abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90044388
Hallo,

Ik ben bezig met het bekijken van de kansen om een stichting op te richten voor het behoud van de DM'90 dieseltrein, nu zoek ik mensen die mij daarbij zouden willen helpen, bijvoorbeeld mensen die bij de NS werken en mij op die manier in contact kunnen brengen met de juiste personen (bijv voor een trein).
Ik hoop dat er mede forum gebruikers zijn die mij daarbij zouden willen helpen.

Mvgr,
Marc
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:48:43 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_90046546
- weg, die grap heb je al vaker gemaakt en toen was ie ook niet grappig -

[ Bericht 87% gewijzigd door Anne op 17-12-2010 15:55:45 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_90046888
Gozer dat materieel rijdt pas maximaal 15 jaar rond. Die gaan eerst nog naar het buitenland. De afschrijvingswaarde ligt veel te hoog om er eentje aan een stichting te schenken.
pi_90047025
lol, ik verwacht een of ander sfeervol antiek ding. Is het gewoon een moderne commuter :?
pi_90047323
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:57 schreef Bitlord het volgende:
Gozer dat materieel rijdt pas maximaal 15 jaar rond. Die gaan eerst nog naar het buitenland. De afschrijvingswaarde ligt veel te hoog om er eentje aan een stichting te schenken.
Ja maar het probleem is juist dat ze dan waarschijnlijk naar het buitenland gaan, en ik zeg ook niet dat ik nu al gelijk een treinstel moet hebben, over 2-4 jaar zou ik ook al fijn vinden, maar ik wil het dan wel graag snel rond kunnen krijgen.
pi_90047887
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:08 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

Ja maar het probleem is juist dat ze dan waarschijnlijk naar het buitenland gaan, en ik zeg ook niet dat ik nu al gelijk een treinstel moet hebben, over 2-4 jaar zou ik ook al fijn vinden, maar ik wil het dan wel graag snel rond kunnen krijgen.
Hoe wil je de NS overtuigen dat ze voor het schenken aan jou kiezen ipv het verkopen aan een buitenlandse partij. Wat heb jij hen te bieden? Wat is de historische waarde van het treinstel?

En als de stichting er een heeft, wat wil je er dan mee?
pi_90091268
Ritten maken bijv. voor bedrijven, maar heb je mij horen zeggen dat ik niet wil dat de NS ze verkoopt, ik wil alleen graag dat ik nu al de toezegging ga krijgen dat ik er 1 ga krijgen, maar of ze naar het buitenland gaan weet ik ook niet, want ze zijn in verschillende landen buitenprofiel (te breed)
pi_90095513
De NS heeft zelf ook de kameel voor commerciële ritten en Herick rail rijdt ook commercieel voor partijen..
Wat heeft zo'n stichting met modern dieselmaterieel ( dat overigens erg breed is en niet overal mag komen(!) ) toe te voegen?
Als je nu een plan V/T wil bewaren heb je meer kans..
dag
pi_90099228
Inderdaad, zorg ervoor dat de Mat 64jes blijven rijden.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:41:47 #10
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_90099324


Moderne prut, kom maar terug over een jaartje of 40!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_90099581
Dit heb ik ook nooit begrepen:

quote:
In een onderzoeksrapport van de Inspectie Verkeer en Waterstaat uit 2008 bleek dat Mat '64 een verhoogde kans heeft om te ontsporen bij een aanrijding. IVW wilde daarom duidelijkheid van de NS over de termijn waarop al het Mat '64 buiten dienst zal worden gesteld. Alle treinstellen Plan T zijn sinds juli 2010 buiten dienst gesteld. De treinstellen Plan V worden al vanaf 2003 in wisselend tempo terzijde gesteld en gesloopt.
In 2008 (terwijl ze al zo'n 40 jaar rijden) komen ze er opeens mee dat het een verhoogde kans heeft om te ontsporen... kom op zeg. In al die jaren dat ze met nieuwe troep als de SM 90 en DM 90 aan zijn komen zetten zijn ze altijd weer terug gekomen op de Mat 64. Nu rijden ze nog steeds en nog vaak zonder problemen ook. Minder elektronica = minder storingen.
Facts don't care about your feelings
pi_90099740
Werkspoor ^O^

Alleen daarom al is mat'64 van veel meer historische waarde dan die nieuwerwetse Frans/Duitse meuk :6
pi_90104522
Oh cool >:)
Facts don't care about your feelings
pi_90104558
quote:
Misschien is die DM90 de enige niche die nog geen fans heeft :D
pi_90106637
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Misschien is die DM90 de enige niche die nog geen fans heeft :D
Die nieuwe hogesnelheidstrein die nog niet rijdt, dat zou pas bijzonder zijn ;)
Of de sprinters zonder toilet.. Na 2014 zeldzaam!
dag
pi_90117933
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:24 schreef syntus-15 het volgende:
Ritten maken bijv. voor bedrijven, maar heb je mij horen zeggen dat ik niet wil dat de NS ze verkoopt, ik wil alleen graag dat ik nu al de toezegging ga krijgen dat ik er 1 ga krijgen, maar of ze naar het buitenland gaan weet ik ook niet, want ze zijn in verschillende landen buitenprofiel (te breed)
En waarom zou de NS je er eentje schenken? Ga daar eerst maar eens over nadenken, want je moet de NS uiteindelijk zien te overtuigen.

Dat Mat'64 spul was gewoon afgeschreven (schrootwaarde), maar die hebben wel een historie, gemaakt in NL, het 'gezicht' van de NS etc. etc.
pi_90163068
Ik ga
Morgen de NS mailen om of ik een VIRM-6 mag hebben. Sommige bakken zijn nóg ouder dan DM90!



Tot ik zelf ruimte heb vraag ik of ie zo lang in het spoorwegmuseum mag staan, das lekker dichtbij.
pi_90164174
oef, als ik dit zo eens lees, wil ik wel zo'n ICE-V reserveren, zodra deze uitgefaseerd zijn, kan gewoon tijdelijk op Den Haag HS geparkeerd worden hoor, ongebruikt spoor zat daar :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_90245790
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, zorg ervoor dat de Mat 64jes blijven rijden.
Maar het probleem is ook dat daar al een stichting voor is, en ik zou graag een dieseltrein bewaren, al zou ik het ook mooi vinden om een electrische trein te bewaren, maar ik ga eens overleggen met wat mensen, wat ik nu het beste kan doen, want wat mensen van onder andere NedTrain staan al achter het plan dat ik een stichting voor de DM'90 wil oprichten, ook omdat hem waarschijnlijk het zelfde eind staat te wacht als de SM'90.
pi_90245919
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:11 schreef Peter het volgende:
Als je nu een plan V/T wil bewaren heb je meer kans..
Een plan T Bewaren zal helemaal moeilijk worden, maar ik wil me best proberen in te zetten voor een Plan V, en er dan niet de stichting DM'90 van te maken maar de Historische treinen stichting, dan kan ik nog altijd ooit een DM'90 een het ''wagenpark'' toevoegen als ze er ooit uitgaan
pi_91412150
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 06:06 schreef Bitlord het volgende:
Ik ga
Morgen de NS mailen om of ik een VIRM-6 mag hebben. Sommige bakken zijn nóg ouder dan DM90!
Tot ik zelf ruimte heb vraag ik of ie zo lang in het spoorwegmuseum mag staan, das lekker dichtbij.
Ja tot de tijd dat je de ruimte hebt, maar weet je wel hoeveel het kost om de trein op een spoor neer te zetten??
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 januari 2011 @ 16:05:09 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91415029
Eigenlijk zou je er ook een wadloper bij moeten hebben en dan ritjes maken met die treinen gekoppeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91415588
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk zou je er ook een wadloper bij moeten hebben en dan ritjes maken met die treinen gekoppeld
Oeh.... dan moet je er nog wel een plan-V met grijze zijruitjes bijhebben als backup, staan ze wel af joh :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_91415661
@TS, heb je al een facebook fanpagina opgestart voor wereldwijde DM'90 fans? :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_91442439
Hoe oud ben je eigenlijk? Niet 15 mag ik hopen?
pi_91498612
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef Bitlord het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk? Niet 15 mag ik hopen?
Je maakt het topic dood met deze opmerking :')
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_91566816
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef Bitlord het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk? Niet 15 mag ik hopen?
Ja 15 over een maand 16, maar ik ben nu al met de plannen bezig om het zo goed mogelijk in elkaar te krijgen.

quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk zou je er ook een wadloper bij moeten hebben en dan ritjes maken met die treinen gekoppeld
Misschien dat een wadloper ook wel wat word, we zullen zien ;)
pi_91672158
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef Bitlord het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk? Niet 15 mag ik hopen?
Maar vind je het erg dan dat ik ''pas'' 15 ben?
pi_91685652
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:25 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

Maar vind je het erg dan dat ik ''pas'' 15 ben?
Ja, hou je eerst voorlopig maar een jaar of 3 met de marklin variant bezig.

En zodra je 18 bent.....

Zorg dan dat je een compleet plan, incl communicatie en documentatie hebt van de NS, dat je je stichting hebt ingeschreven met jou als rechtspersoon, en dat je ruimte hebt om dat gedrocht te stallen.

Dan zal ik serieus kijken in hoeverre ik je kan helpen
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_91692482
Hoe goed je bedoelingen ook zullen zijn raad ik je sterk aan dit plan ui je hoofd te zetten.

Met je leeftijd heb zeer waarschijnlijk niet decennia lange relaties binnen het spoor en de hobby, waardoor het geheel al onmogelijk wordt. Men zal je niet serieus nemen en je hebt wel altijd de reputatie over je dat je dacht dat wel ff te fixen.

En gestel dat het zou lukken, welke kans ik op naar boven afgerond op 1% zet dan:
- zit je met een berg administratie
- zit je met een stallingsprobleem
- heb je geen werkplaats
- heb je geen technische kennis
- moet je mensen inhuren voor onderhoud/rijden
- mag je zeer waarschijnlijk geen stichting oprichten door je leeftijd
- zal de zakenwereld waarmee je te maken krijgt je proberen een poot uit te draaien
- ben je al je tijd kwijt aan de trein
- faal je op school
- ben je tonnen kwijt in aanschaf
- ga je ongetwijfeld persoonlijk failliet en anders je ouders wel (of allebei)
- zul je later denken -hoe kon ik toen zon grootheidswaanzin hebben gehad

Ik wens je echt het beste toe, stap van dit idee af!

Ga weer MSTS spelen of hoe dat tegenwoordig heet. Goeienacht!
pi_91692634
Oh: probeer achter een tweezits bank te komen van een DM90 voor op je kamer. Dat is wel haalbaar (¤250 oid?).
pi_91696323
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:28 schreef Bitlord het volgende:
Met je leeftijd heb zeer waarschijnlijk niet decennia lange relaties binnen het spoor en de hobby, waardoor het geheel al onmogelijk wordt. Men zal je niet serieus nemen en je hebt wel altijd de reputatie over je dat je dacht dat wel ff te fixen.

Nee geen decannia lange relaties, maar ik heb hulp van een monteur van NedTrain, en die wil mij zo veel mogelijk helpen, en hij heeft natuurlijk wel de juiste contacten, en hij kan mij nauurlijk ook goed helpen.
En met de financien komt het denk ik wel goed, ik heb het Plan van Aanpak ook al aan bepaalde mensen laten lezen en die waren allemaal enthousiast.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:21:14 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91698862
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:50 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

Nee geen decannia lange relaties, maar ik heb hulp van een monteur van NedTrain, en die wil mij zo veel mogelijk helpen, en hij heeft natuurlijk wel de juiste contacten, en hij kan mij nauurlijk ook goed helpen.
En met de financien komt het denk ik wel goed, ik heb het Plan van Aanpak ook al aan bepaalde mensen laten lezen en die waren allemaal enthousiast.
Ze vinden het zielig om je de waarheid te vertellen.

Post je PvA eens dan?
pi_91698871
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:50 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

Nee geen decannia lange relaties, maar ik heb hulp van een monteur van NedTrain, en die wil mij zo veel mogelijk helpen, en hij heeft natuurlijk wel de juiste contacten, en hij kan mij nauurlijk ook goed helpen.
En met de financien komt het denk ik wel goed, ik heb het Plan van Aanpak ook al aan bepaalde mensen laten lezen en die waren allemaal enthousiast.
Oh..... je hebt hulp van een monteur....nou......dan moet het eigenlijk allemaal wel goedkomen he? :)

Duurt alleen wel ff voordat hij alle onderdelen stuk voor stuk heeft meegesmokkeld zodat je een nieuwe in elkaar kunt zetten. _O-
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_91699547
Ik vind het wel gewaagd van zo'n jongen. Als hij er voor wil gaan kan alles. Kijk naar Ben Wooldringa die op zijn 15e al een goedlopend internetbedrijf had.
dag
pi_91699647
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:48 schreef Peter het volgende:
Ik vind het wel gewaagd van zo'n jongen. Als hij er voor wil gaan kan alles. Kijk naar Ben Wooldringa die op zijn 15e al een goedlopend internetbedrijf had.
Die had geen opslagruimte nodig van 1200m2
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_91699877
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:52 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Die had geen opslagruimte nodig van 1200m2
Alleen problemen opnoemen en geen kansen zien is ook een kunst jah...
dag
pi_91700458
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Alleen problemen opnoemen en geen kansen zien is ook een kunst jah...
De droom van TS is leuk maar meer dan een droom zal het niet worden.

Benoem dan op z'n minst, nou vooruit, 3- nee 2 kansen waarop dit plan wel zou kunnen slagen
Please consider the environment before printing this post
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:21:54 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91700505
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Alleen problemen opnoemen en geen kansen zien is ook een kunst jah...
De problemen zijn nu eenmaal een groter bottleneck dan de kansen..
pi_91701207
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Alleen problemen opnoemen en geen kansen zien is ook een kunst jah...
Jij solliciteert voor manager?

Een kutscrippie op een webhost aanspreken en dan wat spulletjes verkopen is de moeite niet.

en het kost flink wat aan helium ballonnen om dat ding de lucht in te krijgen, dat behalve aanschaf materialen en onderhoud, ben je ten eerste al minimaal 1500 euro in de maand aan stalling kwijt
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:09:59 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91702190
DM'90 is ongeveer op de helft van zijn leven. De restwaarde is dus erg hoog, waardoor je als stichting niet de financiële middelen hebt om een stel te verwerven. In de toekomst moet je nog maar afwachten. NS Financial Services is eigenaar van de treinen, en heeft er momenteel 27 te koop of te huur staan.

Je kunt dus nu wel een stichting willen oprichten, maar je kunt de komende tig jaar je doel niet verwezenlijken. Wat op zich wel een voordeel is als je pas 15 bent. :)

Een vergelijking met SM'90 gaat redelijk mank overigens: dat was een proto-serie van 9 treinstellen, DM'90 bestond uit 53 stellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91716837
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ze vinden het zielig om je de waarheid te vertellen.

Post je PvA eens dan?
Nee, want die moet nog aangepast worden, en ik heb met degene die mij helpt afgesproken dat hij nog even een tijdje tussen ons blijft, maar zo gou echt alles tip top in orde is met het PvA zal ik hem hier posten :Y
pi_91716879
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Jij solliciteert voor manager?

Een kutscrippie op een webhost aanspreken en dan wat spulletjes verkopen is de moeite niet.

en het kost flink wat aan helium ballonnen om dat ding de lucht in te krijgen, dat behalve aanschaf materialen en onderhoud, ben je ten eerste al minimaal 1500 euro in de maand aan stalling kwijt
In de eerste maand ben ik geen 1500 euro aan stalling kwijt, in totaal voor een jaar schat ik dat ik ongeveer 2750 euro kwijt ben voor de stalling
pi_91717492
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:24 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

In de eerste maand ben ik geen 1500 euro aan stalling kwijt, in totaal voor een jaar schat ik dat ik ongeveer 2750 euro kwijt ben voor de stalling
230 per maand voor een treinstel van ruim 50 meter 8)7
stop je hem soms in een citybox?
Please consider the environment before printing this post
pi_91718210
TS zet m op een weiland neer. In dat geval ben je trouwens ook al 10000 euro kwijt aan transportkosten. En duizenden euros aan vandalisme.
pi_91743267
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:37 schreef Je-zus het volgende:

[..]

230 per maand voor een treinstel van ruim 50 meter 8)7
stop je hem soms in een citybox?
Nee het is ongeveer ¤50 per meter per jaar als ik het goed heb.
  zondag 23 januari 2011 @ 12:53:30 #48
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_91743673
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:42 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

Nee het is ongeveer ¤50 per meter per jaar als ik het goed heb.
-spoor huur je per meter-

was getekend,
Je-zus

[ Bericht 11% gewijzigd door Je-zus op 23-01-2011 13:00:43 ]
Please consider the environment before printing this post
  zondag 23 januari 2011 @ 12:56:20 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91743842
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:53 schreef Je-zus het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je nog iets moet leren over huurprijzen per vierkantemeter
Ik denk niet dat dat zin heeft als het om een spoorlijn gaat. Je huurt een bepaalde lengte spoor, de vierkante meters maken dan niet uit.

Overigens lijkt me 50 euro per meter per jaar erg aan de lage kant. Dat is waarschijnlijk nog zonder bewaking ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 23 januari 2011 @ 13:03:13 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_91744227
Ik vind het een beetje jammer dat een initiatief als dit zo de grond in wordt gestampt. Ik zie iemand van 15 liever zijn tijd hierin steken, dan dat hij ouwe vrouwtjes berooft.

Oke, misschien is ie een beetje te ambitieus en zijn de doelen zoals hij ze nu stelt, ietwat te hoog gegrepen, maar wat is er tegen als hij alvast de basis wil leggen voor zoiets? Hij komt in de praktijk vanzelf de zaken tegen, die dwars gaan liggen en dan is het vroeg genoeg om de handdoek in de ring te gooien. Voorlopig zal hij er alleen maar van kunnen leren, op het gebied van organisatie, van verenigingsrecht en wie weet wat voor contacten hij ermee opdoet, die hem later wel kunnen helpen met dit idee.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')