Ga ik ooit ook kopen, zodra ik mijn 400D zat wordt.quote:Op maandag 13 december 2010 00:24 schreef xJillx het volgende:
[..]
--> Arme studenten xD
Ik heb een Canon 50D met kitlenzen; 17-865 4-5.6, een zoomlens 5.6 ma die gebruik ik nooit want die is echt veel te zwaar en sinds donderdag die 50mm
Een Canon 85/1.2 natuurlijk.quote:Op maandag 13 december 2010 00:31 schreef xJillx het volgende:
maar ik weet niet precies wat voor lens ik nodig heb.
ik wil portetfotograaf worden in eerste instantie.. maar ik twijfel nu wat ik wil.
ik ben alles wel leuk gaan vinden
en mensen zijn zo lastig;)
Er is zoiets geks wat sport heet. De dokter kan er niets aan doen dat je niet sterk bent.quote:Op maandag 13 december 2010 00:31 schreef xJillx het volgende:
[..]
Dat kan k vergete, ik heb geen spieren en ik ben heel snel door mn energie heen (ja ik meot echt es na de dokter bla bla) dus ik begin heel snel te shaken. vandaar ook de 50mm, licht en lichtsterk.
maar ik weet niet precies wat voor lens ik nodig heb.
ik wil portetfotograaf worden in eerste instantie.. maar ik twijfel nu wat ik wil.
ik ben alles wel leuk gaan vinden
en mensen zijn zo lastig;)
Ja goed, blijkbaar niet. Stomme fout van me.. maar ik kan echt niet ruiken dat jullie hier al weet ik wat voor een ervaring heb. Ik zit maar sinds kort op dit forumquote:Op maandag 13 december 2010 00:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen voor je dat je nooit met professionele apparatuur gaat werken, als een lens van 475 gram al 'veel te zwaar' is...
Anyway, op zich wel grappig dat het belangrijkste argument om M te gebruiken in dit topic lijkt te zijn dat je er veel van leert. Ik vraag me af of de FVS-studenten die dat het hardst roepen, er ook al eens bij stil hebben gestaan dat veel van de overige fotografen dat leerstadium simpelweg al voorbij zijn. En ja, nooit te oud om te leren, iedereen kan elke dag bijleren, etc... maar niet als het gaat om het handmatig instellen van de camera. Ook als je dat eenmaal fatsoenlijk onder de knie hebt, is het niet altijd beter om ook daadwerkelijk alles op M te willen doen.
Ik weet:(quote:Op maandag 13 december 2010 00:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen voor je dat je nooit met professionele apparatuur gaat werken, als een lens van 475 gram al 'veel te zwaar' is...
Anyway, op zich wel grappig dat het belangrijkste argument om M te gebruiken in dit topic lijkt te zijn dat je er veel van leert. Ik vraag me af of de FVS-studenten die dat het hardst roepen, er ook al eens bij stil hebben gestaan dat veel van de overige fotografen dat leerstadium simpelweg al voorbij zijn. En ja, nooit te oud om te leren, iedereen kan elke dag bijleren, etc... maar niet als het gaat om het handmatig instellen van de camera. Ook als je dat eenmaal fatsoenlijk onder de knie hebt, is het niet altijd beter om ook daadwerkelijk alles op M te willen doen.
Huh, ik dacht dat prime's altijd "licht" waren.quote:Op maandag 13 december 2010 00:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Een Canon 85/1.2 natuurlijk.
Maar ja, dat ding weegt letterlijk een kilo, dus die zal ook afvallen gok ik.
DOEN! Duidelijk kwaliteitsverschil, naar ervaring:Pquote:Op maandag 13 december 2010 00:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga ik ooit ook kopen, zodra ik mijn 400D zat wordt.
Of een 1Ds natuurlijk
Ik heb eens een dagje meegelopen met een fotograaf.. en die had ook last van z'n rug. Die had dan een soort riem met allemaal ''lenshoezen'' (of hoe het ook heet) om zn middel heen..quote:Op maandag 13 december 2010 00:33 schreef xJillx het volgende:
[..]
Ik weet:(
Liefst wil ik een lichte lens / apparatuur waar ik lang mee rond kan lopen en fotograferen
zelfs mn cameratas is al te zwaar voor me, ik heb ook geen sterke rugspieren en iets aan mn rug
das genaait als fotograaf:P
Ik heb ook snel last van mijn rug, gewoon spierversterkende oefeningen doen. Door niets doen worden ze immers ook niet sterkerquote:Op maandag 13 december 2010 00:33 schreef xJillx het volgende:
[..]
Ik weet:(
Liefst wil ik een lichte lens / apparatuur waar ik lang mee rond kan lopen en fotograferen
zelfs mn cameratas is al te zwaar voor me, ik heb ook geen sterke rugspieren en iets aan mn rug
das genaait als fotograaf:P
Tja, geldquote:Op maandag 13 december 2010 00:34 schreef xJillx het volgende:
[..]
DOEN! Duidelijk kwaliteitsverschil, naar ervaring:P
Ja zoals ik zei STUDENT. Dure opleiding, dure apparatuur, dure kamer.quote:Op maandag 13 december 2010 00:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is zoiets geks wat sport heet. De dokter kan er niets aan doen dat je niet sterk bent.
Ik heb het nog even gecheckt en er staat toch echt 1.8quote:Op maandag 13 december 2010 00:34 schreef PKfotografie het volgende:
2.8
Das het getal wat er op de lenzen boven de 50 m'n moet staan
Dan had ik veel bomen.quote:Op maandag 13 december 2010 00:36 schreef xEefjee het volgende:
Geld, kon het maar in bomen groeien.
Betalen je ouders niets?quote:Op maandag 13 december 2010 00:35 schreef xJillx het volgende:
[..]
Ja zoals ik zei STUDENT. Dure opleiding, dure apparatuur, dure kamer.
Ik heb nieteens geld voor kleding nu ik op mezelf woon >>
En veel truitjes vn 5euro zijn er neit te vinden hoor (al heb ik ders wel twee gvonden xD)
Daar ligt het helaas niet aan. Ik heb een tijdlang gefitnesst maar ook dat hielp niet >>quote:Op maandag 13 december 2010 00:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb ook snel last van mijn rug, gewoon spierversterkende oefeningen doen. Door niets doen worden ze immers ook niet sterker
Vooral cameraspullen.quote:
Op 50mm staat vaak 1.8 ja. Bij mij 1.4quote:Op maandag 13 december 2010 00:37 schreef xJillx het volgende:
[..]
Ik heb het nog even gecheckt en er staat toch echt 1.8
Uhm die betalen het bovengenoemdequote:
Chiropractor heeft bij mij geholpen.quote:Op maandag 13 december 2010 00:39 schreef xJillx het volgende:
[..]
Daar ligt het helaas niet aan. Ik heb een tijdlang gefitnesst maar ook dat hielp niet >>
Niemand schijnt te weten waar het precies aan ligt tenminste de dokter niet
Ik kan niet begrijpen dat zoiets gemakkelijk zit.. gaat dat niet in de weg zitten?quote:Op maandag 13 december 2010 00:34 schreef xEefjee het volgende:
[..]
Ik heb eens een dagje meegelopen met een fotograaf.. en die had ook last van z'n rug. Die had dan een soort riem met allemaal ''lenshoezen'' (of hoe het ook heet) om zn middel heen..
Ik wilde eerst de 1.2, maar gezien de prijsquote:Op maandag 13 december 2010 00:39 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
Op 50mm staat vaak 1.8 ja. Bij mij 1.4
Heb het over de echte lenzen 28-70 24-70 70-200 etc
Helaas hebben mn ouders me basis verzekerd >>quote:Op maandag 13 december 2010 00:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Chiropractor heeft bij mij geholpen.
Overigens hebben we wel het topic compleet verkracht.
De 50mm is iig een goede lens om te hebben en om mee te spelen in de m standquote:Op maandag 13 december 2010 00:43 schreef xJillx het volgende:
[..]
Ik wilde eerst de 1.2, maar gezien de prijs
de 50 1.8 is maar 100 euro kan ik beter paken gezien dat 'kleine' verschil in lichtsterkte en grote verschil in prijs
zoiets kan later altijd nog
Voor welke tak vd fotografie kan ik hem het beste gebruiken (portretten etc..)quote:Op maandag 13 december 2010 00:45 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
De 50mm is iig een goede lens om te hebben en om mee te spelen in de m stand
Even ontopic
Kun je nagaan hoe hard het gaat als ze hem eenmaal uit die m-stand halenquote:Op maandag 13 december 2010 00:48 schreef Omniej het volgende:
Deze kan onderhand beter gerenamed worden naar SC.Gaat een stuk harder dan het echte SC-topic.
Ach ja, waarom ook niet.quote:Op maandag 13 december 2010 00:48 schreef Omniej het volgende:
Deze kan onderhand beter gerenamed worden naar SC.Gaat een stuk harder dan het echte SC-topic.
Wat is daar irritant aan? Zoomen kan met je voetenquote:Op maandag 13 december 2010 00:48 schreef xEefjee het volgende:
tuurlijk wel vrij irritant dat je maar op een brandpunt zit maarja : ).
Niet atlijd. Ik heb tijdens sinterklaas met mijn 50mm geschoten zodat ik niet hoefte te flitsen, en dan sta je op een gegeven moment tegen de muur aan.quote:Op maandag 13 december 2010 00:50 schreef zquing het volgende:
[..]
Ach ja, waarom ook niet.
[..]
Wat is daar irritant aan? Zoomen kan met je voeten
Als je op een concert aan 't schieten bent heb je ook niet al te veel ruimtequote:Op maandag 13 december 2010 00:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet atlijd. Ik heb tijdens sinterklaas met mijn 50mm geschoten zodat ik niet hoefte te flitsen, en dan sta je op een gegeven moment tegen de muur aan.
Al ben ik wel achter gekomen dat als je ruimte in de hoogte mist, het draaien van je camera in 80% van de gevallen uitkomst bied.
De zoom maakt alles zo makkelijk, gewoon een beetje draaien todat 't er fatsoenlijk uitziet. Wel handig, maar met een 35mm kan ik 80% van alles wat ik doe eigenlijk ook welquote:Op maandag 13 december 2010 00:55 schreef xEefjee het volgende:
Ik snap dat het zoomen ook met je voeten kan.. maar het is toch wel fijn als je dat gewoon met je lens kan doen.. loop je ook niet zoveel mensen voor de voeten.
Verschil van een paar honderd/duizend euro. Dan loop ik maar iemand in de wegquote:Op maandag 13 december 2010 00:55 schreef xEefjee het volgende:
Ik snap dat het zoomen ook met je voeten kan.. maar het is toch wel fijn als je dat gewoon met je lens kan doen.. loop je ook niet zoveel mensen voor de voeten.
Nouja, dan snap je mijn punt dusquote:Op maandag 13 december 2010 00:55 schreef zquing het volgende:
[..]
Als je op een concert aan 't schieten bent heb je ook niet al te veel ruimte
Inzoomen kan ook redelijk met croppen, en anders kan je nog proberen om een panorama shot te maken. Zoals die ene fotograaf die hier ergens eerder werd gepost.quote:Op maandag 13 december 2010 00:56 schreef zquing het volgende:
[..]
De zoom maakt alles zo makkelijk, gewoon een beetje draaien todat 't er fatsoenlijk uitziet. Wel handig, maar met een 35mm kan ik 80% van alles wat ik doe eigenlijk ook wel
Bij dat soort concerten HEEL moeilijk.quote:Op maandag 13 december 2010 00:50 schreef zquing het volgende:
[..]
Ach ja, waarom ook niet.
[..]
Wat is daar irritant aan? Zoomen kan met je voeten
mee eens!quote:Op maandag 13 december 2010 00:51 schreef PKfotografie het volgende:
De sc van fot gaat niet over fot. Vond 200 Posts over de m stand al veel.
Denk dat er niet veel meer over te bespreken is.
Dus waarom niet het topic volmaken met deze discussie.
Het is iig fot gerelateerd
Nou, dan kan je wel gaan beginnen met de av/tv standquote:Op maandag 13 december 2010 00:59 schreef xJillx het volgende:
[..]
mee eens!
zoveel is er niet meer te lullen over de m stand
Ik zal het zeker eens uitproberen!quote:Op maandag 13 december 2010 01:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, dan kan je wel gaan beginnen met de av/tv stand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |