Geloof me, ik ben nooit bang geweest hem in het rood door te trekken, en het rood zit pas bij 6500. Ik schakel altijd bij 5000 als ik een beetje door gas.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:35 schreef Innisdemon het volgende:
Onmogelijk inderdaad. (wat ukga zegt)
Ik denk dat je 'm nu steeds verder in de toeren durft door te trekken, waardoor de terugval in toeren bij overschakelen minder is, en de sensatie van snelheid groter is.
Ja, in je hoofd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:48 schreef very het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben nooit bang geweest hem in het rood door te trekken, en het rood zit pas bij 6500. Ik schakel altijd bij 5000 als ik een beetje door gas.
Nogmaals...ik let er echt heel nauw op, dus het is geen misinterpretatie of iets van die aard.
Misschien, zoals 525TDS zegt, dat de tellertjes minder nauwkeurig zijn geworden. Geen idee.
Feit blijft dat het toch daadwerkelijk gebeurd.
Is goed hoor, knulliequote:
- weg -quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:19 schreef very het volgende:
[..]
Is goed hoor, knullie
Nouja...verder dan "het kan niet" kom ik hier dus niet, terwijl het wel degelijk aan de hand is.
Dus of ik heb een bovennatuurlijke auto, of er zijn opties die dit veroorzaken die jullie misschien niet te binnen schieten.
Maar om nou te roepen dat ik me zelf dingen verbeeld vind ik een beetje raar, aangezien ik heel duidelijk maak dat ik hier heel gericht op let en dit al langere tijd in de gaten houdt.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:34 schreef Palomar het volgende:
Misschien zijn je ogen achteruit gegaan?
Kunnen jullie aub kappen met die onzin antwoorden? Ik stel hier een normale vraag, en ik ben niet achterlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:34 schreef Palomar het volgende:
Misschien zijn je ogen achteruit gegaan?
Wat wil je nou, man. Het kan niet zo zijn, alleen als er iets significant aan die auto is veranderd, of als er iets stuk is. Jij zegt dat dat niet het geval is, in dat geval kan dat verschil er niet zijn. Dat zeggen meerdere mensen, maar jij houdt maar vol... wie is er dan een kindje?quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:36 schreef very het volgende:
[..]
Kunnen jullie aub kappen met die onzin antwoorden? Ik stel hier een normale vraag, en ik ben niet achterlijk.
Ik zit 3 jaar lang elke dag een uur in die auto, dus roep wat je wilt...ik weet wat ik zie.
Jezus...wat een kindjes hier zeg.
Door te roepen dat het in mijn hoofd zit? uhuh...quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:35 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Even quoten, just for the record... en geloof me, ik ben niet bang voor je, ook niet als je voor me staat... en voor de rest, zoek een spiegel. Ik geloof gelukkig niet in achterlijkheden... jij helaas wel, zelfs als mensen je proberen uit te leggen hoe het zou kunnen zitten.
Wie begint er nu met een kinderachtig 'knullie', omdat ie z'n kutkleuterige gelijk niet krijgt? Je kunt ook eens lezen wat mensen allemaal zeggen, in plaats van rond te blijven tollen in je eigen, overduidelijk misplaatste waarheid... doe je dat nu? Of blijf je nog steeds je sprookje geloven, of de werkelijkheid ontkennen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:40 schreef very het volgende:
[..]
Door te roepen dat het in mijn hoofd zit? uhuh...
Je zou zeggen dat iemand van jouw leeftijd wat intelligenter is.
Ik reageer alleen op jou met je achterlijke agressieve gedrag. Dus niet op de mensen die met een mogelijke reden komen. De mogelijkheden die voorbij zijn gekomen zijn alleen niet aan de orde, behalve dat ik eens naar mijn teller kan kijken, maar ook denk ik niet dat het daar in zit
Ja, dat was ook al genoemd, maar blijkbaar leest TS dat niet... dus niet het testen met TomTom, maar wel een mogelijk defect ergens.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:41 schreef Palomar het volgende:
Kijk anders eens met een Tomtom oid hoe hard je werkelijk gaat. De teller van een auto staat altijd te hoog afgesteld, maar als die van jou extreem veel afwijkt van de GPS-snelheid dan is je meter misschien niet goed meer.
Want dat was natuurlijk geen reactie op jouw kinderachtige "ja, in je hoofd".quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:41 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Wie begint er nu met een kinderachtig 'knullie', omdat ie z'n kutkleuterige gelijk niet krijgt? Je kunt ook eens lezen wat mensen allemaal zeggen, in plaats van rond te blijven tollen in je eigen, overduidelijk misplaatste waarheid... doe je dat nu? Of blijf je nog steeds je sprookje geloven, of de werkelijkheid ontkennen?
Daar was ik ook al mee begonnen in dit topic. Het is, als er geen aanwijzingen zijn dat er iets aan de auto is veranderd of defect is, de enige reden waarom je dat kan waarnemen. En bedrog in je eigen hoofd bij dat soort zaken is geen mens vreemd, hoor. Ook mij niet...quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:48 schreef very het volgende:
[..]
Want dat was natuurlijk geen reactie op jouw kinderachtige "ja, in je hoofd".
Je KM-teller is misschien gewoon een beetje de weg kwijt. Misschien eens de snelheid controleren via GPS of zo.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:20 schreef very het volgende:
Hallo luitjes,
klein vraagje:
ik rij nu zo'n 3 jaar in een simpele Volkswagen Golf MK3 1.6 cl.
Mijn rijstijl is behoorlijk sportief, en ik rij dan ook vaak lekker door (indien verantwoord).
Maar nu valt me wat op:
In het begin trok ik deze in de 4e versnelling door tot zo'n 110 á 120 km/u met een max van 5000 rpm.
Een jaar later trok ik hem in zijn 4e versnelling met max 5000 toeren door tot zo'n 130 á 140 km/u.
En nu trek ik hem zelfs door tot aan de 150 km/u in dezelfde versnelling en rpm.
Terwijl de topsnelheid niet echt hoger komt te liggen (dit kan ik uiteraard niet vaak testen haha)
Iemand een verklaring hiervoor?
Is zo'n versnellingsbak op te rekken ofzo? Blijkbaar wel.
Thanks!
- weg -quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:42 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, dat was ook al genoemd, maar blijkbaar leest TS dat niet... dus niet het testen met TomTom, maar wel een mogelijk defect ergens.
Ik had overigens laatst hetzelfde bij mijn eigen auto, maar de verklaring was daar dat ik de airco uit had staan... scheelt misschien net 50 rpm... een heel klein beetje. Dat soort dingen kunnen een verklaring zijn. Spontaan is het gewoon onmogelijk...
Hoe krijg ik het - weg - dat het niet in mijn hoofd zit?quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:50 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Daar was ik ook al mee begonnen in dit topic. Het is, als er geen aanwijzingen zijn dat er iets aan de auto is veranderd of defect is, de enige reden waarom je dat kan waarnemen. En bedrog in je eigen hoofd bij dat soort zaken is geen mens vreemd, hoor. Ook mij niet...
Maar TS claimt van 100/110 naar 150 gegaan te zijn, dat zou betekenen dat zijn wiel-diameter met iets van 1/3 is teruggelopen. Dan zou TS op de droeve restanten van zijn velgen moeten rijden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De snelheid word gemeten aan de versnellingsbak. Maar als je banden slijten, word je wieldiameter kleiner. Je snelheid gaat dan omlaag bij hetzelfde toerental, maar dat word niet gemeten. Je rijd dus bij 5000 toeren langzamer, maar vanwege bandenslijtage word er nog steeds 110km/u gemeten op de versnellingsbak.
Eensch, maar 110 bij bij 5000 RPM in 4 is gewoon bullshit, dan heb je een slippende koppeling oid, maar dat zou dan in de loop der tijd minder moeten zijn geworden, waarmee we meteen weer bij een volgend nogal apart feit aanbelanden; slippende koppelingen verbranden en worden vervangen na een maandje of wat, want dan kom je gewoon helemaal niet meer weg op een gegeven moment omdat de plaat keihard en spekglad wordt ..quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:47 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Maar TS claimt van 100/110 naar 150 gegaan te zijn, dat zou betekenen dat zijn wiel-diameter met iets van 1/3 is teruggelopen. Dan zou TS op de droeve restanten van zijn velgen moeten rijden.
Dit zou goed kunnen....vorige eigenaar was een heel rustig type, naar ik vermoed.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:26 schreef Sjabba het volgende:
Kan het niet zijn dat de toerenteller nauwelijks boven de 3000rpm is geweest en dus daarboven veel weerstand krijgt? Vorige eigenaar nooit boven de 3000 geweest en jij regelmatig zodat hij nu wat makkelijker gaat en dus de juiste waarde geeft. 110 in 4 met 5000rpm is niet normaal. Keek je destijds alleen naar de teller of loeide de motor ook?
Alle andere meer waarschijnlijke opties zijn al genoemd.
Heb je een DomDom ?? leen er anders eens eentje ?? volgens mij klopt er geen hout van je teller..quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:00 schreef very het volgende:
[..]
Dit zou goed kunnen....vorige eigenaar was een heel rustig type, naar ik vermoed.
Iemand meer die dergelijks zou kunnen beamen?
Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet erg, maar wel supervaag. Je zou eerder denken dat zoiets omgekeerd gebeurd inderdaad, zoals Sounddragon zojuist sprak.
Wat meer info:
Ik heb niks aan mijn auto veranderd...er zitten ondertussen wel nieuwe banden op, maar ook tijdens deze banden heb ik een verandering geconstateerd. Geen nieuwe velgen o.i.d.
De topsnelheid van mijn auto ligt zo bij de 160 (170 bergafwaarts, wind mee).
Ook zijn de km''s die ik lees de km's van de teller, dus geen gps.
Het zou kunnen zijn dat in het begin de snelheid bij die versnelling en rpm iets hoger lag dan 120, maar zeker niet hoger dan 130. En nu rij ik soms echt 150.
@2CV:
De koppeling zelf is nog in orde. Die test die jij noemt ook al een paar keer voor de zekerheid geprobeerd. Ook wegrijden vanuit 2 met handrem geprobeerd enzo.
Heb ik, maar dat loopt gewoon prima hoor. Max. 10 km verschil wanneer ik boven de 100 rijd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je een DomDom ?? leen er anders eens eentje ?? volgens mij klopt er geen hout van je teller..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |