Nou, zeg dat wel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fijn om te weten dat er mensen verdienen op hun kind
Zwemles is al heel lang geleden. School geld komt op 7 euro per maand en daar zit schoolreisje bij in. En als ik kado's voor verjaardag en sint over de maanden ga verspreiden, dan komt het op ongeveer 18 euro per maand. Dus ok, bij bovenstaande komt dan nog 25 euro per maand. Brengt het totaal nog onder de 300 euro.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar schoolreisjes? Haar verjaardag? Schoolgeld? Dat moet ook betaald.. Zwemles.
Nou ja, deze maand beginnen de scholen weer, dus gymspullen en kaftpapier en gedoe, jarige kinderen, twee schoolreisjes... Ik spring er negatief uit zeg maar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:38 schreef SacreCoeur het volgende:
maar waarom een gemiddelde nemen dan? Dat is alleen maar lastig om bij te houden.
Ja hoor, ik wist dat die opmerking ging komen. Komen dan nu ook de opmerkingen dat dat de reden is dat ik aan een kind begonnen ben? Of dat ik mijn handje op houd ofzo?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fijn om te weten dat er mensen verdienen op hun kind
nou ja, als je t zo pontificaal meldt vraag je om reactie toch? Ik denk dat ik mijn man gewoon wegdoequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:43 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja hoor, ik wist dat die opmerking ging komen. Komen dan nu ook de opmerkingen dat dat de reden is dat ik aan een kind begonnen ben? Of dat ik mijn handje op houd ofzo?
Hoezo? Omdat ik toevallig goed met geld om kan gaan? Kleren altijd in de uitverkoop koop? Niet voor 100 euro per week boodschappen doe zoals de meeste mensen om mij heen? Haar op een school heb met continu rooster zodat ik geen overblijf geld hoef te betalen? En toevallig een ex heb die niet voor haar betaalt omdat het een loser is die niet naar zijn kind omkijkt? Ik vind kinder opvang toeslag ook niet altijd nodig, maar gun ieder wat hem toekomt, zou jij ook kunnen doen (of je eens verdiepen in de 1-ouder kortingen)quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee maar ik vind het onzin dat je dus meer krijgt dan je uitgeeft. De overheid kan daar dus op bezuinigen en ergens anders aan besteden.
Iedereen meldt hier toch hoe of wat, toevallig is mijn situatie anders.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, als je t zo pontificaal meldt vraag je om reactie toch? Ik denk dat ik mijn man gewoon wegdoet feit dat ik 'in een relatie ben' kost me een carriere en een hoop geld
Nee nee Tico, da's een andere situaaaaatie. Snap dat dan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:32 schreef Ticootje het volgende:
Verdienen met je kind?? Verkoop je ze dan in delen ofzo?
Nou verdien er anders niets op. Dat beetje wat ik van de belasting krijg ( wat nog steeds niet geregeld is) dat gaat in de vakantiepot, zodat we volgend jaar wel op vakantie kunnen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nee nee Tico, da's een andere situaaaaatie. Snap dat dan.
Tja, mariannie zegt dat zij goed met geld om kan gaan. Denk dus dat wij daar állemaal falen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou verdien er anders niets op. Dat beetje wat ik van de belasting krijg ( wat nog steeds niet geregeld is) dat gaat in de vakantiepot, zodat we volgend jaar wel op vakantie kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar zoals gezegd, ik wacht wel een paar jaar, als het goed is gaan alle grijze hoofden dan met pensioen en hebben we geen werkloosheid meer zodat je daadwerkelijk mag werken.
Hm, weer een heel verhaal geworden, als jullie het zat zijn roep je maar, dan haal ik et weer weg.
Dat ligt er aan.. Je krijgt pas vanaf een bepaald inkomen inkomensafhankelijke combinatiekorting.. en daaronder krijg je nog steeds algemene heffingskorting of je nou werkt of niet. Als je bijvoorbeeld in dit jaar als minst verdiende partner 4000 verdient zit je er net onder en krijg je algemene heffingskorting en geen inkomensafhankelijke combi. Als ik het goed begrijp.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De algemene heffingskorting wordt afgebouwd en als je werkt krijg je de inkomensafhankelijke combinatiekorting voor de minst verdienende ouder dus als het goed is is het over een aantal jaar zo dat je er dan meer aan hebt om juist wel te gaan werken.
Maar jij hebt toch gestudeerd Pessie? Dan hoef je toch niet tegen het minimumloon aan het werk te gedaan?
Tot voor kort was ik ook een alleenstaande werkende moeder, maar ik heb nog nooit verdiend aan het feit dat ik een kind heb. Grootste kostenpost is/was wel de kinderopvang, waar je eigenlijk niet zonder kan als je werkt. Dat zie ik in jouw berekening niet terug komen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:24 schreef mirannie het volgende:
Jeetje wat een kosten hier allemaal![]()
Mijn dochter is inmiddels 11, maar 1000 euro heb ik nog nooit in 1 maand aan haar uitgegeven. Sowieso heb ik nooit voor opvang hoeven betalen, maar zelfs als ik die 500 euro eraf haal, kom ik er nog nauwelijks aan.
Even een kleine berekening:
±100 euro eten, drinken, overige boodschappen (dit is gewoon de helft van mijn totaal)
40 euro sport
50 euro sparen
60 euro kleding (gemiddeld per maand)
7 euro voor partijtjes van vriendinnen
8 euro zakgeld
Verder niks eigenlijk... En dan krijg ik omdat ik een werkende alleenstaande moeder ben nog een hele aardige vergoeding van de belasting dienst. Op jaar basis (belasting + kinderbijslag) kost het geen geld, maar verdien ik erop.
Nou goed, we hoeven niet flauw te gaan doen. Die alleenstaande oudertoeslagen zijn echt wel aardige bedragen, dat kan ik beamen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Tja, mariannie zegt dat zij goed met geld om kan gaan. Denk dus dat wij daar állemaal falen.
Dat mag je dan maar hopen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:18 schreef Oksel het volgende:
Als ze 18 zijn gaan ze toch weer de deur uit?
Ik ben gestopt met werken (vanwege een niet lekker draaiend kind en moeilijk opvang kunnen vinden) de kosten voor opvang en de extra auto waren precies mijn salaris dus die keuze was snel gemaakt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 07:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Amen SC.
250 per maand voor sport? Wat veel! En kwijtschelden van je gemeente en waterschapbelasting scheelt zo 700 euro op jaarbasis.
Je verliest je heffingskorting natuurlijk niet als je gaat werken. Je krijgt hem alleen per maand via korting op de loonheffing ipv handje contantje 1x na het belastingjaar.
Ik denk overigens aan verlies pensioenopbouw als je niet werkt en idd je kansen op de arbeidsmarkt. Zaken die het ook laten lonen om te werken in mijn ogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |