abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90107755

Oke september, maar onbekende band. I like it :)

Stem -> bagger of pareltje

meter
  zondag 19 december 2010 @ 15:09:36 #27
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90125012
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:36 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hmm, niet onaangenaam, maar te nietszeggend om als parel te kunnen worden bestempeld.

[..]

Klinkt wel redelijk, niet bijzonder genoeg voor het etiket parel.

[..]

Lekker, parel.

[..]

Vind er weinig aan, bagger.
Bijzonder ;)
pi_90126568
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 00:56 schreef TUFKAL het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Geen pareltje maar bagger is een stap te ver. Het klinkt aardig maar het raakt mij niet dus als ik toch moet stemmen dan wordt het "bagger".
pi_90128691
quote:
10s.gif Op zondag 19 december 2010 15:09 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Bijzonder ;)
Oh, oops, ik zie nu pas de fout. :') Even aanpassen. :9
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_90129960
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 08:12 schreef ranja het volgende:
Nieuw topic, nieuw plaatje. Dit keer een jong engels bandje met hun debuutsingle. Van deze stijl kunnen er nooit genoeg zijn.

Ramona - How Long
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Bagger, matige stem, matige productie en zwakke compositie.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 07:44 schreef female81 het volgende:
Een nieuwe, met een dik Frans accent. Met het risico dat het een beetje doodslaat in deze tijd van het jaar:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Bagger, als je in een andere taal wilt zingen doe het dan goed of desnoods bewust "verkeerd".

quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:51 schreef psaexorp het volgende:
We gooien het eens over een andere boeg vandaag

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Eentonige meuk. Ik kan het moeilijk verteren. :N
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:32 schreef Paul-89 het volgende:
Omdat de vorige plaat een 'foutje' was voel ik me geneigd om een nieuwe te plaatsen. En dat doe ik dus ook.
Met een vrolijk pop/folk nummer van Engelsman Frank Turner.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Pareltje.
pi_90162882
Volgende; vrij electronisch en poppy dit keer.

meter

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2010 05:00:59 ]
  maandag 20 december 2010 @ 10:40:17 #32
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90166411
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:32 schreef Paul-89 het volgende:
Omdat de vorige plaat een 'foutje' was voel ik me geneigd om een nieuwe te plaatsen. En dat doe ik dus ook.
Met een vrolijk pop/folk nummer van Engelsman Frank Turner.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Afschuwelijk. Typisch hedendaags talentloos product dat een kans krijgt door een onverzadigbare markt.

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 00:56 schreef TUFKAL het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ook niet.

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 05:00 schreef female81 het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Nee.

Het is een kutmaandagmorgen en dan zit de muziek ook nog eens niet mee ;).
pi_90180982
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:40 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Afschuwelijk. Typisch hedendaags talentloos product dat een kans krijgt door een onverzadigbare markt.

Wat is er dan zo talentloos aan en wat je jouw eigen smaak qua muziek eigenlijk ?
  maandag 20 december 2010 @ 17:32:09 #34
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90186764
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:47 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Wat is er dan zo talentloos aan en wat je jouw eigen smaak qua muziek eigenlijk ?
Je hoort er aan alle kanten vanaf dat er absoluut niet over nagedacht is. Goede muziek heeft jarenlang gerijpt in de ziel en komt dan in een abrubte spontane explosie tot een hoogtepunt.

Je moet zelf eens muziek proberen te gaan maken. Als ik zelf muziek probeer te maken zijn dit soort dingen ook het eerste wat er naar boven komt. Dat is gewoon amateurisme en talentloosheid ten top. Een impuslieve wanhoopspoging ook one of the guys te kunnen zijn.

zodra ik ga proberen iets goeds te maken dan gaat het fout. Dat zal het bij dit soort mensen ook wel gaan.

Mijn muzieksmaak... Je kunt het beste hieronder even rondkijken. Daar staan relatief actuele lijstjes van mij.
pi_90187252
Oké duidelijk, jij hebt een totaal andere muziekbeleving dan ik.
Ik ben nogal snel tevreden als het lekker klinkt/melodieus is en heb ook niet heel veel verstand van echt talent/kwaliteit.
  maandag 20 december 2010 @ 17:51:40 #36
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90187609
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:43 schreef Paul-89 het volgende:
Oké duidelijk, jij hebt een totaal andere muziekbeleving dan ik.
Ik ben nogal snel tevreden als het lekker klinkt/melodieus is en heb ook niet heel veel verstand van echt talent/kwaliteit.
_O_

Ik hak er altijd wat met de botte bijl in en jij bent echt een van de weinigen die daar niet op hapt.

Maar inderdaad. Het klinkt heel overdreven, maar ik wil dat hele emotionele proces terughoren (optimistisch of pessimistisch, maar meestal kom dat neer op pessimistisch) in een liedje. Sommige mensen hebben wat minder eisen.
pi_90188682
Ik ken je leeftijd niet maar ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.

Ik ben opgegroeid met eigenlijk gewoon slechte muziek : Backstreet Boys, Spice Girls, Hakken muziek, etc. etc.
Dan stel je daarna niet meer zo snel eisen. ;)

Maar ik ben wel heel erg uitgebreid in mijn smaak zo kan ik op Vrijdagavond zomaar BBC radio1 luisteren waar de nieuwste Drum en Bass voorbij komt maar ik kan bijvoorbeeld ook weer genieten van bijvoorbeeld Tori Amos.
  maandag 20 december 2010 @ 18:21:34 #38
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90188923
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:16 schreef Paul-89 het volgende:

Ik ben opgegroeid met eigenlijk gewoon slechte muziek : Backstreet Boys, Spice Girls, Hakken muziek, etc. etc.

Maar ik ben wel heel erg uitgebreid in mijn smaak zo kan ik op Vrijdagavond zomaar BBC radio1 luisteren waar de nieuwste Drum en Bass voorbij komt maar ik kan bijvoorbeeld ook weer genieten van bijvoorbeeld Tori Amos.
Ik was nogal laat met muziek, maar ik kan je zeggen dat ik met dezelfde muziek ben opgegroeid ;).
pi_90189026
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:21 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik was nogal laat met muziek, maar ik kan je zeggen dat ik met dezelfde muziek ben opgegroeid ;).
Ok, dan moet ik maar eens goed gesprek beginnen met mijn ouders. ;)
  maandag 20 december 2010 @ 18:32:34 #40
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90189408
Mijn moeder begon op m'n 11e met me Marco Borsato en andere wanstaltige hits uit de top-40 aan te smeren. Toen besloot ik een paar jaar later: ik moet toch koste wat kost betere muziek vinden.
pi_90193230
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 18:32 schreef wallofdolls het volgende:
Mijn moeder begon op m'n 11e met me Marco Borsato en andere wanstaltige hits uit de top-40 aan te smeren. Toen besloot ik een paar jaar later: ik moet toch koste wat kost betere muziek vinden.
Tja en dit is je nummer 1 single?

Klinkt een beetje alsof ze alles maar in een liedje proberen te gooien. Soms is simpel beter maar wellicht is dat liedje van Frank Turner niet snob genoeg voor je.
pi_90193337
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 05:00 schreef female81 het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Geen pareltje. -O-
pi_90194202
quote:
Op maandag 20 december 2010 05:00 schreef female81 het volgende:

Slecht gezongen met een irritante stem, muziek bestaat uit een aantal ongeinspireerd aan elkaar geplakte kutsamples.

Pareltje dus.
  maandag 20 december 2010 @ 23:53:01 #44
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90210778
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:46 schreef Fokski het volgende:

[..]

Tja en dit is je nummer 1 single?

Klinkt een beetje alsof ze alles maar in een liedje proberen te gooien. Soms is simpel beter maar wellicht is dat liedje van Frank Turner niet snob genoeg voor je.
Het woord snob wordt vooral gebruikt voor mensen die hun domheid niet kunnen verbergeren :). Ik snap uberhaubt niet wat mijn nummer 1 "single" in godsnaam met dit topic te maken heeft, maargoed, ik mag je feliciteren, je hebt 1 van de drie nummers die te moeilijk voor jou zijn gevonden.

Als je je ogen uit je broekzak had gehaald had je ook wel gezien dat de rest vooral hele beschaafde popmuziek is, in de traditie die Frank Turner graag wil voortzetten.
pi_90220142
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:02 schreef cafca het volgende:

[..]

Slecht gezongen met een irritante stem, muziek bestaat uit een aantal ongeinspireerd aan elkaar geplakte kutsamples.

Pareltje dus.
Waar komen die samples dan vandaan? Als iemand zoiets zegt, ben ik geneigd om naar het origineel te willen luisteren.

Daar is trouwens al menig nummer door 'vermoord', door er op een gegeven moment achter te komen dat het ongeïnspireerd jatwerk was. Goed sampelen is een kunst.

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:16 schreef Paul-89 het volgende:

Nou, ik was een paar jaar eerder ingestapt, heb stevige eurohouse-roots, en sommige van die liedjes waren achteraf gezien enorm bagger - sommige ook niet, maar toch. Er is daarna altijd een commerciële ondertoon gebleven qua muzieksmaak (zelfs al gaat die smaak inmiddels vele kanten op). Maar reken maar dat ik, ondanks die muzikale roots en de duidelijke gevolgen ervan, eisen heb. Hele hoge zelfs.

De lat ligt bij mij zelfs nog hoger dan bij veel mensen met een typische Vpro/Oor-verantwoorde smaak, zoals ik dat altijd noem. Alleen verwacht je dat bij een liefhebber van ietwat luchtige muziek niet zo snel, en gaat het bij mij eerder om een 'goed gevoel' dan om diepzinnige teksten. :)

Maar goed... wie post de volgende?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2010 07:17:26 ]
  dinsdag 21 december 2010 @ 05:50:38 #46
230788 n8n
Pragmatisch
pi_90220284
Nog geen pareltje gespot, wel een leuk topic, is de eerste keer dat ik 'm tegenkom. The Mars Volta vond ik dan weer wel interresant :D

Is The Antlers nog hip? Al een tijdje mijn grote parel maar nog niet doorgedrongen bij het massale publiek, wellicht dat het op Fok! anders is :)
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:11:04 #47
230788 n8n
Pragmatisch
pi_90221667
toch iets anders, gehoord op TweeTakt. Helaas is de geluidskwaliteit bedroevend, heeft een sterke indruk op me achter gelaten.

One Trick Pony, Mushrooms

meter
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_90228514
Per ongeluk pareltje gestemd, maar vind het bagger, hou niet zo van die emotionele hard schreeuwende vrouwenmuziek.
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:48:30 #49
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90228911
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 05:20 schreef female81 het volgende:

[..]

Waar komen die samples dan vandaan? Als iemand zoiets zegt, ben ik geneigd om naar het origineel te willen luisteren.

Daar is trouwens al menig nummer door 'vermoord', door er op een gegeven moment achter te komen dat het ongeïnspireerd jatwerk was. Goed sampelen is een kunst.

[..]

Nou, ik was een paar jaar eerder ingestapt, heb stevige eurohouse-roots, en sommige van die liedjes waren achteraf gezien enorm bagger - sommige ook niet, maar toch. Er is daarna altijd een commerciële ondertoon gebleven qua muzieksmaak (zelfs al gaat die smaak inmiddels vele kanten op). Maar reken maar dat ik, ondanks die muzikale roots en de duidelijke gevolgen ervan, eisen heb. Hele hoge zelfs.

De lat ligt bij mij zelfs nog hoger dan bij veel mensen met een typische Vpro/Oor-verantwoorde smaak, zoals ik dat altijd noem. Alleen verwacht je dat bij een liefhebber van ietwat luchtige muziek niet zo snel, en gaat het bij mij eerder om een 'goed gevoel' dan om diepzinnige teksten. :)

Maar goed... wie post de volgende?
De lat bij Oor en VPRO ligt dan ook totaal niet hoog. Dat is voor mensen die alles "leuk" vinden.

Oke, ik ben weer in een kankerstemming, nu weer even aardig doen.
pi_90229569
Was bezig met een heel betoog waarom Frank Turner in alles behalve talentloos is, maar heb het maar opgegeven :) Kerel is held in mijn ogen! :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')