abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:54:58 #201
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90066640
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:20 schreef snabbi het volgende:
Ik vind het zelf prettig om te besparen, maar niet dat ik dingen moet laten. Een voorbeeld is dat ik mijn vlees in grootverpakkingen koop in de aanbieding (bijvoorbeeld kip en gehakt).
Dan laat je dus wel dingen, je boet in op kwaliteit door voorverpakt supermarktvlees te kopen in plaats van bij een kwaliteitsslagerij. Op kwaliteit bespaar ik zelf nooit, maar probeer wel de laagst mogelijk prijs te betalen. Zo vind ik een cola op een terras belachelijk geprijsd omdat je exact dezelfde cola in de supermarkt kunt kopen alleen dan letterlijk 10x goedkoper (30cl @ 2,40 euro vs 1,5L 1,20 euro).
  FOK!fotograaf vrijdag 17 december 2010 @ 23:25:30 #202
13368 NiGeLaToR
pi_90068313
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:54 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Dan laat je dus wel dingen, je boet in op kwaliteit door voorverpakt supermarktvlees te kopen in plaats van bij een kwaliteitsslagerij. Op kwaliteit bespaar ik zelf nooit, maar probeer wel de laagst mogelijk prijs te betalen. Zo vind ik een cola op een terras belachelijk geprijsd omdat je exact dezelfde cola in de supermarkt kunt kopen alleen dan letterlijk 10x goedkoper (30cl @ 2,40 euro vs 1,5L 1,20 euro).
Ze zien je al komen met je fles cola :+

Ah ja, het gebeurt dat ik met stappen 10,- betaal voor een mixje en het me totaal niet boeit, terwijl ik dan wel aan de merkloze B-cola zit omdat ik het simpelweg niet slechter vind smaken dan CocaColaMaxZeroDuur :) Doet me deugt te zien dat er onder de jongere generaties ook mensen zijn die met geld om kunnen gaan.
pi_90068919
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:54 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Ik had het vlees anders ook wel in de supermarkt gekocht. Ik ga niet 7 winkels af om mijn boodschappen te doen, dat kost me te veel tijd. Zeker door de weeks is het niet eens mogelijk, aangezien de slager, groenteboer, kaasboer etc allemaal dicht zijn eer ik thuis ben.
pi_90113215
Zeer herkenbaar, dat Excel bestandje!

Doe het ook, en het werkt wel degelijk kwa motivatie.
Heb er ook zeker leuke dingen van kunnen kopen. Bijv een PS3, king-size HDTV, vakantie, rijlessen, auto etc. :D
pi_90114252
Ik bespaar wel waar ik kan, maar ik ben meer van het type "penny wise pound foolish".

Ik let op kleinere uitgaven: bijna nooit uit eten, vakantie kan wel goedkoop, boodschappen niet te duur (wel bij AH omdat die dicht bij is, maar dan wel zoveel mogelijk euroshopper, dat soort geneuzel)), zo min mogelijk abbonementen (prepaid telefoon etc.).

Aan de andere kant let ik bij grotere aankopen minder op het geld: laatst een nieuwe auto gekocht en dan is zo'n panoramisch dak toch wel leuk, nieuwe computer: zo'n 27 inch scherm moet kunnen.

Dus redelijk zuinig in het dagelijks gebruik maar bij grote aankopen gaat de portemonnee wel open :-)...
De spaarrekening zweeft dan ook al jaren rond hetzelfde bedrag (elke keer tegen de tijd dat we tegen vermogens belasting aan dreigen te lopen wordt er weer een bak geld uitgegeven :-)
pi_90114852
Ik heb vrij zware lasten (studiekosten, auto, etc) alleen ons huis valt nog best mee qua huur. Ik kan mezelf nu wel suf gaan zitten sparen en op elke cent letten, maar ik ben meer bezig met hoe kan ik zorgen dat mijn inkomen stijgt.. En ik heb nu wel een paar duizend euro op de bank staan, maar dat komt meer omdat ik nu geen tijd heb om geld uit te geven en ik al een tijd in het buitenland zit (en dus alle kosten kan declareren bij de werkgever).
  zondag 19 december 2010 @ 12:13:34 #207
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90117363
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:13 schreef mappo het volgende:
De spaarrekening zweeft dan ook al jaren rond hetzelfde bedrag (elke keer tegen de tijd dat we tegen vermogens belasting aan dreigen te lopen wordt er weer een bak geld uitgegeven :-)
Hoe heb je die nieuwe auto met panaramadak dan kunnen financieren? Want onder de 20K vind je alleen nog boodschappenwagentjes.
Edit: ik zie nu dat het over 'we' gaat, dus 40K.

[ Bericht 3% gewijzigd door Microtubuli op 19-12-2010 12:20:08 ]
pi_90117469
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:34 schreef Ciske- het volgende:
Verder vind ik het leuk om alle inkomsten / uitgaven bij te houden in een excelbestandje, niet zozeer uit angst dat ik tekort zal komen maar meer omdat een groeiende spaarrekening me blij maakt en motiveert O+
Grappig dat je dat zegt - hoewel ik het nut wel inzie van een spaarrekening en ik er dus ook eentje heb ;) is het niet iets waar ik mijn plezier aan ontleen :N Ik bedoel, het is maar geld toch? Geld an sich is geen plezier, de dingen die je ermee doet, die maken mij blij :P
  zondag 19 december 2010 @ 12:21:29 #209
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90117648
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt - hoewel ik het nut wel inzie van een spaarrekening en ik er dus ook eentje heb ;) is het niet iets waar ik mijn plezier aan ontleen :N Ik bedoel, het is maar geld toch? Geld an sich is geen plezier, de dingen die je ermee doet, die maken mij blij :P
Maar geld :')
Vele burgers offeren 40 uur per week op om eraan te komen.
pi_90117745
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:21 schreef Microtubuli het volgende:
Maar geld :')
Vele burgers offeren 40 uur per week op om eraan te komen.
Ja, ik ook hoor. En dan koop ik er in het weekend lekker wijn van. Of ik ga uit eten. Of ik koop een mooi kalfsbraadstuk bij de slager. Of ik plan een geweldige reis. Want dat zijn allemaal dingen waar ik gelukkig van word ;)

Het geld an sich, zo ergens saai en stil op een rekening, is toch verder niet zo plezierig?
  zondag 19 december 2010 @ 12:27:01 #211
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90117834
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:24 schreef ColdFeet het volgende:

[..]
Het geld an sich, zo ergens saai en stil op een rekening, is toch verder niet zo plezierig?
Nee dat niet, maar wel als je na een jaar of 10 een megabedrag kunt uitgeven aan een auto of verbouwing zonder daarvoor krom te hoeven liggen.
En het feit dat ik een berg geld achter de hand heb is ook fijn voor mijn gemoedsrust.
pi_90118079
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:27 schreef Microtubuli het volgende:
Nee dat niet, maar wel als je na een jaar of 10 een megabedrag kunt uitgeven aan een auto of verbouwing zonder daarvoor krom te hoeven liggen.
En het feit dat ik een berg geld achter de hand heb is ook fijn voor mijn gemoedsrust.
Een nieuwe auto zou ik zelf nooit kopen, tweedehands is goed genoeg voor mij. En een verbouwing lijkt me vreselijk, ik zou nooit een huis willen dat helemaal opgelapt moet worden (ik vind van die mensen in K&W die een megaproject aangaan echt helden _O_ ik moet daar niet aan dénken!).

Afijn, ik heb natuurlijk wel een appeltje voor de dorst gespaard. Gewoon omdat het verstandig is. En dat is best een plezierig idee. Maar ik zie alsnog het nut niet in, laat staan het plezier, van eindeloos sparen.

Misschien is dat niet handig om in een topic vol bespaarders op te rakelen, trouwens :+ Die discussie ben ik gedoemd te verliezen.
  zondag 19 december 2010 @ 12:39:25 #213
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90118308
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Een nieuwe auto zou ik zelf nooit kopen, tweedehands is goed genoeg voor mij. En een verbouwing lijkt me vreselijk, ik zou nooit een huis willen dat helemaal opgelapt moet worden (ik vind van die mensen in K&W die een megaproject aangaan echt helden _O_ ik moet daar niet aan dénken!).

Afijn, ik heb natuurlijk wel een appeltje voor de dorst gespaard. Gewoon omdat het verstandig is. En dat is best een plezierig idee. Maar ik zie alsnog het nut niet in, laat staan het plezier, van eindeloos sparen.

Misschien is dat niet handig om in een topic vol bespaarders op te rakelen, trouwens :+ Die discussie ben ik gedoemd te verliezen.
2dehands auto's heb je ook voor 30K en daar moet ik persoonlijk toch even voor sparen, is niet een bedrag wat ik 3 maanden bij elkaar sprokkel. En met 'verbouwing' bedoel ik ook eigenlijk meer een nieuwe keuken, badkamer of bv een carport. En aan een nieuwe inrichting ben je ook zo een bak geld kwijt.
pi_90119212
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:39 schreef Microtubuli het volgende:

2dehands auto's heb je ook voor 30K en daar moet ik persoonlijk toch even voor sparen, is niet een bedrag wat ik 3 maanden bij elkaar sprokkel. En met 'verbouwing' bedoel ik ook eigenlijk meer een nieuwe keuken, badkamer of bv een carport. En aan een nieuwe inrichting ben je ook zo een bak geld kwijt.
OK, maar ik zou dus echt nooit zoveel geld uitgeven voor een auto (zeg ik nu :P ) - en die badkamer of keuken of designbank, daarvoor heb ik dan een spaarrekening.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen slecht idee om te sparen, maar zuinigheid als doel, als hobby? Dat begrijp ik gewoon niet zo goed.
pi_90120254
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:24 schreef ColdFeet het volgende:

Nou, ik ken iemand die het hebben van geld dus heel fijn vindt. Dus echt de munten en de briefjes :D Waar een ander er het liefst leuke dingen mee doet of mooie spullen van koopt vindt zij geld geweldig. Ik begrijp het ook niet hoor ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 13:38:42 #216
45833 crew  Fogel
pi_90120879
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, ik ken iemand die het hebben van geld dus heel fijn vindt. Dus echt de munten en de briefjes :D Waar een ander er het liefst leuke dingen mee doet of mooie spullen van koopt vindt zij geld geweldig. Ik begrijp het ook niet hoor ;)
Ja, je hebt ook mensen die dat met postzegels doen :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 19 december 2010 @ 16:01:09 #217
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_90127425
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Terwijl geld een van de smerigste producten is die wij mensen hebben...
Dan heb ik toch liever gewoon goud:
censuur :O
pi_90130833
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:13 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Hoe heb je die nieuwe auto met panaramadak dan kunnen financieren? Want onder de 20K vind je alleen nog boodschappenwagentjes.
Edit: ik zie nu dat het over 'we' gaat, dus 40K.
met zijn 2e-en--> grens is 42K.....nieuwe auto was 36k -16 k inruil=20K bijbetalen dus spaar rekening is nu weer gezakt naar zo'n 23K
pi_90150841
Toch tof: besparen op kleine dingen om er grotere luxeproducten mee te kunnen aankopen!
Zoals hierboven al werd gezegd kan je met hetgeen je uitspaart makkelijk een auto kopen.

En eigenlijk moet je zelfs niet zo heel veel sparen, als je er maar een beetje op let!
  zondag 19 december 2010 @ 23:27:31 #220
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90153197
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 22:48 schreef trainfreak het volgende:
Toch tof: besparen op kleine dingen om er grotere luxeproducten mee te kunnen aankopen!
Zoals hierboven al werd gezegd kan je met hetgeen je uitspaart makkelijk een auto kopen.

En eigenlijk moet je zelfs niet zo heel veel sparen, als je er maar een beetje op let!
Inderdaad, maar veel mensen hebben die discipline niet en verbrassen het liever aan uitgaan en vakanties. Persoonlijk kan ik veel en meer en langer genieten van een luxeproduct dan van een vakantie (waar uiteindelijk alleen een herinnering van overblijft).
pi_90154244
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:27 schreef Microtubuli het volgende:

Inderdaad, maar veel mensen hebben die discipline niet en verbrassen het liever aan uitgaan en vakanties. Persoonlijk kan ik veel en meer en langer genieten van een luxeproduct dan van een vakantie (waar uiteindelijk alleen een herinnering van overblijft).
Discipline, verbrassen... Alsof jij je spaargeld investeert in Kunst Met Potentieel ;) Als je een auto van 40K koopt, is dat toch net zo goed verbrassen?
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 23:50:43 #222
45833 crew  Fogel
pi_90154409
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:46 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Discipline, verbrassen... Alsof jij je spaargeld investeert in Kunst Met Potentieel ;) Als je een auto van 40K koopt, is dat toch net zo goed verbrassen?
Een auto is een nuttig vervoermiddel om van A naar B te komen. Afhankelijk van eisen aan hoe comfortabel je dat wil doen, kom je al snel in de richting van 40k. Da's geen verbrassen.
Dagelijks met het OV een uur extra gebruiken tov eigen vervoer, da's pas verbrassen!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_90154709
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:27 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen anders: ik vind een mooie reis (en ik reis nu niet bepaald duur, backpackstyle, maar ik onderneem wel heel veel en niet de goedkoopste activiteiten) meer waard dan een luxere auto. Sparen voor een leuk huis en de inrichting ervan, vind ik belangrijker dan elk jaar een nieuwe telefoon of een nieuwe laptop.
Auto's, elektronica gaan kapot of verouderen weer snel, de herinneringen van een vakantie of het wonen in een mooi huis, is een stuk langer houdbaar. Want is de aankoop van een iphone over 5 jaar nog steeds zo leuk als nu? De foto's en herinneringen van mijn vakantie 5 jaar geleden nog wel!

Maar goed, we zijn het er wel over eens dat geld besparen om het uit te geven aan de dingen die je het allerleukst vind, slim is :P
  zondag 19 december 2010 @ 23:56:23 #224
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90154719
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een auto is een nuttig vervoermiddel om van A naar B te komen. Afhankelijk van eisen aan hoe comfortabel je dat wil doen, kom je al snel in de richting van 40k. Da's geen verbrassen.
Dagelijks met het OV een uur extra gebruiken tov eigen vervoer, da's pas verbrassen!
Maar dan wel dagelijks luxe broodjes á 3 euro op het station kopen. Met zo'n levensstijl kun je inderdaad nooit premium auto's betalen.
pi_90154744
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:50 schreef Fogel het volgende:
Vind jij! Zelfs mijn behoorlijk vermogende en bepaald niet krenterige schoonouders kopen nog altijd tweedehands. Omdat ze er niet zo aan hechten. Natuurlijk moet het comfortabel en veilig zijn, maar dat kan tweedehands ook. En ikzelf zou ook liever iets leukers doen met 40K (zoveel spaargeld heb ik overigens niet, hoor ;) ).

Het is echt een kwestie van persoonlijke prioriteiten! Ik zou daar niet zo'n waardeoordeel a la 'verbrassen' of 'gebrek aan discipline' aan hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')