abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89954591
:W. Ik ben dr ook weer bij
pi_89954631
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:01 schreef Bargehassus het volgende:
Dat hoor je volgens mij niet zo vaak, vrachtwagenchauffeurs die prive ook nog zoveel rijden. Woon je ver van je werk?
Parttimert en de laatste 4 jaar gestudeerd ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_89954645
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:04 schreef kleborp het volgende:
Ik zat gisteren avond al even te loeren in dit topic, maar wilde de gesprekken over zwangerschap en het wel/niet krijgen van kinderen niet onderbreken ;)

Maar goed, zijn er hier nog mensen die in Engeland gereden hebben, en zo ja, wat viel jullie het meeste op? :)

Wat mij hier meteen opviel is dat op snelwegen er grote verschillen zijn tussen de snelheden, standaard snelweg is hier 70mph (110km/h), maar 80 - 90 (130 - 145km/h) word gewoon gedoogd, dus links rijden vrachtwagens/oudjes 65 - 70, maar rechts rijdt iedereen gewoon tegen de 90. Lastig met inhalen enzo.

Verder zijn weggetjes hier vaak veel smaller, en het is heuvelachtig/bochtig zodat je vrijwel nooit ver vooruit kan kijken, maar iedereen rijdt alsof ze alles kunnen voorspellen (snelheidslimiet is vaak ook gewoon 60mph/100km/h op die weggetjes), dat was wel eng en wennen in het begin.
Ik heb alleen in taxis gezeten want toen ik daar een tijdje zat had ik geen rijbewijs, maar dat is dan ook niet nodig in de hoofdstad ;). Wel lijkt het stuur aan de rechterkant mij heel tof, al is dat waarschijnlijk een wat geromantiseerd beeld van me :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_89954649
quote:
Ik zat gisteren avond al even te loeren in dit topic, maar wilde de gesprekken over zwangerschap en het wel/niet krijgen van kinderen niet onderbreken ;)
Zozo, dan heb ik ook wel een diepgaand topic gemist... :+. Toch maar eens bijlezen :D
quote:
Maar goed, zijn er hier nog mensen die in Engeland gereden hebben, en zo ja, wat viel jullie het meeste op? :)

Wat mij hier meteen opviel is dat op snelwegen er grote verschillen zijn tussen de snelheden, standaard snelweg is hier 70mph (110km/h), maar 80 - 90 (130 - 145km/h) word gewoon gedoogd, dus links rijden vrachtwagens/oudjes 65 - 70, maar rechts rijdt iedereen gewoon tegen de 90. Lastig met inhalen enzo.

Verder zijn weggetjes hier vaak veel smaller, en het is heuvelachtig/bochtig zodat je vrijwel nooit ver vooruit kan kijken, maar iedereen rijdt alsof ze alles kunnen voorspellen (snelheidslimiet is vaak ook gewoon 60mph/100km/h op die weggetjes), dat was wel eng en wennen in het begin.
nog niet, lijkt me wel erg leuk om te rijden! :)
  woensdag 15 december 2010 @ 13:08:46 #55
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_89954713
Heb wel eens een dag in de UK gereden. Is even wennen in het begin, maar het viel me wel op dat het eigenlijk heel snel went. Ik reed alleen in een links gestuurde auto en dat is wat lastig met inhalen en overzicht hebben op hetgeen er voor je gebeurt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:09:26 #56
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89954735
quote:
Ik lees hier: Prachtige wegen voor auto's met een lage wegligging. Sowiezo dat ik daar ooit nog heen wil met mijn auto.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:10:46 #57
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_89954784
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:09 schreef Grielen het volgende:

[..]

Ik lees hier: Prachtige wegen voor auto's met een lage wegligging. Sowiezo dat ik daar ooit nog heen wil met mijn auto.
Tip: probeer de Eiffel. Is dichterbij en je kunt er eventueel nog een rondje Nordschleiffe aan vastplakken.
pi_89954835
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:09 schreef Grielen het volgende:

[..]

Dat is waar, nu ik er aan gewend ben vind ik het ook wel mooi om te rijden, is weer wat anders dan in Nederland waar alles plat is.

Vind het ook mooi om te zien dat vrachtwagen chaffeurs er ook geen moeite mee lijken te hebben, die denderen ook gewoon met flinkse snelheid een bochtige heuvel af.
pi_89955121
Waar woon je eigenlijk kleborp?
  woensdag 15 december 2010 @ 13:20:04 #60
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89955136
Het lijkt mij zoooo lastig om ineens van rechts, rijden naar linksrijden over te schakelen.. Ik zou al bijna rotondes etc. nog steeds tegen de klok in willen nemen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:23:35 #61
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_89955256
Je rijdt automatisch met de stroom mee dus dat went heel snel. Hooguit als je alleen op de weg bent is het oppassen, maar dan kan het niet zoveel kwaad als je het verkeerd doet. En hoe vaak ben je nu alleen op de weg?
  woensdag 15 december 2010 @ 13:24:54 #62
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89955305
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:23 schreef Bargehassus het volgende:
Je rijdt automatisch met de stroom mee dus dat went heel snel. Hooguit als je alleen op de weg bent is het oppassen, maar dan kan het niet zoveel kwaad als je het verkeerd doet. En hoe vaak ben je nu alleen op de weg?
Dat is waar, maar in eerste instantie is het goed mogelijk dat je toch uit gewoonte het verkeerd doet.. Of constant eerst naar de verkeerde kant kijkt of er iets aan komt. Dat vind ik dus wel het fijne aan de binnenstad van London, waar het gewoon op straat aangeven staat naar welke kant je eerst moet kijken ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 15 december 2010 @ 13:25:05 #63
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89955312
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:10 schreef Bargehassus het volgende:

[..]

Tip: probeer de Eiffel. Is dichterbij en je kunt er eventueel nog een rondje Nordschleiffe aan vastplakken.
Bij welke stad is dat in de buurt dan? M'n topografische kennis laat me vaak in de steek wanneer brak. Keulen ofzo?
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:27:40 #64
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_89955412
Heel grofweg het gebied tussen Keulen en de Moezel. Dus vanaf Keulen nog een stukje zuid-zuidoostelijk. Echt grote steden kent het gebied niet.
pi_89955494
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Waar woon je eigenlijk kleborp?
Ver in zuid-west engeland, vlak bij Plymouth.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:20 schreef monsterd. het volgende:
Het lijkt mij zoooo lastig om ineens van rechts, rijden naar linksrijden over te schakelen.. Ik zou al bijna rotondes etc. nog steeds tegen de klok in willen nemen :P
Je gaat gewoon met het verkeer mee, en als je links voor een rotonde gesorteerd staat, is het een hele rare bocht om er tegen de klok in omheen te gaan :)

Ik heb het 1 keer gehad dat ik helemaal alleen op de weg was, rechts af sloeg, en toch een korte bocht nam waardoor ik verkeerd uit kwam. Maar omdat ik ook aan de andere kant ik de auto zit voelde dat meteen fout aan. Nu hou ik gewoon maar in mijn achterhoofd dat links een korte, en rechts een ruime bocht is, dan weet je ook meteen welke kant je op moet kijken.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:36:16 #66
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89955701
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:27 schreef Bargehassus het volgende:
Heel grofweg het gebied tussen Keulen en de Moezel. Dus vanaf Keulen nog een stukje zuid-zuidoostelijk. Echt grote steden kent het gebied niet.
Dan is Engeland minder ver rijden voor mij. 250-300 km naar de Eiffel, tegenover 30 km naar IJmuiden, op de boot en lekker rondrijden bij Newcastle in de buurt :)

En nog goedkoper ook, als je ziet wat mijn auto verbruikt ;(
  woensdag 15 december 2010 @ 13:41:04 #67
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_89955880
Nu weet ik niet wat een overtocht met auto kost (afgezien van de tijd) maar ik denk dat je daarvoor wel 600km v.v. kunt rijden. Minder km zijn het wel, maar of het minder kost...?
  woensdag 15 december 2010 @ 13:43:06 #68
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89955954
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:41 schreef Bargehassus het volgende:
Nu weet ik niet wat een overtocht met auto kost (afgezien van de tijd) maar ik denk dat je daarvoor wel 600km v.v. kunt rijden. Minder km zijn het wel, maar of het minder kost...?
Overtocht is prijzig idd, maar even tussen ons, het scheelt flink als je buurman een van de directeuren van dat bedrijf is ;). Je moet er ook vanuit gaan dat je een hotel moet regelen in Duitsland, eten etc., terwijl het bij de overtocht inbegrepen is. Mijn zus en mijn zwager gingen er ook heen vorig jaar :)

600 km kost me dik 75 liter benzine.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:46:48 #69
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_89956098
Ah, connecties, ideaal. En die Soeb weet inderdaad wel raad met de peut! Ik had 'em op een 1:10 geschat.
pi_89956132
Met de boot leek mij niks, was voor mij ook omrijden, maar vooral dat 7 uur (of is het langer?) niks doen trok mij niet zo.

Met de Eurotunnel reed ik binnen een uur weer verder, overtocht zelf duur maar 30mins op de trein.

Maar goed, je rijd wel iets verder ja, en je komt aan de Engelse kant vlak bij Londen uit, geen mooi gebied en veel te druk. Newcastle is dan een stuk beter, vooral als je even door rijd richting Lake District :)

Haalde met mijn Fiesta overigens zo een 1:17 (diesel) tijdens de trip naar NL en terug.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:48:18 #71
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89956153
1:10 Zal hij ook wel doen, maar dan moet ik eerst het één en ander vervangen binnenkort.
pi_89956333
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:34 schreef Bargehassus het volgende:
Rij ook op zomerbanden, 255 breed achter. Dus dat wil ook wel ja. *O*
Precies, DSC en alles uitzetten, zodat je als je gewoon rechtdoor wilt rijden al bijna niet meer van je plek komt. Dan leer je alle electronische zaken pas echt waarderen. :)

Vorig jaar in Luxemburg had ik ook een parkeerplaats gevonden om lekker los te gaan......bleek echter van een hotel te zijn, en een verdieping of twee hoger zag ik allemaal verbaasde gezichten van achter hun ontbijt naar mij toe kijken. >:)
  woensdag 15 december 2010 @ 13:58:21 #73
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89956591
Met welke auto was dat dan, die X5?

Ik ben even een beregening-installatie improviseren/maken voor m'n planten :W
pi_89956820
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:58 schreef Grielen het volgende:
Met welke auto was dat dan, die X5?

Ik ben even een beregening-installatie improviseren/maken voor m'n planten :W
Idd, dat was met de X5. Daarmee kan je ook lekker driften, maar door de 4-wiel aandrijving heb ik het idee dat je de wagen wel makkelijker kunt corrigeren / in het gareel krijgen.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:27 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb een half jaar in Luxemburg gewoond & gewerkt, en ben elke 2 weken naar Nederland gereden (via Luxemburg - Trier - Bitburg - Prüm - Köln - A31 / Enschede - Deventer).

Daar zat dan een behoorlijk stuk (Trier tot Euskirchen) aan Bundesstraße 51 in, die is dan steeds 2 + 1 baan, maar gaat wel lekker door de bergen met bochten en alles. En omdat die zo breed is kan je daar heerlijk lekker hard doorheen knallen, dat was errug leuk om te doen (ben niet zo van smalle weggetjes en veel accelereren, eerder van hoge snelheden maar daarbij wel een "moeilijke" route hebben).

Trouwens, ik moest net in Deventer zijn, ben ik totaal verzonken in gedachten en kom pas op de IJsselburg (A1) erachter dat ik eraf had gemoeten. 8)7
  woensdag 15 december 2010 @ 14:18:37 #75
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_89957425
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:03 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Idd, dat was met de X5. Daarmee kan je ook lekker driften, maar door de 4-wiel aandrijving heb ik het idee dat je de wagen wel makkelijker kunt corrigeren / in het gareel krijgen.

[..]

Dat lijkt me inderdaad de bedoeling van 4WD

Zo, ben er straks ook even van tussen. Even mijn vriendinnetje ophalen van de Uni. Leuk ritje.
pi_89958143
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:56 schreef von_Preussen het volgende:
Ben toch benieuwd naar hoe lang iedereen hier z'n rijbewijs al heeft, dus hoe lang hebben jullie het roze papiertje / pasje al? :P

Zelf zelf aftrappen, ben inmiddels als ruim 5,5 jaar in het bezit van mijn toegangskaartje tot de ultieme vrijheid.
Grappig, volgens mij heb ik hem ook zo'n 5,5 jaar. :).

Afgelopen 2 jaar ben ik pas echt veel gaan rijden, zo'n 45-50.000 per jaar. Daarvoor zat ik rond de 10-15k per jaar.
pi_89959370
Trouwens, er is eindelijk een redelijk alternatief voor de Polo bluemotion en de Seat/Skoda tegenhangers ervan. Namelijk de Alfa Mito, met 85pk diesel. Vierpitter :D

Ik vind 'm liev O+

pi_89959613
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Bargehassus het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad de bedoeling van 4WD

Zo, ben er straks ook even van tussen. Even mijn vriendinnetje ophalen van de Uni. Leuk ritje.
Ben ik het niet helemaal me je eens, de bedoeling van 4wd is natuurlijk niet primair om het gespeel van de bestuurder op te vangen. Ik zie de voordelen eerder bij het overbrengen van het vermogen op het wegdek. Vooral wanneer het glad / vochtig is (regen!) kan je je tractie beter kwijt dan een pure achterwielaandrijving. En je kunt natuurlijk in sommige situaties (uit sneeuw of modder wegrijden) beter uit de voeten.
pi_89959667
Is een nog beter alternatief:
De giulietta(?) 170 pk :7
http://www.verkeerspro.nl(...)inemotor-met-170-pk/

Als ik een leasebakje uit moet zoeken, op benzine, word het OF deze, of een DS3 :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_89959814
Bah, zojuist bericht gekregen dat ze voor een (bij)baantje iemand anders hebben gekozen omdat ik "te goed" zou zijn, en daardoor eventueel weer te snel zou vertrekken. |:(
pi_89960038
quote:
9s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:18 schreef von_Preussen het volgende:
Bah, zojuist bericht gekregen dat ze voor een (bij)baantje iemand anders hebben gekozen omdat ik "te goed" zou zijn, en daardoor eventueel weer te snel zou vertrekken. |:(
Dat is wel eerlijk dan.. :)
9 v.d. 10 keer is het dat ik niet goed aansluit bij hun eisen(volgens hun..)
Oh en Peak-IT: Geen vacatures in mijn regio; kijk ik op hun site: stuk of 10 vacatures waar ik wel redelijk tot goed bij pas in mijn regio XD
pi_89960488
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:24 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat is wel eerlijk dan.. :)
Eerlijk is het wel, en eerlijkheid is iets wat ik zeer op prijs stel. Maar ik baal echt als een stekker, want ik kon erg goed met die mensen opschieten + de bedrijfsomgeving (industriële onderneming) sprak me zeer aan.
En ik wil mijn vrije tijd opvullen door extra geld te verdienen, wat ik dan aan de kant kan zetten om ¤5000 collegegeld te voldoen (zonder meteen mijn spaartegoeden te moeten aanspreken). Als ik dan echter steeds te horen krijg dat ik "overgekwalificeerd" zou zijn (daarbij ben ik nog niet eens klaar met mijn studie) dan steekt me dat enorm. :(

Mijn excuses als ik hier te erg off-topic ga, maar mijn frustratie moet er even uit. :@
  woensdag 15 december 2010 @ 15:43:18 #83
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89960752
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Eerlijk is het wel, en eerlijkheid is iets wat ik zeer op prijs stel. Maar ik baal echt als een stekker, want ik kon erg goed met die mensen opschieten + de bedrijfsomgeving (industriële onderneming) sprak me zeer aan.
En ik wil mijn vrije tijd opvullen door extra geld te verdienen, wat ik dan aan de kant kan zetten om ¤5000 collegegeld te voldoen (zonder meteen mijn spaartegoeden te moeten aanspreken). Als ik dan echter steeds te horen krijg dat ik "overgekwalificeerd" zou zijn (daarbij ben ik nog niet eens klaar met mijn studie) dan steekt me dat enorm. :(

Mijn excuses als ik hier te erg off-topic ga, maar mijn frustratie moet er even uit. :@
Wat studeer je dan als ik vragen mag?

Gewoon door blijven solliciteren, ik snap dat het vervelend is.. maar het is de enige oplossing om ervoor te zorgen dat er centjes binnenkomen ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89961242
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:43 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wat studeer je dan als ik vragen mag?
Ik studeer bedrijfskunde aan de uni, echter zijn er door persoonlijke omstandigheden (ziekte van mij, ziekte van familieleden) en een wijziging van het vakkenpakket wat "lege plekken" onstaan. Als ik er hard aan trek kan ik mijn bachelor 2011 - 2012 halen, echter is er 1 vak wat ik moet halen voordat ik mijn scriptie mag schrijven, dus zal zich dat over twee erg rustige jaren uitsmeren (hoewel, dan heb ik genoeg tijd om te werken zodat ik over voldoende geld beschik).

Maar goed, voor nu zoek ik dus werk om mijn huidige vrije tijd (naast andere werkzaamheden) op te vullen en centjes te verdienen, alleen blijkt dat niet zo makkelijk te zijn. Je hebt helemaal gelijk, gewoon door blijven gaan, echter is dat niet helemaal makkelijk voor iemand die nooit "nee" gewend was. :+
  woensdag 15 december 2010 @ 16:21:59 #85
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89962447
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:06 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, er is eindelijk een redelijk alternatief voor de Polo bluemotion en de Seat/Skoda tegenhangers ervan. Namelijk de Alfa Mito, met 85pk diesel. Vierpitter :D

Ik vind 'm liev O+

[ afbeelding ]
Hmm, ik zie er 'iets' aan. Misschien komt het omdat ik helemaal geen Alfa Romeo fan ben hoor. Vind het afschuwelijke Italiaanse rotzooi ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_89962596
quote:
Automobilisten zonder BE-rijbewijs mogen vanaf 2013 een caravan trekken die zwaarder is dan het ledig gewicht van hun eigen auto zonder speciaal aanhangerrijbewijs, zolang de totale toegestane maximum massa minder is dan 3500 kg. Dat is een van de gevolgen van de invoering van de Derde Europese Rijbewijsrichtlijn.
Pff, waarom nou pas in 2013 :(
  woensdag 15 december 2010 @ 16:32:51 #87
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89962982
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:54 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik studeer bedrijfskunde aan de uni, echter zijn er door persoonlijke omstandigheden (ziekte van mij, ziekte van familieleden) en een wijziging van het vakkenpakket wat "lege plekken" onstaan. Als ik er hard aan trek kan ik mijn bachelor 2011 - 2012 halen, echter is er 1 vak wat ik moet halen voordat ik mijn scriptie mag schrijven, dus zal zich dat over twee erg rustige jaren uitsmeren (hoewel, dan heb ik genoeg tijd om te werken zodat ik over voldoende geld beschik).

Maar goed, voor nu zoek ik dus werk om mijn huidige vrije tijd (naast andere werkzaamheden) op te vullen en centjes te verdienen, alleen blijkt dat niet zo makkelijk te zijn. Je hebt helemaal gelijk, gewoon door blijven gaan, echter is dat niet helemaal makkelijk voor iemand die nooit "nee" gewend was. :+
Hmm ik zie je bedoeling. Op die manier heb je straks op je c.v. ook een legitieme reden gehad om langer over je studie te hebben gedaan. :)

Ik heb eigenlijk ook nooit nee gehoord, en ik vond het al verbazingwekkend hoe makkelijk ik aangenomen was op de ambssade. Er waren bijvoorbeeld nog 2 kandidaten en die waren beiden afgewezen ondanks dat ze een betere en hogere opleiding doen dan ik. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89963028
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:32 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hmm ik zie je bedoeling. Op die manier heb je straks op je c.v. ook een legitieme reden gehad om langer over je studie te hebben gedaan. :)

Ik heb eigenlijk ook nooit nee gehoord, en ik vond het al verbazingwekkend hoe makkelijk ik aangenomen was op de ambssade. Er waren bijvoorbeeld nog 2 kandidaten en die waren beiden afgewezen ondanks dat ze een betere en hogere opleiding doen dan ik. :P
jamaar., jij bent vrouw, en ziet er goed uit(tenminste, in je fobo)
Dat is al een groot pluspunt
pi_89963093
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:34 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik weet niet of de andere kandidaten Pools spraken, danwel een Poolse achtergrond hebben? Dat zou best wel eens kunnen hebben meegespeeld.
pi_89963146
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:14 schreef Marco001 het volgende:
Is een nog beter alternatief:
De giulietta(?) 170 pk :7
http://www.verkeerspro.nl(...)inemotor-met-170-pk/

Als ik een leasebakje uit moet zoeken, op benzine, word het OF deze, of een DS3 :)
Die is niet belastingvrij toch?

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:21 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hmm, ik zie er 'iets' aan. Misschien komt het omdat ik helemaal geen Alfa Romeo fan ben hoor. Vind het afschuwelijke Italiaanse rotzooi ;)
Ik zou 'm ook nooit kopen, maar om te zien vind ik 'm wel mooi. Bovendien, als leasegebakje is het een goede kandidaat. De 3-cylinders die je bij VAG krijgt maken echt een takke herrie :X

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:24 schreef L0we het volgende:

[..]

Pff, waarom nou pas in 2013 :(
Kortom: het aanhangerrijbewijs wordt afgeschaft? Fijn, nóg meer van die achterlijke klapjosties op de weg die denken dat ze weten waar ze blijven met die godsvergeten sleurhutten :{ Ik ben voor een verplichte herhalingscursus om de 5 jaar voor mensen die niet voor hun werk met aanhangers hoeven te rijden (lees: die mafkezen die eens per jaar met de sleurhut de weg op gaan en zich dan king of the road voelen :|W )
  woensdag 15 december 2010 @ 16:37:33 #91
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89963155
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:34 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Haha... Nou toen ik solliciteerde hadden ze geen foto van me, en ik zie er gewoon gemiddeld uit, denk ik. :P

Ik heb per e-mail gesolliciteerd. 2 weken later gebeld om te vragen of ze mijn sollicitatie binnen hadden gekregen en of er iets mee gedaan was. Er werd mij toen verteld dat er al een stagiair aangenomen was en dat ik nog wel gebeld zou worden. De dag erop werd ik gebeld om een afspraak te maken. Uiteindelijk in Den Haag op het ministerie van economische zaken afgesproken en een positief gesprek gehad :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 15 december 2010 @ 16:40:02 #92
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89963248
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik weet niet of de andere kandidaten Pools spraken, danwel een Poolse achtergrond hebben? Dat zou best wel eens kunnen hebben meegespeeld.
De andere stagiair spreekt geen Pools. Dus het hoeft niet persé een belemmering te zijn, al was het wel een pré. Daarnaast doe ik een studie op HBO niveau en de afgewezen kandidaten WO. Ik geloof dat de andere stagiair hier en ik de enigen zijn die ooit op HBO niveau hier hebben gezeten. Soms is dat wel lastig, want ik hoef bijvoorbeeld geen scriptie te schrijven maar een kort stageonderzoek. Het is nu al te lang en ik weet niet ze op school er straks van denken :P Maargoed, dat zien we allemaal nog wel :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 15 december 2010 @ 16:41:25 #93
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89963316
Ik zou het wel handig vinden om met een inieminie aanhanger rond te mogen rijden.. Maargoed, ik heb geen idee hoe en wat dat allemaal werkt (wat te doen als zo'n ding uitzwenkt :+ )

Dus ik weet niet of mensen zonder extra rijbewijs met een caravan rond laten rijden wel zo'n goed idee is :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89963471
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:41 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou het wel handig vinden om met een inieminie aanhanger rond te mogen rijden.. Maargoed, ik heb geen idee hoe en wat dat allemaal werkt (wat te doen als zo'n ding uitzwenkt :+ )

Dus ik weet niet of mensen zonder extra rijbewijs met een caravan rond laten rijden wel zo'n goed idee is :P
Mensen die met een caravan rondrijden zijn sowieso niet zo'n goed idee, als er een caravan in de buurt is dan stagneert de doorstroming meestal. :{w
pi_89963496
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:37 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Die is niet belastingvrij toch?

[..]

Ik zou 'm ook nooit kopen, maar om te zien vind ik 'm wel mooi. Bovendien, als leasegebakje is het een goede kandidaat. De 3-cylinders die je bij VAG krijgt maken echt een takke herrie :X

[..]

Kortom: het aanhangerrijbewijs wordt afgeschaft? Fijn, nóg meer van die achterlijke klapjosties op de weg die denken dat ze weten waar ze blijven met die godsvergeten sleurhutten :{ Ik ben voor een verplichte herhalingscursus om de 5 jaar voor mensen die niet voor hun werk met aanhangers hoeven te rijden (lees: die mafkezen die eens per jaar met de sleurhut de weg op gaan en zich dan king of the road voelen :|W )
Volgens mij wel.. valt in de 20% bijtelling groep, dus gellof dat hij belastingvrij is :)
pi_89963640
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:45 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mensen die met een caravan rondrijden zijn sowieso niet zo'n goed idee, als er een caravan in de buurt is dan stagneert de doorstroming meestal. :{w
snap dat soort mensen sowieso niet, kopen een dure caravan(met 10.000 heb je nog niet veel volgens mij..) gaan er 3 weken per jaar mee weg vaak, en de rest staat ie maar in de stalling...
Over het algemeen zijn dat soort mensen meer geld kwijt aan vakanties als wij, terwijl wij vaak 2 weken ofzo in een 4* hotel aan de Cote-d-Azur of andere leuke plekken zitten, en ook vaak weekendjes weg gaan..
pi_89963853
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:49 schreef Marco001 het volgende:

[..]

snap dat soort mensen sowieso niet, kopen een dure caravan(met 10.000 heb je nog niet veel volgens mij..) gaan er 3 weken per jaar mee weg vaak, en de rest staat ie maar in de stalling...
Over het algemeen zijn dat soort mensen meer geld kwijt aan vakanties als wij, terwijl wij vaak 2 weken ofzo in een 4* hotel aan de Cote-d-Azur of andere leuke plekken zitten, en ook vaak weekendjes weg gaan..
Fout. De trend tegenwoordig is dat men vaker buiten het ouderwetse 'hoogseizoen' met de caravan er op uit gaat. Vrijwel alle schoolvakanties, veelal weekendjes gedurende de hele zomer, worden vertegenwoordigd door je doorsnee kampeerfamilie. Daarom seizoens- en jaar-(met winterstalling)plaatsen voor een prijs van gemiddeld ¤1500,-.
:Y

Nouja, dit geldt voor Nederlandse campings hier in Overijssel dan. Wat daarbuiten om aan de hand is weet ik niet, dat zijn amper concurrenten. :7
pi_89964046
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:41 schreef monsterd. het volgende:

Er is een hele generatie (waaronder ook mijn ouders) die hun aanhangerrijbewijs gratis gehad hebben. Zo van: alstu! *pats* Zo die stempel op het papiertje. Mijn moeder heeft geen fláuw idee waar ze blijft met zo'n ding. Ooit moest ze eens met pa's aanhanger rijden, en ik moest mee. Want zij kreeg 'm daar niet achteruit het inrit in. Ik was 16 _O- Kortom: aanhangerrijbewijs met apart examen FTW *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:45 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat dus. En dan hooguit 75 gaan rijden op de snelweg, waar ze 90 mogen. En daar zitten alle vrachtwagens dan achter te drukken. En als je er dan toch langs blaast krijg je een bekeuring voor het overtreden van het inhaalverbod. Die caravanpiloot komt er mee weg, dat ze die maar een prent geven voor het hinderen van het overige verkeer in plaats :{

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:45 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Volgens mij wel.. valt in de 20% bijtelling groep, dus gellof dat hij belastingvrij is :)
De 14% groep is belastingvrij ;)
pi_89964087
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:49 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Kan ik me helemaal in vinden, caravan's zijn ook absoluut niet mijn ding. Maar als mensen het fijn vinden om 20 jaar lang met zo'n sleurhut naar dezelfde camping te gaan dan is dat hun ding, iedereen moet doen waar ie gelukkig mee wordt.

Vind het zelf niet zo leuk om wekenlang van huis te zijn of steeds op dezelfde plekken te zitten, dus het zijn altijd eerder kortere tripjes die ik maak. Deze zomer lekker de wagen gepakt en eerst naar mijn neef in Hamburg, dan naar maten in Berlijn, om vervolgens een vriend in Frankfurt te helpen verhuizen. Dan weer naar München gereden om een maat op te pikken om vervolgens in Zwitserland te gaan zuipen. Uiteindelijk nog naar Frankrijk gereden, hem daar op de trein gezet en via Luxemburg terug naar NL gegaan.

En de hele vakantie eigenlijk met verschillende vrienden alleen maar zitten vreten en koffiezuipen. :+

Maar goed, een stuk of wat dagen weg geweest, en ook tijd voor mezelf gehad. Vind ik de perfecte combinatie.

Alhoewel, het is nog wel eens mijn droom om met een youngtimer een rondreis door de baltische staten, Rusland en Scandinavië te maken. Of een andere route, eerst naar de Krim en dan via de Zwarte Zee en Turkije naar het Midden Oosten. Libanon / Jordanië etc. lijkt me geweldig. *;

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat dus. En dan hooguit 75 gaan rijden op de snelweg, waar ze 90 mogen. En daar zitten alle vrachtwagens dan achter te drukken. En als je er dan toch langs blaast krijg je een bekeuring voor het overtreden van het inhaalverbod. Die caravanpiloot komt er mee weg, dat ze die maar een prent geven voor het hinderen van het overige verkeer in plaats
Precies wat ik bedoel, vooral het vrachtverkeer hinderen ze enorm met hun langzame getreuzel, danwel ook de rest omdat ze zonodig met 5km/h snelheidsverschil moeten inhalen. :r
  woensdag 15 december 2010 @ 17:01:23 #100
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89964172
* Grielen heeft een waterleiding in de kas gesloopt en mag de chrysanten met de hand water geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')