Ja? Zou dat de pijn van de slachtoffertjes verzachten denk je, of zou het toekomstige gevallen voorkomen? Ik denk dat het antwoord in beide gevallen "nauwelijks of niet" is, maar goed, ik heb zo'n vermoeden dat jij het daar niet mee eens bent en het om wat voor reden dan ook belangrijk vindt harde wraak te nemen.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:42 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse regering maar eens celruimte in Siberie moet huren en dit soort gasten daar dan levenslang opsluiten .
In de gevangenis van Krasnokamensk is nog genoeg plaats .
Volgens de woordvoerder die werd aangehaald worden dat soort meldingen altijd geregistreerd, ik neem aan dat ze daarmee bedoelt dat dat ook gebeurt als iemand alleen belt of aan de balie komt?quote:Op donderdag 16 december 2010 12:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, er worden (helaas) veel zaken bij de balie of telefonisch afgehandeld (of noemen we dat gewoon afwimpelen ? )
Dat roepen ze al zeer snal om straatjes schoon te vegenquote:Op donderdag 16 december 2010 13:01 schreef keesjeislief het volgende:
Volgens de woordvoerder die werd aangehaald worden dat soort meldingen altijd geregistreerd, ik neem aan dat ze daarmee bedoelt dat dat ook gebeurt als iemand alleen belt of aan de balie komt?
Vooral bij zoiets natuurlijk, kans voor open doel om je onderbuik eens flink te legen, medelijden te krijgen, te laten merken hoe geweldig beschermend je wel niet bent als ouder etc. etc..quote:Op donderdag 16 december 2010 12:46 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Je hebt toch ook van die types die na een ramp doen alsof ze erbij betrokken waren? Ben benieuwd om welk forum het gaat.
Nee zeker niet. Dat is ook de reden dat ze zijn foto gepubliceerd hebben.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Gezien het zeer actieve leven van de verdachten in deze zaak acht ik het absoluut niet uitgesloten dat meerdere mensen hem van zeer nabij kenden en dat er ook mensen zijn die wél argwaan kregen en hem niet meer als oppas wilden.
Uit het Paroolquote:AMSTERDAM - De leidsters van Het Hofnarretje waren lief, vrolijk en betrokken. Maar bij de nu opgestapte directeur Albert Drent (51) hadden veel ouders vanaf het begin bedenkingen.
Een beetje wereldvreemd, zeggen ze. ''Het is een aparte man. Hij praat een beetje raar, loopt vreemd. Het ging ook erg moeizaam met het opzetten van een oudercommissie. Leidsters waren evenmin over hem te spreken. Ze klaagden over lange werktijden en weinig personeel,'' zegt Elke, oudercommissielid van Het Hofnarretje.
Wat een andere ouder meteen opviel, was de 'slechte administratie', een verantwoordelijkheid van directeur Albert Drent - die door zijn personeel nog wel eens Kwalbert werd genoemd. ''Rekeningen hadden verkeerde bedragen, of ze kwamen gewoon niet.''
En over de ex van Drent, Magda Raaphorst, zegt een moeder: ''Ik weet nog goed dat zij bij ons thuis kwam om kennis te maken. Zij heeft toen alleen over hun vakantie naar Vietnam gepraat. Dat is toch gek?''
Veel ouders hebben hoofdverdachte Robert M. wel eens voorbij zien komen, maar nooit echt contact met hem gehad. Wel met medeverdachte Edwin R., al vijftien jaar de vaste invaller. Hij wordt momenteel verdacht van het plegen van ontuchtige handelingen tijdens het chatten met een minderjarige. ''Dat heb ik altijd een rare man gevonden,'' zegt een moeder. ''Alsof hij nooit buiten kwam. En hij zei gewoon helemaal niks.''
Haar zoon is verscheidene keren alleen geweest met Edwin. ''Ik weet nog heel goed dat ik hem eens kwam ophalen, hij was het laatste kindje.'' Ze had haar zoontje gezegd Edwin een kus te geven. ''Maar dat wilde mijn zoontje niet. Hij vond hem duidelijk niet aardig.''
Deze moeder heeft nooit iets gemerkt van logeerpartijtjes bij de directie thuis, waarover nu wordt gesproken. ''Ik denk dat het heel selectief is gegaan. We hebben geluk gehad, denk ik.''
Hoewel, nu is er steeds die onzekerheid of er iets met haar kind is gebeurd. ''Het is moordend. Je gaat je afvragen: heb ik toen misschien iets gemerkt? Daar word je echt helemaal gek van. Ik krijg er buikpijn van.'' (KAMILLA LEUPEN/HANNELOES PEN)
Het zou toekomstige gevallen in ieder geval verminderen .quote:Op donderdag 16 december 2010 13:01 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja? Zou dat de pijn van de slachtoffertjes verzachten denk je, of zou het toekomstige gevallen voorkomen? Ik denk dat het antwoord in beide gevallen "nauwelijks of niet" is, maar goed, ik heb zo'n vermoeden dat jij het daar niet mee eens bent en het om wat voor reden dan ook belangrijk vindt harde wraak te nemen.
[..]
Volgens de woordvoerder die werd aangehaald worden dat soort meldingen altijd geregistreerd, ik neem aan dat ze daarmee bedoelt dat dat ook gebeurt als iemand alleen belt of aan de balie komt?
Ik heb bij dat bericht eerder het idee dat die vrouw zich nu realiseert dat de gedragsverandering bij haar kinderen destijds weleens het gevolg kunnen zijn van misbruik door deze oppas.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, er worden (helaas) veel zaken bij de balie of telefonisch afgehandeld (of noemen we dat gewoon afwimpelen ? )
Het vermindert toekomstige gevallen helemaal niet. Ook niet als de straf vreselijk hoog is.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Het zou toekomstige gevallen in ieder geval verminderen .
Iedereen weet dat de gevangenissen hier zeer comfortabel zijn,ze mogen sporten ,hebben tv en
zelfs internet & verwarming en ze staan na 4 jaar weer op straat .
Daarom pleit ik ervoor om dit soort smerige misdadigers levenslang op te sluiten in Siberië .
Er valt vast wel een deal te maken met Vladimir Poetin .
Geen enkele ouder wil natuurlijk met het gevoel achterblijven dat ze zichzelf iets kunnen verwijten, zowel voor zichzelf als voor anderen. De handigste manier om dat voor elkaar te krijgen is roepen dat je het nooit vertrouwd hebt, maar dat je door die-of-die omstandigheid of door tegenwerking van die-en-die instantie feitelijk niet veel kon doen. Omdat er zoveel emoties loskomen aan allerlei kanten en voor voldoende mensen de grens tussen wat ze feitelijk weten en wat ze graag zouden willen weten/gedaan hebben op z'n minst wat flexibel wordt krijg je uit alle hoeken nogal wat niet feitelijk strikt correcte verhalen. Daarom is het m.i. ook zo belangrijk dat alle betrokken instanties het hoofd koel houden, zich op feiten blijven baseren en geen olie op het vuur van emoties gooien.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:07 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Uit het Parool
Wat ik zo apart vind, is het gegeven dat iedereen opeens roept dat ze het zo'n rare boel vonden en het rare mensen zijn, maar ondertussen wel hun kind daar dagelijks toevertrouwden.![]()
En wat is er eigenlijk werkelijk waar en wat verzonnen? Ik bedoel, iedereen blaast de boel natuurlijk lekker op. De media vooropgesteld.
Inderdaad. Ouders laten hun kinderen vrolijk naar die slaapfeestjes gaan, maar zeggen nu wel dat ze dat toen al raar vonden!quote:Op donderdag 16 december 2010 13:07 schreef Qebbel het volgende:
Wat ik zo apart vind, is het gegeven dat iedereen opeens roept dat ze het zo'n rare boel vonden en het rare mensen zijn, maar ondertussen wel hun kind daar dagelijks toevertrouwden.![]()
En wat is er eigenlijk werkelijk waar en wat verzonnen? Ik bedoel, iedereen blaast de boel natuurlijk lekker op. De media vooropgesteld.
Bewijs?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Het zou toekomstige gevallen in ieder geval verminderen .
Volgens mij bewijzen talloze onderzoeken juist het tegenovergestelde. Zwaardere straffen hebben geen afschrikwekkend effect.quote:
Dat dacht ik ook inderdaad, vandaar mijn vraag.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij bewijzen talloze onderzoeken juist het tegenovergestelde. Zwaardere straffen hebben geen afschrikwekkend effect.
Eerder werken ze nog meer misdaad in de hand. Zoals het definitief het zwijgen opleggen aan de slachtoffers.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij bewijzen talloze onderzoeken juist het tegenovergestelde. Zwaardere straffen hebben geen afschrikwekkend effect.
meestal alleen negatieve gevolgen voor de slachtoffers, immers om straf te ontlopen zul je grondiger tewerk willen gaan om te voorkomen dat je gepakt wordtquote:Op donderdag 16 december 2010 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zouden ze dan niet juist beter kunnen reageren met; 'Dit hebben we helemaal nooit zien aankomen. Ze waren zo leuk en goed met kinderen. We vertrouwden ze 100%. Als je het van iemand niet zou verwachten, waren zij het wel.' ??quote:Op donderdag 16 december 2010 13:17 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Geen enkele ouder wil natuurlijk met het gevoel achterblijven dat ze zichzelf iets kunnen verwijten, zowel voor zichzelf als voor anderen. De handigste manier om dat voor elkaar te krijgen is roepen dat je het nooit vertrouwd hebt, maar dat je door die-of-die omstandigheid of door tegenwerking van die-en-die instantie feitelijk niet veel kon doen. Omdat er zoveel emoties loskomen aan allerlei kanten en voor voldoende mensen de grens tussen wat ze feitelijk weten en wat ze graag zouden willen weten/gedaan hebben op z'n minst wat flexibel wordt krijg je uit alle hoeken nogal wat niet feitelijk strikt correcte verhalen. Daarom is het m.i. ook zo belangrijk dat alle betrokken instanties het hoofd koel houden, zich op feiten blijven baseren en geen olie op het vuur van emoties gooien.
Ik ben geen psycholoog, maar het is volgens mij ook een soort groepsdynamiek. Als in zo'n heftige zaak veel mensen een bepaalde kant opgaan ("vertrouwde het al niet" etc.) dan is het risicovol om daar niet in mee te gaan omdat je buiten de groep, die vaak een nogal sterke verbinding aangaat en zich sterk afzetten tegen afwijkende geluiden bij zoiets heftigs, kunt vallen met alle gevolgen van dien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand anders hier (welquote:Op donderdag 16 december 2010 13:23 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Zouden ze dan niet juist beter kunnen reageren met; 'Dit hebben we helemaal nooit zien aankomen. Ze waren zo leuk en goed met kinderen. We vertrouwden ze 100%. Als je het van iemand niet zou verwachten, waren zij het wel.' ??
Je doet jezelf tekort, dit klinkt al vrij verstandig.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik ben geen psycholoog, maar het is volgens mij ook een soort groepsdynamiek. Als in zo'n heftige zaak veel mensen een bepaalde kant opgaan ("vertrouwde het al niet" etc.) dan is het risicovol om daar niet in mee te gaan omdat je buiten de groep, die vaak een nogal sterke verbinding aangaat en zich sterk afzetten tegen afwijkende geluiden bij zoiets heftigs, kunt vallen met alle gevolgen van dien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand anders hier (wel) iets verstandigs over kan zeggen.
Dus je pleit ervoor om maar een hele geringe straf te geven ?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je bent je leesbril vergeten?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:39 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Dus je pleit ervoor om maar een hele geringe straf te geven ?
Uhm ... nee.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:39 schreef zoefbust het volgende:
Dus je pleit ervoor om maar een hele geringe straf te geven ?
Welke straf moeten dit soort lieden dan krijgen ?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm ... nee.
Is het niet A, dan moet het Z zijn?
Over dat groepsgedrag heb ik ook al nagedacht ja. Maar eerder in de context van voor de bekendmaking van deze zaak. Ik kan me voorstellen dat je als ouder met andere ouders meegaat, als het je kinderen betreft. "Iedereen brengt hier toch dagelijks zijn kinderen? Dan zal het wel veilig zijn", ookal heb je een onderbuikgevoel. Al blijf ik dat van die zogenaamde feestjes zeer vreemd vinden. Ben echt benieuwd hoe dat nou werkelijk gegaan is, want geen weldenkend mens laat zijn peuters toch naar 'zoiets' gaan? Groepsgedrag of niet.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik ben geen psycholoog, maar het is volgens mij ook een soort groepsdynamiek. Als in zo'n heftige zaak veel mensen een bepaalde kant opgaan ("vertrouwde het al niet" etc.) dan is het risicovol om daar niet in mee te gaan omdat je buiten de groep, die vaak een nogal sterke verbinding aangaat en zich sterk afzetten tegen afwijkende geluiden bij zoiets heftigs, kunt vallen met alle gevolgen van dien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand anders hier (wel) iets verstandigs over kan zeggen.
Gewoon de gevangenisstraf en evt. TBS die voor zulke daden staan?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:44 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Welke straf moeten dit soort lieden dan krijgen ?
Dank je.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:39 schreef Mercer het volgende:
[..]
Je doet jezelf tekort, dit klinkt al vrij verstandig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |