als je toerenbegrenzer het nog wel doet(wat waarschijnlijk niets te maken heeft met alleen het metertje in je dashboard) kan je kijken of je begrenzer ingrijpt bij 6500 toeren nog steeds, en kijken waar je meter dan staat.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:32 schreef very het volgende:
[..]
Wat is een CVT ak?![]()
@mylifeisgrey:
Het bouwjaar is 95.
Wat voor meters die heeft zou ik ook niet weten. Zover gaat mijn kennis niet (die op dit vlak toch al te wensen over laat)
Wel weet ik dat mijn printplaat al eerder foutjes heeft gegeven, zoals een olielampje dat maar bleef branden en piepen...terwijl er niks mis was. Geen idee of dit ook maar iets te maken kan hebben met het huidige "probleem".
@Oshiro:
De motor klinkt wel alsof hij op de top van zijn toeren zit, maar hij hoort tot 6500 te kunnen voordat ie rood wordt. Misschien dat het wijzertje gewoon een beetje blijft haken bij die 5000 toeren? Ik geef mijn bek ook maar een duw :p
een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.quote:
jarretelaandrijvingquote:Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.
Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes
en Volvo 340jes..
Pracht aandrijvingquote:
Dat ligt wel een beetje aan het type kilometer teller. Elektronische tellers kunnen heel vreemd afwijken. De mijne wijkt bij 70km/h bijna niet af, bij 120 op de teller rijdt mijn auto 114, en bij 140 is dat bijna weer constant. Het is interessant om daar eens bij verschillende snelheden op te letten. De afwijking hoeft dus inderdaad niet per definitie procentueel te zijn.quote:
Wat de fuck lul jij nou allemaal?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:22 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ik had zelf ook een keer een 'toerenteller' op zon stroboscooplamp zitten toen ik die gebruikte om te checken of me vervroeging enzo het nog deed. die gaf veel te veel aan had ik het idee.
toen ik luisterde naar het motorgeluid, hoesnel het 'herhaald werd' en de secondewijzer van een klok erbij hielt. en schatte daar dan omwentelingen per minuut mee in (motor is 4 takt, dus elke 2 omwentelingen wordt het zelfde 'deuntje' afgespeelt) werd dat wat mij betreft bevestigt
maargoed dat was geen meter met allerlei computers en ictjes ,en een quartz klok oid, ik vertrouwde die wijzerplaat al niet zo erg...
input voor die meter was pulsen van een bougiekabel. en ja ik keek op de goede schaal, of knopje stond op de goede stand.
wat voor meters heeft ts? zijn het meters die met stappenmotor door de boordcomputer worden aangestuurd ofzo?
of anders dat er ook een afwijking in kan komen?
hoe worden die meters nou bewogen? via de ecu? via pulsen en wat elektronica in dash? snelheidsmeterkabel die geewoon ronddraait?
ik kan die auto niet, weet het bouwjaar nieteens
oh was niet persoonlijk tegen jouw bedoelt. wilde alleen me wantrouwen in toerental meters uiten.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:56 schreef oshiro het volgende:
[..]
Wat de fuck lul jij nou allemaal?
Ik dacht dat de s-tronic van Audi een DSG versnellingsbak was.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.
Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes en Volvo 340jes..
Zijn ene teller werkt met een puls vanaf de bobine, de andere met een puls vanaf de versnellingsbak. Ik denk dat je een beetje ver aan het zoeken bentquote:Op woensdag 15 december 2010 16:32 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
oh was niet persoonlijk tegen jouw bedoelt. wilde alleen me wantrouwen in toerental meters uiten.
bij die flitslamp waar ik het over heb:
hij gaf overal 40% teveel aan ofzo had ik de indruk, en deed dat wel redelijk consequent, toen ik het zag vroeg ik me af of me motor stationair al zo snel liep als dat dat ding aangaf.
hij had 12 volt nodig(om die lamp ook te laten knipperen), en een voelertje rond een boegiekabel.
waarschijnlijk zat er gewoon wat analoge elektronica zeg maar in die behuizing(Geen idee hoe precies, niet opengehaald, vind ik ook neit nodig). dus geen ictje met oscillator wat telt, en ook geen digitale cijfers, maar gewoon een wijzertje zonder stappenmotor.
en bij ts hangt het er wel vanaf wat er precies mis is, of anders is geworden, van hoe zijn teller precies werkt.
elektronische snelheidsmeter(dus niet met draaiende kabel, en inductiestromen), zou je ook wel kunnen zien aan tijdens het rijden contact uitzetten. in meeste gevallen zal dan stroomtoevoer wat de wijzer en/of opnemer nodig heeft stop gezet worden.
maar je hebt er helemaal niets aan dat je weet wat het is, want zowiezo moet je het al openmaken om te kijken wat er mis is(indien ts dat perce wil)
zelf zou ik gewoon doorrijden, en schakelen op gevoel en gehoor, en gps snelheid en andere weggebruikers hun snelheid gewoon beetje in de gaten blijven houden
als mijn snelheidsmeter op 0 blijft staan, ga ik ook niet denken dat ik stil sta en te langzaam rijdt terwijl ik op de snelweg rijdt tussen andere autos. als ik wel de meter 100% zou vertrouwen zou ik me doodschrikken en plankgas gaan geven. dus die meters zijn nergens voor nodig.
zelfde geld voor toerenteller, als ik die had, en heel laag blijf staan. ga ik ook niet in 1e versnelling blijven en wachten met schakelen tot ik een bepaald toerental heb, terwijl de herrie ondraaglijk is, en delen van de motor door de motorkap beginnen te vliegen
Dit ding heeft helemaal geen contactpuntenquote:Op woensdag 15 december 2010 16:41 schreef mylifeisgrey het volgende:
ja weet ik, maar ik had een uitgebreidere geleend:P op mijn stroboscoop zat dus ook een wijzertje
dat kon ik gebruiken om dwell(heette het op dat ding dacht ik) te bepalen(relatiefe openingstijd en sluitingstijd van contactpuntjes)
en was ook een toerenteller. als hij flitste
dwell gaf hij wel beter aan denk ik(zelfde wijzertje), want me contactpuntjesafstand stonden met voelertjes op goede afstand
stond in boek van de auto de contactpuntjesafstand, en dwell allebei gespecificeerd
en dwell wat dat ding aangaf kwam wel overeen met het boek.
hoeft natuurlijk niet alsnog goed te zijn de daadwerkelijke dwell. maar goed de afstand volgens voelertjes klopt wel.
misschien dat me verdeleras wel helemaal rond begint te worden, en niet meer goed is. en kan het alsnog fout zijn(De oplaattijd voor de bobine)
even terugkomen op die flitslamp. het was een ubergaar ding denk ik. maargoed flitsen deed hij nog wel goed. daar kon niet veel mis mee gaan.
ik had hem geleend. zelf heb ik zon ding nieteens. gewoon statisch afstellen met vliegwiel op een bepaald punt zetten
nee inderdaad. maar die toerenteller van de flitslamp met analoge elektronica die dan het wijzertje omhoog bewoog boven een bepaalde schaal. die was zo scheef als ik weet niet wat.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:57 schreef oshiro het volgende:
[..]
Dit ding heeft helemaal geen contactpunten. Als de verdeler gaar is dan loopt hij niet goed, dat merk je niet aan je toerenteller...
Maar laten we niet te ver offtopic gaan. Denk dat TS een beetje wazig is
Frequency to voltage converters en dan gewoon met spoeltje en contraveer.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:09 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee inderdaad. maar die toerenteller van de flitslamp met analoge elektronica die dan het wijzertje omhoog bewoog boven een bepaalde schaal. die was zo scheef als ik weet niet wat.
terwijl hetzelfde wijzertje dwell (met contactpuntjes die ik wel had) hoogstwaarschijnlijk wel goed weergaf., maar ik heb geen andere manieren om de echte dwell nogmaals te kunnen controleren.
behalve ervanuitgaan dat me as nog goed is, zoals het hoort ,en niet te veel is afgesleten, en dan voelertjes tussen puntjes raggen.
maar waar gaat het signaal van toerensensor, en snelheidssensor dan heen. bij ts ze auto gaat het :
-gaan die pulsen gewoon met wat 'analoge' zooi op die meter worden gezet, kan dat superscheef gaan, al verandert er gewoon iets een beetje
-als ze naar instrumentenpaneel gaan, en dan daar wat elektronica met een teller, die tijd opneemt tussen pulsen gebaseerd op een klokje, of kristal, of weet ik het.(Digitaal) is het een veel vager probleem...
-als het via ze ecu gaat, die ook ontsteking regelt, vind ik het een nog veel vager probleem.
oh gewoon wat analoog spul dus. al krijg ik als ik het google gewoon kant en klare chips die dat erin hebben zitten . dat is best vetquote:Op woensdag 15 december 2010 17:11 schreef oshiro het volgende:
[..]
Frequency to voltage converters en dan gewoon met spoeltje en contraveer.
Het zijn ook chips die converters.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:15 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
oh gewoon wat analoog spul dus. al krijg ik als ik het google gewoon kant en klare chips die dat erin hebben zitten . dat is best vet
die had ik nog nooit gezien
niet als je het schema wat schijnbaar ook in chips te verkrijgen is, op printplaat in losse onderdeeltjes soldeert.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:20 schreef oshiro het volgende:
[..]
Het zijn ook chips die converters.
U hebt gelijk, was in de war.. Mijn fout. Ik bedoelde natuurlijk Multi-Tronic..quote:Op woensdag 15 december 2010 16:34 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik dacht dat de s-tronic van Audi een DSG versnellingsbak was.
Je vindt ze nu veel in hybrids.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.
Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes en Volvo 340jes..
Gelukkig, Ik dacht dat ik het al jaren bij het verkeerde eind had.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
U hebt gelijk, was in de war.. Mijn fout. Ik bedoelde natuurlijk Multi-Tronic..
Ja, je had ook zelf kunnen nadenken toch?quote:Op donderdag 16 december 2010 09:34 schreef very het volgende:
Nouja...bedankt voor sommige serieuze input, de voor de rest:![]()
Slotje aub
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |