Ja maar het probleem is juist dat ze dan waarschijnlijk naar het buitenland gaan, en ik zeg ook niet dat ik nu al gelijk een treinstel moet hebben, over 2-4 jaar zou ik ook al fijn vinden, maar ik wil het dan wel graag snel rond kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:57 schreef Bitlord het volgende:
Gozer dat materieel rijdt pas maximaal 15 jaar rond. Die gaan eerst nog naar het buitenland. De afschrijvingswaarde ligt veel te hoog om er eentje aan een stichting te schenken.
Hoe wil je de NS overtuigen dat ze voor het schenken aan jou kiezen ipv het verkopen aan een buitenlandse partij. Wat heb jij hen te bieden? Wat is de historische waarde van het treinstel?quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:08 schreef syntus-15 het volgende:
[..]
Ja maar het probleem is juist dat ze dan waarschijnlijk naar het buitenland gaan, en ik zeg ook niet dat ik nu al gelijk een treinstel moet hebben, over 2-4 jaar zou ik ook al fijn vinden, maar ik wil het dan wel graag snel rond kunnen krijgen.
In 2008 (terwijl ze al zo'n 40 jaar rijden) komen ze er opeens mee dat het een verhoogde kans heeft om te ontsporen... kom op zeg. In al die jaren dat ze met nieuwe troep als de SM 90 en DM 90 aan zijn komen zetten zijn ze altijd weer terug gekomen op de Mat 64. Nu rijden ze nog steeds en nog vaak zonder problemen ook. Minder elektronica = minder storingen.quote:In een onderzoeksrapport van de Inspectie Verkeer en Waterstaat uit 2008 bleek dat Mat '64 een verhoogde kans heeft om te ontsporen bij een aanrijding. IVW wilde daarom duidelijkheid van de NS over de termijn waarop al het Mat '64 buiten dienst zal worden gesteld. Alle treinstellen Plan T zijn sinds juli 2010 buiten dienst gesteld. De treinstellen Plan V worden al vanaf 2003 in wisselend tempo terzijde gesteld en gesloopt.
Die nieuwe hogesnelheidstrein die nog niet rijdt, dat zou pas bijzonder zijnquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Misschien is die DM90 de enige niche die nog geen fans heeft
En waarom zou de NS je er eentje schenken? Ga daar eerst maar eens over nadenken, want je moet de NS uiteindelijk zien te overtuigen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:24 schreef syntus-15 het volgende:
Ritten maken bijv. voor bedrijven, maar heb je mij horen zeggen dat ik niet wil dat de NS ze verkoopt, ik wil alleen graag dat ik nu al de toezegging ga krijgen dat ik er 1 ga krijgen, maar of ze naar het buitenland gaan weet ik ook niet, want ze zijn in verschillende landen buitenprofiel (te breed)
Maar het probleem is ook dat daar al een stichting voor is, en ik zou graag een dieseltrein bewaren, al zou ik het ook mooi vinden om een electrische trein te bewaren, maar ik ga eens overleggen met wat mensen, wat ik nu het beste kan doen, want wat mensen van onder andere NedTrain staan al achter het plan dat ik een stichting voor de DM'90 wil oprichten, ook omdat hem waarschijnlijk het zelfde eind staat te wacht als de SM'90.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, zorg ervoor dat de Mat 64jes blijven rijden.
Een plan T Bewaren zal helemaal moeilijk worden, maar ik wil me best proberen in te zetten voor een Plan V, en er dan niet de stichting DM'90 van te maken maar de Historische treinen stichting, dan kan ik nog altijd ooit een DM'90 een het ''wagenpark'' toevoegen als ze er ooit uitgaanquote:Op zaterdag 18 december 2010 20:11 schreef Peter het volgende:
Als je nu een plan V/T wil bewaren heb je meer kans..
Ja tot de tijd dat je de ruimte hebt, maar weet je wel hoeveel het kost om de trein op een spoor neer te zetten??quote:Op maandag 20 december 2010 06:06 schreef Bitlord het volgende:
Ik ga
Morgen de NS mailen om of ik een VIRM-6 mag hebben. Sommige bakken zijn nóg ouder dan DM90!
Tot ik zelf ruimte heb vraag ik of ie zo lang in het spoorwegmuseum mag staan, das lekker dichtbij.
Oeh.... dan moet je er nog wel een plan-V met grijze zijruitjes bijhebben als backup, staan ze wel af johquote:Op zondag 16 januari 2011 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk zou je er ook een wadloper bij moeten hebben en dan ritjes maken met die treinen gekoppeld
Je maakt het topic dood met deze opmerkingquote:Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef Bitlord het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk? Niet 15 mag ik hopen?
Ja 15 over een maand 16, maar ik ben nu al met de plannen bezig om het zo goed mogelijk in elkaar te krijgen.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef Bitlord het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk? Niet 15 mag ik hopen?
Misschien dat een wadloper ook wel wat word, we zullen zienquote:Op zondag 16 januari 2011 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk zou je er ook een wadloper bij moeten hebben en dan ritjes maken met die treinen gekoppeld
Maar vind je het erg dan dat ik ''pas'' 15 ben?quote:Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef Bitlord het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk? Niet 15 mag ik hopen?
Ja, hou je eerst voorlopig maar een jaar of 3 met de marklin variant bezig.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:25 schreef syntus-15 het volgende:
[..]
Maar vind je het erg dan dat ik ''pas'' 15 ben?
Nee geen decannia lange relaties, maar ik heb hulp van een monteur van NedTrain, en die wil mij zo veel mogelijk helpen, en hij heeft natuurlijk wel de juiste contacten, en hij kan mij nauurlijk ook goed helpen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:28 schreef Bitlord het volgende:
Met je leeftijd heb zeer waarschijnlijk niet decennia lange relaties binnen het spoor en de hobby, waardoor het geheel al onmogelijk wordt. Men zal je niet serieus nemen en je hebt wel altijd de reputatie over je dat je dacht dat wel ff te fixen.
Ze vinden het zielig om je de waarheid te vertellen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:50 schreef syntus-15 het volgende:
[..]
Nee geen decannia lange relaties, maar ik heb hulp van een monteur van NedTrain, en die wil mij zo veel mogelijk helpen, en hij heeft natuurlijk wel de juiste contacten, en hij kan mij nauurlijk ook goed helpen.
En met de financien komt het denk ik wel goed, ik heb het Plan van Aanpak ook al aan bepaalde mensen laten lezen en die waren allemaal enthousiast.
Oh..... je hebt hulp van een monteur....nou......dan moet het eigenlijk allemaal wel goedkomen he?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:50 schreef syntus-15 het volgende:
[..]
Nee geen decannia lange relaties, maar ik heb hulp van een monteur van NedTrain, en die wil mij zo veel mogelijk helpen, en hij heeft natuurlijk wel de juiste contacten, en hij kan mij nauurlijk ook goed helpen.
En met de financien komt het denk ik wel goed, ik heb het Plan van Aanpak ook al aan bepaalde mensen laten lezen en die waren allemaal enthousiast.
Die had geen opslagruimte nodig van 1200m2quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:48 schreef Peter het volgende:
Ik vind het wel gewaagd van zo'n jongen. Als hij er voor wil gaan kan alles. Kijk naar Ben Wooldringa die op zijn 15e al een goedlopend internetbedrijf had.
Alleen problemen opnoemen en geen kansen zien is ook een kunst jah...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:52 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Die had geen opslagruimte nodig van 1200m2
De droom van TS is leuk maar meer dan een droom zal het niet worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Alleen problemen opnoemen en geen kansen zien is ook een kunst jah...
De problemen zijn nu eenmaal een groter bottleneck dan de kansen..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Alleen problemen opnoemen en geen kansen zien is ook een kunst jah...
Jij solliciteert voor manager?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Alleen problemen opnoemen en geen kansen zien is ook een kunst jah...
Nee, want die moet nog aangepast worden, en ik heb met degene die mij helpt afgesproken dat hij nog even een tijdje tussen ons blijft, maar zo gou echt alles tip top in orde is met het PvA zal ik hem hier postenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ze vinden het zielig om je de waarheid te vertellen.
Post je PvA eens dan?
In de eerste maand ben ik geen 1500 euro aan stalling kwijt, in totaal voor een jaar schat ik dat ik ongeveer 2750 euro kwijt ben voor de stallingquote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Jij solliciteert voor manager?
Een kutscrippie op een webhost aanspreken en dan wat spulletjes verkopen is de moeite niet.
en het kost flink wat aan helium ballonnen om dat ding de lucht in te krijgen, dat behalve aanschaf materialen en onderhoud, ben je ten eerste al minimaal 1500 euro in de maand aan stalling kwijt
230 per maand voor een treinstel van ruim 50 meterquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:24 schreef syntus-15 het volgende:
[..]
In de eerste maand ben ik geen 1500 euro aan stalling kwijt, in totaal voor een jaar schat ik dat ik ongeveer 2750 euro kwijt ben voor de stalling
Nee het is ongeveer ¤50 per meter per jaar als ik het goed heb.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:37 schreef Je-zus het volgende:
[..]
230 per maand voor een treinstel van ruim 50 meter![]()
stop je hem soms in een citybox?
-spoor huur je per meter-quote:Op zondag 23 januari 2011 12:42 schreef syntus-15 het volgende:
[..]
Nee het is ongeveer ¤50 per meter per jaar als ik het goed heb.
Ik denk niet dat dat zin heeft als het om een spoorlijn gaat. Je huurt een bepaalde lengte spoor, de vierkante meters maken dan niet uit.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:53 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je nog iets moet leren over huurprijzen per vierkantemeter
Om precies te zijn is het ¤ 50,42 per meter per jaar voor in de beveiliging opgenomen opstelsporen in centralebediendquote:Op zondag 23 januari 2011 12:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat zin heeft als het om een spoorlijn gaat. Je huurt een bepaalde lengte spoor, de vierkante meters maken dan niet uit.
Overigens lijkt me 50 euro per meter per jaar erg aan de lage kant. Dat is waarschijnlijk nog zonder bewaking ook.
Dan heb je het over een buitenemplacement neem ik aan?quote:
Nee geloof ik dat de TRDL je kan ''zien''quote:Op zondag 23 januari 2011 13:12 schreef Duvel het volgende:
In de beveiliging opgenomen betekent niet dat er een mannetje met een hondje je trein bewaakt hč.
Bedoel je voor die 38 euro, of iets anders?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:12 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Dan heb je het over een buitenemplacement neem ik aan?
gou?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:22 schreef syntus-15 het volgende:
[..]
Nee, want die moet nog aangepast worden, en ik heb met degene die mij helpt afgesproken dat hij nog even een tijdje tussen ons blijft, maar zo gou echt alles tip top in orde is met het PvA zal ik hem hier posten
Ja godverdomme zeg zo ken ik er nog wel meerquote:Op zondag 23 januari 2011 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zie iemand van 15 liever zijn tijd hierin steken, dan dat hij ouwe vrouwtjes berooft.
He, mede-Doetinchemmer. Ze kunnen het spoor beter helemaal opdoeken bij ons, die kut Syntus treinen rijden toch niet of in ieder geval niet volgens het boekje. Wat een drama zegquote:Op zondag 23 januari 2011 13:58 schreef syntus-15 het volgende:
Nee van buitenstaan wordt hij idd niet beter, maar ik weet hier (Doetinchem) in de buurt geen plek waar hij binnen zou kunnen staan.
Ja kut dus. Daar kom je wel achter als je gaat werken en afhankelijk bent van de trein.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:25 schreef syntus-15 het volgende:
Ik woon niet in Doetinchem maar in Gaanderen, maar ik zei Doetinchem omdat dat iets meer bekent is, en Syntus is niet kut, al rijden ze af en toe (vaak en altijd) niet.
Niets gelukkig. Ik kan mij goed voorstellen dat wanneer je afhankelijk bent van de Syntus deze gewoon moet rijden.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:28 schreef syntus-15 het volgende:
Ja dat geloof ik wel, maar gellukkig rijden ze ook vaak nog gewoon wel.
Het is dagelijks raak hier.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:36 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Niets gelukkig. Ik kan mij goed voorstellen dat wanneer je afhankelijk bent van de Syntus deze gewoon moet rijden.
Een keer op de tien treinen die je neemt is een kleine vertraging acceptabel, een keer op de honderd treinen die je neemt mag wel eens uitvallen en een keer per jaar een treinvervangend vervoer.
Ik heb het idee dat het nu bagger is.
Nee. Het inmiddels gesloopte SM'90 is de voorganger van zowel de DM'90 als het IRM.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:47 schreef TeringHenkie het volgende:
DM'90 is toch de technologisch voorganger van de (V)IRM?
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Het inmiddels gesloopte SM'90 is de voorganger van zowel de DM'90 als het IRM.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |