abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90633864
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd :)
Ik heb 2 leuke artikelen gevonden, maar het scannen is een beetje fout gegaan.
Morgen zal ik het posten.
Vandaag heb ik een whiteboard gekocht, voor "to do lists"
En nog een prikbord wat ik ga gebruiken voor een echte auti kunstwerk :Y

En ik ga een mooie foto van Meneer Swift op canvas laten drukken. ^O^
-weg-
pi_90669101
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:20 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb 2 leuke artikelen gevonden, maar het scannen is een beetje fout gegaan.
Morgen zal ik het posten.
Vandaag heb ik een whiteboard gekocht, voor "to do lists"
En nog een prikbord wat ik ga gebruiken voor een echte auti kunstwerk :Y

En ik ga een mooie foto van Meneer Swift op canvas laten drukken. ^O^
Een zo'n white board is wel zeer handig. :Y

En meneer Swift moet haast wel de Border Collie zijn die overleden is.. ;(
pi_90678289
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een zo'n white board is wel zeer handig. :Y

En meneer Swift moet haast wel de Border Collie zijn die overleden is.. ;(
Neuh, Brooke, Vic en Bordey zijn dood. Meneer Swift is onze jongste en mijn beste vriendje.
Foto post ik nog wel. Ik ben nu ook helemaal hyper, oud en nieuw..
En ik heb vandaag de woning bezicht en het is een paleis! _O_ Helemaal alles super helemaal goed.
Net ook nog een klein conflictje gehad met de politie, maar dat is allemaal goed afgelopen :D
We gaan hier lekker los.

:P Hyper!!! Hyper!!! BAM!!! ;)
-weg-
pi_90689465
Sorry, maar wat is de lol van carbidschieten? Het maakt een teringherrie, en is ook nog eens flink gevaarlijk. Zeker voor een autist verbaast het me dat jij daar zo'n lol aan hebt auti... Kun je dat uitleggen? Ik snap het namelijk echt niet, is dus een oprechte vraag, geen kritiek of zo.

Sowieso, al dat geknal... Er zouden meer gewonden moeten vallen dan leren ze het !@#$%^&* misschien wel af... :X :N :X
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90692397
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:04 schreef Pandora73 het volgende:
Sorry, maar wat is de lol van carbidschieten? Het maakt een teringherrie, en is ook nog eens flink gevaarlijk. Zeker voor een autist verbaast het me dat jij daar zo'n lol aan hebt auti... Kun je dat uitleggen? Ik snap het namelijk echt niet, is dus een oprechte vraag, geen kritiek of zo.

Sowieso, al dat geknal... Er zouden meer gewonden moeten vallen dan leren ze het !@#$%^&* misschien wel af... :X :N :X
Ik hou van knallen.. een beter antwoord kan ik niet geven. En ik vind het jammer dat niet iedereen dat gevoel deelt. Ik wil ook geen overlast veroorzaken, maar vandaag hou je het toch niet tegen.
Carbid schieten hoeft niet gevaarlijk te zijn, net als meer dingen.. kwestie van weten waar je mee bezig bent en etc etc.. En trust me, dit was 100% professioneel en met experts.
Er was ook toestemming, al zal er volgend jaar wel iets in de APV worden opgenomen zodat dit niet meer mogelijk is. Aan alle wettelijke eisen en verplichtingen zijn voldaan.

Ik wil het verder ook niet goed praten, maar ik vind het leuk. En ik kan begrijpen dat er mensen zijn die niet van knallen houden, maar knallen zijn vandaag niet te vermijden. Ik heb wel een soort spijtgevoel, want ik vind het altijd vervelend als ik iemand tot last ben, maar met oud en nieuw is geknal gewoon niet tegen te houden, het hoort erbij.
-weg-
pi_90692574
Paar weken geleden bij mij de diagnose Asperger gesteld ;(
pi_90692684
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 december 2010 21:53 schreef Sisiorange94 het volgende:
Paar weken geleden bij mij de diagnose Asperger gesteld ;(
Niet getreurd hoor, dat is bij mij enkele maanden terug ook vastgesteld. En het "leuke" van een beperking is dat je kan leren hoe je ermee om kan gaan, zodat je je doel wel kan bereiken. :)

Hoe ben je er eigenlijk op gekomen / hoe is het bij je vastgesteld, waarom ben je op onderzoek uitgegaan?
pi_90692774
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 21:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Niet getreurd hoor, dat is bij mij enkele maanden terug ook vastgesteld. En het "leuke" van een beperking is dat je kan leren hoe je ermee om kan gaan, zodat je je doel wel kan bereiken. :)

:Y _O_ Plus dat je oprecht trots mag zijn dat je niet NT'er bent... zonder minachting tegenover NT'ers. NT'ers hebben het over "out of the box" denken, zo komen ze verder.. dat is ontwikkeling.
"Wij" denken altijd out of the box, en dat is echt wel wat waard.. :Y
-weg-
pi_90692831
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 21:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoe ben je er eigenlijk op gekomen / hoe is het bij je vastgesteld, waarom ben je op onderzoek uitgegaan?
Ik liep al een tijdje bij een psycholoog omdat ik verschillende problemen had en toen vermoedde ze dat ik een Autisme Spectrum Stoornis had, na een heleboel getest en zo is dit er dus uitgekomen. Vind het wel lastig hoor. :{
pi_90692954
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:05 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik liep al een tijdje bij een psycholoog omdat ik verschillende problemen had en toen vermoedde ze dat ik een Autisme Spectrum Stoornis had, na een heleboel getest en zo is dit er dus uitgekomen. Vind het wel lastig hoor. :{
Welkom in dit topic. Het is in het begin misschien een schok, maar het is geen ramp en er is prima mee te leven en hier kan je wellicht veel hulp, begrip en dergelijke vinden
-weg-
pi_90692986
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:03 schreef Auti het volgende:

[..]

:Y _O_ Plus dat je oprecht trots mag zijn dat je niet NT'er bent... zonder minachting tegenover NT'ers. NT'ers hebben het over "out of the box" denken, zo komen ze verder.. dat is ontwikkeling.
"Wij" denken altijd out of the box, en dat is echt wel wat waard.. :Y
Trots zijn op een beperking vind ik wat overdreven, in het algemeen hou ik het voor me (behalve hier, maar hier ben je redelijk anoniem) omdat ik niet wil dat mensen opeens "medelijden" gaan hebben of op een andere manier zich anders tegenover mij opstellen omdat ik "speciaal" ben.

Heb een lange weg met veel problemen en verloren levensjaren achter mij, maar ik ben opgelucht dat ik nu weet wat er aan de hand is. Hoewel ik me soms zorgen maak of ik op mijn pootjes terecht kom ben ik me er wel van bewust dat ik nu (gezamelijk met hulp) een plan kan maken om mijn leven weer op de rails te krijgen, ermee te leren omgaan en dezelfde pieken te bereiken als "vroeger". Want als ik wil dan kan ik heel hard gaan en enorm goed "scoren" / veel bereiken.

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:05 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Als ik te persoonlijk ben dan zeg het gerust, maar omdat we hier redelijk anoniem zijn en ik nieuwschierig ben naar anderen met dezelfde "uitdagingen" (nee, Asperger is geen probleem!) kan het soms zijn dat ik iets (te) direct ben.

Maar wat precies vind je lastig, de diagnose of het ermee leren om te gaan? En op welke manier ondervind je beperkingen van Asperger?
pi_90693153
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:12 schreef von_Preussen het volgende:
Als ik te persoonlijk ben dan zeg het gerust, maar omdat we hier redelijk anoniem zijn en ik nieuwschierig ben naar anderen met dezelfde "uitdagingen" (nee, Asperger is geen probleem!) kan het soms zijn dat ik iets (te) direct ben.

Maar wat precies vind je lastig, de diagnose of het ermee leren om te gaan? En op welke manier ondervind je beperkingen van Asperger?
Mwah, ik heb vooral moeite met de diagnose. Dat ik een beperking heb met een naam. Verder vind ik het eigenlijk geen probleem. Had jij dat niet?
pi_90693407
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:18 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Mwah, ik heb vooral moeite met de diagnose. Dat ik een beperking heb met een naam. Verder vind ik het eigenlijk geen probleem. Had jij dat niet?
Nee, eigenlijk helemaal niet. Ik had de 4 jaar daarvoor een rot-periode gehad waarin ik helemaal niks meer klaargespeeld kreeg, en van alles geprobeerd om zelfs uit de misere te komen. Dat lukte steeds niet weer en ik begon juist eerder aan mijzelf te twijfelen, of ik wel iets uit het leven zou kunnen maken. Nu had ik de pech hier en daar ingefluisterd te krijgen dat ik toch nooit op eigen benen zou kunnen staan omdat ik een lapzwans zou zijn, wat mijn zelfvertrouwen niet ten goede kwam.

Wat ik wel merkte is dat dit niet altijd zo was, voor die rot-periode heb ik juist (op school) dingen klaargespeeld die maar weinigen lukte (weliswaar 1x blijven zitten, maar in totaal ook 2 jaar overgeslagen en toch met goede cijfers zowel mijn HAVO als VWO diplome gehaald). Dus diep van binnen wist ik wel dat ik "het" zou kunnen, maar waarom dat nu niet lukte wist ik niet.

Daarop heb ik aan allerlei dingen zitten denken (lapzwans, depressie, etc.) maar toen ik juist de uiteindelijke diagnose kreeg was ik eerder opgelucht. Omdat ik toen wist wat er aan de hand was, en toen ik mij erin verdiepte mezelf ook er steeds meer in herkende. Nu weet ik ook wat de oorzaak van mijn gedrag is, weet ik waar mijn grenzen liggen en kan ik gaan leren om daarmee om te gaan. Want je moet het niet als onoverkomelijk probleem zien, je kan gewoon precies hetzelfde als anderen, alleen je moet er mischien wat meer moeite voor doen dan anderen. Maar als je dat doorhebt dan kan je je potentieel ten volste benutten.

Dus nee, ik had het er niet moeilijk mee omdat ik nu weet dat er een uitweg uit mijn hopeloze situatie is. Na meer dan 4 jaar stilstand kan ik eindelijk er weer aan werken om verder te komen in het leven, en die wetenschap doet me deugd. :)

Niet bij de pakken neerzitten Sisiorange94, ook jij kan ermee om leren gaan en datgene bereiken wat jij wilt bereiken! *O*
pi_90695159
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk helemaal niet. Ik had de 4 jaar daarvoor een rot-periode gehad waarin ik helemaal niks meer klaargespeeld kreeg, en van alles geprobeerd om zelfs uit de misere te komen. Dat lukte steeds niet weer en ik begon juist eerder aan mijzelf te twijfelen, of ik wel iets uit het leven zou kunnen maken. Nu had ik de pech hier en daar ingefluisterd te krijgen dat ik toch nooit op eigen benen zou kunnen staan omdat ik een lapzwans zou zijn, wat mijn zelfvertrouwen niet ten goede kwam.

Wat ik wel merkte is dat dit niet altijd zo was, voor die rot-periode heb ik juist (op school) dingen klaargespeeld die maar weinigen lukte (weliswaar 1x blijven zitten, maar in totaal ook 2 jaar overgeslagen en toch met goede cijfers zowel mijn HAVO als VWO diplome gehaald). Dus diep van binnen wist ik wel dat ik "het" zou kunnen, maar waarom dat nu niet lukte wist ik niet.

Daarop heb ik aan allerlei dingen zitten denken (lapzwans, depressie, etc.) maar toen ik juist de uiteindelijke diagnose kreeg was ik eerder opgelucht. Omdat ik toen wist wat er aan de hand was, en toen ik mij erin verdiepte mezelf ook er steeds meer in herkende. Nu weet ik ook wat de oorzaak van mijn gedrag is, weet ik waar mijn grenzen liggen en kan ik gaan leren om daarmee om te gaan. Want je moet het niet als onoverkomelijk probleem zien, je kan gewoon precies hetzelfde als anderen, alleen je moet er mischien wat meer moeite voor doen dan anderen. Maar als je dat doorhebt dan kan je je potentieel ten volste benutten.

Dus nee, ik had het er niet moeilijk mee omdat ik nu weet dat er een uitweg uit mijn hopeloze situatie is. Na meer dan 4 jaar stilstand kan ik eindelijk er weer aan werken om verder te komen in het leven, en die wetenschap doet me deugd. :)

Niet bij de pakken neerzitten Sisiorange94, ook jij kan ermee om leren gaan en datgene bereiken wat jij wilt bereiken! *O*
Heel mooi gezegd! Complimenten!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90705479
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Trots zijn op een beperking vind ik wat overdreven, in het algemeen hou ik het voor me (behalve hier, maar hier ben je redelijk anoniem) omdat ik niet wil dat mensen opeens "medelijden" gaan hebben of op een andere manier zich anders tegenover mij opstellen omdat ik "speciaal" ben.

Het was weer even een beroerde woordkeuze of zin van mijner zijde. Trots is inderdaad een groot woord, en ik bedoelde eigenlijk dat je je er niet voor hoeft te schamen en dat het naast een beperking ook een gave kan zijn. Die denkwijze probeerde ik over te brengen.
"ieder nadeel heb zijn voordeel"

En euh.. beste wensen, alle mensen. *O*

( :{ :r :? :X -O- .. alleen deze week heh, de rest van het jaar kan/mag iedereen het weer zonder ;) :') )

Van mij, persoonlijk en niet vanuit de etiquette, wens ik iedere dag ieder mens het beste toe. Het hele jaar door. Bij deze, Zalig Pasen.. bedankt voor die bloemen! _O_ O+
-weg-
pi_90705778
En om eens een dieper kijkje te geven in mijn eigen gekke briljante breintje;

Weer slachtoffers door zwaar vuurwerk of experimenteren...
DOM..

dus.. artikel schrijven over 2 aderige signaalkabels en "smeltdraad" (gloeilamp,zekering principe) + accu's en zelf iets op de markt brengen.. goedkope RC servo's en dan een Android/iPhone app schrijven voor een veilige detonatie.. O-)

In het midden oosten doen ze niets anders... Hoe moeilijk kan het zijn?
Dit is basisschool :X
-weg-
pi_90705910
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:14 schreef Auti het volgende:

[..]

Neuh, Brooke, Vic en Bordey zijn dood. Meneer Swift is onze jongste en mijn beste vriendje.
Foto post ik nog wel.

Ik heb gisteren ook weer een vriendje ontmoet, hij lijkt sprekend op een pitbull, veel mensen zijn er bang van, maar wat een lieve hond is dat :Y . O+ Een uur lang aangehaald, geaaid en geknuffeld.
quote:
Ik ben nu ook helemaal hyper, oud en nieuw..

Het blijft een mooi feest. We hebben heerlijk gevierd, en vuurwerk afgestoken. Ook dat beetje van mij was prachtig. ^O^
quote:
En ik heb vandaag de woning bezicht en het is een paleis! _O_ Helemaal alles super helemaal goed.

Gefeliciteerd, auti. Dit is een veel beter geluid dan de vorige keer. :Y
quote:
Net ook nog een klein conflictje gehad met de politie, maar dat is allemaal goed afgelopen :D
We gaan hier lekker los.

:D
quote:

:P Hyper!!! Hyper!!! BAM!!! ;)
Vuurwerk O+
pi_90705947
En oja, allemaal de Beste Wensen nog :Y
pi_90706032
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:00 schreef Auti het volgende:
En om eens een dieper kijkje te geven in mijn eigen gekke briljante breintje;

Weer slachtoffers door zwaar vuurwerk of experimenteren...
DOM..

dus.. artikel schrijven over 2 aderige signaalkabels en "smeltdraad" (gloeilamp,zekering principe) + accu's en zelf iets op de markt brengen.. goedkope RC servo's en dan een Android/iPhone app schrijven voor een veilige detonatie.. O-)

In het midden oosten doen ze niets anders... Hoe moeilijk kan het zijn?
Dit is basisschool :X
pi_90706058
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:11 schreef Auti het volgende:

[..]

Welkom in dit topic. Het is in het begin misschien een schok, maar het is geen ramp en er is prima mee te leven en hier kan je wellicht veel hulp, begrip en dergelijke vinden
pi_90706636
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
knip.
Wij hadden gisteravond 2 malthezers op bezoek, stress-kipjes. En 1 van onze eigen BC's is panisch voor knallen, maar vooral fluitpijlen. Het is allemaal goed gegaan, naar verhouding.
Mijn vader, herder/hondenkenner,liefhebber,expert, is in zijn hand gebeten door 1 van de malthezers :D
En ik had gewoon normaal contact :P 1 van de beestjes gaf aan dat hij onzeker was en die heb ik dus ook gewoon met rust gelaten. Als een hond onzeker is dan draait hij zijn koppie schuin weg, als hij bang is dan is het duiken, koppie wegdraaien betekent dat hij een beetje wantrouwig is en niet weet wat hij er mee aan moet.

Mijn toekomstige woning is echt top, de foto's en al gaan tegen die tijd natuurlijk wel komen. Wellicht open ik een topic in K&W. Ik vind het ook echt leuk en ik had meteen al een "thuis" gevoel toen ik daar was. Het is een wondertje. Mooie start van het jaar.

En vuurwerk/carbid knallen..was zooooooo mooi, dreunen.

En om 2400 uur ging de stereo installatie even op volle kracht _O_ 2 woofers, 2 subwoofers.. 600 watt RMS..
Dreunen!! _O_

En jij begrijpt wel wat ik bedoel met dat signaaldraad + accu heh, das pas een aansteeklont.
En ik zie een gat in de markt voor super veilig vuurwerk afsteken. :Y
-weg-
pi_90707274
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 12:47 schreef Auti het volgende:

[..]

Het was weer even een beroerde woordkeuze of zin van mijner zijde. Trots is inderdaad een groot woord, en ik bedoelde eigenlijk dat je je er niet voor hoeft te schamen en dat het naast een beperking ook een gave kan zijn. Die denkwijze probeerde ik over te brengen.
"ieder nadeel heb zijn voordeel"

En euh.. beste wensen, alle mensen. *O*

( :{ :r :? :X -O- .. alleen deze week heh, de rest van het jaar kan/mag iedereen het weer zonder ;) :') )

Van mij, persoonlijk en niet vanuit de etiquette, wens ik iedere dag ieder mens het beste toe. Het hele jaar door. Bij deze, Zalig Pasen.. bedankt voor die bloemen! _O_ O+

Beste wensen iedereen! Dat het maar een tof jaar mag worden *O*
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_90709790
Auti, heel veel geluk in je nieuwe huisje!

En alle anderen ook veel geluk en genoegen in het nieuwe jaar!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90722702
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:22 schreef Pandora73 het volgende:
Auti, heel veel geluk in je nieuwe huisje!

En alle anderen ook veel geluk en genoegen in het nieuwe jaar!
Thnxs, het is nog een hoop gedoe en erg spannend allemaal, maar het komt helemaal goed en ik heb een paar mooie dealtjes kunnen maken. :Y

Was jouw oud en nieuw, ondanks het vuurwerk, leuk en verdraagzaam?
-weg-
pi_90731404
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:31 schreef Auti het volgende:

Mijn toekomstige woning is echt top, de foto's en al gaan tegen die tijd natuurlijk wel komen. Wellicht open ik een topic in K&W. Ik vind het ook echt leuk en ik had meteen al een "thuis" gevoel toen ik daar was. Het is een wondertje. Mooie start van het jaar.

Misschien heb ik het ergens gemist. Wanneer kan je erin? :)

En verder hoop ik dat je het een beetje treft met je buren. Het is een van de zeer weinig zekerheden in het leven die je gegarandeerd krijgt en dat zijn buren waar je NIET om vraagt maar wel gratis erbij krijgt. En die zoekt ze niet zelf uit. :{

Een van de grootste ellendes in dit land zijn je buren die bij je zo ongeveer op schoot wonen met alle ellende van dien. :N

Wat Ruimtelijke Ordening betreft is het hier bar slecht gesteld.
pi_90731517
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En verder hoop ik dat je het een beetje treft met je buren. Het is een van de zeer weinig zekerheden in het leven die je gegarandeerd krijgt en dat zijn buren waar je NIET om vraagt maar wel gratis erbij krijgt. En die zoekt ze niet zelf uit. :{

Een van de grootste ellendes in dit land zijn je buren. :N
Hee EG, Auti is nu net effe vrolijk, laat hem even lekker hyperen joh... :X
(Gaan we volgende week wel miepen over foute verhuurders, aso buren en spullen van Marktplaats die altijd precies in elkaar zakken als je geen geld meer hebt ;) |:( )
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90731660
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:46 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Hee EG, Auti is nu net effe vrolijk, laat hem even lekker hyperen joh... :X
(Gaan we volgende week wel miepen over foute verhuurders, aso buren en spullen van Marktplaats die altijd precies in elkaar zakken als je geen geld meer hebt ;) |:( )
Sorry -O-

Het is niet bedoeld om Auti te ontmoedigen, integendeel. :)

Ik vind het knap hoe hij stappen zet.

.
pi_90731749
Ik hoop dat Schaal_9 dit jaar een relatie krijgt die hij zo graag wilt. . :Y
pi_90734792
Als je in dit land weinig geld hebt ontkom je er haast niet aan om met dorpsidioten, randdebielen en etnische minderheden op je lip te wonen in gehorige, gedateerde woningen. Ik snap wel dat nederland een dichtbevolkt land is maar overdrijven is ook een vak. Ik erger me persoonlijk snel aan mensen en dommigheid dus ik trek dat helemaal niet. Maar als je een woning komt bezichtigen kun je vaak moeilijk beoordelen aan welke gradatie van achterlijkheid je buren lijden. Maar waar hebben we het over ja toch niet dan nou dan daarom dit en dat zus en zo dat hou je toch
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
pi_90737372
De beste wensen voor iedereen :*
En ik las al een mooi begin voor auti dit jaar *O* Congrats!
  zondag 2 januari 2011 @ 13:05:07 #182
297051 schaal_9
Caissière B
pi_90741359
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:18 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ja, Asperger is een beperking met een naam. Ook al blijf je wie je bent, het kan als een etiket voelen. Heb je daardoor het gevoel dat je nu ineens in een bepaalde groep bent ingedeeld of zelfs tot een bepaalde gemeenschap behoort?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_90743352
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een van de grootste ellendes in dit land zijn je buren die bij je zo ongeveer op schoot wonen met alle ellende van dien. :N

Wat Ruimtelijke Ordening betreft is het hier bar slecht gesteld.

Ergens eind deze maand kan ik erin. Ik heb nog geen vaste datum. Het zal wel over 3 weken zover zijn, mits alles goed gaat.
Ik raak er nu wel al erg vermoeid van, ik moet heel veel dingen regelen, schuldhulp loopt ook nog niet op volle toeren. Het is erg druk en alles kan ook niet in 1 keer, dus hoef ik mij niet te schamen als ik zaken stapje voor stapje doe.

En ik denk dat het wel goed komt/zit met de buren. Het is een goede woning en ik verwacht weinig overlast. En ik kan het zelf ook, herrie maken. Als iemand een feestje heeft dan kan dat misschien even storend zijn, maar ik vind dat wel normaal. En ik zie nog wel wat voor mensen het zijn.

Ik probeer sommige van die zaakjes/zorgen uit te stellen omdat ik niet teveel dingen tegelijk moet doen/denken.
Ik ben ook echt heel snel moe.
-weg-
pi_90743924
Mijn oom en tante zijn bezig met het opstarten van een zorgboederij in Groningen. Op deze boerderij willen ze onder andere autisten en dagbesteding geven. http://www.slingertuin.nl/
Misschien kan deze link in de OP.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_90745996
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:09 schreef Auti het volgende:

[..]

Ergens eind deze maand kan ik erin. Ik heb nog geen vaste datum. Het zal wel over 3 weken zover zijn, mits alles goed gaat.
Ik raak er nu wel al erg vermoeid van, ik moet heel veel dingen regelen, schuldhulp loopt ook nog niet op volle toeren. Het is erg druk en alles kan ook niet in 1 keer, dus hoef ik mij niet te schamen als ik zaken stapje voor stapje doe.

En ik denk dat het wel goed komt/zit met de buren. Het is een goede woning en ik verwacht weinig overlast. En ik kan het zelf ook, herrie maken. Als iemand een feestje heeft dan kan dat misschien even storend zijn, maar ik vind dat wel normaal. En ik zie nog wel wat voor mensen het zijn.

Ik probeer sommige van die zaakjes/zorgen uit te stellen omdat ik niet teveel dingen tegelijk moet doen/denken.
Heel goed Auti, alles stap voor stap... Als je merkt dat je, als je te veel dingen tegelijk doet, snel moe wordt, gewoon een stapje terugdoen... Niet in paniek raken in ieder geval.

En EG: :* Ik had er een knipoogje voor moeten zetten, ik vergeet die PI's altijd...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90761146
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:09 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is ook even erg vermoeiend, Auti. Zelfs voor mensen zonder ASS.. Het is knap hoe je dit tot nu toe doet. Precies, stapje voor stapje.

En inderdaad, met buren moet je gewoon afwachten. Wie weet tref je juist hele leuke buren, dat kan natuurlijk ook. :Y

Het zal best even wennen zijn in het begin. Het is tenslotte best een verandering. Maar op jezelf heeft gewoon grote voordelen, het is goed voor jezelf. Je eigen stek, niet meer met de benen onder andermans tafel. :)
pi_90761213
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:16 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

En EG: :* Ik had er een knipoogje voor moeten zetten, ik vergeet die PI's altijd...
Geeft niet hoor, kan gebeuren :)
pi_90783912
Trouwens, iedereen bedankt voor de felicitaties en complimentjes. Ik ben wat minder actief met posten en erg warrig en chaotisch en dan sla ik het //[quote] gedeelte even over.
(sjiek hendig coden, hihi)

Ik moet wel rustig doen want ik merk nu al de gevolgen. Onbewust en in het onderbewustzijn is dit een enorme klap. Een harde schakeling met heel veel kleine schakelingen als gevolg.
En dan alle drukte al van December..
De nacht van zaterdag op zondag heb ik enorm lopen spoken. Misschien zelfs wel een psychose, of ik heb lopen slaapwandelen.. Het was niet normaal iig. Ook heb ik veel meer last van rare dromen, en dan heb ik soms deeltjes waarvan ik niet meer weet of het echt gebeurd is of dat het een droom was.

Maar gelukkig geen gestoorde waanideeen.
Ik denk dat ik maar weer eens aan Risperdal moet gaan denken. Woensdag komt de PIT.
En ik moet ook nog even die krantenartikelen over mijn opa opnieuw inscannen.
-weg-
pi_90784285
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:28 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn oom en tante zijn bezig met het opstarten van een zorgboederij in Groningen. Op deze boerderij willen ze onder andere autisten en dagbesteding geven. http://www.slingertuin.nl/
Misschien kan deze link in de OP.
Dat is een mooi initiatief! Maar wat een vreselijke kleur geel op die site, maar ja dat is persoonlijk.
Wel erg goed van je oom en tante ^O^
-weg-
pi_90801881
Gewoon rustig aan doen, Auti. Natuurlijk doet het je wat. Probeer niet in paniek te raken. :)
pi_90803602
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:09 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is een mooi initiatief! Maar wat een vreselijke kleur geel op die site, maar ja dat is persoonlijk.
Wel erg goed van je oom en tante ^O^
Ik zal het zeggen als ik er binnnenkort (lees dit jaar) een keer naar toe ga :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_90840222
1e artikel, mits goed gelukt..

quote:
systematicus
-weg-
pi_90840827
-weg-
pi_90858154
Mooi verhaal, Auti. De man was duidelijk begenadigd met talent. Een intelectueel die bovendien zeer atistiek blijkt....

Jammer dat je hem tot je 13e mocht meemaken. Ik hoop dat je toch nog wat herinneringen aan hem hebt.

Het artikel is goed leesbaar ^O^
pi_90866637
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi verhaal, Auti. De man was duidelijk begenadigd met talent. Een intelectueel die bovendien zeer atistiek blijkt....

Jammer dat je hem tot je 13e mocht meemaken. Ik hoop dat je toch nog wat herinneringen aan hem hebt.

Het artikel is goed leesbaar ^O^
Het was een held, werkelijk waar. In alle vormen en maten, en ik mis hem eigenlijk wel een beetje.
Ik wil en kan veel over hem vertellen, maar daar is dit topic niet voor én ik vind dat die man een website verdiend. Het gaat ook om de "legacy", en wat in de artikelen is terug te lezen... zijn clowntjes (al had hij veel en veel meer, maar de clowntjes waren zijn kindjes).
De Efteling, bij een ieder bekend, had toendertijd een artistieke vernieuwing gewenst, uiteindelijk was de keuze tussen het Volk van Laaf of de clowntjes van mijn oop.. de rest is geschiedenis..

Het ergste vind ik dat er dus vrijwel niets, maar dan ook niets, van die man is terug te vinden. Ondanks het huidige digitale tijdperk. En dat vind ik niet kunnen en ik WEET dat hij dat nooit maar dan ook nooit zo gewild zou hebben. Dus wil ik, maar dat kost veel tijd en moeite, het allemaal, of zoveel mogelijk, online gooien. Ik ben ook bezig met de auteursrechten, serieus spul. Rechten en familiekwesties.

Mijn opa is o.a. de auteur van Vorm en Kleur. Een geweldig boek, en nog vele meer.. helaas beperkte oplage en er is praktisch niets van terug te vinden. De clowntjes zijn ook niet bij elkaar gebleven... maar ik heb de dia's! 14000... en met de huidige technologie is dat te digitaliseren.
En zo is er nog zo veel meer... Het is een wortel.

Het oorlogsmonument in Zandvoort, waar de kransen worden gelegd, is ook ontworpen door hem.
-weg-
pi_90913026
Mooi Auti, je opa was een bijzonder mens zo te lezen!

En ja, die clowntjes, zijn die wel bewaard gebleven?
Het is ergens wel jammer dat hij zegt dat ze bij elkaar moeten blijven, want ik heb geen plek voor zoveel "plankjes" zoals hij het noemt, maar ik vind dat soort kunst juist altijd leuk, zeker als er iets van humor in zit (zoals die op de foto met de verkeersborden, geweldig!)...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90953512
Lost S9 zijn nieuwjaarsbelofte in?
pi_90983871
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:40 schreef Pandora73 het volgende:
Mooi Auti, je opa was een bijzonder mens zo te lezen!

En ja, die clowntjes, zijn die wel bewaard gebleven?
Het is ergens wel jammer dat hij zegt dat ze bij elkaar moeten blijven, want ik heb geen plek voor zoveel "plankjes" zoals hij het noemt, maar ik vind dat soort kunst juist altijd leuk, zeker als er iets van humor in zit (zoals die op de foto met de verkeersborden, geweldig!)...
Natuurlijk zijn de clowntjes bewaard gebleven, ze zijn alleen niet meer bij elkaar. Verspreid over de familie en een enkele cursist. Ik vind het jammer dat hij zijn wens niet in vervulling heeft zien gaan en dat er anno nu nog steeds niet echt iets mee gedaan is.
Maar ik ga er, rustig aan, een site over maken. Het heeft geen haast, áls het maar gebeurt.
Komen zijn clowntjes toch nog op een beeldscherm terecht en onder het publiek.

De stress en de spanning, ivm woning en dergelijke, is in mijn onderrug geschoten :( . Ik heb al 3 dagen behoorlijk pijn. En woensdag was ook een drukke dag, als zwaailamp-tistje doet zo'n grote chemische brand heel erg veel.. Alles volgen, ALLES.. Maar ik heb wel genoten, hoe krom dat dan ook klinkt.
-weg-
pi_90999504
Dat was inderdaad een zeer heftige brand, Auti. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')