Locking tuners zijn wel erg duur inderdaad, toch maar normale tuners in dat gevalquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Leuk toch beetje met die dingen kutten
Als ik ooit weer een geld overschot heb dan zet ik ook lockingtuners op je ibanezMaar als je goeie wil zijn ze duur
Schaller locking tunersquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja die er nu opzitten blijven toch niet helemaal zuiver, dus ik twijfel tussen gewone, en locking tuners.
Iemand aanraders?
Schallers moet je ook uit de VS laten overkomen. Hier in kost een setje al snel 100 euro, terwijl ik ze daar voor 60 dollar besteld heb.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Het hoeven niet per se locking tuners te zijn btwAls ze maar goed op stemming blijven. Maar dat kijk ik bijvoorbeeld naar Schaller of Gotoh, en dan begint het bij 35 tot zo'n 160, en dan weet ik niet meer wat het verschil is
Schallers komen uit Duitsland toch ?quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Schallers moet je ook uit de VS laten overkomen. Hier in kost een setje al snel 100 euro, terwijl ik ze daar voor 60 dollar besteld heb.
Bridges met tremelo zijn erg duur dus het mag ook een zonder tremelo zijn (ik gebruik het toch niet zo vaak)quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:52 schreef blckbb het volgende:
Ik zoek dus zegmaar een stratocaster brug (voor tremelo) en tuners voor een niet al te hoge prijs. Iemand die een leuke site kent?
Klopt. Maar bij Thomann kost een setje 105 euro, bij Warmoth 10 dollar per stuk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Schallers komen uit Duitsland toch ?
eventjes op warmoth kijken danquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt. Maar bij Thomann kost een setje 105 euro, bij Warmoth 10 dollar per stuk.
Ik heb die Wilkinson EZ-LOK dingen op mijn LP zitten. Werkt wel aardig goed.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:52 schreef Dribbel_ het volgende:
GFS dan
http://www.guitarfetish.com/
Pas op, voor je het weet ben je 3 complete gitaren aan het samenstellen.quote:
23 dollar valt toch wel mee?quote:
Die 23 dollar is bij Warmothquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:15 schreef blckbb het volgende:
[..]
Bij Warmoth vele malen meer, maar 23 is ook wel aardig aan de prijs
Klopt maar dan ben je vaak duurder uit.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:21 schreef genakt het volgende:
er zijn best genoeg winkels in europa die dezelfde dingen verkopen
raar als je verzendkosten rond de 50 euro zitten ?quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt maar dan ben je vaak duurder uit.
50 dollarquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:26 schreef genakt het volgende:
[..]
raar als je verzendkosten rond de 50 euro zitten ?
Ik wil ook zo'n bak!quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:29 schreef The_Dean het volgende:
Ik trek gewoon een doos of bak open vind vaak wel wat ik nodig heb
Hebbie tuners en een brug voor mij dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:29 schreef The_Dean het volgende:
Ik trek gewoon een doos of bak open vind vaak wel wat ik nodig heb
Je hebt hem gezien... volgende keer maar achterin zetten?quote:
Tuners mogelijk... geen locking tuners, helaas.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hebbie tuners en een brug voor mij dan?En volume/tone knoppen en een topkom?
Yep, dan neem ik ook meteen je soldeerbout meequote:Op dinsdag 14 december 2010 17:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je hebt hem gezien... volgende keer maar achterin zetten?
Is 10 euro genoeg?quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:43 schreef The_Dean het volgende:
Als jij dan even een envelop met geld door de bus gooit is het goed
Ah, dan heb ik ten minste een begin. Ik heb ook al wat spul wat ik er dan in kan gooien.quote:
Mijn geboortestadquote:
kerkrade is dat zo'n inteelt dorp ?quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mijn geboortestadWat moet je daar dan weer doen?!
Vriendin haar ouders wonen daar, en met de kerstdagen even op visitequote:Op dinsdag 14 december 2010 18:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mijn geboortestadWat moet je daar dan weer doen?!
ligt eraan wat voor style je speelt hequote:Op dinsdag 14 december 2010 19:08 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een vraagje:
ik ga komende week met een vriend naar de music store in Keulen; hij heeft een nieuwe gitaar uitgezocht.
Nu ben ik aan het denken om misschien nieuwe pickups mee te nemen voor mijn Epiphone LP standard; maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer.
Veel mensen adviseren "Gibson" pickups, dat is mooi en aardig, maar gibson heeft misschien wel 1000 soorten pickups. Van de '59 tot P90's en allerlei andere aanduidingen. Andere mensen zweren weer bij het merk Seymour Duncan.
Nu vraag ik me af: Hoe kies ik nu pickups??
Pickups is niet iets dat je 'zomaar' even uitprobeert, het is vast een takkewerk om die dingen te vervangen, en naar Keulen op-en-neer doe je ook maar niet zo even. Ik kan dus niet uitproberen hoe bepaalde pickups klinken; en van youtuben word je ook niet veel wijzer omdat iedereen andere versterkers gebruikt.
Kort: hoe bepaal ik nu in godsnaam welke pickups in mijn Epi LP standard gaan?
Suggesties welkom
Op de site van Seymour Duncan staan wel samples van hoe hun pups klinken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:08 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een vraagje:
ik ga komende week met een vriend naar de music store in Keulen; hij heeft een nieuwe gitaar uitgezocht.
Nu ben ik aan het denken om misschien nieuwe pickups mee te nemen voor mijn Epiphone LP standard; maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer.
Veel mensen adviseren "Gibson" pickups, dat is mooi en aardig, maar gibson heeft misschien wel 1000 soorten pickups. Van de '59 tot P90's en allerlei andere aanduidingen. Andere mensen zweren weer bij het merk Seymour Duncan.
Nu vraag ik me af: Hoe kies ik nu pickups??
Pickups is niet iets dat je 'zomaar' even uitprobeert, het is vast een takkewerk om die dingen te vervangen, en naar Keulen op-en-neer doe je ook maar niet zo even. Ik kan dus niet uitproberen hoe bepaalde pickups klinken; en van youtuben word je ook niet veel wijzer omdat iedereen andere versterkers gebruikt.
Kort: hoe bepaal ik nu in godsnaam welke pickups in mijn Epi LP standard gaan?
Suggesties welkom
ja dat klopt, dat is altijd het antwoord. Maar welke pickups passen dan bij welke stijlen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:14 schreef genakt het volgende:
[..]
ligt eraan wat voor style je speelt he
Haha ieder het zijne hèquote:
Een setje SH4 & SH2's van Seymour Duncanquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:25 schreef M4a1 het volgende:
[..]
ja dat klopt, dat is altijd het antwoord. Maar welke pickups passen dan bij welke stijlen?
Ik speel vrij veel verschillende dingen; ik speel graag punk, maar ook chili peppers, foo fighters, áf en toe wat metallica of een nummertje Volbeat mee raggen, maar verder weinig metal.
Het is erg moeilijk om te zeggen die-of-die stijl speel ik. Ik maak ook evenveel gebruik van beide pickups op mijn gitaar; de bridge voor het distorted werk, en de neck voor akoestisch (klinkt mss logisch, maar ik zal bvb nóóit de neck pickup distorten... vind ik gewoon niet klinken).
Hmm, dat zou ik toch maar eens andersom gaan doen.quote:Ik heb dan wel meestal op mijn versterker (line6 spider3) de bass en treble helemaal open staan en de mid helemaal dicht; misschien dat dat ook wel een indicatie is...
Inderdaad. Draai er eens wat mid in en de bass eruit, en er gaat een wereld aan tone voor je openquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een setje SH4 & SH2's van Seymour Duncan![]()
Daar kun je alle kanten mee op.
[..]
Hmm, dat zou ik toch maar eens andersom gaan doen.
En tzt komt er waarschijnlijk ook zo'n setje in mijn LPquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:39 schreef The_Dean het volgende:
Ja, die set heb ik in Brother's Explorer en Cynics LTD Viper Bariton gezet. Dijk van een sound
quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:46 schreef genakt het volgende:
gewoon emg 81 /85 voor de echte mannen
Bestel met hem mee, scheelt verzendkostenquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
En tzt komt er waarschijnlijk ook zo'n setje in mijn LP
Eerst kijken hoeveel geld ik over houd aan het einde van het jaar.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Bestel met hem mee, scheelt verzendkosten
Moet je beter bijbaantje vindenquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:30 schreef Muchachooo het volgende:
waarom gaat student zijn bijna altijd hand in hand met weinig geld hebben
ben op zoek, maar helaas nog niksquote:
ik zal maar niet met mijn verlanglijstje beginnenquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Pff.. ik moet nog veel te veel dure dingen aanschaffen
Moet je een leuke zoeken die nog leuk betaald ookquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:00 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ben op zoek, maar helaas nog niks![]()
heb nu wel een heel leuk baantje, maar het verdient echt bagger.
Word betaald gitarist!quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:01 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Moet je een leuke zoeken die nog leuk betaald ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Word betaald gitarist!
well, thank you, captain obvious!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:09 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
well, thank you, captain obvious!
Locking Tuners hoeft niet per sé, als het maar degelijker tuners zijn die ik nu heb (moet vast niet moeilijk zijn)quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tuners mogelijk... geen locking tuners, helaas.
Volume en tone knoppen geheid wel, weet het bijna zeker. Van die beige Fender stijl dingen, goed?
Ik vind 81/60 leukerquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:46 schreef genakt het volgende:
gewoon emg 81 /85 voor de echte mannen
truequote:Op dinsdag 14 december 2010 23:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Echte mannen zegt hij toch?.
En de rest van je SG dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Oh en Dean, die SG blijft voorlopig aan de muur hangen nog
Roep maar wat je wil geven voor die actieve elementen dan mag je die wat mij betreft wel over nemen
Owquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb het over jouw elementen wijsneus
Kleed die gitaar compleet uit totdat er geen onderdeel meer aan zit en verkoop hem dan aan mij. Iedereen blij.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Die andere elementen wil ik ook wel weg, maar dan wil ik twee dummies hebben dat hij wel geowon aan de muur kan hangen zonder dat er 2 gaten in zitten
Dat is juist wat Dean wilquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:47 schreef blckbb het volgende:
[..]
Kleed die gitaar compleet uit totdat er geen onderdeel meer aan zit en verkoop hem dan aan mij. Iedereen blij.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:34 schreef blckbb het volgende:
[..]
Locking Tuners hoeft niet per sé, als het maar degelijker tuners zijn die ik nu heb (moet vast niet moeilijk zijn)
En fotootje van die Fender knoppen?
Zal even kijken voor je, moment.quote:
Ik heb geen verstand van stomme type nummertjes maar die dikke humbuckerts op mijn Ibanez Semi mogen er best wezenquote:
Ik heb de neck al redelijk afgesteld maar ik denk dat de brug en elementen stukken beter kunnen. Daar ga ik van het weekend even goed voor zittenquote:Op woensdag 15 december 2010 00:11 schreef KaMo het volgende:
De humbuckers in mijn Gibson ook wel.
Al moet ik wel dat hele ding nog eens echt goed afstellen (inclusief trussrod)
Heb wel een 6 in lijn tuners nodig jaquote:Op woensdag 15 december 2010 00:26 schreef The_Dean het volgende:
Blckbb, plaatje. Niet nieuw, funky gelige kleur, maar ze zijn wel heel [geen barsten of scheuren]. Als je ze wil, dan stuur ik ze wel op.
Tuners heb ik wel twee setjes in 3x3 gevonden, maar denk dat jij 6 in lijn zoekt, ofniet?
Tremolobrug heb ik ook niet voor je. Ja, een Floyd systeem, maar denk niet dat je dat zoekt
[ afbeelding ]
Andere brug word lastig denk ik.., gewoon een blokje hout achter douwen, deed ik ook altijd.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:28 schreef blckbb het volgende:
[..]
Heb wel een 6 in lijn tuners nodig jaHet hoeft niet persé een tremelo brug te zijn, zovaak gebruik ik de tremolo ook weer niet en het ontstemt de gitaar alleen maar
Zozo. Helemaal?quote:
Nee, alleen het introriffje(mainriffje) maar goed dat is het bekendste van het hele nummer, die solo ga ik me niet aan wagen die lijkt me vrij lastig..quote:
Oh zo, ja dan kan ik Master Of Puppets ook.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, alleen het introriffje(mainriffje) maar goed dat is het bekendste van het hele nummer, die solo ga ik me niet aan wagen die lijkt me vrij lastig..
http://link.marktplaats.nl/398805826quote:Op woensdag 15 december 2010 01:01 schreef The_Dean het volgende:
Binnenkort nieuwe gitaren en elementen
Ohja, cab zoeken
Ja ok, ik snap waar je heen wilt.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Oh zo, ja dan kan ik Master Of Puppets ook.
Eerste is een Valvestate cab. Leuk, maar die heb ik net verkocht omdat mijn Randall iets stevigers nodig heeft.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/398805826
http://link.marktplaats.nl/400348270
http://link.marktplaats.nl/398110190
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |