Parttimert en de laatste 4 jaar gestudeerdquote:Op woensdag 15 december 2010 13:01 schreef Bargehassus het volgende:
Dat hoor je volgens mij niet zo vaak, vrachtwagenchauffeurs die prive ook nog zoveel rijden. Woon je ver van je werk?
Ik heb alleen in taxis gezeten want toen ik daar een tijdje zat had ik geen rijbewijs, maar dat is dan ook niet nodig in de hoofdstadquote:Op woensdag 15 december 2010 13:04 schreef kleborp het volgende:
Ik zat gisteren avond al even te loeren in dit topic, maar wilde de gesprekken over zwangerschap en het wel/niet krijgen van kinderen niet onderbreken
Maar goed, zijn er hier nog mensen die in Engeland gereden hebben, en zo ja, wat viel jullie het meeste op?
Wat mij hier meteen opviel is dat op snelwegen er grote verschillen zijn tussen de snelheden, standaard snelweg is hier 70mph (110km/h), maar 80 - 90 (130 - 145km/h) word gewoon gedoogd, dus links rijden vrachtwagens/oudjes 65 - 70, maar rechts rijdt iedereen gewoon tegen de 90. Lastig met inhalen enzo.
Verder zijn weggetjes hier vaak veel smaller, en het is heuvelachtig/bochtig zodat je vrijwel nooit ver vooruit kan kijken, maar iedereen rijdt alsof ze alles kunnen voorspellen (snelheidslimiet is vaak ook gewoon 60mph/100km/h op die weggetjes), dat was wel eng en wennen in het begin.
Zozo, dan heb ik ook wel een diepgaand topic gemist...quote:Op woensdag 15 december 2010 13:04 schreef kleborp het volgende:
Ik zat gisteren avond al even te loeren in dit topic, maar wilde de gesprekken over zwangerschap en het wel/niet krijgen van kinderen niet onderbreken
nog niet, lijkt me wel erg leuk om te rijden!quote:Maar goed, zijn er hier nog mensen die in Engeland gereden hebben, en zo ja, wat viel jullie het meeste op?
Wat mij hier meteen opviel is dat op snelwegen er grote verschillen zijn tussen de snelheden, standaard snelweg is hier 70mph (110km/h), maar 80 - 90 (130 - 145km/h) word gewoon gedoogd, dus links rijden vrachtwagens/oudjes 65 - 70, maar rechts rijdt iedereen gewoon tegen de 90. Lastig met inhalen enzo.
Verder zijn weggetjes hier vaak veel smaller, en het is heuvelachtig/bochtig zodat je vrijwel nooit ver vooruit kan kijken, maar iedereen rijdt alsof ze alles kunnen voorspellen (snelheidslimiet is vaak ook gewoon 60mph/100km/h op die weggetjes), dat was wel eng en wennen in het begin.
Ik lees hier: Prachtige wegen voor auto's met een lage wegligging. Sowiezo dat ik daar ooit nog heen wil met mijn auto.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:04 schreef kleborp het volgende:
Verder zijn weggetjes hier vaak veel smaller, en het is heuvelachtig/bochtig zodat je vrijwel nooit ver vooruit kan kijken, maar iedereen rijdt alsof ze alles kunnen voorspellen (snelheidslimiet is vaak ook gewoon 60mph/100km/h op die weggetjes), dat was wel eng en wennen in het begin.
Tip: probeer de Eiffel. Is dichterbij en je kunt er eventueel nog een rondje Nordschleiffe aan vastplakken.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:09 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik lees hier: Prachtige wegen voor auto's met een lage wegligging. Sowiezo dat ik daar ooit nog heen wil met mijn auto.
Dat is waar, nu ik er aan gewend ben vind ik het ook wel mooi om te rijden, is weer wat anders dan in Nederland waar alles plat is.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:09 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik lees hier: Prachtige wegen voor auto's met een lage wegligging. Sowiezo dat ik daar ooit nog heen wil met mijn auto.
Dat is waar, maar in eerste instantie is het goed mogelijk dat je toch uit gewoonte het verkeerd doet.. Of constant eerst naar de verkeerde kant kijkt of er iets aan komt. Dat vind ik dus wel het fijne aan de binnenstad van London, waar het gewoon op straat aangeven staat naar welke kant je eerst moet kijkenquote:Op woensdag 15 december 2010 13:23 schreef Bargehassus het volgende:
Je rijdt automatisch met de stroom mee dus dat went heel snel. Hooguit als je alleen op de weg bent is het oppassen, maar dan kan het niet zoveel kwaad als je het verkeerd doet. En hoe vaak ben je nu alleen op de weg?
Bij welke stad is dat in de buurt dan? M'n topografische kennis laat me vaak in de steek wanneer brak. Keulen ofzo?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:10 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Tip: probeer de Eiffel. Is dichterbij en je kunt er eventueel nog een rondje Nordschleiffe aan vastplakken.
Ver in zuid-west engeland, vlak bij Plymouth.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Waar woon je eigenlijk kleborp?
Je gaat gewoon met het verkeer mee, en als je links voor een rotonde gesorteerd staat, is het een hele rare bocht om er tegen de klok in omheen te gaanquote:Op woensdag 15 december 2010 13:20 schreef monsterd. het volgende:
Het lijkt mij zoooo lastig om ineens van rechts, rijden naar linksrijden over te schakelen.. Ik zou al bijna rotondes etc. nog steeds tegen de klok in willen nemen
Dan is Engeland minder ver rijden voor mij. 250-300 km naar de Eiffel, tegenover 30 km naar IJmuiden, op de boot en lekker rondrijden bij Newcastle in de buurtquote:Op woensdag 15 december 2010 13:27 schreef Bargehassus het volgende:
Heel grofweg het gebied tussen Keulen en de Moezel. Dus vanaf Keulen nog een stukje zuid-zuidoostelijk. Echt grote steden kent het gebied niet.
Overtocht is prijzig idd, maar even tussen ons, het scheelt flink als je buurman een van de directeuren van dat bedrijf isquote:Op woensdag 15 december 2010 13:41 schreef Bargehassus het volgende:
Nu weet ik niet wat een overtocht met auto kost (afgezien van de tijd) maar ik denk dat je daarvoor wel 600km v.v. kunt rijden. Minder km zijn het wel, maar of het minder kost...?
Precies, DSC en alles uitzetten, zodat je als je gewoon rechtdoor wilt rijden al bijna niet meer van je plek komt. Dan leer je alle electronische zaken pas echt waarderen.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:34 schreef Bargehassus het volgende:
Rij ook op zomerbanden, 255 breed achter. Dus dat wil ook wel ja.
Idd, dat was met de X5. Daarmee kan je ook lekker driften, maar door de 4-wiel aandrijving heb ik het idee dat je de wagen wel makkelijker kunt corrigeren / in het gareel krijgen.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:58 schreef Grielen het volgende:
Met welke auto was dat dan, die X5?
Ik ben even een beregening-installatie improviseren/maken voor m'n planten
Ik heb een half jaar in Luxemburg gewoond & gewerkt, en ben elke 2 weken naar Nederland gereden (via Luxemburg - Trier - Bitburg - Prüm - Köln - A31 / Enschede - Deventer).quote:Op woensdag 15 december 2010 13:27 schreef Bargehassus het volgende:
Heel grofweg het gebied tussen Keulen en de Moezel. Dus vanaf Keulen nog een stukje zuid-zuidoostelijk. Echt grote steden kent het gebied niet.
Dat lijkt me inderdaad de bedoeling van 4WDquote:Op woensdag 15 december 2010 14:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, dat was met de X5. Daarmee kan je ook lekker driften, maar door de 4-wiel aandrijving heb ik het idee dat je de wagen wel makkelijker kunt corrigeren / in het gareel krijgen.
[..]
Grappig, volgens mij heb ik hem ook zo'n 5,5 jaar.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:56 schreef von_Preussen het volgende:
Ben toch benieuwd naar hoe lang iedereen hier z'n rijbewijs al heeft, dus hoe lang hebben jullie het roze papiertje / pasje al?![]()
Zelf zelf aftrappen, ben inmiddels als ruim 5,5 jaar in het bezit van mijn toegangskaartje tot de ultieme vrijheid.
Ben ik het niet helemaal me je eens, de bedoeling van 4wd is natuurlijk niet primair om het gespeel van de bestuurder op te vangen. Ik zie de voordelen eerder bij het overbrengen van het vermogen op het wegdek. Vooral wanneer het glad / vochtig is (regen!) kan je je tractie beter kwijt dan een pure achterwielaandrijving. En je kunt natuurlijk in sommige situaties (uit sneeuw of modder wegrijden) beter uit de voeten.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad de bedoeling van 4WD
Zo, ben er straks ook even van tussen. Even mijn vriendinnetje ophalen van de Uni. Leuk ritje.
Dat is wel eerlijk dan..quote:Op woensdag 15 december 2010 15:18 schreef von_Preussen het volgende:
Bah, zojuist bericht gekregen dat ze voor een (bij)baantje iemand anders hebben gekozen omdat ik "te goed" zou zijn, en daardoor eventueel weer te snel zou vertrekken.
Eerlijk is het wel, en eerlijkheid is iets wat ik zeer op prijs stel. Maar ik baal echt als een stekker, want ik kon erg goed met die mensen opschieten + de bedrijfsomgeving (industriële onderneming) sprak me zeer aan.quote:
Wat studeer je dan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 15 december 2010 15:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eerlijk is het wel, en eerlijkheid is iets wat ik zeer op prijs stel. Maar ik baal echt als een stekker, want ik kon erg goed met die mensen opschieten + de bedrijfsomgeving (industriële onderneming) sprak me zeer aan.
En ik wil mijn vrije tijd opvullen door extra geld te verdienen, wat ik dan aan de kant kan zetten om ¤5000 collegegeld te voldoen (zonder meteen mijn spaartegoeden te moeten aanspreken). Als ik dan echter steeds te horen krijg dat ik "overgekwalificeerd" zou zijn (daarbij ben ik nog niet eens klaar met mijn studie) dan steekt me dat enorm.![]()
Mijn excuses als ik hier te erg off-topic ga, maar mijn frustratie moet er even uit.
Ik studeer bedrijfskunde aan de uni, echter zijn er door persoonlijke omstandigheden (ziekte van mij, ziekte van familieleden) en een wijziging van het vakkenpakket wat "lege plekken" onstaan. Als ik er hard aan trek kan ik mijn bachelor 2011 - 2012 halen, echter is er 1 vak wat ik moet halen voordat ik mijn scriptie mag schrijven, dus zal zich dat over twee erg rustige jaren uitsmeren (hoewel, dan heb ik genoeg tijd om te werken zodat ik over voldoende geld beschik).quote:Op woensdag 15 december 2010 15:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat studeer je dan als ik vragen mag?
Hmm, ik zie er 'iets' aan. Misschien komt het omdat ik helemaal geen Alfa Romeo fan ben hoor. Vind het afschuwelijke Italiaanse rotzooiquote:Op woensdag 15 december 2010 15:06 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, er is eindelijk een redelijk alternatief voor de Polo bluemotion en de Seat/Skoda tegenhangers ervan. Namelijk de Alfa Mito, met 85pk diesel. Vierpitter
Ik vind 'm liev
[ afbeelding ]
Pff, waarom nou pas in 2013quote:Automobilisten zonder BE-rijbewijs mogen vanaf 2013 een caravan trekken die zwaarder is dan het ledig gewicht van hun eigen auto zonder speciaal aanhangerrijbewijs, zolang de totale toegestane maximum massa minder is dan 3500 kg. Dat is een van de gevolgen van de invoering van de Derde Europese Rijbewijsrichtlijn.
Hmm ik zie je bedoeling. Op die manier heb je straks op je c.v. ook een legitieme reden gehad om langer over je studie te hebben gedaan.quote:Op woensdag 15 december 2010 15:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik studeer bedrijfskunde aan de uni, echter zijn er door persoonlijke omstandigheden (ziekte van mij, ziekte van familieleden) en een wijziging van het vakkenpakket wat "lege plekken" onstaan. Als ik er hard aan trek kan ik mijn bachelor 2011 - 2012 halen, echter is er 1 vak wat ik moet halen voordat ik mijn scriptie mag schrijven, dus zal zich dat over twee erg rustige jaren uitsmeren (hoewel, dan heb ik genoeg tijd om te werken zodat ik over voldoende geld beschik).
Maar goed, voor nu zoek ik dus werk om mijn huidige vrije tijd (naast andere werkzaamheden) op te vullen en centjes te verdienen, alleen blijkt dat niet zo makkelijk te zijn. Je hebt helemaal gelijk, gewoon door blijven gaan, echter is dat niet helemaal makkelijk voor iemand die nooit "nee" gewend was.
jamaar., jij bent vrouw, en ziet er goed uit(tenminste, in je fobo)quote:Op woensdag 15 december 2010 16:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm ik zie je bedoeling. Op die manier heb je straks op je c.v. ook een legitieme reden gehad om langer over je studie te hebben gedaan.![]()
Ik heb eigenlijk ook nooit nee gehoord, en ik vond het al verbazingwekkend hoe makkelijk ik aangenomen was op de ambssade. Er waren bijvoorbeeld nog 2 kandidaten en die waren beiden afgewezen ondanks dat ze een betere en hogere opleiding doen dan ik.
Ik weet niet of de andere kandidaten Pools spraken, danwel een Poolse achtergrond hebben? Dat zou best wel eens kunnen hebben meegespeeld.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jamaar., jij bent vrouw, en ziet er goed uit(tenminste, in je fobo)
Dat is al een groot pluspunt
Die is niet belastingvrij toch?quote:Op woensdag 15 december 2010 15:14 schreef Marco001 het volgende:
Is een nog beter alternatief:
De giulietta(?) 170 pk
http://www.verkeerspro.nl(...)inemotor-met-170-pk/
Als ik een leasebakje uit moet zoeken, op benzine, word het OF deze, of een DS3
Ik zou 'm ook nooit kopen, maar om te zien vind ik 'm wel mooi. Bovendien, als leasegebakje is het een goede kandidaat. De 3-cylinders die je bij VAG krijgt maken echt een takke herriequote:Op woensdag 15 december 2010 16:21 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hmm, ik zie er 'iets' aan. Misschien komt het omdat ik helemaal geen Alfa Romeo fan ben hoor. Vind het afschuwelijke Italiaanse rotzooi
Kortom: het aanhangerrijbewijs wordt afgeschaft? Fijn, nóg meer van die achterlijke klapjosties op de weg die denken dat ze weten waar ze blijven met die godsvergeten sleurhuttenquote:
Haha... Nou toen ik solliciteerde hadden ze geen foto van me, en ik zie er gewoon gemiddeld uit, denk ik.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jamaar., jij bent vrouw, en ziet er goed uit(tenminste, in je fobo)
Dat is al een groot pluspunt
De andere stagiair spreekt geen Pools. Dus het hoeft niet persé een belemmering te zijn, al was het wel een pré. Daarnaast doe ik een studie op HBO niveau en de afgewezen kandidaten WO. Ik geloof dat de andere stagiair hier en ik de enigen zijn die ooit op HBO niveau hier hebben gezeten. Soms is dat wel lastig, want ik hoef bijvoorbeeld geen scriptie te schrijven maar een kort stageonderzoek. Het is nu al te lang en ik weet niet ze op school er straks van denkenquote:Op woensdag 15 december 2010 16:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik weet niet of de andere kandidaten Pools spraken, danwel een Poolse achtergrond hebben? Dat zou best wel eens kunnen hebben meegespeeld.
Mensen die met een caravan rondrijden zijn sowieso niet zo'n goed idee, als er een caravan in de buurt is dan stagneert de doorstroming meestal.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:41 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou het wel handig vinden om met een inieminie aanhanger rond te mogen rijden.. Maargoed, ik heb geen idee hoe en wat dat allemaal werkt (wat te doen als zo'n ding uitzwenkt)
Dus ik weet niet of mensen zonder extra rijbewijs met een caravan rond laten rijden wel zo'n goed idee is
Volgens mij wel.. valt in de 20% bijtelling groep, dus gellof dat hij belastingvrij isquote:Op woensdag 15 december 2010 16:37 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die is niet belastingvrij toch?
[..]
Ik zou 'm ook nooit kopen, maar om te zien vind ik 'm wel mooi. Bovendien, als leasegebakje is het een goede kandidaat. De 3-cylinders die je bij VAG krijgt maken echt een takke herrie
[..]
Kortom: het aanhangerrijbewijs wordt afgeschaft? Fijn, nóg meer van die achterlijke klapjosties op de weg die denken dat ze weten waar ze blijven met die godsvergeten sleurhuttenIk ben voor een verplichte herhalingscursus om de 5 jaar voor mensen die niet voor hun werk met aanhangers hoeven te rijden (lees: die mafkezen die eens per jaar met de sleurhut de weg op gaan en zich dan king of the road voelen
)
snap dat soort mensen sowieso niet, kopen een dure caravan(met 10.000 heb je nog niet veel volgens mij..) gaan er 3 weken per jaar mee weg vaak, en de rest staat ie maar in de stalling...quote:Op woensdag 15 december 2010 16:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mensen die met een caravan rondrijden zijn sowieso niet zo'n goed idee, als er een caravan in de buurt is dan stagneert de doorstroming meestal.
Fout. De trend tegenwoordig is dat men vaker buiten het ouderwetse 'hoogseizoen' met de caravan er op uit gaat. Vrijwel alle schoolvakanties, veelal weekendjes gedurende de hele zomer, worden vertegenwoordigd door je doorsnee kampeerfamilie. Daarom seizoens- en jaar-(met winterstalling)plaatsen voor een prijs van gemiddeld ¤1500,-.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
snap dat soort mensen sowieso niet, kopen een dure caravan(met 10.000 heb je nog niet veel volgens mij..) gaan er 3 weken per jaar mee weg vaak, en de rest staat ie maar in de stalling...
Over het algemeen zijn dat soort mensen meer geld kwijt aan vakanties als wij, terwijl wij vaak 2 weken ofzo in een 4* hotel aan de Cote-d-Azur of andere leuke plekken zitten, en ook vaak weekendjes weg gaan..
Er is een hele generatie (waaronder ook mijn ouders) die hun aanhangerrijbewijs gratis gehad hebben. Zo van: alstu! *pats* Zo die stempel op het papiertje. Mijn moeder heeft geen fláuw idee waar ze blijft met zo'n ding. Ooit moest ze eens met pa's aanhanger rijden, en ik moest mee. Want zij kreeg 'm daar niet achteruit het inrit in. Ik was 16quote:Op woensdag 15 december 2010 16:41 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou het wel handig vinden om met een inieminie aanhanger rond te mogen rijden.. Maargoed, ik heb geen idee hoe en wat dat allemaal werkt (wat te doen als zo'n ding uitzwenkt)
Dus ik weet niet of mensen zonder extra rijbewijs met een caravan rond laten rijden wel zo'n goed idee is
Dat dus. En dan hooguit 75 gaan rijden op de snelweg, waar ze 90 mogen. En daar zitten alle vrachtwagens dan achter te drukken. En als je er dan toch langs blaast krijg je een bekeuring voor het overtreden van het inhaalverbod. Die caravanpiloot komt er mee weg, dat ze die maar een prent geven voor het hinderen van het overige verkeer in plaatsquote:Op woensdag 15 december 2010 16:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mensen die met een caravan rondrijden zijn sowieso niet zo'n goed idee, als er een caravan in de buurt is dan stagneert de doorstroming meestal.
De 14% groep is belastingvrijquote:Op woensdag 15 december 2010 16:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgens mij wel.. valt in de 20% bijtelling groep, dus gellof dat hij belastingvrij is
Kan ik me helemaal in vinden, caravan's zijn ook absoluut niet mijn ding. Maar als mensen het fijn vinden om 20 jaar lang met zo'n sleurhut naar dezelfde camping te gaan dan is dat hun ding, iedereen moet doen waar ie gelukkig mee wordt.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
snap dat soort mensen sowieso niet, kopen een dure caravan(met 10.000 heb je nog niet veel volgens mij..) gaan er 3 weken per jaar mee weg vaak, en de rest staat ie maar in de stalling...
Over het algemeen zijn dat soort mensen meer geld kwijt aan vakanties als wij, terwijl wij vaak 2 weken ofzo in een 4* hotel aan de Cote-d-Azur of andere leuke plekken zitten, en ook vaak weekendjes weg gaan..
Precies wat ik bedoel, vooral het vrachtverkeer hinderen ze enorm met hun langzame getreuzel, danwel ook de rest omdat ze zonodig met 5km/h snelheidsverschil moeten inhalen.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat dus. En dan hooguit 75 gaan rijden op de snelweg, waar ze 90 mogen. En daar zitten alle vrachtwagens dan achter te drukken. En als je er dan toch langs blaast krijg je een bekeuring voor het overtreden van het inhaalverbod. Die caravanpiloot komt er mee weg, dat ze die maar een prent geven voor het hinderen van het overige verkeer in plaats
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |