abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89906037
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

De OP vind je hier

[ Bericht 48% gewijzigd door beatrijs op 14-12-2010 08:24:27 ]
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89906046
*O*
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:04:59 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_89906058
*O* gaan we meeten!?
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_89906062
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:04 schreef NBT het volgende:
*O* gaan we meeten!?
:')
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:06:19 #5
265768 NBT
Bigger is better.
pi_89906075
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:05 schreef Michhas het volgende:

[..]

:')
Wat? :o
pi_89906079
quote:
*O* gaan we meeten!?
.... Ik sla over... :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89906087
quote:
*O* gaan we meeten!?
ja tuurlijk!
Gonna rise up
Gonna rise up
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:08:00 #8
265768 NBT
Bigger is better.
pi_89906099
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:07 schreef beatrijs het volgende:

[..]

ja tuurlijk!
Spannend!
pi_89906106
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:07 schreef seasushi het volgende:

[..]

.... Ik sla over... :{
Waarom :o We kunnen ook van woning ruilen? :D
pi_89906112
Al ziet het er naar uit dat het dit jaar niet gaat plaatsvinden. Wellicht begin 2011? Zou leuk zijn igg
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89906130
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:39 schreef Horchata het volgende:
Omdat ik niet kan slapen ben ik maar eens gaan zoeken naar ervaringen van mensen met psyq aangezien ik daar binnekort die intake heb. En ik moet zeggen ik kom best wat negativiteit tegen. Zijn hier mensen die daar een behandeling oid hebben gevolgd? Ben benieuwd naar de ervaringen/wat ik kan verwachten.
Ik ben er zelf gestopt. De persoon die de 1 op 1 gesprekken heeft, had teveel afspraken waardoor je soms minimaal 1,5 maand moest wachten tussen een afspraak. En dan gingen ze nog in personeel snijden ed. Verder was ik over haar erg tevreden ^O^

Heb ook vaardigheidsgroep gevolgd, maar dat was om te huilen. Ze gaan uit van de basic vaardigheden zoals plannen ed, en komen dan met oplossingen die je zelf ook kan verzinnen en waar je niks aan hebt. Plannen? Agenda! duh! maar dat hou ik niet vol. daar wil ik nog wat handvatten voor :) en dan krijg je als antwoord : gewoon doorzetten. :+
pi_89906132
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:08 schreef Michhas het volgende:

[..]

Waarom :o We kunnen ook van woning ruilen? :D
Jij hebt geen butler en jacuzzi ~O> (en woont ook veel te dicht bij)
pi_89906190
Huh?
Ik heb helemaal niet meegekregen dat ik opeens in een nieuw topic zit?
pi_89906213
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:18 schreef seasushi het volgende:
Huh?
Ik heb helemaal niet meegekregen dat ik opeens in een nieuw topic zit?
_O-
Het is ook nog vrieg :')
pi_89906217
Even de OP gefixt
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89906221
erg vrieg ja :D
pi_89906287
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:20 schreef beatrijs het volgende:
Even de OP gefixt
Prachtig :Y
pi_89906446
even mijn pilletjes slikken :)
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89907155
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:36 schreef beatrijs het volgende:
even mijn pilletjes slikken :)
Ik ga voor een bakkie koffie c_/
pi_89907159
Nou, vandaag begonnen met Concerta, 36mg. Een uur geleden ingenomen, ik ben benieuwd! Als ik het nou eerder had gehad was ik misschien niet gister wéér vergeten de vuilnis buiten te zetten :') Staat er nu al van twee weken.
Everthing you can imagine is real.
pi_89907718
jebentgewoonlui
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89907767
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:41 schreef beatrijs het volgende:
jebentgewoonlui
_O-
pi_89907836
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:41 schreef beatrijs het volgende:
jebentgewoonlui
Maar ik had er de héle dag aan gedacht, en dat ik het ging doen! En toen werd ik vanochten wakker: oh kut! Toch vergeten :'(
pi_89908008
quote:
Heb 22 dec. daar een gesprek ben ook wel benieuwd.
Dan moet ik ook, gezellig :') .

@Drd00m: Dat probleem met plannen herken ik, hoe vaak ik wel niet van mensen te horen heb gekregen: Maar dan hou je toch een agenda bij. Eh ja, en wat als ik daar niks in schrijf? Of het wel opschrijf en er nooit in kijk? Of dat ding gewoon vergeet?

Goed, even koffie zetten en dan proberen productief te zijn c_/
pi_89908451
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:54 schreef Horchata het volgende:

[..]

Dan moet ik ook, gezellig :') .

@Drd00m: Dat probleem met plannen herken ik, hoe vaak ik wel niet van mensen te horen heb gekregen: Maar dan hou je toch een agenda bij. Eh ja, en wat als ik daar niks in schrijf? Of het wel opschrijf en er nooit in kijk? Of dat ding gewoon vergeet?

Goed, even koffie zetten en dan proberen productief te zijn c_/
Plannen is geen probleem meer voor mij. Afspraken nakomen echter wel. Moet ik nog is wat voor bedenken.

Misschien een heel handige tip voor jullie, gezien jullie toch ook wel geregeld achter internet zitten. Neem een Google Agenda! Je zet je afspraken gewoon op internet in een agenda die je overal kunt bereiken (op werk, thuis, met je smartphone).
Ja, nu vergeet je daar natuurlijk in te kijken!! Maar, als je je telefoonnummer achterlaat krijg je automatisch een herinnerings smsje (of 2) van google. Gratis dus. De tijd wanneer je dit smsje krijgt kun je per afspraak zelf instellen. Ik zet er soms 1 s'ochtends zodat ik weet dat ik me moet voorbereiden op de afspraak en nog 1 als ik echt de auto moet pakken om weg te rijden voor een afspraak. Werkt perfect.

Enige probleem is nog dat wanneer ik snel een afspraak even op een kladblaadje zet ik het vergeet om hem nog in de google agenda te zetten :p
pi_89908526
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Plannen is geen probleem meer voor mij. Afspraken nakomen echter wel. Moet ik nog is wat voor bedenken.

Misschien een heel handige tip voor jullie, gezien jullie toch ook wel geregeld achter internet zitten. Neem een Google Agenda! Je zet je afspraken gewoon op internet in een agenda die je overal kunt bereiken (op werk, thuis, met je smartphone).
Ja, nu vergeet je daar natuurlijk in te kijken!! Maar, als je je telefoonnummer achterlaat krijg je automatisch een herinnerings smsje (of 2) van google. Gratis dus. De tijd wanneer je dit smsje krijgt kun je per afspraak zelf instellen. Ik zet er soms 1 s'ochtends zodat ik weet dat ik me moet voorbereiden op de afspraak en nog 1 als ik echt de auto moet pakken om weg te rijden voor een afspraak. Werkt perfect.

Enige probleem is nog dat wanneer ik snel een afspraak even op een kladblaadje zet ik het vergeet om hem nog in de google agenda te zetten :p
Lang leve een iMac icm iPhone *O*. Die agenda functie werkt perfect & mijn vrouw heeft regelmatig de neiging om dingen er in te zetten die zij heel heel belangrijk vindt :+
pi_89908740
Plannen hier een groot probleem.
Allemaal mooie post itts met lijstjes enzo, die ik dan vervolgens aan de kant schuif en daarna helemaal vergeet.... Totdat er een deadline is ( of al overschreden is ;( ) Dan moet ik wel.
Alsof ik alleen maar tot daden kom als er iemand buiten mijzelf met een ~O> achter mij aan zit |:(
pi_89908901
Ik werk ook het beste onder druk, waarbij sociale druk nog beter werkt dan tijdsdruk :+ . Ik hoop van harte dat ik ooit kan plannen, want volgens mij zou me dat enorm helpen. Alleen ik heb ook altijd moeite met me aan planningen houden.. }:|

Op tijd op afspraken komen lukt me wel, alleen dat heeft vooral te maken met het feit dat ik dan al uren van tevoren bezig ben met het op tijd komen (en dan vaak alsnog moet haasten op het laatste moment).
pi_89908924
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Dat geeft uiteindelijk (zoals je zelf al aangaf) uiteindelijk hetzelfde probleem.

Je begint heel enthousiast met de agenda. Online of offline. Vervolgens komen er zaken langs die je ook in je agenda moet invullen, maar je niet meteen kan doen. Dan kan het voorkomen dat als ik 30 sec. later bij mn bureau bijv. aankom ik het al ben vergeten. Maar volgens p s y q ... gewoon volhouden :+

Zoals bij Rvlaak : persoonlijke secretaresse van je agenda , dat werkt het beste :D ^O^
pi_89908992
Hmm, misschien moet ik ook gewoon maar iemand daarvoor in dienst nemen.. ~O>
pi_89909099
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:24 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dat geeft uiteindelijk (zoals je zelf al aangaf) uiteindelijk hetzelfde probleem.

Je begint heel enthousiast met de agenda. Online of offline. Vervolgens komen er zaken langs die je ook in je agenda moet invullen, maar je niet meteen kan doen. Dan kan het voorkomen dat als ik 30 sec. later bij mn bureau bijv. aankom ik het al ben vergeten. Maar volgens p s y q ... gewoon volhouden :+

Zoals bij Rvlaak : persoonlijke secretaresse van je agenda , dat werkt het beste :D ^O^
Het werkt nog altijd een stuk beter dan dingen opschrijven in een agenda waar je nooit in kijkt of pas in kijkt als het al te laat is. Voor mij in ieder geval, gebruik het nu een half jaar.
pi_89909355
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:24 schreef DrD00m het volgende:

[..]

OK, en bij deze is dit topic verboten geworden voor Mrs. RvLaak... :P
pi_89909832
Morguh :W
BoF!
pi_89910023
Werk overigens veel beter onder tijdsdruk, sociale druk kan me reet likken :')
BoF!
pi_89910081
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:58 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
De sociale druk komt hier ná de tijdsdruk. (boze baas, incassobureau, enz)
pi_89910182
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:58 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Tijd zegt me niks :') .
pi_89910891
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:00 schreef seasushi het volgende:

[..]

De sociale druk komt hier ná de tijdsdruk. (boze baas, incassobureau, enz)
Ik ben eigen baas =(
pi_89911027
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:20 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik ben eigen baas =(
Is dat haalbaar?
En geen boze klanten of belasting ofzo?

Wow! :o
pi_89911194
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:20 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik ben eigen baas =(
Wat voor business :) ?
pi_89912898
Lang verhaal. Dankzij seasushie haar vragen ineens heel mijn levensverhaal op gaan schrijven.. Mja, voor wie zin heeft:

Zit met mn vader in het bedrijf trouwens. Maar denk dat ik die ADD van hem heb geerfd... Jaarrekening van vorig jaar gaat deze week dan eindelijk naar de bank (waren niet zo blij) en van de belasting.. tja, wacht ik nog even af. Zoekt de accountant in ieder geval uit en dat zijn geen verkeerde.
Begin dit jaar ook mijn (laatste) oma verloren die ik nagenoeg elke week zag, was tevens haar eerste kleinkind en had een hele goede band met haar.. Iets meer dan een maand later kwam ik er achter dat mn vriendin vreemdging waar ik toen mee samenwoonde. Ook echt een kutjaar gehad dit jaar en dat heeft zeker ook allemaal meegespeeld.

Verder ging ik verder met het verprutsen omdat ik facturen niet maakte of niet controleerde of het gewoonweg vergat en dit leek eigenlijk precies op hoe ik mijn schoolwerk deed terwijl het in het begin allemaal zo super goed ging. Enthousiast dat ik was zette ik veel projecten op die ook echt zijn vruchten afwierpen, maar op een gegeven moment teveel projecten dus... en alles was nog niet helemaal 'af'. Mede door de eerdere gebeurtenissen dit jaar en het onvermogen (echt niet de onwillendheid!) om de dingen te doen raakte ik best een beetje depressief.

Op de basisschool zei ik altijd tegen mn ouders dat ik op de middelbare school wel wat ging doen omdat het me dan allemaal meer zou interesseren (bij interesse deed ik namelijk superveel). Mn groep 8 leraar gaf aan dat ik maar mavo laagste niveau moest gaan doen omdat ik voor VWO te lui was, had gewoon dik vwo advies op mn sito. Op de middelbare school deed ik dus de eerste maand wel wat en daarna gewoon totaal niks meer, uiteindelijk van vwo naar havo en deze op mn sloffen gehaald met ook weer de insteek dat ik op het HBO wel is een keer wat zou gaan doen.

Eerste opleiding was (grotendeels) geen reet aan en dus deed ik weer helemaal niets terwijl ik toch echt wel hoopte dat ik net als bepaalde klasgenootjes ook een keer mijn huiswerk kon maken. Uiteindelijk gestopt en toen bij mn vader in de zaak gekomen. Superleuk, veel projecten dus en daar begon mijn ondernemers avontuur. Toch was een HBO studie belangrijk dus jaar daarop aan de tweede begonnen maar kon mn aandacht er niet bij houden en ging vaker naar de zaak dan naar school. (was leuker en 'gewoon' huiswerk maken kon ik gewoon nog steeds niet). Begin 2009 dus wederom gestopt omdat ik gewoon geen studiepunten had ondanks dat deze studie wel heel leuk was en toen maar full time in de zaak. De zaak vond ik leuk, ik had de vrijheid, kon doen wat IK leuk vond en dit moest dus voor mij DE oplossing zijn......

Dat had zn ups en downs maar nog genoeg dingen waar ik me lekker in kon verdiepen wat dus in 2010 anders werd zoals bovenin geschreven... Bepaalde dingen werden een sleur en naast de persoonlijke ellende raakte ik wat depressief. Ik wilde dit toch graag? Eigen bedrijf? Waarom kon ik die administratie dan niet op orde brengen terwijl ik vanuit de chaos van mn vader zo'n mooi en geordend systeem had bedacht? Waarom kon ik de systemen, m.b.t. klanten, administratie, emails, niet handhaven die ik zo eenvoudig en simpel had uitgedacht (toen was het nog nieuw he) omdat niet alleen ik maar ook mijn vader gewoon een grote chaoot is?

Toen het echt ff niet meer ging kwam ik ADD op het spoor en was ik in eerste instantie boos. Op de middelbare school ben ik bij verschillende kinderartsen en psychologen geweest heb zelfs een uitgebreide IQ test gedaan waar uit kwam dat ik VWO makkelijk aan zou kunnen.. Maar niemand die hier ooit aan gedacht heeft terwijl ik toch zo verdomd vaak over mn problemen met artsen en doktoren heb gepraat... In dat rapport van die IQ test staat zelfs letterlijk dat ik altijd maar overal over na aan het denken was en met zoveel dingen tegelijk bezig ben. Op het puntje structuur van de IQ test scoorde ik overigens ver, en dan ook zeer ver onder het gemiddelde. Zeker vergeleken mijn andere hoge resultaten. Maar toch niemand die het ooit had gezien?

ADD was gewoon de verklaring van mijn problemen, alle symptomen klopten.. Het leek me in eerste instantie vervelend dat ik een 'aandoening?' zou hebben maar ik was ook bang dat ik het misschien niet zou hebben. Wat zou er dan in godsnaam nog mis met me kunnen zijn? Gelukkig was ik in 3 dagen een complete prof op het gebied van ADD en had ik al snel een afspraak bij de dokter en kreeg ik ritalin voorgeschreven, dat gevoel met het eerste pilletje zal ik niet snel vergeten. Naast de rust die ik er van kreeg werd ik echter ook zo prikkelbaar als de pest en was ik tussen de pillen door niet meer te genieten thuis... Bij de psychiater is nog niet zo heel lang geleden de diagnose gesteld en inmiddels zit ik aan de concerta wat echt perfect voor me werkt en gaan de dingen in mn hoofd in ieder geval goed en heb ik weer een fijn gevoel over mezelf. Op de zaak begint het ook wat beter te gaan.

Om nog even in te gaan op je vraag wat voor business. Wij hebben een staal constructiebedrijf maar zijn altijd druk bezig met het uitvinden van nieuwe producten. Op dit moment weer iets in de ventilatietechniek. Gelukkig wel altijd veelzijdig werk :)

Sorry voor de lap tekst. Kreeg ineens de behoefte het van me af te schrijven.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:34:50 #41
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89913232
Dus
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:36:08 #42
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89913274
Over de meet trouwens. Ik stel voor om gewoon iets te plannen, of erover op te houden.
Begin volgend jaar lijkt me prima trouwens.
pi_89913282
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:34 schreef Murmeli het volgende:
Dus
_O-
Ik vroeg gister hoe het met jou was, omdat je lang niet gepost had, en je reageerde niet eens ;(
pi_89913367
Meet met add/adhd mensen, moet wel gezellig worden :)

btw is er een verband tussen adhd en extraversie?
pi_89913844
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:22 schreef Fes1-2 het volgende:
Lang verhaal.

Sorry voor de lap tekst. Kreeg ineens de behoefte het van me af te schrijven.
Zo hé! Idd een lap tekst. Dus als ik het goed begrijp ben je dus nu een jaar of 23 ofzo.
Ik krijg het al benauwd als ik het lees.
Heb er ook wel eens aan gedacht om een eigen bedrijfje te beginnen, maar toen ik me (met wat hulp) realiseerde wat voor zaken er bij kwamen kijken waar ik absoluut geen zin in had* seasushi niet boeide, Heb ik er tijdig van af gezien.
Ik kan niet eens mijn prive administratie en contacten onderhouden :+
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:57:17 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89913877
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 12:36 schreef Michhas het volgende:

[..]

_O-
Ik vroeg gister hoe het met jou was, omdat je lang niet gepost had, en je reageerde niet eens ;(
Sorry

Ik heb een kuthumeur, al dagen.... Dus echt goed gaat het niet
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:58:48 #47
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89913919
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 12:39 schreef de40reoverz het volgende:
Meet met add/adhd mensen, moet wel gezellig worden :)

btw is er een verband tussen adhd en extraversie?
Zou wel kunnen.
Ik ga even een kat zn nek omdraaien.... Mauwerd!
pi_89913927
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:56 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zo hé! Idd een lap tekst. Dus als ik het goed begrijp ben je dus nu een jaar of 23 ofzo.
Ik krijg het al benauwd als ik het lees.
Heb er ook wel eens aan gedacht om een eigen bedrijfje te beginnen, maar toen ik me (met wat hulp) realiseerde wat voor zaken er bij kwamen kijken waar ik absoluut geen zin in had* seasushi niet boeide, Heb ik er tijdig van af gezien.
Ik kan niet eens mijn prive administratie en contacten onderhouden :+
Ben 21 nu. Maar uhm tja. Wat je zelf niet goed kan moet je een ander laten doen he. Door mn creativiteit lukt het ontwerpen en opzetten van nieuwe projecten me juist weer wel super goed!

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Sorry

Ik heb een kuthumeur, al dagen.... Dus echt goed gaat het niet
Ook een winterdip?
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:02:29 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89914063
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 12:58 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ben 21 nu. Maar uhm tja. Wat je zelf niet goed kan moet je een ander laten doen he. Door mn creativiteit lukt het ontwerpen en opzetten van nieuwe projecten me juist weer wel super goed!

[..]

Ook een winterdip?
Weet niet. Stress ofzo. Ik zit nu wel steeds voor de lichtlamp van vriendje, misschien helpt het
pi_89914615
Heb ook een eigen bedrijf, goede accountant nemen en dan komt het goed.
pi_89917760
net me eerste 10mg ritalin ingenomen, hoe lang duurt het voordat het inslaat?

wat moet ik ervan merken
pi_89917913
dat je rustiger wordt. je merkt het vanzelf wel
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89918816
Je gaat niet meteen na 1 pilletje het effect merken en denken : WOW, kijk het verschil.
Het verschil zul je pas na een aantal weken/maanden echt merken, als je onbewust dingen gaat doen/ervaren wat normaal nooit zou zijn gebeurd. Nu zul je er te bewust mee bezig zijn om het verschil te zoeken.

Je zal vaak eerst de bijwerkingen gaan merken (hoeft niet altijd overigens).
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:01:50 #54
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89918931
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:58 schreef DrD00m het volgende:
Je gaat niet meteen na 1 pilletje het effect merken en denken : WOW, kijk het verschil.
Het verschil zul je pas na een aantal weken/maanden echt merken, als je onbewust dingen gaat doen/ervaren wat normaal nooit zou zijn gebeurd. Nu zul je er te bewust mee bezig zijn om het verschil te zoeken.

Je zal vaak eerst de bijwerkingen gaan merken (hoeft niet altijd overigens).
ik merkte het wel meteen. vooral het 2e pilletje.

als je teveel last hebt van de bijwerkingen kan ik je aanraden om de volgende keer een halve pil te nemen
pi_89920733
voel me neerslachtig grrr
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89922670
Ik merkte het niet zo snel eigenlijk, werd alleen wel ontzettend euforisch, en later weer heel emotioneel. Nu ben ik wel wat stabieler gelukkig, maar verder merk ik weinig. Zit nu op drie keer 15mg per dag (of eigenlijk 2 keer omdat ik vaak wat later inneem). Ik ga vragen of ik naar de 20 kan, moet morgen weer naar de psychiater.

Beatrijs, hoeveelste dag is dit nu? Je slikt toch gewoon ritalin?
pi_89923138
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:35 schreef frame-saw het volgende:
Ik merkte het niet zo snel eigenlijk, werd alleen wel ontzettend euforisch, en later weer heel emotioneel. Nu ben ik wel wat stabieler gelukkig, maar verder merk ik weinig. Zit nu op drie keer 15mg per dag (of eigenlijk 2 keer omdat ik vaak wat later inneem). Ik ga vragen of ik naar de 20 kan, moet morgen weer naar de psychiater.

Beatrijs, hoeveelste dag is dit nu? Je slikt toch gewoon ritalin?
methylfenidaat. Ik heb het tot nu toe alleen geslikt wanneer ik het wilde. Deze week heb ik mij voorgenomen om wel elke dag te slikken muv weekend dus vandaag is mijn 2e dag achtereenvolgend, maar in totaal heb ik heb 7 dagen gebruikt denk ik :)

10mg tweemaal daags maar ik mocht van de psychiater 2 maal 20mg.
vanochtend 15mg genomen om te kijken of dat beter zou zijn, maar vrolijk werd ik er niet van.
heel erg stil en voelde me depri ;(
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89923791
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:49 schreef beatrijs het volgende:

[..]

methylfenidaat. Ik heb het tot nu toe alleen geslikt wanneer ik het wilde. Deze week heb ik mij voorgenomen om wel elke dag te slikken muv weekend dus vandaag is mijn 2e dag achtereenvolgend, maar in totaal heb ik heb 7 dagen gebruikt denk ik :)

10mg tweemaal daags maar ik mocht van de psychiater 2 maal 20mg.
vanochtend 15mg genomen om te kijken of dat beter zou zijn, maar vrolijk werd ik er niet van.
heel erg stil en voelde me depri ;(
Tijdens de werking of tijdens het uitwerken er van? met methylfenidaat was het bij mij 2 uur goed en de 2 uur daarna was altijd een hel...
pi_89925357
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:05 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Tijdens de werking of tijdens het uitwerken er van? met methylfenidaat was het bij mij 2 uur goed en de 2 uur daarna was altijd een hel...
beide voelde me meteen zo neerslachtig en nu is het wel een beetje over gelukkig.
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89925537
Jeetje ik had mijn eerste pilletje ritalin 10mg begon om 14.45 in te knallen. Wow wat een verschil wtf, ik heb tot 17:45 heel me kamer opgeruimd. Mijn kamer was al 2 maanden een chaos. Niet opgeruimd omdat ik meestal na een kwartier een boek ga lezen dat ik eigenlijk moest opruimen. Heerlijk die rust in je hoofd _O_ Ik merkte op een gegeven moment dat het begon uit te werken. Ik zat me kamer op te ruimen en opeens begon ik weer dingen kwijt te raken in de chaos.

Morgen maar 2 pillen proberen, bij mij werken ze dus ongeveer 3 uur per stuk
pi_89925746
winterdip for life ofzo :{
mauw
pi_89928761
Vandaag voor het eerst Concerta 36mg gehad, en ik heb weer niks gemerkt :{ Bij Ritalin 20mg ook al niks. Zou het een te lage dosering kunnen zijn? Ik vond het al redelijk hoog.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:18:32 #63
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89928921
quote:
Ik ga vragen of ik naar de 20 kan, moet morgen weer naar de psychiater.
Ik heb er morgen ook een afspraak. (We hebben dezelfde ja)
Misschien kom ik je nog wel tegen! :)
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:20:48 #64
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89929037
quote:
Vandaag voor het eerst Concerta 36mg gehad, en ik heb weer niks gemerkt :{ Bij Ritalin 20mg ook al niks. Zou het een te lage dosering kunnen zijn? Ik vond het al redelijk hoog.
Of misschien werkt methylfenidaat bij jou niet (zo goed), maar dextro-amfetamine wel?
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89929632
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:18 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Ik heb er morgen ook een afspraak. (We hebben dezelfde ja)
Misschien kom ik je nog wel tegen! :)
Haha echt? Kan me niet herinneren dat ik zijn naam hier had neergezet, of was jij diegene die me een pm had gestuurd?

Grappig, ik moet om half 3.
pi_89929706
Een minimeet in de wachtkamer?
pi_89930902
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:20 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Of misschien werkt methylfenidaat bij jou niet (zo goed), maar dextro-amfetamine wel?
Weet niet, ik heb tot nu toe alleen nog maar methylfenidaat gehad, maar ik zal het volgende week eens aankaarten :) Ik hoop dat dat dan wel werkt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Carmw op 14-12-2010 20:06:27 ]
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:08:10 #68
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89931386
Ik had je die pm gestuurd ja. :)

Ik heb een afspraak om kwart over 3, na jou dus.
Helaas geen mini-meet in de wachtkamer, maar misschien wel een micro-meet, als jij weer gaat en ik binnenkom. Of je moet drie kwartier willen wachten? :P
pi_89931539
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:08 schreef jw-ole-ole het volgende:
Ik had je die pm gestuurd ja. :)

Ik heb een afspraak om kwart over 3, na jou dus.
Helaas geen mini-meet in de wachtkamer, maar misschien wel een micro-meet, als jij weer gaat en ik binnenkom. Of je moet drie kwartier willen wachten? :P
Nog dank daarvoor ;) En meestal duurt het geen drie kwartier bij mij, maar ik zal hoi zeggen als ik je tegenkom :P
pi_89932270
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:15 schreef Carmw het volgende:
Merkte zelf ook vrij weinig bij 36mg, toen over gegaan naar 45mg maar dat was echt te veel. Slik nu 36mg en merk het wel aardig.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:30:09 #71
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89932407
Graag gedaan. Ben blij dat je er ook wat aan hebt gehad :)

Ik zal 'Hoi' terugzeggen mocht ik er een jonge dame tegenkomen die dat tegen me zegt :P
pi_89933431
wel pics nemen he or it didn't happen
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89939809
hmm mijn slaapritme is veel beter, waar ik voorheen pas 4/5 uur 's ochtends moe was ben ik nu al moe.

echt geniaal _O_
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89945267
Daar was ik weer!
Slapen gaat hier weer fantastisch :')
pi_89945285
Lekker! Ik moet daar ook eens aan gaan werken, wordt aldoor om 12 uur wakker. Geen probleem momenteel, maar het is toch lekkerder om van 12 tot 9 bijv. te slapen (en ja ik slaap de volle 9 uur, ik slaap dus niet extreem laat, rond drie uur).
pi_89945354
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:50 schreef frame-saw het volgende:
Lekker! Ik moet daar ook eens aan gaan werken, wordt aldoor om 12 uur wakker. Geen probleem momenteel, maar het is toch lekkerder om van 12 tot 9 bijv. te slapen (en ja ik slaap de volle 9 uur, ik slaap dus niet extreem laat, rond drie uur).
Ik slaap dus niet goed he :P Lig zo de hele nacht wakker om dan pas rond een uur of 4-5 in slaap te vallen. Maar je wil zegmaar van 0:00 tot 9:00 slapen? Of begrijp ik het niet goed?
pi_89945366
Heeft iemand de film Druk gezien?

quote:
De diagnose ADHD wordt steeds vaker bij kinderen en volwassenen gesteld. DRUK is een film over het onderwerp ADHD. De kleinkunst acteur Jochanan Westra "haalt niet uit het leven wat erin zit". Misschien heeft hij wel een stoornis, "zoiets als ADHD".

Hij begint een tragikomische zoektocht naar de zin en onzin ral naar de manier waarop hij er persoonlijk mee om wil gaan. Jochanan's zoektocht wordt afwisselend getoond door gesprekken met zijn psychiater, door persiflages op de zoektocht tijdens een theaterrepetitie ter voorbereiding op zijn nieuwe one-man show en door beelden uit zijn 'gewone' leven. Tenslotte komen zoektocht, theaterrepetitie en het dagelijkse leven bijelkaar en vindt Jochanan zijn eigen originele oplossing voor zijn 'druk zijn'.

pi_89945407
Niet gezien, maar lijkt me best leuk eigenlijk. :)
pi_89945742
quote:
Op woensdag 15 december 2010 00:55 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik slaap dus niet goed he :P Lig zo de hele nacht wakker om dan pas rond een uur of 4-5 in slaap te vallen. Maar je wil zegmaar van 0:00 tot 9:00 slapen? Of begrijp ik het niet goed?
O ik reageerde nog op Beatrijs! En ja van 00:00 tot 9:00, vandaag kan het niet meer maar zet wel een paar wekkers om 10u, hopelijk ben ik niet zo lam dat ik blijf liggen :P
pi_89945787
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:58 schreef oddeyed het volgende:
Niet gezien, maar lijkt me best leuk eigenlijk. :)
Morgenochtend kan ik hem downloaden, zal morgen avond een review geven
pi_89946776
Ochtend :W :O
pi_89946984
Hoi! w/
pi_89947183
morgen :)
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89947205
goedemorgen :O
pi_89947254
Nog plannen voor vandaag? :P
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89947308
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 07:57 schreef seasushi het volgende:
Hoi! w/
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:24 schreef beatrijs het volgende:
morgen :)
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:27 schreef oddeyed het volgende:
goedemorgen :O
Gezelligheid :W
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:32 schreef beatrijs het volgende:
Nog plannen voor vandaag? :P
Vanmiddag beoordelingsgesprek op werk :'(
pi_89947392
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:37 schreef Michhas het volgende:

Vanmiddag beoordelingsgesprek op werk :'(
oef... :{
Verwacht je promotie? of niet....
pi_89947394
Goeiemorgen! Heb maandag en dinsdag geen fluit gedaan... Zit nog beetje te experimenteren met concerta + ritalin s'avonds maar heb vandaag twee concerta's genomen (27mg). Qua lichaamsgewicht en op aanraden van enkele (ouders) van adhd-ers zou dit wel moeten kunnen. Ga wel weer even als een speer
Meer van jullie die dit gedaan hebben of dat misschien een eerdere dosis op een gegeven moment niet meer genoeg is?

@ Michas: Succes!!
  woensdag 15 december 2010 @ 08:56:32 #89
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89947582
Goedemorgen *O*

succes Michas ^O^ ik zal voor je duimen. Verwacht je wel een positief gesprek?
Ik betwijfel of mijn beoordelingsgesprek nog dit jaar gaat plaatsvinden, aargh! maar ja....

fest 1-2: heb je er 2 tegelijk ingeknald? da's vrij hoog, maar mn vriend slikt dat ook en die leeft nog. maar hij wordt er wel wat nerveuzig van dacht ik.

ik ben vandaag weer op werk. gisteren thuisgebleven omdat ik pijn aan mn dak had en gewoon te depri voor woorden was :( gisteravond had ik een sms van een vriendin, die maakte zich zorgen dat ze zo weinig van me hoorde en dat confronteerde me wel even met mijn stemming (die eigenlijk al een paar maanden té wisselend is (veel slecht dus)). Toen voelde ik me echt superkut. heb ff met vriendje erover gehad en nu voel ik me wel wat beter. Moet maar weer even braaf op mezelf gaan letten, genoeg naar buiten, zorgen dat ik dingen doe overdag (al is het maar de afwas afdrogen), en smorgens achter de lichtlamp van vriendje gaan zitten (wat ik vanmorgen alweer ben vergeten, aargh, dat ding is ook te goed opgeborgen, we moeten hem gewoon pontificaal op de keukentafel zetten, dan denk ik er vast wel aan!).

Ik ontbijt nu wel braaf sinds ik samenwoon O+ vriendje is goed voor mij hahaha. en na ontbijt mn meds nemen, dan word ik niet zo stoned ;)
pi_89947758
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:43 schreef Fes1-2 het volgende:

@ Michas: Succes!!
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef Murmeli het volgende:
succes Michas ^O^ ik zal voor je duimen. Verwacht je wel een positief gesprek?
Ik betwijfel of mijn beoordelingsgesprek nog dit jaar gaat plaatsvinden, aargh! maar ja....
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:43 schreef seasushi het volgende:

[..]

oef... :{
Verwacht je promotie? of niet....
Ik weet hjet niet... Sowieso geen promotie, maar mijn teammanager (waarmee ik eigenlijk het gesprek zou hebben) is 2 weken geleden voor 4 maanden gestopt met werken omdat ze in een zware depressie zit. Dus ze heeft aantekeningen achtergelaten voor een andere teammanager, maar ik mag die vent niet en hij mij ook niet :o
Crap :')
Anyway, dankjullie *O*
  woensdag 15 december 2010 @ 09:11:55 #91
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89947872
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:05 schreef Michhas het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik weet hjet niet... Sowieso geen promotie, maar mijn teammanager (waarmee ik eigenlijk het gesprek zou hebben) is 2 weken geleden voor 4 maanden gestopt met werken omdat ze in een zware depressie zit. Dus ze heeft aantekeningen achtergelaten voor een andere teammanager, maar ik mag die vent niet en hij mij ook niet :o
Anyway, dankjullie *O*
ouch, dat is kut!
sterkte ermee dan maar. laat je even weten hoe het is afgelopen?
hoe laat moet je trouwens?
pi_89947948
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:05 schreef Michhas het volgende:

[..]

[..]

[..]

Anyway, dankjullie *O*
altijd leuk spanningen op de werkvloer ;(

suces bro
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89948044
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:15 schreef beatrijs het volgende:

[..]

altijd leuk spanningen op de werkvloer ;(

suces bro
We zijn sowieso bezig met reorganisatie, dus de sfeer is echt drie keer niks op dit moment... Er gaan veel mensen uitvliegen :o
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ouch, dat is kut!
sterkte ermee dan maar. laat je even weten hoe het is afgelopen?
hoe laat moet je trouwens?
eeeuhm van 2 tot half 4 geloof ik...
Tuurlijk laat ik het even weten :Y
  woensdag 15 december 2010 @ 09:31:24 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89948254
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:20 schreef Michhas het volgende:

[..]

We zijn sowieso bezig met reorganisatie, dus de sfeer is echt drie keer niks op dit moment... Er gaan veel mensen uitvliegen :o

[..]

eeeuhm van 2 tot half 4 geloof ik...
Tuurlijk laat ik het even weten :Y
oja, dat is heel gezellig.
komt me bekend voor.

heb jij nog risico dat je eruit moet?
pi_89948362
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oja, dat is heel gezellig.
komt me bekend voor.

heb jij nog risico dat je eruit moet?
Jazeker, er zullen binnen 4 jaar 200 mensen ontslagen worden, wel via natuurlijk verloop, dus mijn contract word op een gegeven moment niet verlengd, daar kan ik donder opzeggen.
Maargoed, wil in februari toch weer met school beginnen, dus hoop dat ik het tot dan uit kan zitten hier';)
  woensdag 15 december 2010 @ 09:39:22 #96
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89948426
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:36 schreef Michhas het volgende:

[..]

Jazeker, er zullen binnen 4 jaar 200 mensen ontslagen worden, wel via natuurlijk verloop, dus mijn contract word op een gegeven moment niet verlengd, daar kan ik donder opzeggen.
Maargoed, wil in februari toch weer met school beginnen, dus hoop dat ik het tot dan uit kan zitten hier';)
hmm, minder..... tot feb moet wel lukken zou ik zeggen, dat is nog maar 2 maanden *O*
wat voor school?
pi_89948488
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89948591
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hmm, minder..... tot feb moet wel lukken zou ik zeggen, dat is nog maar 2 maanden *O*
wat voor school?
HBO opleidingskunde :D
pi_89950322
Morgen c_/ .
Ik hoop vandaag op en productieve dag, zou wel fijn zijn onderhand }:| .
pi_89950435
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:55 schreef Horchata het volgende:
Morgen c_/ .
Ik hoop vandaag op en productieve dag, zou wel fijn zijn onderhand }:| .
Ik hoop een productief leven ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')