Ja dat is ons punt dus omdat we dit aangeleerd krijgen. Een prof hoort toch gewoon te weten hoe hij een goede foto moet maken, ongeacht de stand waar hij in fotografeert?quote:Op maandag 13 december 2010 00:01 schreef xEefjee het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als jij een prof bent, en je werkt in de M stand dat je ook niet al te lang hoeft te prutsen hoor.. Of wordt ik nu weer afgekraakt? Het kan best zijn dat een prof in de A of weet ik wat stand werkt.. maar ik vind het (persoonlijk) vreemd in de oren kliken.
Ik geef per jaar net zoveel uit aan camera spul als dat ik er mee verdien.quote:Op maandag 13 december 2010 00:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Over wat voor ding hebben we het dan? Geen "ordinaire" Canon meer? Dan een Hasselblad oid?
Maar wat voor materiaal gebruik je dan? Van ouwesok begrijp ik dus dat het om analoog fotograferen gaat?quote:Op maandag 13 december 2010 00:09 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
Ik geef per jaar net zoveel uit aan camera spul als dat ik er mee verdien.
Dus als ik per foto ga uitreken wat mijn winst is dan is dat 0
Daar wordt je depressief van dus kun je beter niet doen
Maakt het voor het uiteindelijke resultaat dan uit in welke stand het opgenomen isquote:Op maandag 13 december 2010 00:08 schreef xJillx het volgende:
[..]
Ja dat is ons punt dus omdat we dit aangeleerd krijgen. Een prof hoort toch gewoon te weten hoe hij een goede foto moet maken, ongeacht de stand waar hij in fotografeert?
Nu weet ik wat ik fout heb gedaan bij de modeshowquote:Op maandag 13 december 2010 00:05 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
We werken in de stand die voor de foto die we willen nemen het beste werkt.
Buitenfotos gaan goed in p.
Sport gaat vaak beter in 's
Binnen beter in a
Buiten met veel licht kan ook wel in de a handig zijn.
Stilstaande onderwerpen, studio werk in m
Maar er zijn vast mensen met andere voorkeuren
Dat is wat ik zeg:Pquote:Op maandag 13 december 2010 00:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Maakt het voor het uiteindelijke resultaat dan uit in welke stand het opgenomen is
Nee, maar het lijkt me handig eerste de M stand onder de knie te hebben. (waar wij dus gedeeltelijk nog mee bezig zijn, en jullie hele duidelijk hebben gemaakt niet te zijn)quote:Op maandag 13 december 2010 00:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Maakt het voor het uiteindelijke resultaat dan uit in welke stand het opgenomen is
Modeshow is mijn main inkomsten.quote:Op maandag 13 december 2010 00:11 schreef xJillx het volgende:
[..]
Nu weet ik wat ik fout heb gedaan bij de modeshow
Fotograferen in de M. met externe flitser. duurde te lang om alles in te stellen, alles ging zo snel..
Iemand tips daarvoor misschien? Toch beter fotograferen in de Tv stand??
Ben je serieus?quote:Op maandag 13 december 2010 00:12 schreef xEefjee het volgende:
[..]
Nee, maar het lijkt me handig eerste de M stand onder de knie te hebben. (waar wij dus gedeeltelijk nog mee bezig zijn, en jullie hele duidelijk hebben gemaakt niet te zijn)
Ik gebruikte hoofdzakelijk midden- en grootformaat en dat heeft inderdaad de nodige operationele kosten die je enigszins kunt temperen door goed met een lichtmeter te leren omgaan.quote:Op maandag 13 december 2010 00:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar wat voor materiaal gebruik je dan? Van ouwesok begrijp ik dus dat het om analoog fotograferen gaat?
Dan snap ik wel dat het zovel kost ja
Huh wat vreemd geen flitser? Het probleem is ook nog ik heb een kitlens met 4-5.6 en een 50mm met 1.8, keuzes maken..quote:Op maandag 13 december 2010 00:14 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
Modeshow is mijn main inkomsten.
Je snapt uit ervaring dat de m daar geen optie is.
Begin met de flitser thuis te laten, en zet de camera op A , lens open zetten voor zo snel als mogenlijke sluiter.
Zeker binnen is er altijd weinig licht, en buiten lopen ze vaak in de schaduw van de overkapping en is er daardoor ook. Minder licht als wat je zou willen. Verder schiet ik op auto iso met minimaal een 160 ste sec sluiter. Trager is vaak geen optie bij de bewegende modellen
Dan gaat het me nog vies tegenstaan!quote:Op maandag 13 december 2010 00:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik gebruikte hoofdzakelijk midden- en grootformaat en dat heeft inderdaad de nodige operationele kosten die je enigszins kunt temperen door goed met een lichtmeter te leren omgaan.
Afschrijving op dat spul is vrij laag, het gaat technisch gesproken een Hasselblad of een Mamiya gaat redelijkerwijs een paar decennia mee en veroudert niet echt.
Overigens heb ik dat pro-gedoe op enig moment in de wilgen gehangen omdat ik weliswaar fotografie een van de mooiste ambachten vindt maar het vak 'fotograaf' me een beetje ging tegenstaan, je bent 95% van je tijd aan het onderhandelen en soebatten en als je geluk hebt mag je in de overige 5% met je echte vak bezig proberen te zijn. Toen ik het vak vaarwel zegde had ik ineens mijn hobby terug en de vakkennis is op die manier tenminste goed besteed.
Als je van je hobby je beroep maakt, moet je op zoek naar een nieuwe hobby vertelde een beroeps me ooit, en wat heeft ze gelijk gehad.
Tja, dan zal je toch moeten gaan investeren, of een plekje achterin gaan zoeken. Wat voor camera's hebben jullie trouwens?quote:Op maandag 13 december 2010 00:18 schreef xJillx het volgende:
[..]
Huh wat vreemd geen flitser? Het probleem is ook nog ik heb een kitlens met 4-5.6 en een 50mm met 1.8, keuzes maken..
Hmm ik zal het volgende keer zeker proberen!
Hoe bedoel je? Ik heb ergens boven mij toch meerderemalen gelezen dat je toch echt de M stand onder de knie moet hebben, en dan de andere standen als hulpmiddel kan gebruiken : p?quote:
Dan ben ik blij met mijn "goedkope" digitale camera. Maakt niet uit wat voor foto ik maak, het kost toch geen drol.quote:Op maandag 13 december 2010 00:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik gebruikte hoofdzakelijk midden- en grootformaat en dat heeft inderdaad de nodige operationele kosten die je enigszins kunt temperen door goed met een lichtmeter te leren omgaan.
Afschrijving op dat spul is vrij laag, technisch gesproken gaat een Hasselblad of een Mamiya redelijkerwijs een paar decennia mee en veroudert niet echt.
Overigens heb ik dat pro-gedoe op enig moment in de wilgen gehangen omdat ik weliswaar fotografie een van de mooiste ambachten vindt maar het vak 'fotograaf' me een beetje ging tegenstaan, je bent 95% van je tijd aan het onderhandelen en soebatten en als je geluk hebt mag je in de overige 5% met je echte vak bezig proberen te zijn. Toen ik het vak vaarwel zegde had ik ineens mijn hobby terug en de vakkennis is op die manier tenminste goed besteed.
Als je van je hobby je beroep maakt, moet je op zoek naar een nieuwe hobby vertelde een beroeps me ooit, en wat heeft ze gelijk gehad.
Ik dacht dat je bedoelde dat jullie wel met de M stand bezig zijn, en dat "wij" niet weten hoe dat zou moeten. Maar ik heb het blijkbaar verkeerd begrepen.quote:Op maandag 13 december 2010 00:21 schreef xEefjee het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik heb ergens boven mij toch meerderemalen gelezen dat je toch echt de M stand onder de knie moet hebben, en dan de andere standen als hulpmiddel kan gebruiken : p?
Of heb je het over het feit dat we er nog steeds bezig mee zijn om het te leren? Want dan doel ik meer op hoe je het moet gebruiken in combinatie met een flitser en etc.
--> Arme studenten xDquote:Op maandag 13 december 2010 00:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tja, dan zal je toch moeten gaan investeren, of een plekje achterin gaan zoeken. Wat voor camera's hebben jullie trouwens?
Ik lach me alvast dood! XDquote:Op maandag 13 december 2010 00:22 schreef xEefjee het volgende:
Nou goed.. begin maar alvast te lachen! Ik heb een sony. Ik heb zelf ingezien dat toch nikon/canon enzo voordelen hebben, dus ik ben flink aan het sparen (wat toch echt lastig is met een loon van een 16jarige) voor een Nikon d90.
Nobody said that:P at least not mequote:Op maandag 13 december 2010 00:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde dat jullie wel met de M stand bezig zijn, en dat "wij" niet weten hoe dat zou moeten. Maar ik heb het blijkbaar verkeerd begrepen.
Zwaar? Koop dan maar vast een paar halters. Als je met een f2.8 70-300 wil gaan schieten moet je toch echt wat armspiertjes hebbenquote:Op maandag 13 december 2010 00:24 schreef xJillx het volgende:
[..]
--> Arme studenten xD
Ik heb een Canon 50D met kitlenzen; 17-865 4-5.6, een zoomlens 5.6 ma die gebruik ik nooit want die is echt veel te zwaar en sinds donderdag die 50mm
Nee, ik bedoelde het juist andersom dus.quote:Op maandag 13 december 2010 00:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde dat jullie wel met de M stand bezig zijn, en dat "wij" niet weten hoe dat zou moeten. Maar ik heb het blijkbaar verkeerd begrepen.
Ja.. een vriend van ons heeft de 7d met een f2.8 70 - 200 en dan krijg ik al bij ''direct'' last van mn armpjes haha.quote:Op maandag 13 december 2010 00:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zwaar? Koop dan maar vast een paar halters. Als je met een f2.8 70-300 wil gaan schieten moet je toch echt wat armspiertjes hebben
Ik mag toch hopen voor je dat je nooit met professionele apparatuur gaat werken, als een lens van 475 gram al 'veel te zwaar' is...quote:Op maandag 13 december 2010 00:24 schreef xJillx het volgende:
[..]
--> Arme studenten xD
Ik heb een Canon 50D met kitlenzen; 17-865 4-5.6, een zoomlens 5.6 ma die gebruik ik nooit want die is echt veel te zwaar en sinds donderdag die 50mm
Dat kan k vergete, ik heb geen spieren en ik ben heel snel door mn energie heen (ja ik meot echt es na de dokter bla bla) dus ik begin heel snel te shaken. vandaar ook de 50mm, licht en lichtsterk.quote:Op maandag 13 december 2010 00:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zwaar? Koop dan maar vast een paar halters. Als je met een f2.8 70-300 wil gaan schieten moet je toch echt wat armspiertjes hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |