Parttimert en de laatste 4 jaar gestudeerdquote:Op woensdag 15 december 2010 13:01 schreef Bargehassus het volgende:
Dat hoor je volgens mij niet zo vaak, vrachtwagenchauffeurs die prive ook nog zoveel rijden. Woon je ver van je werk?
Ik heb alleen in taxis gezeten want toen ik daar een tijdje zat had ik geen rijbewijs, maar dat is dan ook niet nodig in de hoofdstadquote:Op woensdag 15 december 2010 13:04 schreef kleborp het volgende:
Ik zat gisteren avond al even te loeren in dit topic, maar wilde de gesprekken over zwangerschap en het wel/niet krijgen van kinderen niet onderbreken
Maar goed, zijn er hier nog mensen die in Engeland gereden hebben, en zo ja, wat viel jullie het meeste op?
Wat mij hier meteen opviel is dat op snelwegen er grote verschillen zijn tussen de snelheden, standaard snelweg is hier 70mph (110km/h), maar 80 - 90 (130 - 145km/h) word gewoon gedoogd, dus links rijden vrachtwagens/oudjes 65 - 70, maar rechts rijdt iedereen gewoon tegen de 90. Lastig met inhalen enzo.
Verder zijn weggetjes hier vaak veel smaller, en het is heuvelachtig/bochtig zodat je vrijwel nooit ver vooruit kan kijken, maar iedereen rijdt alsof ze alles kunnen voorspellen (snelheidslimiet is vaak ook gewoon 60mph/100km/h op die weggetjes), dat was wel eng en wennen in het begin.
Zozo, dan heb ik ook wel een diepgaand topic gemist...quote:Op woensdag 15 december 2010 13:04 schreef kleborp het volgende:
Ik zat gisteren avond al even te loeren in dit topic, maar wilde de gesprekken over zwangerschap en het wel/niet krijgen van kinderen niet onderbreken
nog niet, lijkt me wel erg leuk om te rijden!quote:Maar goed, zijn er hier nog mensen die in Engeland gereden hebben, en zo ja, wat viel jullie het meeste op?
Wat mij hier meteen opviel is dat op snelwegen er grote verschillen zijn tussen de snelheden, standaard snelweg is hier 70mph (110km/h), maar 80 - 90 (130 - 145km/h) word gewoon gedoogd, dus links rijden vrachtwagens/oudjes 65 - 70, maar rechts rijdt iedereen gewoon tegen de 90. Lastig met inhalen enzo.
Verder zijn weggetjes hier vaak veel smaller, en het is heuvelachtig/bochtig zodat je vrijwel nooit ver vooruit kan kijken, maar iedereen rijdt alsof ze alles kunnen voorspellen (snelheidslimiet is vaak ook gewoon 60mph/100km/h op die weggetjes), dat was wel eng en wennen in het begin.
Ik lees hier: Prachtige wegen voor auto's met een lage wegligging. Sowiezo dat ik daar ooit nog heen wil met mijn auto.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:04 schreef kleborp het volgende:
Verder zijn weggetjes hier vaak veel smaller, en het is heuvelachtig/bochtig zodat je vrijwel nooit ver vooruit kan kijken, maar iedereen rijdt alsof ze alles kunnen voorspellen (snelheidslimiet is vaak ook gewoon 60mph/100km/h op die weggetjes), dat was wel eng en wennen in het begin.
Tip: probeer de Eiffel. Is dichterbij en je kunt er eventueel nog een rondje Nordschleiffe aan vastplakken.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:09 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik lees hier: Prachtige wegen voor auto's met een lage wegligging. Sowiezo dat ik daar ooit nog heen wil met mijn auto.
Dat is waar, nu ik er aan gewend ben vind ik het ook wel mooi om te rijden, is weer wat anders dan in Nederland waar alles plat is.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:09 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik lees hier: Prachtige wegen voor auto's met een lage wegligging. Sowiezo dat ik daar ooit nog heen wil met mijn auto.
Dat is waar, maar in eerste instantie is het goed mogelijk dat je toch uit gewoonte het verkeerd doet.. Of constant eerst naar de verkeerde kant kijkt of er iets aan komt. Dat vind ik dus wel het fijne aan de binnenstad van London, waar het gewoon op straat aangeven staat naar welke kant je eerst moet kijkenquote:Op woensdag 15 december 2010 13:23 schreef Bargehassus het volgende:
Je rijdt automatisch met de stroom mee dus dat went heel snel. Hooguit als je alleen op de weg bent is het oppassen, maar dan kan het niet zoveel kwaad als je het verkeerd doet. En hoe vaak ben je nu alleen op de weg?
Bij welke stad is dat in de buurt dan? M'n topografische kennis laat me vaak in de steek wanneer brak. Keulen ofzo?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:10 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Tip: probeer de Eiffel. Is dichterbij en je kunt er eventueel nog een rondje Nordschleiffe aan vastplakken.
Ver in zuid-west engeland, vlak bij Plymouth.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Waar woon je eigenlijk kleborp?
Je gaat gewoon met het verkeer mee, en als je links voor een rotonde gesorteerd staat, is het een hele rare bocht om er tegen de klok in omheen te gaanquote:Op woensdag 15 december 2010 13:20 schreef monsterd. het volgende:
Het lijkt mij zoooo lastig om ineens van rechts, rijden naar linksrijden over te schakelen.. Ik zou al bijna rotondes etc. nog steeds tegen de klok in willen nemen
Dan is Engeland minder ver rijden voor mij. 250-300 km naar de Eiffel, tegenover 30 km naar IJmuiden, op de boot en lekker rondrijden bij Newcastle in de buurtquote:Op woensdag 15 december 2010 13:27 schreef Bargehassus het volgende:
Heel grofweg het gebied tussen Keulen en de Moezel. Dus vanaf Keulen nog een stukje zuid-zuidoostelijk. Echt grote steden kent het gebied niet.
Overtocht is prijzig idd, maar even tussen ons, het scheelt flink als je buurman een van de directeuren van dat bedrijf isquote:Op woensdag 15 december 2010 13:41 schreef Bargehassus het volgende:
Nu weet ik niet wat een overtocht met auto kost (afgezien van de tijd) maar ik denk dat je daarvoor wel 600km v.v. kunt rijden. Minder km zijn het wel, maar of het minder kost...?
Precies, DSC en alles uitzetten, zodat je als je gewoon rechtdoor wilt rijden al bijna niet meer van je plek komt. Dan leer je alle electronische zaken pas echt waarderen.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:34 schreef Bargehassus het volgende:
Rij ook op zomerbanden, 255 breed achter. Dus dat wil ook wel ja.
Idd, dat was met de X5. Daarmee kan je ook lekker driften, maar door de 4-wiel aandrijving heb ik het idee dat je de wagen wel makkelijker kunt corrigeren / in het gareel krijgen.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:58 schreef Grielen het volgende:
Met welke auto was dat dan, die X5?
Ik ben even een beregening-installatie improviseren/maken voor m'n planten
Ik heb een half jaar in Luxemburg gewoond & gewerkt, en ben elke 2 weken naar Nederland gereden (via Luxemburg - Trier - Bitburg - Prüm - Köln - A31 / Enschede - Deventer).quote:Op woensdag 15 december 2010 13:27 schreef Bargehassus het volgende:
Heel grofweg het gebied tussen Keulen en de Moezel. Dus vanaf Keulen nog een stukje zuid-zuidoostelijk. Echt grote steden kent het gebied niet.
Dat lijkt me inderdaad de bedoeling van 4WDquote:Op woensdag 15 december 2010 14:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, dat was met de X5. Daarmee kan je ook lekker driften, maar door de 4-wiel aandrijving heb ik het idee dat je de wagen wel makkelijker kunt corrigeren / in het gareel krijgen.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |