Je hebt gewoon niet goed schoongemaaktquote:Op maandag 20 december 2010 13:20 schreef Kreator het volgende:
MJa. Over garnalen gesproken. Ik had mijn bak leeggemaakt, alle planten afgespoeld en alle stenen etc etc. álle water eruit, paar uur laten staan. Filters eruit.
Geen garnaal meer te bekennen. Kijk ik vd week na een paar weken weer eens goed....zitten er alweer tientallen in. Wtf.... Heb ik genetisch superieure beestjes ofzo...
Kennelijk, maar het is een raadsel waar ze dan hebben gezeten en hoe ze het bijna een hele dag zonder water hebben overleefd.quote:
In het zand, wat die hele dag wel vochtig blijft. Denk ik...quote:Op maandag 20 december 2010 13:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kennelijk, maar het is een raadsel waar ze dan hebben gezeten en hoe ze het bijna een hele dag zonder water hebben overleefd.
quote:Op maandag 20 december 2010 13:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je hebt gewoon niet goed schoongemaakt
Dan zitten ze in de gaten en scheuren in de stenen en bomen, denk ikquote:Op maandag 20 december 2010 13:27 schreef Kreator het volgende:
Ja, maar ook niet 5 ofzo. Echt tientallen...in alle groottes. En zo groot is mijn aqua niet..
(en ik had het zand ook vervangen)
Die heb ik onder de kraan met kracht afgespoeld.quote:Op maandag 20 december 2010 13:28 schreef Samzz het volgende:
Dan zitten ze in de gaten en scheuren in de stenen en bomen, denk ik
Ik weet 't echt nietHoe is 't met de visjes, trouwens?
Het zijn wel garnalen hequote:Op maandag 20 december 2010 13:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die heb ik onder de kraan met kracht afgespoeld..
Ja goed hè. Alles leeft en zwemt en is blij en vrolijk (ik heb geleerd dat dat kan, want dan zwemmen ze met een glimlach). De ene Tetra die nog leeft is koning van de bak en houdt zijn kleine vriendjes achter onder controle. Wel wat meer alg en moet nog wel wat aan uitstekende wortels doen, maar ja. Ook niet elke dag zin in.
Nu nog eens een groot aquarium zien te vinden voor een leuk prijsje.
Ik wil design.quote:Op maandag 20 december 2010 13:32 schreef Samzz het volgende:
En ik denk dat je op marktplaats een goede kans maakt. Vaak niks mis met second hand.
Goed zoekenquote:
Bijlzalmpjes, altijd leuk. Neon Tetras zijn leuke schoolvissen die ook kleurrijk zijn. 1 of 2 algeneters erin. whoppa.quote:Op maandag 20 december 2010 13:48 schreef ditiseenusername het volgende:
Welke vissen ? ik heb (nog) geen voorkeur voor bepaalde vissen, wel zou ik graag veel kleur terugzien en groepen vissen trekt mij ook erg aan. Ook actieve vissen vind ik leuk, maar vaak zit dit wel goed in een gezelschap aquarium. Ook hierbij de vraag of enige fokker deze zelf kweekt, vind hobbykweek vissen altijd leuker om te hebben.
Afmetingen van de bak; 100x50x50, 2 TL verlichting balken die ik wil gaan vervangen, maar wat is wijsheid? zal ik 1 groei lamp nemen en 1 dagverlichting? en wat zijn de kosten van die lampen?
Zelf probeerde ik al het een en ander uit te vinden maar werd er niet wijzer van, ik denk dat ik gewoon die balk meeneem naar de LFS en om andere vraag.
Bijlzampjes zijn grappig visjes! die leven voornamelijk in de bovenste waterlaag toch? en neon tetra's wil ik er inderdaad ook inhebben, een groepje van 5 tot 10 stuks of iets.quote:Op maandag 20 december 2010 13:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bijlzalmpjes, altijd leuk. Neon Tetras zijn leuke schoolvissen die ook kleurrijk zijn. 1 of 2 algeneters erin. whoppa.
Ik weet niet wat het verschil is tussen een dagverlichting en een groeilamp?. Die lampjes koop je gewoon bij de bouwmarkt voor een paar euro en die laat je dan via een automatische timer een paar uur (8) per dag aanstaan.
Met 160 liter kun je er rustig 10 indoen. Meer ook nog wel denk ik. Zijn groepsvisjes, dus dan zijn ze ook blijer en het ziet er mooier uit. Zag op beurs tijdje geleden een bak met wel 100 of 200 erin. Prachtig.quote:Op maandag 20 december 2010 14:08 schreef ditiseenusername het volgende:
en neon tetra's wil ik er inderdaad ook inhebben, een groepje van 5 tot 10 stuks of iets.
een beetje aan de hoge kant, maar niet buitensporig. richtlijn is 3 keer bakvolume per uur filteren. door met de uitstroom te spelen kun je de hoeveelheid stroming in je bak aardig regelen. bij veel pompen kun je ook de doorstroming lager instellen door de uitstroom af te knijpen.quote:Op maandag 20 december 2010 13:48 schreef ditiseenusername het volgende:
Heb van het weekend een bak van 160 liter gekocht (tweedehands) waar ik een gezelschap aquarium van wil maken, alleen ik had een aantal vragen;
Ik heb een externe pomp, die zeker 800 liter per uur filtert, is dit niet too much? aangezien ik veel kleurrijke en kleine vissen wil gaan houden die dan supersnel moeten gaan zwemmen tegen de stroming. (opzich zou ik dit niet erg vinden, krijg je erg veel activiteit van
iedereen die een goede plantengroei heeft. helaas voor jou heb ik pas een flinke opruiming gehad. mensen uit dit topic mogen het van mij tegen verzendkosten hebben.quote:Zijn er mensen die planten zelf kweken? en zoja, welke zou ik kunnen overkopen, op dit moment heb ik nog niets qua inrichting (alleen zand)
mocht je en de buurt van eindhoven wonen, dan heb ik nog pauwooggrondeltjes te koop voor een zacht prijsje. Moet ik wel zeker weten dat ze goed terecht komenquote:Welke vissen ? ik heb (nog) geen voorkeur voor bepaalde vissen, wel zou ik graag veel kleur terugzien en groepen vissen trekt mij ook erg aan. Ook actieve vissen vind ik leuk, maar vaak zit dit wel goed in een gezelschap aquarium. Ook hierbij de vraag of enige fokker deze zelf kweekt, vind hobbykweek vissen altijd leuker om te hebben.
dat is 250 literquote:Afmetingen van de bak; 100x50x50,
ik zweer bij bouwmarkt lampen: kleur 830 en 840, warmwit en koelwit. van beide eentje in je aquarium is prima voor je vissen en plantengroei.quote:2 TL verlichting balken die ik wil gaan vervangen, maar wat is wijsheid? zal ik 1 groei lamp nemen en 1 dagverlichting? en wat zijn de kosten van die lampen?
Zelf probeerde ik al het een en ander uit te vinden maar werd er niet wijzer van, ik denk dat ik gewoon die balk meeneem naar de LFS en om andere vraag.
verwarming?quote:Iets anders wat ik nog over het hoofd zie? alvast bedankt
Dat zou ideaal zijn! en inderdaad beter afwachten tot januari ofzo, als het weer minder isquote:Op maandag 20 december 2010 14:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb allerlei planten die ik eens per 2 a 3 weken afknip, dus die kun je dan stekken.
Tegen verzendkosten mag je ze dan wel hebben, maar dan verstuur ik het pas als het vriesweer voorbij is. Anders blijft er weinig over (of je moet in de buurt van Eindhoven wonen, dan kun je het op komen halen)
In januari mag je een grote bos planten hebben, gratis. Ga dan over op de Malawi.quote:Op maandag 20 december 2010 15:10 schreef ditiseenusername het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn! en inderdaad beter afwachten tot januari ofzo, als het weer minder is
Welke planten zijn dit dan? zodat ik mezelf even kan inlezen en een idee kan maken.
Wat een aanbodquote:Op maandag 20 december 2010 16:44 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
In januari mag je een grote bos planten hebben, gratis. Ga dan over op de Malawi.
Over je pomp zou ik me niet druk maken hoor. Heb zelf 3000lifer op een 360l aquarium maar qua stroming valt het reuze mee.
Succes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |