abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89917186
Hallo luitjes,

klein vraagje:

ik rij nu zo'n 3 jaar in een simpele Volkswagen Golf MK3 1.6 cl.
Mijn rijstijl is behoorlijk sportief, en ik rij dan ook vaak lekker door (indien verantwoord).
Maar nu valt me wat op:

In het begin trok ik deze in de 4e versnelling door tot zo'n 110 á 120 km/u met een max van 5000 rpm.
Een jaar later trok ik hem in zijn 4e versnelling met max 5000 toeren door tot zo'n 130 á 140 km/u.
En nu trek ik hem zelfs door tot aan de 150 km/u in dezelfde versnelling en rpm.

Terwijl de topsnelheid niet echt hoger komt te liggen (dit kan ik uiteraard niet vaak testen haha)

Iemand een verklaring hiervoor?
Is zo'n versnellingsbak op te rekken ofzo? Blijkbaar wel.

Thanks!
People assume too much.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:22:45 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_89917258
het lijkt me dat je versnellingsbak er niet zomaar een paar tanden bij krijgt
pi_89917367
Ik denk dat je geheugen je belazert. Je zult vast niet zeker weten hoe dat in het verleden was, want het is dermate onverwacht dat je er niet actief op gelet zult hebben.

Q.e.d..
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89917763
Ik let altijd heel erg op mijn toerenteller dat ik niet boven de 5000 rpm uitkom.
En ik weet ook 100% zeker dat ik daar een jaar geleden bij 140 km/u moest doorschakelen, en dat ik nu ruim door kan tot 150 km/u.
Dus nee, mijn geheugen laat me niet in de steek. Ik heb hier heel specifiek op gelet.

Misschien andere factoren? Bijvoorbeeld banden ofzo.

Overigens lijkt het in de 3e versnelling ook te gebeuren, maar in iets mindere mate.
People assume too much.
pi_89917764
gehuegenbedrog, of grotere banden ?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_89917787
Ik heb er geen grotere banden onder gezet.
People assume too much.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2010 @ 14:35:21 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_89917808
Onmogelijk inderdaad. (wat ukga zegt)

Ik denk dat je 'm nu steeds verder in de toeren durft door te trekken, waardoor de terugval in toeren bij overschakelen minder is, en de sensatie van snelheid groter is.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:40:15 #8
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_89918019
Technisch gezien absoluut flauwekul.
Goed verhaal. Lekker kort.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:42:14 #9
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_89918104
Je versnellingsbak zal heus niet vanzelf veranderen. Waarschijnlijker is het dat je tellers zich anders van elkaar zijn gaan verhouden. Hoe dat dan ook gekomen is.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:42:38 #10
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_89918119
toch ervaar ik dit ook. ik rijd vaste prik 3000 toeren, 2 maanden geleden egrerde ik al mijn collegas doro met 80 op een 100 weg naar huis te tuffen, nu rijd ik soms zlefs sneller dan 100...
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:43:30 #11
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_89918151
in de tussentijd wel andere banden en ander differentieel gekregen, en van 4x2 naar 4x4 omgebouwd. dus dat zal wel een technischeoorzaak hebben
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:48:39 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_89918384
Ik denk dat de wijzer krom is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_89918400
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:35 schreef Innisdemon het volgende:
Onmogelijk inderdaad. (wat ukga zegt)

Ik denk dat je 'm nu steeds verder in de toeren durft door te trekken, waardoor de terugval in toeren bij overschakelen minder is, en de sensatie van snelheid groter is.
Geloof me, ik ben nooit bang geweest hem in het rood door te trekken, en het rood zit pas bij 6500. Ik schakel altijd bij 5000 als ik een beetje door gas.

Nogmaals...ik let er echt heel nauw op, dus het is geen misinterpretatie of iets van die aard.

Misschien, zoals 525TDS zegt, dat de tellertjes minder nauwkeurig zijn geworden. Geen idee.
Feit blijft dat het toch daadwerkelijk gebeurd.
People assume too much.
pi_89918446
Een opgeblazen motor loopt toch ook altijd sneller voordat ie daadwerkelijk stuk gaat?
pi_89918549
Geen idee, maar bedoel je daarmee dat ik misschien wel rond rij met een motor die elk moment de geest kan geven? Want hij houdt dit al een flinke tijd vol hoor :)
People assume too much.
pi_89919241
Dit kan niet.

Snelheidsmeter wordt opgepikt van je versnellingsbak (uitgaande as). Als je geen slip in je koppeling hebt, is dit op vaste verzetten gekoppeld aan het toerental van je motor.

Indien je niet geklust hebt aan versnellingbakverhoudingen en eindoverbrenging, dan kan dit niet.

Eh het kan dus niet.
pi_89919350
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:48 schreef very het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben nooit bang geweest hem in het rood door te trekken, en het rood zit pas bij 6500. Ik schakel altijd bij 5000 als ik een beetje door gas.

Nogmaals...ik let er echt heel nauw op, dus het is geen misinterpretatie of iets van die aard.

Misschien, zoals 525TDS zegt, dat de tellertjes minder nauwkeurig zijn geworden. Geen idee.
Feit blijft dat het toch daadwerkelijk gebeurd.
Ja, in je hoofd.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89919645
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:12 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, in je hoofd.
Is goed hoor, knullie :W

Nouja...verder dan "het kan niet" kom ik hier dus niet, terwijl het wel degelijk aan de hand is.
Dus of ik heb een bovennatuurlijke auto, of er zijn opties die dit veroorzaken die jullie misschien niet te binnen schieten.

Maar om nou te roepen dat ik me zelf dingen verbeeld vind ik een beetje raar, aangezien ik heel duidelijk maak dat ik hier heel gericht op let en dit al langere tijd in de gaten houdt.
People assume too much.
pi_89919915
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:19 schreef very het volgende:

[..]

Is goed hoor, knullie :W

Nouja...verder dan "het kan niet" kom ik hier dus niet, terwijl het wel degelijk aan de hand is.
Dus of ik heb een bovennatuurlijke auto, of er zijn opties die dit veroorzaken die jullie misschien niet te binnen schieten.

Maar om nou te roepen dat ik me zelf dingen verbeeld vind ik een beetje raar, aangezien ik heel duidelijk maak dat ik hier heel gericht op let en dit al langere tijd in de gaten houdt.
- weg -

Er zijn overigens omstandigheden aangedragen waaronder het wel kan. Ik zal er nog één toevoegen, al blijf jij zielig stug volhouden dat de omstandigheden gelijk zijn. Heb je grote stroomslurpers aan boord, die tegenwoordig uitstaan? Dat kan verschil maken, maar niet zo overdreven als jij het noemt, dus nogmaals, het is je hoofd dat je bedriegt.

En waarom zou je in godesnaam gericht op dat soort zaken letten? Je wilt het graag zien gebeuren? Je wist dat het ging gebeuren? En dat gevoel was zo sterk, dat je je nu zelf hebt wijsgemaakt dat het is gebeurd?

Of, de enige mogelijke manier, er is iets significant veranderd aan de auto... dan kan het...

[ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 14-12-2010 18:21:24 ]
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89920266
Misschien zijn je ogen achteruit gegaan? :s)
pi_89920332
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:34 schreef Palomar het volgende:
Misschien zijn je ogen achteruit gegaan? :s)
:)
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89920356
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:34 schreef Palomar het volgende:
Misschien zijn je ogen achteruit gegaan? :s)
Kunnen jullie aub kappen met die onzin antwoorden? Ik stel hier een normale vraag, en ik ben niet achterlijk.
Ik zit 3 jaar lang elke dag een uur in die auto, dus roep wat je wilt...ik weet wat ik zie.

Jezus...wat een kindjes hier zeg.
People assume too much.
pi_89920415
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:36 schreef very het volgende:

[..]

Kunnen jullie aub kappen met die onzin antwoorden? Ik stel hier een normale vraag, en ik ben niet achterlijk.
Ik zit 3 jaar lang elke dag een uur in die auto, dus roep wat je wilt...ik weet wat ik zie.

Jezus...wat een kindjes hier zeg.
Wat wil je nou, man. Het kan niet zo zijn, alleen als er iets significant aan die auto is veranderd, of als er iets stuk is. Jij zegt dat dat niet het geval is, in dat geval kan dat verschil er niet zijn. Dat zeggen meerdere mensen, maar jij houdt maar vol... wie is er dan een kindje?

En je zin zou moeten zijn:

'Ik denk te weten wat ik zie.'
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89920489
Ok, dit heeft geen technische verklaring. Ik denk dat je langs Jomanda, Derik Ogolive(?) oid moet om dit te laten bekijken. Het is iig wel een wonder. Als het in de auto zit ben ik zeer benieuwd waar dan wel.

Misschien dat je snelheidsmeter gewoon wat te "soepel" loopt. Krijg je nog wel eens een boete?
pi_89920534
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:35 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Even quoten, just for the record... en geloof me, ik ben niet bang voor je, ook niet als je voor me staat... en voor de rest, zoek een spiegel. Ik geloof gelukkig niet in achterlijkheden... jij helaas wel, zelfs als mensen je proberen uit te leggen hoe het zou kunnen zitten.
Door te roepen dat het in mijn hoofd zit? uhuh...

Je zou zeggen dat iemand van jouw leeftijd wat intelligenter is.
Ik reageer alleen op jou met je achterlijke agressieve gedrag. Dus niet op de mensen die met een mogelijke reden komen. De mogelijkheden die voorbij zijn gekomen zijn alleen niet aan de orde, behalve dat ik eens naar mijn teller kan kijken.
People assume too much.
pi_89920601
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:40 schreef very het volgende:

[..]

Door te roepen dat het in mijn hoofd zit? uhuh...

Je zou zeggen dat iemand van jouw leeftijd wat intelligenter is.
Ik reageer alleen op jou met je achterlijke agressieve gedrag. Dus niet op de mensen die met een mogelijke reden komen. De mogelijkheden die voorbij zijn gekomen zijn alleen niet aan de orde, behalve dat ik eens naar mijn teller kan kijken, maar ook denk ik niet dat het daar in zit
Wie begint er nu met een kinderachtig 'knullie', omdat ie z'n kutkleuterige gelijk niet krijgt? Je kunt ook eens lezen wat mensen allemaal zeggen, in plaats van rond te blijven tollen in je eigen, overduidelijk misplaatste waarheid... doe je dat nu? Of blijf je nog steeds je sprookje geloven, of de werkelijkheid ontkennen?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89920627
Kijk anders eens met een Tomtom oid hoe hard je werkelijk gaat. De teller van een auto staat altijd te hoog afgesteld, maar als die van jou extreem veel afwijkt van de GPS-snelheid dan is je meter misschien niet goed meer.

Mijn auto geeft bijv. 120 op de GPS aan, terwijl de teller op 130 staat.
pi_89920650
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:41 schreef Palomar het volgende:
Kijk anders eens met een Tomtom oid hoe hard je werkelijk gaat. De teller van een auto staat altijd te hoog afgesteld, maar als die van jou extreem veel afwijkt van de GPS-snelheid dan is je meter misschien niet goed meer.
Ja, dat was ook al genoemd, maar blijkbaar leest TS dat niet... dus niet het testen met TomTom, maar wel een mogelijk defect ergens.

Ik had overigens laatst hetzelfde bij mijn eigen auto, maar de verklaring was daar dat ik de airco uit had staan... scheelt misschien net 50 rpm... een heel klein beetje. Dat soort dingen kunnen een verklaring zijn. Spontaan is het gewoon onmogelijk...

[ Bericht 10% gewijzigd door AlphaOmega op 14-12-2010 15:48:42 ]
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89920891
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:41 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Wie begint er nu met een kinderachtig 'knullie', omdat ie z'n kutkleuterige gelijk niet krijgt? Je kunt ook eens lezen wat mensen allemaal zeggen, in plaats van rond te blijven tollen in je eigen, overduidelijk misplaatste waarheid... doe je dat nu? Of blijf je nog steeds je sprookje geloven, of de werkelijkheid ontkennen?
Want dat was natuurlijk geen reactie op jouw kinderachtige "ja, in je hoofd".
People assume too much.
pi_89920970
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:48 schreef very het volgende:

[..]

Want dat was natuurlijk geen reactie op jouw kinderachtige "ja, in je hoofd".
Daar was ik ook al mee begonnen in dit topic. Het is, als er geen aanwijzingen zijn dat er iets aan de auto is veranderd of defect is, de enige reden waarom je dat kan waarnemen. En bedrog in je eigen hoofd bij dat soort zaken is geen mens vreemd, hoor. Ook mij niet...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89920987
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:20 schreef very het volgende:
Hallo luitjes,

klein vraagje:

ik rij nu zo'n 3 jaar in een simpele Volkswagen Golf MK3 1.6 cl.
Mijn rijstijl is behoorlijk sportief, en ik rij dan ook vaak lekker door (indien verantwoord).
Maar nu valt me wat op:

In het begin trok ik deze in de 4e versnelling door tot zo'n 110 á 120 km/u met een max van 5000 rpm.
Een jaar later trok ik hem in zijn 4e versnelling met max 5000 toeren door tot zo'n 130 á 140 km/u.
En nu trek ik hem zelfs door tot aan de 150 km/u in dezelfde versnelling en rpm.

Terwijl de topsnelheid niet echt hoger komt te liggen (dit kan ik uiteraard niet vaak testen haha)

Iemand een verklaring hiervoor?
Is zo'n versnellingsbak op te rekken ofzo? Blijkbaar wel.

Thanks!
Je KM-teller is misschien gewoon een beetje de weg kwijt. Misschien eens de snelheid controleren via GPS of zo.
pi_89921043
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:42 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, dat was ook al genoemd, maar blijkbaar leest TS dat niet... dus niet het testen met TomTom, maar wel een mogelijk defect ergens.

Ik had overigens laatst hetzelfde bij mijn eigen auto, maar de verklaring was daar dat ik de airco uit had staan... scheelt misschien net 50 rpm... een heel klein beetje. Dat soort dingen kunnen een verklaring zijn. Spontaan is het gewoon onmogelijk...
- weg -

@Palomar:
Heb ik gedaan. Ik zit ook aan de gemiddelde afwijking van 10 km wanneer ik boven de 100 rij.
Maar die is overigens niks veranderd in die jaren, want dat zat ik in het begin ook.

[ Bericht 8% gewijzigd door Anne op 14-12-2010 18:20:14 ]
People assume too much.
pi_89921123
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:50 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Daar was ik ook al mee begonnen in dit topic. Het is, als er geen aanwijzingen zijn dat er iets aan de auto is veranderd of defect is, de enige reden waarom je dat kan waarnemen. En bedrog in je eigen hoofd bij dat soort zaken is geen mens vreemd, hoor. Ook mij niet...
Hoe krijg ik het - weg - dat het niet in mijn hoofd zit?
En dat ik daadwerkelijk zie (en dus niet DENK te zien) dat er een verandering is in km/u vs rpm.

Nogmaals...ik let hier specifiek op. En nee, ik rij niet met paddo's op ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 14-12-2010 18:20:01 ]
People assume too much.
pi_89924937
Ja. Koel maar lekker af. Ik ga even eten. Tot straks.
pi_89926741
Opgeruimd en weer open.
Ik ga er vanuit dat zowel very (ja, ook jij ja) als AlphaOmega weer normaal kunnen doen, zonder mekaar uit te schelden.
pi_89926861
Wat valt er nog toe te voegen aan dit topic behalve 'welles' en 'nietes' ?
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 18:34:57 #37
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89927170
Gokje: koppeling is aan het verslijten.

TS, als je bij een constante snelheid (bijvoorbeeld 80km/u) in een bepaalde versnalling (bijvoorbeeld de 5e) plotseling het gas vol in stampt, wat gebeurt er dan ? Begint de motor dan te loeien terwijl er naar verhouding qua snelheid nog niet veel gebeurt ? Of stijgt de snelheid netjes mee met het toerental ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 14 december 2010 @ 18:38:43 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89927323
De snelheid word gemeten aan de versnellingsbak. Maar als je banden slijten, word je wieldiameter kleiner. Je snelheid gaat dan omlaag bij hetzelfde toerental, maar dat word niet gemeten. Je rijd dus bij 5000 toeren langzamer, maar vanwege bandenslijtage word er nog steeds 110km/u gemeten op de versnellingsbak.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 14 december 2010 @ 18:47:32 #39
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_89927688
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De snelheid word gemeten aan de versnellingsbak. Maar als je banden slijten, word je wieldiameter kleiner. Je snelheid gaat dan omlaag bij hetzelfde toerental, maar dat word niet gemeten. Je rijd dus bij 5000 toeren langzamer, maar vanwege bandenslijtage word er nog steeds 110km/u gemeten op de versnellingsbak.
Maar TS claimt van 100/110 naar 150 gegaan te zijn, dat zou betekenen dat zijn wiel-diameter met iets van 1/3 is teruggelopen. Dan zou TS op de droeve restanten van zijn velgen moeten rijden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 14 december 2010 @ 18:55:38 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89928011
en dan zou je nog steeds 110 op de teller moeten hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:13:15 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89928692
TS : sportvelgen gemonteerd ?? En zijn het teller km's of GPS km's ??

Technisch gezien kan het gewoon domweg niet, maar dat was inmiddels al duidelijk ;)

Overigens is 150 in vier wel redelijk normaal te noemen, dus dan zou ik eerder twijfelen an de oude waardes als aan wat je nu ervaart ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:18:35 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89928924
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:47 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Maar TS claimt van 100/110 naar 150 gegaan te zijn, dat zou betekenen dat zijn wiel-diameter met iets van 1/3 is teruggelopen. Dan zou TS op de droeve restanten van zijn velgen moeten rijden.
Eensch, maar 110 bij bij 5000 RPM in 4 is gewoon bullshit, dan heb je een slippende koppeling oid, maar dat zou dan in de loop der tijd minder moeten zijn geworden, waarmee we meteen weer bij een volgend nogal apart feit aanbelanden; slippende koppelingen verbranden en worden vervangen na een maandje of wat, want dan kom je gewoon helemaal niet meer weg op een gegeven moment omdat de plaat keihard en spekglad wordt ..

Als TS zijn probleem andersom zou zijn, was het nog enigszins verklaarbaar, maar dit is wel een heel apart verhaal :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 14-12-2010 19:24:23 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:25:12 #43
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_89929254
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:34 schreef 2cv het volgende:
Gokje: koppeling is aan het verslijten.
Dan zou ie meer toeren draaien ipv minder.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:26:14 #44
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89929301
Kan het niet zijn dat de toerenteller nauwelijks boven de 3000rpm is geweest en dus daarboven veel weerstand krijgt? Vorige eigenaar nooit boven de 3000 geweest en jij regelmatig zodat hij nu wat makkelijker gaat en dus de juiste waarde geeft. 110 in 4 met 5000rpm is niet normaal. Keek je destijds alleen naar de teller of loeide de motor ook?

Alle andere meer waarschijnlijke opties zijn al genoemd.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:28:48 #45
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_89929424
Hij haalt nu wél zijn voet helemaal van het koppelingspedaal af.

óf

In de loop der jaren is zijn schoenzool steeds verder afgesleten waardoor hij het koppelingspedaal steeds verder loslaat als hij zijn voet optilt.

:+
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_89931024
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:26 schreef Sjabba het volgende:
Kan het niet zijn dat de toerenteller nauwelijks boven de 3000rpm is geweest en dus daarboven veel weerstand krijgt? Vorige eigenaar nooit boven de 3000 geweest en jij regelmatig zodat hij nu wat makkelijker gaat en dus de juiste waarde geeft. 110 in 4 met 5000rpm is niet normaal. Keek je destijds alleen naar de teller of loeide de motor ook?

Alle andere meer waarschijnlijke opties zijn al genoemd.
Dit zou goed kunnen....vorige eigenaar was een heel rustig type, naar ik vermoed.
Iemand meer die dergelijks zou kunnen beamen?

Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet erg, maar wel supervaag. Je zou eerder denken dat zoiets omgekeerd gebeurd inderdaad, zoals Sounddragon zojuist sprak.

Wat meer info:
Ik heb niks aan mijn auto veranderd...er zitten ondertussen wel nieuwe banden op, maar ook tijdens deze banden heb ik een verandering geconstateerd. Geen nieuwe velgen o.i.d.
De topsnelheid van mijn auto ligt zo bij de 160 (170 bergafwaarts, wind mee).
Ook zijn de km''s die ik lees de km's van de teller, dus geen gps.

Het zou kunnen zijn dat in het begin de snelheid bij die versnelling en rpm iets hoger lag dan 120, maar zeker niet hoger dan 130. En nu rij ik soms echt 150.

@2CV:
De koppeling zelf is nog in orde. Die test die jij noemt ook al een paar keer voor de zekerheid geprobeerd. Ook wegrijden vanuit 2 met handrem geprobeerd enzo.
People assume too much.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:30:36 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89932430
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:00 schreef very het volgende:

[..]

Dit zou goed kunnen....vorige eigenaar was een heel rustig type, naar ik vermoed.
Iemand meer die dergelijks zou kunnen beamen?

Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet erg, maar wel supervaag. Je zou eerder denken dat zoiets omgekeerd gebeurd inderdaad, zoals Sounddragon zojuist sprak.

Wat meer info:
Ik heb niks aan mijn auto veranderd...er zitten ondertussen wel nieuwe banden op, maar ook tijdens deze banden heb ik een verandering geconstateerd. Geen nieuwe velgen o.i.d.
De topsnelheid van mijn auto ligt zo bij de 160 (170 bergafwaarts, wind mee).
Ook zijn de km''s die ik lees de km's van de teller, dus geen gps.

Het zou kunnen zijn dat in het begin de snelheid bij die versnelling en rpm iets hoger lag dan 120, maar zeker niet hoger dan 130. En nu rij ik soms echt 150.

@2CV:
De koppeling zelf is nog in orde. Die test die jij noemt ook al een paar keer voor de zekerheid geprobeerd. Ook wegrijden vanuit 2 met handrem geprobeerd enzo.
Heb je een DomDom ?? leen er anders eens eentje ?? volgens mij klopt er geen hout van je teller..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:31:34 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_89932473
Een vriend van me vond zijn auto zo lekker stil en zuinig, maar vroeg zich af waarom iedereen 'm steeds inhaalde... Toen is ie een keertje hectometerpaaltjes gaan tellen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_89932488
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb je een DomDom ?? leen er anders eens eentje ?? volgens mij klopt er geen hout van je teller..
Heb ik, maar dat loopt gewoon prima hoor. Max. 10 km verschil wanneer ik boven de 100 rijd.
People assume too much.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:57:03 #50
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89933718
tsja ts.

de toerenteller wordt aangestuurd door het toerental van de motor
en de snelheidsmeter wordt aangestuurd door het toerental van de uitgaande as in je versnellingsbak.

als daar daadwerkelijk verschil tussen komt vergeleken met eerst, dan moet het te vinden zijn, tussen waar je wijzertje van de toerenteller op staat, t/m het wijzertje waar je snelheidsmeter uiteindelijk uitkomt
wat niet kan:
de diameter van je banden. die heeft daar verder niets mee te maken. je kan ook de auto opkrikken en wielen eraf halen. dan heb je helemaal geen diameter banden meer, en zal je hetzelfde zien
het zal ook waarschijnlijk niet liggen aan je versnellingstandwielen. ookal slijten die uit, dan blijven aantal tanden en versnellingsratios nog steeds gelijk. (of ze zijn zo ver uitgesleten dat er tanden 'doorslippen' en dat zal antiegelijke herrie maken en ook niet lang goed gaan)
(mits je goed, in dezelfde versnelling zit)
uitrekken van asjes, en tanden kan ook niet. want voor een daadwerkelijk langdurig verschil langer dan zeg 0,1 seconde zal het dan afbreken

wat wel kan:
-wat er wel tussen die 2 opnemers verder zit wat het kan verklaren is je koppeling.

en misschien dat de meters wat zijn verandert(veertje die wijzer terugtrekt slapper geworden bijv., of misschien een verschil in de opnemer(bij pulsopnemers mist hij misschien een puls ofzo per een aantal omwentelingen, ookal zou dat wel een veel groter verschil maken denk ik))
-toerentellerwijzertje in je dash is wat minder gaan aangeven
-snelheidsmeter in je dash is wat meer gaan aangeven

ik denk zelf dat het ligt aan dat je het zelf fout hebt
als je zeg eerst 4000 toeren maakte(waarvan je nu denkt dat het 5000 was) en dat is dan 110 km/uur a 120km/uur in 4
dan is dat nu 5000 toeren met 110/4000 *5000 a 120/4000 *5000 = 137,5km/uur a 150 km/uur
problem solved wat mij betreft, het ligt aan jezelf

al verklaart dat niet die 'tussen' meting dat je het langzaam anders zag worden

[ Bericht 2% gewijzigd door mylifeisgrey op 14-12-2010 21:10:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')