abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89958296
Die foto is zo raar, omdat hij er steeds minder sympathiek uitziet. Elke keer als ik die zie, zie ik meer lagen, lijkt het wel.
Het vervreemdt me dat er niet groot op zijn voorhoofd staat wat voor man hij is.

Nouja, het lukt me wel om het weer wat meer buiten te sluiten. Ik wil ook niet steeds door de buurt lopen met zo'n naar gevoel in mijn buik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89958395
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen zin om hier de hele zaak uitgebreid te gaan bespreken, maar je doet veel aannames en doet uitspraken terwijl je niet goed geinformeerd bent. Zoals ik het zie, ben je juist geinformeerd door de minder goede en betrouwbare media.
Nou, dan zijn we klaar he. Want jij bent wel goed geinformeerd, en weet wat de goede en betrouwbare media zijn, maar hebt geen zin om uitgebreid over de zaak te praten (wat jij trouwens al drie dagen hier doet, maar ja...)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 december 2010 @ 14:42:46 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_89958408
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:03 schreef wickie het volgende:

[..]

Hoi Broer :)
Ik ben haar aan het trainen, kan je met de kerst gezellig met haar aan de hand wandelen.

Tan welkom! Ontzettend gefeliciteerd met Elyas!!

Ze ligt nog te slapen, heerlijk even m'n kopje thee drinken. Vandaag weer lekker kneuterdagje (met klussers vanmiddag maar dat mag de pret niet drukken).
:D O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_89958412
Dat vind ik zo confronterend aan zulke zaken: telkens weer blijkt dat er monsters rondlopen, die niet heel groot op hun voorhoofd "ik ben een monster" hebben staan. Ze lijken op gewone mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89958477
Oh jee, ik ben helemaal vergeten Tan te feliciteren met Elyas! Van harte! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89958500
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we klaar he. Want jij bent wel goed geinformeerd, en weet wat de goede en betrouwbare media zijn, maar hebt geen zin om uitgebreid over de zaak te praten (wat jij trouwens al drie dagen hier doet, maar ja...)
Nou ja, als je op de man gaat spelen, ben ik helemala uitgepraat met je.
pi_89958565
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, als je op de man gaat spelen, ben ik helemala uitgepraat met je.
Sorry miss Sly, dat is nu even hoe ik het zie....
Heeft trouwens niks met op de man spelen te maken, als jij nu vindt dat ik dat doe had je kunnen zien dat jij daar bij mij dan ook al mee bezig was.
pi_89958728
sjonge een klein beetje slapen heeft weinig geholpen hier.
Okay Roy zijn humeur is weer gezellig, alleen nu is hij echt super baldadig, met alles gooien, overal op klimmen en klauteren, vanalles doen wat niet mag, mama uitdagen.
Best vermoeiend zo'n dagje thuis 8-)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_89958729
Ojee inderdaad! Tan en Elyas, gefeliciteerd! Hopelijk hebben jullie een fijne dag!

Tot nu toe ging het gesprek er hier vooral om hoe de zaak invloed heeft op je dagelijkse bestaan. Het ging niet zozeer over nieuwsfeiten.
Die ik ook niet zo belangrijk vind zolang nog niet precies duidelijk is wat er aan de hand is.
Belangrijker vind ik hoe je nu naar je eigen kdv kijkt of je eigen oppas. etc.
pi_89958886
Jullie spelen nog altijd op de VROUW :P

Weet je het maakt gewoon allerlei emoties los. En we moeten daar allemaal op onze eigen manier mee omgaan. Soms botst dat, maar laten we elkaar niet kwalijk nemen dat we er niet hetzelfde naar kijken of over denken. Het is allemaal al erg genoeg :*
  woensdag 15 december 2010 @ 14:58:32 #111
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_89959022
Sluit me bij Sorbo, het is gewoon vreselijk en iedereen dealt er mee op zijn eigen manier.

En mijn oppas is mijn moeder, dat vertrouw ik wel :)

Voor mij een heel ander punt... mijn lief werkt in het basisonderwijs. Kun je voorstellen hoe dat voor hem is, zulke zaken... Een man in het onderwijs oooeeeeee oeeeeee
Niet mieten! Door gieten!
pi_89959213
Ja, ik heb ook wel te doen met de mannen die in kinderdagverblijven, de zorg, het onderwijs enz werken die hier nu toch wel last van hebben.

M'n vriend zei gisteren dat ie vond dat mannen niet op een kdv horen te werken. Verhitte discussie gehad daarna. Uiteindelijk kreeg ik wel gelijk van hem, dat het wel een onzinuitspraak is.
Hé, ik doe trouwens flink mee aan die mediahype. :P
  woensdag 15 december 2010 @ 15:09:53 #113
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89959492
Terwijl ik het eigenlijk juist een gemis vind dat er zo weinig mannen in het kdv- en lager onderwijsgebeuren werken. Ik vind het niet alleen belangrijk dat kinderen leren dat zorgen níet alleen maar een vrouwentaak is, maar ik denk ook dat mannen toch op een andere en vaak verfrissende manier met dingen omgaan. Het lijkt me een mooie balans geven wanneer kinderen door beide sexes worden verzorgd en beiden ook als docent krijgen. Maargoed, dat is weer een andere discussie, het is gewoon heel erg dat een plek waar je zoiets niet voor mogelijk had gehouden, waar het je als ouder niet eens in je óp is gekomen dat zoiets daar wel eens plaats zou kunnen vinden (tenminste, in míj is de gedachte nog nooit voorgekomen), nu ineens ook een soort van 'besmette' plek is, nu even. Dat moet even een plekje vinden en dat gaat ook wel goedkomen bij veel mensen, maar ik denk dat dat wel de reden is dat de gemoederen nu zo hoog oplopen. Ondertussen gaan wij waarschijnlijk morgen maar even bellen met het KDV, lief kan even niet bellen omdat hij een vervroegde deadline heeft op zijn werk en ik zit met een ziekig manneke. Sorry dat de foto's niet verkleind zijn hoor, dat lukt niet op de laptop, maar kan iemand me zeggen of dit herkenbaar is als de 5e ziekte? Of kan dit ook van kiesjespijn komen?

Gisteren kwam Stef uit het KDV met die vuurrode wangen en het is sindsdien nog niet weggeweest. Nadat we naar buiten waren gegaan was zijn kin ook ineens knalrood, dus ik vind het niet echt passen bij kiesjespijn zoals ik eigenlijk dacht. Moet ik nu onze arts raadplegen?

Elyas, ben jij ook alweer een jaar geworden kereltje? :o *O* *O* Gefeliciteerd, Tan en fam! *O* :*
3!
pi_89959634
Bel gewoon de huisarts als je twijfelt Incantrix. Heeft hij koorts, voelen die plekken warm aan? Heeft hij er zelf last van, dat het pijn doet of jeukt? Wel een snotneusje zie ik. ;)
pi_89959824
Je kan allicht even bellen bij twijfel Incantrix!
Iris heeft het ook wel eens, 1 of beide wangen en dat trekt dan ook weer weg na een tijdje. Geen idee of dat dan van kiesjes/hoektanden of wat dan ook is...
Heeft hij er last van zelf? Misschien een wat droge huid mede door het koude weer... maar dan zou het denk ik ook wel schraal aanvoelen.
Fake it till you make it...
pi_89960651
Toch snap ik ineens goed wat je bedoelt Nummer-Zoveel. Nu staat erop nu.nl dat een Nijmeegse jeugdtrainer is opgepakt wegens een zedenverdenking. Wat ze pas onderaan vermelden is dat dit al op 24 oktober is gebeurd. Dat maakt het feit niet anders, maar het is natuurlijk wel lichtelijk raar dat dat uitgerekend vandaag in het nieuws moet komen... Als je even oppervlakkig leest is het net of er vandaag overal pedo's zijn opgepakt.

Maar dat gaat hier wellicht erg offtopic nu. :@ Maar 't houdt de gemoederen nou eenmaal zo bezig he...
  woensdag 15 december 2010 @ 15:43:09 #117
95408 Incantrix
pi_89960744
Ik krijg de huisarts niet meer te pakken.. Stef is net keihard met zijn lip op een houten speelgoeddoos gevallen, hij heeft echt een hele nare plek erop en het bloedde best hard.. Maargoed, ik denk dat dat wel losloopt en die rode wangen (verdere symptomen zijn verhoging en die rode plekken gloeien wel, maar dat doen mijn wangen ook als ze rood zijn van vermoeidheid ;) ) gooi ik wel ff op de mail naar de HA. Ik vond het vooral raar dat die roe plekken zo vlekkerig zijn en zo duidelijk begrensd zijn :{ Ah well, het kind leeft nog steeds, het komt vast goed ;)

Pfff, zo eerst maar eens een potje thee zetten, ik heb nog helemaal de bibbers van die val en mijn bui was al niet briljant na die brief en een nacht slecht slapen ;)
3!
  woensdag 15 december 2010 @ 16:07:12 #118
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_89961772
Arme Stef... het zit hem niet mee :*

Incantrix, ik heb er niet zoveel verstand van, maar zulke wangen heeft Joep de hele winter gehad vorig jaar. Omdat hij vanwege zijn hoofdje toen liep bij de kinderarts heb ik dat daar na gevraagd. Die zei toen dat het kwam door de verwarming, binnen is het warm en droog en dat kunnen zulke wangetjes opleveren. Bij Joep smeerde ik een beetje zinkolie op advies van de kinderarts. Hij heeft dus de halve winter met witte wangen rond gelopen, want zinkolie krijg je niet echt lekker uitgesmeerd.
pi_89963882
Ach die rode wangetjes. Zijn ze ook schraal? Senna heeft ook vaak van die hele rode wangetjes, ook zo begrensd, en bij haar is het of van vermoeidheid of van het weer (kou/warmte) of een combinatie ervan.

Er waren een aantal mensen die cetomacrogol creme aanraadden. Ik heb hem gekocht, en het is een verademing, zowel voor Senna's buikje als voor mijn pijnlijke handen *O* Dus wie het ook waren: bedankt voor de tip!
pi_89964495
Fijn Miss Sly!

Arme Stef, brokkenpiloot :* voor jou en :* voor mama voor de schrik!
Fake it till you make it...
pi_89971100
Ooh Incantrix ik vind het eerlijk gezegd een beetje kwalijk van het kdv dat jullie daar niet eerder over ingelicht zijn! Hebben jullie nog contact op kunnen nemen?

Miss fijn dat de creme werkt! Finn heeft denk ik een soort van eczeem op zijn rug, misschien moet ik het ook eens proberen dan.

Elyas ook alweer 1! Gefeliciteerd!

Finn is gister helemaal goedgekeurd op het CB. Ze hadden niet eens iets aan te merken op zijn lengte!
Hij is nu 78cm en 10 kilo, netjes volgens zijn eigen lijntje!

[ Bericht 0% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 15-12-2010 20:40:17 (foutje) ]
pi_89971990
Ah, die wangetjes van Stef! Hopelijk helpt lekker insmeren al een heleboel.
Hij heeft wel echt mooie ogen, he? O+

Finn, wat fijn dat je weer goedgekeurd bent! ^O^

Zou het echt zo zijn? Het is stil dus hopelijk slaapt het jongetje lekker. :)
Ik geloof dat het morgen weer heel erg gaat sneeuwen en ik had me juist zo verheugd op leuke dingen met Ko te gaan doen. Maar ik hou niet van door de sneeuw fietsen. :{
pi_89972087
ow oeke, herkenbaar. Ik had me ook verheugd op morgen, maar het zal wel een binnenblijf dag worden als het echt flink gaat sneeuwen.
Hoop dat hij inderdaad lekker slaapt en blijft slapen!

Senna is hier nog een beetje aan het rondtutten, maar ik denk dat ze zo gaat gapen en dan gaat ze ook naar bed :)
pi_89972219
Sneeuw }:|
eigenlijk zou ik zo graag even met de kinderen door de sneeuw, maar nu komt er morgen weer sneeuw en dan moet ik werken
En dan komt erna regen en dan heb je alleen maar prut :{w

Lars is jaloers.....als ik even met Meike knuffel dan gaat hij huilen :P
En als ik met Lars knuffel dan begint meike te miepen.
Leuk hoor.
ik denk dat ik de zaag maar pak en mezelf doormidden zaag
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89972265
Och Stef, die wangetjes :*

FTA fijn dat Finn is goedgekeurd! *O*

Wij moeten morgenochtend naar de verloskundige dus ik hoop heel hard dat het dan nog niet zo erg gesneeuwd heeft. Kan ik gelijk daarna ff boodschaps doen, zijn we toch even buiten geweest.
Ik vind het wel leuk om mn meiske te showen morgen, we mogen bij de verloskundige die bij de bevalling was. Toch een gek idee dat het zo snel is gegaan allemaal, ze is zo groot alweer. :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89972568
Tan welkom en gefeliciteerd *O*

Incantrix ik vind het echt een rare brief hoor. Zo van: er is iets gebeurt, maar wanneer en met wie enzo vertellen we niet }:| Niet echt openheid van zaken...

Vandaag is Esmee alleen naar de opvang gegaan. Mijn moeder was er om op Linde te passen (nog steeds ontstoken ogen) en nu heeft Esmee ineens sinds vanmiddag diarree :') Zal vast met de prikken van vorige week te maken hebben denk ik...

Had ik al gezegd dat morgen pas de nieuwe wasmachine komt? :X
pi_89973137
Incantrix, ze slaan de plank bij jullie kdv helemaal mis! Nu maken ze mensen ongeruster dan misschien nodig is. Als ze alle feiten zouden bespreken met een info-avond, zou mij inziens beter zijn.

Ik ben er trouwens ook zo een, die blij is dat haar kind lekker naar het kdv kan gaan. Ik werk 4 dagen, lief ook. In principe zouden we als we zuinig zouden doen het misschien net redden op 1 salaris, maar ik ben blij met mijn werk, ik heb het echt nodig en ik geniet van mijn vrije dag met Thomas. Als er iemand zou stoppen, zou het eerder lief zijn :')
pi_89973703
Anders mis je even 3/4 topic, wat een achterlijke brief Incantrix!
Goed dat je daar even achteraan gaat, ze gaan nu echt slapende honden wakker maken daaro.
En die wangen, zo zien ze er bij Lars uit als hij koorts heeft.
En die val joh, tjonge wat een dag hebben jullie.....naar he, dat bloed bij zo'n klein manneke....

Ohw het pakken voor de verhuizing begint net, en ik vind het nu al rot om de kinderen daarom weg te brengen. Maar ja, het moet nou eenmaal, de dozen vullen zich niet vanzelf.
Morgen weer werken, en dan vrijdag een ochtendje met Lars.....(meike naar kdv)
Heb er nu al zin in!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89973960
Dat is leuk Huup, dat je Vk Amelie kan zien, nu een jaar later. Dat lijkt me bijzonder. O+

Oef Stiemie, dat is pittig zonder wasmachine. Handwasje met biotex? >:)

Miss, als het meevalt met de sneeuw, kunnen we misschien een kopje thee drinken ergens? c_/

Ko is trouwens al een stuk meer zichzelf, hij wil weer ravotten, grapjes uithalen en kletsen.
Alleen is hij enorm mama-gericht. Wat toch apart is aangezien hij papa net zoveel ziet.
Maar hij wil vandaag bv helemaal niet getild worden door papa, alleen dor mij.
Het zal wel weer zo'n fase zijn. :')

Tjee Karin, de verhuizing staat al voor de deur. :D Jullie gaan toch naar een tussenhuisje?
pi_89977070
sorry, maar ik negeer alles over het kdv gebeuren even, ben te moe om goed neer te zetten wat ik denk en voel...

Driekus is weer een manneke! Twee weken terug in de winter Efteling noemde Sinterklaas em 'prinsesje' een duidelijk teken dat er toch echt wat aan zijn haar gedaan moest worden. Nou was ik vandaag bij mijn moeder en die wist wel een kapper. Even bellen, geen plaats. Jammer. Maar, tijdens het winkelen even bij een kapper binnengelopen en die had tijd genoeg. Dus hup, Driekus op een verhoger in een stoel, cape om en knippen maar. Het viel me reuze mee, hij bleef redelijk stil zitten, gooide wel z'n hoofd alle kanten op want er was zoveel te zien. Het mooiste was nog de fohn aan het einde. Z'n haar was een beetje nat en het was koud natuurlijk, dus even de fohn erop. En het manneke genoot gewoon O+ van die lekkere warme lucht. Daarna een beetje gel in het haar en toen was het echt :W dag grote baby :W hallo echte dreumes.
- en ja, hier hadden foto's bij gemoeten, maar dat is even niet gelukt, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen-
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 15 december 2010 @ 21:55:41 #131
95408 Incantrix
pi_89978045
Haha, Mefke, sorry, maar prinsésje.. :X Nouja, zijn haartjes zijn in elk geval weer stoer O+ Ik kijk uit naar de foto O+

En thnx all, ik heb het vanmiddag maar gelijk ingesmeerd, had toch al zalf van de huisarts, hij had er al bijgezegd dat die fijn zou zijn voor de winter.. En die val, ja man, je ziet nu precies die doos in zijn gezicht staan, zó zielig.. Af en toe greep hij ook echt nog naar zijn lip/mond en ging dan een beetje jammeren :')

Uiteindelijk is het rondom die blauwe plek aan weeszijden gescheurd en er zit nog een klein scheurtje naast aan de buitenkant van die blauwe plek. Als je de zijden van de doos volgt zie je dat ze precies kruisen op de plek waar hij die blauwe plek op zijn lip heeft zitten :X Ik heb mezelf maar vooral voorgehouden dat hij hier niet dood van zou gaan, want van al dat bloed op zijn blauwe shirtje paniekte ik bijna even.

En het kdv is vandaag niet meer gelukt, maar morgen gaan we echt bellen. Voel me er nog naar van, eigenlijk. Vandaag dus maar even afzijdig gehouden van het nieuws :{

Karin, gaan jullie nu ook al bijna?? Spánnend joh! Hoeveel tijd hebben jullie voor de verhuizing etc? En jullie gaan eerst naar een tussenhuis? Succes en sterkte meis :*

Stiemie, gadver :( :*
3!
pi_89978583
Och, kijk die arme Stef nou, met zijn oorlogswond. :'(
Niet leuk he Inca, als ze zo'n pijn hebben. :*

Haha Mefke, werd hij 'prinsesje' genoemd, bij de kapper deed hij als een prinsesje, zo genieten van de fohn. O+ Ben benieuwd naar zijn nieuwe coupe.
pi_89978753
Icantrix bij mij is je foto heel raar, ik zie geen oorlogswond, alleen wat blauws en grijs?!
pi_89978872
Oh echt? Ik zie een streep over zijn wang en een dikke lip en een streepje op zijn kin. Inderdaad staat de dooshoek precies in zijn gezichtje. ;(
pi_89979416
ah, het automatisch resizen deed het niet ofzo, nou zie ik het ja! Auw!
pi_89982360
Agos ik zie het ook bij Stef :* Arm mannetje

Pff Esmee begint een erg vervelend patroontje te ontwikkelen. De laatste week is ze elke avond om precies 23 uur wakker. En dan meteen hard brullen tot ze eruit mag. Dan is alles weer helemaal gezellig en leuk }:| Dan eet mevrouw even lekker een banaantje en dan drinkt ze een fles en het is zo 12 uur / 12.30 voordat ze weer naar bed gaat. Erg leuk ware het niet dat mijn wekker steeds weer om 6.30 gaat :O Tot een week geleden sliep ze 'normaal' door. Wel eens wakker, maar niet dat vreemde gedoe van precies om 23 uur klaarwakker. Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
pi_89987535
Stiemie, misschien zou je kunnen proberen de banaan eerder op de avond al te geven? Vlak voor het slapen gaan, banaan zou namelijk een slaapbevorderende werking hebben: http://www.nswo.nl/nieuws/bananen-als-slaapmiddel

Agossie Stef, wat een pechvogel :*

Tan en Elyas, van harte gefeliciteerd en welkom hier *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_89988524
Goedemorgen!

Stef, wat een stoere oorlogswond heb je daar! Hoe is het nu met hem Trix?

Stiemie, da's geen fijne gewoonte! Ik zou, als Isabeau dat zou doen, haar zeker niet uit bed halen, maar ik ken jouw meisje natuurlijk niet. Weet dus niet wat voor haar wel en niet werkt.

Huup, veel plezier bij de VK! Ik kwam laatst samen met Isabeau de VK tegen die haar op de wereld heeft geholpen. Was ook erg leuk! Toch een bijzonder moment.

Vanmorgen zag ik ineens iets roods op Isabeau d'r gezicht en daarna op de grond en op haar handje en op de tafel... overal bloed! Bleek uit haar vingertopje te komen. Ze heeft zich ergens aan gesneden. Uiteraard een mooi moment om eens lekker in je gezicht te gaan wrijven. Was net een indiaantje! We hebben er eerst maar een dot toilet papier op gedrukt en daar een sok omheen gedaan (begon ze meteen me te zwaaien, DOEI!). Na een kwartiertje eraf gehaald en toen was het bloeden al minder. Pleistertje erom gedaan en naar het kdv. Maar er zit zelf bloed op haar witte aapies! Wat kan zo'n klein wondje bloeden zeg! (en wat kan zo'n dreumes wóest worden als je haar handje vasthoudt terwijl zij andere plannen heeft:') )
pi_89989847
Ach arme Stef :*

Stiemie, ik zou ook eens kijken of ze misschien voor het slapengaan nog iets moet eten, banaan of een boterham of yoghurt ofzo? Misschien is het wel een patroon, maar ingegeven door honger?

Sorbootje, dan schrik je behoorlijk, denk ik :o gelukkig niets ernstigs, maar toch!

Hier een redleijke nacht. In het begin werd ze echt bijna ieder uur/3 kwartier wakker, maar toen ik toch maar ging kijken (misschien lag ze verkeerd) lag ze in diepe slaap. Ze huilde dus met enige regelmaat even heel verdrietig in haar slaap. Vanaf 1 uur niet meer, tot kwart over 6. Even gewacht met haar eruit halen en toen was ze kennelijk in slaap gevallen en toen kwam ze om 7.15 pas echt *O*
Het weer is hier nog best aardig, dus ik ga zo even fietsen met Senna. Even naar Intratuin, kijken naar de Kerstmarkt en even boodschappen doen.
En vanavond komt schaap thuis *O*
pi_89990086
Oei Stef dat zal een aardige smak geweest zijn!

Stiemie ik zou ook eens proberen wat Miss zegt denk ik!

Isabeau zich ergens aan gesneden ook al zo vervelend! Dat kan er dan inderdaad flink uitstromen he Sorbo! Finn heeft dat inderdaad ook eens gehad.

Fijn dat schaap vanavond weer thuis komt Miss!

Wij gaan zo eens even opzoek naar een boom en ballen. Ik had al wel kunststof ballen, maar die liggen in de kelder en die staat onder water :(
Finn had een geweldige nacht! Van half 9 's avonds tot 9 's ochtends geslapen, heerlijk!
pi_89990094
En toch nog maar niet naar buiten, het regent }:|
pi_89990126
Inca, ik lees net over die brief :o Ik zou denk ik in alle staten zijn zeg, kan me voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt en je nog veel vragen hebt. Hebben jullie al gebeld?
pi_89990449
Wat lekker dat Schaap weer thuiskomt Miss_Sly. Blijft 'ie de rest van het jaar nou thuis?

Sorbootje, ze weet er ook wel weer een lolletje van te maken he :D
Brrr, je zal wel geschrokken zijn in eerste instantie.

Ah FTA, jullie gaan beginnen met zwemles aan huis voor Finn!
Nee sorry, is niet leuk o|O

Afscheid nemen op het kdv gaat nu zo goed, hij hoeft echt niet meer te huilen!
Gisteren begon hij helemaal enthousiast te wijzen naar de rondlopende en kruipende kindjes, compleet met hele brabbelpraatjes erbij. Alsof hij me aan het vertellen was over zijn vriendjes en wat ze hadden gedaan samen, zo leuk!

En hij heeft een nieuwe hobby: waskrijtjes eten }:|
En dan heeeeel boos worden als ik ze van hem afpak en de restanten uit zijn mond peuter...
pi_89990648
Wat een goede nacht vna Finn! Heerlijk FTA!
Wat naar dat je kelder onder water staat. Komt dat door het weer?

Toby lekker bezig dus. Leren, ontwikkelen, ondeugend zijn :P

Schaap bijft gelukkig de rest van het jaar thuis, maar dat is ook nog maar 2 weken :o De eerste 2-3 maanden van het jaar staan al verschillende trips weer genoteerd, waaronder een werkweek Zwitserland en 10 dagen Seattle -O- Het hoort bij zijn baan, maar als het dan zo kort op elkaar telkens is, baal ik er wel stevig van.
pi_89990696
Da's wel naar Miss. Maar ja, als het een leuke baan is...

En ja ik schrok wel even! Maar Isabeau bleef erg vrolijk, dus het kon nooit heel dramatisch zijn.
pi_89990854
Het is een leuke baan en hij heeft normaal ook veel vrijheid met het indelen van zijn tijd enzo. Dit is de schaduwkant ervan. En op zich vond ik het nooit zo erg als hij een paar dagen weg was, maar nu met Senna is het toch anders. Ten eerste is het wel eens lastig dat je het dan allemaal alleen meot doen (ik krijg in die dagen op slag nog meer respect voor bijv groofs en Rocka die het toch maar altijd helemaal alleen doen en ook nog eens met 2 kinderen!) en op het moment mist Senna schaap echt, maar je kunt haar nog niet echt iets uitleggen daarover. Het tijdsbesef is nog niet voldoende ontwikkeld. Dus vertellen dat het nog 3 nachtjes slapen is, is wel leuk, maar dat snapt ze nog niet.

Nou ja, als hij na die eerste maanden dan een paar maanden weer lekker thuis is, moet het maar.

Senna geeft trouwens tegenwoordig aan welke liedjes ze wil dat er gezongen worden O+ regen (het regent, het regent), maja (maja de bij) en als ze met haar handjes draait bedoelt ze in de manenschijn O+
pi_89991046
Haha dat is erg schattig Miss!

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt. Vooral juist omdat je gewend bent het samen te doen. En idd, respect voor moeders die het altijd alleen doen!
pi_89991430
Dat is wel lastig Miss, ze begrijpt nu natuurlijk niet waarom papa er ineens niet meer is :{
Maar straks als ze ouder is dan kunnen jullie wel leuke dingen voorbereiden voor als papa weer thuis komt. Tekeningen voor hem maken, koekjes bakken, het huis versieren enzo... En aftelkalenders maken: nog zoveel nachtjes slapen, dan komt papa weer thuis!
pi_89991645
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:51 schreef Kersjes het volgende:
Dat is wel lastig Miss, ze begrijpt nu natuurlijk niet waarom papa er ineens niet meer is :{
Maar straks als ze ouder is dan kunnen jullie wel leuke dingen voorbereiden voor als papa weer thuis komt. Tekeningen voor hem maken, koekjes bakken, het huis versieren enzo... En aftelkalenders maken: nog zoveel nachtjes slapen, dan komt papa weer thuis!
Ja, nou, dat dus! Al die dingen die je noemt, dat zou ik graag met haar doen. Dat maakt het voor haar duidelijker en voor ons beiden leuker. En dan mag ze lekker bij mama in bed, en eten we iets ongezonds (pizza ofzo) en doen we samen snoepen. Maar dat is dan nog weer wat later, natuurlijk :P

Als ze wakker wordt en we lopen de kamer in, dan roept ze 'papa', en tja, dat is dan wel een tegenvaller dat hij er alweer niet is.
  donderdag 16 december 2010 @ 11:00:36 #150
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89991714
Holy crap wat gaan jullie hard!!!

Incantrix al iets verder gehoord van het KDV? Ik denk dat ik zwaar zwaar over de zeik zou gaan als dat hier zo ging.

Kersjes, fijn dat het nu veel beter gaat met afscheid nemen!

Isabeau en Stef geblesseerd :o, ziet er idd als een flinke smak... Alexa is hier gisteren recht tegen de deurpost gevallen, ook op de HAP gezeten even ter controle. Ze heeft nu op het midden van haar voorhoofd een enorm ei met daar in het midden weer een blauwe streep :')....

Miss, lijkt me lastig met Senna inderdaad. En dat is inderdaad een schaduwkant ja, zijn toch flink wat trips die hij maakt zeg.... Dat zou echt niets voor mij zijn, ik ben daar een mietje in ofzo...
Wat heerlijk dat Senna zo lekker kan zingen en dansen! Wat een gezelligheid toch soms met die dreumesen hier!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89995400
Het ontbreekt Senna in ieder geval niet aan fantasie :D Een klein steelpannetje (van de Hema, doorsnee pannetje een cm of 7 met een steel eraan van ook die lengte ongeveer) is hier in een tijdsbestek van 15 minuten een pan, een trommel, een hoed en een fluit geweest O+
pi_89995605
vent en ik liggen dubbel, Elin ligt in bed voor r middagtuk
al zingend..
'POESJE MAUWWWWW ENIN UIT UIT UIT WAFWAFWAFENIN UIT MAUW
  donderdag 16 december 2010 @ 13:12:01 #153
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89995791
Hier ligt er ook eentje eindelijk weer eens te tukken. Die heeft de afgelopen weken geweigerd om thuis een dutje te doen. Ja, bij mama op schoot of op de bank. Vandaag was ik er helemaal klaar mee en heb hem in bed gemikt, speeldoos aangezet en dan maar ff krijzen/huilen/mopperen. Ik ben op zolder de was gaan opvouwen en na 10 minuten was het stil op wat gemompel na. Ik durfde nog niet naar beneden te gaan (zoldertrap tegenover Bram's kamer en de deur stond open), dus heb ik daar nog een minuut of 10 gezeten.
Nu slaapt hij alweer een uur.
pi_89995861
whahaha Elin :D

Op schoot slaapt natuurlijk ook veel fijner :Y

Senna heeft vanochtend 1,5 uur geslapen. We hebben al geluncht. En nu zitten we binnen opgesloten met dat vieze weer -O- we willen naar buiten!!
pi_89995875
ahh Stef; wat een ontzettend rode wangen zeg! hoe voelt je mannetje zich vandaag Trix?

en Isabeau maakt er een bloedbad van ;) gelukkig is ze zonder complicaties op de kinderopvang aangekomen :+

MissSly; het klinkt alsof jullie in de toekomst heel gezellige meidendagendingen kunnen gaan doen. Klinkt heel gezellig en knus.

ahh Kersjes; maar waskrijtjes zijn toch helemaal niet lekker ofzo?? haha

Tan en Elyas; ik had het nog helemaal niet gedaan; maar ook welkom bij de dreumessen!!

hier alles ok, vandaag late dienst. Straks mijn muppie naar de kinderopvang brengen. Komend weekend nachtdienst, heb dr helemaal geen zin in!
en o ja, Evie zit weer in de kwijlmoduds; reden; ze krijgt ineens alle tanden na elkaar..
er zijn er inmiddels 4 door, en de vijfde is ook al zichtbaar.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 16 december 2010 @ 13:23:24 #156
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89996306
Zo fijn slaapt dat nu ook weer niet MissSly, als je brusje je steeds schopt waar je ligt.
Is wel een grappig gezicht, na elke trap weer een humeurig gemompel en geschuif in zijn slaap.

Evie, succes met de tandjes

Kersjes, hier worden waskrijtjes ook als delicatesse beschouwd, ook al zijn ze niet lekker en moet je ervan griezelen
pi_89996837
Wij hebben het kinderdagverblijf bezocht en helaas hebben we er niet zo'n goed gevoel bij. Chaotisch, amateuristisch, onduidelijk. Tja. Ik denk niet dat we het gaan doen. Ik vind het wel lastig om een gedegen oordeel te vormen, want ik heb geen idee hoe het er op andere verblijven aan toegaat. Maandag bezoeken we nog een ander verblijf.
  donderdag 16 december 2010 @ 13:39:25 #158
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89996949
Bah, Claudia, maar je hebt dus toch nog een optie. Ben je niet bang dat je gevoel/oordeel ook mede bepaalt wordt door de gebeurtenissen?

Ik heb trouwens totaal geen twijfels over het KDV waar Bram naartoe gaat. Ik vertrouw de meiden daar en heb er een heel goed gevoel bij. Dat wordt alleen maar gesterkt door het feit dat ze nog meer naar de baby uitkijken dan wij!
pi_89997423
Ik ging heel enthousiast naar het kinderdagverblijf, met de instelling dat dit het zou worden. Ik vind het vooral moeilijk om nu alsnog te moeten concluderen dat het niet aan bepaalde basisverwachtingen voldeed.

We kwamen op een moment dat één leidster net ziek naar huis was gegaan. Ze hebben er twee groepen met twee leidsters, en ze zijn het kinderdagverblijf aan het uitbreiden met een derde groep. Er hadden dus 3 leidsters aanwezig moeten zijn (de invalkracht om de zieke leidster te vervangen zou om 13:00 uur komen), maar er waren er maar 2. En in theorie hadden er eigenlijk 5 moeten zijn, aangezien ze per 1 december met de derde groep zijn gestart. Dat was dus heel vaag. Alle kindjes zaten ook bij elkaar in dezelfde ruimte en het was behoorlijk chaotisch. Ik kon me niet voorstellen dat ik daar een baby van 3 maanden achter zou laten.

Organisatorisch is het ook wat chaotisch en de ruimtes zijn raar ingedeeld. De derde groep komt bijvoorbeeld op de eerste verdieping, maar er is geen goede trap die daar naartoe leidt en ze weten zelf ook nog niet hoe ze dat infrastructureel aan gaan pakken (bijv. met jas aandoen en naar buiten gaan). Ik begrijp dat soort dingen niet. En zo zijn er nog meer dingen.

Nou ja, gelukkig hebben we dus nog een optie, en het fijne aan die optie is dat Ivan er pas over 4 maanden naartoe gaat (dat geeft ons tijd om eerst aan de nieuwe situatie te wennen) en zijn zusje 2 maanden later (dan is ze niet 3 maanden maar 5 maanden oud en dat voelt net iets fijner). Ik ben er alleen een beetje bang voor dat we daar ook een niet bepaald ideale situatie aan gaan treffen. Ik heb geen referentiekader dus ik weet bijvoorbeeld niet wat voor soort rust en overzicht je op een kinderdagverblijf kunt verwachten.
pi_89997597
He Claudia, wat jammer. Het klonk zo geweldig, op de boerderij (dat was deze toch?). En op zich kan het dat ook zeker zijn, maar dan moet de rest ook wel kloppen, natuurlijk. het klinkt idd een beetje raar en amateuristisch. Ook dat niet nadenken over die derde groep enzo. Ook vreemd dat dat zomaar kan; je ozu verwachten dat een controlerende instelling daar op zou toezien en dit niet zou toestaan.

En waar je op moet letten: dat het gevoelsmatig klopt! Dat is het belangirjkste. Dat klopte bij mij ook niet 100% om het doodsimpele feit dat ik Senna liever niet weg zou brengen, maar als ik voorbij dat gevoel probeerde te kijken, had en heb ik wel een goed gevoel bij ons kdv.

Ik vond het gisteren bijvoorbeeld heel fijn toen ik Senna op ging halen, dat de leidster zei: het ging echt veel beter, ze zit duidelijk wat beter in haar velletje, want dat is namelijk precies wat ik zelf ook gezien heb, ook thuis enzo. Dus ze weten echt wel over wie ze het hebben!
  donderdag 16 december 2010 @ 13:56:46 #161
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89997600
Hmmm claudia, zoals jij het KDV beschrijft, daar zou ik Alexa ook niet graag heenbrengen. Even ter beeldvorming: ons KDV is een oude kleuterschool, met vier groepen ter grootte van een kleuterklas + slaaphokken en deur naar buiten en binnen nog een grote speelhal. Per groep max 10 kids, met altijd (op de start en het einde na) twee leidsters.

Twee aparte babygroepen (met alles tot max 1,5 jr). Alexa zit op één van de verticale groepen, die zijn voor baby's wat drukker.

Alexa heeft voordat ze hier zat op twee andere gezeten, maar dat was echt niks! Dus gewoon je gevoel volgen hoor, ik bedoel, je brengt wel je kind er heen he.
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 16 december 2010 @ 13:58:17 #162
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89997669
Oh bij Alexa was het laatst wel huilen....

Toen ze mee naar huis moest :')

[sub]En vanochtend bij het brengen, maar dat kwam denk ik ook door haar bult van gisteren. [/sub]
Alexa en Seth zijn lief
pi_89997963
Wat me wel goed heeft gedaan was om te zien dat Ivan nieuwsgierig was. Hij vond de andere kinderen heel interessant en er kwam meteen een meisje op hem af. Ook het speelgoed vond hij boeiend. Het was in ieder geval fijn om te merken dat hij niet meteen heel hard begon te huilen vanwege de vreemde omgeving. Langzaamaan krijg ik de indruk dat het ook heel leuk voor hem kan zijn, om met andere kinderen te spelen. Eventuele opvang is dan meer dan bittere noodzaak.

Oh, en hij zat heel enthousiast naar zijn eigen spiegelbeeld in een deurraam te zwaaien. :D O+
  donderdag 16 december 2010 @ 14:05:48 #164
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89997994
Hier zijn er 2 verticale groepen van max 12 kindjes waaronder 3 baby's. Elk lokaal is ruim en overzichtelijk en er zijn 2 slaapkamers per lokaal. Er zijn altijd 2 leidsters per groep, meestal is er nog een stagiare bij.
pi_89998176
Hm, dat klinkt wel redelijk standaard allemaal. Op dit kinderdagverblijf bestaan de groepen uit max. 12 kinderen waarvan max. 4 baby's. Alleen door de uitbreiding - er komt nota bene ook nog een BSO bij - voelt het allemaal wat onduidelijk en chaotisch. Het binnen spelen schijnt ook meer uitzondering dan regel te zijn, want de kinderen (met name de kinderen die kunnen lopen) zijn vooral buiten te vinden. Dat klinkt wel weer fijn.

Maarja, ik heb het idee dat je een kinderdagverblijf juist heel goed kunt beoordelen op momenten dat het allemaal even niet loopt zoals normaal. Er zal vast vaker een leidster ineens uitvallen en dat moet toch goed opgevangen kunnen worden? Daarom wil ik nu niet denken: ach, het zal vast niet altijd zo gaan. Het is volgens mij juist een geluk bij een ongeluk dat we op dit moment binnen kwamen stappen.
pi_89998324
Bij ons kdv zijn er drie horizontale groepen. De babygroep is 2 leidsters op max 9 kinderen van 0-1,5 jaar. De dreumesgroep is 3 leidsters op max 14 kinderen van 1,5-2,5 en de peutergroep 3 leidsters op max 15 kinderen van 2,5-4 jaar. Zijn richtleeftijden, want afhankelijk van de ontiwkkeling van het kind en plaats in de volgende groep, wordt doorgestroomd naar de volgende groep.

Er is ook nog een BSO en die vangen maximaal 60 kinderen op met 7 leidsters.
  donderdag 16 december 2010 @ 14:22:50 #167
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89998692
Dat laatste wat je zegt, is heel waar claudia!
Alexa en Seth zijn lief
pi_89998696
Hè Claudia, dat is even een tegenvaller!

Is het msischien een idee om bij wat andere kinderdagverblijven te gaan kijken. Dus zonder het voornemen Ivan en zijn zusje daar in te schrijven, maar om een beeld te krijgen van 'het gemiddelde KDV'.
pi_89998778
Claudia, een vriendin van me is eigenaresse van een kinderdagverblij. Zij adviseerde mij ook om lang te gaan zonder het van tevoren aan te kondigen. Gewoon binnenstappen. Dan weet je zeker dat er niet extra schoongemaakt oid is omdat ze weten dat je komt kijken.
pi_89998787
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:22 schreef Sorbootje het volgende:
Hè Claudia, dat is even een tegenvaller!

Is het msischien een idee om bij wat andere kinderdagverblijven te gaan kijken. Dus zonder het voornemen Ivan en zijn zusje daar in te schrijven, maar om een beeld te krijgen van 'het gemiddelde KDV'.
Mwah, het is ook wel een opluchting. :+ We hebben nu gewoon geluk dat we nog een andere goede optie hebben. En we gaan zeker naar andere verblijven kijken, maar dan in de buurt van ons nieuwe huis. Vermoedelijk zijn de wachtlijsten daar ook korter.

Het kinderdagverblijf waar we maandag naartoe gaan zit hier een paar meter vandaan en ik heb er regelmatig naar binnen gegluurd door achter ons appartementencomplex om te lopen (daar zit een vrij ontoegankelijk strookje groen waar ik de hond vroeger uitliet). Kan ik ze mooi in de gaten houden. :Y)
pi_89999012
Hahaha ik zie je al zitten daar tussen de struiken in een camouflagepakje!
pi_89999193
Dat deed mijn vader vroeger ook als ik paardrijdles had. :')
  donderdag 16 december 2010 @ 14:36:57 #173
95408 Incantrix
pi_89999259
Claudia, ons KDV is onderdeel van een grote keten, waarbij we, toen we ons inschreven, 3 keuzes qua filialen op mochten geven. Bij alledrie zijn we wezen kijken en het KDV dat éigenlijk onze eerste keus was omdat het heel dichtbij ons huis was voelde heel kil, kaal en onprettig. Uiteindelijk hadden we het beste gevoel bij het KDV waar Stef nu zit, terwijl het eigenlijk onze derde keuze was. Je goevel zegt juist erg veel over een KDV als je het mij vraagt! Nu ben ik ook wel heel erg een gevoelspersoon en beslis ik zo ongeveer alles op mijn 'gutfeeling' en ben jij veel rationeler ingesteld, ik ben er later, toen Stef hier al een plekje had, achtergekomen dat het filiaal dat ons zo'n naar gevoel gaf problemen had met leidsters die onderling op slechte voet met elkaar stonden. Wij hadden ook nog nooit een KDV van binnen gezien, maar mooi dat je heus wel merkt of iets in de haak is of niet. Fijn dus, dat je ook een andere optie hebt, die zo tussen de regels door een stuk beter lijkt aan te sluiten op je gevoel :) Komt goed, echt waar, vertrouw op jezelf!

Haha, miss, wat supercute! Die fluit ook, dat ze al weet wat dat is! O+

Sorbo, Isabeau kan er ook wat van zeg :o

Nou, Stef is lekker huilerig vandaag, ik denk dat hij toch een beetje iets onder de leden heeft ofzo. Of zijn mondje doet gewoon pijn, want de ene keer zit hij vrolijk aan zijn lip te peuteren, de andere keer houdt hij 'm vast en gaat hij jammeren.. Het blauwe plekje op de foto is nu een dikke bloedblaar, heel sneu, en de afdruk van de doos is dus af te leiden aan de bloeduitstortingen in zijn gezicht. Tja, best sneu.. En nu ligt hij in zijn bedje te brullen terwijl hij 10 minuten voor hij erin ging in slaap zat te vallen in de auto :') Ow, en het KDV heeft ons te woord gestaan, het gaat om een enkele zaak van een mannelijke groepsleiding waarbij de klacht was dat hij een kindje van zijn groep een kus had gegeven. Het was één melding, hij is vrijgesproken, werkte voor een ander filiaal als het onze en werkt (om andere redenen als deze zaak) niet meer voor deze keten. Ik had al zo'n gevoel dat het zoiets zou zijn, maar het stond zo raar in de brief.. Lief heeft dit wel aangegeven, maar er zijn niet veel ouders die erop gereageerd hebben :? Dat verbaasde mij echt, misschien ligt het dan toch aan mij ofzo :{
3!
pi_90000168
Trix het ligt écht echt echt niet aan jou. Echt niet. Zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld?!

Wel fijn dat het iets relatief onschuldigs lijkt te zijn geweest.
pi_90000477
Je hebt gelijk, Icantrix, ik moet gewoon vertrouwen op mijn gevoel. :*

En ik sluit me bij Sorbo aan: het ligt echt niet aan jou! Wat raar dat niet meer ouders hebben gereageerd. Maar het is wel ontzettend fijn om te horen dat het incident relatief onschuldig was. Goed dat je hebt gebeld!
pi_90000851
heel erg offtopic, maar die risi e bisi Sorbootje, is die gemakklijk op te warmen? Ik wil die eigenlijk vandaag maken, maar schaap komt pas rond 8 uur thuis. Kan ik dat gemakklijk opwarmen, bijv in de magnetron?
pi_90000889
Hup, lekker lang verhaal :P

Ons verblijf hoort ook bij een grote overkoepelende organisatie. Ook daar konden wij 3 keuzes opgegeven. Dit hebben we echter niet gedaan omdat we ons specifiek voor dit verblijf wilde inschrijven.
We hebben dus meer dan een jaar gewacht op een plaatsing plek (ingeschreven toen ik 10 weken zwanger was, plaatsing een maand voordat ze 1 werd).
Het is best een groot verblijf maar dit heb je helemaal niet door. De babygroepen hebben hun eigen gang en de peuters ook. De BSO zit boven, daar merk je dus helemaal niks van.
Het zit naast een 'De Speeldernis'dat is een wildernis speeltuin, heel gaaf.

Ze hebben volgens mij 2 verticale groepen, 2 horizontaal, 2 peuter. En dus een grote BSO en ook een losse peuterspeelzaal (dus alleen ochtenden).
Volgens mij 7/8 kindjes per groep, 2 leidsters en 1 stagaire. 3 vaste leidsters die de groep runnen, ze werken alle parttime.
Ze geven voornamelijk biologisch eten, koken af en toe warm voor tussen de middag, wat bij het seizoen past.

Wat ik het belangrijkste vond was dat wij daar passen, het is zoals wij leven. Dat is de belangrijkste motivatie waarom we voor deze gekozen hebben. Het voelt vertrouwd voor ons en daarom denken wij ook voor Mette.
Boven het feit dat het een nette goed geregeld verblijf is waar ze hun zaakjes op orde hebben.
De leidsters zijn enorm betrokken en hebben echt oog voor het individu. Ze denken heel goed mee en je kan alles aan ze vragen en nemen de tijd om de dag met je door te nemen. (tot 1 jaar kregen we ook zeer uitgebreid dagverslag met hele verhalen erop)

We hebben gemerkt dat de organistie die erachter zit ook moet klikken, dat deed het dus bij de vorige niet (we hebben haar daar weggehaald omdat het dus een plek was waar ik haar niet meer naar toe wilde brengen. Dus Xenia als je je niet happy voelt bij de KDV, gewoon actie ondernemen).

Ga misschien volgende week nog een keer kijken, op dezelfde dag als dat je naar het andere verblijf gaat kijken?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90000917
Ik ben wel geen Sorbo en ik weet niet precies hoe het recept eruit ziet, maar wij vriezen de risotto met erwten (uit geloof ik Opperdepop) gewoon in en warmen die op in de magnetron. Zou ik voor mezelf niet doen, maar voor Ivan is het prima.
pi_90001092
Incantrix, het ligt inderdaad echt niet aan jou. Ik vind het heel raar dat er niet meer ouders hebben gereageerd. Ik weet zelfs bijna zeker dat milanese Mila niet naar het KDV zou brengen tot hij het tot op de bodem had uitgezocht, dat hij precies wist wat er dan precies zou zijn voorgevallen...
pi_90001344
Wat Claudia zegt Miss, je kunt het op zich prima opwarmen, maar als het voor schaap is en hij houdt van risotto, dan zou ik het niet doen, want de structuur en smeuïgheid verandert wel heel erg.
pi_90001369
En nu heb ik door de combinatie van de vorige twee posts zin in Risotto Milanese :')
pi_90001412
Wij gaan echter poffertjes eten, De Beau en ik. <32
pi_90001582
schaap is blij dat er nog iets te eten is. En hij kan nog geen enorme liefhebber van risotto zijn, want zo vaak hebben we dat nog niet gegeten :D Dus na deze keer proeft ie de volgende keer de verbetering :P
pi_90001658
mmmmmm risotto, dat eten wij vanavond ook alleen dan met pompoen.
Ben benieuwd wat Mette ervan vindt.
pi_90001758
Oh pompoenrisotto is hier echt een tophit! Dan wil Isabeau het liefst haar bordje uitlikken
pi_90003609
Dat deed Senna hier gisteren met haar schaaltje yoghurt :D

Nav die schattige foto van Amélie met pakje melk, dacht ik Senna zo ook over te kunnen halen tot het drinken van melk. Uit een pakje drinkt ze namelijk alles! Maar nee, ze begon heel blij (jippie, drinken uit een pakje) maar hield er na 2 slokken mee op en weigert het beslist :D Ze lust dus echt geen melk.
  donderdag 16 december 2010 @ 16:15:47 #187
95408 Incantrix
pi_90004123
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:01 schreef Claudia_x het volgende:
Je hebt gelijk, Icantrix, ik moet gewoon vertrouwen op mijn gevoel. :*

En ik sluit me bij Sorbo aan: het ligt echt niet aan jou! Wat raar dat niet meer ouders hebben gereageerd. Maar het is wel ontzettend fijn om te horen dat het incident relatief onschuldig was. Goed dat je hebt gebeld!
Nouja, je móet niks hoor, maar soms, zoals van die gevallen waar je als mama een grote beslissing moet maken, is het gevoel óók heel belangrijk :)

En thnx guys, af en toe denk ik echt dat ik de enige ben die zo moeilijk doet, haha! Maar inderdaad, dit stelt mij wel gerust gelukkig.

Zo, poging 2 om Stef een middagtukje te laten doen. Het is nu in elk geval wat veelbelovender begonnen: hij ligt al zéker 3 minuten en er ontstijgt nog geen gekrijs aan de babyfoon :P En dan moet ik nu keuzes gaan maken: ga ik ook even liggen, of gebruik ik mijn vrije handen om dozen open te trekken tot ik mijn oh-zo-nodige handcrème heb gevonden? Ik blijf telkens 'hangen' in het klittenband van Stef's luiers met mijn winterhanden :')

Nouja, Miss, kunnen daar ook geen mis(s)verstanden over ontstaan he? ;)
3!
pi_90004271
ow ja, dat wilde ik nog zeggen: ik vind dat je niet overdrijft. Ik vind het eerlijk gezegd best vreemd dat er vrijwel geen andere ouders hebben gebeld. Maar goed, het was dus een relatief onschuldig iets, of misschien wel volledig onschuldig. Ik vind nog steeds dat het kdv jullie daar sowieso van op de hoogte had moeten brengen toen de zaak begon te spelen en op de hoogte houden.

Auw, winterhanden. Ik heb sinds kort die cetomacrogol en die helpt goed!
  donderdag 16 december 2010 @ 16:33:19 #189
95408 Incantrix
pi_90004914
Owja, da's dat zalfje dat je gisteren ook noemde toch? Ik zal eens kijken, thnx voor de tip :) En nu moet ik zeggen, de winterhanden vallen nú nog best mee, op mijn knokkels na is het allemaal nog niet gebarsten enzo.. Ik kijk dan ook érg uit naar de volgende sneeuwval :')

En ja, ik weet uiteindelijk niet wanneer dit voorval nu gespeeld heeft, misschien was het wel voor Stef er kwam ofzo. Vergeten te vragen.. Maar wat wel weer fijn was (een soort van) was dat de hele keten, dus alle filialen, echt zijn doorgelicht toen het onderzoek naar die klacht liep. Het sluit natuurlijk niks definitief úit ofzo, maar dat betekent wel dat ons KDV beter onder de loep is genomen als het gemiddelde KDV..
3!
pi_90009944
Wat raar dat niet meer ouders hebben gereageerd.. Maar fijn dat het meeviel.

De pompoen risotto werd goed ontvangen. Zo leuk dat ze gewoon zo gezellig mee eet.
pi_90011613
Een goedenavond allen :) .
pi_90011862
:W Hai!

Dreumes wilde graag naar bed. :o Toen ze haar fles leeggedronken had liep ze naar de deur en zei Slapen! Slapen!

Dus die ligt nu in bed:D
pi_90012116
Dat is toch heerlijk Sorbo. O+
pi_90012266
Zeker weten! Als je me dat een half jaar geleden verteld zou hebben had ik heel hard gelachen.
pi_90012698
Nou, inderdaad. :Y
pi_90014150
Doe mij een Isabeau :D
Ik vind het werkelijk waar geniaal, vind het altijd zo ontzettend leuk om de 'slapen gaan conversaties' van Isabeauty te lezen O+
pi_90014274
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:14 schreef wickie het volgende:
Doe mij een Isabeau :D
Ik vind het werkelijk waar geniaal, vind het altijd zo ontzettend leuk om de 'slapen gaan conversaties' van Isabeauty te lezen O+
Hier sluit ik me bij aan. Briljant kind!
pi_90014288
Sorbo! Lief als ze dat zelf zo aangeven!

Hier was het wel redelijk weer vandaag. Samen met Joep naar Ikea geweest en een nieuw bed voor hem gekocht. (wat ie pas over 5 maanden krijgt hoor...). Maar wat een genot. We waren er al vroeg, hij heeft gedanst, gezongen, met iedereen gesjanst, kopjes thee uitgedeeld aan mensen (bij kinderland stond een serviesje). Ik heb zo met hem gelachen O+
pi_90015197
Sorbo, wat lekker dat Isabeau zo makkelijk gaat slapen, en echt wil gaan slapen. Dat is echt een grote verandering!

Arme Stef, dat is echt een enorme klap geweest, zeg! Hopelijk heeft hij er snel geen last meer van.

Over kdv, wij hebben ook niet het kdv op de meest voor de hand liggende locatie gekozen. Een ander filiaal, ietsjes verder van ons huis voelde gewoon veel beter. Ruimer, nieuwer, het klikte meteen met een van de leidsters die Thomas zowel dinsdag als donderdag zou krijgen. Dus de keuze was snel gemaakt.

Kan iemand mij misschien pm-en voor het recept van pompoen-risotto? Klinkt als iets dat onze veelvraat ook lekker gaat vinden.
pi_90015344
Aoraki, ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik dat ik het vorige topic voorbij zien komen... is door Memmel gepost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')