abonnement Unibet Coolblue
pi_89906037
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier



[ Bericht 48% gewijzigd door beatrijs op 14-12-2010 08:24:27 ]
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89906046
*O*
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:04:59 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_89906058
*O* gaan we meeten!?
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_89906062
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:04 schreef NBT het volgende:
*O* gaan we meeten!?
:')
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:06:19 #5
265768 NBT
Bigger is better.
pi_89906075
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:05 schreef Michhas het volgende:

[..]

:')
Wat? :o
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_89906079
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:04 schreef NBT het volgende:
*O* gaan we meeten!?
.... Ik sla over... :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89906087
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:04 schreef NBT het volgende:
*O* gaan we meeten!?
ja tuurlijk!
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:08:00 #8
265768 NBT
Bigger is better.
pi_89906099
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:07 schreef beatrijs het volgende:

[..]

ja tuurlijk!
Spannend!
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_89906106
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:07 schreef seasushi het volgende:

[..]

.... Ik sla over... :{
Waarom :o We kunnen ook van woning ruilen? :D
pi_89906112
Al ziet het er naar uit dat het dit jaar niet gaat plaatsvinden. Wellicht begin 2011? Zou leuk zijn igg
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89906130
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:39 schreef Horchata het volgende:
Omdat ik niet kan slapen ben ik maar eens gaan zoeken naar ervaringen van mensen met psyq aangezien ik daar binnekort die intake heb. En ik moet zeggen ik kom best wat negativiteit tegen. Zijn hier mensen die daar een behandeling oid hebben gevolgd? Ben benieuwd naar de ervaringen/wat ik kan verwachten.
Ik ben er zelf gestopt. De persoon die de 1 op 1 gesprekken heeft, had teveel afspraken waardoor je soms minimaal 1,5 maand moest wachten tussen een afspraak. En dan gingen ze nog in personeel snijden ed. Verder was ik over haar erg tevreden ^O^

Heb ook vaardigheidsgroep gevolgd, maar dat was om te huilen. Ze gaan uit van de basic vaardigheden zoals plannen ed, en komen dan met oplossingen die je zelf ook kan verzinnen en waar je niks aan hebt. Plannen? Agenda! duh! maar dat hou ik niet vol. daar wil ik nog wat handvatten voor :) en dan krijg je als antwoord : gewoon doorzetten. :+
pi_89906132
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:08 schreef Michhas het volgende:

[..]

Waarom :o We kunnen ook van woning ruilen? :D
Jij hebt geen butler en jacuzzi ~O> (en woont ook veel te dicht bij)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89906190
Huh?
Ik heb helemaal niet meegekregen dat ik opeens in een nieuw topic zit?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89906213
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:18 schreef seasushi het volgende:
Huh?
Ik heb helemaal niet meegekregen dat ik opeens in een nieuw topic zit?
_O-
Het is ook nog vrieg :')
pi_89906217
Even de OP gefixt
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89906221
erg vrieg ja :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89906287
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:20 schreef beatrijs het volgende:
Even de OP gefixt
Prachtig :Y
pi_89906446
even mijn pilletjes slikken :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89907155
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:36 schreef beatrijs het volgende:
even mijn pilletjes slikken :)
Ik ga voor een bakkie koffie c_/
pi_89907159
Nou, vandaag begonnen met Concerta, 36mg. Een uur geleden ingenomen, ik ben benieuwd! Als ik het nou eerder had gehad was ik misschien niet gister wéér vergeten de vuilnis buiten te zetten :') Staat er nu al van twee weken.
Everthing you can imagine is real.
pi_89907718
jebentgewoonlui
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89907767
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:41 schreef beatrijs het volgende:
jebentgewoonlui
_O-
pi_89907836
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:41 schreef beatrijs het volgende:
jebentgewoonlui
Maar ik had er de héle dag aan gedacht, en dat ik het ging doen! En toen werd ik vanochten wakker: oh kut! Toch vergeten :'(
Everthing you can imagine is real.
pi_89908008
quote:
Heb 22 dec. daar een gesprek ben ook wel benieuwd.
Dan moet ik ook, gezellig :') .

@Drd00m: Dat probleem met plannen herken ik, hoe vaak ik wel niet van mensen te horen heb gekregen: Maar dan hou je toch een agenda bij. Eh ja, en wat als ik daar niks in schrijf? Of het wel opschrijf en er nooit in kijk? Of dat ding gewoon vergeet?

Goed, even koffie zetten en dan proberen productief te zijn c_/
pi_89908451
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:54 schreef Horchata het volgende:

[..]

Dan moet ik ook, gezellig :') .

@Drd00m: Dat probleem met plannen herken ik, hoe vaak ik wel niet van mensen te horen heb gekregen: Maar dan hou je toch een agenda bij. Eh ja, en wat als ik daar niks in schrijf? Of het wel opschrijf en er nooit in kijk? Of dat ding gewoon vergeet?

Goed, even koffie zetten en dan proberen productief te zijn c_/
Plannen is geen probleem meer voor mij. Afspraken nakomen echter wel. Moet ik nog is wat voor bedenken.

Misschien een heel handige tip voor jullie, gezien jullie toch ook wel geregeld achter internet zitten. Neem een Google Agenda! Je zet je afspraken gewoon op internet in een agenda die je overal kunt bereiken (op werk, thuis, met je smartphone).
Ja, nu vergeet je daar natuurlijk in te kijken!! Maar, als je je telefoonnummer achterlaat krijg je automatisch een herinnerings smsje (of 2) van google. Gratis dus. De tijd wanneer je dit smsje krijgt kun je per afspraak zelf instellen. Ik zet er soms 1 s'ochtends zodat ik weet dat ik me moet voorbereiden op de afspraak en nog 1 als ik echt de auto moet pakken om weg te rijden voor een afspraak. Werkt perfect.

Enige probleem is nog dat wanneer ik snel een afspraak even op een kladblaadje zet ik het vergeet om hem nog in de google agenda te zetten :p
pi_89908526
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Plannen is geen probleem meer voor mij. Afspraken nakomen echter wel. Moet ik nog is wat voor bedenken.

Misschien een heel handige tip voor jullie, gezien jullie toch ook wel geregeld achter internet zitten. Neem een Google Agenda! Je zet je afspraken gewoon op internet in een agenda die je overal kunt bereiken (op werk, thuis, met je smartphone).
Ja, nu vergeet je daar natuurlijk in te kijken!! Maar, als je je telefoonnummer achterlaat krijg je automatisch een herinnerings smsje (of 2) van google. Gratis dus. De tijd wanneer je dit smsje krijgt kun je per afspraak zelf instellen. Ik zet er soms 1 s'ochtends zodat ik weet dat ik me moet voorbereiden op de afspraak en nog 1 als ik echt de auto moet pakken om weg te rijden voor een afspraak. Werkt perfect.

Enige probleem is nog dat wanneer ik snel een afspraak even op een kladblaadje zet ik het vergeet om hem nog in de google agenda te zetten :p
Lang leve een iMac icm iPhone *O*. Die agenda functie werkt perfect & mijn vrouw heeft regelmatig de neiging om dingen er in te zetten die zij heel heel belangrijk vindt :+
pi_89908740
Plannen hier een groot probleem.
Allemaal mooie post itts met lijstjes enzo, die ik dan vervolgens aan de kant schuif en daarna helemaal vergeet.... Totdat er een deadline is ( of al overschreden is ;( ) Dan moet ik wel.
Alsof ik alleen maar tot daden kom als er iemand buiten mijzelf met een ~O> achter mij aan zit |:(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89908901
Ik werk ook het beste onder druk, waarbij sociale druk nog beter werkt dan tijdsdruk :+ . Ik hoop van harte dat ik ooit kan plannen, want volgens mij zou me dat enorm helpen. Alleen ik heb ook altijd moeite met me aan planningen houden.. }:|

Op tijd op afspraken komen lukt me wel, alleen dat heeft vooral te maken met het feit dat ik dan al uren van tevoren bezig ben met het op tijd komen (en dan vaak alsnog moet haasten op het laatste moment).
pi_89908924
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Plannen is geen probleem meer voor mij. Afspraken nakomen echter wel. Moet ik nog is wat voor bedenken.

Misschien een heel handige tip voor jullie, gezien jullie toch ook wel geregeld achter internet zitten. Neem een Google Agenda! Je zet je afspraken gewoon op internet in een agenda die je overal kunt bereiken (op werk, thuis, met je smartphone).
Ja, nu vergeet je daar natuurlijk in te kijken!! Maar, als je je telefoonnummer achterlaat krijg je automatisch een herinnerings smsje (of 2) van google. Gratis dus. De tijd wanneer je dit smsje krijgt kun je per afspraak zelf instellen. Ik zet er soms 1 s'ochtends zodat ik weet dat ik me moet voorbereiden op de afspraak en nog 1 als ik echt de auto moet pakken om weg te rijden voor een afspraak. Werkt perfect.

Enige probleem is nog dat wanneer ik snel een afspraak even op een kladblaadje zet ik het vergeet om hem nog in de google agenda te zetten :p
Dat geeft uiteindelijk (zoals je zelf al aangaf) uiteindelijk hetzelfde probleem.

Je begint heel enthousiast met de agenda. Online of offline. Vervolgens komen er zaken langs die je ook in je agenda moet invullen, maar je niet meteen kan doen. Dan kan het voorkomen dat als ik 30 sec. later bij mn bureau bijv. aankom ik het al ben vergeten. Maar volgens p s y q ... gewoon volhouden :+

Zoals bij Rvlaak : persoonlijke secretaresse van je agenda , dat werkt het beste :D ^O^
pi_89908992
Hmm, misschien moet ik ook gewoon maar iemand daarvoor in dienst nemen.. ~O>
pi_89909099
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:24 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dat geeft uiteindelijk (zoals je zelf al aangaf) uiteindelijk hetzelfde probleem.

Je begint heel enthousiast met de agenda. Online of offline. Vervolgens komen er zaken langs die je ook in je agenda moet invullen, maar je niet meteen kan doen. Dan kan het voorkomen dat als ik 30 sec. later bij mn bureau bijv. aankom ik het al ben vergeten. Maar volgens p s y q ... gewoon volhouden :+

Zoals bij Rvlaak : persoonlijke secretaresse van je agenda , dat werkt het beste :D ^O^
Het werkt nog altijd een stuk beter dan dingen opschrijven in een agenda waar je nooit in kijkt of pas in kijkt als het al te laat is. Voor mij in ieder geval, gebruik het nu een half jaar.
pi_89909355
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:24 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Zoals bij Rvlaak : persoonlijke secretaresse van je agenda , dat werkt het beste :D ^O^
OK, en bij deze is dit topic verboten geworden voor Mrs. RvLaak... :P
pi_89909832
Morguh :W
BoF!
pi_89910023
Werk overigens veel beter onder tijdsdruk, sociale druk kan me reet likken :')
BoF!
pi_89910081
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:58 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Werk overigens veel beter onder tijdsdruk, sociale druk kan me reet likken :')
De sociale druk komt hier ná de tijdsdruk. (boze baas, incassobureau, enz)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89910182
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:58 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Werk overigens veel beter onder tijdsdruk, sociale druk kan me reet likken :')
Tijd zegt me niks :') .
pi_89910891
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:00 schreef seasushi het volgende:

[..]

De sociale druk komt hier ná de tijdsdruk. (boze baas, incassobureau, enz)
Ik ben eigen baas =(
pi_89911027
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:20 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik ben eigen baas =(
Is dat haalbaar?
En geen boze klanten of belasting ofzo?

Wow! :o
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89911194
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:20 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik ben eigen baas =(
Wat voor business :) ?
pi_89912898
Lang verhaal. Dankzij seasushie haar vragen ineens heel mijn levensverhaal op gaan schrijven.. Mja, voor wie zin heeft:

Zit met mn vader in het bedrijf trouwens. Maar denk dat ik die ADD van hem heb geerfd... Jaarrekening van vorig jaar gaat deze week dan eindelijk naar de bank (waren niet zo blij) en van de belasting.. tja, wacht ik nog even af. Zoekt de accountant in ieder geval uit en dat zijn geen verkeerde.
Begin dit jaar ook mijn (laatste) oma verloren die ik nagenoeg elke week zag, was tevens haar eerste kleinkind en had een hele goede band met haar.. Iets meer dan een maand later kwam ik er achter dat mn vriendin vreemdging waar ik toen mee samenwoonde. Ook echt een kutjaar gehad dit jaar en dat heeft zeker ook allemaal meegespeeld.

Verder ging ik verder met het verprutsen omdat ik facturen niet maakte of niet controleerde of het gewoonweg vergat en dit leek eigenlijk precies op hoe ik mijn schoolwerk deed terwijl het in het begin allemaal zo super goed ging. Enthousiast dat ik was zette ik veel projecten op die ook echt zijn vruchten afwierpen, maar op een gegeven moment teveel projecten dus... en alles was nog niet helemaal 'af'. Mede door de eerdere gebeurtenissen dit jaar en het onvermogen (echt niet de onwillendheid!) om de dingen te doen raakte ik best een beetje depressief.

Op de basisschool zei ik altijd tegen mn ouders dat ik op de middelbare school wel wat ging doen omdat het me dan allemaal meer zou interesseren (bij interesse deed ik namelijk superveel). Mn groep 8 leraar gaf aan dat ik maar mavo laagste niveau moest gaan doen omdat ik voor VWO te lui was, had gewoon dik vwo advies op mn sito. Op de middelbare school deed ik dus de eerste maand wel wat en daarna gewoon totaal niks meer, uiteindelijk van vwo naar havo en deze op mn sloffen gehaald met ook weer de insteek dat ik op het HBO wel is een keer wat zou gaan doen.

Eerste opleiding was (grotendeels) geen reet aan en dus deed ik weer helemaal niets terwijl ik toch echt wel hoopte dat ik net als bepaalde klasgenootjes ook een keer mijn huiswerk kon maken. Uiteindelijk gestopt en toen bij mn vader in de zaak gekomen. Superleuk, veel projecten dus en daar begon mijn ondernemers avontuur. Toch was een HBO studie belangrijk dus jaar daarop aan de tweede begonnen maar kon mn aandacht er niet bij houden en ging vaker naar de zaak dan naar school. (was leuker en 'gewoon' huiswerk maken kon ik gewoon nog steeds niet). Begin 2009 dus wederom gestopt omdat ik gewoon geen studiepunten had ondanks dat deze studie wel heel leuk was en toen maar full time in de zaak. De zaak vond ik leuk, ik had de vrijheid, kon doen wat IK leuk vond en dit moest dus voor mij DE oplossing zijn......

Dat had zn ups en downs maar nog genoeg dingen waar ik me lekker in kon verdiepen wat dus in 2010 anders werd zoals bovenin geschreven... Bepaalde dingen werden een sleur en naast de persoonlijke ellende raakte ik wat depressief. Ik wilde dit toch graag? Eigen bedrijf? Waarom kon ik die administratie dan niet op orde brengen terwijl ik vanuit de chaos van mn vader zo'n mooi en geordend systeem had bedacht? Waarom kon ik de systemen, m.b.t. klanten, administratie, emails, niet handhaven die ik zo eenvoudig en simpel had uitgedacht (toen was het nog nieuw he) omdat niet alleen ik maar ook mijn vader gewoon een grote chaoot is?

Toen het echt ff niet meer ging kwam ik ADD op het spoor en was ik in eerste instantie boos. Op de middelbare school ben ik bij verschillende kinderartsen en psychologen geweest heb zelfs een uitgebreide IQ test gedaan waar uit kwam dat ik VWO makkelijk aan zou kunnen.. Maar niemand die hier ooit aan gedacht heeft terwijl ik toch zo verdomd vaak over mn problemen met artsen en doktoren heb gepraat... In dat rapport van die IQ test staat zelfs letterlijk dat ik altijd maar overal over na aan het denken was en met zoveel dingen tegelijk bezig ben. Op het puntje structuur van de IQ test scoorde ik overigens ver, en dan ook zeer ver onder het gemiddelde. Zeker vergeleken mijn andere hoge resultaten. Maar toch niemand die het ooit had gezien?

ADD was gewoon de verklaring van mijn problemen, alle symptomen klopten.. Het leek me in eerste instantie vervelend dat ik een 'aandoening?' zou hebben maar ik was ook bang dat ik het misschien niet zou hebben. Wat zou er dan in godsnaam nog mis met me kunnen zijn? Gelukkig was ik in 3 dagen een complete prof op het gebied van ADD en had ik al snel een afspraak bij de dokter en kreeg ik ritalin voorgeschreven, dat gevoel met het eerste pilletje zal ik niet snel vergeten. Naast de rust die ik er van kreeg werd ik echter ook zo prikkelbaar als de pest en was ik tussen de pillen door niet meer te genieten thuis... Bij de psychiater is nog niet zo heel lang geleden de diagnose gesteld en inmiddels zit ik aan de concerta wat echt perfect voor me werkt en gaan de dingen in mn hoofd in ieder geval goed en heb ik weer een fijn gevoel over mezelf. Op de zaak begint het ook wat beter te gaan.

Om nog even in te gaan op je vraag wat voor business. Wij hebben een staal constructiebedrijf maar zijn altijd druk bezig met het uitvinden van nieuwe producten. Op dit moment weer iets in de ventilatietechniek. Gelukkig wel altijd veelzijdig werk :)

Sorry voor de lap tekst. Kreeg ineens de behoefte het van me af te schrijven.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:34:50 #41
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89913232
Dus
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:36:08 #42
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89913274
Over de meet trouwens. Ik stel voor om gewoon iets te plannen, of erover op te houden.
Begin volgend jaar lijkt me prima trouwens.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89913282
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:34 schreef Murmeli het volgende:
Dus
_O-
Ik vroeg gister hoe het met jou was, omdat je lang niet gepost had, en je reageerde niet eens ;(
pi_89913367
Meet met add/adhd mensen, moet wel gezellig worden :)

btw is er een verband tussen adhd en extraversie?
pi_89913844
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:22 schreef Fes1-2 het volgende:
Lang verhaal.

Sorry voor de lap tekst. Kreeg ineens de behoefte het van me af te schrijven.
Zo hé! Idd een lap tekst. Dus als ik het goed begrijp ben je dus nu een jaar of 23 ofzo.
Ik krijg het al benauwd als ik het lees.
Heb er ook wel eens aan gedacht om een eigen bedrijfje te beginnen, maar toen ik me (met wat hulp) realiseerde wat voor zaken er bij kwamen kijken waar ik absoluut geen zin in had* seasushi niet boeide, Heb ik er tijdig van af gezien.
Ik kan niet eens mijn prive administratie en contacten onderhouden :+
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:57:17 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89913877
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 12:36 schreef Michhas het volgende:

[..]

_O-
Ik vroeg gister hoe het met jou was, omdat je lang niet gepost had, en je reageerde niet eens ;(
Sorry

Ik heb een kuthumeur, al dagen.... Dus echt goed gaat het niet
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:58:48 #47
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89913919
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 12:39 schreef de40reoverz het volgende:
Meet met add/adhd mensen, moet wel gezellig worden :)

btw is er een verband tussen adhd en extraversie?
Zou wel kunnen.
Ik ga even een kat zn nek omdraaien.... Mauwerd!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89913927
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:56 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zo hé! Idd een lap tekst. Dus als ik het goed begrijp ben je dus nu een jaar of 23 ofzo.
Ik krijg het al benauwd als ik het lees.
Heb er ook wel eens aan gedacht om een eigen bedrijfje te beginnen, maar toen ik me (met wat hulp) realiseerde wat voor zaken er bij kwamen kijken waar ik absoluut geen zin in had* seasushi niet boeide, Heb ik er tijdig van af gezien.
Ik kan niet eens mijn prive administratie en contacten onderhouden :+
Ben 21 nu. Maar uhm tja. Wat je zelf niet goed kan moet je een ander laten doen he. Door mn creativiteit lukt het ontwerpen en opzetten van nieuwe projecten me juist weer wel super goed!

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Sorry

Ik heb een kuthumeur, al dagen.... Dus echt goed gaat het niet
Ook een winterdip?
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:02:29 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89914063
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 12:58 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ben 21 nu. Maar uhm tja. Wat je zelf niet goed kan moet je een ander laten doen he. Door mn creativiteit lukt het ontwerpen en opzetten van nieuwe projecten me juist weer wel super goed!

[..]

Ook een winterdip?
Weet niet. Stress ofzo. Ik zit nu wel steeds voor de lichtlamp van vriendje, misschien helpt het
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89914615
Heb ook een eigen bedrijf, goede accountant nemen en dan komt het goed.
pi_89917760
net me eerste 10mg ritalin ingenomen, hoe lang duurt het voordat het inslaat?

wat moet ik ervan merken
pi_89917913
dat je rustiger wordt. je merkt het vanzelf wel
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89918816
Je gaat niet meteen na 1 pilletje het effect merken en denken : WOW, kijk het verschil.
Het verschil zul je pas na een aantal weken/maanden echt merken, als je onbewust dingen gaat doen/ervaren wat normaal nooit zou zijn gebeurd. Nu zul je er te bewust mee bezig zijn om het verschil te zoeken.

Je zal vaak eerst de bijwerkingen gaan merken (hoeft niet altijd overigens).
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:01:50 #54
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89918931
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:58 schreef DrD00m het volgende:
Je gaat niet meteen na 1 pilletje het effect merken en denken : WOW, kijk het verschil.
Het verschil zul je pas na een aantal weken/maanden echt merken, als je onbewust dingen gaat doen/ervaren wat normaal nooit zou zijn gebeurd. Nu zul je er te bewust mee bezig zijn om het verschil te zoeken.

Je zal vaak eerst de bijwerkingen gaan merken (hoeft niet altijd overigens).
ik merkte het wel meteen. vooral het 2e pilletje.

als je teveel last hebt van de bijwerkingen kan ik je aanraden om de volgende keer een halve pil te nemen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89920733
voel me neerslachtig grrr
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89922670
Ik merkte het niet zo snel eigenlijk, werd alleen wel ontzettend euforisch, en later weer heel emotioneel. Nu ben ik wel wat stabieler gelukkig, maar verder merk ik weinig. Zit nu op drie keer 15mg per dag (of eigenlijk 2 keer omdat ik vaak wat later inneem). Ik ga vragen of ik naar de 20 kan, moet morgen weer naar de psychiater.

Beatrijs, hoeveelste dag is dit nu? Je slikt toch gewoon ritalin?
pi_89923138
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:35 schreef frame-saw het volgende:
Ik merkte het niet zo snel eigenlijk, werd alleen wel ontzettend euforisch, en later weer heel emotioneel. Nu ben ik wel wat stabieler gelukkig, maar verder merk ik weinig. Zit nu op drie keer 15mg per dag (of eigenlijk 2 keer omdat ik vaak wat later inneem). Ik ga vragen of ik naar de 20 kan, moet morgen weer naar de psychiater.

Beatrijs, hoeveelste dag is dit nu? Je slikt toch gewoon ritalin?
methylfenidaat. Ik heb het tot nu toe alleen geslikt wanneer ik het wilde. Deze week heb ik mij voorgenomen om wel elke dag te slikken muv weekend dus vandaag is mijn 2e dag achtereenvolgend, maar in totaal heb ik heb 7 dagen gebruikt denk ik :)

10mg tweemaal daags maar ik mocht van de psychiater 2 maal 20mg.
vanochtend 15mg genomen om te kijken of dat beter zou zijn, maar vrolijk werd ik er niet van.
heel erg stil en voelde me depri ;(
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89923791
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:49 schreef beatrijs het volgende:

[..]

methylfenidaat. Ik heb het tot nu toe alleen geslikt wanneer ik het wilde. Deze week heb ik mij voorgenomen om wel elke dag te slikken muv weekend dus vandaag is mijn 2e dag achtereenvolgend, maar in totaal heb ik heb 7 dagen gebruikt denk ik :)

10mg tweemaal daags maar ik mocht van de psychiater 2 maal 20mg.
vanochtend 15mg genomen om te kijken of dat beter zou zijn, maar vrolijk werd ik er niet van.
heel erg stil en voelde me depri ;(
Tijdens de werking of tijdens het uitwerken er van? met methylfenidaat was het bij mij 2 uur goed en de 2 uur daarna was altijd een hel...
pi_89925357
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:05 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Tijdens de werking of tijdens het uitwerken er van? met methylfenidaat was het bij mij 2 uur goed en de 2 uur daarna was altijd een hel...
beide voelde me meteen zo neerslachtig en nu is het wel een beetje over gelukkig.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89925537
Jeetje ik had mijn eerste pilletje ritalin 10mg begon om 14.45 in te knallen. Wow wat een verschil wtf, ik heb tot 17:45 heel me kamer opgeruimd. Mijn kamer was al 2 maanden een chaos. Niet opgeruimd omdat ik meestal na een kwartier een boek ga lezen dat ik eigenlijk moest opruimen. Heerlijk die rust in je hoofd _O_ Ik merkte op een gegeven moment dat het begon uit te werken. Ik zat me kamer op te ruimen en opeens begon ik weer dingen kwijt te raken in de chaos.

Morgen maar 2 pillen proberen, bij mij werken ze dus ongeveer 3 uur per stuk
pi_89925746
winterdip for life ofzo :{
mauw
pi_89928761
Vandaag voor het eerst Concerta 36mg gehad, en ik heb weer niks gemerkt :{ Bij Ritalin 20mg ook al niks. Zou het een te lage dosering kunnen zijn? Ik vond het al redelijk hoog.
Everthing you can imagine is real.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:18:32 #63
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89928921
quote:
Ik ga vragen of ik naar de 20 kan, moet morgen weer naar de psychiater.
Ik heb er morgen ook een afspraak. (We hebben dezelfde ja)
Misschien kom ik je nog wel tegen! :)
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:20:48 #64
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89929037
quote:
Vandaag voor het eerst Concerta 36mg gehad, en ik heb weer niks gemerkt :{ Bij Ritalin 20mg ook al niks. Zou het een te lage dosering kunnen zijn? Ik vond het al redelijk hoog.
Of misschien werkt methylfenidaat bij jou niet (zo goed), maar dextro-amfetamine wel?
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89929632
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:18 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Ik heb er morgen ook een afspraak. (We hebben dezelfde ja)
Misschien kom ik je nog wel tegen! :)
Haha echt? Kan me niet herinneren dat ik zijn naam hier had neergezet, of was jij diegene die me een pm had gestuurd?

Grappig, ik moet om half 3.
pi_89929706
Een minimeet in de wachtkamer?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89930902
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:20 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Of misschien werkt methylfenidaat bij jou niet (zo goed), maar dextro-amfetamine wel?
Weet niet, ik heb tot nu toe alleen nog maar methylfenidaat gehad, maar ik zal het volgende week eens aankaarten :) Ik hoop dat dat dan wel werkt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Carmw op 14-12-2010 20:06:27 ]
Everthing you can imagine is real.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:08:10 #68
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89931386
Ik had je die pm gestuurd ja. :)

Ik heb een afspraak om kwart over 3, na jou dus.
Helaas geen mini-meet in de wachtkamer, maar misschien wel een micro-meet, als jij weer gaat en ik binnenkom. Of je moet drie kwartier willen wachten? :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89931539
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:08 schreef jw-ole-ole het volgende:
Ik had je die pm gestuurd ja. :)

Ik heb een afspraak om kwart over 3, na jou dus.
Helaas geen mini-meet in de wachtkamer, maar misschien wel een micro-meet, als jij weer gaat en ik binnenkom. Of je moet drie kwartier willen wachten? :P
Nog dank daarvoor ;) En meestal duurt het geen drie kwartier bij mij, maar ik zal hoi zeggen als ik je tegenkom :P
pi_89932270
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:15 schreef Carmw het volgende:
Vandaag voor het eerst Concerta 36mg gehad, en ik heb weer niks gemerkt :{ Bij Ritalin 20mg ook al niks. Zou het een te lage dosering kunnen zijn? Ik vond het al redelijk hoog.
Merkte zelf ook vrij weinig bij 36mg, toen over gegaan naar 45mg maar dat was echt te veel. Slik nu 36mg en merk het wel aardig.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:30:09 #71
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89932407
Graag gedaan. Ben blij dat je er ook wat aan hebt gehad :)

Ik zal 'Hoi' terugzeggen mocht ik er een jonge dame tegenkomen die dat tegen me zegt :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89933431
wel pics nemen he or it didn't happen
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89939809
hmm mijn slaapritme is veel beter, waar ik voorheen pas 4/5 uur 's ochtends moe was ben ik nu al moe.

echt geniaal _O_
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89945267
Daar was ik weer!
Slapen gaat hier weer fantastisch :')
pi_89945285
Lekker! Ik moet daar ook eens aan gaan werken, wordt aldoor om 12 uur wakker. Geen probleem momenteel, maar het is toch lekkerder om van 12 tot 9 bijv. te slapen (en ja ik slaap de volle 9 uur, ik slaap dus niet extreem laat, rond drie uur).
pi_89945354
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:50 schreef frame-saw het volgende:
Lekker! Ik moet daar ook eens aan gaan werken, wordt aldoor om 12 uur wakker. Geen probleem momenteel, maar het is toch lekkerder om van 12 tot 9 bijv. te slapen (en ja ik slaap de volle 9 uur, ik slaap dus niet extreem laat, rond drie uur).
Ik slaap dus niet goed he :P Lig zo de hele nacht wakker om dan pas rond een uur of 4-5 in slaap te vallen. Maar je wil zegmaar van 0:00 tot 9:00 slapen? Of begrijp ik het niet goed?
pi_89945366
Heeft iemand de film Druk gezien?

quote:
De diagnose ADHD wordt steeds vaker bij kinderen en volwassenen gesteld. DRUK is een film over het onderwerp ADHD. De kleinkunst acteur Jochanan Westra "haalt niet uit het leven wat erin zit". Misschien heeft hij wel een stoornis, "zoiets als ADHD".

Hij begint een tragikomische zoektocht naar de zin en onzin ral naar de manier waarop hij er persoonlijk mee om wil gaan. Jochanan's zoektocht wordt afwisselend getoond door gesprekken met zijn psychiater, door persiflages op de zoektocht tijdens een theaterrepetitie ter voorbereiding op zijn nieuwe one-man show en door beelden uit zijn 'gewone' leven. Tenslotte komen zoektocht, theaterrepetitie en het dagelijkse leven bijelkaar en vindt Jochanan zijn eigen originele oplossing voor zijn 'druk zijn'.

pi_89945407
Niet gezien, maar lijkt me best leuk eigenlijk. :)
pi_89945742
quote:
Op woensdag 15 december 2010 00:55 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik slaap dus niet goed he :P Lig zo de hele nacht wakker om dan pas rond een uur of 4-5 in slaap te vallen. Maar je wil zegmaar van 0:00 tot 9:00 slapen? Of begrijp ik het niet goed?
O ik reageerde nog op Beatrijs! En ja van 00:00 tot 9:00, vandaag kan het niet meer maar zet wel een paar wekkers om 10u, hopelijk ben ik niet zo lam dat ik blijf liggen :P
pi_89945787
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:58 schreef oddeyed het volgende:
Niet gezien, maar lijkt me best leuk eigenlijk. :)
Morgenochtend kan ik hem downloaden, zal morgen avond een review geven
pi_89946776
Ochtend :W :O
pi_89946984
Hoi! w/
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89947183
morgen :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89947205
goedemorgen :O
pi_89947254
Nog plannen voor vandaag? :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89947308
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 07:57 schreef seasushi het volgende:
Hoi! w/
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:24 schreef beatrijs het volgende:
morgen :)
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:27 schreef oddeyed het volgende:
goedemorgen :O
Gezelligheid :W
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:32 schreef beatrijs het volgende:
Nog plannen voor vandaag? :P
Vanmiddag beoordelingsgesprek op werk :'(
pi_89947392
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:37 schreef Michhas het volgende:

Vanmiddag beoordelingsgesprek op werk :'(
oef... :{
Verwacht je promotie? of niet....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89947394
Goeiemorgen! Heb maandag en dinsdag geen fluit gedaan... Zit nog beetje te experimenteren met concerta + ritalin s'avonds maar heb vandaag twee concerta's genomen (27mg). Qua lichaamsgewicht en op aanraden van enkele (ouders) van adhd-ers zou dit wel moeten kunnen. Ga wel weer even als een speer
Meer van jullie die dit gedaan hebben of dat misschien een eerdere dosis op een gegeven moment niet meer genoeg is?

@ Michas: Succes!!
  woensdag 15 december 2010 @ 08:56:32 #89
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89947582
Goedemorgen *O*

succes Michas ^O^ ik zal voor je duimen. Verwacht je wel een positief gesprek?
Ik betwijfel of mijn beoordelingsgesprek nog dit jaar gaat plaatsvinden, aargh! maar ja....

fest 1-2: heb je er 2 tegelijk ingeknald? da's vrij hoog, maar mn vriend slikt dat ook en die leeft nog. maar hij wordt er wel wat nerveuzig van dacht ik.

ik ben vandaag weer op werk. gisteren thuisgebleven omdat ik pijn aan mn dak had en gewoon te depri voor woorden was :( gisteravond had ik een sms van een vriendin, die maakte zich zorgen dat ze zo weinig van me hoorde en dat confronteerde me wel even met mijn stemming (die eigenlijk al een paar maanden té wisselend is (veel slecht dus)). Toen voelde ik me echt superkut. heb ff met vriendje erover gehad en nu voel ik me wel wat beter. Moet maar weer even braaf op mezelf gaan letten, genoeg naar buiten, zorgen dat ik dingen doe overdag (al is het maar de afwas afdrogen), en smorgens achter de lichtlamp van vriendje gaan zitten (wat ik vanmorgen alweer ben vergeten, aargh, dat ding is ook te goed opgeborgen, we moeten hem gewoon pontificaal op de keukentafel zetten, dan denk ik er vast wel aan!).

Ik ontbijt nu wel braaf sinds ik samenwoon O+ vriendje is goed voor mij hahaha. en na ontbijt mn meds nemen, dan word ik niet zo stoned ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89947758
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:43 schreef Fes1-2 het volgende:

@ Michas: Succes!!
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef Murmeli het volgende:
succes Michas ^O^ ik zal voor je duimen. Verwacht je wel een positief gesprek?
Ik betwijfel of mijn beoordelingsgesprek nog dit jaar gaat plaatsvinden, aargh! maar ja....
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:43 schreef seasushi het volgende:

[..]

oef... :{
Verwacht je promotie? of niet....
Ik weet hjet niet... Sowieso geen promotie, maar mijn teammanager (waarmee ik eigenlijk het gesprek zou hebben) is 2 weken geleden voor 4 maanden gestopt met werken omdat ze in een zware depressie zit. Dus ze heeft aantekeningen achtergelaten voor een andere teammanager, maar ik mag die vent niet en hij mij ook niet :o
Crap :')
Anyway, dankjullie *O*
  woensdag 15 december 2010 @ 09:11:55 #91
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89947872
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:05 schreef Michhas het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik weet hjet niet... Sowieso geen promotie, maar mijn teammanager (waarmee ik eigenlijk het gesprek zou hebben) is 2 weken geleden voor 4 maanden gestopt met werken omdat ze in een zware depressie zit. Dus ze heeft aantekeningen achtergelaten voor een andere teammanager, maar ik mag die vent niet en hij mij ook niet :o
Crap :')
Anyway, dankjullie *O*
ouch, dat is kut!
sterkte ermee dan maar. laat je even weten hoe het is afgelopen?
hoe laat moet je trouwens?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89947948
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:05 schreef Michhas het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik weet hjet niet... Sowieso geen promotie, maar mijn teammanager (waarmee ik eigenlijk het gesprek zou hebben) is 2 weken geleden voor 4 maanden gestopt met werken omdat ze in een zware depressie zit. Dus ze heeft aantekeningen achtergelaten voor een andere teammanager, maar ik mag die vent niet en hij mij ook niet :o
Crap :')
Anyway, dankjullie *O*
altijd leuk spanningen op de werkvloer ;(

suces bro
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89948044
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:15 schreef beatrijs het volgende:

[..]

altijd leuk spanningen op de werkvloer ;(

suces bro
We zijn sowieso bezig met reorganisatie, dus de sfeer is echt drie keer niks op dit moment... Er gaan veel mensen uitvliegen :o
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ouch, dat is kut!
sterkte ermee dan maar. laat je even weten hoe het is afgelopen?
hoe laat moet je trouwens?
eeeuhm van 2 tot half 4 geloof ik...
Tuurlijk laat ik het even weten :Y
  woensdag 15 december 2010 @ 09:31:24 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89948254
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:20 schreef Michhas het volgende:

[..]

We zijn sowieso bezig met reorganisatie, dus de sfeer is echt drie keer niks op dit moment... Er gaan veel mensen uitvliegen :o

[..]

eeeuhm van 2 tot half 4 geloof ik...
Tuurlijk laat ik het even weten :Y
oja, dat is heel gezellig.
komt me bekend voor.

heb jij nog risico dat je eruit moet?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89948362
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oja, dat is heel gezellig.
komt me bekend voor.

heb jij nog risico dat je eruit moet?
Jazeker, er zullen binnen 4 jaar 200 mensen ontslagen worden, wel via natuurlijk verloop, dus mijn contract word op een gegeven moment niet verlengd, daar kan ik donder opzeggen.
Maargoed, wil in februari toch weer met school beginnen, dus hoop dat ik het tot dan uit kan zitten hier';)
  woensdag 15 december 2010 @ 09:39:22 #96
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89948426
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:36 schreef Michhas het volgende:

[..]

Jazeker, er zullen binnen 4 jaar 200 mensen ontslagen worden, wel via natuurlijk verloop, dus mijn contract word op een gegeven moment niet verlengd, daar kan ik donder opzeggen.
Maargoed, wil in februari toch weer met school beginnen, dus hoop dat ik het tot dan uit kan zitten hier';)
hmm, minder..... tot feb moet wel lukken zou ik zeggen, dat is nog maar 2 maanden *O*
wat voor school?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89948488
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89948591
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hmm, minder..... tot feb moet wel lukken zou ik zeggen, dat is nog maar 2 maanden *O*
wat voor school?
HBO opleidingskunde :D
pi_89950322
Morgen c_/ .
Ik hoop vandaag op en productieve dag, zou wel fijn zijn onderhand }:| .
pi_89950435
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:55 schreef Horchata het volgende:
Morgen c_/ .
Ik hoop vandaag op en productieve dag, zou wel fijn zijn onderhand }:| .
Ik hoop een productief leven ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89950510
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:59 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik hoop een productief leven ;)
Één stap tegelijk :+
pi_89952355
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef Murmeli het volgende:
Goedemorgen *O*

succes Michas ^O^ ik zal voor je duimen. Verwacht je wel een positief gesprek?
Ik betwijfel of mijn beoordelingsgesprek nog dit jaar gaat plaatsvinden, aargh! maar ja....

fest 1-2: heb je er 2 tegelijk ingeknald? da's vrij hoog, maar mn vriend slikt dat ook en die leeft nog. maar hij wordt er wel wat nerveuzig van dacht ik.
Hm ja. Paar uur terug ook wel behoorlijk hyperactief ineens maar moet zeggen dat het nu lekker gaat. Zit wel ineens weer in een flow dat ik alles beetpak en weer lekker doorwerk. Was vorige week ook de hele week zo met gewoon 27mg. Woensdag t/m zaterdag denk zo'n 10 a 11 uur per dag gewerkt. Laatste 3 dagen met de handen werken dus dan ga je altijd wel door maar het opstarten deze week lukte totaal niet. Gaat nu wel aardig door die twee pillen.

Denk psych is bellen om te proberen met normale dosis verhoging. Eerder vanaf gezien omdat ik helemaal doordraaide van de methylfenidaat (kortwerkende)
  woensdag 15 december 2010 @ 13:49:42 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89956220
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:55 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hm ja. Paar uur terug ook wel behoorlijk hyperactief ineens maar moet zeggen dat het nu lekker gaat. Zit wel ineens weer in een flow dat ik alles beetpak en weer lekker doorwerk. Was vorige week ook de hele week zo met gewoon 27mg. Woensdag t/m zaterdag denk zo'n 10 a 11 uur per dag gewerkt. Laatste 3 dagen met de handen werken dus dan ga je altijd wel door maar het opstarten deze week lukte totaal niet. Gaat nu wel aardig door die twee pillen.

Denk psych is bellen om te proberen met normale dosis verhoging. Eerder vanaf gezien omdat ik helemaal doordraaide van de methylfenidaat (kortwerkende)
dit klinkt meer als dat het als drugs werkt voor je, speed ofzo.
10 a 11 uur werken is over het algemeen ook wel een beetje veel. dan loop je weer de kans dat je over je grenzen heengaat en extra moe bent daarna en dus slechtere concentratie of hyperactiever (maar dan nutteloos hyperactief)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89956796
Middag :W

Nou nog een weekje tot mijn afspraak... Ben benieuwd joh hoe het zal gaan....En ik krijg dus net een brief binnen met info over het feit dat niet alle medicatie wordt vergoed bij een basispakket :(

Er vanaf gaande dat ik medicijnen ga gebruiken, zal ik dus moeten switchen anders wordt het een duur grapje zie ik hier staan.

Hoe doen jullie dit jongens/meiden?
BoF!
pi_89957067
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:03 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Middag :W

Nou nog een weekje tot mijn afspraak... Ben benieuwd joh hoe het zal gaan....En ik krijg dus net een brief binnen met info over het feit dat niet alle medicatie wordt vergoed bij een basispakket :(

Er vanaf gaande dat ik medicijnen ga gebruiken, zal ik dus moeten switchen anders wordt het een duur grapje zie ik hier staan.

Hoe doen jullie dit jongens/meiden?
Sowieso geen basispakket, maar aanvullend, en zeker ook een aanvullend tandartspakket, omdat bij veel medicatie de gaten in je kiezen vallen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89957239
Ben ik blij dat ik beide heb, scheelt hopelijk flink wat kosten mocht ik aan de medicijnen moeten. Ik zou ook nog een brief met verdere informatie ontvangen, tot nu toe niks gehad waarschijnlijk door de poststakingen. Ben namelijk wel toe aan wat meer informatie over hoe en wat te verwachten (of iets praktisch als waar precies moet zijn ofzo :') ).
  woensdag 15 december 2010 @ 14:14:39 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89957267
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:03 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Middag :W

Nou nog een weekje tot mijn afspraak... Ben benieuwd joh hoe het zal gaan....En ik krijg dus net een brief binnen met info over het feit dat niet alle medicatie wordt vergoed bij een basispakket :(

Er vanaf gaande dat ik medicijnen ga gebruiken, zal ik dus moeten switchen anders wordt het een duur grapje zie ik hier staan.

Hoe doen jullie dit jongens/meiden?
avero achmea, royaal pakket. vergoedt alle meds.
op de site van psyQ staat dat...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89957413
Godverdomme hey, wat een gedoe.
Ik een kwartier zoeken naar een teammanager, kom ik er uiteindelijk 1 tegen.
Dus ik zag ja ik heb om 2 uur beoordelingsgesprek. Hij:'Ja dat kan niet, want ik heb beoordelingsgesprek met jou en ik heb ze nog niet eens ingepland' (mijn eigen teammanager is depressief, dus die is er 4 maanden niet).
WTF? Hij heeft vandaag geen tijd.
What the hell gebeurd hier man, zooitje ongeregeld.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:19:47 #109
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89957475
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Michhas het volgende:
Godverdomme hey, wat een gedoe.
Ik een kwartier zoeken naar een teammanager, kom ik er uiteindelijk 1 tegen.
Dus ik zag ja ik heb om 2 uur beoordelingsgesprek. Hij:'Ja dat kan niet, want ik heb beoordelingsgesprek met jou en ik heb ze nog niet eens ingepland' (mijn eigen teammanager is depressief, dus die is er 4 maanden niet).
WTF? Hij heeft vandaag geen tijd.
What the hell gebeurd hier man, zooitje ongeregeld.
-O-
wat een mongolen

wie heeft het gesprek met jou gepland dan? een secretaresse ofzo? misschien moet je die ff over dr bureau heentrekken!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89957518
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Michhas het volgende:
Godverdomme hey, wat een gedoe.
Ik een kwartier zoeken naar een teammanager, kom ik er uiteindelijk 1 tegen.
Dus ik zag ja ik heb om 2 uur beoordelingsgesprek. Hij:'Ja dat kan niet, want ik heb beoordelingsgesprek met jou en ik heb ze nog niet eens ingepland' (mijn eigen teammanager is depressief, dus die is er 4 maanden niet).
WTF? Hij heeft vandaag geen tijd.
What the hell gebeurd hier man, zooitje ongeregeld.
Prettig geregeld :(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89958266
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

-O-
wat een mongolen

wie heeft het gesprek met jou gepland dan? een secretaresse ofzo? misschien moet je die ff over dr bureau heentrekken!
Ja mijn teammanager.
Maar die is 3 weken geleden voor het laatst geweest, komt 4 maanden niet werken omdat ze zwaar depressief is. Dus de andere teammanagers nemen die taken over, maar dat loopt (hoe kan het ook anders hier) helemaal verkeerd.
pi_89958510
Net de film ADHD - Druk gezien, 3 keer niks
  woensdag 15 december 2010 @ 14:59:00 #113
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89959053
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja mijn teammanager.
Maar die is 3 weken geleden voor het laatst geweest, komt 4 maanden niet werken omdat ze zwaar depressief is. Dus de andere teammanagers nemen die taken over, maar dat loopt (hoe kan het ook anders hier) helemaal verkeerd.
Ah zo. wel klote zeg. zit jeje voor niks druk te maken...

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:45 schreef stoeltafel het volgende:
Net de film ADHD - Druk gezien, 3 keer niks
waarom is het niks?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89959875
Michhas, wat kut zeg. Voor niks in de spanning!

Overigens jw-dingetje niet gezien, de wachtkamer was dicht en ik vond het zo idioot om de deur te openen en hoi te zeggen :') (m'n jas hing beneden).

Maar goed, ga nu naar de 20mg, ben benieuwd. Nog wat tips gekregen voor studeren. Overigens weer veel dingen vergeten te zeggen (het ging over relaties), zo irritant :') Dan zit ik op de fiets en denk ik 'o dit had ik moeten zeggen, o dat, blabla'.

En ik heb wel een brief gekregen van Interpolis maar alleen opgezocht over de anticonceptiepil, en nu ligt ie in de prullenbak :') Kijk wel even bij mijn ouders.
pi_89965961
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dit klinkt meer als dat het als drugs werkt voor je, speed ofzo.
10 a 11 uur werken is over het algemeen ook wel een beetje veel. dan loop je weer de kans dat je over je grenzen heengaat en extra moe bent daarna en dus slechtere concentratie of hyperactiever (maar dan nutteloos hyperactief)
Hmm bedoel meer het voldane gevoel wat je kan krijgen van gewoon werken als je lekker je dingen aan het afmaken bent en ergens mee bezig bent waar je mee bezig wilt zijn! Als ik achter de computer zit dan gebeurt het nog wel is dat ik op 500 verschillende willekeurige websites aan het surfen ben geweest in plaats van dat ik gewerkt hebt. Laatste tijd meer last van (denk ik) maar maandag en dinsdag was heel erg.. Denk ook door de vermoeidheid idd van vorige week met mis een winterdipje...

quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja mijn teammanager.
Maar die is 3 weken geleden voor het laatst geweest, komt 4 maanden niet werken omdat ze zwaar depressief is. Dus de andere teammanagers nemen die taken over, maar dat loopt (hoe kan het ook anders hier) helemaal verkeerd.
Lekker kut! Kunnen ze ook niet in de agenda kijken van je oude teammanager dan?
pi_89967258
is het bekend dat als je veel rookt het effect van ritalin minder wordt?
pi_89968530
Niet dat ik weet? Als je roker bent zou nicotine juist ervoor moeten zorgen dat je rustiger wordt.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89968566
Ik ben benieuwd of er een relatie is tussen linkshandig zijn en AD(H)D hebben.
wie is hier linkshandig? :7
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89973308
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:54 schreef beatrijs het volgende:
Ik ben benieuwd of er een relatie is tussen linkshandig zijn en AD(H)D hebben.
wie is hier linkshandig? :7
ik *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 15 december 2010 @ 20:49:44 #120
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89974005
quote:
Overigens jw-dingetje niet gezien, de wachtkamer was dicht en ik vond het zo idioot om de deur te openen en hoi te zeggen :') (m'n jas hing beneden).
Ik had het zelfde! Ik dacht, misschien heb je wel een heel zwaar gesprek gehad, kom je met rode ogen de spreekkamer uit, sta ik opeens voor je neus met m`n "hoi" :')

(misschien moeten we maar gewoon een keertje wat afspreken? :P)
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89976903
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:35 schreef seasushi het volgende:

[..]

ik *O*
Boks
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89979450
quote:
Op woensdag 15 december 2010 20:49 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Ik had het zelfde! Ik dacht, misschien heb je wel een heel zwaar gesprek gehad, kom je met rode ogen de spreekkamer uit, sta ik opeens voor je neus met m`n "hoi" :')

(misschien moeten we maar gewoon een keertje wat afspreken? :P)
Wellicht, al kan ik slecht met AD(H)D'ers omgaan, je zult me niet snel zien verschijnen op een meeting van dit topic :P

Ik ben rechtshandig, maar wel links in politieke overtuigingen :D
pi_89979826
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:17 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Wellicht, al kan ik slecht met AD(H)D'ers omgaan, je zult me niet snel zien verschijnen op een meeting van dit topic :P

Ik ben rechtshandig, maar wel links in politieke overtuigingen :D
Wat bedoel je precies met dan je slecht met ad(h)d'ers om kan gaan? Gewoon uit interesse hoor :).

Ik kan met beide handen schrijven. Rechts beter, gebruik ik ook altijd maar met links kan ik het ook, alleen niet zo netjes. :P
pi_89980439
quote:
Op woensdag 15 december 2010 22:24 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met dan je slecht met ad(h)d'ers om kan gaan? Gewoon uit interesse hoor :).
Ik word of heel druk of heel stil, dus ligt meer aan mezelf dan dat ik niet met de mensen zelf om kan gaan.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:43:36 #125
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89983993
quote:
Op maandag 13 december 2010 22:18 schreef seasushi het volgende:
Hmmmm. Volgens mijn arts hebben nieuwe onderzoeken aangewezen dat met ritalin beginnen terwijl er (nog) een depressie aanwezig is, grote kans geeft om binnen no time razend suicidaal te worden.
Het vreet het laatste beetje serotonine wat je nog hebt op.
Ofwel, geen ritalin voorlopig voor mij. Eerst stabiel zijn om de onderliggende oorzaak aan te pakken :N
Of je bent depressief vanwege de overlopende emmer!! Kortom k vind je arts best kort door de bocht, wat als de overprikkeldheid zorgt voor onbegrip, isolatie en depressie?
Een kennis van me heeft 4 jaar lang AD geslikt weet weinig van die jaren zich te herinneren, maar heeft nog nooit zo positiefin het leven gestaan na diagnose ADHD en concerta...
pi_89987970
Goedemorgen :W
pi_89988014
HOOOIIII!!!! *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89988430
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 07:50 schreef seasushi het volgende:
HOOOIIII!!!! *O*
Wilde :D !
  donderdag 16 december 2010 @ 08:45:42 #129
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89988564
quote:
Op woensdag 15 december 2010 17:45 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hmm bedoel meer het voldane gevoel wat je kan krijgen van gewoon werken als je lekker je dingen aan het afmaken bent en ergens mee bezig bent waar je mee bezig wilt zijn! Als ik achter de computer zit dan gebeurt het nog wel is dat ik op 500 verschillende willekeurige websites aan het surfen ben geweest in plaats van dat ik gewerkt hebt. Laatste tijd meer last van (denk ik) maar maandag en dinsdag was heel erg.. Denk ook door de vermoeidheid idd van vorige week met mis een winterdipje...

[..]

Lekker kut! Kunnen ze ook niet in de agenda kijken van je oude teammanager dan?
Ok, nu snap ik het. Had wat te vroeg min mening klaar ;)

Ik ben rechtshandig. Mijn vriend links. Qua politiek ik links, hij rechts, haha
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 16 december 2010 @ 08:46:22 #130
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89988572
En goedemorgen natuurlijk! Ik word blij van jullie *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89988644
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 08:46 schreef Murmeli het volgende:
En goedemorgen natuurlijk! Ik word blij van jullie *O*
*G*
pi_89988756
He! ik wil ook groene handjes!
Vanochtend in overtreffende trap rondgehuppelt met dochter. Tijd om wat in te dalen geloof ik :s)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89988830
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 08:59 schreef seasushi het volgende:
He! ik wil ook groene handjes!
Vanochtend in overtreffende trap rondgehuppelt met dochter. Tijd om wat in te dalen geloof ik :s)
Grooeeene handjes *G* groeeene handjes *G*
Is wel grappig, want ze lopen niet gelijk:
*O* *G* *O* *G*
pi_89988938
quote:
99s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:03 schreef Michhas het volgende:

[..]

Grooeeene handjes *G* groeeene handjes *G*
Is wel grappig, want ze lopen niet gelijk:
*O* *G* *O* *G*
Hier lopen ze helemaal synchroon, o nee nu weer niet? :D

Wor'er scheel van om te kijken of ze gelijk lopen :?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89989180
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:09 schreef seasushi het volgende:

[..]

Hier lopen ze helemaal synchroon, o nee nu weer niet? :D

Wor'er scheel van om te kijken of ze gelijk lopen :?
Niet te lang kijken :o
pi_89991324
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ah zo. wel klote zeg. zit jeje voor niks druk te maken...

[..]

waarom is het niks?
Vond het camera werk irritant, weinige verschillende mensen aan het woord. Hoofdpersoon had ik geen click mee. Als voorbeeld ging hij ze medicijnen innemen voor het eerst, interessant zou je denken maar hij nam het maar 1 keer, uhhhh apart?

Zo waren er tal van voorbeelden. Had meer een docu verwacht zoals je ziet bij Zembla enz
  donderdag 16 december 2010 @ 10:55:58 #137
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89991573
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Vond het camera werk irritant, weinige verschillende mensen aan het woord. Hoofdpersoon had ik geen click mee. Als voorbeeld ging hij ze medicijnen innemen voor het eerst, interessant zou je denken maar hij nam het maar 1 keer, uhhhh apart?

Zo waren er tal van voorbeelden. Had meer een docu verwacht zoals je ziet bij Zembla enz
ah ok. beetje laag kwaliteitsniveau dus.
was er nog wel iets leerzaams bij, of was het ook nog echt alleen dom, buiten het irritante om?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89992303
Ben misschien te negatief maar vond het wel goed dat je direct bij het eerste gesprek bij de psychiater direct je bloeddruk opmeten. Dit was 1 van de reden dat ik weer van 45mg naar 36mg Concerta ben gegaan. Maar had hem gedownload dus zo erg was het niet.

Heb de laatste tijd aardig wat boeken door gelezen en kan het volgende boek aanraden

Hulpgids ADHD
de meest actuele en complete gids voor een succesvol leven met ADHD
Edward M. Hallowell & John J. Ratey

Als je dit boek leest wordt je bijna blij dat je ADHD hebt :)

Ben nu nog 2 films/docu over ADHD aan het downloaden

[ Bericht 4% gewijzigd door stoeltafel op 16-12-2010 11:27:40 ]
pi_89993107
Ik hoor nu aan verslagen te werken of m'n koffer alvast te pakken voor een weekend weg, maar ik ben nogal ongefocust -O- .
pi_89993970
Middag :W

Voor de mensen bij wie de medicijnen goed werken, hebben jullie soms last van een terugval, dus dat de medicijnen bijv. voor een dagje niet werken of iets dergelijks?
BoF!
pi_89994110
Nog niet gemerkt, merk het wel goed als ik het een keer vergeet doordeweeks.
  donderdag 16 december 2010 @ 13:06:30 #142
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_89995599
ben nog allerlei bijwerkingen aan het beleven van de medicijnen, lijkt wel of ze een voor een aan bod komen , gelukkig omstebeurt, netjes na elkaar, iedere paar dagen andere. Maar komen daarna ook niet meer terug.
pi_89995727
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:14 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Middag :W

Voor de mensen bij wie de medicijnen goed werken, hebben jullie soms last van een terugval, dus dat de medicijnen bijv. voor een dagje niet werken of iets dergelijks?
Ja wel vaker last van, weet ook niet echt waar dit door komt..
pi_89996374
Kijk nu Telec - ADHD
Goede docu
De helft van de kinderen die medicatie slikt voor ADHD in Amerika heeft geen ADHD, sick!

Iemand deze link al gelezen ?

http://www.afvallen-weblo(...)ll-een-nieuwe-trend/
pi_89996855
Tsja dat ADHD een slechte reputatie heeft komt vooral door verkeerde diagnoses.. In Amerika lossen ze alles op dmv medicatie. als je daar naar de dokter gaat dan kun je gewoon vragen om medicijn x en je krijgt het gewoon mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door beatrijs op 16-12-2010 14:08:22 ]
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89997710
quote:
15s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:36 schreef beatrijs het volgende:
Tsja dat ADHD een slechte reputatie heeft komt vooral door verkeerde diagnoses.. In Amerika lossen ze alles op dmv van medicatie. als je daar naar de dokter gaat dan kun je gewoon vragen om medicijn x en je krijgt het gewoon mee.
In Nederland slaan ze er anders ook mee door hoor. 1e stap van behandeling is tegenwoordig medicatie...
pi_89997789
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ja wel vaker last van, weet ook niet echt waar dit door komt..
Zelfde reden voor het feit dat je ook niet elke dag evenveel last hebt van alle symptomen ;)
Afhankelijk van omgeving, state of mind, etc. etc. etc. etc. etc.
pi_89997811
Ik kan me voorstellen dat medicatie de rust kan geven om de verdere behandeling te laten slagen. Maar er is natuurlijk wel voorzichtigheid bij geboden, medicijnen zijn uiteindelijk nooit (de gehele) oplossing.
pi_89998110
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:01 schreef Horchata het volgende:
Ik kan me voorstellen dat medicatie de rust kan geven om de verdere behandeling te laten slagen. Maar er is natuurlijk wel voorzichtigheid bij geboden, medicijnen zijn uiteindelijk nooit (de gehele) oplossing.
In mijn opvatting zou er eerst moeten worden gekeken naar de huidige leefsituatie en dat intensief via cognitieve therapie in de juiste banen weten te krijgen. Daarna kijken of medicatie nog gewenst is door de persoon en ook welke symptomen hij wil hebben aangepakt waarop je de medicatie afstemt.

Als je nu een afspraak maakt bij Psyq of wat voor instelling dan ook, is de 1e stap medicatie, om daarna te gaan kijken wat er nog overblijft wat ze event. kunnen behandelen via 1 op 1 gesprekjes (waarbij het zo druk is dat er soms 1,5 maand tussen een afspraak zit) of groepjes waarbij er ook niet erg diep in materie en persoonlijk wordt ingegaan.

Daarom loop ik nu ook nog steeds als een ongeleide projectiel rond
pi_89998448
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:08 schreef DrD00m het volgende:

[..]

In mijn opvatting zou er eerst moeten worden gekeken naar de huidige leefsituatie en dat intensief via cognitieve therapie in de juiste banen weten te krijgen. Daarna kijken of medicatie nog gewenst is door de persoon en ook welke symptomen hij wil hebben aangepakt waarop je de medicatie afstemt.

Cognitieve gedragstherapie kan helpen, maar als de oorzaak van de klachten lichamelijk is wordt deze daarmee niet weggenomen maar leer je alleen met de gevolgen daarvan omgaan. Ik denk dat het voor iedereen anders is hoe ze met medicijngebruik omgaan. Ikzelf heb tot nu toe nog geen langdurige medicatie hoeven te gebruiken, maar als ik kijk naar mijn ouders die dat wel doen zie ik dat medicatie wel degelijk een deel van (dus zeker niet de gehele) de oplossing kan zijn.

Maar om iemand alleen medicatie voor te schrijven is wel voor de makkelijke oplossing gaan. Zeker als degene liever zonder medicijnen met zijn/haar klachten om wilt gaan.
pi_90000032
Pff bel ik naar de psychiater blijkt dat hij vandaag niet werkt. ;(
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  donderdag 16 december 2010 @ 15:09:19 #152
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90000803
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:52 schreef beatrijs het volgende:
Pff bel ik naar de psychiater blijkt dat hij vandaag niet werkt. ;(
doodslaan, meteen!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90004654
Ik hou niet van geweld ! :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_90006232
O+
  donderdag 16 december 2010 @ 17:12:10 #155
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90006767
Dit is trouwens (ook) een goed boek over AD(H)D bij volwassenen:

http://www.bol.com/nl/p/n(...)tml#product_overview

Was tentamenstof voor het vak 'externaliserende stoornissen' bij studie Klinische Psychologie aan de UvA. :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_90006984
Ik heb het boek hierboven gelezen, de nadruk ligt daarbij vooral op de behandelaar (waar het natuurlijk ook voor geschreven is). Het geeft wel een goed beeld, vooral over de diagnostiek en de behandeling vond ik.
  donderdag 16 december 2010 @ 17:26:10 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90007336
quote:
Op donderdag 16 december 2010 17:12 schreef jw-ole-ole het volgende:
Dit is trouwens (ook) een goed boek over AD(H)D bij volwassenen:

http://www.bol.com/nl/p/n(...)tml#product_overview

Was tentamenstof voor het vak 'externaliserende stoornissen' bij studie Klinische Psychologie aan de UvA. :P
Lama.....

[ Bericht 3% gewijzigd door Murmeli op 16-12-2010 18:03:20 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 16 december 2010 @ 17:40:26 #158
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90007879
quote:
Hmmmm. Volgens mijn arts hebben nieuwe onderzoeken aangewezen dat met ritalin beginnen terwijl er (nog) een depressie aanwezig is, grote kans geeft om binnen no time razend suicidaal te worden.
Het vreet het laatste beetje serotonine wat je nog hebt op.
Ofwel, geen ritalin voorlopig voor mij. Eerst stabiel zijn om de onderliggende oorzaak aan te pakken :N
Kan je misschien achterhalen welke onderzoeken het precies zijn? Zou ze graag even willen lezen. Ritalin (methylfenidaat) zorgt er voor dat er meer dopamine (en een beetje meer Noradrenaline) beschikbaar is in je brein. SSRI`s zorgen er juist voor dat er meer serotonine beschikbaar komt. Dat Ritalin serotonine zou verlagen heb ik nog nergens gelezen.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  donderdag 16 december 2010 @ 22:22:07 #159
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90021626
Waar is iedereen? :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_90021725
Heb net een film gekeken en moet morgen ochtend om 07.00 ergens zijn.. Half uur rijden en moet nog wat dingen pakken daar voor.. Bleh. ga maar naar bed!
pi_90021875
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:40 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Kan je misschien achterhalen welke onderzoeken het precies zijn? Zou ze graag even willen lezen. Ritalin (methylfenidaat) zorgt er voor dat er meer dopamine (en een beetje meer Noradrenaline) beschikbaar is in je brein. SSRI`s zorgen er juist voor dat er meer serotonine beschikbaar komt. Dat Ritalin serotonine zou verlagen heb ik nog nergens gelezen.
Vraag m wel even de volgende keer.
Hij was laatst op een congres, waar dit vermeld werd.
Als ik het goed begreep, had je bij een depressie weinig serotonine meer. Om dan te beginnen met ritalin was geen goede optie. Eerst de depressie bestrijden, dan pas aan de ritalin. Nu spelen erin mijn geval nog een paar extra factoren mee, misschien dat hij daar ook op doelde.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_90030782
Goeiemorgen! *O*

ben alweer wakker geworden met kerstliedjes in mijn hoofd :(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_90030909
Goedemorgen! *)
pi_90031279
Morgen :O
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:53:45 #165
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_90034514
smorgens. Bijna weekend....
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:05:38 #166
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90034895
Zo... na een ritje van 4 uur eindelijk aangekomen in Den Haag.

Eerst een bakkie koffie nu :9
pi_90035195
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 08:13 schreef oddeyed het volgende:
Goedemorgen! *)
Hoi O+
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:41:51 #168
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90038691
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:05 schreef DrD00m het volgende:
Zo... na een ritje van 4 uur eindelijk aangekomen in Den Haag.

Eerst een bakkie koffie nu :9
gezelli! kom je hier thee drinken?

en goeiemorgen *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:17:13 #169
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90040299
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

gezelli! kom je hier thee drinken?

en goeiemorgen *O*
Zou zo maar kunnen, voorlopig kom ik toch niet meer thuis :D
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:10:55 #170
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_90042909
Zo, gisteren buspiron meegekregen, nu hoop ik eindelijk van dat gejaagde gevoel af ter komen dat ik constant iets moet!
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:15:06 #171
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90043050
:? Nog nooit van Buspiron gehoord..
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:38:06 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90043910
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen, voorlopig kom ik toch niet meer thuis :D
Gezellig. Mijn werk is tussen centraal station en laan van noi in. Ik hoor het wel of je me komt vermaken :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90044284
Ik zit in de tram in Amsterdam, doe er nu al 35 minuten over ipv een kwartier, dus even hoi zeggen hier.
Word er zelf vervelend van, zit naar mensen te zwaaien in auto's en het raam te betekenen :')
pi_90044532
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:47 schreef frame-saw het volgende:
Ik zit in de tram in Amsterdam, doe er nu al 35 minuten over ipv een kwartier, dus even hoi zeggen hier.
Word er zelf vervelend van, zit naar mensen te zwaaien in auto's en het raam te betekenen :')
Hehehe is zeker retedruk daar.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_90050600
:W

Zo gister lekker uit geweest *O* zie dat er een paar van jullie uit Den Haag komen, ik ook :s)
BoF!
pi_90058399
Na een kleine 6 maanden wachten heb ik vorige maand m'n intake gehad, en daarna m'n diagnose gecombineerd type. Vandaag (6 maanden na aanmeldingsdato) heb ik m'n eerste gesprek gehad met m'n begeleider.

Ik heb waarschijnlijk verlate slaapstoornis, en moet gaan proberen m'n bioklok weer goed in te stellen. Alvolgens m'n begeleider moet ik nu elke avond om 10 uur m'n PC uit zetten en tegen 12 uur in bed liggen en slapen... maar ik ben bang dat dit me nooit gaat lukken.

M'n grootste zorg is dat ik slapen zo fucking nutteloos vind... Ik hou niet van slapen, ik geniet niet van uitslapen, maar ik hou wel van de nacht. Maar goed, volgens haar zou het wel goed voor me zijn.

Ik heb er zo m'n bedenkingen bij, ik bedoel maar, hoeveel kan beter gaan slapen mij nou echt benutten? Ik heb er nooit problemen mee gehad dat ik weinig slaap, of dat ik laat ging slapen. Ook weet ik echt niet waar ik zou moeten beginnen met vroeger gaan slapen, want ik lig toch elke keer uren wakker voordat ik in slaap val..

Dus... advies gewoon negeren of toch maar beter van niet? Iemand die met hetzelfde ervaringen heeft, en daadwerkelijk vroeger is gaan slapen e.d.?
pi_90058634
6 maanden! WTF? Tussen een afspraak maken en de diagnose zat 1.5week, zo kan het ook:)
Direct begonnen met medicatie en het is nu aardig stabiel
pi_90058786
Je moet slapen zoveel je nodig hebt. Slaap ook altijd vrij laat maar pak wel de uurtjes.
Als ik wakker wordt zeg ik altijd dat ik dezelfde dag vroeg ga slapen maar het gebeurd nooit:)
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:20:46 #179
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90061192
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 20:33 schreef de_Pijs het volgende:
Na een kleine 6 maanden wachten heb ik vorige maand m'n intake gehad, en daarna m'n diagnose gecombineerd type. Vandaag (6 maanden na aanmeldingsdato) heb ik m'n eerste gesprek gehad met m'n begeleider.

Ik heb waarschijnlijk verlate slaapstoornis, en moet gaan proberen m'n bioklok weer goed in te stellen. Alvolgens m'n begeleider moet ik nu elke avond om 10 uur m'n PC uit zetten en tegen 12 uur in bed liggen en slapen... maar ik ben bang dat dit me nooit gaat lukken.

M'n grootste zorg is dat ik slapen zo fucking nutteloos vind... Ik hou niet van slapen, ik geniet niet van uitslapen, maar ik hou wel van de nacht. Maar goed, volgens haar zou het wel goed voor me zijn.

Ik heb er zo m'n bedenkingen bij, ik bedoel maar, hoeveel kan beter gaan slapen mij nou echt benutten? Ik heb er nooit problemen mee gehad dat ik weinig slaap, of dat ik laat ging slapen. Ook weet ik echt niet waar ik zou moeten beginnen met vroeger gaan slapen, want ik lig toch elke keer uren wakker voordat ik in slaap val..

Dus... advies gewoon negeren of toch maar beter van niet? Iemand die met hetzelfde ervaringen heeft, en daadwerkelijk vroeger is gaan slapen e.d.?
Ik denk dat je je begeleider om ren betere uitleg kan vragen. Dan is het misschien makkelijker op te volgen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90061774
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:15 schreef DrD00m het volgende:
:? Nog nooit van Buspiron gehoord..
Ik ook niet, logisch want ik las busspion :') .

@ dePijs, ik zou het wel proberen want misschien voel je je wel uitgeruster e.d.

@ stoeltafel, ik heb me vorig jaar december aangemeld via mijn huisarts, en ik kon juni dit jaar terecht voor mijn intakegesprek. Mijn medicijnen kreeg ik pas eind november. In de 5 maanden (van juni tot november) heb ik 4 gesprekken gehad, het duurt dus wel vaker zo lang.

@ beatrijs, hoe is het? O+
pi_90068629
Hoi,

krijg nou wat ben wel 3 uur bezig om iets op google op te zoeken kom ik op mijn werk vraag ik mijn teamleider om het op te zoeken en wat denken jullie 3 kwartier later ligt er een deel van de informatie die ik moest hebben.

Het gaat slecht op het werk er is veel te weinig te doen waardoor ik nog meer hyper wordt.
En dan is er ook nog geklaagd dat ik mijn medicatie niet zou nemen.
( had de wekker niet gehoord en nam het dus maar hooguit 20 min later in dat merk ik echt niet) laat staan mijn omgeving.

Hadden we bedrijfsfeest van de week...het was een trieste bedoeling eigenlijk.

Afgelopen woensdag had ik een gesprek bij GGZ vraagt de SPV er hoe het zit met de Ritalin en of ik nog weleens druk ben.
Dus ik zeg ja dat gebeurd nog wel hoor maar niet meer laat in de avond als ik voor 1.00 in de ochtend slaap tenminste.
Waarop ze zegt nou dat is niet goed als je weer druk wordt dat moet je toch eens met de psychiater overleggen.
Dus ik tegen haar maar hij doet vaag over wanneer ik een afspraak heb, ik weet niet wanneer ik een afspraak heb eigenlijk.

Maar goed ik had ook nieuwe maandmedicatie nodig...dus wat doet de SPV er die klopt bij de psychiater aan de deur, psychiater zegt in januari een afspraak goed te keuren.
Ik loop met SPV er naar de receptie beneden maak een afspraak met de SPV er ( ben lekker chaotisch aan het doen daar want ik kan nu eenmaal geen planning maken ) SPV er zegt schrijf het in je agenda.
Ze controleert of het bij de goede dag staat en loopt weg.

Maar goed donderdag zou er een recept voor het klaarliggen.
Omdat ik het druk had kreeg ik om 13.30 vrij loop naar GGZ door de regen kom daar 20 min later aan vraag naar mijn recept kan de receptieman het niet vinden.
Dus ik wachten in de wachtkamer....ruim half uur later komt de psychiater.
Hij zegt o ik wist niet dat het voor vandaag was.
Dus ik maar dat is je duidelijk gezegd.
hij naar boven recept gemaakt geeft mij het recept loopt weg, ik controleer het recept klopt het niet eens er stond alleen Ritalin op en geen Risperdal.
Dus ik naar de receptie en naar boven naar de kamer van de psychiater.

Daarna naar de apotheek...vraagt men daar of ik allebei de medicatie nodig had.
Het duurt wel een half uur voordat ik het kreeg.
10 tabletten te weinig kom morgen maar terug.
Tja dat wordt niet eerder als woensdag.

Trouwens hebben jullie allemaal maar maandmedicatie?
Ik vind het zo onhandig eigenlijk...er is altijd wel een tekort dan sta je daar 2x binnen 3 weken ofzo alsof je niks beters te doen hebt.
En dan dat wachten en iedereen die kijkt als je een beetje rondloopt in die apotheek.

Moet je dan stilstaan enzo ( dat lukt nooit! )

Wat ik me nu nog steeds afvraag ( het ging over het off label medicatie gebruik van mij ma en later over het off label medicatie gebruik in het algemeen ) waarom een SPV er het niet over medicatie gebruik wil hebben off label...maar aan de andere kant wel doet of men alle kennis van medicatie in huis heeft.
Om vervolgens als het te heet onder de voeten wordt te zeggen dat ik de discussie off label medicatie gebruik maar met de psychiater moet bespreken.

aan de ene kant heeft ze gelijk maar aan de andere kant kan de psychiater nooit weten hoe het voor mij is ik heb hem nog maar een paar maanden en mijn SPV er kent me al een jaar of 6 dus ik vind het veel zinniger als zij er iets over zegt.

Maar goed ik ga de discussie met de psychiater wel aan begin januari.
  zaterdag 18 december 2010 @ 01:25:15 #182
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_90074647
Buspiron is een angstremmer, een medicijn wat onder de 'anxiolitica'valt. Geen ssri, geen benzo. Neemt het gevoel van altijd iets moeten en achter de feiten aanlopen weg..en geen bijwerkingen zoals bij benzodiazepine's. (oxazepam enzulks) Wikipedia zegt er wel wat over.. Meeste mensen die angst/depressie hebben vinden het niks omdat het niet verdoofd en afvlakt, waardoor het niet lijkt te werken.. Ik moet nog wennen maar voel me een stuk minder gejaagd.

Ik ben overigens van mening dat methylfenidaat serotonine regulerend is, niet zozeer verlagend of verhogend. Maar ik vind het vooral raar dat je een depressie moet aanpakken met een overvol hoofd. Ik vind dat methylfenidaat juist rust geeft om beter te kunnen relativeren. In het begin kan je wat neerslachtig zijn, maar dat gaat volgens mij wel over. Ik ben wel fan van de langdurende vorm, van elke 4 uur een rebound krijgen wordt niemand stabiel. Ik heb overigens meer bijwerkingen en meer last van rebound bij generieke methylfenidaat en concerta, dan met Equasym. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Overigens krijg je geneesmiddelen die onder de opiatenwet vallen meestal niet voor langer dan 1 maand mee....

[ Bericht 21% gewijzigd door Swiffer op 18-12-2010 02:29:13 ]
pi_90081518
Vakantie *O*
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_90083362
beatrijs nog leuke plannen?

Vind vakantie altijd maar saai eigenlijk haha.
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:47:21 #185
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90088331
quote:
Trouwens hebben jullie allemaal maar maandmedicatie?
Nope, ik krijg altijd voor (ongeveer) 2 maanden mee (360x 10mg) en afgelopen zomer zelfs voor 3 maanden.

Wanneer je een officiële diagnose hebt gekregen, kan je volgens mij ook naar je huisarts gaan voor je medicatie. Die is dichterbij, heeft vaker tijd waarschijnlijk, en kan ook herhaalrecepten uitschrijven. Dan zetten ze bij je (huis)apotheek je meds alvast klaar en hoef je ze alleen maar af te halen. Wel moeten ze elkaar op de hoogte houden wat ze je voorschrijven uiteraard. ;)

Trouwens, wanneer je je twijfels hebt over wat de psychiater je aanraad, mag je (net zoals bij elke andere arts) om een 'second opinion' vragen. Misschien is dat een idee?
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_90088745
Ik heb nog geen diagnose gekregen.
Mijn huisarts zit verder weg als de GGZ en vind dat ik de medicatie maar met de GGZ uit moet zoeken.

Ik heb niet echt twijfel over de psychiater al heeft hij soms rare trekjes wat een beetje wereldvreemd overkomt.

hij zegt maandmedicatie te geven omdat dit daar min of meer een ongeschreven regel is.
en om verslavingsgedrag te controleren.
pi_90091386
Voor mij ook vakantie 4 weekjes...

Overigens hoopte ik dat je meteen medicijnen kon meekrijgen :') Maja lekker naïef weer.

Even terugkomend op het verzekering aspect. Jullie hebben dus allemaal aanvullende verzekering voor de medicijnen, maar dan betaal je dus 30 a 40 euro extra. Hoeveel kosten de medicatie van jullie dan?
BoF!
  zondag 19 december 2010 @ 01:34:21 #188
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_90109436
Ik betaal het zelf. 32 euro inde maand.. Een verzekering die dit vergoed kost me zon 140 tot 160 euro per maand..
pi_90114459
Ik ben niet aanvullend verzekerd, mijn medicijnen worden vergoed.
  zondag 19 december 2010 @ 11:15:47 #190
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90115376
Mijn meds kosten 70 a 75 euro pm, de verzekering ong 40 extra. Vind ik wel de moeite....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90131291
ik heb geen idee wat de medicatie kost maar heb wel om andere redenen een aanvullende verzekering namelijk dat ik iedere maand naar de psychologe kan gaan ( buiten de GGZ om)
pi_90163821
Goedemorgen! *)
pi_90163867
Hallo! :W
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 20 december 2010 @ 09:15:14 #194
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90164303
moggeh c_/
  maandag 20 december 2010 @ 10:17:25 #195
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90165807
Mogge!
Ik ben sjaggo en wil aandacht
maar ik ben ook weer blij

raar.....

zou het van de lichttherapie zijn? :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 20 december 2010 @ 10:20:28 #196
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90165885
ik gok van de sneeuw ;)
  maandag 20 december 2010 @ 10:27:35 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90166074
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:20 schreef DrD00m het volgende:
ik gok van de sneeuw ;)
why???
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 20 december 2010 @ 10:35:12 #198
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90166271
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:27 schreef Murmeli het volgende:

[..]

why???
Sneeuw is leuk! (blij) , maar geeft ook flink wat overlast! (chago) ;)
  maandag 20 december 2010 @ 11:31:06 #199
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90168113
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:35 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Sneeuw is leuk! (blij) , maar geeft ook flink wat overlast! (chago) ;)
neuh dat is het niet :) van de sneeuw ben ik wel blij.
sjaggo is ook wel weer over. ik was beetje bleh niet zo lekker van de concerta denk ik. da's nu weer weggetrokken *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90172161
Middag :W
BoF!
pi_90172554
Mijn missie 'nieuw slaappatroon' is ook meteen de mist in gegaan. Ging om 1 uur naar bed, dacht 'nog even lezen', uiteindelijk heb ik tot half 4 liggen lezen omdat het zo spannend was. Werd ook pas om 1 uur wakker, nogal zwaar weekend gehad.
En wilde vandaag ook beginnen met schema's, maar nu ik 4 uur te laat wakker ben geworden vind ik het nog onzin om een schema te maken (terwijl ik nog de hele middag dingen kan doen natuurlijk).
Ik lees vandaag maar het spannende boek uit en vanavond aan de melatonine, morgen weer een dag van de rest van mijn leven ;)
  maandag 20 december 2010 @ 13:18:53 #202
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90172759
ik denk niet dat je psych raar op zal kijken als je dit verhaal verteld ;)
  maandag 20 december 2010 @ 13:25:39 #203
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90173106
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:14 schreef frame-saw het volgende:
Mijn missie 'nieuw slaappatroon' is ook meteen de mist in gegaan. Ging om 1 uur naar bed, dacht 'nog even lezen', uiteindelijk heb ik tot half 4 liggen lezen omdat het zo spannend was. Werd ook pas om 1 uur wakker, nogal zwaar weekend gehad.
En wilde vandaag ook beginnen met schema's, maar nu ik 4 uur te laat wakker ben geworden vind ik het nog onzin om een schema te maken (terwijl ik nog de hele middag dingen kan doen natuurlijk).
Ik lees vandaag maar het spannende boek uit en vanavond aan de melatonine, morgen weer een dag van de rest van mijn leven ;)
dit had een verhaal van mij kunnen zijn :X
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90175915
yo
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:49:01 #205
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_90226200
he-ho
pi_90226356
*O* *G* *O* *G*
pi_90229392
:O
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_90229512
Weer precies hetzelfde verhaal als gister :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:00:05 #209
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90232225
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:03 schreef frame-saw het volgende:
Weer precies hetzelfde verhaal als gister :')
Weer spannend boek :P?
pi_90232866
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:00 schreef seasushi het volgende:
:O
:o
pi_90243782
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:00 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Weer spannend boek :P?
Nee, ik ging 'al' om 3 uur slapen, had melatonine genomen, warme melk, alles. Maar werd om 1 uur wakker :@ Bedoeling was 11 uur.
En morgen moet ik er om 9 uur uit, dat wordt wat.. :')
pi_90289509
Vandaag intake gehad, psychologe liet al doorschemeren dat de diagnose waarschijnlijk bevestigend zal zijn voor AD(H)D. Nu ben ik moe :O .
  woensdag 22 december 2010 @ 15:08:42 #213
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90290754
Heerlijk zo'n brandoefening in de kou :9
pi_90292454
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:08 schreef DrD00m het volgende:
Heerlijk zo'n brandoefening in de kou :9
Werkgever voor een collectieve frisse neus gezorgd?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_90293335
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:08 schreef DrD00m het volgende:
Heerlijk zo'n brandoefening in de kou :9
bedenkelijk.
pi_90315070
Geïnteresseerde leek meldt zich :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_90315644
Hoi leek
:W
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_90333900
Vanmorgen bij Psyq geweest. Ik sta op de wachtlijst voor een arts die mij medicatie gaat geven. Ik moet alleen eerst nog met iemand praten en dan kijken ze welke medicatie er het best bij mij past. Het gaat niet echt snel allemaal.
Haters gonna hate.
pi_90334132
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Vanmorgen bij Psyq geweest. Ik sta op de wachtlijst voor een arts die mij medicatie gaat geven. Ik moet alleen eerst nog met iemand praten en dan kijken ze welke medicatie er het best bij mij past. Het gaat niet echt snel allemaal.
Snelheid staat niet bovenaan de prioriteitenlijst bij ze..
Maar Psyq kennende werken ze gewoon een medicatie-lijst af, dus ze zullen heel waarschijnlijk gewoon beginnen met Methylfenidaat.
  donderdag 23 december 2010 @ 11:37:58 #220
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90334358
Ik kreeg vanmorgen een smsje van psyQ dat ik morgen daar om half 8 moet zijn. maar dat klopt niet want ik heb om half 9 lichttherapie.
gelukkig lag daar in die ruimte al de hele week een briefje dat er wel eens verkeerde smsjes gestuurd worden *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90334680
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:37 schreef Murmeli het volgende:
Ik kreeg vanmorgen een smsje van psyQ dat ik morgen daar om half 8 moet zijn. maar dat klopt niet want ik heb om half 9 lichttherapie.
gelukkig lag daar in die ruimte al de hele week een briefje dat er wel eens verkeerde smsjes gestuurd worden *O*
Ze gokken er waarschijnlijk op dat wanneer ze zeggen dat je er om half 8 moet zijn, je als een ras-echte ADHD'er te laat komt. En dan ben je alsnog op tijd ;)
  donderdag 23 december 2010 @ 11:49:12 #222
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90334820
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:45 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ze gokken er waarschijnlijk op dat wanneer ze zeggen dat je er om half 8 moet zijn, je als een ras-echte ADHD'er te laat komt. En dan ben je alsnog op tijd ;)
hahaha oh zou dat het zijn?
ik was de eerste dagen netjes op tijd maar vandaag en gisteren iets te laat. maar 5 minuten ofzo, valt mee toch?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90351487
was 25 min te laat bij de psycholoog :')
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_90361345
Vakantie *O*
pi_90361502
morgen een paar dagen bij mijn ouders op de bank zitten, hoe hou je dat vol?
pi_90361548
Haha, ik was ook te laat bij mn intake maak hij zei al dat hij dat had verwacht + dat het ook ziekelijk hard had gesneeuwd toen en ik met mn eigenwijze hoofd perse mn nieuwe pumps aan moest :{w

Maargoed, ik kreeg een tweede afspraak want ipv intake waarvoor ik 3 kwartier te laat was hebben we gewoon even wat gekletst en zat hij me intussen te scannen enzo en vond dat ik in eenpraatgroep moest omdat niemand hier thuis mij begrijpt ofzo. Ik heb geen zin in die praatgroep maargoed het moet anders krijg ik geen medicatie :')

Nu test hij me volgens mij :P vorige week woensdag zou de tweede afspraak zijn maar omdat hij ziek was ging sta niet door. Hij zou me dan bellen voor een nieuwe datum, wat hij inmiddels nog steeds niet gedaan heeft. Zal ik dan maar ff bellen? (Ik ga dit vergeten te doen.. whuuu.. ff opschrijven)
pi_90361601
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:21 schreef Dropkogel het volgende:
morgen een paar dagen bij mijn ouders op de bank zitten, hoe hou je dat vol?
In kan me in princiepe prima vermaken met staren naar een muur en opgaan in mijn eindeloze gedachtegang terwijl ik intussen spastich lig te trillen en te doen met mijn benen en een elatiekje in mijn handen of een ring om mn vingers of iets dergelijks.
pi_90361835
_O_
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_90361836
dat lukt me niet hoor staren.
zal mn mp3 speler wel opladen dan heb ik iig eigen muziek.
pi_90361960
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:28 schreef Dropkogel het volgende:
dat lukt me niet hoor staren.
zal mn mp3 speler wel opladen dan heb ik iig eigen muziek.
Ik heb combo type add adhd. Ene moment heb ik fucking druk en aan het stuiteren en het volgende moment raak ik gevangen in mijn gedachtegang, om daarna in ene weer wakker te schrikken door iets (een vlieg die voorbij vliegt, het geluid van een auto buiten, een vlekje op de muur? haha vanalles) en weer ongeremd verder te stuiteren. Heel vervelend :(
pi_90363239
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:30 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik heb combo type add adhd. Ene moment heb ik fucking druk en aan het stuiteren en het volgende moment raak ik gevangen in mijn gedachtegang, om daarna in ene weer wakker te schrikken door iets (een vlieg die voorbij vliegt, het geluid van een auto buiten, een vlekje op de muur? haha vanalles) en weer ongeremd verder te stuiteren. Heel vervelend :(
Dat lijkt me nu juist een fijne combi.

Ik ben alleen dromerig in een hyperfocus aldus een van mijn collegas met ADD.

trouwens overdag gaat het wel maar als ik in de middag thuis kom van werk lijkt het wel alsof ik het stuiteren in moet halen ofzo.
pi_90363788
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:53 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dat lijkt me nu juist een fijne combi.

Ik ben alleen dromerig in een hyperfocus aldus een van mijn collegas met ADD.

trouwens overdag gaat het wel maar als ik in de middag thuis kom van werk lijkt het wel alsof ik het stuiteren in moet halen ofzo.
Nee, het is niet fijn. Ik heb 0 focus in een gesprek omdat ik of aan het stuiteren ben of ik ben de hele tijd afgelijd in mn gedachtes en dus krijg ik er geen woord van mee wat iemand tegen me zegt en het is nogal kut om dat weer tot 'reality' te schrikken en geen idee hebt waar het over gaat en diegene alles weeropnieuw uit moet leggen en ik dan wéér verdwaald raak in mn gedachtes.
pi_90364308
trouwens die gedachten zijn zo luid dat je wel afgeleid moet zijn.

Sinds ik dus aan de Ritalin zit gaat het stukken beter.

Heb trouwens geprobeerd uit te leggen op mijn werk waarom ik me niet kan concentreren en had niet het idee dat men er iets van snapte.
Om later samen met de collega die dus blijkbaar add heeft het een en ander duidelijk te maken.
Met als enig resultaat dat ze ons nu lekker druk laten zijn.

Alleen stoor ik me aan mijn eigen chaos en drukte.
Sta iedere dag opnieuw een aansteker te zoeken in de pauze terwijl dat ding echt in mijn zak zit ben ik het altijd kwijt enzo.
pi_90365815
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:11 schreef Dropkogel het volgende:
trouwens die gedachten zijn zo luid dat je wel afgeleid moet zijn.

Sinds ik dus aan de Ritalin zit gaat het stukken beter.

Heb trouwens geprobeerd uit te leggen op mijn werk waarom ik me niet kan concentreren en had niet het idee dat men er iets van snapte.
Om later samen met de collega die dus blijkbaar add heeft het een en ander duidelijk te maken.
Met als enig resultaat dat ze ons nu lekker druk laten zijn.

Alleen stoor ik me aan mijn eigen chaos en drukte.
Sta iedere dag opnieuw een aansteker te zoeken in de pauze terwijl dat ding echt in mijn zak zit ben ik het altijd kwijt enzo.
Heel herkenbaar :')

Ja naar is het he dat mensen je niet snappen :( Daarom moet ik van mijn altrecht meneertje ook in een praatgroep. Thuis hebben ze allemaal zoiets van 'Je bent lui, ongemotiveerd, blbablabla, maar je kunt wel tekenen en computeren.. Beetje raar he.' mja dat kan ik dusomdat ik dat leuk vind en dan ben ik ook meteen urenlang zoet enzo. Of buiten zijn, al ga ik eenmaal wandelen dan blijf ik zo 4 a 5 uur weg tot ik omval van de honger en kou.

En het aansteker verhaal :D Tip; neem er altijd minimaal 4 mee ^^ Ik loop ook altijd heel spastisch te zoeken naar dat ding maar nu ik er 4 meeneem en 2 in elke zak stop gaat het wel haha, kun je ook nog anderen een plezier doen.

Heb jij het ook dat je het moeilijk vind om andere mensen te kwetsen?
pi_90367777
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:35 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Heel herkenbaar :')

Ja naar is het he dat mensen je niet snappen :( Daarom moet ik van mijn altrecht meneertje ook in een praatgroep. Thuis hebben ze allemaal zoiets van 'Je bent lui, ongemotiveerd, blbablabla, maar je kunt wel tekenen en computeren.. Beetje raar he.' mja dat kan ik dusomdat ik dat leuk vind en dan ben ik ook meteen urenlang zoet enzo. Of buiten zijn, al ga ik eenmaal wandelen dan blijf ik zo 4 a 5 uur weg tot ik omval van de honger en kou.

En het aansteker verhaal :D Tip; neem er altijd minimaal 4 mee ^^ Ik loop ook altijd heel spastisch te zoeken naar dat ding maar nu ik er 4 meeneem en 2 in elke zak stop gaat het wel haha, kun je ook nog anderen een plezier doen.

Heb jij het ook dat je het moeilijk vind om andere mensen te kwetsen?
Met iets leuks kun je inderdaad uren zoet zijn.
Wat het wandelen betreft ik wandel gerust naar Amersfoort ( 15 km van hier ) en dan het liefst langs een saaie weg zodat je gedachten kunnen afdwalen.
Het enige wat ik daar dan ga doen is kijken hoe laat de bus komt terwijl je dat natuurlijk ook op internet op kan zoeken.

Tegen de tijd dat ik het koud krijg dan is het wel -10 en vraag ik gerust bij iemand een boterham met pindakaas waar ik dan wel netjes voor betaal natuurlijk.
Meestal krijg je wel brood als je een klusje hebt gedaan en het is altijd nog leuker als een vies broodje onderweg kopen.

Ik moet aan mijn Altrecht mannetje nog vragen of hij uberhaupt over een diagnose voor mij nagedacht heeft voor ik aan behandeling mag denken.
In januari heb ik weer een gesprek.

Eigenlijk kwets ik bijna nooit en als ik het al doe komt het doordat ik er in een stuiterbui iets uitgeflapt heb.
Dat meen ik dan wel maar komt er harder uit dan ik bedoeld had.
pi_90367856
:O het is omdat ik morgen vroeg op moet staan maar ik vraag me nu al af of ik deze nacht kan slapen
:Y
pi_90367968
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:09 schreef Dropkogel het volgende:
:O het is omdat ik morgen vroeg op moet staan maar ik vraag me nu al af of ik deze nacht kan slapen
:Y
Ik ben nog zo wakker als een bos uien. Maar dat is altijd zo, ben echt een nachtmens en overdag bijna niet vooruit te branden.
pi_90368945
Laat op de avond vind ik ook het fijnste, alles is veel rustiger dan (inclusief ikzelf). Ik vind het dan altijd zonde om te gaan slapen, omdat zodra ik ga liggen die rust weer weg is :') .
pi_90369135
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:28 schreef Horchata het volgende:
Laat op de avond vind ik ook het fijnste, alles is veel rustiger dan (inclusief ikzelf). Ik vind het dan altijd zonde om te gaan slapen, omdat zodra ik ga liggen die rust weer weg is :') .
Ik vind het dus ook altijd zonde om te slapen :') Slapen wil ik in de ochtend doen tot een uurtje of 12 ^O^

Ik zou dan ook eigenlijk het liefst nachtdiensten willen draaien ofzo.. Mja dat gaat niet nu.
  vrijdag 24 december 2010 @ 09:22:04 #240
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90381801
Vandaag tot 3 uur werken en dan weekend *O*
pi_90381813
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:45 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ze gokken er waarschijnlijk op dat wanneer ze zeggen dat je er om half 8 moet zijn, je als een ras-echte ADHD'er te laat komt. En dan ben je alsnog op tijd ;)
Ik ben standaard een uur te vroeg :@ volgens de dame van Psyq heeft dat met mijn combi type te maken.
Haters gonna hate.
pi_90381820
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:30 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Snelheid staat niet bovenaan de prioriteitenlijst bij ze..
Maar Psyq kennende werken ze gewoon een medicatie-lijst af, dus ze zullen heel waarschijnlijk gewoon beginnen met Methylfenidaat.
Ze had het over Concerta omdat Ritalin voor mij te kort is vanwege de werkingsduur.
Haters gonna hate.
  vrijdag 24 december 2010 @ 09:28:40 #243
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90381916
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:22 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik ben standaard een uur te vroeg :@ volgens de dame van Psyq heeft dat met mijn combi type te maken.
Hm, ik heb ook een combi-type, maar ik ben altijd op t randje van op-tijd/te-laat :P

Waarom denk ik altijd aan muziek bij het horen van concerta? 8)7
pi_90383953
Ik weet het niet, daar heb ik geen last van hahahaha.
Haters gonna hate.
pi_90385638
lol ik zou bijna gaan zoeken of er niet toevallig een artiest een album uitgebracht heeft met de titel concerta :P
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:08:18 #246
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90386624
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:40 schreef Dropkogel het volgende:
lol ik zou bijna gaan zoeken of er niet toevallig een artiest een album uitgebracht heeft met de titel concerta :P
anders doe ik dat zelf wel :P
pi_90387821
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:08 schreef DrD00m het volgende:

[..]

anders doe ik dat zelf wel :P
Cash cash heeft wel een nummer dat concerta heet een album heb ik zo snel niet kunnen vinden.

Maar dat is valsspelen natuurlijk.
o|O
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:04:14 #248
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90388671
OMG... net zo'n fail-actie gemaakt :D

Ik naar de bijenkorf om een luchtje te kopen (had cadeaubon) dus ik eentje uitzoeken en naar de kassa. Daar was het redelijk druk maarja.. gewoon aansluiten. Na 10 minuten ofzo aan de beurt. Wil ik afrekenen... :

meneer, dat is een bijenkorf-kaart.

.. uhh, ja.. en?

Dat is hier aan de overkant hoor

Stond ik in de V&D :+

(dat ik dit meedeel.. :X )
pi_90390135
En bij de Bijenkorf hadden ze dat luchtje zeker niet?
Wel balen van die tijd in de rij dan.
pi_90390169
Over een uurtje ga ik een uurtje rocken met mijn pa :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:42:28 #251
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90390289
Ze hadden het daar ook gelukkig. En geen wachtrij bij de kassa. :)

Maar toch :+
pi_90390341
Haha dat zie ik mezelf ook nog wel doen.

Ik vergeet de laatste tijd steeds mijn wekker te zetten voor de medicijnen, eerste weken ging het wel goed maar nu moet ik steeds gokken wanneer ik ze heb ingenomen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:03:21 #253
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90391197
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:43 schreef frame-saw het volgende:
Haha dat zie ik mezelf ook nog wel doen.

Ik vergeet de laatste tijd steeds mijn wekker te zetten voor de medicijnen, eerste weken ging het wel goed maar nu moet ik steeds gokken wanneer ik ze heb ingenomen.
Gelukkig maar. Ben ik niet de enige :s) :s)

Dat met de meds had ik ook altijd. Gaat de wekker. Ohja!! loop je naar je bureau waar je meds liggen, ben je het alweer vergeten. Tot je opeens in de rebound beland en je je collega's hoort klagen :9
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:06:03 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90391292
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:04 schreef DrD00m het volgende:
OMG... net zo'n fail-actie gemaakt :D

Ik naar de bijenkorf om een luchtje te kopen (had cadeaubon) dus ik eentje uitzoeken en naar de kassa. Daar was het redelijk druk maarja.. gewoon aansluiten. Na 10 minuten ofzo aan de beurt. Wil ik afrekenen... :

meneer, dat is een bijenkorf-kaart.

.. uhh, ja.. en?

Dat is hier aan de overkant hoor

Stond ik in de V&D :+

(dat ik dit meedeel.. :X )
_O- lekkere druif ben je ook *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:07:11 #255
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90391341
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:03 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Ben ik niet de enige :s) :s)

Dat met de meds had ik ook altijd. Gaat de wekker. Ohja!! loop je naar je bureau waar je meds liggen, ben je het alweer vergeten. Tot je opeens in de rebound beland en je je collega's hoort klagen :9
aww dat is wel klote. Ik zet bijna altijd meteen de wekker als ze ik ze heb ingenomen smorgens. en als die wekker dan gaat laat ik alles uit mn handen vallen en neem ik eerst mn dope in.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90392036
Zo. Eergister telefonische intake voor een ADHD-test gehad.
Kom er zeker voor in aanmerking en ze willen het traject met me voortzetten, maar ik moet eerst stoppen met blowen. Doe ik al jaren, maar de laatste tijd doe ik het vooral om mijn hoofd lekker leeg te kunnen maken, dus het wordt pittig.

Mensen die hier ervaring mee hebben hoe ik dit kan aanpakken?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:25:00 #257
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90392169
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:22 schreef Kluts het volgende:
Zo. Eergister telefonische intake voor een ADHD-test gehad.
Kom er zeker voor in aanmerking en ze willen het traject met me voortzetten, maar ik moet eerst stoppen met blowen. Doe ik al jaren, maar de laatste tijd doe ik het vooral om mijn hoofd lekker leeg te kunnen maken, dus het wordt pittig.

Mensen die hier ervaring mee hebben hoe ik dit kan aanpakken?
Niet cold-turkey stoppen met blowen :)
Maatje van mij heeft dat gedaan, en die is van rustig naar heel erg opgefocked gegaan.

Gewoon rustig afbouwen.
pi_90392388
Zo woensdag heb ik mijn intake-gesprek gehad. Volgende maand de uitslag.

Ze wil nog wel met mijn ma praten over hoe ik nou als kind was, maar dat hoeft van mij niet. Moeder heeft andere zorgen, dit hoeft er niet bij te komen.

Ben benieuwd jongens!
BoF!
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:31:58 #259
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90392476
Eindelijk vakantie *O*

Tijd voor een stukje (ADD) muziek! :9

The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_90392484
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:03 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Ben ik niet de enige :s) :s)

Dat met de meds had ik ook altijd. Gaat de wekker. Ohja!! loop je naar je bureau waar je meds liggen, ben je het alweer vergeten. Tot je opeens in de rebound beland en je je collega's hoort klagen :9
Haha ja dat heb ik dus ook :') Maar eerst had ik dat veel minder, het lijkt wel alsof ik NOG verwarder ben als ik niet aan de ritalin zit. Ik ben soms echt net een verwarde professor, vooral 's ochtends/voordat ik aan de medicatie ben begonnen. En 's avonds.
Nam laatst een grote slok mondwater omdat ik dacht dat het gewoon water was, ik kwam er nog net op tijd achter, maar anders was ik volgens mij flink ziek geworden :')
pi_90392499
@ DrDoom dat bijenkorf verhaal rofl!
@ jw-ole-ole lekker nummer joh... precies waar ik van hou.
BoF!
pi_90392555
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:31 schreef jw-ole-ole het volgende:
Eindelijk vakantie *O*

Tijd voor een stukje (ADD) muziek! :9

ADHD-muziek <3
pi_90392640
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:25 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Niet cold-turkey stoppen met blowen :)
Maatje van mij heeft dat gedaan, en die is van rustig naar heel erg opgefocked gegaan.

Gewoon rustig afbouwen.
En hoe moet ik dat dan zien? ipv elke dag meerdere joints roken naar 1? Of alleen weekend?

Ik vind het erg lastig. :@
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:37:20 #264
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90392697
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:35 schreef Kluts het volgende:

[..]

En hoe moet ik dat dan zien? ipv elke dag meerdere joints roken naar 1? Of alleen weekend?

Ik vind het erg lastig. :@
Ik weet niet hoeveel je per dag blowed. Maar als dat bijv. 2 per dag is, overgaan op 1 per dag. en dan langzaam aan 1 dag wel, 1 dag niet, tot je het een hele week zonder kan :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:42:35 #265
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90392918
quote:
THE PULSE
ADHD-muziek <3
Über ADHD-muziek? :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_90393082
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:37 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel je per dag blowed. Maar als dat bijv. 2 per dag is, overgaan op 1 per dag. en dan langzaam aan 1 dag wel, 1 dag niet, tot je het een hele week zonder kan :)
Ik blow teveel. Maar ik was gelijk alweer overenthousiast en wilde dan cold turkey stoppen natuurlijk, maar ik weet dat dat niet werkt. Ik ga het gewoon zo proberen. :)
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:58:45 #267
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90393658
quote:
@ jw-ole-ole lekker nummer joh... precies waar ik van hou.
Ja mooi he :) Ze hebben nog meer juweeltjes hoor:

- Another Likely Story
- Trace a Line
- A Violent Yet Flammable World
- Summerlines
& het vrolijke Dark Halls

Is al tijden mijn favo band.
Heb jij misschien nog aanraders voor mij? :)
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_90394259
ADHD muzieeeek *O*
(even door het begin heenbijten, het is niet wat je denkt :P )
Ronald Jenkees _O_
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:35:58 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90395140
Ik moet even een mixje van een vriend van me hier spammen *O*
feesteeeeee!!!!
http://soundcloud.com/jef(...)te-gortig-18-05-2009
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90395992
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:35 schreef Murmeli het volgende:
Ik moet even een mixje van een vriend van me hier spammen *O*
feesteeeeee!!!!
http://soundcloud.com/jef(...)te-gortig-18-05-2009
:D !
Ik hou er niet meer zo van, maar hij is goed gemixt :Y :D
Hier ben ik nu mee bezig: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ILBJV3AWQZXO.mp3
Let vooral niet op de laatste 20/30 seconden, het nummer staat nog in de steigers :P
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:15:17 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90396560
@michas: geinug :)
hoe doe/maak je dit?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90398221
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:15 schreef Murmeli het volgende:
@michas: geinug :)
hoe doe/maak je dit?
Ik heb dit gemaakt met FL Studio 9:

En nog wat extra VST's (weet niet of je weet wat dat zijn maargoed :P ), voornamelijk Edirol Orchestral:


Het was heel lastig om het nummer in elkaar te krijgen, wat ik heb gedaan is het origineel (zie nummer hieronder) naspelen op de piano in het programma, dat eerst helemaal in elkaar gezet, en dat vervolgens aangepast totdat het vet klonk met dat gitaargeluid in mijn nummer. Beat eronder, wat plingeltjes en plangeltjes hier en daar, en ben nu bezig om een orkeststuk in te voegen, met wat violen, cello's, blazers enz.(zoals je op het eind kon horen ;) )
Blijft een lastig nummer, omdat het moeilijk is om alles bij elkaar te laten passen/klinken, heb er denk ik al wel 15 á 20 uur inzitten :o
Origineel:
Piano versie:
pi_90401195
nice zal zo even luisteren :P !
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zaterdag 25 december 2010 @ 09:44:05 #274
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90425149
quote:
Op vrijdag 24 december 2010 16:52 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik heb dit gemaakt met FL Studio 9:
[ afbeelding ]
En nog wat extra VST's (weet niet of je weet wat dat zijn maargoed :P ), voornamelijk Edirol Orchestral:
[ afbeelding ]

Het was heel lastig om het nummer in elkaar te krijgen, wat ik heb gedaan is het origineel (zie nummer hieronder) naspelen op de piano in het programma, dat eerst helemaal in elkaar gezet, en dat vervolgens aangepast totdat het vet klonk met dat gitaargeluid in mijn nummer. Beat eronder, wat plingeltjes en plangeltjes hier en daar, en ben nu bezig om een orkeststuk in te voegen, met wat violen, cello's, blazers enz.(zoals je op het eind kon horen ;) )
Blijft een lastig nummer, omdat het moeilijk is om alles bij elkaar te laten passen/klinken, heb er denk ik al wel 15 á 20 uur inzitten :o
Origineel:
Piano versie:
Cool! Ik vind het origineel denk ik wel het leukst (al dan niet nagespeeld)

En hoe gaan jullie de kerst doorbrengen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90432564
Kerstavond was ik bij mijn ouders, nu nog trouwens :P en vanavond gaan mn ouders, ik, zusje en haar vriend uit eten. Daarna ga ik op stap en weer naar m'n eigen huis. Zondag ben ik brak en alleen :') . En jullie? :) Fijne kerstdagen iedereen trouwens!
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:43:40 #276
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90433380
Zo meteen naar m`n tante, daar lekker eten, drinken en wazig doen! :9

Fijne Kerst iedereen!! :Y)
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_90444776

@ jw-ole-ole, ik kan op deze toch wel erg lekker weg dromen sowieso wel op dit album, verder:
Peter Bjorn and John - Failing and Passing
Bibio - Lover's Carvings
The Doors - The end
Lykke Li - Little Bit
Late Night Alumni- Empty Streets
The Chills - Peter Bjorn and John
En zo een beetje alles wat populair is van Mayer Hawthorne, op youtube.
BoF!
  maandag 27 december 2010 @ 10:18:41 #278
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90485405
Ligt nou het hele ADHD topic voor pampus na de kerst?

joehoeeeeee, wakker worden!!!! *O* *O* *O* *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90485585
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:18 schreef Murmeli het volgende:
Ligt nou het hele ADHD topic voor pampus na de kerst?

joehoeeeeee, wakker worden!!!! *O* *O* *O* *O*
*O* *G* *O* *G*
Nog een keer!
*O* *G* *O* *G*
Allemaal!
*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G*
  maandag 27 december 2010 @ 10:28:01 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90485612
quote:
99s.gif Op maandag 27 december 2010 10:27 schreef Michhas het volgende:

[..]

*O* *G* *O* *G*
Nog een keer!
*O* *G* *O* *G*
Allemaal!
*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G*
_O-

Ik mag jou wel O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90485637
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

_O-

Ik mag jou wel O+
:D !
Goede kerst gehad?
  maandag 27 december 2010 @ 10:44:58 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90486004
quote:
99s.gif Op maandag 27 december 2010 10:28 schreef Michhas het volgende:

[..]

:D !
Goede kerst gehad?
ja, wel lekker. veel buiten geweest (door sneeuwbui gebanjerd), mn ma was op bezoek, de Hoogvliet in voorburg behoed voor finaal afbranden ;) en toen mn ma weg was lekker gechilld met vriendjelief O+
dus was erg relaxed, niet zo kersterig, dus leuk *O*

en jij?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 27 december 2010 @ 10:48:03 #283
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90486088
iedereen een stuiterende kerst gehad?
pi_90486141
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja, wel lekker. veel buiten geweest (door sneeuwbui gebanjerd), mn ma was op bezoek, de Hoogvliet in voorburg behoed voor finaal afbranden ;) en toen mn ma weg was lekker gechilld met vriendjelief O+
dus was erg relaxed, niet zo kersterig, dus leuk *O*

en jij?
Klinkt inderdaad als een relaxed weekend :Y
Ik hou niet van kerst, maar toch maar wel naar mijn vader geweest zaterdag, was erg gezellig :D Mijn broertjes weer gezien, had ze al een paar maanden niet gezien, dus was leuk *O*
Zondag zou ik eigenlijk met mijn vriendin meegaan naar haar ouders, maar vanwege de slechte wegen enzo ben ik toch maar thuisgebleven, lekker onder de dekens een film gekeken O+
  maandag 27 december 2010 @ 10:58:01 #285
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90486296
quote:
99s.gif Op maandag 27 december 2010 10:50 schreef Michhas het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad als een relaxed weekend :Y
Ik hou niet van kerst, maar toch maar wel naar mijn vader geweest zaterdag, was erg gezellig :D Mijn broertjes weer gezien, had ze al een paar maanden niet gezien, dus was leuk *O*
Zondag zou ik eigenlijk met mijn vriendin meegaan naar haar ouders, maar vanwege de slechte wegen enzo ben ik toch maar thuisgebleven, lekker onder de dekens een film gekeken O+
ohohohohohoh, lekker, film kijken in bed O+
wij hebben ook nog een film af te kijken ;) vorige week begonnen maar er niet toe gekomen om hem af te kijken. ik snap er ook niks van, alleen engelse ondertiteling en blijkbaar kan ik het dan niet volgen -O- ik voel me dom -O-

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:48 schreef DrD00m het volgende:
iedereen een stuiterende kerst gehad?
[ afbeelding ][ afbeelding ]
mijn hele leven stuitert dus de kerst ook :)
en jij?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 27 december 2010 @ 11:03:28 #286
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90486430
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ohohohohohoh, lekker, film kijken in bed O+
wij hebben ook nog een film af te kijken ;) vorige week begonnen maar er niet toe gekomen om hem af te kijken. ik snap er ook niks van, alleen engelse ondertiteling en blijkbaar kan ik het dan niet volgen -O- ik voel me dom -O-

[..]

mijn hele leven stuitert dus de kerst ook :)
en jij?
hak op de tak post *O*

oja, ook mooi. vrijdag. ik was 16 dingen aan het doen en door het huis aan het rennen. zeg ik daarna tegen vriendje: ik weet niet wat ik had hoor, normaal ben ik nooit zo druk.
zegt hij: oh, je bent elke dag zo hoor, maar waarschijnlijk heb je dat niet door :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90486558
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hak op de tak post *O*

oja, ook mooi. vrijdag. ik was 16 dingen aan het doen en door het huis aan het rennen. zeg ik daarna tegen vriendje: ik weet niet wat ik had hoor, normaal ben ik nooit zo druk.
zegt hij: oh, je bent elke dag zo hoor, maar waarschijnlijk heb je dat niet door :o
_O-
Je hebt het pas door als iemand het tegen je zegt :)
  maandag 27 december 2010 @ 11:12:19 #288
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90486651
quote:
99s.gif Op maandag 27 december 2010 11:09 schreef Michhas het volgende:

[..]

_O-
Je hebt het pas door als iemand het tegen je zegt :)
schijnbaar ;)
hij heeft zelf vaak ook niet door hoe druk ie is. Ik vraag me ook wel eens af hoe wij samen overkomen. Ik heb zelf niet het ide dat we raar/druk zijn, maar soms kijken mensen ons wel een beetje vreemd aan.
de dierenarts was wel vrij duidelijk, die riep gewoon: en nu niet meer door elkaar praten want zo gaat het niet goedkomen. _O- oeps :@
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90487025
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

schijnbaar ;)
hij heeft zelf vaak ook niet door hoe druk ie is. Ik vraag me ook wel eens af hoe wij samen overkomen. Ik heb zelf niet het ide dat we raar/druk zijn, maar soms kijken mensen ons wel een beetje vreemd aan.
de dierenarts was wel vrij duidelijk, die riep gewoon: en nu niet meer door elkaar praten want zo gaat het niet goedkomen. _O- oeps :@
Haha! :D _O-
Zaterdag bij mijn vaderook hoor, mijn vriendin heeft dus ook ADHD, en dan zit de hele kamer te luisteren naar ons gekibbel, dan denken ze dat we ruzie hebben, maar dat is helemaal niet zo :') Gewoon een beetje bekvechten, lekker is dat O+
Ik vind het zelf altijd wel fijn als mensen het gewoon zeggen zoals je dierenarts, weet je tenminste waar je aan toe bent en kunt je er een beetje rekening mee houden :Y
  maandag 27 december 2010 @ 11:30:41 #290
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90487228
quote:
99s.gif Op maandag 27 december 2010 11:24 schreef Michhas het volgende:

[..]

Haha! :D _O-
Zaterdag bij mijn vaderook hoor, mijn vriendin heeft dus ook ADHD, en dan zit de hele kamer te luisteren naar ons gekibbel, dan denken ze dat we ruzie hebben, maar dat is helemaal niet zo :') Gewoon een beetje bekvechten, lekker is dat O+
Ik vind het zelf altijd wel fijn als mensen het gewoon zeggen zoals je dierenarts, weet je tenminste waar je aan toe bent en kunt je er een beetje rekening mee houden :Y
hmm, mja, is dat nepkibbelen dan? of wel sort of serieus? Wij doen het wel vaak voor de grap. dan zie je mensen ook zo kijken van WTF :?

Ik vond het ook wel fijn dat ze het zei. Maar schaamde me wel een beetje.

Wat vriendje en ik ook vaak hebben is dat we elkaar in de rede vallen en dan zegt er eentje: ja, nu ff hiermee kappen, want dit werkt zo niet.

Heb trouwens wel gisteren een antiek kristallen glas van hem kapot laten vallen -O- Hij had het speciaal ergens neergezet waar hij dacht dat ik het niet kon omgooien, maar dat was dus net een plek waar het ontzettend in de weg stond. -O- Kon hij niet weten natuurlijk, maar ja, wel kut. voel me wel schuldig
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90494761
Brak :'(

Goedemiddaaaaaag!
pi_90495162
Oh, druk zijn zonder het door te hebben :') Ja, present O-)

M'n pa ergert zich er vreselijk aan als ik door het huis aan het rennen ben en alles heel erg snel snel snel wil doen. Maargoed, moet ie zelf maar geen add/adhd hebben, had ik het ook niet gehad :Y
Hij is er kwa drukte inmiddels wel overheen tho... Veel drank heeft zijn ding gedaan.

Grootste deel van onze familie heeft het wel, mn oma had het, al haar kinderen (tante, 2 ooms + papa), ik dus en mn neefje (haha, familie is niet zo groot bij ons). Nichtje dan weer niet die is down to earth als dr adhdloze moeder, gelukhebbert. Mja, ik steek er wel bovenuit samen met mn neefje, ik blijf maar lullen en bewegen. Kleine zusje heeft het ook in het kwadraat maar zij is geen bloedfamilie van ons.

Als ik en mn neefje bij elkaar zijn dan zijn we continu elkaar aan het fokken en het kloten (dat begint bij kibbelen, daarna wordt het porren en prikken en eindstand lig ik met mn fragiele geraamte onder zijn tientonnersbuik naar adem te happen) en denken mensen ook van Euh?? :? maar wij doen echt nooit normaal samen, ik hou zóveel van hem O+

En nu ben ik vergeten wat ik eigenlijk aan het doen was....
pi_90496586
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:22 schreef Kluts het volgende:
Zo. Eergister telefonische intake voor een ADHD-test gehad.
Kom er zeker voor in aanmerking en ze willen het traject met me voortzetten, maar ik moet eerst stoppen met blowen. Doe ik al jaren, maar de laatste tijd doe ik het vooral om mijn hoofd lekker leeg te kunnen maken, dus het wordt pittig.

Mensen die hier ervaring mee hebben hoe ik dit kan aanpakken?
Hoe oud ben je?

Ik blowde ook toendertijd en ik kan je nu al zeggen die medicatie in combinatie met blowen heeft geen zin, ben toen dus ook gestopt met de medicijnen :+ ik was... 15 of 16 rond die tijd en blowen was dagelijkse kost, ook om rustig te worden. Ik had toen ook het idee dat het iet werkte, die pillen, al lag dat natuurlijk helemaal aan mezelf. Ik nam ze al in met de instelling van 'ok het zal wel... werkt toch niet' en als je er dan nog bij gaat blowen sja.. Nee geen succes.

Als je aan de medicatie gaat dan vind ik zelf dat je het wel echt moet willen anders is het gewoon zonde van hun tijd en jouw geld. Ikzelf ben intussen grotendeels gestopt met blowen (leeftijd 20), ik neem heel af en toe een paar hijsjes maar dan heb ike cht geen zin meer. Ik ben gewend geraakt aan mijn eigen ik (zonder wiet dus) en die vind ik veel leuker dan een stonede garnaal. Heb laatste mijn medicijnen van vroegahh maar op gemaakt (het kon nog net voor ze over de datum waren). Ik kwam ze tegen in een la tijdens het opruimen, en dacht toen van 'Hmmm.. zal ik het weer een poging geven?' en zodoende ben ik er weer in gerold. Merkte eigenlijk bijna meteen al een duidelijk verschil (nja oke na een uur, anderhalf). Mn gedachtes waren weg :{ en dat was even heel erg raar in het begin, en saai? En toen stond ik op, ging ik mijn agenda invullen, de vaat doen, huiswerk maken... En dit alles in 1 keer zonder de hele tijd over olifanten/schepen/hoedjesvanpapier/vliegenmeppers etc. na te denken (ok niet dat ikd aar over nadenk, maar je snapt me wel). Ook had ik geen creatieve fantasieen op de keukenmuur tegels meer :') Daar beeld ik me normaal gesproken allemaal figuurtjes en dingetjes op in, maar dat lukte gewoon niet.

Het is heel erg wennen in het begin, om geen gedachtes te hebben continu, en saaaaaai. Ik had echt zoiets van 'Okeeeeee dan :{ dus zó voelen normale mensen zich! Saai hoor.' maar het werkt wel goed bij de dingen die je moet doen.
  maandag 27 december 2010 @ 15:48:30 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90497209
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:58 schreef Phantomesse het volgende:
Oh, druk zijn zonder het door te hebben :') Ja, present O-)

M'n pa ergert zich er vreselijk aan als ik door het huis aan het rennen ben en alles heel erg snel snel snel wil doen. Maargoed, moet ie zelf maar geen add/adhd hebben, had ik het ook niet gehad :Y
Hij is er kwa drukte inmiddels wel overheen tho... Veel drank heeft zijn ding gedaan.

Grootste deel van onze familie heeft het wel, mn oma had het, al haar kinderen (tante, 2 ooms + papa), ik dus en mn neefje (haha, familie is niet zo groot bij ons). Nichtje dan weer niet die is down to earth als dr adhdloze moeder, gelukhebbert. Mja, ik steek er wel bovenuit samen met mn neefje, ik blijf maar lullen en bewegen. Kleine zusje heeft het ook in het kwadraat maar zij is geen bloedfamilie van ons.

Als ik en mn neefje bij elkaar zijn dan zijn we continu elkaar aan het fokken en het kloten (dat begint bij kibbelen, daarna wordt het porren en prikken en eindstand lig ik met mn fragiele geraamte onder zijn tientonnersbuik naar adem te happen) en denken mensen ook van Euh?? :? maar wij doen echt nooit normaal samen, ik hou zóveel van hem O+

En nu ben ik vergeten wat ik eigenlijk aan het doen was....
_O-
Ik vind dat echt supergezellig, als er iemand in je omgeving is waarmee je druk kunt doen *O*
ff mn energie kwijt :Y

ik ga vaak ook stoeien met vriendje.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90497628
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

_O-
Ik vind dat echt supergezellig, als er iemand in je omgeving is waarmee je druk kunt doen *O*
ff mn energie kwijt :Y

ik ga vaak ook stoeien met vriendje.
hhaha ja mijn ex was ook echt altijd de lul bij mij :P Nog steeds (na een halfjaar geen contact te hebben gehad.. zijn we nu toch buckfuddy's :P ).. Tijdens een langdradige saaie film opeens een natte vinger in zn oor douwen of hem in een klem leggen. Ik was/ben ook altijd eerder wakker dan hij en dat is zo saai :') Ga ik hem wakker irriteren (of likken/sabbelen..whatever, ligt aan mn bui hahahaha).

Nu met mn zusje is het ook wel leuk, ze spreekt nog geen Nederlands (ze komt uit Thailand) maar ze is net zo gek als ik, en dat is wel fijn, niet de enige in huis te zijn die gek is en uit het niets de drang heeft om een handstand of een radslag te doen midden in de huiskamer. Plus ik heb nu een 'voor de tv meedansen' buddy mhehe.
  maandag 27 december 2010 @ 16:15:52 #296
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90498180
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:59 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

hhaha ja mijn ex was ook echt altijd de lul bij mij :P Nog steeds (na een halfjaar geen contact te hebben gehad.. zijn we nu toch buckfuddy's :P ).. Tijdens een langdradige saaie film opeens een natte vinger in zn oor douwen of hem in een klem leggen. Ik was/ben ook altijd eerder wakker dan hij en dat is zo saai :') Ga ik hem wakker irriteren (of likken/sabbelen..whatever, ligt aan mn bui hahahaha).

Nu met mn zusje is het ook wel leuk, ze spreekt nog geen Nederlands (ze komt uit Thailand) maar ze is net zo gek als ik, en dat is wel fijn, niet de enige in huis te zijn die gek is en uit het niets de drang heeft om een handstand of een radslag te doen midden in de huiskamer. Plus ik heb nu een 'voor de tv meedansen' buddy mhehe.
_O-

grappig *O*
partner in crime >:)

t arme kind wordt helemaal "verpest" door jou ;)

hoe is het bij jou dan als anderen druk doen, bijv als jij moe bent? Want daar word ik dus wel echt super-geirriteerd van. Ik hou echt van stilte en rust om me heen, zelfs muziek word ik al gek van :@ Maar intussen dus wel enorm veel herrie maken he ;) en op werk vergaderingen in de soep laten draaien ;) (nja niet altijd, ik kan me heel goed koest houden)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90498204
Lekker druk weer jongens :P
BoF!
pi_90498259
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:15 schreef Murmeli het volgende:

[..]

_O-

grappig *O*
partner in crime >:)

t arme kind wordt helemaal "verpest" door jou ;)

hoe is het bij jou dan als anderen druk doen, bijv als jij moe bent? Want daar word ik dus wel echt super-geirriteerd van. Ik hou echt van stilte en rust om me heen, zelfs muziek word ik al gek van :@ Maar intussen dus wel enorm veel herrie maken he ;) en op werk vergaderingen in de soep laten draaien ;) (nja niet altijd, ik kan me heel goed koest houden)
Ja, ik ben momenteel in een moment van rust en mijn zusje lult de hele tijd tegen me en laat vanalles zien in leen bakker boekjes enzo :') en ik probeer het te negeren maar mennnn.... En ze zeikt de hele tijdd at ik mijn kamer op moet ruimen xD wtffff ze is 7, ga fietsen :') (ahahahaha oke dit is dus idd wat rust willen hebben en dat niet krijgen met me doet grrr)
  maandag 27 december 2010 @ 16:28:31 #299
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90498607
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:16 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Lekker druk weer jongens :P
waar?

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:18 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ja, ik ben momenteel in een moment van rust en mijn zusje lult de hele tijd tegen me en laat vanalles zien in leen bakker boekjes enzo :') en ik probeer het te negeren maar mennnn.... En ze zeikt de hele tijdd at ik mijn kamer op moet ruimen xD wtffff ze is 7, ga fietsen :') (ahahahaha oke dit is dus idd wat rust willen hebben en dat niet krijgen met me doet grrr)
oja, heel herkenbaar inderdaad. tip: gewoon naar buiten gaan ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90498722
Hier natuurlijk ;)
BoF!
pi_90498749
O+
Let vooral niet op de artiest, het is niet wat je denkt O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')