abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2010 @ 14:16:13 #76
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89957338
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:32 schreef very het volgende:

[..]

Wat is een CVT ak? :@

@mylifeisgrey:
Het bouwjaar is 95.
Wat voor meters die heeft zou ik ook niet weten. Zover gaat mijn kennis niet (die op dit vlak toch al te wensen over laat)

Wel weet ik dat mijn printplaat al eerder foutjes heeft gegeven, zoals een olielampje dat maar bleef branden en piepen...terwijl er niks mis was. Geen idee of dit ook maar iets te maken kan hebben met het huidige "probleem".

@Oshiro:
De motor klinkt wel alsof hij op de top van zijn toeren zit, maar hij hoort tot 6500 te kunnen voordat ie rood wordt. Misschien dat het wijzertje gewoon een beetje blijft haken bij die 5000 toeren? Ik geef mijn bek ook maar een duw :p
als je toerenbegrenzer het nog wel doet(wat waarschijnlijk niets te maken heeft met alleen het metertje in je dashboard) kan je kijken of je begrenzer ingrijpt bij 6500 toeren nog steeds, en kijken waar je meter dan staat.

hoe die meter werkt, weet ik nu met bouwjaar en model auto nog steeds niet, ik heb geen grote kennis hoe en wat elk type auto precies heeft enzo.
het zou best eens kunnen dat je meters het niet meer goed aangeven dat er iets in die print achter je meters kapot is

hoe die meters verder worden aangestuurd vanuit de ecu? die ook ontsteking regelt?
of gewoon geheel los van toerenbegrenzer en ontsteking
ik weet het niet

1995 lijkt me misschien nog net te vroeg om zeker te weten dat je een obd II systeem hebt(redelijk standaard tegenwoordig)
maar je zal wel enige elektronica in die auto hebben, een ecu van volkswagen zelf, of obd I ofzo?
k weet niet
pi_89957488
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:32 schreef very het volgende:

[..]

Wat is een CVT ak? :@

een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.

Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes en Volvo 340jes..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:21:07 #78
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89957521
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.

Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes
en Volvo 340jes..
jarretelaandrijving _O-
pi_89957826
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:21 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

jarretelaandrijving _O-
Pracht aandrijving _O-

(en ja da ben ik :') )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_89958125
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:40 schreef very het volgende:
veel zal het niet schelen, dnek ik.
Dat ligt wel een beetje aan het type kilometer teller. Elektronische tellers kunnen heel vreemd afwijken. De mijne wijkt bij 70km/h bijna niet af, bij 120 op de teller rijdt mijn auto 114, en bij 140 is dat bijna weer constant. Het is interessant om daar eens bij verschillende snelheden op te letten. De afwijking hoeft dus inderdaad niet per definitie procentueel te zijn.

Heeft je auto een elektronische snelheidsmeter? Vaak te herkennen dat de teller begint weer te geven bij 0, ipv vanaf 20 of 10 km/h.

En dat brengt wel een mogelijke oplossing, dat er in de elektronica iets niet meer zo is als eerder. Die had ik gister nog even over het hoofd gezien/gedacht.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 15 december 2010 @ 14:53:20 #81
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89958824
Enige oplossing om het echt te weten te kopen of je tellers goed zijn is hem in de begrenzer jagen. Kijken of dat dan overeenkomt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 15 december 2010 @ 14:56:57 #82
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_89958957
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:22 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik had zelf ook een keer een 'toerenteller' op zon stroboscooplamp zitten toen ik die gebruikte om te checken of me vervroeging enzo het nog deed. die gaf veel te veel aan had ik het idee.
toen ik luisterde naar het motorgeluid, hoesnel het 'herhaald werd' en de secondewijzer van een klok erbij hielt. en schatte daar dan omwentelingen per minuut mee in (motor is 4 takt, dus elke 2 omwentelingen wordt het zelfde 'deuntje' afgespeelt) werd dat wat mij betreft bevestigt

maargoed dat was geen meter met allerlei computers en ictjes ,en een quartz klok oid, ik vertrouwde die wijzerplaat al niet zo erg...
input voor die meter was pulsen van een bougiekabel. en ja ik keek op de goede schaal, of knopje stond op de goede stand.

wat voor meters heeft ts? zijn het meters die met stappenmotor door de boordcomputer worden aangestuurd ofzo?
of anders dat er ook een afwijking in kan komen?

hoe worden die meters nou bewogen? via de ecu? via pulsen en wat elektronica in dash? snelheidsmeterkabel die geewoon ronddraait?

ik kan die auto niet, weet het bouwjaar nieteens
Wat de fuck lul jij nou allemaal? :')
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 15 december 2010 @ 16:32:59 #83
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89962991
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:56 schreef oshiro het volgende:

[..]

Wat de fuck lul jij nou allemaal? :')
oh was niet persoonlijk tegen jouw bedoelt. wilde alleen me wantrouwen in toerental meters uiten.

bij die flitslamp waar ik het over heb:
hij gaf overal 40% teveel aan ofzo had ik de indruk, en deed dat wel redelijk consequent, toen ik het zag vroeg ik me af of me motor stationair al zo snel liep als dat dat ding aangaf.

hij had 12 volt nodig(om die lamp ook te laten knipperen), en een voelertje rond een boegiekabel.

waarschijnlijk zat er gewoon wat analoge elektronica zeg maar in die behuizing(Geen idee hoe precies, niet opengehaald, vind ik ook neit nodig). dus geen ictje met oscillator wat telt, en ook geen digitale cijfers, maar gewoon een wijzertje zonder stappenmotor.

en wat bij ts mis is, hangt af van wat anders is geworden, en ook hoe zijn teller precies werkt.
als hij wel digitale weergave van ze toeren heeft
of de wijzer bedient door een stappenmotor en elektronica die de pulsen telt, en nauwkeurigheid wat dat betreft gebaseerd is op een oscilatortje of quartz kristal,
dan zal hij meer wantrouwen moeten krijgen in de opnemer zeg maar.

elektronische snelheidsmeter(dus niet met draaiende kabel, en inductiestromen), zou je ook wel kunnen zien aan tijdens het rijden contact uitzetten. in meeste gevallen zal dan stroomtoevoer wat de wijzer en/of opnemer nodig heeft stop gezet worden. als we het moeten vaststellen

maar je hebt er helemaal niets aan dat je weet wat het is, want zowiezo moet je het al openmaken om te kijken of er wat te vinden valt(indien ts dat perce wil)
zelf zou ik gewoon doorrijden, en schakelen op gevoel en gehoor, en gps snelheid en andere weggebruikers hun snelheid gewoon beetje in de gaten blijven houden

als mijn snelheidsmeter op 0 blijft staan, ga ik ook niet denken dat ik stil sta en te langzaam rijdt terwijl ik op de snelweg rijdt tussen andere autos. als ik wel de meter 100% zou vertrouwen zou ik me doodschrikken en plankgas gaan geven. dus die meters zijn nergens voor nodig.

zelfde geld voor toerenteller, als ik die had, en maar heel laag blijft staan tijdens optrekken. ga ik ook niet wachten met naar de volgende versnelling schakelen tot die meter maar op iets wat ik wil staat, terwijl de herrie dan ondraaglijk is, en delen van de motor door de motorkap beginnen te vliegen

[ Bericht 5% gewijzigd door mylifeisgrey op 15-12-2010 16:39:44 ]
  woensdag 15 december 2010 @ 16:34:07 #84
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_89963033
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.

Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes en Volvo 340jes..
Ik dacht dat de s-tronic van Audi een DSG versnellingsbak was.
Horrible Cunt!
  woensdag 15 december 2010 @ 16:39:13 #85
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_89963216
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:32 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

oh was niet persoonlijk tegen jouw bedoelt. wilde alleen me wantrouwen in toerental meters uiten.

bij die flitslamp waar ik het over heb:
hij gaf overal 40% teveel aan ofzo had ik de indruk, en deed dat wel redelijk consequent, toen ik het zag vroeg ik me af of me motor stationair al zo snel liep als dat dat ding aangaf.

hij had 12 volt nodig(om die lamp ook te laten knipperen), en een voelertje rond een boegiekabel.

waarschijnlijk zat er gewoon wat analoge elektronica zeg maar in die behuizing(Geen idee hoe precies, niet opengehaald, vind ik ook neit nodig). dus geen ictje met oscillator wat telt, en ook geen digitale cijfers, maar gewoon een wijzertje zonder stappenmotor.

en bij ts hangt het er wel vanaf wat er precies mis is, of anders is geworden, van hoe zijn teller precies werkt.

elektronische snelheidsmeter(dus niet met draaiende kabel, en inductiestromen), zou je ook wel kunnen zien aan tijdens het rijden contact uitzetten. in meeste gevallen zal dan stroomtoevoer wat de wijzer en/of opnemer nodig heeft stop gezet worden.

maar je hebt er helemaal niets aan dat je weet wat het is, want zowiezo moet je het al openmaken om te kijken wat er mis is(indien ts dat perce wil)
zelf zou ik gewoon doorrijden, en schakelen op gevoel en gehoor, en gps snelheid en andere weggebruikers hun snelheid gewoon beetje in de gaten blijven houden

als mijn snelheidsmeter op 0 blijft staan, ga ik ook niet denken dat ik stil sta en te langzaam rijdt terwijl ik op de snelweg rijdt tussen andere autos. als ik wel de meter 100% zou vertrouwen zou ik me doodschrikken en plankgas gaan geven. dus die meters zijn nergens voor nodig.

zelfde geld voor toerenteller, als ik die had, en heel laag blijf staan. ga ik ook niet in 1e versnelling blijven en wachten met schakelen tot ik een bepaald toerental heb, terwijl de herrie ondraaglijk is, en delen van de motor door de motorkap beginnen te vliegen
Zijn ene teller werkt met een puls vanaf de bobine, de andere met een puls vanaf de versnellingsbak. Ik denk dat je een beetje ver aan het zoeken bent :')

En een stroboscoop werkt nog veel simpeler: inductie -> flits. Zit nieteens logica in. Die dingen flitsen EXACT wanneer de bougie een vonk krijgt en zo kun je dus je vervroeging bekijken.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 15 december 2010 @ 16:41:03 #86
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89963295
ja weet ik, maar ik had een uitgebreidere geleend:P op mijn stroboscoop zat dus ook een wijzertje

dat kon ik gebruiken om dwell(heette het op dat ding dacht ik) te bepalen(relatiefe openingstijd en sluitingstijd van contactpuntjes)
en was ook een toerenteller. als hij flitste
dwell gaf hij wel beter aan denk ik(zelfde wijzertje), want me contactpuntjesafstand stonden met voelertjes op goede afstand

stond in boek van de auto de contactpuntjesafstand, en dwell allebei gespecificeerd

en dwell wat dat ding aangaf kwam wel overeen met het boek.
hoeft natuurlijk niet alsnog goed te zijn de daadwerkelijke dwell. maar goed de afstand volgens voelertjes klopt wel.
misschien dat me verdeleras wel helemaal rond begint te worden, en niet meer goed is. en kan het alsnog fout zijn(De oplaattijd voor de bobine)

even terugkomen op die flitslamp. het was een ubergaar ding denk ik. maargoed flitsen deed hij nog wel goed. daar kon niet veel mis mee gaan.
ik had hem geleend. zelf heb ik zon ding nieteens. gewoon statisch afstellen met vliegwiel op een bepaald punt zetten :P

[ Bericht 11% gewijzigd door mylifeisgrey op 15-12-2010 16:47:55 ]
  woensdag 15 december 2010 @ 16:57:50 #87
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_89964016
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:41 schreef mylifeisgrey het volgende:
ja weet ik, maar ik had een uitgebreidere geleend:P op mijn stroboscoop zat dus ook een wijzertje

dat kon ik gebruiken om dwell(heette het op dat ding dacht ik) te bepalen(relatiefe openingstijd en sluitingstijd van contactpuntjes)
en was ook een toerenteller. als hij flitste
dwell gaf hij wel beter aan denk ik(zelfde wijzertje), want me contactpuntjesafstand stonden met voelertjes op goede afstand

stond in boek van de auto de contactpuntjesafstand, en dwell allebei gespecificeerd

en dwell wat dat ding aangaf kwam wel overeen met het boek.
hoeft natuurlijk niet alsnog goed te zijn de daadwerkelijke dwell. maar goed de afstand volgens voelertjes klopt wel.
misschien dat me verdeleras wel helemaal rond begint te worden, en niet meer goed is. en kan het alsnog fout zijn(De oplaattijd voor de bobine)

even terugkomen op die flitslamp. het was een ubergaar ding denk ik. maargoed flitsen deed hij nog wel goed. daar kon niet veel mis mee gaan.
ik had hem geleend. zelf heb ik zon ding nieteens. gewoon statisch afstellen met vliegwiel op een bepaald punt zetten :P
Dit ding heeft helemaal geen contactpunten :P. Als de verdeler gaar is dan loopt hij niet goed, dat merk je niet aan je toerenteller...
Maar laten we niet te ver offtopic gaan. Denk dat TS een beetje wazig is :')
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 15 december 2010 @ 17:09:07 #88
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89964519
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:57 schreef oshiro het volgende:

[..]

Dit ding heeft helemaal geen contactpunten :P. Als de verdeler gaar is dan loopt hij niet goed, dat merk je niet aan je toerenteller...
Maar laten we niet te ver offtopic gaan. Denk dat TS een beetje wazig is :')
nee inderdaad. maar die toerenteller van de flitslamp met analoge elektronica die dan het wijzertje omhoog bewoog boven een bepaalde schaal. die was zo scheef als ik weet niet wat.
terwijl hetzelfde wijzertje dwell (met contactpuntjes die ik wel had) hoogstwaarschijnlijk wel goed weergaf., maar ik heb geen andere manieren om de echte dwell nogmaals te kunnen controleren.
behalve ervanuitgaan dat me as nog goed is, zoals het hoort ,en niet te veel is afgesleten, en dan voelertjes tussen puntjes raggen.

maar waar gaat het signaal van toerensensor, en snelheidssensor dan heen. bij ts ze auto gaat het :

-gaan die pulsen gewoon met wat 'analoge' zooi op die meter worden gezet, kan dat superscheef gaan, al verandert er gewoon iets een beetje

-als ze naar instrumentenpaneel gaan, en dan daar wat elektronica met een teller, die tijd opneemt tussen pulsen gebaseerd op een klokje, of kristal, of weet ik het.(Digitaal) is het een veel vager probleem...

-als het via ze ecu gaat, die ook ontsteking regelt, vind ik het een nog veel vager probleem.
  woensdag 15 december 2010 @ 17:11:22 #89
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_89964606
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:09 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

nee inderdaad. maar die toerenteller van de flitslamp met analoge elektronica die dan het wijzertje omhoog bewoog boven een bepaalde schaal. die was zo scheef als ik weet niet wat.
terwijl hetzelfde wijzertje dwell (met contactpuntjes die ik wel had) hoogstwaarschijnlijk wel goed weergaf., maar ik heb geen andere manieren om de echte dwell nogmaals te kunnen controleren.
behalve ervanuitgaan dat me as nog goed is, zoals het hoort ,en niet te veel is afgesleten, en dan voelertjes tussen puntjes raggen.

maar waar gaat het signaal van toerensensor, en snelheidssensor dan heen. bij ts ze auto gaat het :

-gaan die pulsen gewoon met wat 'analoge' zooi op die meter worden gezet, kan dat superscheef gaan, al verandert er gewoon iets een beetje

-als ze naar instrumentenpaneel gaan, en dan daar wat elektronica met een teller, die tijd opneemt tussen pulsen gebaseerd op een klokje, of kristal, of weet ik het.(Digitaal) is het een veel vager probleem...

-als het via ze ecu gaat, die ook ontsteking regelt, vind ik het een nog veel vager probleem.
Frequency to voltage converters en dan gewoon met spoeltje en contraveer.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 15 december 2010 @ 17:15:22 #90
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89964767
quote:
3s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:11 schreef oshiro het volgende:

[..]

Frequency to voltage converters en dan gewoon met spoeltje en contraveer.
oh gewoon wat analoog spul dus. al krijg ik als ik het google gewoon kant en klare chips die dat erin hebben zitten . dat is best vet
die had ik nog nooit gezien
  woensdag 15 december 2010 @ 17:20:25 #91
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_89964939
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:15 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

oh gewoon wat analoog spul dus. al krijg ik als ik het google gewoon kant en klare chips die dat erin hebben zitten . dat is best vet
die had ik nog nooit gezien
Het zijn ook chips die converters.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 15 december 2010 @ 17:24:45 #92
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89965127
quote:
3s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:20 schreef oshiro het volgende:

[..]

Het zijn ook chips die converters.
niet als je het schema wat schijnbaar ook in chips te verkrijgen is, op printplaat in losse onderdeeltjes soldeert.

maar er blijken dus chips voor te zijn. wie weet sloop ik dat die flitslamp nog weleens open.
wil wel zien of er een chip inzit, of alleen maar 'standaard' elektronica
en alsnog kan het analoge elektronica zijn, al is het in een chip wel ietsjes betrouwbaarder
of het is een chip, met een timer en teller erin

[ Bericht 4% gewijzigd door mylifeisgrey op 15-12-2010 17:30:30 ]
pi_89967708
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:34 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik dacht dat de s-tronic van Audi een DSG versnellingsbak was.
U hebt gelijk, was in de war.. Mijn fout. Ik bedoelde natuurlijk Multi-Tronic.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 15 december 2010 @ 19:18:16 #94
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_89969663
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

een CVT-versnellingsbak is een Continius Variable Transission. Dus een versnellingsbak zonder versnellingen die aan 1 stuk door variabel optrekt.

Net als de werking van een scooter overbrenging, de S-Tronic van Audi en de Variomatic van de ouwe Dafjes en Volvo 340jes..
Je vindt ze nu veel in hybrids. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 15 december 2010 @ 19:31:42 #95
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_89970221
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:33 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

U hebt gelijk, was in de war.. Mijn fout. Ik bedoelde natuurlijk Multi-Tronic.. ;)
Gelukkig, Ik dacht dat ik het al jaren bij het verkeerde eind had.
Horrible Cunt!
pi_89980799
Sorry mijn schuld, ik heb eigenhandig het aantal meter in een kilometer vermindert met een aantal procent.

Om files tegen te gaan, je weet tog.
  donderdag 16 december 2010 @ 09:30:57 #97
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_89989366
Zie het als traplopen. Als je altijd heel hard naar boven loopt, neemt ook niet ineens het aantal treden dat je moet lopen af.
pi_89989452
Nouja...bedankt voor sommige serieuze input, de voor de rest: :6

Slotje aub
People assume too much.
pi_90124519
Late reactie, maar de enige mogelijkheid is dat je toerenteller eerst te veel aangaf en nu normaal, of dat je snelheidsmeter eerst te weinig aangaf en nu normaal.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zondag 19 december 2010 @ 19:39:45 #100
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90137679
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:34 schreef very het volgende:
Nouja...bedankt voor sommige serieuze input, de voor de rest: :6

Slotje aub
Ja, je had ook zelf kunnen nadenken toch?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')