef ferrari_rood het volgende:
jaja lach mij maar uit ;)
Ik ga de talkpoeder maar een uitproberer ofzo.
Ik hoop dat het doel de middelen heiligt iig :)
pi_90096186
Tankgirl have fun tonight!

Aventura, even een :* voor jou. Hopelijk ben je je dip snel te boven (en is de gladheid snel over)!

Poppedein een *O* voor je 20 weken mijlpaal!

F_R wat leuk dat je kleertjes hebt gekocht! Hopelijk wordt de wolk voor jou snel wat rozer meis!
pi_90096308
Jeempie Poppedein, je bent gewoon al op de helft joh!! wat is dat snel gegaan!
en fijn dat de SEO goed was; en dat weekje komt vast ook helemaal in orde.
En het is gewoon ECHT ECHT ECHT een jongetje!

*O*

en ik ben benieuwd wie jij denkt dat ik ben ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 december 2010 @ 20:34:47 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90096479
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
ik heb deze zwangerschap werkelijk nog geen enkel kledingstuk gekocht voor de baby moet ik bekennen :@ Ik heb nog liggen van jan (voornamelijk boxpakjes en rompertjes) en ik kreeg een paar weken geleden een tas vol van een tante, en afgelopen week nog eens drie dozen kleding via m'n schoonvader. We zijn, deze zwangerschap is de jongste in de fam's, een beetje de "dump-plek" voor babyspul :@ het enige wat ik tot nu toe bewust heb gekocht is de muziek-dino (draak?) van de HEMA. Jan had de uil gekregen als muziekdoosje, baby krijgt de draak :)

deze dus.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90096724
Die is schattig DJMO!! Heb je nog Nijntje-spulletjes gekregen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 december 2010 @ 20:43:32 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90096899
Er zit ook Nijntje spul bij :Y En onlangs van een lieve OUD-er een pak gekregen met wat positiekleding en spulletjes voor Jan en de Baby, en ook daar zaten Nijntje dingen bij, het was het eerste waar m'n oog op viel toen ik de doos opende ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_90097496
Ook de mobile???
pi_90098947
Oe showkloon nou heb ik ook ineens een idee wie je bent!
Poppedein fijn dat alles goed was!
pi_90099256
Poppedein, fijn dat alles er goed uitzag! En hier heeft juist het hoofdje een enorme spurt doorgemaakt. Maar maf is het wel, he, dat je tweede anders groeit dan je eerste? Op een of andere manier verwacht ik telkens een herhaling van zetten, net alsof ik maar één soort kind af kan leveren. :+

Mefke, ik heb begrepen dat je wat minder kans hebt op een dochter nu je al een zoon hebt. Ik zou de statistieken er eens op na moeten slaan.

Pff, ik heb echt een rotdag. Man, wat voel ik me labiel.
pi_90101401
Claudia, ik hoop dat een beetje slaap wonderen doet!

Ik vergelijk ook telkens tussen deze zwangerschap en de vorige, maar er zijn zoveel verschillen. Toen voelde ik pas wat met iets van 22 weken, nu met 14 ofzo. Toen was ik met 13 weken zo blij met mijn positiebroeken en smokkelde ik al weken met eigen broeken, nu had ik vandaag een positiebroek aan en dat ding bleef van mijn kont zakken. Grappig!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 december 2010 @ 22:35:28 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90101563
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:54 schreef twentemeisje het volgende:
Ook de mobile???
nee die niet ;)

Ik word af en toe flink verbouwd door zoonlief .. vanmiddag zat hij tegen m'n ribben aan, was vergeten hoe dat voelde .. *AU*

Claudia: minder kans op een dochter wanneer je al een zoon hebt? En als je een dochter en een zoon hebt? Hoe zit het dan? :D

zaterdag 18 december 2010 @ 23:02:53 #57
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90102857
Showkloon, ik heb ook een heel klein vermoeden, maar moet nog verder gaan spitten :D

Ik ben er ook al achter dat ik twee verschillende zwangerschappen heb, ben dus niet de enige.

Poppedein gewoon al op de helft!

En ik heb ook nog helemaal niets voor de baby gekocht. Wordt toch maar eens een beetje tijd denk ik
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zondag 19 december 2010 @ 01:55:45 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90110161
*gluurt ook ff om het hoekje*

ff jompelen voor Poppedein dr mooie mannetje *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 19 december 2010 @ 08:30:53 #59
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90113572
mefke jij krijgt gewoon een meisje ;)

f_r leuk zo een eerste kleertjes blijft speciaal.

poppedein gefeliciteerd met je mijlpaal *O* wat fijn dat de SEO goed was. dat weekje komt vast wel goed. ;)

claudia vandaag een nieuwe dag. :*

wij hebben ook nog niks gekocht. ik ga ook wachten tot ik weet wat het word en dan kan ik kijken wat ik heb en niet heb. al had ik vorige week wel bijna een kinderwagen gekocht maar manlief wil nog wachten. terwijl het een koopje was. :{

iemand een idee of je kinderen mee mag nemen naar een pretecho? hoe je die het beste kan zoeken?
  zondag 19 december 2010 @ 08:51:16 #60
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90113656
Nou is het officieel, we zijn 20 weken zwanger vandaag!!! *O* *O*

Sja, zoals ik al had voorspeld zat mijn vriendin al de hele tijd naar mijn buik(je) te gluren, dus toen ik zei dat ik iets belangrijks had te vertellen, zei ze gelijk al: je bent zwanger!

Maar ze vonden het allebei erg leuk :)

Aventura, Claudia, F_R en iedereen die het nodig heeft een dikke :* van mij
Poppedein we gaan er vanuit dat qua groei het dadelijk allemaal in orde komt!
  zondag 19 december 2010 @ 09:36:53 #61
238474 Jeetjejom
pi_90113923
Rotsje, ik heb de vorige keer de SEO bij een echobureau gedaan en daar mocht je gewoon mensen meenemen hoor! Deze keer hebben we het niet gedaan, ik weet niet of het in het zh ook mag namelijk
Jouw warmte is genoeg
pi_90113940
*O* Thnx voor jullie lieve reacties!

*O* Tank 20 weken!! *O* Mooie mijlpaal! Was het niet gister dat we 2 streepjes piesten trouwens?

Rotsje, bij een pretecho is het volges mij nooit een probleem om je kinderen mee te nemen, ik weet natuurlijk niet hoe oud je kinderen zijn ( O-) ) Maar je betaald zelf voor die echo, en als jij het niet vervelend vind dat je je wellicht minder op de beelden kunt concentreren omdat je aandacht ook naar je andere kinderen gaat dan is dat vooral "jouw" probleem. Bij de medische echo's en vooral de SEO is het belangrijk dat de echoscopist goed en geconcentreerd zijn werk kan doen en met een juiste diagnose kan komen, dus daar ligt het weer wat anders. Volgens mij zijn er genoeg mensen die júist een pretecho maken omdat ze hun kindjes ook mee willen nemen en uitgebreid hun commentaar willen kunnen laten geven!

Claudia...je bent gewoon bijna7 weken, ongelooflijk zeg! En tis inderdaad wat je zegt, (on)bewust vergelijk je je 2e zwangerschap continue met je eerste, op sommige vlakken is het dan heel snel duidelijk en normaal dat t deze keer anders verloopt; een ander soort buik, wel of niet misselijk, wel of geen last van je bekken etc., Maar idd qua groei, ik ben er gewoon nooit anders vanuit gegaan dat dit kindje anders zou kunnen groeien dan Lena deed, helemaal omdat het een jongetje is dit keer, ik mn hoofd verwacht ik een 8p+er, evenals ik me ook echt werkelijk niet zou kunnen voorstellen dat ik dit keer bij 38-39 weken al zou gaan bevallen en éigenlijk had ik datzelfde gevoel al een beetje met het geslacht. Tuurlijk wist ik dat ik evengoed weer 50% kan had, maar dat ik ook werkelijk echt jongentjes kan bakken vind ik nog steeds een beetje onwerkelijk (en nog onwerkelijker dat ik dat gevoel nú al heb ipv dat ik eerst 15 dochters heb gebaard en toen ineens een zoon kreeg, haha)

En tóch stiekem baart die groeiachterstand me stiekem meer zorgen dan ik toe wilde geven of mijn collega deed overkomen. Het gemiddelde kwam dan wel op 19+1 uit bij 20+0 wkn, maar mijn inziens kwam dat vooral doordat ook deze kleine man weer lange benen heeft, de kleine hersenen, 1 van de belangrijkste metingen, kwam op 18+4 en dat zit me tóch niet lekker, dus ik geloof dat ik straks nog maar even ga bellen voor wat geruststellende woorden...
  zondag 19 december 2010 @ 09:43:06 #63
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90113968
Jeetjejom de SEO moet in het ziekenhuis hier en daar mogen geen kinderen bij zijn. wij nemen ook niemand mee voor de SEO. daarom dat ik dacht misschien leuk om een pretecho te laten maken waar de kinderen bij zijn. leek me wel leuk voor ze om het een keer mee te maken en hun zusje of broertje te zien in de buik :)

poppedein gewoon bellen :*
pi_90114028
quote:
Op zondag 19 december 2010 09:38 schreef Poppedein het volgende:
En tóch stiekem baart die groeiachterstand me stiekem meer zorgen dan ik toe wilde geven of mijn collega deed overkomen. Het gemiddelde kwam dan wel op 19+1 uit bij 20+0 wkn, maar mijn inziens kwam dat vooral doordat ook deze kleine man weer lange benen heeft, de kleine hersenen, 1 van de belangrijkste metingen, kwam op 18+4 en dat zit me tóch niet lekker, dus ik geloof dat ik straks nog maar even ga bellen voor wat geruststellende woorden...
Ik kan me levendig voorstellen dat je je zorgen maakt.
Geen kans op een meetfout hier of daar? De ruime week tussen de inschattingen bij 2 echo's 2 dagen na elkaar hebben mij wel iets minder doen geloven dat zo'n echo een precisiemeting is.
pi_90114098
Die optie zou ik absoluut in mijn achterhoofd gehouden hebben als ik niet wist wat voor ongelooflijk doorgewinterde echoscopiste mijn collega is...laat t dan eens een keer een dag of hooguit 2 schelen, maar die ruime week verschil die blijft er, wellicht heeft ze m zelfs nog wel te ruim gemeten.
Ik merk nu dat ik mezelf gisteren als echoscopiste & verloskundige gerustgesteld heb, of eigenlijk was van geruststellen niet eens sprake, het was voor mezelf gewoon een zakelijke aanname, vannacht heb ik me er als moeder zorgen overgemaakt en ieder ander zou dan ook gebeld hebben ter geruststelling, dus moet ik zelf nu ook gewoon maar even in díe rol blijven.
pi_90114335
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lotte!
Noah!
pi_90114350
*O* ^O^
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90114359
Oh muh ik wilde net komen jompelen voor je SEO poppedein -O-
ik doe het gewoon toch want behalve de groeiachterstand doet jullie menneke het super *O* *O* *O* dus yay daarvoor!!
En het is helemaal niet gek dat je je zorgen maakt. Je bént ook gewoon moeder en natuurlijk zit zoiets je niet lekker. Ik zou gewoon even bellen ja, niet te zakelijk willen zijn daarin voor jezelf :*
En oh ik kan me je zorgen zo levendig voorstellen. Het kan zo enorm knagen, zelfs al kun je het heel rationeel benaderen voor jezelf. Lekker bellen en jezelf gerust laten stellen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90114365
Yaaaaay Linda gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
was je een kloon eerst? Hoe ver en dergelijke? woehoe een brusje voor Lotte O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90114441
Ohhhhhh Linda!!! Wow!!! Wat ontzettend leuk joh! Hoe wat en wanneer?? Heb je al mogen spieken? Lotte wordt een grote zus!! O+
pi_90114649
Ik weet niet hoe lang :o Een week of 5 denk ik. Ik was geen kloon. En nu ga ik me maar eens inlezen hier :o En nog een beetje rustig houden, want niemand weet het nog...

Ik ben in shock 8)7
Lotte!
Noah!
pi_90114875
Linda, heel voorzichtig gefeliciteerd *O*
Is je man er net zo blij en in schok van?
pi_90114976
Gefeliciteerd Linda.

@poppedein dat is natuurlijk minder leuk nieuws. Ondanks dat het je werkgebied is maar jij je als moeder gewoon zorgen. Dus loisch dat je even gerustgesteld wilt worden. Krijg je nu een extra echo om de groei bij te houden?

Wij zijn volgens mij wel verwend met de echo's ik heb er nu 5 gehad in vandaag precies 14wk

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 19-12-2010 12:33:45 ]
pi_90114979
Linda, gefeliciteerd! *O*
En ik kan me de shock een beetje voorstellen denk ik...
  zondag 19 december 2010 @ 11:28:37 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90115762
Linda, gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_90116502
Linda, gefeliciteerd!

Wij hebben al wel wat gekocht, maar nog niet bijzonder veel. Deze kerstvakantie maar eens flink shoppen denk ik. Hoeveel kleertjes hadden jullie in maat 50 gekocht? Ik heb drie pakjes nu en volgens mijn beste vriendin hoef ik niet al te veel in die maat bij te kopen, maar drie lijkt me toch ook wel wat weinig...
pi_90116778
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:49 schreef -Nienna- het volgende:
Linda, gefeliciteerd!

Wij hebben al wel wat gekocht, maar nog niet bijzonder veel. Deze kerstvakantie maar eens flink shoppen denk ik. Hoeveel kleertjes hadden jullie in maat 50 gekocht? Ik heb drie pakjes nu en volgens mijn beste vriendin hoef ik niet al te veel in die maat bij te kopen, maar drie lijkt me toch ook wel wat weinig...
Hmm echt maat 50 is een twijfelgeval vind ik, ik geef je vriendin gelijk, ik zou eerder bijkopen in maat 50-56 en eventueel in maat 56.

Amélie was heel gemiddeld bij de geboorte, ze was 51 cm, dus als je in je achterhoofd houdt dat de maten op lichaamslengte gaan dan zie je dat 50 niet heel lang zou passen. Ze heeft echt puur maat 50 een week of 2 hooguit gedragen. Daarna wel 2 maanden in 50-56 en maat 56.

En mocht je kindje 48 cm zijn bij de geboorte dan is maat 50 ook vrij rap bijgekocht.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90117018
Linda! Gefeliciteerd!! Wat leuk zeg, jouw Lotte grote zus!
  zondag 19 december 2010 @ 12:09:58 #79
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90117258
linda gefeliciteerd *O*

nienna ik zou ook niet teveel halen. meestal krijg je ook wat en de maten gaan zo snel veranderen.. ik heb mijn ouders op een gegeven moment eruit gestuurd(mijn moeder hielp hier met de kraamweek) om kleren te halen(en ik rust). hier was het 4 weken maat 50 tot maat 68 en daarna ging het iets rustiger. :D
  zondag 19 december 2010 @ 12:13:04 #80
238474 Jeetjejom
pi_90117345
Linda gefeliciteerd!!!!!!! Hopelijk ben je snel over de schock heen!

Ik zou ook inderdaad even wachten met al te veel 50 te kopen, meestal kun je ze na 2 weken ongedragen weggooien en je hebt mam, manlief, zus, vriendin, enz, enz snel genoeg naar de winkel gestuurd.....
(Ik wacht helemaal met eerste kleertjes te kopen omdat ik waarschijnlijk van te voren weet welke maat mijn mannetje ongeveer zal hebben) Ik denk dat ik los ga op de 50/56 en de 62. Maar wacht nog even totdat er wat meer voorjaarsspul te koop is....
Jouw warmte is genoeg
  zondag 19 december 2010 @ 12:34:02 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90118092
Linda! Gefeliciteerd! *O*

Poppedein, kusje voor je moederzorgen. :*
  zondag 19 december 2010 @ 12:39:00 #82
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90118291
Linda *O* gefeliciteerd!

Wij wachten hier tot de SEO met een hoop kopen. Als het nl weer een meid is, heb ik niet veel nodig. Bij een jongen wel. Ik ben met Alexa acuut de roze fase ingeschoten :')....
En qua maat is het lastig, ook daarvoor wachten we de SEO af. Alexa was zo mini dat ze in 50 nog verzoop, dus die heeft twee weken prematuur aangehad.... We zullen zien....

NOG EEN WEEK WACHTEN TOT DE SEOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO AAAHGRRRR

teveel koffie op
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90120275
Linda, welkom!!! Leuk leuk leuk!

Takkembah, ik wacht ook op de SEO. Dat is pas 10 januari. Ik heb in 56 redelijk wat neutraal spul, maar daarna is alles jongens. En als ik nu dus een meisje krijg....
Driekus heeft 50 nooit aangehad. Wel 50-56 maar alleen van de v&d want die viel groot. En zo groot was ie nou ook weer niet bij geboorte (3900 gram en iets van 54 cm). Ik ga dus niet investeren in 50.
  zondag 19 december 2010 @ 13:26:45 #84
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_90120308
Linda, gefeliciteerd! *O*

Poppedein, ik kan me voorstellen dat het niet lekker zit, de groeigegevens van je echo. Ik hoop dat je snel gerustgesteld raakt, als moeder. :*

Hier gaat het redelijk goed, ik ben heel druk geweest en nog steeds moe en ook wel misselijk helaas. Vorige week heb ik de tweede echo gehad, de termijnecho. Het kindje bleek iets groter, dus de datum is verschoven naar 30 juni 2011. Als iemand dat aan zou willen passen, graag!

De echo was heel leuk, we hebben heel veel leuke plaatjes kunnen printen. Van de beentjes, een handje en het gezichtje. Dat maakt het weer wat wezenlijker, dus nu ook zin om met namen enzo aan de slag te gaan. Ook al lekker even geshopt voor nieuwe positiekleding, want wat ik nog had liggen van 4 jaar terug :') Dat trek ik niet meer aan geloof ik.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_90120503
Fijn zo'n echo he pm-girl

Ik merkte dan een echo het voor mij wat dragelijker maakte. Ik zag nu waarvoor ik het allemaal doe.
pi_90120567
Ik heb eigenlijk ook niks in 50 gekocht wel in 50-56 sowieso wordt het een zomerkindje dus veel kleding heeft het niet aan als het warm is.
Daarbij was vriend 52cm en ik met 2wk te vroeg 48cm.
  zondag 19 december 2010 @ 13:42:21 #87
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90121045
PM girl, fijn dat de echo mooi was :)

Poppedein, ik had even over je verhaal heen gelezen. Dikke :* voor jou. Ik kan het me helemaal voorstellen, die zorgen. Ikzelf merk nu bij de tweede dat ik er helemaal niet zo "vrij" insta als de eerste keer. En als moeder heb je toch andere zorgen, ook al ben je een vk.

Mef, tja. Hier heb ik wel wat witte rompers, maar het merendeel (zelfs de maten prematuur zijn rozewitgeelgebloemdgestreepthartjetwinkeltwinkeltweet.... dat geldt ook voor de omslagdoeken, dekbedden, etc.). Een meid kun je wellicht nog iets "jongensachtig" aandoen, maar andersom vind ik het not done. Terwijl die kids daar niet om geven :')... Maar toch. Laatst was een vriendin bij me op bezoek en was haar slaapzak vergeten. Haar zoon kreeg dus een oude van Alexa aan (rood-roze gestreept), dat was gewoon je reinste mishandeling';)....
Alexa en Seth zijn lief
pi_90122471
Wij hebben nog onwijs veel van Amélie aan kleertjes, schoentjes maar ook aan practische zaken zoals beddengoed en inderdaad slaapzakken enzo. T is wel een ander seizoen dus ik ben wel door de dozen gegaan en heb een lijstje gemaakt met wat we nog konden gebruiken voor deze baby en daar ben ik mee "los" gegaan. Het viel uiteindelijk wel mee hoor met wat ik gekocht heb haha maar dat wát ik gekocht heb, heb ik echt gekocht met dat lijstje in mn achterhoofd.
Warme truitjes/broekjes in 56 bijvoorbeeld, en juist kleine zomerdingen in 68.

Zo en dan ga ik nu stof knippen en spullen klaarzetten om vanavond mn gordijntje in elkaar te draaien en om een naamslinger te maken voor voor het raam op het slaapkamertje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 19 december 2010 @ 14:19:54 #89
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90122707
huup dát is een leuk idee zeg!!!

ik zou willen dat ik daar de knutselhanden en het geduld voor had :')

en shitzz, ik had nog niet eens aan het seizoen gedacht. Leuk, dat hergebruiken, maar Alexa is van okt en die tweede wordt van mei... Dus ik weet niet eens of veel te hergebruiken zal zijn, ook al is het een dame.
Alexa en Seth zijn lief
pi_90122997
Ik vond het best nog wel meevallen met hoeveel er her te gebruiken was. Amélie is van augustus en dit kindje van februari dus idd ook echt wel een groot verschil. Maar toch valt het mee. Wij hebben als voordeel dat over een hoop zomer shirtjes een vestje kan en een lange mouwen romper eronder enzo. Dan kan het best voor de winter.
Ik heb alleen in maat 68 geen enkele romper met korte mouwen, omdat we toen midden in de winter zaten en met deze baby zullen we waarschijnlijk midden in de zomer zitten.
Dus ik heb wel 22 rompers in 62-68 met lange mouwen maar geen met korte :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 19 december 2010 @ 14:30:41 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90123190
Ben helemaal nog niet into kleertjes en maten etc.! Begrijp dat mt. 50 de kleinste reguliere maat is. Weet ik dat ook weer! Wij verwachten geen 9-ponder. Ik was zelf 4 pond en vriend geloof ik 8. We zijn allebei niet lang. Ik heb laatst bij Hema wel al even bij de babyafdeling gekeken. Dat voelde haast nog een beetje illegaal :). Heb een allerliefst pakje gezien, wit met grijze poesjes. Unisex lijkt me! Misschien koop ik die alvast zometeen (we gaan even koopzondagen).
  zondag 19 december 2010 @ 14:33:21 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90123307
Oja, lange/korte mouwen moet ik natuurlijk ook op letten. Zomerbabytje betekent klein maatje/korte mouwen.
pi_90123614
Joh Huup als jij zo handig bent om zo'n naamslinger te maken, dan knip je toch gewoon de lange mouwen van de rompers en stik je de zoom om? En klaar korte-mouwen romper haha.
Die naamslinger is echt gaaf zeg! Zelf ben ik helemaal niet handig met stof en naaimachines. Geef mij mijn kralen maar!

Nu het bekend is wat het gaat worden heb ik van 2 bevriende stellen een allerliefst setje gekregen. Van de 1 een wit linnen broekje met truitje en een donkerblauw bollerootje er op in maat 50, cute!! En van de ander een setje van roze sokjes met roze broek, wit shirtje en roze (trainings)vestje. Zo schattig! Zelf hebben we donderdag na de seo 1 setje gekocht in maat 56. Ik vind 50 toch wel een beetje eng om te kopen, straks past ze het niet! maar ja, heb wel wat nodig, dus zal dan wel 50-56 zijn wat we kopen.
Ons eigen gekochte setje is ook roze, dus ook ik ben de roze fase al in geschoten. Was er al bang voor dat dat ging gebeuren haha.
Van een vriendin heb ik een tas vol kleding gekregen, vooral de kleinste maatjes. Dat moet ik binnenkort maar eens goed gaan uitzoeken, want misschien hoef ik dan in die maat nog maar heel weinig te hebben. Wel allemaal vrij basic, dus dan kan ik met (roze) kleur gaan spelen O+
pi_90123685
Klein detail: moet ik wel kunnen lopen, want op dit moment strompel ik door het huis grrrrr. Loop nu al 4 weken bij de fysio, 2x per week, maar heb het idee dat het alleen maar erger wordt. half uur/3 kwartier lopen (dus de gewone boodschappen) en ik kan weer opgeraapt worden.
Ikke krakkemikkig? Neuh helemáál niet, gewoon een maandagochtendproductie van mijn ouders pffff.
pi_90124103
Sterkte ermee Danic.

Wij willen dus niet weten wat het wordt maar ik merk wel dat veel kleding geslacht afhankelijk is. Ik vond het moeilijk neutrale dingen te vinden. En daarbij als het een meisje wordt ik hou helemaal niet van al dat roze.
pi_90124606
Aventura, was je maar 4 pond bij de geboorte? jeetje, dat is licht... wel helemaal goedgekomen dus! :)

Huup O+ wat een prachtig idee! ik heb het ideetje gelijk even opgeslagen op de pc, mochten we het ooit nodig gaan hebben... ;)
  zondag 19 december 2010 @ 15:01:19 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90124622
maandagochtendproductie :D

maar oei, danic, dat klinkt niet goed. Ikzelf merk nu met 25% ziektewet + fysio wel echt een verschil. Juist de dagen met Alexa zijn nu zwaar....

quote:
En daarbij als het een meisje wordt ik hou helemaal niet van al dat roze.
Dat had ik van tevoren dus ook. Kuthormonen. :P
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 19 december 2010 @ 15:05:41 #98
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90124816
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 15:01 schreef mijsje het volgende:
Huup O+ wat een prachtig idee! ik heb het ideetje gelijk even opgeslagen op de pc, mochten we het ooit zodat ik het snel terugvind wanneer wij het straks nodig hebben... ;)
pi_90124933
Ik zou eigenlijk op schikkeldag geboren moeten worden. Volgens mij ben ik daarom ook niet helemaal goed in elkaar gezet.

@mijsje jullie gaan het gewoon nog nodig hebben. Hou de moed erin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')