Dat klopt niet, een tellerafwijking is procentueel dus als je 110 teller rijdt en het is gps 100 heb je 10%. Dus als je dan gps 150 rijdt rijdt je op je teller 165. Dus als je echt 10km boven de 100 max heb tzit daar je probleem.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:31 schreef very het volgende:
[..]
Heb ik, maar dat loopt gewoon prima hoor. Max. 10 km verschil wanneer ik boven de 100 rijd.
hoeft niet perce, maar meestal gaat het wel in die richtingquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:08 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat klopt niet, een tellerafwijking is procentueel dus als je 110 teller rijdt en het is gps 100 heb je 10%. Dus als je dan gps 150 rijdt rijdt je op je teller 165. Dus als je echt 10km boven de 100 max heb tzit daar je probleem.
Thanks voor je uitgebreide antwoord.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:57 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik denk zelf dat het ligt aan dat je het zelf fout hebt
als je zeg eerst 4000 toeren maakte(waarvan je nu denkt dat het 5000 was) en dat is dan 110 km/uur a 120km/uur in 4
dan is dat nu 5000 toeren met 110/4000 *5000 a 120/4000 *5000 = 137,5km/uur a 150 km/uur
problem solved wat mij betreft, het ligt aan jezelf
Dat het procentueel is weet ik natuurlijk, en ook de afwijking wordt steeds groter. Maar rond de 100km/u is dat zo'n 10%. Op een 80 baan rij ik op de km teller 90, dan heb ik nog de paar km speling die je van de overheid krijgt...en krijg ik nooit boetesquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:08 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat klopt niet, een tellerafwijking is procentueel dus als je 110 teller rijdt en het is gps 100 heb je 10%. Dus als je dan gps 150 rijdt rijdt je op je teller 165. Dus als je echt 10km boven de 100 max heb tzit daar je probleem.
maar het klopt bijna precies.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:23 schreef very het volgende:
[..]
Thanks voor je uitgebreide antwoord.
Maar ik heb het voor zover ik weet nog nergens over 4000 toeren gehad.
En mocht ik dat ergens getypt hebben, dan is dat een typfout.
Ik snap je punt....maar ik ben behoorlijk zeker van mijn zaak.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:26 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
maar het klopt bijna precies.
ik denk dat je (paar jaar terug, wanneer was het dat het volgens jouw anders was) . dat je dan niet 5000 toeren maakte, maar 4000
dat je het verkeerd onthouden heb
inb4 het volgende topic dat je ' ineens' 170 rijdt in je 4 bij 6000 toeren. en dan beweerd dat je eerst 150 in 4 reed bij 6000 toeren, terwijl het eigenlijk 5000 was(dat post je nu)
snap je hem
ik ken je verder niet, maar toch gok ik daaropquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:29 schreef very het volgende:
[..]
Ik snap je punt....maar ik ben behoorlijk zeker van mijn zaak.
Zoals ik dit ook al meerdere malen verteld heb. Dus geloof me...wat ik zeg gebeurd ook echt. Wat de reden is; geen idee...maar het is echt waar. Als ik het zelf niet vaag vond, was ik er uiteraard ook niet over begonnen.
Ja en? Dat is toch ook het geval?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:05 schreef Sjabba het volgende:
Dan moet je eens jezelf wat beter uitdrukken. Je zet duidelijk dat het boven de 100 max 10km is.
Dus als je 110 rijd is het verschil 10km en bij 150 ook?quote:
Het ligt toch echt meer aan jezelf hoor.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:17 schreef very het volgende:
Er zit sowieso een verschil van 30km tussen aanschaf en nu.
Geloof het of niet mensen, het is echt waar. Al begin ik wel een beetje moe te worden van iedereen die roept dat ik maar wat lul ofzo. Nogmaals: als ik het zelf niet bizar zou vinden, dan zou ik het niet posten...toch? Dus indien je alleen maar kan roepen dat je denkt dat het een hoax is, dat ik gek ben en dat het sowieso onmogelijk is...blijf dan maar liever weg.
@Intrepidity:
Uiteraard bedoelde ik 5000 rpm.
OMG...ik weet dat zoiets logischerwijs eigenlijk niet mogelijk is nee...maar IK ZIE HET TOCH GEBEUREN? Damn!quote:Op woensdag 15 december 2010 10:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het ligt toch echt meer aan jezelf hoor.
Alle logische verklaringen die hier zijn gegeven doe je af als dat het niet de goede verklaring is. De enige verklaring waar jij bij blijft is dat je versnellingsbak op de een of andere manier anders werkt nu. En er zijn al genoeg mensen die hebben gezegd dat dit onmogelijk is...
denk dat het iets is aan de meters of aansturing voor de meters.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:47 schreef oshiro het volgende:
Koppeling die spontaan meer grip krijgt ofzo
Als de veren in z'n meters gaar zijn dan is dit theoretisch gezien mogelijk ja. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord...quote:Op woensdag 15 december 2010 12:54 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
denk dat het iets is aan de meters of aansturing voor de meters.
is het met pulsen uit een opnemer en dat dat in de dash pas omgezet worden?
of wordt alles door de ecu ecu aangestuurd... dan zou je misschien kunnen kijken of je real-time je ecu kan laten uitlezen tijdens het rijden, en daar zal toerental en gemeten snelheid ook wel uitkomen. dan kan je kijken of je meters afwijken, of dat daar ook vreemde waardes uitkomen en je ecu ook anders denkt ofzo.
wat hoort het dan te zijn ts(als je specs opzoekt)? zoals het eerst was, of zoals het nu is?
als dat onvindbaar is, kan je de versnellingsbakverhoudingen en final drive ratio zeg maar, en standaard bandenmaat opzoeken. en hieruit afleiden wat je toerental in welke versnelling voor elke snelheid ongeveer hoort te zijn.
neem dan hierbij een afwijking van 15% ofzo(toerenteller beetje verkeerd, en snelheidsmeter een beetje erkeerd) maar meer dan dat wordt het een beetje veel.
ik had zelf ook een keer een 'toerenteller' op zon stroboscooplamp zitten toen ik die gebruikte om te checken of me vervroeging enzo het nog deed. die gaf veel te veel aan had ik het idee.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:13 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als de veren in z'n meters gaar zijn dan is dit theoretisch gezien mogelijk ja. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord...
Toerental wordt in principe van je bobine afgehaald dus aan die aflezing zal het niet liggen (ja, of slecht contact?)
Snelheidsmeting wordt inderdaad van de bak afgehaald, maar deze zou juist lager moeten worden met slecht contact. Dus dan zou ik OF een slecht contact bij toerenteller, OF een kapotte veer verdenken in je snelheidsmeter.
TS: klinkt de motor hetzelfde? Of maakt hij een hoger geluid?
Wat is een CVT ak?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar misschien heeft TS gewoon een CVT bak op zijn Golf 3 gepleurd..? EN die is zeker wel een beetje versleten..
Nieuwe rolletjes halen en je bent klaar TS!
als je toerenbegrenzer het nog wel doet(wat waarschijnlijk niets te maken heeft met alleen het metertje in je dashboard) kan je kijken of je begrenzer ingrijpt bij 6500 toeren nog steeds, en kijken waar je meter dan staat.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:32 schreef very het volgende:
[..]
Wat is een CVT ak?![]()
@mylifeisgrey:
Het bouwjaar is 95.
Wat voor meters die heeft zou ik ook niet weten. Zover gaat mijn kennis niet (die op dit vlak toch al te wensen over laat)
Wel weet ik dat mijn printplaat al eerder foutjes heeft gegeven, zoals een olielampje dat maar bleef branden en piepen...terwijl er niks mis was. Geen idee of dit ook maar iets te maken kan hebben met het huidige "probleem".
@Oshiro:
De motor klinkt wel alsof hij op de top van zijn toeren zit, maar hij hoort tot 6500 te kunnen voordat ie rood wordt. Misschien dat het wijzertje gewoon een beetje blijft haken bij die 5000 toeren? Ik geef mijn bek ook maar een duw :p
een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.quote:
jarretelaandrijvingquote:Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.
Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes
en Volvo 340jes..
Pracht aandrijvingquote:
Dat ligt wel een beetje aan het type kilometer teller. Elektronische tellers kunnen heel vreemd afwijken. De mijne wijkt bij 70km/h bijna niet af, bij 120 op de teller rijdt mijn auto 114, en bij 140 is dat bijna weer constant. Het is interessant om daar eens bij verschillende snelheden op te letten. De afwijking hoeft dus inderdaad niet per definitie procentueel te zijn.quote:
Wat de fuck lul jij nou allemaal?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:22 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ik had zelf ook een keer een 'toerenteller' op zon stroboscooplamp zitten toen ik die gebruikte om te checken of me vervroeging enzo het nog deed. die gaf veel te veel aan had ik het idee.
toen ik luisterde naar het motorgeluid, hoesnel het 'herhaald werd' en de secondewijzer van een klok erbij hielt. en schatte daar dan omwentelingen per minuut mee in (motor is 4 takt, dus elke 2 omwentelingen wordt het zelfde 'deuntje' afgespeelt) werd dat wat mij betreft bevestigt
maargoed dat was geen meter met allerlei computers en ictjes ,en een quartz klok oid, ik vertrouwde die wijzerplaat al niet zo erg...
input voor die meter was pulsen van een bougiekabel. en ja ik keek op de goede schaal, of knopje stond op de goede stand.
wat voor meters heeft ts? zijn het meters die met stappenmotor door de boordcomputer worden aangestuurd ofzo?
of anders dat er ook een afwijking in kan komen?
hoe worden die meters nou bewogen? via de ecu? via pulsen en wat elektronica in dash? snelheidsmeterkabel die geewoon ronddraait?
ik kan die auto niet, weet het bouwjaar nieteens
oh was niet persoonlijk tegen jouw bedoelt. wilde alleen me wantrouwen in toerental meters uiten.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:56 schreef oshiro het volgende:
[..]
Wat de fuck lul jij nou allemaal?
Ik dacht dat de s-tronic van Audi een DSG versnellingsbak was.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.
Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes en Volvo 340jes..
Zijn ene teller werkt met een puls vanaf de bobine, de andere met een puls vanaf de versnellingsbak. Ik denk dat je een beetje ver aan het zoeken bentquote:Op woensdag 15 december 2010 16:32 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
oh was niet persoonlijk tegen jouw bedoelt. wilde alleen me wantrouwen in toerental meters uiten.
bij die flitslamp waar ik het over heb:
hij gaf overal 40% teveel aan ofzo had ik de indruk, en deed dat wel redelijk consequent, toen ik het zag vroeg ik me af of me motor stationair al zo snel liep als dat dat ding aangaf.
hij had 12 volt nodig(om die lamp ook te laten knipperen), en een voelertje rond een boegiekabel.
waarschijnlijk zat er gewoon wat analoge elektronica zeg maar in die behuizing(Geen idee hoe precies, niet opengehaald, vind ik ook neit nodig). dus geen ictje met oscillator wat telt, en ook geen digitale cijfers, maar gewoon een wijzertje zonder stappenmotor.
en bij ts hangt het er wel vanaf wat er precies mis is, of anders is geworden, van hoe zijn teller precies werkt.
elektronische snelheidsmeter(dus niet met draaiende kabel, en inductiestromen), zou je ook wel kunnen zien aan tijdens het rijden contact uitzetten. in meeste gevallen zal dan stroomtoevoer wat de wijzer en/of opnemer nodig heeft stop gezet worden.
maar je hebt er helemaal niets aan dat je weet wat het is, want zowiezo moet je het al openmaken om te kijken wat er mis is(indien ts dat perce wil)
zelf zou ik gewoon doorrijden, en schakelen op gevoel en gehoor, en gps snelheid en andere weggebruikers hun snelheid gewoon beetje in de gaten blijven houden
als mijn snelheidsmeter op 0 blijft staan, ga ik ook niet denken dat ik stil sta en te langzaam rijdt terwijl ik op de snelweg rijdt tussen andere autos. als ik wel de meter 100% zou vertrouwen zou ik me doodschrikken en plankgas gaan geven. dus die meters zijn nergens voor nodig.
zelfde geld voor toerenteller, als ik die had, en heel laag blijf staan. ga ik ook niet in 1e versnelling blijven en wachten met schakelen tot ik een bepaald toerental heb, terwijl de herrie ondraaglijk is, en delen van de motor door de motorkap beginnen te vliegen
Dit ding heeft helemaal geen contactpuntenquote:Op woensdag 15 december 2010 16:41 schreef mylifeisgrey het volgende:
ja weet ik, maar ik had een uitgebreidere geleend:P op mijn stroboscoop zat dus ook een wijzertje
dat kon ik gebruiken om dwell(heette het op dat ding dacht ik) te bepalen(relatiefe openingstijd en sluitingstijd van contactpuntjes)
en was ook een toerenteller. als hij flitste
dwell gaf hij wel beter aan denk ik(zelfde wijzertje), want me contactpuntjesafstand stonden met voelertjes op goede afstand
stond in boek van de auto de contactpuntjesafstand, en dwell allebei gespecificeerd
en dwell wat dat ding aangaf kwam wel overeen met het boek.
hoeft natuurlijk niet alsnog goed te zijn de daadwerkelijke dwell. maar goed de afstand volgens voelertjes klopt wel.
misschien dat me verdeleras wel helemaal rond begint te worden, en niet meer goed is. en kan het alsnog fout zijn(De oplaattijd voor de bobine)
even terugkomen op die flitslamp. het was een ubergaar ding denk ik. maargoed flitsen deed hij nog wel goed. daar kon niet veel mis mee gaan.
ik had hem geleend. zelf heb ik zon ding nieteens. gewoon statisch afstellen met vliegwiel op een bepaald punt zetten
nee inderdaad. maar die toerenteller van de flitslamp met analoge elektronica die dan het wijzertje omhoog bewoog boven een bepaalde schaal. die was zo scheef als ik weet niet wat.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:57 schreef oshiro het volgende:
[..]
Dit ding heeft helemaal geen contactpunten. Als de verdeler gaar is dan loopt hij niet goed, dat merk je niet aan je toerenteller...
Maar laten we niet te ver offtopic gaan. Denk dat TS een beetje wazig is
Frequency to voltage converters en dan gewoon met spoeltje en contraveer.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:09 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee inderdaad. maar die toerenteller van de flitslamp met analoge elektronica die dan het wijzertje omhoog bewoog boven een bepaalde schaal. die was zo scheef als ik weet niet wat.
terwijl hetzelfde wijzertje dwell (met contactpuntjes die ik wel had) hoogstwaarschijnlijk wel goed weergaf., maar ik heb geen andere manieren om de echte dwell nogmaals te kunnen controleren.
behalve ervanuitgaan dat me as nog goed is, zoals het hoort ,en niet te veel is afgesleten, en dan voelertjes tussen puntjes raggen.
maar waar gaat het signaal van toerensensor, en snelheidssensor dan heen. bij ts ze auto gaat het :
-gaan die pulsen gewoon met wat 'analoge' zooi op die meter worden gezet, kan dat superscheef gaan, al verandert er gewoon iets een beetje
-als ze naar instrumentenpaneel gaan, en dan daar wat elektronica met een teller, die tijd opneemt tussen pulsen gebaseerd op een klokje, of kristal, of weet ik het.(Digitaal) is het een veel vager probleem...
-als het via ze ecu gaat, die ook ontsteking regelt, vind ik het een nog veel vager probleem.
oh gewoon wat analoog spul dus. al krijg ik als ik het google gewoon kant en klare chips die dat erin hebben zitten . dat is best vetquote:Op woensdag 15 december 2010 17:11 schreef oshiro het volgende:
[..]
Frequency to voltage converters en dan gewoon met spoeltje en contraveer.
Het zijn ook chips die converters.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:15 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
oh gewoon wat analoog spul dus. al krijg ik als ik het google gewoon kant en klare chips die dat erin hebben zitten . dat is best vet
die had ik nog nooit gezien
niet als je het schema wat schijnbaar ook in chips te verkrijgen is, op printplaat in losse onderdeeltjes soldeert.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:20 schreef oshiro het volgende:
[..]
Het zijn ook chips die converters.
U hebt gelijk, was in de war.. Mijn fout. Ik bedoelde natuurlijk Multi-Tronic..quote:Op woensdag 15 december 2010 16:34 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik dacht dat de s-tronic van Audi een DSG versnellingsbak was.
Je vindt ze nu veel in hybrids.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.
Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes en Volvo 340jes..
Gelukkig, Ik dacht dat ik het al jaren bij het verkeerde eind had.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
U hebt gelijk, was in de war.. Mijn fout. Ik bedoelde natuurlijk Multi-Tronic..
Ja, je had ook zelf kunnen nadenken toch?quote:Op donderdag 16 december 2010 09:34 schreef very het volgende:
Nouja...bedankt voor sommige serieuze input, de voor de rest:![]()
Slotje aub
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |