abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89950510
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:59 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik hoop een productief leven ;)
Één stap tegelijk :+
pi_89952355
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef Murmeli het volgende:
Goedemorgen *O*

succes Michas ^O^ ik zal voor je duimen. Verwacht je wel een positief gesprek?
Ik betwijfel of mijn beoordelingsgesprek nog dit jaar gaat plaatsvinden, aargh! maar ja....

fest 1-2: heb je er 2 tegelijk ingeknald? da's vrij hoog, maar mn vriend slikt dat ook en die leeft nog. maar hij wordt er wel wat nerveuzig van dacht ik.
Hm ja. Paar uur terug ook wel behoorlijk hyperactief ineens maar moet zeggen dat het nu lekker gaat. Zit wel ineens weer in een flow dat ik alles beetpak en weer lekker doorwerk. Was vorige week ook de hele week zo met gewoon 27mg. Woensdag t/m zaterdag denk zo'n 10 a 11 uur per dag gewerkt. Laatste 3 dagen met de handen werken dus dan ga je altijd wel door maar het opstarten deze week lukte totaal niet. Gaat nu wel aardig door die twee pillen.

Denk psych is bellen om te proberen met normale dosis verhoging. Eerder vanaf gezien omdat ik helemaal doordraaide van de methylfenidaat (kortwerkende)
  woensdag 15 december 2010 @ 13:49:42 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89956220
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:55 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hm ja. Paar uur terug ook wel behoorlijk hyperactief ineens maar moet zeggen dat het nu lekker gaat. Zit wel ineens weer in een flow dat ik alles beetpak en weer lekker doorwerk. Was vorige week ook de hele week zo met gewoon 27mg. Woensdag t/m zaterdag denk zo'n 10 a 11 uur per dag gewerkt. Laatste 3 dagen met de handen werken dus dan ga je altijd wel door maar het opstarten deze week lukte totaal niet. Gaat nu wel aardig door die twee pillen.

Denk psych is bellen om te proberen met normale dosis verhoging. Eerder vanaf gezien omdat ik helemaal doordraaide van de methylfenidaat (kortwerkende)
dit klinkt meer als dat het als drugs werkt voor je, speed ofzo.
10 a 11 uur werken is over het algemeen ook wel een beetje veel. dan loop je weer de kans dat je over je grenzen heengaat en extra moe bent daarna en dus slechtere concentratie of hyperactiever (maar dan nutteloos hyperactief)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89956796
Middag :W

Nou nog een weekje tot mijn afspraak... Ben benieuwd joh hoe het zal gaan....En ik krijg dus net een brief binnen met info over het feit dat niet alle medicatie wordt vergoed bij een basispakket :(

Er vanaf gaande dat ik medicijnen ga gebruiken, zal ik dus moeten switchen anders wordt het een duur grapje zie ik hier staan.

Hoe doen jullie dit jongens/meiden?
BoF!
pi_89957067
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:03 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

Nou nog een weekje tot mijn afspraak... Ben benieuwd joh hoe het zal gaan....En ik krijg dus net een brief binnen met info over het feit dat niet alle medicatie wordt vergoed bij een basispakket :(

Er vanaf gaande dat ik medicijnen ga gebruiken, zal ik dus moeten switchen anders wordt het een duur grapje zie ik hier staan.

Sowieso geen basispakket, maar aanvullend, en zeker ook een aanvullend tandartspakket, omdat bij veel medicatie de gaten in je kiezen vallen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89957239
Ben ik blij dat ik beide heb, scheelt hopelijk flink wat kosten mocht ik aan de medicijnen moeten. Ik zou ook nog een brief met verdere informatie ontvangen, tot nu toe niks gehad waarschijnlijk door de poststakingen. Ben namelijk wel toe aan wat meer informatie over hoe en wat te verwachten (of iets praktisch als waar precies moet zijn ofzo :') ).
  woensdag 15 december 2010 @ 14:14:39 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89957267
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:03 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

avero achmea, royaal pakket. vergoedt alle meds.
op de site van psyQ staat dat...
pi_89957413
Godverdomme hey, wat een gedoe.
Ik een kwartier zoeken naar een teammanager, kom ik er uiteindelijk 1 tegen.
Dus ik zag ja ik heb om 2 uur beoordelingsgesprek. Hij:'Ja dat kan niet, want ik heb beoordelingsgesprek met jou en ik heb ze nog niet eens ingepland' (mijn eigen teammanager is depressief, dus die is er 4 maanden niet).
WTF? Hij heeft vandaag geen tijd.
What the hell gebeurd hier man, zooitje ongeregeld.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:19:47 #109
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89957475
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Michhas het volgende:
Dus ik zag ja ik heb om 2 uur beoordelingsgesprek. Hij:'Ja dat kan niet, want ik heb beoordelingsgesprek met jou en ik heb ze nog niet eens ingepland' (mijn eigen teammanager is depressief, dus die is er 4 maanden niet).
-O-
wat een mongolen

wie heeft het gesprek met jou gepland dan? een secretaresse ofzo? misschien moet je die ff over dr bureau heentrekken!
pi_89957518
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Michhas het volgende:
Prettig geregeld :(
pi_89958266
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

-O-
wat een mongolen

wie heeft het gesprek met jou gepland dan? een secretaresse ofzo? misschien moet je die ff over dr bureau heentrekken!
Ja mijn teammanager.
Maar die is 3 weken geleden voor het laatst geweest, komt 4 maanden niet werken omdat ze zwaar depressief is. Dus de andere teammanagers nemen die taken over, maar dat loopt (hoe kan het ook anders hier) helemaal verkeerd.
pi_89958510
Net de film ADHD - Druk gezien, 3 keer niks
  woensdag 15 december 2010 @ 14:59:00 #113
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89959053
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja mijn teammanager.
Maar die is 3 weken geleden voor het laatst geweest, komt 4 maanden niet werken omdat ze zwaar depressief is. Dus de andere teammanagers nemen die taken over, maar dat loopt (hoe kan het ook anders hier) helemaal verkeerd.
Ah zo. wel klote zeg. zit jeje voor niks druk te maken...

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:45 schreef stoeltafel het volgende:
Net de film ADHD - Druk gezien, 3 keer niks
waarom is het niks?
pi_89959875
Michhas, wat kut zeg. Voor niks in de spanning!

Overigens jw-dingetje niet gezien, de wachtkamer was dicht en ik vond het zo idioot om de deur te openen en hoi te zeggen :') (m'n jas hing beneden).

Maar goed, ga nu naar de 20mg, ben benieuwd. Nog wat tips gekregen voor studeren. Overigens weer veel dingen vergeten te zeggen (het ging over relaties), zo irritant :') Dan zit ik op de fiets en denk ik 'o dit had ik moeten zeggen, o dat, blabla'.

En ik heb wel een brief gekregen van Interpolis maar alleen opgezocht over de anticonceptiepil, en nu ligt ie in de prullenbak :') Kijk wel even bij mijn ouders.
pi_89965961
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dit klinkt meer als dat het als drugs werkt voor je, speed ofzo.
10 a 11 uur werken is over het algemeen ook wel een beetje veel. dan loop je weer de kans dat je over je grenzen heengaat en extra moe bent daarna en dus slechtere concentratie of hyperactiever (maar dan nutteloos hyperactief)
Hmm bedoel meer het voldane gevoel wat je kan krijgen van gewoon werken als je lekker je dingen aan het afmaken bent en ergens mee bezig bent waar je mee bezig wilt zijn! Als ik achter de computer zit dan gebeurt het nog wel is dat ik op 500 verschillende willekeurige websites aan het surfen ben geweest in plaats van dat ik gewerkt hebt. Laatste tijd meer last van (denk ik) maar maandag en dinsdag was heel erg.. Denk ook door de vermoeidheid idd van vorige week met mis een winterdipje...

quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja mijn teammanager.
Lekker kut! Kunnen ze ook niet in de agenda kijken van je oude teammanager dan?
pi_89967258
is het bekend dat als je veel rookt het effect van ritalin minder wordt?
pi_89968530
Niet dat ik weet? Als je roker bent zou nicotine juist ervoor moeten zorgen dat je rustiger wordt.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89968566
Ik ben benieuwd of er een relatie is tussen linkshandig zijn en AD(H)D hebben.
wie is hier linkshandig? :7
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89973308
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:54 schreef beatrijs het volgende:
Ik ben benieuwd of er een relatie is tussen linkshandig zijn en AD(H)D hebben.
wie is hier linkshandig? :7
ik *O*
  woensdag 15 december 2010 @ 20:49:44 #120
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89974005
quote:
Overigens jw-dingetje niet gezien, de wachtkamer was dicht en ik vond het zo idioot om de deur te openen en hoi te zeggen :') (m'n jas hing beneden).
Ik had het zelfde! Ik dacht, misschien heb je wel een heel zwaar gesprek gehad, kom je met rode ogen de spreekkamer uit, sta ik opeens voor je neus met m`n "hoi" :')

(misschien moeten we maar gewoon een keertje wat afspreken? :P)
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89976903
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:35 schreef seasushi het volgende:

[..]

ik *O*
Boks
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89979450
quote:
Op woensdag 15 december 2010 20:49 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Ik had het zelfde! Ik dacht, misschien heb je wel een heel zwaar gesprek gehad, kom je met rode ogen de spreekkamer uit, sta ik opeens voor je neus met m`n "hoi" :')

(misschien moeten we maar gewoon een keertje wat afspreken? :P)
Wellicht, al kan ik slecht met AD(H)D'ers omgaan, je zult me niet snel zien verschijnen op een meeting van dit topic :P

Ik ben rechtshandig, maar wel links in politieke overtuigingen :D
pi_89979826
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:17 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Wellicht, al kan ik slecht met AD(H)D'ers omgaan, je zult me niet snel zien verschijnen op een meeting van dit topic :P

Ik ben rechtshandig, maar wel links in politieke overtuigingen :D
Wat bedoel je precies met dan je slecht met ad(h)d'ers om kan gaan? Gewoon uit interesse hoor :).

Ik kan met beide handen schrijven. Rechts beter, gebruik ik ook altijd maar met links kan ik het ook, alleen niet zo netjes. :P
pi_89980439
quote:
Op woensdag 15 december 2010 22:24 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met dan je slecht met ad(h)d'ers om kan gaan? Gewoon uit interesse hoor :).
Ik word of heel druk of heel stil, dus ligt meer aan mezelf dan dat ik niet met de mensen zelf om kan gaan.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:43:36 #125
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89983993
quote:
Op maandag 13 december 2010 22:18 schreef seasushi het volgende:
Hmmmm. Volgens mijn arts hebben nieuwe onderzoeken aangewezen dat met ritalin beginnen terwijl er (nog) een depressie aanwezig is, grote kans geeft om binnen no time razend suicidaal te worden.
Het vreet het laatste beetje serotonine wat je nog hebt op.
Ofwel, geen ritalin voorlopig voor mij. Eerst stabiel zijn om de onderliggende oorzaak aan te pakken :N
Of je bent depressief vanwege de overlopende emmer!! Kortom k vind je arts best kort door de bocht, wat als de overprikkeldheid zorgt voor onbegrip, isolatie en depressie?
Een kennis van me heeft 4 jaar lang AD geslikt weet weinig van die jaren zich te herinneren, maar heeft nog nooit zo positiefin het leven gestaan na diagnose ADHD en concerta...
pi_89987970
Goedemorgen :W
pi_89988014
HOOOIIII!!!! *O*
pi_89988430
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 07:50 schreef seasushi het volgende:
HOOOIIII!!!! *O*
Wilde :D !
  donderdag 16 december 2010 @ 08:45:42 #129
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89988564
quote:
Op woensdag 15 december 2010 17:45 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hmm bedoel meer het voldane gevoel wat je kan krijgen van gewoon werken als je lekker je dingen aan het afmaken bent en ergens mee bezig bent waar je mee bezig wilt zijn! Als ik achter de computer zit dan gebeurt het nog wel is dat ik op 500 verschillende willekeurige websites aan het surfen ben geweest in plaats van dat ik gewerkt hebt. Laatste tijd meer last van (denk ik) maar maandag en dinsdag was heel erg.. Denk ook door de vermoeidheid idd van vorige week met mis een winterdipje...

[..]

Lekker kut! Kunnen ze ook niet in de agenda kijken van je oude teammanager dan?
Ok, nu snap ik het. Had wat te vroeg min mening klaar ;)

Ik ben rechtshandig. Mijn vriend links. Qua politiek ik links, hij rechts, haha
  donderdag 16 december 2010 @ 08:46:22 #130
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89988572
En goedemorgen natuurlijk! Ik word blij van jullie *O*
pi_89988644
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 08:46 schreef Murmeli het volgende:
En goedemorgen natuurlijk! Ik word blij van jullie *O*
*G*
pi_89988756
He! ik wil ook groene handjes!
Vanochtend in overtreffende trap rondgehuppelt met dochter. Tijd om wat in te dalen geloof ik :s)
pi_89988830
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 08:59 schreef seasushi het volgende:
He! ik wil ook groene handjes!
Vanochtend in overtreffende trap rondgehuppelt met dochter. Tijd om wat in te dalen geloof ik :s)
Grooeeene handjes *G* groeeene handjes *G*
Is wel grappig, want ze lopen niet gelijk:
*O* *G* *O* *G*
pi_89988938
quote:
99s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:03 schreef Michhas het volgende:

[..]

Grooeeene handjes *G* groeeene handjes *G*
Is wel grappig, want ze lopen niet gelijk:
*O* *G* *O* *G*
Hier lopen ze helemaal synchroon, o nee nu weer niet? :D

Wor'er scheel van om te kijken of ze gelijk lopen :?
pi_89989180
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:09 schreef seasushi het volgende:

[..]

Hier lopen ze helemaal synchroon, o nee nu weer niet? :D

Wor'er scheel van om te kijken of ze gelijk lopen :?
Niet te lang kijken :o
pi_89991324
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ah zo. wel klote zeg. zit jeje voor niks druk te maken...

[..]

waarom is het niks?
Vond het camera werk irritant, weinige verschillende mensen aan het woord. Hoofdpersoon had ik geen click mee. Als voorbeeld ging hij ze medicijnen innemen voor het eerst, interessant zou je denken maar hij nam het maar 1 keer, uhhhh apart?

Zo waren er tal van voorbeelden. Had meer een docu verwacht zoals je ziet bij Zembla enz
  donderdag 16 december 2010 @ 10:55:58 #137
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89991573
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Vond het camera werk irritant, weinige verschillende mensen aan het woord. Hoofdpersoon had ik geen click mee. Als voorbeeld ging hij ze medicijnen innemen voor het eerst, interessant zou je denken maar hij nam het maar 1 keer, uhhhh apart?

Zo waren er tal van voorbeelden. Had meer een docu verwacht zoals je ziet bij Zembla enz
ah ok. beetje laag kwaliteitsniveau dus.
was er nog wel iets leerzaams bij, of was het ook nog echt alleen dom, buiten het irritante om?
pi_89992303
Ben misschien te negatief maar vond het wel goed dat je direct bij het eerste gesprek bij de psychiater direct je bloeddruk opmeten. Dit was 1 van de reden dat ik weer van 45mg naar 36mg Concerta ben gegaan. Maar had hem gedownload dus zo erg was het niet.

Heb de laatste tijd aardig wat boeken door gelezen en kan het volgende boek aanraden

Hulpgids ADHD
de meest actuele en complete gids voor een succesvol leven met ADHD
Edward M. Hallowell & John J. Ratey

Als je dit boek leest wordt je bijna blij dat je ADHD hebt :)

Ben nu nog 2 films/docu over ADHD aan het downloaden

[ Bericht 4% gewijzigd door stoeltafel op 16-12-2010 11:27:40 ]
pi_89993107
Ik hoor nu aan verslagen te werken of m'n koffer alvast te pakken voor een weekend weg, maar ik ben nogal ongefocust -O- .
pi_89993970

Voor de mensen bij wie de medicijnen goed werken, hebben jullie soms last van een terugval, dus dat de medicijnen bijv. voor een dagje niet werken of iets dergelijks?
BoF!
pi_89994110
Nog niet gemerkt, merk het wel goed als ik het een keer vergeet doordeweeks.
  donderdag 16 december 2010 @ 13:06:30 #142
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_89995599
ben nog allerlei bijwerkingen aan het beleven van de medicijnen, lijkt wel of ze een voor een aan bod komen , gelukkig omstebeurt, netjes na elkaar, iedere paar dagen andere. Maar komen daarna ook niet meer terug.
pi_89995727
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:14 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

Voor de mensen bij wie de medicijnen goed werken, hebben jullie soms last van een terugval, dus dat de medicijnen bijv. voor een dagje niet werken of iets dergelijks?
Ja wel vaker last van, weet ook niet echt waar dit door komt..
pi_89996374
Kijk nu Telec - ADHD
Goede docu
De helft van de kinderen die medicatie slikt voor ADHD in Amerika heeft geen ADHD, sick!

Iemand deze link al gelezen ?

http://www.afvallen-weblo(...)ll-een-nieuwe-trend/
pi_89996855
Tsja dat ADHD een slechte reputatie heeft komt vooral door verkeerde diagnoses.. In Amerika lossen ze alles op dmv medicatie. als je daar naar de dokter gaat dan kun je gewoon vragen om medicijn x en je krijgt het gewoon mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door beatrijs op 16-12-2010 14:08:22 ]
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_89997710
quote:
15s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:36 schreef beatrijs het volgende:
Tsja dat ADHD een slechte reputatie heeft komt vooral door verkeerde diagnoses.. In Amerika lossen ze alles op dmv van medicatie. als je daar naar de dokter gaat dan kun je gewoon vragen om medicijn x en je krijgt het gewoon mee.
In Nederland slaan ze er anders ook mee door hoor. 1e stap van behandeling is tegenwoordig medicatie...
pi_89997789
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ja wel vaker last van, weet ook niet echt waar dit door komt..
Zelfde reden voor het feit dat je ook niet elke dag evenveel last hebt van alle symptomen ;)
Afhankelijk van omgeving, state of mind, etc. etc. etc. etc. etc.
pi_89997811
Ik kan me voorstellen dat medicatie de rust kan geven om de verdere behandeling te laten slagen. Maar er is natuurlijk wel voorzichtigheid bij geboden, medicijnen zijn uiteindelijk nooit (de gehele) oplossing.
pi_89998110
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:01 schreef Horchata het volgende:
Ik kan me voorstellen dat medicatie de rust kan geven om de verdere behandeling te laten slagen. Maar er is natuurlijk wel voorzichtigheid bij geboden, medicijnen zijn uiteindelijk nooit (de gehele) oplossing.
In mijn opvatting zou er eerst moeten worden gekeken naar de huidige leefsituatie en dat intensief via cognitieve therapie in de juiste banen weten te krijgen. Daarna kijken of medicatie nog gewenst is door de persoon en ook welke symptomen hij wil hebben aangepakt waarop je de medicatie afstemt.

Als je nu een afspraak maakt bij Psyq of wat voor instelling dan ook, is de 1e stap medicatie, om daarna te gaan kijken wat er nog overblijft wat ze event. kunnen behandelen via 1 op 1 gesprekjes (waarbij het zo druk is dat er soms 1,5 maand tussen een afspraak zit) of groepjes waarbij er ook niet erg diep in materie en persoonlijk wordt ingegaan.

Daarom loop ik nu ook nog steeds als een ongeleide projectiel rond
pi_89998448
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:08 schreef DrD00m het volgende:

[..]

In mijn opvatting zou er eerst moeten worden gekeken naar de huidige leefsituatie en dat intensief via cognitieve therapie in de juiste banen weten te krijgen. Daarna kijken of medicatie nog gewenst is door de persoon en ook welke symptomen hij wil hebben aangepakt waarop je de medicatie afstemt.

Cognitieve gedragstherapie kan helpen, maar als de oorzaak van de klachten lichamelijk is wordt deze daarmee niet weggenomen maar leer je alleen met de gevolgen daarvan omgaan. Ik denk dat het voor iedereen anders is hoe ze met medicijngebruik omgaan. Ikzelf heb tot nu toe nog geen langdurige medicatie hoeven te gebruiken, maar als ik kijk naar mijn ouders die dat wel doen zie ik dat medicatie wel degelijk een deel van (dus zeker niet de gehele) de oplossing kan zijn.

Maar om iemand alleen medicatie voor te schrijven is wel voor de makkelijke oplossing gaan. Zeker als degene liever zonder medicijnen met zijn/haar klachten om wilt gaan.
pi_90000032
Pff bel ik naar de psychiater blijkt dat hij vandaag niet werkt. ;(
Gonna rise up
Gonna rise up
  donderdag 16 december 2010 @ 15:09:19 #152
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90000803
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:52 schreef beatrijs het volgende:
Pff bel ik naar de psychiater blijkt dat hij vandaag niet werkt. ;(
doodslaan, meteen!
pi_90004654
Ik hou niet van geweld ! :P
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_90006232
O+
  donderdag 16 december 2010 @ 17:12:10 #155
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90006767
Dit is trouwens (ook) een goed boek over AD(H)D bij volwassenen:

http://www.bol.com/nl/p/n(...)tml#product_overview

Was tentamenstof voor het vak 'externaliserende stoornissen' bij studie Klinische Psychologie aan de UvA. :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_90006984
Ik heb het boek hierboven gelezen, de nadruk ligt daarbij vooral op de behandelaar (waar het natuurlijk ook voor geschreven is). Het geeft wel een goed beeld, vooral over de diagnostiek en de behandeling vond ik.
  donderdag 16 december 2010 @ 17:26:10 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90007336
quote:
Op donderdag 16 december 2010 17:12 schreef jw-ole-ole het volgende:
Dit is trouwens (ook) een goed boek over AD(H)D bij volwassenen:

http://www.bol.com/nl/p/n(...)tml#product_overview

Was tentamenstof voor het vak 'externaliserende stoornissen' bij studie Klinische Psychologie aan de UvA. :P
Lama.....

[ Bericht 3% gewijzigd door Murmeli op 16-12-2010 18:03:20 ]
  donderdag 16 december 2010 @ 17:40:26 #158
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90007879
quote:
Hmmmm. Volgens mijn arts hebben nieuwe onderzoeken aangewezen dat met ritalin beginnen terwijl er (nog) een depressie aanwezig is, grote kans geeft om binnen no time razend suicidaal te worden.
Het vreet het laatste beetje serotonine wat je nog hebt op.
Ofwel, geen ritalin voorlopig voor mij. Eerst stabiel zijn om de onderliggende oorzaak aan te pakken :N
Kan je misschien achterhalen welke onderzoeken het precies zijn? Zou ze graag even willen lezen. Ritalin (methylfenidaat) zorgt er voor dat er meer dopamine (en een beetje meer Noradrenaline) beschikbaar is in je brein. SSRI`s zorgen er juist voor dat er meer serotonine beschikbaar komt. Dat Ritalin serotonine zou verlagen heb ik nog nergens gelezen.
  donderdag 16 december 2010 @ 22:22:07 #159
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90021626
Waar is iedereen? :P
pi_90021725
Heb net een film gekeken en moet morgen ochtend om 07.00 ergens zijn.. Half uur rijden en moet nog wat dingen pakken daar voor.. Bleh. ga maar naar bed!
pi_90021875
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:40 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Kan je misschien achterhalen welke onderzoeken het precies zijn? Zou ze graag even willen lezen. Ritalin (methylfenidaat) zorgt er voor dat er meer dopamine (en een beetje meer Noradrenaline) beschikbaar is in je brein. SSRI`s zorgen er juist voor dat er meer serotonine beschikbaar komt. Dat Ritalin serotonine zou verlagen heb ik nog nergens gelezen.
Vraag m wel even de volgende keer.
Hij was laatst op een congres, waar dit vermeld werd.
Als ik het goed begreep, had je bij een depressie weinig serotonine meer. Om dan te beginnen met ritalin was geen goede optie. Eerst de depressie bestrijden, dan pas aan de ritalin. Nu spelen erin mijn geval nog een paar extra factoren mee, misschien dat hij daar ook op doelde.
pi_90030782
Goeiemorgen! *O*

ben alweer wakker geworden met kerstliedjes in mijn hoofd :(
pi_90030909
Goedemorgen! *)
pi_90031279
Morgen :O
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:53:45 #165
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_90034514
smorgens. Bijna weekend....
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:05:38 #166
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90034895
Zo... na een ritje van 4 uur eindelijk aangekomen in Den Haag.

Eerst een bakkie koffie nu :9
pi_90035195
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 08:13 schreef oddeyed het volgende:
Goedemorgen! *)
Hoi O+
Gonna rise up
Gonna rise up
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:41:51 #168
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90038691
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:05 schreef DrD00m het volgende:
Zo... na een ritje van 4 uur eindelijk aangekomen in Den Haag.

Eerst een bakkie koffie nu :9
gezelli! kom je hier thee drinken?

en goeiemorgen *O*
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:17:13 #169
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90040299
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

gezelli! kom je hier thee drinken?

en goeiemorgen *O*
Zou zo maar kunnen, voorlopig kom ik toch niet meer thuis :D
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:10:55 #170
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_90042909
Zo, gisteren buspiron meegekregen, nu hoop ik eindelijk van dat gejaagde gevoel af ter komen dat ik constant iets moet!
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:15:06 #171
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90043050
:? Nog nooit van Buspiron gehoord..
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:38:06 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90043910
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen, voorlopig kom ik toch niet meer thuis :D
Gezellig. Mijn werk is tussen centraal station en laan van noi in. Ik hoor het wel of je me komt vermaken :)
pi_90044284
Ik zit in de tram in Amsterdam, doe er nu al 35 minuten over ipv een kwartier, dus even hoi zeggen hier.
Word er zelf vervelend van, zit naar mensen te zwaaien in auto's en het raam te betekenen :')
pi_90044532
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:47 schreef frame-saw het volgende:
Ik zit in de tram in Amsterdam, doe er nu al 35 minuten over ipv een kwartier, dus even hoi zeggen hier.
Word er zelf vervelend van, zit naar mensen te zwaaien in auto's en het raam te betekenen :')
Hehehe is zeker retedruk daar.
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_90050600
:W

Zo gister lekker uit geweest *O* zie dat er een paar van jullie uit Den Haag komen, ik ook :s)
BoF!
pi_90058399
Na een kleine 6 maanden wachten heb ik vorige maand m'n intake gehad, en daarna m'n diagnose gecombineerd type. Vandaag (6 maanden na aanmeldingsdato) heb ik m'n eerste gesprek gehad met m'n begeleider.

Ik heb waarschijnlijk verlate slaapstoornis, en moet gaan proberen m'n bioklok weer goed in te stellen. Alvolgens m'n begeleider moet ik nu elke avond om 10 uur m'n PC uit zetten en tegen 12 uur in bed liggen en slapen... maar ik ben bang dat dit me nooit gaat lukken.

M'n grootste zorg is dat ik slapen zo fucking nutteloos vind... Ik hou niet van slapen, ik geniet niet van uitslapen, maar ik hou wel van de nacht. Maar goed, volgens haar zou het wel goed voor me zijn.

Ik heb er zo m'n bedenkingen bij, ik bedoel maar, hoeveel kan beter gaan slapen mij nou echt benutten? Ik heb er nooit problemen mee gehad dat ik weinig slaap, of dat ik laat ging slapen. Ook weet ik echt niet waar ik zou moeten beginnen met vroeger gaan slapen, want ik lig toch elke keer uren wakker voordat ik in slaap val..

Dus... advies gewoon negeren of toch maar beter van niet? Iemand die met hetzelfde ervaringen heeft, en daadwerkelijk vroeger is gaan slapen e.d.?
pi_90058634
6 maanden! WTF? Tussen een afspraak maken en de diagnose zat 1.5week, zo kan het ook:)
Direct begonnen met medicatie en het is nu aardig stabiel
pi_90058786
Je moet slapen zoveel je nodig hebt. Slaap ook altijd vrij laat maar pak wel de uurtjes.
Als ik wakker wordt zeg ik altijd dat ik dezelfde dag vroeg ga slapen maar het gebeurd nooit:)
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:20:46 #179
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90061192
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 20:33 schreef de_Pijs het volgende:
Na een kleine 6 maanden wachten heb ik vorige maand m'n intake gehad, en daarna m'n diagnose gecombineerd type. Vandaag (6 maanden na aanmeldingsdato) heb ik m'n eerste gesprek gehad met m'n begeleider.

Ik heb waarschijnlijk verlate slaapstoornis, en moet gaan proberen m'n bioklok weer goed in te stellen. Alvolgens m'n begeleider moet ik nu elke avond om 10 uur m'n PC uit zetten en tegen 12 uur in bed liggen en slapen... maar ik ben bang dat dit me nooit gaat lukken.

M'n grootste zorg is dat ik slapen zo fucking nutteloos vind... Ik hou niet van slapen, ik geniet niet van uitslapen, maar ik hou wel van de nacht. Maar goed, volgens haar zou het wel goed voor me zijn.

Ik heb er zo m'n bedenkingen bij, ik bedoel maar, hoeveel kan beter gaan slapen mij nou echt benutten? Ik heb er nooit problemen mee gehad dat ik weinig slaap, of dat ik laat ging slapen. Ook weet ik echt niet waar ik zou moeten beginnen met vroeger gaan slapen, want ik lig toch elke keer uren wakker voordat ik in slaap val..

Dus... advies gewoon negeren of toch maar beter van niet? Iemand die met hetzelfde ervaringen heeft, en daadwerkelijk vroeger is gaan slapen e.d.?
Ik denk dat je je begeleider om ren betere uitleg kan vragen. Dan is het misschien makkelijker op te volgen.
pi_90061774
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:15 schreef DrD00m het volgende:
:? Nog nooit van Buspiron gehoord..
Ik ook niet, logisch want ik las busspion :') .

@ dePijs, ik zou het wel proberen want misschien voel je je wel uitgeruster e.d.

@ stoeltafel, ik heb me vorig jaar december aangemeld via mijn huisarts, en ik kon juni dit jaar terecht voor mijn intakegesprek. Mijn medicijnen kreeg ik pas eind november. In de 5 maanden (van juni tot november) heb ik 4 gesprekken gehad, het duurt dus wel vaker zo lang.

@ beatrijs, hoe is het? O+
pi_90068629
Hoi,

krijg nou wat ben wel 3 uur bezig om iets op google op te zoeken kom ik op mijn werk vraag ik mijn teamleider om het op te zoeken en wat denken jullie 3 kwartier later ligt er een deel van de informatie die ik moest hebben.

Het gaat slecht op het werk er is veel te weinig te doen waardoor ik nog meer hyper wordt.
En dan is er ook nog geklaagd dat ik mijn medicatie niet zou nemen.
( had de wekker niet gehoord en nam het dus maar hooguit 20 min later in dat merk ik echt niet) laat staan mijn omgeving.

Hadden we bedrijfsfeest van de week...het was een trieste bedoeling eigenlijk.

Afgelopen woensdag had ik een gesprek bij GGZ vraagt de SPV er hoe het zit met de Ritalin en of ik nog weleens druk ben.
Dus ik zeg ja dat gebeurd nog wel hoor maar niet meer laat in de avond als ik voor 1.00 in de ochtend slaap tenminste.
Waarop ze zegt nou dat is niet goed als je weer druk wordt dat moet je toch eens met de psychiater overleggen.
Dus ik tegen haar maar hij doet vaag over wanneer ik een afspraak heb, ik weet niet wanneer ik een afspraak heb eigenlijk.

Maar goed ik had ook nieuwe maandmedicatie nodig...dus wat doet de SPV er die klopt bij de psychiater aan de deur, psychiater zegt in januari een afspraak goed te keuren.
Ik loop met SPV er naar de receptie beneden maak een afspraak met de SPV er ( ben lekker chaotisch aan het doen daar want ik kan nu eenmaal geen planning maken ) SPV er zegt schrijf het in je agenda.
Ze controleert of het bij de goede dag staat en loopt weg.

Maar goed donderdag zou er een recept voor het klaarliggen.
Omdat ik het druk had kreeg ik om 13.30 vrij loop naar GGZ door de regen kom daar 20 min later aan vraag naar mijn recept kan de receptieman het niet vinden.
Dus ik wachten in de wachtkamer....ruim half uur later komt de psychiater.
Hij zegt o ik wist niet dat het voor vandaag was.
Dus ik maar dat is je duidelijk gezegd.
hij naar boven recept gemaakt geeft mij het recept loopt weg, ik controleer het recept klopt het niet eens er stond alleen Ritalin op en geen Risperdal.
Dus ik naar de receptie en naar boven naar de kamer van de psychiater.

Daarna naar de apotheek...vraagt men daar of ik allebei de medicatie nodig had.
Het duurt wel een half uur voordat ik het kreeg.
10 tabletten te weinig kom morgen maar terug.
Tja dat wordt niet eerder als woensdag.

Trouwens hebben jullie allemaal maar maandmedicatie?
Ik vind het zo onhandig eigenlijk...er is altijd wel een tekort dan sta je daar 2x binnen 3 weken ofzo alsof je niks beters te doen hebt.
En dan dat wachten en iedereen die kijkt als je een beetje rondloopt in die apotheek.

Moet je dan stilstaan enzo ( dat lukt nooit! )

Wat ik me nu nog steeds afvraag ( het ging over het off label medicatie gebruik van mij ma en later over het off label medicatie gebruik in het algemeen ) waarom een SPV er het niet over medicatie gebruik wil hebben off label...maar aan de andere kant wel doet of men alle kennis van medicatie in huis heeft.
Om vervolgens als het te heet onder de voeten wordt te zeggen dat ik de discussie off label medicatie gebruik maar met de psychiater moet bespreken.

aan de ene kant heeft ze gelijk maar aan de andere kant kan de psychiater nooit weten hoe het voor mij is ik heb hem nog maar een paar maanden en mijn SPV er kent me al een jaar of 6 dus ik vind het veel zinniger als zij er iets over zegt.

Maar goed ik ga de discussie met de psychiater wel aan begin januari.
  zaterdag 18 december 2010 @ 01:25:15 #182
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_90074647
Buspiron is een angstremmer, een medicijn wat onder de 'anxiolitica'valt. Geen ssri, geen benzo. Neemt het gevoel van altijd iets moeten en achter de feiten aanlopen weg..en geen bijwerkingen zoals bij benzodiazepine's. (oxazepam enzulks) Wikipedia zegt er wel wat over.. Meeste mensen die angst/depressie hebben vinden het niks omdat het niet verdoofd en afvlakt, waardoor het niet lijkt te werken.. Ik moet nog wennen maar voel me een stuk minder gejaagd.

Ik ben overigens van mening dat methylfenidaat serotonine regulerend is, niet zozeer verlagend of verhogend. Maar ik vind het vooral raar dat je een depressie moet aanpakken met een overvol hoofd. Ik vind dat methylfenidaat juist rust geeft om beter te kunnen relativeren. In het begin kan je wat neerslachtig zijn, maar dat gaat volgens mij wel over. Ik ben wel fan van de langdurende vorm, van elke 4 uur een rebound krijgen wordt niemand stabiel. Ik heb overigens meer bijwerkingen en meer last van rebound bij generieke methylfenidaat en concerta, dan met Equasym. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Overigens krijg je geneesmiddelen die onder de opiatenwet vallen meestal niet voor langer dan 1 maand mee....

[ Bericht 21% gewijzigd door Swiffer op 18-12-2010 02:29:13 ]
pi_90081518
Vakantie *O*
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_90083362
beatrijs nog leuke plannen?

Vind vakantie altijd maar saai eigenlijk haha.
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:47:21 #185
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_90088331
quote:
Trouwens hebben jullie allemaal maar maandmedicatie?
Nope, ik krijg altijd voor (ongeveer) 2 maanden mee (360x 10mg) en afgelopen zomer zelfs voor 3 maanden.

Wanneer je een officiële diagnose hebt gekregen, kan je volgens mij ook naar je huisarts gaan voor je medicatie. Die is dichterbij, heeft vaker tijd waarschijnlijk, en kan ook herhaalrecepten uitschrijven. Dan zetten ze bij je (huis)apotheek je meds alvast klaar en hoef je ze alleen maar af te halen. Wel moeten ze elkaar op de hoogte houden wat ze je voorschrijven uiteraard. ;)

Trouwens, wanneer je je twijfels hebt over wat de psychiater je aanraad, mag je (net zoals bij elke andere arts) om een 'second opinion' vragen. Misschien is dat een idee?
pi_90088745
Ik heb nog geen diagnose gekregen.
Mijn huisarts zit verder weg als de GGZ en vind dat ik de medicatie maar met de GGZ uit moet zoeken.

Ik heb niet echt twijfel over de psychiater al heeft hij soms rare trekjes wat een beetje wereldvreemd overkomt.

hij zegt maandmedicatie te geven omdat dit daar min of meer een ongeschreven regel is.
en om verslavingsgedrag te controleren.
pi_90091386
Voor mij ook vakantie 4 weekjes...

Overigens hoopte ik dat je meteen medicijnen kon meekrijgen :') Maja lekker naïef weer.

Even terugkomend op het verzekering aspect. Jullie hebben dus allemaal aanvullende verzekering voor de medicijnen, maar dan betaal je dus 30 a 40 euro extra. Hoeveel kosten de medicatie van jullie dan?
BoF!
  zondag 19 december 2010 @ 01:34:21 #188
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_90109436
Ik betaal het zelf. 32 euro inde maand.. Een verzekering die dit vergoed kost me zon 140 tot 160 euro per maand..
pi_90114459
Ik ben niet aanvullend verzekerd, mijn medicijnen worden vergoed.
  zondag 19 december 2010 @ 11:15:47 #190
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90115376
Mijn meds kosten 70 a 75 euro pm, de verzekering ong 40 extra. Vind ik wel de moeite....
pi_90131291
ik heb geen idee wat de medicatie kost maar heb wel om andere redenen een aanvullende verzekering namelijk dat ik iedere maand naar de psychologe kan gaan ( buiten de GGZ om)
pi_90163821
Goedemorgen! *)
pi_90163867
Hallo! :W
  maandag 20 december 2010 @ 09:15:14 #194
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90164303
moggeh c_/
  maandag 20 december 2010 @ 10:17:25 #195
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90165807
Mogge!
Ik ben sjaggo en wil aandacht
maar ik ben ook weer blij

raar.....

zou het van de lichttherapie zijn? :o
  maandag 20 december 2010 @ 10:20:28 #196
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90165885
ik gok van de sneeuw ;)
  maandag 20 december 2010 @ 10:27:35 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90166074
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:20 schreef DrD00m het volgende:
ik gok van de sneeuw ;)
why???
  maandag 20 december 2010 @ 10:35:12 #198
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_90166271
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:27 schreef Murmeli het volgende:

[..]

why???
Sneeuw is leuk! (blij) , maar geeft ook flink wat overlast! (chago) ;)
  maandag 20 december 2010 @ 11:31:06 #199
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90168113
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:35 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Sneeuw is leuk! (blij) , maar geeft ook flink wat overlast! (chago) ;)
neuh dat is het niet :) van de sneeuw ben ik wel blij.
sjaggo is ook wel weer over. ik was beetje bleh niet zo lekker van de concerta denk ik. da's nu weer weggetrokken *O*
pi_90172161
BoF!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')