Ja maar het probleem is juist dat ze dan waarschijnlijk naar het buitenland gaan, en ik zeg ook niet dat ik nu al gelijk een treinstel moet hebben, over 2-4 jaar zou ik ook al fijn vinden, maar ik wil het dan wel graag snel rond kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:57 schreef Bitlord het volgende:
Gozer dat materieel rijdt pas maximaal 15 jaar rond. Die gaan eerst nog naar het buitenland. De afschrijvingswaarde ligt veel te hoog om er eentje aan een stichting te schenken.
Hoe wil je de NS overtuigen dat ze voor het schenken aan jou kiezen ipv het verkopen aan een buitenlandse partij. Wat heb jij hen te bieden? Wat is de historische waarde van het treinstel?quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:08 schreef syntus-15 het volgende:
[..]
Ja maar het probleem is juist dat ze dan waarschijnlijk naar het buitenland gaan, en ik zeg ook niet dat ik nu al gelijk een treinstel moet hebben, over 2-4 jaar zou ik ook al fijn vinden, maar ik wil het dan wel graag snel rond kunnen krijgen.
In 2008 (terwijl ze al zo'n 40 jaar rijden) komen ze er opeens mee dat het een verhoogde kans heeft om te ontsporen... kom op zeg. In al die jaren dat ze met nieuwe troep als de SM 90 en DM 90 aan zijn komen zetten zijn ze altijd weer terug gekomen op de Mat 64. Nu rijden ze nog steeds en nog vaak zonder problemen ook. Minder elektronica = minder storingen.quote:In een onderzoeksrapport van de Inspectie Verkeer en Waterstaat uit 2008 bleek dat Mat '64 een verhoogde kans heeft om te ontsporen bij een aanrijding. IVW wilde daarom duidelijkheid van de NS over de termijn waarop al het Mat '64 buiten dienst zal worden gesteld. Alle treinstellen Plan T zijn sinds juli 2010 buiten dienst gesteld. De treinstellen Plan V worden al vanaf 2003 in wisselend tempo terzijde gesteld en gesloopt.
Die nieuwe hogesnelheidstrein die nog niet rijdt, dat zou pas bijzonder zijnquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Misschien is die DM90 de enige niche die nog geen fans heeft
En waarom zou de NS je er eentje schenken? Ga daar eerst maar eens over nadenken, want je moet de NS uiteindelijk zien te overtuigen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:24 schreef syntus-15 het volgende:
Ritten maken bijv. voor bedrijven, maar heb je mij horen zeggen dat ik niet wil dat de NS ze verkoopt, ik wil alleen graag dat ik nu al de toezegging ga krijgen dat ik er 1 ga krijgen, maar of ze naar het buitenland gaan weet ik ook niet, want ze zijn in verschillende landen buitenprofiel (te breed)
Maar het probleem is ook dat daar al een stichting voor is, en ik zou graag een dieseltrein bewaren, al zou ik het ook mooi vinden om een electrische trein te bewaren, maar ik ga eens overleggen met wat mensen, wat ik nu het beste kan doen, want wat mensen van onder andere NedTrain staan al achter het plan dat ik een stichting voor de DM'90 wil oprichten, ook omdat hem waarschijnlijk het zelfde eind staat te wacht als de SM'90.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, zorg ervoor dat de Mat 64jes blijven rijden.
Een plan T Bewaren zal helemaal moeilijk worden, maar ik wil me best proberen in te zetten voor een Plan V, en er dan niet de stichting DM'90 van te maken maar de Historische treinen stichting, dan kan ik nog altijd ooit een DM'90 een het ''wagenpark'' toevoegen als ze er ooit uitgaanquote:Op zaterdag 18 december 2010 20:11 schreef Peter het volgende:
Als je nu een plan V/T wil bewaren heb je meer kans..
Ja tot de tijd dat je de ruimte hebt, maar weet je wel hoeveel het kost om de trein op een spoor neer te zetten??quote:Op maandag 20 december 2010 06:06 schreef Bitlord het volgende:
Ik ga
Morgen de NS mailen om of ik een VIRM-6 mag hebben. Sommige bakken zijn nóg ouder dan DM90!
Tot ik zelf ruimte heb vraag ik of ie zo lang in het spoorwegmuseum mag staan, das lekker dichtbij.
Oeh.... dan moet je er nog wel een plan-V met grijze zijruitjes bijhebben als backup, staan ze wel af johquote:Op zondag 16 januari 2011 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk zou je er ook een wadloper bij moeten hebben en dan ritjes maken met die treinen gekoppeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |