abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 22:46:55 #226
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91492206
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor het gemak gooien we er effe een vergelijking tegenaan. Wilders beweert dat de islam de wereld wil overheersen. Hij 'beargumenteert' deze aanname met citaten uit de koran. De nazi's beweerden dat het internationale jodendom plannen had om de wereld over te nemen. Zij 'beargumenteerden' die aanname met citaten uit Thora.
Nee, hier schiet je feitenkennis tekort. Er zit een verschil tussen het Jodendom en de Joden. Net als dat er een verschil zit tussen de Islam en een Moslim.
pi_91492312
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:46 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee, hier schiet je feitenkennis tekort. Er zit een verschil tussen het Jodendom en de Joden. Net als dat er een verschil zit tussen de Islam en de Moslim.
De nazi's hadden echter schijt aan dat verschil, maar ik neem aan dat jij dat ook wel wist. En vooralsnog lijkt het onderscheid dat Wilders maakt enkel bedoeld om de gemoederen te sussen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 17 januari 2011 @ 22:49:11 #228
104871 remlof
Europees federalist
pi_91492342
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:45 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hier kan ik dus niks mee. Ik vraag om een bron, niet om aannames.

Vooralsnog: Myth Busted.
Wat wil je, een link naar een artikel van Elsevier dat hetzelfde beweert? :D

Lees De eeuwige terugkeer van het fascisme eens van Rob Riemen, dat geeft aanknopingspunten genoeg.
  maandag 17 januari 2011 @ 22:51:10 #229
104871 remlof
Europees federalist
pi_91492486
Dit is ook echt geen toeval, niet dat de PVV het bewust gekopieerd heeft maar wel dat zowel PVV als NSB terugvallen op dezelfde symbolen en woorden om hun idealen uit te dragen:

maandag 17 januari 2011 @ 22:54:03 #230
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91492664
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De nazi's hadden echter schijt aan dat verschil, maar ik neem aan dat jij dat ook wel wist. En vooralsnog lijkt het onderscheid dat Wilders maakt enkel bedoeld om de gemoederen te sussen.
Waaruit blijkt dat? Of is dit een onderbuikgevoel?
  maandag 17 januari 2011 @ 22:54:55 #231
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91492723
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat wil je, een link naar een artikel van Elsevier dat hetzelfde beweert? :D

Lees De eeuwige terugkeer van het fascisme eens van Rob Riemen, dat geeft aanknopingspunten genoeg.
Nee, aangezien Rob Riemen in zijn interview ook zei dat hij Moslims de schuld gaf van alles. Terwijl niemand mij een bron kan geven waaruit dat blijkt. Als dat het uitgangspunt is, lijkt het me een bijzonder slecht boek.
pi_91492888
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:54 schreef Holograph het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat? Of is dit een onderbuikgevoel?
Omdat de voorgestelde maatregelen de islam niet inperken. Wat te denken van een hoofddoek- of een koranverbod? Dat komt slechts neer op moslimpje pesten. Je kunt een religie immers niet uitroeien. Hoeveel maatregelen je ook neemt. Zelf de inquisitie lukte het niet om andersdenkenden te doen verdwijnen. Zij gingen slechts ondergronds. In dat opzicht slaan de plannen van Wilders helemaal nergens op.
  maandag 17 januari 2011 @ 22:59:07 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_91493000
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:54 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee, aangezien Rob Riemen in zijn interview ook zei dat hij Moslims de schuld gaf van alles. Terwijl niemand mij een bron kan geven waaruit dat blijkt. Als dat het uitgangspunt is, lijkt het me een bijzonder slecht boek.
Dan moet ik je toch verwijzen naar het PVV verkiezingsprogramma en uitlatingen die Wilders in het openbaar heeft gedaan.

En nogmaals, hij gaat hierin veel verder dan Mussert ten opzichte van de joden in de jaren dertig, het gaat mij vooral om de manier waarop beide partijen electoraal proberen te scoren vooral door het volk angst aan te praten.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:01:59 #234
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91493190
quote:
3s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:51 schreef remlof het volgende:
Dit is ook echt geen toeval, niet dat de PVV het bewust gekopieerd heeft maar wel dat zowel PVV als NSB terugvallen op dezelfde symbolen en woorden om hun idealen uit te dragen:

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de voorgestelde maatregelen de islam niet inperken. Wat te denken van een hoofddoek- of een koranverbod? Dat komt slechts neer op moslimpje pesten. Je kunt een religie immers niet uitroeien. Hoeveel maatregelen je ook neemt. Zelf de inquisitie lukte het niet om andersdenkenden te doen verdwijnen. Zij gingen slechts ondergronds. In dat opzicht slaan de plannen van Wilders helemaal nergens op.
Koranverbod: In Duitsland is de Koran van de 30er jaren verboden (alhoewel Jansen zei dat Hitler nog wel iets kon leren van de Koran). Is Duitsland nu ook een fascistisch land?

Hoofddoekverbod: In Turkije verbiedt men ook hoofddoekjes (alhoewel, het komt daar neer op een hoofddoekjesverbod). Toch is het zo dat Turkse Moslims zich niet in hun waarden voelen aangetast. Dat gebeurt pas als mensen het in Nederland voorstellen.

Daarnaast is een hoofddoek een teken van afzetting tegen de maatschappij en Westerse waarden en normen. Kijk naar Frankrijk, ook op plaatsen waar mensen wel hoofddoekjes mogen dragen, zie je ze niet.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:02:37 #235
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91493227
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan moet ik je toch verwijzen naar het PVV verkiezingsprogramma en uitlatingen die Wilders in het openbaar heeft gedaan.

En nogmaals, hij gaat hierin veel verder dan Mussert ten opzichte van de joden in de jaren dertig, het gaat mij vooral om de manier waarop beide partijen electoraal proberen te scoren vooral door het volk angst aan te praten.
"Kijk maar naar het PvdA verkiezingsprogramma want daaruit blijkt ergens dat ze communistisch zijn". Graag een citaat waaruit dat blijkt.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:05:12 #236
104871 remlof
Europees federalist
pi_91493383
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:01 schreef Holograph het volgende:
Daarnaast is een hoofddoek een teken van afzetting tegen de maatschappij en Westerse waarden en normen.
Je snapt het echt niet. Ga maar lekker de nieuwe Mussert stemmen, je komt er nog wel achter :*
pi_91493452
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Koranverbod: In Duitsland is de Koran van de 30er jaren verboden (alhoewel Jansen zei dat Hitler nog wel iets kon leren van de Koran). Is Duitsland nu ook een fascistisch land?

Hoofddoekverbod: In Turkije verbiedt men ook hoofddoekjes (alhoewel, het komt daar neer op een hoofddoekjesverbod). Toch is het zo dat Turkse Moslims zich niet in hun waarde voelen aangetast. Dat gebeurt pas als mensen het in Nederland voorstellen.

Daarnaast is een hoofddoek een teken van afzetting tegen de maatschappij en Westerse waarden en normen.

Kijk naar Frankrijk, ook op plaatsen waar mensen wel hoofddoekjes mogen dragen, zie je ze niet.
De Koran heeft wel iets meer diepgang en kent meer nuance dan Mein Kampf. Overigens vind ik een debat zwaar onzinnig. Verder zit de vergelijking em vooral in het feit dat Wilders moslims (of de islam, als jij dat prettiger vindt) in het verdomhoekje wil plaatsen. Waarom wordt het hen wel onmogelijk gemaakt om hun geloof te belijden, maar christenen en joden niet? Dat doet gewoon denken aan de nazi's. Zo simpel is het.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:06:21 #238
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91493455
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet. Ga maar lekker de nieuwe Mussert stemmen, je komt er nog wel achter :*
Hoe wil je verklaren dat in Frankrijk op plaatsen waar wél hoofddoekjes mogen worden gedragen, je ze toch bijna niet ziet?
  maandag 17 januari 2011 @ 23:07:48 #239
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91493538
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Koran heeft wel iets meer diepgang en kent meer nuance dan Mein Kampf. Overigens vind ik een debat zwaar onzinnig. Verder zit de vergelijking em vooral in het feit dat Wilders moslims (of de islam, als jij dat prettiger vindt) in het verdomhoekje wil plaatsen. Waarom wordt het hen wel onmogelijk gemaakt om hun geloof te belijden, maar christenen en joden niet? Dat doet gewoon denken aan de nazi's. Zo simpel is het.
Omdat Chirstenen en Joden over het algemeen minder gevoelig zijn voor extremistische retoriek die in hun heilige boeken staan.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:09:40 #240
104871 remlof
Europees federalist
pi_91493662
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:06 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hoe wil je verklaren dat in Frankrijk op plaatsen waar wél hoofddoekjes mogen worden gedragen, je ze toch bijna niet ziet?
Waarom denk je dat in Nederland steeds meer moslima's hoofddoekjes zijn gaan dragen sinds de hetze tegen de moslims is begonnen door Fortuyn?

Dat zijn meestal volledig geïntegreerde meiden hoor, alleen voelen ze zich nu enorm in een hoek gedreven en daartegen protesteren ze door een hoofddoek te gaan dragen. Ik zou precies hetzelfde doen in hun geval.
pi_91493693
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:07 schreef Holograph het volgende:

[..]

Omdat Chirstenen en Joden over het algemeen minder gevoelig zijn voor extremistische retoriek die in hun heilige boeken staan.
Hoe verklaar je dat we pas na 9/11 last kregen van extremisten in Nederland?
  maandag 17 januari 2011 @ 23:11:53 #242
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91493806
quote:
3s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom denk je dat in Nederland steeds meer moslima's hoofddoekjes zijn gaan dragen sinds de hetze tegen de moslims is begonnen door Fortuyn?
Heb je hier ook een bron voor of is het een aanname?
quote:
Dat zijn meestal volledig geïntegreerde meiden hoor, alleen voelen ze zich nu enorm in een hoek gedreven en daartegen protesteren ze door een hoofddoek te gaan dragen. Ik zou precies hetzelfde doen in hun geval.
Ik zou proberen te bewijzen dat de beschuldigingen richting de Islam in dat geval niet kloppen, en dat je je ook totaal niet aangetrokken voelt tot de misdaden tegen de menselijkheid die de Koran voorschrijft.
pi_91493977
Kijk de Koran schrijft nu al misdaden tegen de menselijkheid voor. Poeh.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91494002
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:44 schreef remlof het volgende:
Overbevolking in Europa? _O-

Het enige dat we hebben en dat nog erger wordt is een enorm percentage gepensioneerden. Om dat te kunnen betalen hebben we juist immigratie nodig.

Heel Europa is enorm aan het vergrijzen, misschien moet Picchia zich eens verdiepen in die materie.
Ja, en, zolang migranten voor de overheid meer kosten dan opleveren, een last vormen voor de overheidsfinanciën, dragen zij dus bij aan de vergrijzingsproblematiek. Misschien moet jij je eens inlezen in de materie. Doorbijten is dus een rendabelere optie dan migranten hierheen halen.

Helemaal gezien veel van onze directe concurrenten met dezelfde problematiek kampen.

Heel veel problemen die links wenst te bestrijden zijn direct gerelateerd aan overbevolking, zoals milieuproblematiek, huizing in de randstad en files. Ik snap dus niet hoe je het probleem nog durft te ontkennen.

Mij lijkt het prima om over 30 jaar een mooi en stabiel Nederland te hebben in plaats van een vol en islamitisch Nederland.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:15:33 #245
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91494013
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat we pas na 9/11 last kregen van extremisten in Nederland?
Dat weet ik ook niet, jij wel?
pi_91494060
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:15 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet, jij wel?
Ik probeer duidelijk te maken dat de koran niet per se extremisme in de hand werkt.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:17:36 #247
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91494136
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:15 schreef du_ke het volgende:
Kijk de Koran schrijft nu al misdaden tegen de menselijkheid voor. Poeh.
In landen waar de Sharia (wetgeving op basis van de Koran) is ingevoerd op staatsniveau kun je inderdaad spreken van misdaden tegen de menselijkheid.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:18:33 #248
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91494199
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik probeer duidelijk te maken dat de koran niet per se extremisme in de hand werkt.
Nee, maar het is wel essentieel, aangezien Moslimextremisten hun aanslagen rechtvaardigen op basis van de Koran.
pi_91494234
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef Holograph het volgende:

[..]

In landen waar de sharia is ingevoerd op staatsniveau kun je inderdaad spreken van misdaden tegen de menselijkheid.
Aha en is dat op basis van de Koran of op basis van een interpretatie van de Koran?
pi_91494271
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel essentieel, aangezien Moslimextremisten hun aanslagen rechtvaardigen op basis van de Koran.
Nee eerder op basis van de uitspraken van bepaalde geestelijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')