abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115961463
Fijn om te weten dat er mensen verdienen op hun kind :{
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:38:56 #102
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115961547
maar waarom een gemiddelde nemen dan? Dat is alleen maar lastig om bij te houden.
pi_115961577
Omdat het alleen dan representatief is?
The way you rock'n'roll
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:40:00 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115961604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou, zeg dat wel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_115961616
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar schoolreisjes? Haar verjaardag? Schoolgeld? Dat moet ook betaald.. Zwemles.
Zwemles is al heel lang geleden. School geld komt op 7 euro per maand en daar zit schoolreisje bij in. En als ik kado's voor verjaardag en sint over de maanden ga verspreiden, dan komt het op ongeveer 18 euro per maand. Dus ok, bij bovenstaande komt dan nog 25 euro per maand. Brengt het totaal nog onder de 300 euro.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:41:27 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115961672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:38 schreef SacreCoeur het volgende:
maar waarom een gemiddelde nemen dan? Dat is alleen maar lastig om bij te houden.
Nou ja, deze maand beginnen de scholen weer, dus gymspullen en kaftpapier en gedoe, jarige kinderen, twee schoolreisjes... Ik spring er negatief uit zeg maar.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_115961770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja hoor, ik wist dat die opmerking ging komen. Komen dan nu ook de opmerkingen dat dat de reden is dat ik aan een kind begonnen ben? Of dat ik mijn handje op houd ofzo?
pi_115961856
Nee maar ik vind het onzin dat je dus meer krijgt dan je uitgeeft. De overheid kan daar dus op bezuinigen en ergens anders aan besteden.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:46:24 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115961909
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:43 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ja hoor, ik wist dat die opmerking ging komen. Komen dan nu ook de opmerkingen dat dat de reden is dat ik aan een kind begonnen ben? Of dat ik mijn handje op houd ofzo?
nou ja, als je t zo pontificaal meldt vraag je om reactie toch? Ik denk dat ik mijn man gewoon wegdoe :9 t feit dat ik 'in een relatie ben' kost me een carriere en een hoop geld ;(
pi_115961965
Ja alleenstaande toeslagen lonen schijnt.
The way you rock'n'roll
pi_115962237
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee maar ik vind het onzin dat je dus meer krijgt dan je uitgeeft. De overheid kan daar dus op bezuinigen en ergens anders aan besteden.
Hoezo? Omdat ik toevallig goed met geld om kan gaan? Kleren altijd in de uitverkoop koop? Niet voor 100 euro per week boodschappen doe zoals de meeste mensen om mij heen? Haar op een school heb met continu rooster zodat ik geen overblijf geld hoef te betalen? En toevallig een ex heb die niet voor haar betaalt omdat het een loser is die niet naar zijn kind omkijkt? Ik vind kinder opvang toeslag ook niet altijd nodig, maar gun ieder wat hem toekomt, zou jij ook kunnen doen (of je eens verdiepen in de 1-ouder kortingen)
pi_115962481
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, als je t zo pontificaal meldt vraag je om reactie toch? Ik denk dat ik mijn man gewoon wegdoe :9 t feit dat ik 'in een relatie ben' kost me een carriere en een hoop geld ;(
Iedereen meldt hier toch hoe of wat, toevallig is mijn situatie anders.
Ik heb ook geen carrière maar gewoon een simpele baan, want ik heb de mogelijkheid nooit gehad mijn studie af te maken. En waarschijnlijk meer tijd met je kind dan ik.
pi_115982894
Maar hoe ga je dan uitrekenen wat je aan eten bijv. uitgeeft aan je kind? Voor Pietje is dat nog wel overzichtelijk, die drinkt kv en eet een heel klein beetje fruit en groente, maar B. eet gewoon met de pot mee.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 08:38:12 #114
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115982956
je groente en aardappels/vlees delen door het aantal personen? Dan zijn de kosten in werkelijkheid waarschijnlijk wel wat lager maargoed....dan heb je wel een idee hoe of wat? Dacht ik tenminst
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:00:42 #115
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115986149
Ik was deze week aan boodschappen voor 5 personen 83 euro kwijt
Oudste moest nieuwe gympen en een gymbroek; 52 euro
Nieuw ondergoed; 51,38 voor 11 boxershorts
Atlas, rekenmachine, online leermiddelen, woordenboeken; 188 euro
Schooltas 55 euro
Kaftpapier, agenda, gymshirt, schriften e.d. 80 euro
Werkweek; 120 euro

Conclusie, deze laatste twee weken vallen een beetje duur uit want hij moet ook nog een verjaardagscadeau :X

Volgende maand hebben ze alledrie een winterjas en nieuwe schoenen nodig dus dat wordt ook een dure. Ook moet van jongste twee schoolgeld betaald worden.

Daarna gebeurt er een tijdje niet veel, behalve 10 euro per maand voor scouting van middelste en 10 euro per maand zakgeld voor oudste.

Conclusie..dure hobby grotere kinderen..
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:12:33 #116
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115986439
Ah ja, lekker hè, de brugklas.
Ik heb gister nieuwe binnen en buitengymschoenen aangeschaft en sportbroek 55 euro
Kaftpapier, 8 euro ( heb van die herbruikbare hoezen van Hema, steeds een paar meegenomen, dit is voor denboeken met slappe kaft. Wel duur maar is ook dúúrzaam gebleken) fiets moet nog voor grote controle. 20 euro
Morgen jarig, boodschappen dus 200 euro (doe jij serieus voor 5 boodschappen voor 83 euro? :o) kado heeft ie begin deze maand al gehad. 180 euro

Moet nog betalen:boete aan het boekenfonds wegens leeggelopen pakje sap 65 euro
Schoolreis achtste groeper: 70 euro
Schoolreis groep 6 40 euro
Drie keer schoolgeld: 120 euro

Iemand een baan voor me ;(
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:27:35 #117
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115986793
boodschappen zit ik meestal wel rond de 90 euro voor een week ja. Maar goed, het zijn hier echte groente/aardappel/praketers en dan koop ik wat in de aanbieding is dan is dat wel te doen.
Wasmiddel koop ik in bulk als het in de aanbieding is, frisdrank hebben we nooit in huis en dat scheelt allemaal wel :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:17:30 #118
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_115987867
:o Dat redt ik echt niet!
Ik moet in de leer! :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:31:06 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115988256
Ik ga mee op les. :Y
pi_115988288
Verdienen met je kind?? Verkoop je ze dan in delen ofzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:36:36 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115988390
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:32 schreef Ticootje het volgende:
Verdienen met je kind?? Verkoop je ze dan in delen ofzo?
Nee nee Tico, da's een andere situaaaaatie. Snap dat dan.
pi_115988422
Oh hier red ik meestal rond de 80 eu per week boodschappen. Ik spaar 30 voor de kindjes, ieder 15 dus. Verder betaal ik de overblijf van jenny wat 11 eu per maand is en de opvang van leyla waar 123 van overblijft dacht ik ( nog geen goede factuur van gehad, dus weet ik nog niet)
Ik heb omdat ik kinderen heb ook aansprakelijkheidsverzekering en een ongevallenverzekering. Zonder de meiden had ik dat waarschijnlijk niet afgesloten.
pi_115988458
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:36 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nee nee Tico, da's een andere situaaaaatie. Snap dat dan.
Nou verdien er anders niets op. Dat beetje wat ik van de belasting krijg ( wat nog steeds niet geregeld is) dat gaat in de vakantiepot, zodat we volgend jaar wel op vakantie kunnen.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:42:40 #124
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115988516
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou verdien er anders niets op. Dat beetje wat ik van de belasting krijg ( wat nog steeds niet geregeld is) dat gaat in de vakantiepot, zodat we volgend jaar wel op vakantie kunnen.
Tja, mariannie zegt dat zij goed met geld om kan gaan. Denk dus dat wij daar állemaal falen. :')
pi_115988671
Blijkbaar :')
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:44:09 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_115991586
Mariannie geeft echt weinig uit aan haar kind maar krijgt aan de andere kant wel veel binnen doordat er (vind ik goede) regelingen zijn voor 1-oudergezinnen waarbij de ouder werkt. Daarbij hoeft ze weinig gebruik te maken van opvang wat ook weer een kostenpost scheelt. Ik weet niet of dat goed met geld omgaan is, iedereen geeft uit naar inkomen, lijkt me logisch dat als je een laag inkomen hebt je minder uitgeeft en bij een hoger inkomen meer. Dat hoeft mijns inziens niet te betekenen dat je niet goed met geld om zou kunnen gaan. Ik bedoel, ik heb even zitten rekenen wat ik zou gaan verdienen als ik ga werken, maar ik vind het echt de moeite niet. 50 euro netto overhouden nadat je je toeslagen verliest en je wel een flinke kinderopvang moet betalen loont, vind ik, niet. Kinderopvangtoeslag zou trouwens hetzelfde zijn als ik 300e meer zou verdienen, maar echt niemand die zoveel gaat betalen voor een werknemer die net begint hier in de regio. Wacht dus wel even tot meneer naar school gaat.

Verder, ik doe mee vanaf 1 september! Dan gaan we eerst 12 dagen op vakantie :7 dus kan ik dat ook bijhouden. Is alleen niet extreem representatief omdat op 1 oktober de kinderbijslag binnenkomt en ik daarvan eind september (met korting) schoenen en een jas ga kopen en daarbij nog wat kleding wat nodig is.

Inkomsten voor Nathan: 54 toeslag pm en 180 kinderbijslag per kwartaal, dus 60 pm.
Uitgaven voor Nathan: 69 pm peuterspeelzaal, eten, drinken, kleding. Verder ga ik het dus ook bijhouden. We doen voor 60 euro per week boodschappen (ex luiers), maar dat deden we volgens mij ook al voordat Nathan mee at. Ik zou hem dus aanslaan voor max 10e + 8e per week voor luiers.

Debuurvrouw wat ontzettend rot dat je zo'n megaboete krijgt voor 1 pakje sap. Dat is echt heel sneu! En allemachtig, wat een bedragen zeg voor oudere kinderen :o
pi_115993460
60 euro per week? Knap! Dat halen wij niet hoor.

En krijg je kindgebonden budget wat die toeslag voor nathan is?

Ik kan er gewoon niet bij dat je niks over zouden als je toeslagen verliest en kdv moet betalen :o
Zijn die toeslagen zoveel dan?
Sorry maar dan klopt er iets niet binnen ons huidige stelsel. Werken moet altijd lonen.
The way you rock'n'roll
pi_115999279
teveel huisdier is goedkoper
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:22:53 #129
259886 pessie
pi_116002784
Het is niet alleen toeslagen, ook heffingskorting verlies ik bij werken. Al met al zou ik zo'n 600 euro per maand verliezen en aan extra kosten hebben (exclusief kleding, en ik kan in mn huidige dagelijkse kloffie echt niet op werk verschijnen) en hopelijk zo'n 650 euro verdienen (bij 20 uur per week werken). En nummer 2 komt in februari, dus dan wordt het ook duurder. Als ik 300e meer zou verdienen per maand zou het dus absoluut wel lonen met dezelfde uren, maar das echt heel veel geld.
Daar komt bij dat manlief een prima modaal salaris heeft en ik met een minimuminkomen daar dus zo ver naast zit dat je minder "recht" hebt. Ik denk dat het anders is als je een gelijkwaardig inkomen hebt bij beide full time werken en dan naar rato part time.

Binnen de kinderopvang hier in het noorden zijn veel ontslagen, veel mensen halen hun kinderen 1 of meerdere dagen van het kdv af omdat het niet meer loont, sommigen hebben grootouders die kunnen en willen inspringen, dat is hier überhaupt geen optie. Anderen besluiten de tijd dat de kinderen niet naar school gaan nog minder te gaan werken. Weer anderen willen graag werken en betalen dus meer om te werken dan dat ze verdienen en verliezen door andere posten.

De regels zijn op zich goed, het is bizar hoeveel de overheid heeft betaald aan kdv in eerdere jaren, maar voor lagere lonen loont het dan inderdaad niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zoals gezegd, ik wacht wel een paar jaar, als het goed is gaan alle grijze hoofden dan met pensioen en hebben we geen werkloosheid meer zodat je daadwerkelijk mag werken.

Hm, weer een heel verhaal geworden, als jullie het zat zijn roep je maar, dan haal ik et weer weg.
pi_116003562
De algemene heffingskorting wordt afgebouwd en als je werkt krijg je de inkomensafhankelijke combinatiekorting voor de minst verdienende ouder dus als het goed is is het over een aantal jaar zo dat je er dan meer aan hebt om juist wel te gaan werken.

Maar jij hebt toch gestudeerd Pessie? Dan hoef je toch niet tegen het minimumloon aan het werk te gedaan?
The way you rock'n'roll
pi_116004526
Ik wil eigenlijk niet echt stilstaan bij hoeveel het allemaal kost. Hier is in ieder geval wel nodig om twee inkomens te hebben, anders hadden we de hypotheek niet meer kunnen betalen.

We hebben hier 2 dagen kdv en 3 dagen bso en betalen zo'n 1100,-. We krijgen iets minder dan de helft daarvan terug.

Voor de boodschappen zijn we per maand ongeveer 450,- kwijt. Zo'n 100,- per week dus (2 volw en 2 kinderen). Excl luiers, maar inc wasmiddel e.d.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:35:04 #132
298315 SacreCoeur
pi_116008799
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De algemene heffingskorting wordt afgebouwd en als je werkt krijg je de inkomensafhankelijke combinatiekorting voor de minst verdienende ouder dus als het goed is is het over een aantal jaar zo dat je er dan meer aan hebt om juist wel te gaan werken.

Maar jij hebt toch gestudeerd Pessie? Dan hoef je toch niet tegen het minimumloon aan het werk te gedaan?
Dat ligt er aan.. Je krijgt pas vanaf een bepaald inkomen inkomensafhankelijke combinatiekorting.. en daaronder krijg je nog steeds algemene heffingskorting of je nou werkt of niet. Als je bijvoorbeeld in dit jaar als minst verdiende partner 4000 verdient zit je er net onder en krijg je algemene heffingskorting en geen inkomensafhankelijke combi. Als ik het goed begrijp.

Dus in aantal gevallen zal het lonen om iets meer of minder te werken. Zelfde voor toeslagen, moet je ook altijd goed doorrekenen het loont zeker niet altijd om te werken.
pi_116009105
Hm interessant topic :P wil zelf misschien ook een kindje wel, maar leef op bijstandniveau ( en ben alleen ). Ik vraag me dan ook af wat t allemaal kost, en of het wel te betalen is
pi_116009116
Als je het hele jaar 20 uur voor het minimumloon werkt zit je ruim boven die 4000 euro en daar baseerde ik mijn verhaal op.

Plus dat ik zei dat het op termijn zo zal zijn hè ;) doordat de algemene heffingskorting wordt afgebouwd en uiteindelijk verdwijnt.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 25-08-2012 23:53:49 ]
The way you rock'n'roll
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:00:31 #135
298315 SacreCoeur
pi_116009726
Ah op die manier :P dan begreep ik je verkeerd.
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:14:42 #136
298315 SacreCoeur
pi_116010242
Ik denk overigens dat Miriannie nog wel meer kan krijgen dan de ouderkorting bij de belasting.
Denk aan betaalde sport door de gemeente.

Wat ik dus echt de grootste onzin ever vind.
Wij kregen laatst ook zo'n brief want die krijgt iedereen binnen deze gemeente.
Als je onder de 1300 nog wat als inkomen per maand had kreeg je 250,- op je rekening.
Dat mag je vervolgens besteden aan sport.

Ik snap dat kinderen moeten sporten maar ik vind die grens van 1300 zo raar.
Die hadden ze heus wat lager kunnen maken.
Want bij de mensen met zo'n soort inkomen wordt gemeenteheffingen en waterschap ook al kwijtgescholden.

Ik denk eigenlijk dat iemand met een inkomen van 1600 er nog slechter uitkomt dan iemand met 1300, met al die kwijtscheldingen en toeslagen.

En dat bedoel ik dus.. werk loont niet altijd.
pi_116011659
In ons geval loont werken door ons beiden gelukkig wel, hoewel ik soms wel vind dat er, door de kosten die het met zich meebrengt (kinderopvang, "verlies" van heffingskorting), wel wat weinig van mijn salaris overblijft. Op basis van het salaris van mijn man krijgen we straks nauwelijks/geen kinderopvangtoeslag meer, dus van alles wat ik daarbij verdien, gaat een groot deel naar het KDV. Het is niet helemaal eerlijk om dat zo te zeggen, omdat wij onze inkomsten in principe als gezamenlijk zien, maar het meest realistische alternatief voor onze situatie zou zijn dat ik (meer) thuis zou zijn en mijn inkomsten dan zouden wegvallen.

Maar goed, vooralsnog loont het puur financiëel gelukkig wel. Anders zou ik de keuze om wel of niet te werken wel erg lastig vinden worden. Het is nogal zuur om weinig geld over te houden aan je inspanningen, maar aan de andere kant: werken loont in mijn ogen niet alleen vanwege het geld, maar ook zéker omdat ik het ook zie als een investering in mijn loopbaanmogelijkheden. Een gat van een paar jaar in je CV maakt het over het algemeen niet makkelijker om straks weer (in een leuke functie) aan de bak te gaan. En verder vind ik het heerlijk om niet alleen altijd moeder te zijn, maar óók een deel van mijn tijd collega en werknemer en professional. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Cantare op 26-08-2012 01:13:40 ]
pi_116014773
Amen SC.
250 per maand voor sport? Wat veel! En kwijtschelden van je gemeente en waterschapbelasting scheelt zo 700 euro op jaarbasis.

Je verliest je heffingskorting natuurlijk niet als je gaat werken. Je krijgt hem alleen per maand via korting op de loonheffing ipv handje contantje 1x na het belastingjaar.
Ik denk overigens aan verlies pensioenopbouw als je niet werkt en idd je kansen op de arbeidsmarkt. Zaken die het ook laten lonen om te werken in mijn ogen.
The way you rock'n'roll
pi_116014826
Ik denk eenmalig DML

En verder hou ik me eruit denk ik. De situatie is zo anders. Voor Lotte is de opvang bijv. gratis vanaf deze maand omdat ze 3 wordt dit schooljaar. Kinderbijslag is hier per kind per maand 182¤
Lotte!
Noah!
pi_116014869
Die snap ik niet. Gratis omdat ze 3 wordt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 26 augustus 2012 @ 08:59:03 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_116015005
Als je niet werkt bouw je natuurlijk ook geen pensioen op. Zoals Cantare al zei, het is niet alleen het financiele plaatje waardoor je wel of niet kiest om te gaan werken.

Maar sommige regelingen vind ik inderdaad behoorlijk overdreven. Maar wij mogen met onze salarissen ook absoluut niet klagen. Bovendien past oma 2 dagen op en hoeft Midas maar 1 dag per week naar het kdv. Hoe het straks met 3 kinderen gaat is afhankelijk of oma het trekt, maar anders hebben we wel een plan B.
pi_116015551
Vanyel, Linda woont in Duitsland.
The way you rock'n'roll
pi_116016000
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:24 schreef mirannie het volgende:
Jeetje wat een kosten hier allemaal :o
Mijn dochter is inmiddels 11, maar 1000 euro heb ik nog nooit in 1 maand aan haar uitgegeven. Sowieso heb ik nooit voor opvang hoeven betalen, maar zelfs als ik die 500 euro eraf haal, kom ik er nog nauwelijks aan.

Even een kleine berekening:
±100 euro eten, drinken, overige boodschappen (dit is gewoon de helft van mijn totaal)
40 euro sport
50 euro sparen
60 euro kleding (gemiddeld per maand)
7 euro voor partijtjes van vriendinnen
8 euro zakgeld

Verder niks eigenlijk... En dan krijg ik omdat ik een werkende alleenstaande moeder ben nog een hele aardige vergoeding van de belasting dienst. Op jaar basis (belasting + kinderbijslag) kost het geen geld, maar verdien ik erop.
Tot voor kort was ik ook een alleenstaande werkende moeder, maar ik heb nog nooit verdiend aan het feit dat ik een kind heb. Grootste kostenpost is/was wel de kinderopvang, waar je eigenlijk niet zonder kan als je werkt. Dat zie ik in jouw berekening niet terug komen.
pi_116016043
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Tja, mariannie zegt dat zij goed met geld om kan gaan. Denk dus dat wij daar állemaal falen. :')
Nou goed, we hoeven niet flauw te gaan doen. Die alleenstaande oudertoeslagen zijn echt wel aardige bedragen, dat kan ik beamen.
  zondag 26 augustus 2012 @ 11:00:33 #145
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116016350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:18 schreef Oksel het volgende:
Als ze 18 zijn gaan ze toch weer de deur uit? :P
Dat mag je dan maar hopen. :{w
pi_116020284
Wat kosten jonge kinderen? Veel,heel veel maar dat weet je als ouder.
Erger is als je een vrouw hebt die elke week weer iets schattigs ziet dat
ze voor de kleine wil kopen en het kind kan het nog niet aan. :')

Dus moeders: Laat vaders de kas beheren anders kunnen we straks een
eigen kledingwinkel beginnen :D
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:58:17 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116024424
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 07:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Amen SC.
250 per maand voor sport? Wat veel! En kwijtschelden van je gemeente en waterschapbelasting scheelt zo 700 euro op jaarbasis.

Je verliest je heffingskorting natuurlijk niet als je gaat werken. Je krijgt hem alleen per maand via korting op de loonheffing ipv handje contantje 1x na het belastingjaar.
Ik denk overigens aan verlies pensioenopbouw als je niet werkt en idd je kansen op de arbeidsmarkt. Zaken die het ook laten lonen om te werken in mijn ogen.
Ik ben gestopt met werken (vanwege een niet lekker draaiend kind en moeilijk opvang kunnen vinden) de kosten voor opvang en de extra auto waren precies mijn salaris dus die keuze was snel gemaakt.

Achteraf had ik noooooooit moeten stoppen! Werk is meer dan geld. T is ook contact, ervaring, pensioen.... T gat wat ik nu in mijn cv heb kost meer dan dat.

Oh en Pessie, er waren boeken onherstelbaar beschadigd, die moet je gewoon betalen. T viel me nog mee ook. Natuurlijk precies de hardcover dure boeken...
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:20:49 #148
259886 pessie
pi_116028161
Ik reken erop dat ik toch werk tot mn 70ste dus als ik begin als ik 30 ben heb ik nog 40 jaar om pensioen te sparen. Verder heeft manlief nu al een mooi salaris en zal dat steeds hoger worden, en zn pensioen dus ook. Ik maak me er niet zoveel zorgen om.

Wat betreft opleiding: bachelor pedagogische wetenschappen. Met een half miljoen werklozen landelijk en hier oplopend tot 10% van de beroepsbevolking mag je hier in de buurt heel blij zijn als je bij de belastingtelefoon mag werken. Tegen minimumloon. Alle instanties waar ik zou kunnen werken ontslaan mensen omdat ze minder geld van de overheid krijgen. Kansen op de arbeidsmarkt heb ik nu dus ook al niet, die komen juist over een paar jaar als de grijze golf met pensioen gaat. Grijze hoofden genoeg hier :')

SC zo'n grens van 1300 is echt gek ja! Aan de andere kant, bijstand is volgens mij iets tussen de 1250 en 1300. Je hoeft maar iets boven bijstandsniveau te zitten om op heel veel dingen geen recht meer te hebben, zoals kwijtscheldingen, en dan hou je dus minder over. Wij hadden als student meer te besteden dan toen manlief net ging werken :') . Geeft niet, als HBO-technicus is hij hard gegroeid.

Om over de kosten te spreken, ik las laatst dat het Nibud vind dat 1 kind 19% van je netto inkomen kost, zoveel heb ik niet eens om aan hem uit te geven :') en hij doet et prima. Heb dus het idee dat dat een beetje aan de hoge kant ligt voor ons. Ik kon zo snel niet zien waar dat cijfer op gebaseerd is.
pi_116029372
1300 bruto? Das niet veel hoor.
pi_116029418
een uitkering is toch netto ? :o

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')