Er zijn genoeg mensen die uit een TBS kliniek ontsnappen en die dus zoals gezegd waar zijn handjes in een broek van een klein kindje doetquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
TBS kun je eindeloos rekken, hé? Kans op herhaling en zo.
En de zedenpolitie die was ingeschakeld ook natuurlijk!quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:05 schreef Marrije het volgende:
je zou bijna denken dat ie medeplichtig is
bronquote:Nijntje leidde naar pedonetwerk Van een onzer verslaggevers
Een knuffel van Nijntje op een van de foto's van misbruikte kinderen blijkt de doorslaggevende aanwijzing te zijn geweest waarmee de Nederlandse en Amerikaanse recherche het internationale pedonetwerk hebben kunnen oprollen.
Een foto van een misbruikt kind, waarop de typisch Nederlandse knuffel was te zien, leidde ertoe dat de Amerikanen contact zochten met de Nederlandse politie. Dat bleek een schot in de roos, want de knuffel en het interieur van het huis op de foto werden herkend door een moeder in Amsterdam.
De foto, in het bezit van een gearresteerde Amerikaanse pedo in de buurt van Boston, bleek gemaakt te zijn door de zichzelf 'babyfluisteraar' noemende hoofdverdachte Robert M. (27) tijdens een oppasdag in haar huis.
Wat heeft de telegraaf er mee te maken als je met een verborgen camera nagaat of er kinderen worden mishandeltquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:03 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Mijn god, het gaat hier richting Telegraaf niveau...
Verboren camera's? Zeker ook op de toiletten? Ja goed idee!
Was het niet ook de politie die had aangegeven dat er geen reden was om hem nader te onderzoeken?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:08 schreef keesjeislief het volgende:
Jawel, laten we die directeur ook meteen van van alles betichten en zwart maken.. Dat er al een paar keer gezegd is dat er in 2008 wel degelijk naar de beschuldigingen is gekeken, zodat de verwijten naar de directeur tot nader order in ieder geval compleet uit de lucht gegrepen zijn doet er even niet toe he. Bloed moet er komen!
.
Het feit dat de nieuwsberichten nu naar voren brengen dat de kinderen destijds afgedaan zijn als ongeloofwaardig helpt niet mee aan de beeldvorming.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:08 schreef keesjeislief het volgende:
Jawel, laten we die directeur ook meteen van van alles betichten en zwart maken.. Dat er al een paar keer gezegd is dat er in 2008 wel degelijk naar de beschuldigingen is gekeken, zodat de verwijten naar de directeur tot nader order in ieder geval compleet uit de lucht gegrepen zijn doet er even niet toe he. Bloed moet er komen!
.
Iets zegt me dat een prostitue hem niet zo zal bekorenquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:07 schreef made het volgende:
tbs is geen straf, is een beperking... Ik zag laatst iets over de longstay van een tbs kliniek.
de medewerkers zaten zelfs een prostitue aan het regelen voor mensen daar.
Die Prostituee krijg die gewoon in de cel als hij de bewaker even omkooptquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Iets zegt me dat een prostitue hem niet zo zal bekoren
Wat, die post van mij?quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat is de bron? Geen officiële mag ik hopen, gezien het grammaticale geblunder...
V.
Zoek het woord 'bekoren' eens opquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:10 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Die Prostituee krijg die gewoon in de cel als hij de bewaker even omkoopt
Ga niet teveel op nieuwsberichten af, er klopt een deel wel en een deel niet. Ik heb het zelf mogen meemaken hoe de berichtgeving van de Telegraaf werkt... een neef van mij werd door de Telegraaf dood verklaard na een ongeluk in het buitenland en dit bleek niet waar te zijn, het was een vriend van hem. Helaas kom ik op het werk ook meerdere zaken tegen (zoals Nije Beets) waar echt maar de helft van het verhaal klopt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:09 schreef ShaoliN het volgende:
Het feit dat de nieuwsberichten nu naar voren brengen dat de kinderen destijds afgedaan zijn als ongeloofwaardig helpt niet mee aan de beeldvorming.
Het is maar helemaal de vraag wat er precies gezegd is, dit heeft natuurlijk een heel hoog "Ik zou het toch!"-gehalte en dan willen mensen nogal eens overdrijven. Behalve dit, een klein beetje blijven nadenken en in perspectief zien kan geen kwaad lijkt me.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het feit dat de nieuwsberichten nu naar voren brengen dat de kinderen destijds afgedaan zijn als ongeloofwaardig helpt niet mee aan de beeldvorming.
Nee, die van je naamgenotequote:Op dinsdag 14 december 2010 11:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat, die post van mij?
Het was laat
Dan ga je als moeder toch een beetje stuk van binnen?quote:
Dat gebeurt toch ook?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:07 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik heb de angst bij dit soort mannetjes die behoorlijk geraffineerd zijn, dat ze instaat zijn om een paar geiten wollen sokken in de kliniek te overtuigen van hun genezing.
Dat meen ik ook begrepen te hebben ja. In dat geval kun je de directeur natuurlijk niets verwijten. Dan kun je als ouder weinig of niets anders doen dan je kind van het verblijf halen als je er zelf wel van overtuigd bent dat er iets niet in de haak is.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:09 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Was het niet ook de politie die had aangegeven dat er geen reden was om hem nader te onderzoeken?
Heb er helemaal geen probleem mee dat die man het ongeloofwaardig vond. Mag toch hopen dat hij van alle mensen die voor hem werkten dit niet zomaar geloven kon. Zulke mensen neem je toch immers niet in dienst ?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van veroordeelde pedo's die door de TBS-instelling genezen zijn verklaard en zichzelf daarna weer het jeudgwezen in hebben geluld?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook?
En daarna lullen ze zichzelf wéér het jeugdwezen is.
Natuurlijk niet, het is ook een uitspraak van niks. We moeten eerst een nadenken voordat we wat uitkramen...quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:20 schreef keesjeislief het volgende:
Heb je voorbeelden van veroordeelde pedo's die door de TBS-instelling genezen zijn verklaard en zichzelf daarna weer het jeudgwezen in hebben geluld?
Hij komt nooit meer vrij hoor, jaar of 8 cel en vervolgens TBS met dwangverpleging.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook?
En daarna lullen ze zichzelf wéér het jeugdwezen is.
Is vertrouwen in de medemens nu ook al strafbaar?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mag hopen dat de ouders een fikse schadeclaim tegen hem indienen. Vind het onverantwoord dat hij na de melding niet eens de moeite heeft genomen om na te gaan of het kind wellicht toch de waarheid vertelde.
Niet geloven is 1 ding, maar niet controleren is IMO grove nalatigheid. Dat ben je toch verplicht in een dergelijk geval vind ik. Hij had dus beter wat geld in een paar verborgen camera 's kunnen steken. Had veel leed kunnen voorkomen.
Dat wordt al een tijdje niet meer (standaard) gedaan, maar verder heb je wel gelijk ja.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Als die gast niet meewerkt aan een psychologisch onderzoek kan hij geen tbs krijgen, dan wordt ie veroordeelt voor een jaartje of 15, trek daar 1/3 deel af en dan staat hij weer op straat.
Nee maar daar ging het toch niet om ? Er lag een melding van misbruik en dat hoor goed te controleren. Dan moet je je verantwoording nemen en het niet zomaar afwijzen omdat vertrouwen hebt in de man tegen wie een beschuldiging is ingediend.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Is vertrouwen in de medemens nu ook al strafbaar?
Nou als dat zo is dan was het spelletje meteen afgelopen na het plaatsen van de camera nietwaar ?quote:Je bent op de hoogte dat werknemers in een bedrijf altijd op de hoogte moeten worden gesteld van het plaatsen van verborgen camera's?
15 jaar?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Als die gast niet meewerkt aan een psychologisch onderzoek kan hij geen tbs krijgen, dan wordt ie veroordeelt voor een jaartje of 15, trek daar 1/3 deel af en dan staat hij weer op straat.
En mannen in het onderwijs, en mannen op de buitenschoolse opvang, en mannen in het zwembad, natuurlijk ook de mannen op de administratie van het kinderdagverblijf, niet te vergeten de mannen bij de padvinders en de mannen die een voetbalteam trainen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:29 schreef Hanoying het volgende:
Overigens zal deze zaak de discussie over mannelijk personeel in de opvang van kleine kinderen wel behoorlijk op scherp zetten denk ik.
Aan de ene kant sneu voor alle normale mannen die werken op kinderdagverblijven en dergelijk, aan de andere kant ook wel begrijpelijk.
zijn er meerdere geweest die na een celstraf weer met kinderen mogen werken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:20 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van veroordeelde pedo's die door de TBS-instelling genezen zijn verklaard en zichzelf daarna weer het jeudgwezen in hebben geluld?
Wat een mooie wereld moet dat zijn, je continu bewust zijn van alle mogelijke gevaren, hoe klein de kans ook, geen moment de aandacht laten verslappen; je vader die zich verschrikt terugtrekt als je een armple om hem heen wil slaan, maar je bent veilig.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En mannen in het onderwijs, en mannen op de buitenschoolse opvang, en mannen in het zwembad, natuurlijk ook de mannen op de administratie van het kinderdagverblijf, niet te vergeten de mannen bij de padvinders en de mannen die een voetbalteam trainen.
Sneu natuurlijk, maar wel begrijpelijk. We moeten alle risico's uitbannen, pas dan zullen we écht veilig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |