abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89898294
Heb een longchair bankstel gekocht voor 950 euro. Al na 1 jaar begon ik te voelen dat ie op bepaalde plekken niet goed meer zat. Nu lees ik in de garantievoorwaarden dat ze slechts 6 maanden garantie geven op de bankstel. Dat is best wel weinig? Is het niet zo dat in de Nederlandse wet staat dat je 2 jaar fabrieksgarantie hebt of geld dit niet voor bankstellen?

Uiteraard kan ik met de fabrikant of de vestiging contact opnemen maar ik informeer liever hier eerst naar wat ik kan en mag verwachten?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89898338
Zes maand is wel heel erg weinig idd.
Noot noot.
pi_89898378
Banktstel 8)7

Kan een mod de topictitel ff corrigeren? :P
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89898408
TT fix ;)
pi_89898424
Ik zag de fout geen eens :')
Noot noot.
pi_89898469
Wat is gebruikelijk voor een bankstel, hoeveel maanden/jaren garantie zou ik mogen verwachten?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89898688
Je moet je gaan beroepen op de wettelijke garantie. Niet bij de fabrikant, maar bij de verkoper.

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie

Van een bankstel van ¤ 950 mag je verwachten dat het langer meegaat dan 2 jaar.

Mits jij niet 2 jaar op dat ding hebt staan te springen...
pi_89898689
Seats and Sofas zeker?
pi_89898801
quote:
9s.gif Op maandag 13 december 2010 22:59 schreef Cracka-ass het volgende:
Seats and Sofas zeker?
Casba Wonen Slapen.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89898810
Minimaal 2 jaar garantie (Europese wetgeving) en in Nederland eigenlijk nog langer, afhankelijk van het soort product en wat voor levensduur je ervan mag verwachten.

Zie ook http://www.consuwijzer.nl
pi_89898827
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:59 schreef roelofjan het volgende:
Je moet je gaan beroepen op de wettelijke garantie. Niet bij de fabrikant, maar bij de verkoper.

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie

Van een bankstel van ¤ 950 mag je verwachten dat het langer meegaat dan 2 jaar.

Mits jij niet 2 jaar op dat ding hebt staan te springen...
Uiteraard niet, er is natuurlijk op een normale manier met de bankstel omgegaan.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89898968
http://www.consuwijzer.nl(...)jke_keuken_of_meubel deze is meer van toepassing denk ik.
pi_89899008
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:02 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Uiteraard niet, er is natuurlijk op een normale manier met de bankstel omgegaan.
http://www.consuwijzer.nl(...)ondeugdelijk_product

Succes...
pi_89899028
Komt door de dikke kont van je vriendin
Kwallenvissen
pi_89899387
Sommige urls zijn nogal interessant om te lezen maar toch lees ik nergens hoe lang ik ongeveer kan verwachten dat een bankstel meegaat?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89899505
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:13 schreef Kloonhommel het volgende:
Sommige urls zijn nogal interessant om te lezen maar toch lees ik nergens hoe lang ik ongeveer kan verwachten dat een bankstel meegaat?
De ene 10, de andere 6 jaar.

Gaat er om dat die van jou te snel kapot is gegaan.
Noot noot.
pi_89899545
quote:
Ik ga dit maar ff invullen. Bedankt iedereen voor alle info en hulp. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 13-12-2010 23:30:57 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89905550
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:51 schreef Kloonhommel het volgende:
Nu lees ik in de garantievoorwaarden dat ze slechts 6 maanden garantie geven op de bankstel. Dat is best wel weinig?
Niet alleen weinig, ook in strijd met artikel 15 van de CBW (waar ze bij aangesloten zijn) Algemene Voorwaarden. Genoemd artikel 15 is overigens weer in strijd met Nederlands recht (laat je dan ook niet verleiden tot een bijdrage in de kosten, je hebt recht op 'kosteloos herstel of vervanging'!). Kortom, ze maken er een mooi zooitje van :')

Dien een klacht in, stel ze in gebreke en mochten ze niet met een oplossing komen, leg het dan voor aan de Geschillencommissie Wonen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89905705
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 06:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet alleen weinig, ook in strijd met artikel 15 van de CBW (waar ze bij aangesloten zijn) Algemene Voorwaarden. Genoemd artikel 15 is overigens weer in strijd met Nederlands recht (laat je dan ook niet verleiden tot een bijdrage in de kosten, je hebt recht op 'kosteloos herstel of vervanging'!). Kortom, ze maken er een mooi zooitje van :')

Dien een klacht in, stel ze in gebreke en mochten ze niet met een oplossing komen, leg het dan voor aan de Geschillencommissie Wonen.
Laat TS eerst eens contact opnemen met de winkel voordat hij een klacht in dient :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_89905747
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 07:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Laat TS eerst eens contact opnemen met de winkel voordat hij een klacht in dient :')
Reclameren slash je beklag doen over het bankstel slash klagen, wat is het verschil?

Ik weet niet met welk ander doel jij dan contact wilt opnemen met de winkel.

[ Bericht 3% gewijzigd door r_one op 14-12-2010 07:40:53 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89905853
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 07:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Reclameren slash je beklag doen over het bankstel slash klagen, wat is het verschil?

Ik weet niet met welk ander doel jij dan contact wilt opnemen met de winkel.
Er is een verschil tussen klagen en een klacht indienen imho.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_89905875
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 07:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen klagen en een klacht indienen imho.
iyho
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89914132
Contact gehad met winkel, ze sturen een serviceformulier toe en die moet ik zo snel mogelijk retourneren en dan gaan zij kijken wat ze kunnen en willen doen.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89951109
Volgens CBW heb je recht op 3 jaar garantie. Eerste jaar volledige garantie, tweede jaar wordt 2/3 van de kosten vergoed, derde jaar 1/3.

Heb ook een dergelijk probleem gehad. Heb mijn bankstellen maar liefst vier keer terug moeten sturen voor reparatie in zo'n 2 jaar. Toen de banken voor een vijfde keer kapot gingen heb ik ze een keuze gegeven; of volledige aankoopbedrag terug, of twee nieuwe banken. Heb uiteindelijk twee nieuwe banken gekregen en geen cent hoeven te betalen.

Een goede brief kan soms al een goed resultaat hebben.
pi_89951251
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:20 schreef Lindala het volgende:
Volgens CBW heb je recht op 3 jaar garantie. Eerste jaar volledige garantie, tweede jaar wordt 2/3 van de kosten vergoed, derde jaar 1/3.
Ja en zoals ik al zei, is dat strijdig met Nederlands recht ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89975233
Heb brief gekregen van CBW. Onderin de serviceformulier staat in kleine letters:
quote:
Eigenschappen van materialen zijn geen gebreken en vormen daarom geen grond van reclame, Zo worden kussens van polyether, en van rubber in mindere mate, door gebruik zachter, soepeler. Zeker daar waar veel wordt gezeten. Er ontstaat daardoor rimpelvorming in de meubelstof of leer. Kussens met dons (effect)-vullingen moeten opgeklopt worden en soms zelfs bijgevuld worden. Veersystemen zullen op den duur minder stug worden. Geen enkele bekledingsmateriaal is volledig slijt en kleur en lichtvast. Door gebruik wordt met name leer opgerekt, waardoor plooi en rimpelvorming kan ontstaan. Garanties gelden alleen derhalve voor die verschijnselen, die geen eigenschappen van die materialen zijn
Iets zegt mij dat ze mijn klachten met dit stukje tekst buitenspel gaan proberen zetten...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89975261
ts is dik
Ik zwaai naar dieren.
pi_90090052
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:51 schreef Kloonhommel het volgende:
Heb een longchair bankstel gekocht voor 950 euro. Al na 1 jaar begon ik te voelen dat ie op bepaalde plekken niet goed meer zat. Nu lees ik in de garantievoorwaarden dat ze slechts 6 maanden garantie geven op de bankstel. Dat is best wel weinig? Is het niet zo dat in de Nederlandse wet staat dat je 2 jaar fabrieksgarantie hebt of geld dit niet voor bankstellen?

Uiteraard kan ik met de fabrikant of de vestiging contact opnemen maar ik informeer liever hier eerst naar wat ik kan en mag verwachten?
Er bestaat een verschil tussen garantie die het bedrijf geeft en de wettelijke garantie die eenieder heeft die iets koopt.
Is er namelijk iets mis met het product of toont het na verloop van tijd gebreken terwijl dit niet te verenigen is met de normale levensduur dan behoort de verkopende partij dat te herstellen, of anders te vervangen, of anders de overeenkomst (naar verhouding) ongedaan te maken. Let op: die volgorde is dwingend, je mag geen geld eisen als het bedrijf je bank kan maken.

Neem contact op met het bedrijf, geef aan dat een bank minstens ?8? jaar hoort mee te gaan, of ten minste meer dan 2 jaar, en dat jouw bank kennelijk gebrekkig is geweest omdat hij die levensduur nu immers niet haalt. Vraag ze de bank te fixen. Daarna of ze een nieuwe willen leveren. Daarna of ze een redelijk bedrag willen terugboeken :P
pi_90140431
Ik heb de serviceformulier zojuist volledig ingevuld en ga deze op de post doen. Ik lees echter nog dit:
quote:
Wij verlenen op de door ons geleverde meubelen te rekenen vanaf de dag van levering 6 maanden garantie. Onze voorrijkosten bedragen ¤35,- Deze dienen contant te worden voldaan aan onze medewerkers.
Ff alvast ter informatie. Mocht het zover komen dat iemand langskomt om zelf te kijken naar mijn klachten, en ze vragen 35 euro voorrijkosten, dan moet ik dit weigeren? Dit moet kosteloos opgelost worden toch?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_90159607
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:30 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb de serviceformulier zojuist volledig ingevuld en ga deze op de post doen. Ik lees echter nog dit:

[..]

Ff alvast ter informatie. Mocht het zover komen dat iemand langskomt om zelf te kijken naar mijn klachten, en ze vragen 35 euro voorrijkosten, dan moet ik dit weigeren? Dit moet kosteloos opgelost worden toch?
Ja.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')