Dat klopt niet, een tellerafwijking is procentueel dus als je 110 teller rijdt en het is gps 100 heb je 10%. Dus als je dan gps 150 rijdt rijdt je op je teller 165. Dus als je echt 10km boven de 100 max heb tzit daar je probleem.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:31 schreef very het volgende:
[..]
Heb ik, maar dat loopt gewoon prima hoor. Max. 10 km verschil wanneer ik boven de 100 rijd.
hoeft niet perce, maar meestal gaat het wel in die richtingquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:08 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat klopt niet, een tellerafwijking is procentueel dus als je 110 teller rijdt en het is gps 100 heb je 10%. Dus als je dan gps 150 rijdt rijdt je op je teller 165. Dus als je echt 10km boven de 100 max heb tzit daar je probleem.
Thanks voor je uitgebreide antwoord.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:57 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik denk zelf dat het ligt aan dat je het zelf fout hebt
als je zeg eerst 4000 toeren maakte(waarvan je nu denkt dat het 5000 was) en dat is dan 110 km/uur a 120km/uur in 4
dan is dat nu 5000 toeren met 110/4000 *5000 a 120/4000 *5000 = 137,5km/uur a 150 km/uur
problem solved wat mij betreft, het ligt aan jezelf
Dat het procentueel is weet ik natuurlijk, en ook de afwijking wordt steeds groter. Maar rond de 100km/u is dat zo'n 10%. Op een 80 baan rij ik op de km teller 90, dan heb ik nog de paar km speling die je van de overheid krijgt...en krijg ik nooit boetesquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:08 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat klopt niet, een tellerafwijking is procentueel dus als je 110 teller rijdt en het is gps 100 heb je 10%. Dus als je dan gps 150 rijdt rijdt je op je teller 165. Dus als je echt 10km boven de 100 max heb tzit daar je probleem.
maar het klopt bijna precies.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:23 schreef very het volgende:
[..]
Thanks voor je uitgebreide antwoord.
Maar ik heb het voor zover ik weet nog nergens over 4000 toeren gehad.
En mocht ik dat ergens getypt hebben, dan is dat een typfout.
Ik snap je punt....maar ik ben behoorlijk zeker van mijn zaak.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:26 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
maar het klopt bijna precies.
ik denk dat je (paar jaar terug, wanneer was het dat het volgens jouw anders was) . dat je dan niet 5000 toeren maakte, maar 4000
dat je het verkeerd onthouden heb
inb4 het volgende topic dat je ' ineens' 170 rijdt in je 4 bij 6000 toeren. en dan beweerd dat je eerst 150 in 4 reed bij 6000 toeren, terwijl het eigenlijk 5000 was(dat post je nu)
snap je hem
ik ken je verder niet, maar toch gok ik daaropquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:29 schreef very het volgende:
[..]
Ik snap je punt....maar ik ben behoorlijk zeker van mijn zaak.
Zoals ik dit ook al meerdere malen verteld heb. Dus geloof me...wat ik zeg gebeurd ook echt. Wat de reden is; geen idee...maar het is echt waar. Als ik het zelf niet vaag vond, was ik er uiteraard ook niet over begonnen.
Ja en? Dat is toch ook het geval?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:05 schreef Sjabba het volgende:
Dan moet je eens jezelf wat beter uitdrukken. Je zet duidelijk dat het boven de 100 max 10km is.
Dus als je 110 rijd is het verschil 10km en bij 150 ook?quote:
Het ligt toch echt meer aan jezelf hoor.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:17 schreef very het volgende:
Er zit sowieso een verschil van 30km tussen aanschaf en nu.
Geloof het of niet mensen, het is echt waar. Al begin ik wel een beetje moe te worden van iedereen die roept dat ik maar wat lul ofzo. Nogmaals: als ik het zelf niet bizar zou vinden, dan zou ik het niet posten...toch? Dus indien je alleen maar kan roepen dat je denkt dat het een hoax is, dat ik gek ben en dat het sowieso onmogelijk is...blijf dan maar liever weg.
@Intrepidity:
Uiteraard bedoelde ik 5000 rpm.
OMG...ik weet dat zoiets logischerwijs eigenlijk niet mogelijk is nee...maar IK ZIE HET TOCH GEBEUREN? Damn!quote:Op woensdag 15 december 2010 10:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het ligt toch echt meer aan jezelf hoor.
Alle logische verklaringen die hier zijn gegeven doe je af als dat het niet de goede verklaring is. De enige verklaring waar jij bij blijft is dat je versnellingsbak op de een of andere manier anders werkt nu. En er zijn al genoeg mensen die hebben gezegd dat dit onmogelijk is...
denk dat het iets is aan de meters of aansturing voor de meters.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:47 schreef oshiro het volgende:
Koppeling die spontaan meer grip krijgt ofzo
Als de veren in z'n meters gaar zijn dan is dit theoretisch gezien mogelijk ja. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord...quote:Op woensdag 15 december 2010 12:54 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
denk dat het iets is aan de meters of aansturing voor de meters.
is het met pulsen uit een opnemer en dat dat in de dash pas omgezet worden?
of wordt alles door de ecu ecu aangestuurd... dan zou je misschien kunnen kijken of je real-time je ecu kan laten uitlezen tijdens het rijden, en daar zal toerental en gemeten snelheid ook wel uitkomen. dan kan je kijken of je meters afwijken, of dat daar ook vreemde waardes uitkomen en je ecu ook anders denkt ofzo.
wat hoort het dan te zijn ts(als je specs opzoekt)? zoals het eerst was, of zoals het nu is?
als dat onvindbaar is, kan je de versnellingsbakverhoudingen en final drive ratio zeg maar, en standaard bandenmaat opzoeken. en hieruit afleiden wat je toerental in welke versnelling voor elke snelheid ongeveer hoort te zijn.
neem dan hierbij een afwijking van 15% ofzo(toerenteller beetje verkeerd, en snelheidsmeter een beetje erkeerd) maar meer dan dat wordt het een beetje veel.
ik had zelf ook een keer een 'toerenteller' op zon stroboscooplamp zitten toen ik die gebruikte om te checken of me vervroeging enzo het nog deed. die gaf veel te veel aan had ik het idee.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:13 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als de veren in z'n meters gaar zijn dan is dit theoretisch gezien mogelijk ja. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord...
Toerental wordt in principe van je bobine afgehaald dus aan die aflezing zal het niet liggen (ja, of slecht contact?)
Snelheidsmeting wordt inderdaad van de bak afgehaald, maar deze zou juist lager moeten worden met slecht contact. Dus dan zou ik OF een slecht contact bij toerenteller, OF een kapotte veer verdenken in je snelheidsmeter.
TS: klinkt de motor hetzelfde? Of maakt hij een hoger geluid?
Wat is een CVT ak?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar misschien heeft TS gewoon een CVT bak op zijn Golf 3 gepleurd..? EN die is zeker wel een beetje versleten..
Nieuwe rolletjes halen en je bent klaar TS!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |