abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91701207
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Alleen problemen opnoemen en geen kansen zien is ook een kunst jah...
Jij solliciteert voor manager?

Een kutscrippie op een webhost aanspreken en dan wat spulletjes verkopen is de moeite niet.

en het kost flink wat aan helium ballonnen om dat ding de lucht in te krijgen, dat behalve aanschaf materialen en onderhoud, ben je ten eerste al minimaal 1500 euro in de maand aan stalling kwijt
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:09:59 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91702190
DM'90 is ongeveer op de helft van zijn leven. De restwaarde is dus erg hoog, waardoor je als stichting niet de financiële middelen hebt om een stel te verwerven. In de toekomst moet je nog maar afwachten. NS Financial Services is eigenaar van de treinen, en heeft er momenteel 27 te koop of te huur staan.

Je kunt dus nu wel een stichting willen oprichten, maar je kunt de komende tig jaar je doel niet verwezenlijken. Wat op zich wel een voordeel is als je pas 15 bent. :)

Een vergelijking met SM'90 gaat redelijk mank overigens: dat was een proto-serie van 9 treinstellen, DM'90 bestond uit 53 stellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91716837
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ze vinden het zielig om je de waarheid te vertellen.

Post je PvA eens dan?
Nee, want die moet nog aangepast worden, en ik heb met degene die mij helpt afgesproken dat hij nog even een tijdje tussen ons blijft, maar zo gou echt alles tip top in orde is met het PvA zal ik hem hier posten :Y
pi_91716879
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Jij solliciteert voor manager?

Een kutscrippie op een webhost aanspreken en dan wat spulletjes verkopen is de moeite niet.

en het kost flink wat aan helium ballonnen om dat ding de lucht in te krijgen, dat behalve aanschaf materialen en onderhoud, ben je ten eerste al minimaal 1500 euro in de maand aan stalling kwijt
In de eerste maand ben ik geen 1500 euro aan stalling kwijt, in totaal voor een jaar schat ik dat ik ongeveer 2750 euro kwijt ben voor de stalling
pi_91717492
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:24 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

In de eerste maand ben ik geen 1500 euro aan stalling kwijt, in totaal voor een jaar schat ik dat ik ongeveer 2750 euro kwijt ben voor de stalling
230 per maand voor een treinstel van ruim 50 meter 8)7
stop je hem soms in een citybox?
Please consider the environment before printing this post
pi_91718210
TS zet m op een weiland neer. In dat geval ben je trouwens ook al 10000 euro kwijt aan transportkosten. En duizenden euros aan vandalisme.
pi_91743267
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:37 schreef Je-zus het volgende:

[..]

230 per maand voor een treinstel van ruim 50 meter 8)7
stop je hem soms in een citybox?
Nee het is ongeveer ¤50 per meter per jaar als ik het goed heb.
  zondag 23 januari 2011 @ 12:53:30 #48
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_91743673
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:42 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

Nee het is ongeveer ¤50 per meter per jaar als ik het goed heb.
-spoor huur je per meter-

was getekend,
Je-zus

[ Bericht 11% gewijzigd door Je-zus op 23-01-2011 13:00:43 ]
Please consider the environment before printing this post
  zondag 23 januari 2011 @ 12:56:20 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91743842
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:53 schreef Je-zus het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je nog iets moet leren over huurprijzen per vierkantemeter
Ik denk niet dat dat zin heeft als het om een spoorlijn gaat. Je huurt een bepaalde lengte spoor, de vierkante meters maken dan niet uit.

Overigens lijkt me 50 euro per meter per jaar erg aan de lage kant. Dat is waarschijnlijk nog zonder bewaking ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 23 januari 2011 @ 13:03:13 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_91744227
Ik vind het een beetje jammer dat een initiatief als dit zo de grond in wordt gestampt. Ik zie iemand van 15 liever zijn tijd hierin steken, dan dat hij ouwe vrouwtjes berooft.

Oke, misschien is ie een beetje te ambitieus en zijn de doelen zoals hij ze nu stelt, ietwat te hoog gegrepen, maar wat is er tegen als hij alvast de basis wil leggen voor zoiets? Hij komt in de praktijk vanzelf de zaken tegen, die dwars gaan liggen en dan is het vroeg genoeg om de handdoek in de ring te gooien. Voorlopig zal hij er alleen maar van kunnen leren, op het gebied van organisatie, van verenigingsrecht en wie weet wat voor contacten hij ermee opdoet, die hem later wel kunnen helpen met dit idee.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_91744449
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat zin heeft als het om een spoorlijn gaat. Je huurt een bepaalde lengte spoor, de vierkante meters maken dan niet uit.

Overigens lijkt me 50 euro per meter per jaar erg aan de lage kant. Dat is waarschijnlijk nog zonder bewaking ook.
Om precies te zijn is het ¤ 50,42 per meter per jaar voor in de beveiliging opgenomen opstelsporen in centralebediend
gebied, en ¤ 37,94 voor niet in de beveiliging opgenomen opstelsporen.

Bron: Netverklaring Prorail 2011
  zondag 23 januari 2011 @ 13:12:05 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91744654
In de beveiliging opgenomen betekent niet dat er een mannetje met een hondje je trein bewaakt hè. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 23 januari 2011 @ 13:12:10 #53
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_91744657
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:07 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

Dan heb je het over een buitenemplacement neem ik aan?
Please consider the environment before printing this post
pi_91744892
quote:
3s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:12 schreef Duvel het volgende:
In de beveiliging opgenomen betekent niet dat er een mannetje met een hondje je trein bewaakt hè. :)
Nee geloof ik dat de TRDL je kan ''zien''

quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:12 schreef Je-zus het volgende:

[..]

Dan heb je het over een buitenemplacement neem ik aan?
Bedoel je voor die 38 euro, of iets anders?
  zondag 23 januari 2011 @ 13:17:27 #55
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_91744943
Beide ;)
Please consider the environment before printing this post
pi_91745079
Tja ligt eraan wat je met buitenemplacempenten bedoeld, want die beide bedragen gelden gewoon voor de ''normale'' emplacementen.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:56:59 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91746821
Een binnenstalling is inderdaad lastig. Zelfs voorheen aan NS gelieerde sitchtingen als de Werkgroep 1501 hebben daar problemen mee. En van buiten staan wordt een trein niet beter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91746919
Nee van buitenstaan wordt hij idd niet beter, maar ik weet hier (Doetinchem) in de buurt geen plek waar hij binnen zou kunnen staan.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:01:20 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91747025
Is het niet een idee om, als je toch in Doetinchem bezig bent, contact op te nemen met de stichting HSA?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91747292
Ik zit zelf als (zo goed als)-vrijwilliger bij de stichting HSA, maar ik hoef van hun geen hulp meer denk ik, want ik word ook al door mensen van een andere stichting geholpen.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:09:58 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91747456
Da's wel een beetje de pest in oudetreintjeshobbyland: iedereen richt een eigen stichting op, en gaat klussen aan zijn eigen treintje. Dat vind ik weleens jammer. Maar goed, ik ben nergens lid en klus nergens mee, dus ik heb sowieso makkelijk praten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91747594
Ik klus eigenlijk ook alleen maar mee omdat ik het leuk vind om wat met oude treinen/bussen te doen, en dat ik mijn eigen stichting op wil richten stamt al sinds 2009 toen ik nog lang niet bij de HSA zat.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:38:08 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91748811
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:22 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

Nee, want die moet nog aangepast worden, en ik heb met degene die mij helpt afgesproken dat hij nog even een tijdje tussen ons blijft, maar zo gou echt alles tip top in orde is met het PvA zal ik hem hier posten :Y
gou?

Maar is goed hoor, ben benieuwd.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:40:24 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91748908
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zie iemand van 15 liever zijn tijd hierin steken, dan dat hij ouwe vrouwtjes berooft.

Ja godverdomme zeg zo ken ik er nog wel meer :')
  zondag 23 januari 2011 @ 14:44:31 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91749118
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:58 schreef syntus-15 het volgende:
Nee van buitenstaan wordt hij idd niet beter, maar ik weet hier (Doetinchem) in de buurt geen plek waar hij binnen zou kunnen staan.
He, mede-Doetinchemmer. Ze kunnen het spoor beter helemaal opdoeken bij ons, die kut Syntus treinen rijden toch niet of in ieder geval niet volgens het boekje. Wat een drama zeg }:|

Pleur die trein maar niet bij De Huet op het spoor, dan zit ik er tegenaan te kijken ;)
pi_91751556
Ik woon niet in Doetinchem maar in Gaanderen, maar ik zei Doetinchem omdat dat iets meer bekent is, en Syntus is niet kut, al rijden ze af en toe (vaak en altijd) niet.
  zondag 23 januari 2011 @ 16:20:58 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91754249
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:25 schreef syntus-15 het volgende:
Ik woon niet in Doetinchem maar in Gaanderen, maar ik zei Doetinchem omdat dat iets meer bekent is, en Syntus is niet kut, al rijden ze af en toe (vaak en altijd) niet.
Ja kut dus. Daar kom je wel achter als je gaat werken en afhankelijk bent van de trein.
pi_91754688
Ja dat geloof ik wel, maar gellukkig rijden ze ook vaak nog gewoon wel.
pi_91757655
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:28 schreef syntus-15 het volgende:
Ja dat geloof ik wel, maar gellukkig rijden ze ook vaak nog gewoon wel.
Niets gelukkig. Ik kan mij goed voorstellen dat wanneer je afhankelijk bent van de Syntus deze gewoon moet rijden.

Een keer op de tien treinen die je neemt is een kleine vertraging acceptabel, een keer op de honderd treinen die je neemt mag wel eens uitvallen en een keer per jaar een treinvervangend vervoer.

Ik heb het idee dat het nu bagger is.
  zondag 23 januari 2011 @ 20:44:10 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91766865
Het is nu bagger, maar dat is slechts deels aan Syntus te wijten. Er zijn nogal wat storingen in de baan, dus verantwoordelijkheid ProRail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 23 januari 2011 @ 22:19:18 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91774711
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:36 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Niets gelukkig. Ik kan mij goed voorstellen dat wanneer je afhankelijk bent van de Syntus deze gewoon moet rijden.

Een keer op de tien treinen die je neemt is een kleine vertraging acceptabel, een keer op de honderd treinen die je neemt mag wel eens uitvallen en een keer per jaar een treinvervangend vervoer.

Ik heb het idee dat het nu bagger is.
Het is dagelijks raak hier.
pi_91786988
Het is inderdaad dagelijks raak, met de lintjes gaat het nog wel (redelijk) goed, maar het is vooral DM'90 dat de heletijd storing heeft, maar dat komt omdat ze vaak de accu's leeg hebben op de een of andere manier.
pi_91839296
Maar vandaag en gisteren zijn er ook geen storingen aan treinen geweest voor zo ver ik weet.

Maar nu graag weer terug naar de stichting :s)
pi_98220566
Er komen nu steeds meer aanmeldingen van mensen die mocht de stichting er komen mij wel willen gaan helpen, ben hier zeer blij mee:D
pi_98235402
Klinkt mooi! Hoeveel fondsen in euro's heb je al en hoeveel vrijwilligers?

Op de site van de deutsche bahn staan lokjes te koop uit de jaren 60. Alleen zon rangeerlocomotief begint al bij ¤40.000
  FOK!fotograaf donderdag 16 juni 2011 @ 21:13:45 #76
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_98267324
Dat is commerciele verkoop.
@ Syntus: Is het niet slimmer achter een Lint41/H aan te gaan? Die zitten aan het einde van hun latijn en dat is ook voor HSA interessant, typisch Achterhoeks.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_98269264
DM'90 is toch de technologisch voorganger van de (V)IRM?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2011 @ 21:49:30 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98269360
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:47 schreef TeringHenkie het volgende:
DM'90 is toch de technologisch voorganger van de (V)IRM?
Nee. Het inmiddels gesloopte SM'90 is de voorganger van zowel de DM'90 als het IRM.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98269473
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee. Het inmiddels gesloopte SM'90 is de voorganger van zowel de DM'90 als het IRM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')