abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:20:43 #101
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90172857
MJa. Over garnalen gesproken. Ik had mijn bak leeggemaakt, alle planten afgespoeld en alle stenen etc etc. álle water eruit, paar uur laten staan. Filters eruit.

Geen garnaal meer te bekennen. Kijk ik vd week na een paar weken weer eens goed....zitten er alweer tientallen in. Wtf... :'). Heb ik genetisch superieure beestjes ofzo...
  maandag 20 december 2010 @ 13:21:46 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90172913
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2010 13:20 schreef Kreator het volgende:
MJa. Over garnalen gesproken. Ik had mijn bak leeggemaakt, alle planten afgespoeld en alle stenen etc etc. álle water eruit, paar uur laten staan. Filters eruit.

Geen garnaal meer te bekennen. Kijk ik vd week na een paar weken weer eens goed....zitten er alweer tientallen in. Wtf... :'). Heb ik genetisch superieure beestjes ofzo...
Je hebt gewoon niet goed schoongemaakt ;(
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:22:38 #103
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90172957
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:21 schreef Samzz het volgende:
Kennelijk, maar het is een raadsel waar ze dan hebben gezeten en hoe ze het bijna een hele dag zonder water hebben overleefd.
pi_90172969
Soms zijn het toch maar vreemde beestjes :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 20 december 2010 @ 13:23:29 #105
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90173002
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 13:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kennelijk, maar het is een raadsel waar ze dan hebben gezeten en hoe ze het bijna een hele dag zonder water hebben overleefd.
In het zand, wat die hele dag wel vochtig blijft. Denk ik...
  maandag 20 december 2010 @ 13:24:08 #106
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90173027
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

:D!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:27:29 #107
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90173202
Ja, maar ook niet 5 ofzo. Echt tientallen...in alle groottes. En zo groot is mijn aqua niet. :').

(en ik had het zand ook vervangen)
  maandag 20 december 2010 @ 13:28:40 #108
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90173265
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2010 13:27 schreef Kreator het volgende:
Ja, maar ook niet 5 ofzo. Echt tientallen...in alle groottes. En zo groot is mijn aqua niet. :').

(en ik had het zand ook vervangen)
Dan zitten ze in de gaten en scheuren in de stenen en bomen, denk ik :P

Ik weet 't echt niet :') Hoe is 't met de visjes, trouwens? :D
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:30:49 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90173371
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:28 schreef Samzz het volgende:
Dan zitten ze in de gaten en scheuren in de stenen en bomen, denk ik :P

Ik weet 't echt niet :') Hoe is 't met de visjes, trouwens? :D
Die heb ik onder de kraan met kracht afgespoeld. :').

Ja goed hè. Alles leeft en zwemt en is blij en vrolijk (ik heb geleerd dat dat kan, want dan zwemmen ze met een glimlach). De ene Tetra die nog leeft is koning van de bak en houdt zijn kleine vriendjes achter onder controle. Wel wat meer alg en moet nog wel wat aan uitstekende wortels doen, maar ja. Ook niet elke dag zin in.

Nu nog eens een groot aquarium zien te vinden voor een leuk prijsje.
  maandag 20 december 2010 @ 13:32:18 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90173439
quote:
8s.gif Op maandag 20 december 2010 13:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Die heb ik onder de kraan met kracht afgespoeld. :').

Ja goed hè. Alles leeft en zwemt en is blij en vrolijk (ik heb geleerd dat dat kan, want dan zwemmen ze met een glimlach). De ene Tetra die nog leeft is koning van de bak en houdt zijn kleine vriendjes achter onder controle. Wel wat meer alg en moet nog wel wat aan uitstekende wortels doen, maar ja. Ook niet elke dag zin in.

Nu nog eens een groot aquarium zien te vinden voor een leuk prijsje.
Het zijn wel garnalen he :7

De tetra vermaakt zich wel dus, mooi. En ik denk dat je op marktplaats een goede kans maakt. Vaak niks mis met second hand.
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:33:42 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90173497
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:32 schreef Samzz het volgende:

En ik denk dat je op marktplaats een goede kans maakt. Vaak niks mis met second hand.
Ik wil design. ;(.
  maandag 20 december 2010 @ 13:35:22 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90173584
quote:
9s.gif Op maandag 20 december 2010 13:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik wil design. ;(.
Goed zoeken :D Soms staan er hele mooie bakken bij.

En anders flink sparen of de lotto winnen :7
pi_90174291
Heb van het weekend een bak van 160 liter gekocht (tweedehands) waar ik een gezelschap aquarium van wil maken, alleen ik had een aantal vragen;

Ik heb een externe pomp, die zeker 800 liter per uur filtert, is dit niet too much? aangezien ik veel kleurrijke en kleine vissen wil gaan houden die dan supersnel moeten gaan zwemmen tegen de stroming. (opzich zou ik dit niet erg vinden, krijg je erg veel activiteit van :)

Zijn er mensen die planten zelf kweken? en zoja, welke zou ik kunnen overkopen, op dit moment heb ik nog niets qua inrichting (alleen zand)

Welke vissen ? ik heb (nog) geen voorkeur voor bepaalde vissen, wel zou ik graag veel kleur terugzien en groepen vissen trekt mij ook erg aan. Ook actieve vissen vind ik leuk, maar vaak zit dit wel goed in een gezelschap aquarium. Ook hierbij de vraag of enige fokker deze zelf kweekt, vind hobbykweek vissen altijd leuker om te hebben.

Afmetingen van de bak; 100x50x50, 2 TL verlichting balken die ik wil gaan vervangen, maar wat is wijsheid? zal ik 1 groei lamp nemen en 1 dagverlichting? en wat zijn de kosten van die lampen?
Zelf probeerde ik al het een en ander uit te vinden maar werd er niet wijzer van, ik denk dat ik gewoon die balk meeneem naar de LFS en om andere vraag.

Iets anders wat ik nog over het hoofd zie :)? alvast bedankt
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:56:57 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90174744
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:48 schreef ditiseenusername het volgende:
Welke vissen ? ik heb (nog) geen voorkeur voor bepaalde vissen, wel zou ik graag veel kleur terugzien en groepen vissen trekt mij ook erg aan. Ook actieve vissen vind ik leuk, maar vaak zit dit wel goed in een gezelschap aquarium. Ook hierbij de vraag of enige fokker deze zelf kweekt, vind hobbykweek vissen altijd leuker om te hebben.

Afmetingen van de bak; 100x50x50, 2 TL verlichting balken die ik wil gaan vervangen, maar wat is wijsheid? zal ik 1 groei lamp nemen en 1 dagverlichting? en wat zijn de kosten van die lampen?
Zelf probeerde ik al het een en ander uit te vinden maar werd er niet wijzer van, ik denk dat ik gewoon die balk meeneem naar de LFS en om andere vraag.

Bijlzalmpjes, altijd leuk. Neon Tetras zijn leuke schoolvissen die ook kleurrijk zijn. 1 of 2 algeneters erin. whoppa.
Ik weet niet wat het verschil is tussen een dagverlichting en een groeilamp? :+. Die lampjes koop je gewoon bij de bouwmarkt voor een paar euro en die laat je dan via een automatische timer een paar uur (8) per dag aanstaan.
pi_90174777
@Kreator Ik heb een L-nummer met een enorme overlevingsdrang. Afgelopen zomer de complete bak leeg gehaald. Veel vernieuwd en wat oude spulletjes teruggeplaatst. Mijn broertje had uit Indonesië een schelp mee genomen voor in het aquarium. Was niet een heel mooie schelp, maar om hem niet teleur te stellen heb ik hem er toch een poosje ingelegd. Maar op dat moment wilde ik deze er niet meer in. Ik alle visjes gevangen en in een emmer gedaan. Op 1 L-nummer na. Ik ging er vanuit dat deze dan in een eerder stadium het hoekie om was gegaan. Tot mijn grote verbazing kwam de bengel na ongeveer 4 uur uit die schelp gekropen toen ik de schelp op wilde gaan bergen. Op de een of andere manier heeft hier denk ik nog wat water ingezeten waardoor hij het heeft overleeft. :D
pi_90175289
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Bijlzalmpjes, altijd leuk. Neon Tetras zijn leuke schoolvissen die ook kleurrijk zijn. 1 of 2 algeneters erin. whoppa.
Ik weet niet wat het verschil is tussen een dagverlichting en een groeilamp? :+. Die lampjes koop je gewoon bij de bouwmarkt voor een paar euro en die laat je dan via een automatische timer een paar uur (8) per dag aanstaan.
Bijlzampjes zijn grappig visjes! die leven voornamelijk in de bovenste waterlaag toch? en neon tetra's wil ik er inderdaad ook inhebben, een groepje van 5 tot 10 stuks of iets.

Verschil tussen dagverlichting en groeilamp is het kleurenspectrum, die van een groeilamp is speciaal voor planten, zodat ze het juiste licht krijgen. aangezien ik er een flinke onderwatermoestuin van wil maken zal ik het wel nodig hebben :P

Een timer is aanwezig voor de lampen, ideaal is dat :)
En weet iemand of het kwaad kan met zo'n sterk filter en de (voornamelijk) kleine visjes?
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 14:23:26 #117
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90176136
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:08 schreef ditiseenusername het volgende:
en neon tetra's wil ik er inderdaad ook inhebben, een groepje van 5 tot 10 stuks of iets.
Met 160 liter kun je er rustig 10 indoen. Meer ook nog wel denk ik. Zijn groepsvisjes, dus dan zijn ze ook blijer en het ziet er mooier uit. Zag op beurs tijdje geleden een bak met wel 100 of 200 erin. Prachtig.
pi_90176305
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:48 schreef ditiseenusername het volgende:
Heb van het weekend een bak van 160 liter gekocht (tweedehands) waar ik een gezelschap aquarium van wil maken, alleen ik had een aantal vragen;

Ik heb een externe pomp, die zeker 800 liter per uur filtert, is dit niet too much? aangezien ik veel kleurrijke en kleine vissen wil gaan houden die dan supersnel moeten gaan zwemmen tegen de stroming. (opzich zou ik dit niet erg vinden, krijg je erg veel activiteit van :)
een beetje aan de hoge kant, maar niet buitensporig. richtlijn is 3 keer bakvolume per uur filteren. door met de uitstroom te spelen kun je de hoeveelheid stroming in je bak aardig regelen. bij veel pompen kun je ook de doorstroming lager instellen door de uitstroom af te knijpen.
quote:
Zijn er mensen die planten zelf kweken? en zoja, welke zou ik kunnen overkopen, op dit moment heb ik nog niets qua inrichting (alleen zand)
iedereen die een goede plantengroei heeft. helaas voor jou heb ik pas een flinke opruiming gehad. mensen uit dit topic mogen het van mij tegen verzendkosten hebben.
quote:
mocht je en de buurt van eindhoven wonen, dan heb ik nog pauwooggrondeltjes te koop voor een zacht prijsje. Moet ik wel zeker weten dat ze goed terecht komen :P
quote:
Afmetingen van de bak; 100x50x50,
dat is 250 liter ;)
quote:
2 TL verlichting balken die ik wil gaan vervangen, maar wat is wijsheid? zal ik 1 groei lamp nemen en 1 dagverlichting? en wat zijn de kosten van die lampen?
ik zweer bij bouwmarkt lampen: kleur 830 en 840, warmwit en koelwit. van beide eentje in je aquarium is prima voor je vissen en plantengroei.
quote:
Iets anders wat ik nog over het hoofd zie :)? alvast bedankt
verwarming?
pi_90177065
Byte_Me ; bedankt voor je reply, de uitstroom van de pomp zal ik afkijpen o.i.d. als dat nodig is, zo'n simpele oplossing had ik niet eens aan gedacht.
Jammer dat ik je opruiming net ben misgelopen, maar voor een ieder die binnekort gaat snoeien; ik hou me aanbevolen :) zou graag wat plantjes overnemen.
Die pauwooggrondels heb ik opgezocht, wat een mooie vissen! alleen vanuit Rotterdam is Eindhoven wel een flink stuk rijden, en zeker met dit weer haha. Maar ik hou het in mn achterhoofd, voorlopig eerst opbouwen.
Overigens heb je gelijk met de bakafmeting, rekenfoutje gemaakt, maar meer liters is alleen maar beter.
Die bouwmarktlampen zullen zeker goedkoper zijn als die uit de LFS, ik zal er vanmiddag eens langsgaan, bedankt voor de tip.
Een verwarming heb ik al, was alleen vergeten te vermelden. Dit was een reserve van 100 watt.
pi_90178119
Ik heb allerlei planten die ik eens per 2 a 3 weken afknip, dus die kun je dan stekken.
Tegen verzendkosten mag je ze dan wel hebben, maar dan verstuur ik het pas als het vriesweer voorbij is. Anders blijft er weinig over (of je moet in de buurt van Eindhoven wonen, dan kun je het op komen halen :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90178736
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb allerlei planten die ik eens per 2 a 3 weken afknip, dus die kun je dan stekken.
Tegen verzendkosten mag je ze dan wel hebben, maar dan verstuur ik het pas als het vriesweer voorbij is. Anders blijft er weinig over (of je moet in de buurt van Eindhoven wonen, dan kun je het op komen halen :P)
Dat zou ideaal zijn! en inderdaad beter afwachten tot januari ofzo, als het weer minder is :)
Welke planten zijn dit dan? zodat ik mezelf even kan inlezen en een idee kan maken.
pi_90179309
Namen heb ik zo niet.. Foto's maak ik later nog wel :)
Prrrrttt
pi_90184177
quote:
Op maandag 20 december 2010 15:10 schreef ditiseenusername het volgende:

[..]

Dat zou ideaal zijn! en inderdaad beter afwachten tot januari ofzo, als het weer minder is :)
Welke planten zijn dit dan? zodat ik mezelf even kan inlezen en een idee kan maken.
In januari mag je een grote bos planten hebben, gratis. Ga dan over op de Malawi.
Over je pomp zou ik me niet druk maken hoor. Heb zelf 3000lifer op een 360l aquarium maar qua stroming valt het reuze mee.

Succes
pi_90187984
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:44 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

In januari mag je een grote bos planten hebben, gratis. Ga dan over op de Malawi.
Over je pomp zou ik me niet druk maken hoor. Heb zelf 3000lifer op een 360l aquarium maar qua stroming valt het reuze mee.

Succes
Wat een aanbod :* Zijn dat de planten uit de bak van de OP? heb je daar een grotere foto van :) ziet er mooi uit
pi_90188845
Niet meer, heb nu nog maar 1 plant maar heb er echt heel veel van. Het goeit super snel, zal vanavond de naam opzoeken,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')