50 dollarquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:26 schreef genakt het volgende:
[..]
raar als je verzendkosten rond de 50 euro zitten ?
Ik wil ook zo'n bak!quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:29 schreef The_Dean het volgende:
Ik trek gewoon een doos of bak open vind vaak wel wat ik nodig heb
Hebbie tuners en een brug voor mij dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:29 schreef The_Dean het volgende:
Ik trek gewoon een doos of bak open vind vaak wel wat ik nodig heb
Je hebt hem gezien... volgende keer maar achterin zetten?quote:
Tuners mogelijk... geen locking tuners, helaas.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hebbie tuners en een brug voor mij dan?En volume/tone knoppen en een topkom?
Yep, dan neem ik ook meteen je soldeerbout meequote:Op dinsdag 14 december 2010 17:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je hebt hem gezien... volgende keer maar achterin zetten?
Is 10 euro genoeg?quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:43 schreef The_Dean het volgende:
Als jij dan even een envelop met geld door de bus gooit is het goed
Ah, dan heb ik ten minste een begin. Ik heb ook al wat spul wat ik er dan in kan gooien.quote:
Mijn geboortestadquote:
kerkrade is dat zo'n inteelt dorp ?quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mijn geboortestadWat moet je daar dan weer doen?!
Vriendin haar ouders wonen daar, en met de kerstdagen even op visitequote:Op dinsdag 14 december 2010 18:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mijn geboortestadWat moet je daar dan weer doen?!
ligt eraan wat voor style je speelt hequote:Op dinsdag 14 december 2010 19:08 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een vraagje:
ik ga komende week met een vriend naar de music store in Keulen; hij heeft een nieuwe gitaar uitgezocht.
Nu ben ik aan het denken om misschien nieuwe pickups mee te nemen voor mijn Epiphone LP standard; maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer.
Veel mensen adviseren "Gibson" pickups, dat is mooi en aardig, maar gibson heeft misschien wel 1000 soorten pickups. Van de '59 tot P90's en allerlei andere aanduidingen. Andere mensen zweren weer bij het merk Seymour Duncan.
Nu vraag ik me af: Hoe kies ik nu pickups??
Pickups is niet iets dat je 'zomaar' even uitprobeert, het is vast een takkewerk om die dingen te vervangen, en naar Keulen op-en-neer doe je ook maar niet zo even. Ik kan dus niet uitproberen hoe bepaalde pickups klinken; en van youtuben word je ook niet veel wijzer omdat iedereen andere versterkers gebruikt.
Kort: hoe bepaal ik nu in godsnaam welke pickups in mijn Epi LP standard gaan?
Suggesties welkom
Op de site van Seymour Duncan staan wel samples van hoe hun pups klinken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:08 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een vraagje:
ik ga komende week met een vriend naar de music store in Keulen; hij heeft een nieuwe gitaar uitgezocht.
Nu ben ik aan het denken om misschien nieuwe pickups mee te nemen voor mijn Epiphone LP standard; maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer.
Veel mensen adviseren "Gibson" pickups, dat is mooi en aardig, maar gibson heeft misschien wel 1000 soorten pickups. Van de '59 tot P90's en allerlei andere aanduidingen. Andere mensen zweren weer bij het merk Seymour Duncan.
Nu vraag ik me af: Hoe kies ik nu pickups??
Pickups is niet iets dat je 'zomaar' even uitprobeert, het is vast een takkewerk om die dingen te vervangen, en naar Keulen op-en-neer doe je ook maar niet zo even. Ik kan dus niet uitproberen hoe bepaalde pickups klinken; en van youtuben word je ook niet veel wijzer omdat iedereen andere versterkers gebruikt.
Kort: hoe bepaal ik nu in godsnaam welke pickups in mijn Epi LP standard gaan?
Suggesties welkom
ja dat klopt, dat is altijd het antwoord. Maar welke pickups passen dan bij welke stijlen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:14 schreef genakt het volgende:
[..]
ligt eraan wat voor style je speelt he
Haha ieder het zijne hèquote:
Een setje SH4 & SH2's van Seymour Duncanquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:25 schreef M4a1 het volgende:
[..]
ja dat klopt, dat is altijd het antwoord. Maar welke pickups passen dan bij welke stijlen?
Ik speel vrij veel verschillende dingen; ik speel graag punk, maar ook chili peppers, foo fighters, áf en toe wat metallica of een nummertje Volbeat mee raggen, maar verder weinig metal.
Het is erg moeilijk om te zeggen die-of-die stijl speel ik. Ik maak ook evenveel gebruik van beide pickups op mijn gitaar; de bridge voor het distorted werk, en de neck voor akoestisch (klinkt mss logisch, maar ik zal bvb nóóit de neck pickup distorten... vind ik gewoon niet klinken).
Hmm, dat zou ik toch maar eens andersom gaan doen.quote:Ik heb dan wel meestal op mijn versterker (line6 spider3) de bass en treble helemaal open staan en de mid helemaal dicht; misschien dat dat ook wel een indicatie is...
Inderdaad. Draai er eens wat mid in en de bass eruit, en er gaat een wereld aan tone voor je openquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een setje SH4 & SH2's van Seymour Duncan![]()
Daar kun je alle kanten mee op.
[..]
Hmm, dat zou ik toch maar eens andersom gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |