abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:08:44 #51
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89934294
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:31 schreef very het volgende:

[..]

Heb ik, maar dat loopt gewoon prima hoor. Max. 10 km verschil wanneer ik boven de 100 rijd.
Dat klopt niet, een tellerafwijking is procentueel dus als je 110 teller rijdt en het is gps 100 heb je 10%. Dus als je dan gps 150 rijdt rijdt je op je teller 165. Dus als je echt 10km boven de 100 max heb tzit daar je probleem.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:17:53 #52
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89934764
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat klopt niet, een tellerafwijking is procentueel dus als je 110 teller rijdt en het is gps 100 heb je 10%. Dus als je dan gps 150 rijdt rijdt je op je teller 165. Dus als je echt 10km boven de 100 max heb tzit daar je probleem.
hoeft niet perce, maar meestal gaat het wel in die richting
en ik denk niet dat ts alle mogelijke snelheden boven de 100km/uur (dus van 100 tot oneindig)ze meterafwijkingen heeft getest.

[ Bericht 16% gewijzigd door mylifeisgrey op 14-12-2010 21:23:18 ]
pi_89935070
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:57 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik denk zelf dat het ligt aan dat je het zelf fout hebt
als je zeg eerst 4000 toeren maakte(waarvan je nu denkt dat het 5000 was) en dat is dan 110 km/uur a 120km/uur in 4
dan is dat nu 5000 toeren met 110/4000 *5000 a 120/4000 *5000 = 137,5km/uur a 150 km/uur
problem solved wat mij betreft, het ligt aan jezelf
Thanks voor je uitgebreide antwoord.
Maar ik heb het voor zover ik weet nog nergens over 4000 toeren gehad.
En mocht ik dat ergens getypt hebben, dan is dat een typfout.
People assume too much.
pi_89935200
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat klopt niet, een tellerafwijking is procentueel dus als je 110 teller rijdt en het is gps 100 heb je 10%. Dus als je dan gps 150 rijdt rijdt je op je teller 165. Dus als je echt 10km boven de 100 max heb tzit daar je probleem.
Dat het procentueel is weet ik natuurlijk, en ook de afwijking wordt steeds groter. Maar rond de 100km/u is dat zo'n 10%. Op een 80 baan rij ik op de km teller 90, dan heb ik nog de paar km speling die je van de overheid krijgt...en krijg ik nooit boetes ;)
People assume too much.
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:26:16 #55
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89935210
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:23 schreef very het volgende:

[..]

Thanks voor je uitgebreide antwoord.
Maar ik heb het voor zover ik weet nog nergens over 4000 toeren gehad.
En mocht ik dat ergens getypt hebben, dan is dat een typfout.
maar het klopt bijna precies.
ik denk dat je (paar jaar terug, wanneer was het dat het volgens jouw anders was) . dat je dan niet 5000 toeren maakte, maar 4000
dat je het verkeerd onthouden heb

inb4 het volgende topic dat je ' ineens' 170 rijdt in je 4 bij 6000 toeren. en dan beweerd dat je eerst 150 in 4 reed bij 6000 toeren, terwijl het eigenlijk 5000 was(dat post je nu)

snap je hem :D
pi_89935375
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:26 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

maar het klopt bijna precies.
ik denk dat je (paar jaar terug, wanneer was het dat het volgens jouw anders was) . dat je dan niet 5000 toeren maakte, maar 4000
dat je het verkeerd onthouden heb

inb4 het volgende topic dat je ' ineens' 170 rijdt in je 4 bij 6000 toeren. en dan beweerd dat je eerst 150 in 4 reed bij 6000 toeren, terwijl het eigenlijk 5000 was(dat post je nu)

snap je hem :D
Ik snap je punt....maar ik ben behoorlijk zeker van mijn zaak.
Zoals ik dit ook al meerdere malen verteld heb. Dus geloof me...wat ik zeg gebeurd ook echt. Wat de reden is; geen idee...maar het is echt waar. Als ik het zelf niet vaag vond, was ik er uiteraard ook niet over begonnen.
People assume too much.
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:37:26 #57
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89935828
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:29 schreef very het volgende:

[..]

Ik snap je punt....maar ik ben behoorlijk zeker van mijn zaak.
Zoals ik dit ook al meerdere malen verteld heb. Dus geloof me...wat ik zeg gebeurd ook echt. Wat de reden is; geen idee...maar het is echt waar. Als ik het zelf niet vaag vond, was ik er uiteraard ook niet over begonnen.
ik ken je verder niet, maar toch gok ik daarop :P
dingen in mensengeheugens veranderen soms weleens....

als het het niet is, moet het aan wat anders liggen, wat ik al heb gepost bij "wat wel kan"

zelf heb ik het idee dat me snelheidsmeter bij andere temperaturen ook meer aangeeft....
maar of het alleen het idee is... geen idee.
(ook met gps gemeten enzo)

ik zou het wel technisch kunnen verklaren door:
me snelheidsmeter doet het anders:
dat is dat mijn snelheidsmeter omhoog wordt getrokken met wervelstromen enzo, en dat die bij lagere temperaturen minder weerstand ondervinden in het metaal, en daarom meer omhoog wordt getrokken.

bandomtrek is anders: omdat ik geen toerenteller heb en het vergelijk met me gps, kan ik ook verklaren dat omtrek van me banden wat minder is geworden door de kou.
jij vergelijkt het met je toerenteller dus dat gaat voor jou niet op als verklaring hier

wheelspin bij kouder weer:
gewoon dat me banden iets meer doorslippen of vervormen, en daardoor meer rondjes draaien, voor zelfde afstand gemeten met gps. (is voor jou ook geen verklaring)

dat van wielomtrek en wheelspin gaat voor jou niet op omdat je het vergelijkt met je toerenteller
ook inductiestromen in metaal gaan voor jou waarschijnlijk niet op, omdat je meters waarschijnlijk anders werken dan dat. en als ze wel zo werken, dan gaat het wel minder op omdat ook je toerenteller er dezelfde kant op beinvloed door wordt.

als jij je niet vergist is het enige wat is, is dat het aan je tellers ligt
of opnemers
of alles daartussen in

andere opties dat daadwerkelijk je uit-as van je versnellingsbak sneller is gaan draaien dan bij zelfde toerental motor, in zelfde versnelling -lijken mij nog onwaarschijnlijker en onmogelijk
dus daar hoef je je geen zorgen over te maken

als het niet aan jou ligt, ligt het aan de meters, of wat de meters aanstuurt

[ Bericht 0% gewijzigd door mylifeisgrey op 15-12-2010 15:11:21 ]
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:05:50 #58
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89937497
Dan moet je eens jezelf wat beter uitdrukken. Je zet duidelijk dat het boven de 100 max 10km is.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_89938023
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:05 schreef Sjabba het volgende:
Dan moet je eens jezelf wat beter uitdrukken. Je zet duidelijk dat het boven de 100 max 10km is.
Ja en? Dat is toch ook het geval?
People assume too much.
  woensdag 15 december 2010 @ 08:19:16 #60
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89947134
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:14 schreef very het volgende:

[..]

Ja en? Dat is toch ook het geval?
Dus als je 110 rijd is het verschil 10km en bij 150 ook?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_89947345
veel zal het niet schelen, dnek ik.
People assume too much.
pi_89948628
Net weer even getest op weg naar mijn werk. Hij tikt zelfs de 160 aan op 500rpm, 4e versnelling.
Ik kon overigens niet testen of ook de top hoger ligt, aangezien ik nog een hele 5e versnelling over heb (wat eigenlijk natuurlijk wel een overdrive is).
People assume too much.
pi_89949064
160 bij 500rpm, zozo. Da's ongeveer 260km/h stationair. Wat wil je voor die auto hebben? :9
pi_89949221
40 tot 50 KM/h extra bij hetzelfde toerental zonder modificaties. :')

Het verhaal wordt steeds onwaarschijnlijker...
Wat mij betreft valt dit vanaf nu in de categorie hoax.
pi_89949342
Er zit sowieso een verschil van 30km tussen aanschaf en nu.

Geloof het of niet mensen, het is echt waar. Al begin ik wel een beetje moe te worden van iedereen die roept dat ik maar wat lul ofzo. Nogmaals: als ik het zelf niet bizar zou vinden, dan zou ik het niet posten...toch? Dus indien je alleen maar kan roepen dat je denkt dat het een hoax is, dat ik gek ben en dat het sowieso onmogelijk is...blijf dan maar liever weg.

@Intrepidity:
Uiteraard bedoelde ik 5000 rpm.
People assume too much.
pi_89949442
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:17 schreef very het volgende:
Er zit sowieso een verschil van 30km tussen aanschaf en nu.

Geloof het of niet mensen, het is echt waar. Al begin ik wel een beetje moe te worden van iedereen die roept dat ik maar wat lul ofzo. Nogmaals: als ik het zelf niet bizar zou vinden, dan zou ik het niet posten...toch? Dus indien je alleen maar kan roepen dat je denkt dat het een hoax is, dat ik gek ben en dat het sowieso onmogelijk is...blijf dan maar liever weg.

@Intrepidity:
Uiteraard bedoelde ik 5000 rpm.
Het ligt toch echt meer aan jezelf hoor.

Alle logische verklaringen die hier zijn gegeven doe je af als dat het niet de goede verklaring is. De enige verklaring waar jij bij blijft is dat je versnellingsbak op de een of andere manier anders werkt nu. En er zijn al genoeg mensen die hebben gezegd dat dit onmogelijk is... :)
pi_89949466
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:21 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het ligt toch echt meer aan jezelf hoor.

Alle logische verklaringen die hier zijn gegeven doe je af als dat het niet de goede verklaring is. De enige verklaring waar jij bij blijft is dat je versnellingsbak op de een of andere manier anders werkt nu. En er zijn al genoeg mensen die hebben gezegd dat dit onmogelijk is... :)
OMG...ik weet dat zoiets logischerwijs eigenlijk niet mogelijk is nee...maar IK ZIE HET TOCH GEBEUREN? Damn!
People assume too much.
pi_89949554
Jullie interpreteren TS verkeerd. TS geeft aan dat hij iets waarneemt en zoekt daarvoor een verklaring. TS beweert niet dat het technisch mogelijk/onmogelijk is. Hij weet het simpelweg niet.

Conclusie: TS moet technische onderbouwde posts goed doorlezen en daarmee verder want de mensen weten het hier ook niet.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  woensdag 15 december 2010 @ 12:47:13 #69
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_89954026
Koppeling die spontaan meer grip krijgt ofzo :')
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 15 december 2010 @ 12:54:54 #70
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89954264
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:47 schreef oshiro het volgende:
Koppeling die spontaan meer grip krijgt ofzo :')
denk dat het iets is aan de meters of aansturing voor de meters.

is het met pulsen uit een opnemer en dat dat in de dash pas omgezet worden?

of wordt alles door de ecu ecu aangestuurd... dan zou je misschien kunnen kijken of je real-time je ecu kan laten uitlezen tijdens het rijden, en daar zal toerental en gemeten snelheid ook wel uitkomen. dan kan je kijken of je meters afwijken, of dat daar ook vreemde waardes uitkomen en je ecu ook anders denkt ofzo.

wat hoort het dan te zijn ts(als je specs opzoekt)? zoals het eerst was, of zoals het nu is?

als dat onvindbaar is, kan je de versnellingsbakverhoudingen en final drive ratio zeg maar, en standaard bandenmaat opzoeken. en hieruit afleiden wat je toerental in welke versnelling voor elke snelheid ongeveer hoort te zijn.
neem dan hierbij een afwijking van 15% ofzo(toerenteller beetje verkeerd, en snelheidsmeter een beetje erkeerd) maar meer dan dat wordt het een beetje veel.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:13:04 #71
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_89954871
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:54 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

denk dat het iets is aan de meters of aansturing voor de meters.

is het met pulsen uit een opnemer en dat dat in de dash pas omgezet worden?

of wordt alles door de ecu ecu aangestuurd... dan zou je misschien kunnen kijken of je real-time je ecu kan laten uitlezen tijdens het rijden, en daar zal toerental en gemeten snelheid ook wel uitkomen. dan kan je kijken of je meters afwijken, of dat daar ook vreemde waardes uitkomen en je ecu ook anders denkt ofzo.

wat hoort het dan te zijn ts(als je specs opzoekt)? zoals het eerst was, of zoals het nu is?

als dat onvindbaar is, kan je de versnellingsbakverhoudingen en final drive ratio zeg maar, en standaard bandenmaat opzoeken. en hieruit afleiden wat je toerental in welke versnelling voor elke snelheid ongeveer hoort te zijn.
neem dan hierbij een afwijking van 15% ofzo(toerenteller beetje verkeerd, en snelheidsmeter een beetje erkeerd) maar meer dan dat wordt het een beetje veel.

Als de veren in z'n meters gaar zijn dan is dit theoretisch gezien mogelijk ja. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord...

Toerental wordt in principe van je bobine afgehaald dus aan die aflezing zal het niet liggen (ja, of slecht contact?)
Snelheidsmeting wordt inderdaad van de bak afgehaald, maar deze zou juist lager moeten worden met slecht contact. Dus dan zou ik OF een slecht contact bij toerenteller, OF een kapotte veer verdenken in je snelheidsmeter.

TS: klinkt de motor hetzelfde? Of maakt hij een hoger geluid?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_89955229
Maar misschien heeft TS gewoon een CVT bak op zijn Golf 3 gepleurd..? EN die is zeker wel een beetje versleten..

Nieuwe rolletjes halen en je bent klaar TS! ^O^
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:22:53 #73
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89955236
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:13 schreef oshiro het volgende:

[..]

Als de veren in z'n meters gaar zijn dan is dit theoretisch gezien mogelijk ja. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord...

Toerental wordt in principe van je bobine afgehaald dus aan die aflezing zal het niet liggen (ja, of slecht contact?)
Snelheidsmeting wordt inderdaad van de bak afgehaald, maar deze zou juist lager moeten worden met slecht contact. Dus dan zou ik OF een slecht contact bij toerenteller, OF een kapotte veer verdenken in je snelheidsmeter.

TS: klinkt de motor hetzelfde? Of maakt hij een hoger geluid?
ik had zelf ook een keer een 'toerenteller' op zon stroboscooplamp zitten toen ik die gebruikte om te checken of me vervroeging enzo het nog deed. die gaf veel te veel aan had ik het idee.
toen ik luisterde naar het motorgeluid, hoesnel het 'herhaald werd' en de secondewijzer van een klok erbij hielt. en schatte daar dan omwentelingen per minuut mee in (motor is 4 takt, dus elke 2 omwentelingen wordt het zelfde 'deuntje' afgespeelt) werd dat wat mij betreft bevestigt

maargoed dat was geen meter met allerlei computers en ictjes ,en een quartz klok oid, ik vertrouwde die wijzerplaat al niet zo erg...
input voor die meter was pulsen van een bougiekabel. en ja ik keek op de goede schaal, of knopje stond op de goede stand.

wat voor meters heeft ts? zijn het meters die met stappenmotor door de boordcomputer worden aangestuurd ofzo?
of anders dat er ook een afwijking in kan komen?

hoe worden die meters nou bewogen? via de ecu? via pulsen en wat elektronica in dash? snelheidsmeterkabel die geewoon ronddraait?

ik kan die auto niet, weet het bouwjaar nieteens

[ Bericht 0% gewijzigd door mylifeisgrey op 15-12-2010 13:32:44 ]
pi_89955379


Dit is technisch gezien onmogelijk, tenzij je tellers je bedriegen of je koppeling slipt. Take your pick.
pi_89955598
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar misschien heeft TS gewoon een CVT bak op zijn Golf 3 gepleurd..? EN die is zeker wel een beetje versleten..

Nieuwe rolletjes halen en je bent klaar TS! ^O^
Wat is een CVT ak? :@

@mylifeisgrey:
Het bouwjaar is 95.
Wat voor meters die heeft zou ik ook niet weten. Zover gaat mijn kennis niet (die op dit vlak toch al te wensen over laat)

Wel weet ik dat mijn printplaat al eerder foutjes heeft gegeven, zoals een olielampje dat maar bleef branden en piepen...terwijl er niks mis was. Geen idee of dit ook maar iets te maken kan hebben met het huidige "probleem".

@Oshiro:
De motor klinkt wel alsof hij op de top van zijn toeren zit, maar hij hoort tot 6500 te kunnen voordat ie rood wordt. Misschien dat het wijzertje gewoon een beetje blijft haken bij die 5000 toeren? Ik geef mijn bek ook maar een duw :p
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')