quote:AMSTERDAM - Een 16-jarige jongen is woensdagnacht in Den Haag opgepakt voor de digitale aanvallen op websites van onder meer Mastercard en Paypal. De jongen heeft een bekentenis afgelegd. Dat heeft het Openbaar Ministerie donderdag bekendgemaakt. Nu.nl
nu.nl/wikileaksquote:DEN HAAG - Het Team High Tech Crime van de Nationale Recherche heeft zaterdagmiddag in de Groningse plaats Hoogezand-Sappemeer een 19-jarige man aangehouden die vermoedelijk medeverantwoordelijk is voor de gerichte cyberaanval, vrijdagochtend, op de website van het openbaar ministerie (OM).
http://www.nu.nl/wikileak(...)ite-aangehouden.html
Digitale sit in toch? Het is toch maar protesteren zonder daadwerkelijk schade aan te richten?quote:Op zondag 12 december 2010 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hebben we het toch al over gehad?Al sluit je een heel land aan op anonymous, dan nog kietelt het google niet eens. Lees maar eens over hun serverpark. Heel veel is custom made en ze hebben een unieke opstelling van servers die DDOS-en volgens mij zelfs sowieso bijna onmogelijk maakt.
Ze vallen al jaren platen en film-maatschappijen aan. Daar hoor je ook nooit iets van.quote:Op zondag 12 december 2010 18:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Digitale sit in toch? Het is toch maar protesteren zonder daadwerkelijk schade aan te richten?
Anonymous moet dus gewoon ook google en amazon aanvallen. Ze zullen niet down gaan, maar het geeft wel een signaal af
euh, ik wel?quote:Op zondag 12 december 2010 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze vallen al jaren platen en film-maatschappijen aan. Daar hoor je ook nooit iets van.
quote:Thursday evening Verizon pulled a dirty trick by silently blocking most all know IP addresses used by IRC, web and other server operated for Operation Payback. This move was made without notice to Verizon’s customers and without the ability to opt out of the blocking. It is unclear as to Verizon’s motivation for this censorship of the internet. One can speculate that they don’t want their FiOS service making the news as the straw that broke the camel’s back for the next web server to be hit by Anonymous. I suppose if you asked an executive they would spit out some BS about protecting the internet. Protecting us from what?!
Truth is, going to a website that encourages you to perform illegal activities such as Denial of Service attacks is not in any way itself illegal. Nor is connecting to an IRC server where people are discussing such activities. As an individual you are only wrong once you start to participate, which is a choice you would have to make and act upon after visiting an Operation Payback website or connecting to an IRC server.
Werk je bij een platenmaatschappij?quote:
Zo zie je maar, niet elk gevecht kan je winnenquote:Op zondag 12 december 2010 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://verizonblocking.blogspot.com/2010/12/verizon-purposely-blocking-operation.html
[..]
Ik werkte tot voor kort (afgelopen januari) bij EMI.quote:Op zondag 12 december 2010 18:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Werk je bij een platenmaatschappij?
Dat is toch dat bedrijf dat zelf illegaal gratis muziek op het net zette en door een rechter daarvoor billekoek heeft gekregen?quote:Op zondag 12 december 2010 18:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik werkte tot voor kort (afgelopen januari) bij EMI.
jepquote:Op zondag 12 december 2010 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is toch dat bedrijf dat zelf illegaal gratis muziek op het net zette en door een rechter daarvoor billekoek heeft gekregen?
Maanvis is de vijandquote:Platenmaatschappij EMI gebruikt onder meer Rapidshare om haar artiesten te promoten. Dat kwam naar boven tijdens een rechtszaak rond piraterij.
EMI, dat onder meer Coldplay onder haar vleugels heeft, daagde MP3tunes voor de rechter omdat diens muziekzoekdienst Sideload.com naar illegaal materiaal op filehoster Rapidshare zou linken. Gebruikers kunnen zo beschermd materiaal aan hun online opslagplaats toevoegen.
Vrijhaven voor piraterij
De advocaten van EMI bestempelden Rapidshare voor de rechter als een gekende vrijhaven voor piraterij. Maar de verdediging argumenteerde dat die stelling geen steek houdt, aangezien de platenmaatschappij zelf muziek zou verspreiden, onder meer via Rapidshare.
EMI ontkende dit aanvankelijk, maar heeft volgens Michael Robertson, oprichter van MP3tunes, uiteindelijk toch toegegeven. Zijn advocaten legden belastende mails van EMI aan marketeers en bloggers voor. Daarin werd verwezen naar gratis muziek op Rapidshare. Het label hoopt zo zijn artiesten te promoten.
1.400 nummers
De verdediging presenteerde de rechter ook een lijst met meer dan 1.400 nummers die EMI bij verschillende diensten online heeft geplaatst. Geconfronteerd met het bewijsmateriaal veranderde de platenmaatschappij haar argumentatie.
Sideload.com zou niet langer naar een publieke vrijhaven voor piraterij linken, maar naar ‘verdachte’ websites, waaronder dus Rapidshare. De vraag is maar of de rechter dit nog serieus kan nemen, gezien het overtuigende bewijsmateriaal.
Bedrijfsgeheim
Meer details over het gebruik van Rapidshare door EMI zijn niet vrijgegeven, aangezien de platenmaatschappij deze praktijk bestempelt als bedrijfsgeheim. Dat schrijft Torrentfreak.
Maar je werkte er zeg je. Ben je ontslagen omdat je de boel vernield hebt daar? Dat zou het nog een beetje leuk makenquote:
Hij heeft gelekt?quote:Op zondag 12 december 2010 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar je werkte er zeg je. Ben je ontslagen omdat je de boel vernield hebt daar? Dat zou het nog een beetje leuk maken
haha nee, het was een tijdelijk project en toen dat afgewerkt was hield het op voor mijquote:Op zondag 12 december 2010 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar je werkte er zeg je. Ben je ontslagen omdat je de boel vernield hebt daar? Dat zou het nog een beetje leuk maken
quote:pass ALong rt mindBomB
If using the Firefox web-browser, there 2 add-ons I would recommend:
Ghostery (allows you to see the invisible web, trackers, and advertisers that are spying on you)
Anonymouse (allows you to open any link anonymously).
Ok en nu, vrij tot de rechtzaak?quote:Op zondag 12 december 2010 20:02 schreef AnonymousOp het volgende:
http://www.nu.nl/wikileak(...)ite-vrijgelaten.html
19 jarige verdachte vrijgelaten
quote:De man heeft tegenover rechercheurs van het Team High Tech Crime van de Nationale Recherche een bekentenis afgelegd. Ook heeft hij bekend dat hij heeft deelgenomen aan de cyberaanvallen op de websites van MasterCard, Visa en Moneybookers.
quote:IP-adres
De pakkans is zo hoog omdat de software die gebruikt wordt bij de aanvallen het IP-adres van de computer van de gebruiker meestuurt. Daardoor is snel te achterhalen wie er achter een aanval zit.
Anonymous heeft de software inmiddels aangepast en ook krachtiger gemaakt. "Vorige week hebben we het OM aangevallen met maar vijf computers. Het wordt nog ontwikkeld, maar het is een stuk krachtiger dan de huidige versie."
Momenteel neemt Anonymous ook nog altijd mastercard.com op de korrel. Die website is af en toe slecht bereikbaar.
"De pakkans is hoog"quote:Op zondag 12 december 2010 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://nos.nl/artikel/204681-anonymous-pakkans-te-groot.html
[..]
Als een half miljoen mensen zitten te LOICen is pakkans helemaal niet van toepassing.quote:Op zondag 12 december 2010 21:45 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
"De pakkans is hoog". Net alsof ze iedereen die een LOIC aan hadgaan arresteren.
Doet het hier nog, co.uk is wel down bij mij.quote:Op zondag 12 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://downforeveryoneorjustme.com/amazon.com
Amazon.com down?
je moet er eigenlijk altijd www voor zettenquote:Op zondag 12 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://downforeveryoneorjustme.com/amazon.com
Amazon.com down?
heb je dat hele verhaal van cloud computing niet meegekregen?quote:Op zondag 12 december 2010 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En nu krijg ik hem wel.
Ikke nie snap nie
quote:Amazon has been brought down by thousands of people simultaneously checking to see if Amazon has been brought down.
Amazon was down.quote:@AnonymousIRC: For the time being we have no reason to believe that #amazon being down is related to #operationpayback. Will keep you posted. #anonymous
Nee, kunnen ook Chinese of Amerikaanse hackers zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 00:06 schreef Blobje het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/technology-11980125
Misschien gewoon een intern probleem? Hoeft niet meteen weer een ddos aanval te zijn toch?
Een belletje van Clinton doet wonderen overal op de wereld.quote:Op maandag 13 december 2010 00:09 schreef Blobje het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Nederland een hogere prioriteit stelt aan het ddos'en van buitenlandse websites (16 jarige jongen met 14 dagen voorarrest) dan aan het ddos'en van Nederlandse websites? (19 jarige jongen was de volgende dag weer buiten in afwachting van.... )
Dat is toch ook weer hypocriet.
Zou ze China al gebeld hebben? En wat doen ze met al die Amerikaanse kids, de meeste LOIC-downloads vanaf 3 december waren van Amerikanen.quote:Op maandag 13 december 2010 00:50 schreef eleusis het volgende:
[..]
Een belletje van Clinton doet wonderen overal op de wereld.
Heeft ook te maken met duur en resultaten van het lopende onderzoek enzo, plus het feit dat die gozer van 16 waarschijnlijk een 'leidende' of iig aansturende rol heeft gespeeld.quote:Op maandag 13 december 2010 00:09 schreef Blobje het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Nederland een hogere prioriteit stelt aan het ddos'en van buitenlandse websites (16 jarige jongen met 14 dagen voorarrest) dan aan het ddos'en van Nederlandse websites? (19 jarige jongen was de volgende dag weer buiten in afwachting van.... )
Dat is toch ook weer hypocriet.
onzin.quote:
Ach, iedereen z'n 15 minutes, maar als je op de radio gaat nadat ze zelfs 16-jarigen oppakken dan ben je niet zo goed bij je hoofd.quote:
Dat waren ze sowieso al niet, de autoriteiten zijn vast blij met een stel incompetente aandachtsgeile pubers die zichzelf "soldaten" noemen. Want zeg nou zelf, maakt het werk wel wat makkelijker.quote:Op maandag 13 december 2010 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ach, iedereen z'n 15 minutes, maar als je op de radio gaat nadat ze zelfs 16-jarigen oppakken dan ben je niet zo goed bij je hoofd.
quote:Nederlanders achter 'payback' Wikileaks
De wraakacties vanwege de arrestatie van Wikileaks-chef Julian Assange blijken bedacht en geregisseerd door hackers uit Nederland en België. Dat schrijft De Telegraaf vandaag.
'Operation Payback' is volgens betrouwbare bronnen van de krant het werk van een groep tophackers die onder de naam 'Floepsies' actief is. Bij de actie werden onder andere de websites van Mastercard, VISA en PayPal onbereikbaar gemaakt.
De groep tophackers staat erom bekend nauwelijks sporen achter te laten. Enkele jaren terug legde de club al een aantal overheidswebsites plat. Overigens gaat het hier niet om een 'hack-actie' omdat er geen sprake is van inbraak.
Geweldigquote:Nederlandse hackers achter wraakactie
AMSTERDAM - De wereldwijde aanvallen op websites, als wraakactie op de arrestatie van Wikileaks voorman Julian Assange, blijken bedacht en geregisseerd door een select groepje tophackers uit Nederland en België, bevestigen betrouwbare bronnen.
Beruchte Hollandse en Vlaamse computerhackers zitten achter 'Operation Payback', waarbij onder meer websites van creditcardmaatschappijen uit de lucht werden gehaald met gerichte aanvallen, omdat deze bedrijven weigeren samen te werken met Wikileaks. Deze groep tophackers opereert onder de naam 'Floepsies', een club die amper sporen achterlaat op internet. Het is dezelfde organisatie die enkele jaren terug overheidswebsites platlegde, zoals www.overheid.nl.
De 'Floepsies'-hackers gebruiken zogeheten botnets, een collectie van aan elkaar geschakelde computers die websites bestormen met massale informatieverzoeken, waardoor de website uit de lucht gaat.
De Tweede Kamer heeft zulke aanvallen in 2006 strafbaar gesteld om de grote commerciële schade. De hackersgroep Floepsies bestaat uit een groot aantal Nederlanders, een paar Belgen, Duitsers en Zweden. De Nationale Recherche ontmaskerde eerder een 19-jarige jongen uit Sneek, die zo'n netwerk van tienduizenden geïnfecteerde computers wilde verkopen aan een criminele organisatie, die ermee creditcard- of bankgegevens wilde onderscheppen. De tiener werd gearresteerd toen hij het beheer van dit netwerk wilde verkopen voor 25.000 euro aan een Braziliaan. Binnen deze 'Floepsies'-hackerskringen, een naam die sterk lijkt op de naam van een van Nederlands meest beruchte hackers, circuleren eindeloze lijsten met gestolen gebruikersnamen en wachtwoorden die toegang geven tot honderden websites en klantgegevens. Deze gegevens zijn allemaal gestolen van onwetende computergebruikers.
Een van die lijsten met gestolen toegangscodes is gisteravond in bezit gekomen van De Telegraaf. Op 431 pagina's staan enkele duizenden inloggegevens die toegang geven tot emailaccounts, datingwebsites, spelletjeswebsites, Hyves-accounts, msn-accounts, websites van scholen en universiteiten, webwinkels, zoals van Freerecordshop, sportclubs als de KNVB en allerlei forums.
Dat is het mooie van "tophacken" he, je drukt op de start-knop en dan kun je zelf gewoon weer verder gaan met World of Warcraft spelen.quote:Op maandag 13 december 2010 11:16 schreef HyperViper het volgende:
Zijn ze nou al het hele weekend bezig?Wat een droevig leven moeten die tophackers hebben.
"Het is eenzaam aan de top" krijgt een hele nieuwe betekenis.quote:Op maandag 13 december 2010 11:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is het mooie van "tophacken" he, je drukt op de start-knop en dan kun je zelf gewoon weer verder gaan met World of Warcraft spelen.
Ik hoop (voor jou) dat je bewust over wil komen als een idioot.quote:Op maandag 13 december 2010 11:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vin ut wel stoer! Dat wei met ons klijne landje zo'n groot megahackerssyndicaat hebben! De werelt trilt voor onze gympies!
Go Floepsies
OMGquote:Op maandag 13 december 2010 09:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Geweldig![]()
![]()
![]()
Iedereen die IRC een beetje gevolgd heeft weet wel waarom.
Jij bent net zo stom als de Telegraafquote:Op maandag 13 december 2010 12:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik hoop (voor jou) dat je bewust over wil komen als een idioot.
quote:Sky News reporter Mark Stone says an online group has been set up on Facebook in tribute to the bomber.
He said: "There have been hundreds of messages, including one to the Swedish people that reads: 'It's a real shame none of you died, over 9,000 should have'."
Verzin eens iets nieuwsquote:
Ik verzin niets. Ik rapporteer alleen maar.quote:
Natuurlijk, joh, jij weet zelfs wie de CIA infiltranten op Fok zijnquote:Op maandag 13 december 2010 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik verzin niets. Ik rapporteer alleen maar.
Ik had het ook niet tegen jouquote:Op maandag 13 december 2010 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik verzin niets. Ik rapporteer alleen maar.
Dan is het goed.quote:
En dat rapporteer ik.quote:Op maandag 13 december 2010 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk, joh, jij weet zelfs wie de CIA infiltranten op Fok zijn
floepsie zelf.quote:Op maandag 13 december 2010 12:45 schreef Maanvis het volgende:
Wie heeft die floepsies hoax eigenlijk verzonnen?
floepsie bestaat niet.quote:
Anon heeft floepsy bedacht.quote:
#Dutch heeft floepsie bedacht.quote:Op maandag 13 december 2010 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Anon heeft floepsy bedacht.
Dat is nou precies wat floepsie je wil laten denken.quote:
Floepsie is baas!quote:Op maandag 13 december 2010 12:51 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat floepsie je wil laten denken.
Die gast is zo meester, echt superingenieus.
Het staat gewoon in de krant, Maanvis is niet goed bij zijn hoofd.quote:Op maandag 13 december 2010 13:10 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Hoe kan jij dat in godsnaam verifiëren, Maanvis? HOE?
Helemaal niet!quote:Op maandag 13 december 2010 13:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Whehehe, goeie imitatie van die sneue Papierversnipperaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Anon is overal, onthou dat.quote:Op maandag 13 december 2010 13:44 schreef _Led_ het volgende:
Oh shit sorry ik wist niet dat je ook meelas, was maar een grapje hoor
Goed zo. En gaat nu heen en vermenigvuldig het.quote:Free Kevin Mitnick Assange
Hack the Planet !
Ik zou niet durven Led, doe niet zo mal! Ik vraag mij wel af hoe het nu gaat met die arme toetsenbordveteraan in de bak..quote:Op maandag 13 december 2010 13:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Whehehe, goeie imitatie van die sneue Papierversnipperaar
Ook op ons balkon?quote:Op maandag 13 december 2010 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Anon is overal, onthou dat.
Heb je een balkon dan?quote:
Er bestaat de mogelijkheid van een internet-complot van scriptkiddies om de oude media te kakken te zetten.quote:Op maandag 13 december 2010 13:55 schreef Blobje het volgende:
Wie of wat is Floepsie dan? Ik begrijp dat de Telegraaf weer een leuk verhaaltje verzonnen heeft?
Jij dacht dat Anon niet op een balkon kan zijn zonder dat er een balkon is ?quote:Op maandag 13 december 2010 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je een balkon dan?
Maar ze zijn toch overal? Net als god?quote:Op maandag 13 december 2010 14:00 schreef _Led_ het volgende:
Jij dacht dat Anon niet op een balkon kan zijn zonder dat er een balkon is ?
Daarom is de vraag ook irrelevant; of je nou een balkon hebt of niet, Anon zit sowieso op het balkon.quote:Op maandag 13 december 2010 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ze zijn toch overal? Net als god?
"We are the Invisible Hand. We are the Illuminati. We come before and after. We are forever. And eventually... eventually we will lead them into the day."quote:Op maandag 13 december 2010 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus ook op je balkon, zelfs als je geen balkon hebt.quote:Op maandag 13 december 2010 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ken jij Anon nog niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |